Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 331104
Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de dia 17 de maig de 2023 per la qual es convoca la concertació social del servei de residencia per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant Resolució de la presidenta de l'IMAS, núm. 1324 de 26 de gener de 2023, s'aprova la previsió dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social (BOIB núm. 16, de 4 de febrer de 2023), entre els quals es troba el servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament.

A més, a l'esmentada resolució s'aproven la Guia d'aplicació al model d'atenció als serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca i el Model d'Avaluació de seguiment de l'acció concertada, aplicables a tots el serveis a concertar per la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social.

2. En data 2 de maig de 2023 la cap del Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, amb el vist-i-plau del director insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social va emetre informe justificatiu, relatiu a la necessitat de concertar 323 places i 80 complements de suport extraordinari al servei, per tres anualitats del servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament.

3. En la mateixa data la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, IMAS) va ordenar l'inici de l'expedient relatiu a aquesta concertació.

4. Consten a l'expedient els Plecs de prescripcions tècniques que han de regir la concertació, així com la proposta de convocatòria i els annexos corresponents.

5. La despesa prevista per aquest expedient és de 41.010.973,84 € i el Servei de Comptabilitat i Pressuposts ha emès Informe d'autorització a la despesa pluriennal en data de 8 de maig de 2023. Així mateix, consten a l'expedient els documents comptables a càrrec de l'aplicació pressupostària 40.23128.26000.

6. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la convocatòria de la concertació objecte d'aquesta resolució.

Fonaments de dret

Pel que fa a la competència,

1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008), en concret l'article 70.4 relatiu a la competència pròpia dels consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social.

2. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix a l'article 14 la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE núm. 163 de 7 de juliol de 2009) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

4. Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

5. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de dia 8 de juliol de 2019, modificat per el Decret de la Presidència de dia 28 de desembre de 2021, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019, BOIB 180 de 30 de desembre de 2021), entre els quals es troba el Departament de Drets Socials.

6. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de dia 12 de novembre de 2021 (BOIB núm. 158 de 16 de novembre de 2021) per el que es nomenada la Sra. Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials.

7. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.

Pel que fa al fons,

8. La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2023 per Acords del Ple en sessions de 8 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021) i de 15 de desembre de 2022 (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022).

9. El Reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la Cartera Insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació, aprovat al Ple del Consell de Mallorca de data 8 de febrer de 2018 (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2018). Aquesta normativa estableix, entre d'altres, les condicions tècniques i materials i els requisits de qualitat dels serveis de serveis socials per poder optar al règim de concert social.

10. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014).

11. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009).

12. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).

13. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB núm. 132, de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017).

14. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), regula als seus articles 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.

15. Resolució de la Presidència de l'IMAS per la qual estableix els serveis socials per a persones amb discapacitat i per a persones majors, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB núm. 36, de 22 de març de 2018).

16. Resolució de la Presidència de l'IMAS, núm. 21525 de 2 de desembre de 2022, d'actualització i fixació de preus dels serveis per a persones amb discapacitat, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB núm. 158, de 6 de desembre de 2022).

17. Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, núm. 1324 de 26 de gener de 2023, d'aprovació de la previsió dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social (BOIB núm. 16, de 4 de febrer de 2023).

Pel que fa al procediment,

18. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014), preveu a l'article 75 la publicació dels anuncis al DOUE, en compliment del principi de transparència, assegurant un grau de publicitat adequat.

19. La Llei 12/2018 disposa a l'article 5 els «Requisits exigibles a les entitats gestores dels serveis concertats i a l'article 6 els «Procediments de concertació i criteris de preferència a favor d'entitats del tercer sector social».

20. El Decret 48/2017 al Títol III, estableix els «Procediments de concertació» en tot el que no contradigui la Llei 12/2018 abans esmentada.

21. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

22. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).

En virtut de la competència atribuïda legalment;

RESOLC

Primer. DECLARAR que d'acord amb els antecedents d'aquesta resolució, queda acreditada la concurrència de les circumstàncies que fan necessari recórrer a l'acció concertada per a la prestació del servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament.

Segon. CONVOCAR la concertació social de 323 places del servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament, així com 80 complements de suport extraordinari nocturn , per tres anualitats, d'acord amb els termes següents:

«Convocatòria de la concertació social del Servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar el procediment, els criteris de preferència, els requisits i les condicions de la concertació del Servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca d'acord amb el plec de prescripcions tècniques. Es dicta conforme a la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, en endavant llei 12/2018 (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018); i del Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, en endavant Decret 48/2017 (BOIB Núm. 132, de 28 d'octubre de 2017).

2. Àmbit territorial

L'àmbit territorial d'aquesta concertació és l'Illa de Mallorca.

3. Places a concertar

Les places a concertar, en el marc d'aquesta convocatòria són les següents:

3.1 Places del servei de residència per persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn del desenvolupament

Les places a concertar del servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/ trastorn del desenvolupament son de 323 places.

3.2 Places de serveis i/o suports complementaris: Les places a concertar de serveis complementaris descrits al plec de prescripcions tècniques i que en tot cas estaran vinculades a persones físiques que ocupin places concertades del servei de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/ trastorn del desenvolupament , són les que es detallen a continuació:

- 80 places de complement de suport extraordinari nocturn

Aquest nombre té caràcter estimatiu i s'ha establert en funció de les necessitats actuals del Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social.

4.Vigència del concert

La vigència d'aquesta concertació serà de tres anys, des de la formalització o des de la data que expressament es determini a l'acord d'acció concertada subscrit entre l'IMAS i les entitats que resultin adjudicatàries. El concert serà susceptible de renovació per igual termini, com a màxim.

5. Revisió dels serveis i suports complementaris

Els serveis i suports complementaris concertats en el marc d'aquesta convocatòria seran objecte de revisió d'acord amb el que es detalla a continuació:

Servei complementari de suport extraordinari : el servei complementari de suport extraordinari serà objecte de revisió d'ofici cada 6 mesos per part de l'IMAS, de forma individual amb cada persona usuària. D'acord amb la revisió d'ofici efectuada, semestralment s'acordarà, si escau, la resolució de les baixes i/o de les altes que es produeixin d'aquest tipus de servei complementari.

Les baixes que es produeixin durant la vigència del concert, d'aquest complement per necessitats excepcionals de suport, podran ser concertades, en qualsevol moment, per part de l'IMAS d'acord amb l'ordre de prelació de la llista d'espera de les sol·licituds que no s'hagin pogut atendre d'aquest tipus de suport. Es procedirà a fer una modificació del concert, si escau, per aquest motiu, cada sis mesos.

6.Pressupost i preu màxim del servei

6.1 Pressupost

L'import màxim estimat per assignar al concert és de 41.010.973,84 € (IVA exempt),

6.2. Preu

Els preus de referència màxim per plaça i complements concertats per anualitat , de conformitat als aprovats per la Resolució d'actualització i fixació de preus dels serveis de persones amb discapacitat , inclosos a la cartera de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB núm. 158, de 6 de desembre de 2022),és:

- 2023:

Residència: 101,81 € /dia (IVA exempt)

Complement de suport extraordinari nocturn: 43,17 €/ dia (IVA exempt)

- 2024:

Residència: 105,37 € /dia (IVA exempt)

Complement de suport extraordinari nocturn : 44,68 €/ dia (IVA exempt)

- 2025:

Residència: 105,37 € /dia (IVA exempt)

Complement de suport extraordinari nocturn : 44,68 €/ dia (IVA exempt)

- 2026: :

Residència: 105,37 € /dia (IVA exempt)

Complement de suport extraordinari nocturn : 44,68 €/ dia (IVA exempt)

7. Requisits de les entitats

Les entitats que vulguin optar a aquesta concertació social hauran de complir els requisits següents:

a) Inscripció en el Cens d'Organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, d'acord amb l'establert a la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector social. (BOIB núm, 67, de 31 de maig de 2018)

b) Complir els requisits mínims que s'estableixen en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, en endavant Llei 4/2009. (BOIB núm. 89, de 18 de juny de 2009)

c)Tenir el servei objecte d'aquesta convocatòria legalment constituït i acreditat per l'IMAS en el moment de l'adjudicació, segons l'establert a la disposició transitòria primera del Decret 48/2007, així com tenir el servei inscrit en el Registre Unificat de Serveis Socials.

d) Acreditar una experiència mínima d'un any en la prestació del servei i perfil de les persones usuàries objecte d'aquest concert. L'experiència ha de ser acreditada d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria.

e) Acreditar solvència financera i tècnica per prestar el servei objecte de la concertació social d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria.

f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l'IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

g) Que l'entitat no hagi estat objecte, respecte del servei a concertar, d'una resolució d'expedient sancionador en matèria de serveis socials, causes que consten als articles 127 a 129 de la Llei 4/2009 durant els 24 mesos anteriors al concert, a excepció que, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, l'entitat hagi satisfet el pagament íntegre de la totalitat de l'import de la sanció i hagi acreditat davant l'òrgan sancionador que s'han corregit les causes que motivaren la sanció. Aquests fets s'acreditaran necessàriament mitjançant la verificació i el corresponent informe per part de l'òrgan administratiu competent.

h) No estar afectades per cap prohibició de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2007, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni estar inclosa en cap dels supòsits prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ni la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

i) No haver estat sancionat en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

j) Quan l'objecte de la concertació social consisteix en serveis que, d'acord amb la normativa vigent, s'ha de prestar en un espai físic determinat, s'ha d'acreditar la titularitat del centre o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència d'aquesta concertació social.

k) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

8. Presentació de sol·licituds

8.1. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant el registre electrònic de l'IMAS el qual es troba disponible en el següent enllaç https://imas.sedipualba.es/segex/tramite.aspxidtramite=12092 o des del tràmit habilitat a tal efecte a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=119661.

Per qualsevol informació o assessorament sobre aquesta convocatòria es pot contactar amb la Secció de Recursos Sociolaborals de l'IMAS (C/ General Riera, 67 – 07010) o a l'adreça electrònica següent: rsociolaborals@imas.conselldemallorca.net.

8.2. Documentació que s'ha de presentar

Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud d'acord amb el model normalitzat que figura a la seu electrònica del Consell de Mallorca i al Tauler d'Anuncis de l'IMAS, i que s'aprova amb aquesta convocatòria.

El model de sol·licitud (MOD-1), ha d'anar signat per la persona representant legal de l'entitat, indicant expressament el nombre de places que sol·licita concertar amb l'IMAS en el marc d'aquesta convocatòria.

Aquesta sol·licitud s'ha d'acompanyar dels documents que es detallen a continuació:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat, per acreditar la identitat de la persona que legalment representi a l'entitat, així com l'acreditació de la seva representació.

b) Certificat de la inscripció al Cens Públic d'Organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, amb menys de 6 mesos de vigència.

c) Certificat de la inscripció al Registre de Serveis Socials, amb menys de 6 mesos de vigència.

d) Còpia de la resolució d'acreditació vigent del servei a concertar o còpia de la sol·licitud de l'acreditació.

e) Documentació acreditativa de la solvència tècnica. En el cas de que la solvència tècnica s'acrediti mitjançant Resolució de serveis prèviament contractats o concertats amb l'IMAS, no és preceptiu presentar la documentació acreditativa. Si bé, en tot cas, s'ha d'indicar al MOD-1.

f) Documentació acreditativa relativa a la solvència financera assenyalada en el MOD- 1 de sol·licitud.

g) Justificant de disposició de pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi la indemnització per riscos ( professionals, d'atenció a les persones o d'altres) per a tot el període de durada del concert, per un import igual o superior a l'exigit als plecs de prescripcions tècniques d'aquesta concertació social, en funció del número de places sol·licitades.

h) Documentació acreditativa de la titularitat o de disponibilitat de l'espai físic en el que es desenvoluparà el servei, per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior al de la vigència del concert.

En relació a la documentació referenciada a les lletres a), b), c), d) i e) del punt 1, de conformitat a l'establert a l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant Llei 39/2015), no serà necessària la presentació d'aquella documentació que ja hagi estat prèviament aportada, havent d'indicar-lo l'entitat, emplenant a aquest efecte la informació continguda, sempre que estigui en vigor i no hagi sofert modificacions.

En cas de que l'entitat sol·licitant estigui interessada en sol·licitar places complementàries de suport extraordinari previstes en aquesta convocatòria, ho podran fer mitjançant la presentació de la sol·licitud específica de places complementàries (MOD 2), disponible a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Aquesta sol·licitud haurà d'anar signada pel representant legal de l'entitat, i s'haurà d'indicar cadascuna de les persones usuàries respecte les quals es sol·liciten els complements.

La presentació de la sol·licitud implica que l'entitat autoritza a l'IMAS per a què pugui consultar o demanar a qualsevol administració la documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient, i que l'entitat s'obliga a complir amb el plec de prescripcions tècniques d'aquesta convocatòria.

8.3. Esmena de deficiències

Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven d'aquesta convocatòria s'ha de requerir l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 de la Llei esmentada.

9. Instrucció del procediment

9.1. Òrgan competent per a la instrucció

L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, que tindrà la prerrogativa d'interpretar-lo i resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment.

Els serveis tècnics de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials han d'examinar les sol·licituds i si escau tramitar els requeriments d'esmena que siguin necessaris, emetent-se informe al respecte.

9.2. El procediment de concertació es resoldrà d'acord amb els següents criteris:

- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 7 d'aquesta convocatòria no supera el nombre total de places previstes en la convocatòria, l'informe proposarà que s'adjudiquin directament a les entitats sol·licitants.

- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 7 d'aquesta convocatòria supera el nombre total de places previstes en la convocatòria, s'actuarà segons els criteris de preferència establerts al punt 9.4 d'aquesta convocatòria.

- A petició de l'òrgan instructor, en cas que hi hagi dificultats en la interpretació de les ofertes presentades o dubtes en el procediment d'adjudicació, o així ho consideri l'òrgan instructor es convocarà una comissió avaluadora, amb la composició i funcions que s'estableixen al punt 9.3 d'aquesta convocatòria.

9.3. De la Comissió Avaluadora

La Comissió Avaluadora actuarà de conformitat amb l'article 15 relatiu al «Comitè tècnic d'assessorament» del Decret 48/2017 i, conseqüentment tindrà els mateixos efectes que l'esmentat Comitè Tècnic d'Assessorament.

i. Composició La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: El director insular de l'Àrea de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, o persona que la substitueixi.

- Vocals:

-La cap del Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, o persona que la substitueixi.

- La cap del Servei de Gestió Econòmica, o persona que la substitueixi, i;

- La gerent de l'IMAS o persona que la substitueixi.

- Secretària (amb veu i sense vot): La cap del Servei Juridicoadministratiu de l'IMAS, o persona que la substitueixi.

ii. Règim de funcionament:

Aquesta comissió ha d'analitzar i interpretar les incidències o dificultats detectades i ha d'emetre informe al respecte,el qual s'ha de tenir en compte per l'òrgan instructor alhora d'elaborar la proposta de resolució . Només serà convocat per l'òrgan instructor en cas que, per existir dificultats o dubtes aquest òrgan ho consideri necessari.

La Comissió Avaluadora queda vàlidament constituïda amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: la presidència o persona suplent, la secretària o persona suplent i dos vocals.

9.4. Criteris de preferència

D'acord amb l'article 6 de la Llei 12/2018, els criteris per a resoldre aquesta concertació social objecte de la present convocatòria son:

a) L'arrelament de la persona en l'entorn d'atenció i les condicions d'atenció que requereix la persona.

b) La implantació de l'entitat a la localitat on s'hagi de prestar el servei.

c) La lliure elecció i la llista d'espera pública d'accés als serveis.

En cas que es pugui produir la renúncia a sol·licitar el concert o bé quedin places per cobrir degut a un possible incompliment dels requisits senyalats a l'apartat 7, la comissió avaluadora establirà la fórmula per a garantir els drets i l'adequada atenció a les persones usuàries.

Una vegada aplicats aquests criteris, la comissió avaluadora instarà a l'òrgan instructor per a que proposi l'adjudicació del servei.

9.5 Continuació del procediment

Una vegada comprovats tots els requisits, l'òrgan instructor emetrà informe proposta d'adjudicació de les places a concertar del servei objecte d'aquesta convocatòria i si n'és el cas, l'exclusió motivada de les entitats que no compleixin amb els requisits establerts, així com qualsevol altra informació que resulti necessària per a la resolució de l'expedient.

10. Resolució i notificació

10.1. Òrgan competent per a la resolució

L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).

10.2. Termini

El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la present concertació és de tres mesos comptadors de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds. S'han de considerar desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini indicat anteriorment.

10.3. De la notificació

La resolució de la concertació social objecte d'aquesta convocatòria, s'ha de notificar individualment a les entitats interessades, d'acord amb el previst a l'article 42 de la Llei 39/2015, han de ser expresses, motivades i han de fixar la quantia individual del concert. A més aquesta resolució es publicarà al Tauler d'Anuncis de l'IMAS (https://imas.sedipualba.es/tablondeanuncios/) i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

10.4. Modificació resolució

Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la concertació social, pot donar lloc a la modificació de la resolució.

10.5. Dels Recursos

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 112 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment comú de les administracions públiques.

11. Formalització dels concerts

La concertació social que s'estableix a l'empara d'aquesta convocatòria s'ha de formalitzar mitjançant un document administratiu anomenat «acord d'acció concertada» , el model del qual s'haurà d'aprovar per resolució de la Presidència de l'IMAS. En aquest acord d'acció concertada s'ha de fer constar els continguts mínims previstos a l'article 8 de la Llei 12/2018 així com, segons l'establert a l'article 7 del decret 48/2017, els drets i les obligacions recíprocs, les característiques concretes del servei, altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009 i dels decrets de desplegament, i del plec de condicions tècniques de la present concertació.

12. Cessió

D'acord amb el previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018 queda prohibida la cessió, total o parcial, del servei objecte de l'acord d'acció concertada. No obstant això, quan l'entitat concertada sigui declarada en concurs de creditors, l'administració pública competent podrà autoritzar la cessió amb l'adopció de les mesures necessàries per garantir la continuïtat i la qualitat del servei.

13. Condicions tècniques d'execució

Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular, i els reglaments de desplegament vigents en el seu àmbit territorial d'actuació; així com també s'han d'ajustar a la Llei 12/2018 i al Decret 48/2017.

Així mateix, l'execució de la concertació social objecte de la present convocatòria s'ha regir pel contingut del plec de prescripcions tècniques aplicable en aquesta tipologia de serveis i que s'aprova conjuntament amb aquesta convocatòria. Concretament, aquest plec, de conformitat amb el previst a l'article 8 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, detalla: l'objecte, la definició del servei, el calendari i horari, els serveis que s'han de prestar, els requisits dels serveis a concertar, el model d'atenció, els criteris d'intervenció amb les persones usuàries, el règim d'utilització de places i el règim econòmic, les assegurances, el nombre de places, els mitjans materials i humans que ha d'aportar l'entitat concertada, les obligacions de l'entitat concertada, el finançament de la concertació social, la justificació, la coordinació, control i supervisió, la protecció de dades de caràcter personal i la regulació dels incompliments per part de les entitats i les penalitzacions, així com el termini de la concertació.

Al respecte, l'article 9.3 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre estableix les obligacions de les entitats i determina que mitjançant la concertació social, l'entitat d'iniciativa privada titular del servei s'obliga a complir els plecs tècnics, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei.

14. Seguiment i criteris d'accés de les persones usuàries

La Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social sirà la responsable dels concerts formalitzats i farà el seguiment tècnic del servei concertat objecte d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'esmentat a l'article 10 de la Llei 12/2018 i a l'article 27 del Decret 48/2017 i amb els plecs tècnics.

L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social.

L'IMAS, a través del Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, ha de gestionar directament l'accés als serveis.

15. Penalitats

L'incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei s'ha de penalitzar, d'acord amb el Plec de prescripcions tècniques d'aquest concertació social, i amb la normativa d'aplicació.

16. Causes de resolució

Els acords d'acció concertada s'extingeixen, d'acord amb el previst a l'article 9 de la Llei 12/2018, pel compliment i venciment del termini, sempre que no s'hagin renovat, o per resolució.

Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:

a) Acord mutu de les parts, manifestat amb l'antelació de dos mesos.

b) Renúncia de l'entitat concertada, manifestada amb una antelació mínima de dos mesos per garantir la continuïtat del servei.

c) Incompliment de les normes de caràcter obligatori a què s'han de sotmetre el servei objecte de la present concertació i de les obligacions en matèria de seguretat i instal·lacions.

d) Incompliment dels objectius qualitatius i quantitatius establerts, sempre que l'incompliment sigui imputable a l'entitat concertada, així com de les estipulacions essencials de l'acord i dels plecs de prescripcions tècniques aplicables.

e) Prestació defectuosa de les obligacions acordades.

 

f) La negació a atendre les persones usuàries derivades per l'IMAS.

g) Infracció amb caràcter greu de la legislació fiscal, laboral, de la Seguretat Social, d'integració social de persones amb discapacitat i de prevenció de risc.

h) Pèrdua sobrevinguda dels requisits de participació a la present convocatòria o de les condicions tècniques, econòmiques i financeres que hagin habilitat l'acord d'acció concertada, així com la revocació o la caducitat de l'autorització d'obertura i funcionament i/o de l'acreditació del servei.

i) Mort de la persona física titular del servei o l'extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l'article 29 del Decret 48/2017.

j) Declaració de concurs de creditors de l'entitat titular del servei, a excepció del previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018.

k) Modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l'Administració, sempre que l'entitat d'iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.

l) No disponibilitat sobrevinguda del títol jurídic que acredita la titularitat del servei durant la vigència de l'acord.

m) Les clàusules de revocació previstes en els plecs tècnics objecte del present servei.

17. Modificació i/o ampliació de l'acord d'acció concertada.

El procediment d'ampliació de places concertades del servei objecte de la present convocatòria, així com de modificació de la concertació social esmentada, s'ha de dur a terme de conformitat amb l'establert als plecs de prescripcions tècniques.

18. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquesta concertació social i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció de la concertació social.»

Tercer. APROVAR els Plecs de prescripcions tècniques per a la concertació de l'esmentat servei (Codi Segur de Verificació K9AA UHMP F2JH W3P7 YQVF ), així com el model Sol·licitud (MOD-1), model de Sol·licitud de places complementàries (MOD-2), que consten annexos a aquesta resolució.

Quart. AUTORITZAR la despesa anticipada màxima total de 41.010.973,84 € (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 40.23128.26000 dels pressuposts de l'IMAS segons la distribució següent:

Anualitats

2023

2024

2025

2026

Dates inici/fi

21/07/2023-30/11/2023

01/12/2023-30/11/2024

01/12/2024-30/11/2025

01/12/2025-20/07/2026

Imports

4.832.984,59€

13.725.469,98€

13.727.252,15€

8.725.267,12€

Total

41.010.973,84 €

L'execució de la despesa corresponent a tots els exercicis futurs queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.

Cinquè. PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Diari Oficial de la Unió Europea, així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

Sisè. COMUNICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, al Servei de Gestió Econòmica, al Servei de Comptabilitat i Pressuposts i a la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 17 de maig de 2023

La presidenta de l'IMAS Sofia Alonso Bigler