Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 290814
Revocació convocatoria 10 places d'auxiliar administratiu funcionaris de carrera, per concurs-oposició
Per Decret de Batlia núm. 1082/2023 de 25 d'abril, s'ha disposat el següent:
«Atès l'informe emès pels serveis jurídics de data 24 d'abril de l'actual, que es transcriu:
«En relació al procediment de revocació de les convocatòries de processos selectius d'auxiliar-administratius mitjançant el decret núm. 747/2019, publicada la convocatòria al BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019, que es corresponen al procés d'estabilització de l'article 19.Un.9 de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018 i al tràmit d'audiència concedit als interessats pel Decret núm. 3084/2022 de 5 de desembre que inicia el procediment, una vegada notificat a tots els interessats coneguts, consten únicament les al·legacions presentades pel delegat sindical del sindicat STEI Intersindical per Registre d'Entrada núm. 2022-E-RE-10980 de dia 21 de desembre de 2022, un escrit posterior del mateix delegat presentat per Registre d'Entrada núm. 2023-E-RE-2591 de dia 19 de març de 2023 on sol·licita se li enviï la resolució motivada que ha donat lloc a la desestimació per silenci administratiu del sol·licitat a l'escrit anterior, i un posterior recurs que denomina d'alçada presentat per Registre d'Entrada núm. 2023-E-RE-3037 de dia 1 d'abril de 2023.
Per aquest motiu, emeto el següent informe-proposta de resolució, de conformitat amb allò que s'ha fixat en l'article 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, amb base als següents,
ANTECEDENTS DE FET
PRIMER. A les al·legacions presentades res s'al·lega contra els acords presos als Decret assenyalats que son tant el dictat a aquest expedient com a l'expedient 2881/2018, núm. 3119/2022, sinó que es sol·licita la revisió i modificació de les places ofertes a l'Oferta Pública d'Ocupació Extraordinària de l'Ajuntament d'Andratx per a l'estabilització d'ocupació temporal en base a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública l'aprovada per Decret de Batlia núm. 2520/2022 rectificat pel 2660/2022 publicat al BOIB núm. 137 de 22 d'octubre de 2022 .
Concretament, sol·licita que es determini que “la tercera plaça per discapacitat serà per Discapacitat Intel·lectual”, que s'elimini la resolució tercera del Decret assenyalat donat que “no es pot determinar que es puguin mantenir les places per se cobertes per persones amb discapacitat de les ofertes publicades”, “disposar la tercera plaça per discapacitat intel·lectual dintre del gup de laborals” i “que les dues places per discapacitat dels funcionaris sigui repartida entre els Grups A-B i el Grup C.”
SEGON.- A l'escrit presentat el dia 9 de març pareix esser que l'interessat sol·licita una resposta de les al·legacions presentades en aplicació de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, considerant s'ha d'haver produït una resolució motivada per la desestimació per silenci administratiu del primer escrit d'al·legacions.
TERCER. Al tercer Registre d'Entrada de dia 1 d'abril de 2023 l'interessat presenta un recurs d'alçada contra la desestimació per silenci administratiu en base a l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques que regula el silenci administratiu en procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat.
QUART. Atès l'article 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques que estableix que la resolució que posi fi al procediment decidirà totes les qüestions plantejades pels interessats i aquelles altres que se'n derivin.
LEGISLACIÓ APLICABLE
La Legislació aplicable a l'assumpte és la següent:
— Els articles 82, 84, 87, 88, 109, 114, 112 i 116 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
— Els articles 163 i ss. del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
— L'article 2, Disposició addicional sisena i octava i Transitòria primera de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
— Els articles 10, 11, 40, 59, 69 i 70 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
— L'article 128 del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat per Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.
— Els articles 91 i 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
— Els articles 1.4 i 4.4 del Decret llei 6/2022 de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat a l'ocupació pública de les Illes Balears.
— Els articles 2 i 3 del Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
CONCLUSIONS JURÍDIQUES
Primera. El Tribunal Constitucional ha reconegut que ha d'existir un interès específic del sindicat per poder ostentar legitimació davant l'actuació administrativa, hi ha d'haver un vincle especial i concret entre el sindicat (els seus fins, la seva activitat, etc.) i l'objecte del debat en el plet de què es tracti, vincle o nexe que s'haurà de ponderar en cada cas. Existirà legitimació sindical, d'acord amb la sentència 7/2001, de 15 de gener: “acreditado tal interés por la conexión entre los fines y la actividad del sindicato (la defensa y promoción de los intereses económicos y sociales de los trabajadores) y el objeto del pleito, centrado en actividades relacionadas con la organización administrativa. Es más, expresamente declaramos que el hecho de que un acto sea manifestación de la potestad organizativa de la Administración poco o nada explica sobre la existencia o inexistencia de legitimación procesal, porque poco no nada dice de la titularidad de intereses legítimos del sindicato".
Segona. S'ha de considerar en aquest punt interessat al sindicat STEI donat que la qüestió plantejada està en connexió amb el fi del sindicat i amb les expectatives d'altres persones de poder optar a les places convocades a través del procediment legal que resulta procedent.
Tercera.- Respecte a les al·legacions presentades al tràmit d'audiència concedit als interessats pel Decret núm. 3084/2022 de 5 de desembre que inicia el procediment on consta sol·licitud de modificar l'Oferta Pública d'Ocupació Extraordinària de l'Ajuntament d'Andratx per a l'estabilització d'ocupació temporal pel fet de que s'hagin revocat les convocatòries de places d'auxiliar administratiu, s'ha de posar de manifest que el que disposa l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública es que seran incloses dins el procés les places afectades pels processos d'estabilització previstos als articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/ 2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, sempre que haguessin estat incloses a les corresponents ofertes d'ocupació pública d'estabilització.
El que es pretén revocar al procediment iniciat amb els decrets contra els que al·lega el sindicat son les convocatòries dels processos de selecció, no les Ofertes d'Ocupació pública dels anys 2017 i 2018 publicades als BOIB núm. 94 d'1 d'agost de 2017 i núm. 112 d'11 de setembre de 2018.
Quarta.- En conseqüència, és plenament vàlid que es declari que es mantenen les places per ser cobertes per persones amb discapacitat de les ofertes ja publicades donat que aquestes no s'han revocat sinó que s'estan executant d'acord amb la seva inclusió parcial a l'actual Oferta sempre i quan les places compleixin amb les condicions de l'assenyalat article 2 de la Llei 20/2021.
Finalment, donat que les places que s'ofereixen amb reserva per discapacitat son les mateixes que es varen oferir a l'oferta d'on provenen, s'han de desestimar les al·legacions presentades, i més si tenim en compte que la convocatòria del processos selectius ja estava publicada en el moment en que es varen presentar les al·legacions.
Quinta.- El tràmit utilitzat per l'interessar per presentar l'anterior sol·licitud és el d'al·legacions concedit al punt quart del Decret 3084/2022 que assenyala: “Notificar la present resolució i donar audiència als interessats perquè en el termini de 10 dies puguin fer les al·legacions que considerin oportunes.”
En conseqüència, d'acord amb l'article 82 de la Llei 39/2015 que diu que instruïts els procediments, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es posaran de manifest als interessats per què puguin al·legar i presentar els documents i justificacions que estimin pertinents i l'article 114 de la mateixa Llei, es tracta d'un acte de tràmit que no posa fi a la via administrativa i contra el que no hi cab presentar recurs segon l'article 112 de la mateixa Llei ni és aplicable l'article 24 al·legat per l'interessat en quant al silenci als procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat.
La sol·licitud de dia 9 de març ha d'esser desestimada i el recurs d'alçada ha d'esser inadmès d'acord amb l'article 116 de la Llei 39/2015 que regula com a causa d'inadmissió:
“c) Tractar-se d'un acte no susceptible de recurs.”
La Validació d'aquest informe per la Intervenció municipal suposa la fiscalització favorable de la despesa prevista, existència de crèdit adequat i suficient, òrgan competent per l'aprovació i procediment portat a terme complint la normativa.»
En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC
PRIMER. Desestimar les al·legacions presentades pel delegat sindical per part del sindicat STEI Intersindical per Registre d'Entrada núm. 2022-E-RE-10980 de dia 21 de desembre de 2022 contra el Decret 3084/2022 que inicia el procediment administratiu per revocar la convocatòria de places de funcionari de carrera pel sistema de concurs-oposició, auxiliar-administratius, mitjançant el decret núm. 747/2019, publicada la convocatòria al BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019 d'acord amb els motius anteriorment exposats.
Desestimar i inadmetre la sol·licitud i el recurs d'alçada presentats per Registres d'Entrada núm. 2023-E-RE-2591 i 2023-E-RE-3037 de dia 9 de març i 1 d'abril de 2023, respectivament, en aplicació dels articles 114 i 116 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
SEGON. Aprovar definitivament la revocació de la convocatòria de 10 places de funcionaris de carrera pel sistema de concurs-oposició, auxiliar administratiu, escala d'Administració general, subescala Auxiliar, grup C i subgrup C2 que va ser realitzada pel Decret núm. 747/2019, publicada al BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019 i l'anunci publicat al BOE núm. 79 de 2 d'abril de 2019.
TERCER. Procedir a la devolució de les taxes satisfetes pels interessats que es varen presentar a la convocatòria mitjançant el procediment que correspongui a tramitar pel Departament d'Hisenda.
QUART. Publicar la present resolució al BOIB i notificar-la als interessats que han presentat al·legacions, amb indicació de la forma i termini per formular recurs contenciós-administratiu.
CINQUÈ. Comunicar la present resolució als Departaments d'Hisenda, Intervenció i Personal.»
El que es fa públic als efectes oportuns.
(Signat electrònicament: 25 d'abril de 2023
La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)