Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 331870
Convocatòria de subvencions en matèria d’allotjament per als estudiants de Sant Josep de sa Talaia matriculats a centres universitaris o d’educació superior fora de l’illa d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2023-2119, de 17 de maig de 2023, es va aprovar la següent

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN MATÈRIA D'ALLOTJAMENT PER ALS ESTUDIANTS DE SANT JOSEP DE SA TALAIA MATRICULATS A CENTRES UNIVERSITARIS O D'EDUCACIÓ SUPERIOR FORA DE L'ILLA D'EIVISSA

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió d'ajuts econòmics en règim de concurrència no competitiva a persones físiques residents al municipi de Sant Josep que temporalment viuen fora de l'illa d'Eivissa, per motius d'estudis superiors, i a conseqüència d'això han de fer front a les despeses ocasionades per un habitatge alternatiu a l'habitual.

2. Normativa aplicable

La present convocatòria es sotmet a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021). També es sotmet aquesta convocatòria a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; a la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep per als exercicis 2020-2022, aprovat per acord del Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2020 (BOIB núm. 112, de 20 de juny de 2020).

3. Consignació pressupostària i quantia de l'ajuda

La quantia màxima de les ajudes que es poden concedir en aquesta convocatòria és de 60.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 231 48057 amb fons de finançament municipal. La quantia de l'ajuda és d'un màxim de 1.500,00 €.

En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats.

4. Requisits generals

Totes les persones beneficiàries han d'acreditar que a la data de la publicació de l'extracte de la present convocatòria compleixen els següents requisits:

a. Ser major de 18 anys.

b. Cursar estudis superiors fora de l'illa d'Eivissa.

c. Ser titular la persona sol·licitant o els seus progenitors d'un contracte de lloguer d'habitatge o document acreditatiu d'un allotjament per al curs escolar 2022/2023.

d. Que l'habitatge estigui situat a territori espanyol i coincideixi amb el lloc on es cursin els estudis.

e. La persona sol·licitant ha d'estar empadronada a Sant Josep.

f. Acreditar residència legal a Espanya.

g. Que la renda de l'habitatge sigui igual o inferior a 1.500,00 € mensuals.

h. Estar al corrent de pagament de les mensualitats.

i. Que els ingressos anuals de les persones que constin empadronades a Sant Josep, sumats els de tots el convivents, no superin els següents límits:

  • IPREM de 2022 x 4 (32.425,12 €), en general.
  • IPREM de 2022 x 5 (40.531,40 €) per a famílies nombroses de categoria general o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 33% al 64%.
  • IPREM de 2022 x 6 (48.637,68 €) per a famílies nombroses de categoria especial o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 65% o més.

Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària mitjançant l'impost de la renda de les persones físiques de l'exercici 2021 (caselles 435 i 460).

j. Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.

k. No trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 10 del Text refós de la llei de subvencions i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Complint amb el que s'estableix a l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en ser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social es fa mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex 3.

l. No tenir deutes amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

No es poden concedir les ajudes quan la persona sol·licitant objecte de l'ajut es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:

a. Tenir parentiu de primer o de segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.

b. Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador de l'habitatge.

5. Règim de les ajudes

5.1. La concessió de la subvenció es du a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només poden obtenir subvenció les persones sol·licitants que, reunint els requisits exigits, compleixin les condicions assenyalades a la base 4.

5.2. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i resolutoris o definitius del present procediment el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el del web de l'Ajuntament i el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep (www.santjosep.org, santjosep.sedelectronica.es).

5.3. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de la subvenció en cap cas no pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Las persones beneficiàries d'aquestes ajudes estan obligades a informar l'Ajuntament de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.

6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació

6.1. Les instàncies es dirigeixen a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presenten en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'ha de passar avís per correu electrònic a l'adreça habitatge@santjosep.org.

6.2. Les persones sol·licitants de la subvenció han d'adjuntar a la sol·licitud (annex 1) la següent documentació:

1. Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.

2. Documents d'identitat de la persona sol·licitant (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres majors de 18 anys que constin en el certificat de convivència.

3. Certificat de matrícula d'estudis del curs 2022/2023.

4. Annex 2: model d'autorització. Aquest annex és presentat per la persona sol·licitant i per cada un dels membres que constin en el certificat de convivència majors de 18 anys.

5. Contracte en vigor de l'habitatge o document que ho acrediti.

6. Acreditació del pagament de les mensualitats des del primer pagament efectuat en el període subvencionable fins al mes anterior a la data d'inici de la presentació de sol·licituds de la present convocatòria (curs escolar 2022/2023).

7. Certificat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-ho mitjançant la presentació de l'annex 2.

8. Annex 3: declaració responsable firmada per la persona sol·licitant i titular del contracte de lloguer i per cada un dels membres que constin en el certificat de convivència.

  • No tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador/a.
  • No són socis/sòcies ni partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador/a.
  • No incorren en cap de les causes d'incompatibilitat i compleixen els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la llei de subvencions.
  • Compleixen els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció, que coneixen i accepten íntegrament.
  • Les persones sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • Es sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • Saben que, en cas de falsedat a les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i poden ser objecte de sanció.

9. Acreditació dels ingressos de la persona sol·licitant i de les persones majors de 18 anys que constin en el certificat de convivència. Aquests ingressos s'han d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració de la renda o autorització firmada (annex 2).

10. Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades, o certificat de titularitat.

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds

En el cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requereix que en el termini de 10 dies, a partir de l'endemà de la notificació, presenti les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que si no ho fa s'entén per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Òrgan col·legiat

L'òrgan col·legiat realitza la valoració tècnica de les sol·licituds i eleva un informe a l'òrgan instructor, que formula la proposta de resolució, que quan sigui definitiva eleva a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

Està format pels següents membres:

Presidenta: la regidora d'Habitatge o persona en qui delegui.

Vocals:

  • Dos tècniques de l'Ajuntament de Sant Josep
  • Una auxiliar administrativa del Departament d'Habitatge
  • Una tècnica d'Administració General de l'Ajuntament

Secretària de la corporació o persona en qui delegui.

L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

  • Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establits en aquesta convocatòria.
  • Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.
  • Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.

8. Instrucció i resolució

8.1. L'òrgan instructor del procediment és una persona tècnica del Departament de Benestar Social, que té atribuïdes les funcions establides a l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formula la proposta de resolució provisional degudament motivada, que es notifica als interessats, i se'ls concedeix un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, per presentar al·legacions i, si escau, requerir-los perquè presentin la documentació que acrediti la realitat de les dades afirmades en la declaració.

Examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els/les interessats/des, l'òrgan instructor, amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat, formula la proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda.

La proposta de resolució definitiva s'eleva a l'òrgan competent per resoldre, que dicta resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants que hagin obtengut ajudes i la quantia de les ajudes concedides, que es notifica de conformitat amb el que exposa la base 5.2.

La resolució de la concessió, d'acord amb l'article 14a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, ha de contenir la relació de persones beneficiàries a les quals s'atorga l'ajuda amb les quanties individualitzades així com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda, de sol·licituds no ateses.

8.2. L'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La resolució és pública, de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment es de dotze mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

9. Difusió de la subvenció concedida

Per la naturalesa d'aquesta subvenció, no és preceptiu establir mesures de difusió de la subvenció concedida al beneficiari.

10. Reintegraments

10.1. És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida i, si és el cas, la exigència de l'interès de demora, en els següents casos:

a. L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda.

b. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per a concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

c. L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establits.

d. La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

10.2. El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

10.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

11. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda d'habitatge implica que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

12. Règim de recursos

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

— El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dicta la resolució, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

— O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l'acord.

 

(Signat electrònicament: 18 de maig de 2023

El batle Ángel Luis Guerrero Domínguez)

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDA DE DESPESES D'ALLOTJAMENT PER A ESTUDIANTS

PERSONA SOL·LICITANT

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça electrònica:

REPRESENTANT:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça electrònica:

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'HABITATGE

Tipus de via: ………, nom de la via: .....………………………………………, número: …., escala: …., pis: …., porta…., població: …............................... ............................................................., codi postal: ……….

DADES DELS MEMBRES DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA (empadronament)

Núm.

Parentiu

Nom i cognoms

Data de naixement

DNI/NIE

1

Sol·licitant

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

EXPÒS:

Que consider que reuneix els requisits exigits i vull acollir-me a la convocatòria d'ajudes d'allotjament per a estudiants que fa l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

SOL·LICIT:

Que se'm concedeixi la subvenció corresponent.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d .............................. de 2023

(firma)

 

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

□ Annex 1: sol·licitud mitjançant model normalitzat.

Documents d'identitat de la persona sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 amb els quals està empadronat.

□ Certificat de matrícula del centre educatiu.

□ Annex 2: model d'autorització. Aquest annex és presentat pel sol·licitant i titular del contracte i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Contracte en vigor de l'habitatge o document acreditatiu.

□ Justificants d'estar al corrent de pagament de les mensualitats.

□ Certificat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-ho mitjançant la presentació de l'annex 2 omplit.

□ Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Annex 4: comunicació de la persona perceptora de la subvenció.

□ Acreditació dels ingressos de la persona sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència amb els quals està empadronat, mitjançant la presentació de la declaració de la renda o autorització firmada (annex 2).

□ Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat de compte a nom del sol·licitant.

□ Títol de família nombrosa.

□ Documentació acreditativa del reconeixement de la situació de discapacitat.

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX 2 MODEL D'AUTORITZACIÓ

(A omplir per cada una de las persones majors de 18 anys que constin empadronades en el certificat de convivència.)

Jo, .........................................................................................................................., amb DNI/NIE ..................................., com a possible beneficiari de les ajudes que atorga aquest Ajuntament per al lloguer.

AUTORITZ EXPRESSAMENT L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA a sol·licitar informació de caràcter tributari o econòmic a l'Agència Tributària Estatal (AEAT), a la Tresoreria General de la Seguretat Social i al Padró Municipal, i que pugui comprovar i verificar les dades de caràcter personal, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

Sant Josep de sa Talaia, .......... d ............................................... de 2023

Firma

 

 

​​​​​​​

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

(A omplir per cada una de las persones majors de 18 anys que constin empadronades en el certificat de convivència.)

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça electrònica:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT QUE:

  • No tenc parentiu de primer o segon grau de consanguinitat ni d'afinitat amb la persona arrendadora ni som soci ni partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.
  • No incorr en cap de les circumstàncies de prohibició per a ser beneficiari de subvencions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
  • Compleix els requisits i les condicions que determinen la concessió de subvenció i comunicaré a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • La persona sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Em sotmetré a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • Em compromet a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que conec i accept íntegrament, i sé que en cas de falsedat a les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'm pot excloure d'aquest procediment i puc ser objecte de sanció.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ........................................ de 2023

 

ANNEX 4 COMUNICACIÓ DE LA PERSONA PERCEPTORA DE LA SUBVENCIÓ

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça electrònica:

EXPÒS:

Que, a l'efecte de poder participar a la convocatòria d'ajudes d'habitatge per a estudiants de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

FEIM CONSTAR:

Que sol·licitam que la subvenció sigui satisfeta en el número de compte corrent següent:

País

D.C. IBAN

Codi de l'entitat bancària

Codi de la sucursal

D.C.

Núm. de compte o llibreta

 

 

 

 

 

 

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ................................ de 2023

Firma

 

ANNEX 5 MODEL DE PODER DE REPRESENTACIÓ

NOM:

DNI/NIE:

DOMICILI A L'EFECTE DE NOTIFICACIONS:

TEL.:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

COMUNIC:

Que, a l'empara de l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atorg el poder de representació a fi que dugui a terme les actuacions procedimentals que estimi procedents i actuï en la meua representació i en la defensa dels meus interessos, en el procediment de convocatòria de subvencions en matèria d'ajuda de lloguer que es segueix a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, a:

NOM:

DNI/NIE:

DOMICILI A L'EFECTE DE NOTIFICACIONS:

TEL.:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

I en prova de conformitat ho firm en el lloc i data expressats:

Lloc i data:

Firma: