Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 341461
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l’any 2023, les ajudes per compensar l’increment del preu del gasoil provocat per la guerra d’Ucraïna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 24 de febrer del 2022 Rússia va iniciar una guerra contra Ucraïna que està afectant el sector pesquer, sobretot per la pertorbació que han provocat al mercat els increments importants dels costos, sobretot de combustibles, i les alteracions del comerç. Per això s'ha considerat necessari posar en marxa una sèrie de mesures per mitigar les conseqüències de la guerra i contribuir a l'estabilitat del sector.

La Comissió Europea va aprovar el Programa operatiu per a Espanya del Fons Europeu Marítim i de Pesca, d'acord amb el Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca, pel qual es deroguen els reglaments (CE) núm. 2328/2003, (CE) núm. 861/2006, (CE) núm. 1198/2006 i (CE) núm. 791/2007 del Consell, i el Reglament (UE) núm. 1255/2011 del Parlament Europeu i del Consell (RFEMP).

L'article 68 del RFEMP es va modificar pel Reglament (UE) 2022/1278 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2022, publicat al DOUE de 22 de juliol de 2022, i permet compensar econòmicament els operadors del sector de la pesca i l'aqüicultura pel seu lucre cessant i pels costos addicionals en què hagin incorregut a causa de la pertorbació del mercat causada per la guerra d'agressió de Rússia contra Ucraïna i els seus efectes en la cadena de subministrament de productes de la pesca i l'aqüicultura.

En data 4 de juny del 2016 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 70 l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca.

Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'instrument financer d'orientació de la pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les subvencions i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes, per a l'any 2023, per compensar l'increment del preu del gasoil provocat per la guerra d'Ucraïna d'acord amb el que preveu l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca, publicada al BOIB núm. 70, de 4 de juny de 2016.

2. L'àmbit territorial d'aplicació de les subvencions és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de cinc-cents mil euros (500.000,00 €), amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de l'any 2023.

2. Les subvencions esmentades les cofinançarà el Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP) en un 75% i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el 25% restant.

Tercer Requisits dels beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria els armadors de vaixells de pesca marítima (codi CNAE 031), amb llicència en vigor, que hagin estat d'alta a la llista tercera del Registre general de flota pesquera durant el període subvencionable, des de l'1 de juliol del 2022 fins al 31 de desembre del 2022, i que, a la data d'acabament del termini de sol·licituds, el seu vaixell compleixi els requisits següents:

- Que tingui el seu port base a les Illes Balears.

- Que estigui inscrit a la llista tercera del Registre de vaixells i empreses navilieres.

- Que estigui donat d'alta al cens de la flota pesquera.

- Que estigui en possessió de llicència de pesca per alguna de les modalitats subvencionables.  

2. No poden ser persones beneficiàries d'ajudes del FEMP durant un període de temps determinat, establert de conformitat amb l'apartat 4 de l'article 10 del Reglament 508/2014, si l'organisme intermedi de gestió ha comprovat que els operadors de què es tracti:

a. Han comès una infracció greu d'acord amb l'article 42 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 del Consell o l'article 90, apartat 1, del Reglament (CE) núm. 1224/2009 o de la normativa de transcripció.

b. Han estat involucrats en l'explotació, la gestió o la propietat de vaixells pesquers inclosos a la llista de vaixells INDNR de la Unió que preveu l'article 40, apartat 3, del Reglament (CE) núm. 1005/2008, o de vaixells que enarborin el pavelló de països considerats països tercers no cooperants, segons estableix l'article 33 del Reglament esmentat o la normativa estatal o autonòmica de transcripció.

c. Han comès infraccions greus de la política pesquera comuna (PPC) definides així en altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i el Consell o de la normativa estatal o autonòmica de transcripció.

d. Han comès algun dels delictes que estableixen els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i el Consell, quan es presenti una sol·licitud d'ajuda d'acord amb el títol V, capítol II, del Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell o de la normativa estatal o autonòmica de transcripció.

e. Han estat considerats per l'autoritat competent culpables de cometre frau, d'acord amb la definició de l'article 1 del Conveni relatius a la protecció dels interessos financers de la Comunitat Europea, en el marc del Fons Europeu de la Pesca (FEP) o del Fons Europeu Marítim y de Pesca (FEMP).

3. Quan es tracti d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació. L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. A més dels requisits que estableixen els punts anteriors, han de complir els requisits que preveu l'article 10 de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

La comprovació conforme no es tenen antecedents penals la fa d'ofici el FOGAIBA, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l'autorització, excepte manifestació expressa contrària.

5. Els requisits generals que estableix el punt 1 s'han de mantenir durant tota la tramitació, concessió, justificació, pagament de l'ajuda i durant els cinc anys següents, a comptar de la data del pagament final de l'ajuda.

6. D'acord amb el que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a subvencions d'un import superior a 30.000,00 euros i quan el sol·licitant sigui un subjecte inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no poden obtenir la condició de beneficiàries les empreses que incompleixin els terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

7. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió i abans del pagament.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la faran el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per comprovar-la, excepte manifestació expressa contrària.

8. D'acord amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Actuacions subvencionables

Se subvencionarà una compensació econòmica a causa de l'increment del preu del gasoil corresponent a l'activitat dels vaixells pesquers inscrits a la llista tercera del Registre general de flota pesquera el segon semestre del 2022.

Cinquè Quantia de les ajudes

1. L'import de l'ajuda es calcula mitjançant el sistema de barem estàndard, obtingut d'acord amb la fórmula següent:

Sobrecost mensual del mes corresponent a l'activitat (TAULA 1) * Barem del consum per Gt i dia de mar (TAULA 2)* Arqueig de l'embarcació (Gt) * dies de mar del mes corresponent.

El sobrecost mensual del mes corresponent a l'activitat és (TAULA 1):

mes

sobrecost mensual subvencionable (€/litre)

Juliol 2022

0,25

Agost 2022

0,25

Setembre 2022

0,15

Octubre 2022

0,25

Novembre 2022

0,15

Desembre 2022

0,04

El barem del consum per Gt, art i dia de mar és (TAULA 2):

Art

Consum (l / Gt*dia)

Arrossegament (DTS)

10,76

Encerclament (PS)

8,31

Rossegall (DRB)1

21,55

Palangre (HOK, PGO, LLD)

7,93

Arts menors (DFN)

9,30

Nanses (FPO)

6,13

Arts polivalents (PMP)

15,75

2. Les dades per calcular el Gt i els dies les obté d'ofici el FOGAIBA a través de la Secretaria General de Pesca, la qual ha d'informar, d'acord amb les darreres dades disponibles, de la distribució de la flota espanyola en les diferents arts i calders que recull la taula del barem de consum, tenint en compte l'art majoritari utilitzat en les captures durant l'any d'estudi i el calador en què es realitza la major part de la seva activitat.

Per determinar els dies d'activitat, la Secretaria General de Pesca proporcionarà els certificats dels registres de VMS i DEA.

• Els dies de mar es verifiquen mitjançant els dispositius de localització de vaixells via satèl·lit (VMS).

• En cas que els vaixells no tinguin l'obligació de portar instal·lats a bord aquests dispositius, es verifiquen per diaris electrònics de bord (DEA).

• Si es tracta de vaixells que no tenen obligació de DEA, els dies de mar es verifiquen pel diari de pesca.

• Per a la resta dels vaixells que no tinguin obligació de portar els dispositius esmentats o d'emplenar els diaris de pesca, els dies de mar es verifiquen per les notes de venda, sempre que es pugui garantir la concordança entre la data de la nota de venda i del desembarcament o captura, així com per qualsevol altre dispositiu o document que permeti verificar fefaentment els dies de mar.

Els Gt que cal considerar en el càlcul de l'ajuda són els que es recullen per a cada vaixell en el Registre general de la flota reconeguts als efectes pesquers.

Sisè Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds va des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB fins al 30 de juny del 2023.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d'ajuda i pagament d'acord amb el model de formulari que figura al web del FOGAIBA, adreçades al FOGAIBA (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar correctament emplenades al registre d'entrada del FOGAIBA, al registre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o a qualsevol dels llocs que preveuen l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, han de presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos i atorgar les autoritzacions i les declaracions que conté aquest.

3. La presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que conté aquesta convocatòria, així com de les bases reguladores que estableix l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca, i en la resta de normativa d'aplicació.

4. A aquestes sol·licituds s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF, si escau.

b. Document que acrediti la representació amb què se signa la sol·licitud, si escau.

c. En cas d'empreses amb sol·licituds d'ajuda superior a 30.000,00 €, declaració responsable de no estar incurs en el supòsit que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA. Les empreses que, d'acord amb la normativa comptable no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujada, a més, han de presentar certificació d'auditor extern, inscrit en el Registre oficial d'auditors de comptes, en els termes que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

d. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, a més, s'ha d'aportar:

 

- NIF de l'agrupació.

- Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que han subscrit tots els membres.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es facin constar expressament els compromisos d'execució que assumeix cadascú.

- Document d'autorització cap al FOGAIBA per comprovar els NIF dels membres de l'agrupació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveu l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Nomenament d'un representant o d'un apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.

5. La comprovació del DNI, dels certificats conforme s'està al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, així com que no es tenen antecedents penals i de les dades necessàries per al càlcul de l'ajuda, la fa d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per fer aquesta comprovació, haurà d'aportar un document de denegació i els certificats corresponents.

En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

6. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol Administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que es trobin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per a aquesta comprovació, caldrà aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol Administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, abans de formular la proposta de resolució, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document.

7. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació esmentada en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteixen de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

Setè Selecció de les persones beneficiàries

1. Se seleccionarà les persones beneficiàries mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Per tant, se seleccionaran totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i que incloguin la documentació necessària.

2. En cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin l'import màxim que es destina a aquesta convocatòria, es reduiran totes i cadascuna d'aquestes ajudes al mateix percentatge fins a exhaurir el crèdit pressupostari.

Vuitè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és el Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca. Aquest òrgan du a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dictarà el vicepresident en matèria de pesca del FOGAIBA, a proposta del cap de Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca. La unitat gestora emetrà un informe en el qual s'acreditarà, si és favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import. A la resolució de concessió de l'ajuda es farà constar el finançament per part de les diferents administracions.

3. S'adjuntarà a la resolució de concessió el document en què s'estableixin les condicions de l'ajuda (DECA), de conformitat amb el que estableix l'article 125.3.c del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre. També s'especificarà en aquest document que la persona beneficiària ha de complir i mantenir els requisits específics que s'exigeixen per obtenir la condició de beneficiari, així com les obligacions i els compromisos assumits, tot això durant un període de cinc anys a comptar des de la realització del pagament final de l'ajuda.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos 5, a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, la persona interessada pot considerar desestimada la seva sol·licitud.

5. Es pot interposar recurs d'alçada contra aquesta resolució davant la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes a partir del dia següent de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les obligacions de les persones beneficiàries són les següents:

- Sotmetre's als controls que dugui a terme l'Administració, tant per part de l'òrgan gestor com per part dels auditors, i que siguin necessaris per comprovar la concessió correcta de l'ajuda i el manteniment posterior dels compromisos, així com facilitar tota la informació que es requereixi per a aquesta finalitat.

- Mantenir els requisits d'admissibilitat, després d'haver presentat la sol·licitud d'ajuda, durant un termini de cinc anys a comptar des del pagament final a la persona beneficiària.

- Si escau, deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat que hagi de dur el beneficiari, d'acord amb la legislació mercantil o fiscal d'aplicació i, si pertoca, dur un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, tal com estableix l'article 125.4.b del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

2. Aquestes obligacions s'entenen sens perjudici de l'obligació de complir les obligacions que preveuen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 11 de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca.

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè Justificació i pagament de les ajudes

El pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària quan s'hagi dictat la resolució de concessió, prèvia autorització del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha de dur a terme i acreditar amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.

Onzè Compatibilitat de les subvencions

1. Les ajudes que regula aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol tipus d'ajuda procedent de qualsevol Administració fins al límit que estableix la normativa comunitària, estatal o autonòmica que s'apliqui i sense superar el cost de la inversió que ha de realitzat el beneficiari, d'acord amb el que recull l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, ni la intensitat màxima de l'ajuda que preveu l'article 95 del Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

2. D'acord amb el que preveu l'article 20 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'import concedit al beneficiari,  aïllada o conjuntament amb altres ajudes rebudes de qualsevol administració pública o entitat privada per a la mateixa finalitat, no pot superar el cost de l'activitat realitzada.  

Dotzè Controls

1. Els perceptors de les ajudes que regula aquesta resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableix el Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

2. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte pel servei esmentat a l'adreça web

http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, d'aquest servei.

Tretzè Règim jurídic aplicable

Per al que preveu aquesta convocatòria, s'aplica el següent:

- El Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

- El Reial decret 1549/2009, de 9 d'octubre, sobre ordenació del sector pesquer i adaptació al Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

- El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de Pesca; pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

- Reglament (UE) núm. 1379/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, pel qual s'estableix l'organització comuna dels mercats en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, es modifiquen els reglaments (CE) núm. 1184/2006 i (CE) núm. 1224/2009 del Consell i es deroga el Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.

- El Reglament (UE) núm. 1380/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, sobre la política pesquera comuna, pel qual es modifiquen els reglaments (CE) núm. 2371/2002 i (CE) núm. 639/2004 del Consell, i la Decisió 2004/585/CE del Consell.

- El Programa operatiu del Fons Europeu Marítim i de Pesca.

- El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- L'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 23 de maig de 2016, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca.

Catorzè Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 de maig de 2023

La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño