Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 328583
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 17 de maig de 2023 per la qual es determina el repartiment de la dotació de personal de suport educatiu (dotació bàsica) per a l’atenció a la diversitat a l’ensenyament privat concertat per als cursos 2023-2024 a 2028-2029
Fets
1.En el BOIB núm. 169, de 29 de desembre de 2022, es va publicar el Decret 59/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes que han de regir les convocatòries per a l'establiment i la renovació dels concerts educatius a partir del curs acadèmic 2023-2024. Els apartats 1 i 2 de l'article 21 d'aquest Decret, sobre l'atenció als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, estableix el següent:
Els centres que acullin alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), amb necessitats d'adaptació curricular significativa (ACS) o amb necessitat de suport d'audició i llenguatge (AL) a les unitats ordinàries d'educació infantil de segon cicle, a les d'educació primària i educació secundària obligatòria, inclosos els programes de diversificació curricular (PDC), i als cicles formatius de grau bàsic, han d'oferir una intervenció educativa adequada a cada cas. Els alumnes que, per les seves característiques, presentin necessitats educatives especials han de disposar dels recursos adequats per tenir garantida una educació de qualitat, d'acord amb el que preveuen la LOE, segons la redacció fixada per la LOMLOE, el Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
S'ha d'assignar als centres una dotació bàsica d'especialistes de pedagogia terapèutica, d'audició i llenguatge i d'atenció a la diversitat d'acord amb el que s'indica a l'annex 10 d'aquest Decret. Per ajustar millor aquest percentatge a les necessitats dels alumnes de cada centre, a més del mig mòdul (12 hores) o del sencer (24 hores), hi pot haver quarts de mòdul (6 hores).
2.El nombre d'hores per a cada centre es determinen en funció de la seva tipologia i del seu nombre d'unitats, tal com determina l'annex 10 del Decret 59/2022, de 27 de desembre.
No obstant això, s'ha de tenir en compte que el mateix annex estableix que en els cursos en què estigui en vigor el present Decret s'ha de garantir que la dotació bàsica resultant per a cada centre no serà superior al resultat d'aplicar els criteris de dotació d'atenció a la diversitat corresponents al curs 2022-2023, ni inferior a la que es va establir per a cada centre en el Decret 3/2017.
3.L'annex 4 de la Resolució provisional del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 2 maig de 2023, sobre l'establiment dels concerts educatius per als cursos escolars 2023-2024 a 2028-2029 (BOIB núm.57, de 4 de maig), estableix per a cada centre l'assignació d'hores de dotació bàsica a Educació Infantil/Primària (EI/EP) i a Educació Secundària Obligatòria (ESO).
4.Aquestes hores s'han de repartir entre les especialitats de Pedagogia Terapèutica (PT), Audició i Llenguatge (AL) i Atenció a la Diversitat (AD) per als 6 anys de duració del concert escolar. A més, per ajustar aquesta dotació a les necessitats de l'alumnat de cada centre, les hores es poden distribuir en mòduls sencers (24 hores), en mitjos mòduls (12 hores) o en quarts de mòduls (6 o 18 hores) tal com estableix l'apartat 2 de l'article 39 del Decret 59/2022.
Fonaments de dret
1.La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm.159, de 4 de juliol).
2.Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).
3.La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre), per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
4.La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer).
5.La Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears (BOIB núm. 26, de 28 de febrer).
6.La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març).
7.Decret 39/2011, de 29 de abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 maig).
8.Decret 59/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes que han de regir les convocatòries per a l'establiment i la renovació dels concerts educatius a partir del curs acadèmic 2023-2024 (BOIB núm. 169, de 29 de desembre).
9.L'ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 7 de maig de 2008 per la qual es regula la dotació dels equips docents als nivells educatius concertats (BOIB núm. 65, de 13 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de l'Educació i Cultura de 23 de juny de 2009 (BOIB núm. 96, de 4 de juliol).
10.Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 2 de maig de 2023 sobre l'establiment dels concerts educatius per als cursos escolars 2023-2024 a 2028-2029
Per tot això, dict la següent
Resolució
1.Aprovar, per a cada centre concertat, el repartiment entre les especialitats de Pedagogia Terapèutica (PT), Audició i Llenguatge (AL) i Atenció a la Diversitat (AD) de les hores de dotació bàsica assignades a Educació Infantil/Primària (EI/EP) tal com figura en l'annex 1.
2.Aprovar, per a cada centre concertat, el repartiment entre les especialitats de Pedagogia Terapèutica (PT), Audició i Llenguatge (AL) i Atenció a la Diversitat (AD) de les hores de dotació bàsica assignades a Educació Secundària Obligatòria (ESO) tal com figura en l'annex 2.
3.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, a la data de la signatura electrònica (17 de maig de 2023)
El director general de Planificació, Ordenació i Centres Antonio Morante Milla