Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
OFICINA MUNICIPAL DE TRIBUTS
Núm. 286622
Aprovació definitiva de la modificació l'Ordenança reguladora de la Prestació Patrimonial Pública de caràcter no tributari per la prestació del Servei de recollida, tractament i eliminació de residus
Havent finalitzat el termini d'informació pública de l'acord provisional d'aprovació de l'Ordenança reguladora de la Prestació Patrimonial Pública de caràcter no tributari per la prestació del Servei de recollida, tractament i eliminació de residus (ordenança 61), publicat en el BOIB núm. 28 de 4 de març de l'any en curs -anunci 1714-, i prèvia la seva aprovació inicial per Acord del Ple municipal en sessió ordinària celebrada el passat 23 de febrer de 2023, i havent-se recaptat i rebut el preceptiu informe sobre impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona, i sense que s'hagin formulat o presentat reclamacions,objeccions o observacions.
RESOLC
Primer.- Elevar a definitiu l'acord provisional d'aprovació de l'Ordenança reguladora de la Prestació Patrimonial Pública de caràcter no tributari per la prestació del Servei de recollida, tractament i eliminació de residus (ordenança 61), conforme al que es preveu en l'article 102 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, una vegada revisat el text de l'ordenança pel que fa a l'ús de llenguatge no sexista, segons informe sobre impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona.
Segon.- Publicar el BOIB la nova ordenança en compliment del que es disposa en l'article 103 del mateix text legal a l'efecte de la seva entrada en vigor, remetent l'acord al Govern de les Illes Balears, Consell de Mallorca i Delegació del Govern a Illes Balears.
Text de l'ordenança 61:
ORDENANÇA REGULADORA
DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA, TRACTAMENT I ELIMINACIÓ DE RESIDUS
Article 1. FONAMENTS I NATURALESA.
1. De conformitat amb l'establert als articles 133.2 i 142 de la Constitució i a l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i el disposat a l'article 20.6 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament de Calvià percebrà la "Prestació patrimonial de caràcter públic no tributari", que es regirà per aquesta Ordenança.
2. D'acord amb l'article 20.6, les contraprestacions econòmiques establertes coactivament que es percebin per la prestació dels serveis públics a què es refereix l'apartat 4 de l'article 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, realitzada de manera directa mitjançant personificació privada o mitjançant gestió indirecta, tendran la condició de prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari, conforme al previst a l'article 31.3 de la Constitució. En concret, tendran tal consideració les exigides per l'explotació d'obres o la prestació de serveis, en règim de concessió, societats d'economia mixta, entitats públiques empresarials, societats de capital íntegrament públic i altres fórmules de Dret privat. Sense perjudici de l'establert a l'article 103 de la Llei de contractes del sector públic, les contraprestacions econòmiques a què es refereix aquest apartat es regularan mitjançant ordenança. Durant el procediment d'aprovació d'aquesta ordenança, les entitats locals sol·licitaran l'informe preceptiu de les administracions públiques a les quals l'ordenament jurídic els n'atribueix alguna facultat d'intervenció.
3. Competències locals:
a) L'Ajuntament de Calvià és competent per a la recollida dels residus municipals generats i dipositats en el municipi en la forma que s'estableixi en aquesta Ordenança, en les formes previstes en la legislació de residus estatal i autonòmica i en la legislació de règim local.
b) Correspon a l'Ajuntament de Calvià la potestat de vigilància i inspecció i la potestat sancionadora en l'àmbit de les seves competències.
c) L'Ajuntament de Calvià també és competent per a:
1) Aprovar, en el marc de les seves competències i en coordinació amb el pla nacional marc i amb els plans autonòmics de gestió de residus, el seu propi programa de gestió de residus i/o el seu programa de prevenció de residus. Si escau, el pla de gestió de residus podrà incloure el programa de prevenció de residus.
2) Recollir els residus comercials no perillosos en els termes que s'estableixen en aquesta Ordenança.
3) Recollir els residus domèstics generats a les indústries en les formes que s'estableixen en aquesta Ordenança.
4. Definicions:
a) Residus municipals, seran residus de competència municipal:
1) Els residus domèstics.
2) Els residus comercials no perillosos.
3) Els residus domèstics generats a les indústries.
b) Residus domèstics: residus generats a les llars a conseqüència de les activitats domèstiques. Tendran també la consideració de residus domèstics:
1) Els similars als anteriors generats en comerços, serveis i indústries.
2) Els que es generin a les llars: aparells elèctrics i electrònics, roba, piles, acumuladors, mobles i estris, i els residus i enderrocs procedents d'obres menors de construcció i reparació domiciliària.
3) Els procedents de neteja de vies públiques, zones verdes, àrees recreatives i platges, i animals domèstics morts.
c) Residus comercials: els generats per l'activitat pròpia del comerç, a l'engròs i al detall, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats,i de la resta del sector serveis.
Article 2. SUPÒSIT DE FET DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL.
1. Constitueix el fet de la prestació del servei de recepció obligatòria, de recollida i transport dels fems domiciliaris i residus sòlids urbans d'habitatges, allotjaments, llocs d'amarrament a ports esportius i locals o establiments on s'exerceixen activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.
2. A aquest efecte, es consideren fems domiciliaris i residus sòlids urbans les restes i desaprofitaments d'alimentació o residus procedents de la neteja normal de locals o habitatges, i s'exclouen d'aquest concepte els residus de tipus industrial, enderrocs d'obres, residus humans, matèries i materials contaminats, corrosius, perillosos o que la seva recollida o abocament exigeixi l'adopció d'especials mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat.
3. També constitueix supòsit de fet de la prestació del servei, de caràcter voluntari i prèvia sol·licitud de les persones interessades, la recollida i transport, de mobles, estris i matalassos no procedents d'habitatges particulars, restes de jardineria i poda, i animals morts.
4. No està subjecta a la prestació patrimonial, cap dels següents serveis que es prestin amb caràcter voluntari i a instàncies de part:
a) Recollida de fems i residus no qualificats de domiciliaris i urbans d'indústries i laboratoris.
b) Recollida d'enderrocs d'obres en solars i locals.
c) Descàrrega en els abocadors municipals de fems, estris, restes i desaprofitaments no procedents del Servei Municipal de Recollida.
Article 3. PERSONES OBLIGADES AL PAGAMENT.
1. Són persones obligades al pagament de la prestació:
a) Les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003 general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei. Tendrà la consideració de substitut o substituta de la persona obligada al pagament, la persona propietària d'habitatges o locals, que podrà repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre les persones beneficiàries o afectades pel servei.
b) Les persones físiques o jurídiques sol·licitants dels serveis de caràcter voluntari, relacionats en l'apartat 3 de l'article 2 d'aquesta Ordenança.
Article 4. RESPONSABLES.
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries de la persona obligada al pagament les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei 58/2003 general tributària.
2. Seran responsables subsidiàries les persones i entitats que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003 general tributària.
Article 5. EXEMPCIONS I BONIFICACIONS.
1.Tendrà caràcter gratuït el servei de recollida de mobles i estris d'habitatges particulars, a sol·licitud de les persones interessades.
2. Gaudiran d'una bonificació del 50 per 100 de l'import de la tarifa per la prestació patrimonial pública de caràcter no tributari en l'habitatge que constitueixi residència habitual de la persona obligada, quan les persones obligades al pagament per la prestació siguin pensionistes o discapacitades (considerant-se a aquest efecte com a persones discapacitades les que tenguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100, d'acord amb el barem de la Disposició addicional segona de la Llei 26/1990, de 20 de desembre) i els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors respecte del Salari Mínim Interprofessional (SMI) de conformitat amb el següent barem:
Unitat familiar de:
6 persones integrants sense superar 3 vegades el SMI
5 persones integrants sense superar 2,5 vegades el SMI
4 persones integrants sense superar 2 vegades el SMI
3 persones integrants sense superar 1,5 vegades el SMI
2 persones integrants sense superar 1 vegada el SMI
A l'efecte de l'aplicació de la bonificació s'entenen per ingressos familiars els corresponents a les persones integrants de la unitat familiar, computant-se com a ingressos, i persones integrants les que assenyala la Llei reguladora de l'Impost sobre la renda de les persones físiques. Els ingressos familiars es justificaran mitjançant la presentació d'una còpia de la declaració o declaracions de l'Impost sobre la renda de les persones físiques corresponents a l'exercici immediat anterior al de la sol·licitud de bonificació, o mitjançant qualssevol altre document que li sigui requerit per l'administració municipal. L'aplicació de la tarifa bonificada s'efectuarà a instàncies de les persones interessades i tendrà caràcter anual. La seva vigència cessarà el 31 de desembre de cada exercici, al final del qual haurà de renovar-se la sol·licitud a l'efecte de la seva aplicació, si escau, per a l'exercici següent.
3. Gaudiran d'una bonificació del 100 per 100 de l'import de la tarifa els subjectes passius qui venguin obligats al pagament de la mateixa en virtut dels fets imposables descrits en els següents epígrafs d'aquesta ordenança :
-Epígrafs 1.29 – Llocs de mercat ambulant d'estiu- : 285'16 €/any.
-Epígraf 1.30 – Llocs de mercats periòdics (Mòdul mínim 2,8 x 2,0 = 5,60 m2) – : 91'24 € / mòdul / any.
Sempre que els titulars d'aquests llocs venguin, única i exclusivament, un o varis dels següents productes:
-Productes ecològics.
-Productes de l'activitat agrària i complementarària en la modalitat de venda directa.
-Productes amb denominació d'origen balear.
-Artesania balear.
Aquests productes, per donar lloc a la meritada bonificació, hauran de cumplir respectivament amb els requisits establerts en la Llei 3/2019 agrària de les Illes Balears, o els inclosos en la Llei 4/1985 d'ordenació de l'artesania.
Article 6. QUADRE DE TARIFES.
EPÍGRAFS |
TARIFES (€) |
---|---|
1.1. Hotels, hostals, pensions, hotels apartaments i similars, en què es facilitin al públic tant el servei d'allotjament com el de menjars, amb subjecció o no al règim de pensió completa, per plaça, a l'any. |
88,44 |
1.2. Hotels residències, hostals residència, motels, ciutats de vacances, residències apartaments i similars, en els quals no es presti el servei de menjador, per plaça, a l'any. Les activitats i serveis complementaris diferents dels d'allotjament i menjars, que es prestin en el recinte dels establiments hotelers, seran objecte de liquidació independent i separada, de conformitat amb l'epígraf i la tarifa a'aquest Ordenança que els correspongui. |
52,24 |
1.3. Restaurants, cellers, rostidors, pizzeries, cases de menjars i similars, amb superfície tributable que no excedeixi de 100 m2, a l'any. |
1.288,01 |
1.4. Els mateixos de l'epígraf 1.3, amb superfície tributable que excedeixi de 100 m2, per m², a l'any |
15,91 |
1.4.1. En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos en el epígraf 1.4 serà superior a |
3.731,86 |
1.5. Cafeteries, hamburgueseries i altres establiments similars en els quals se serveixin menjars, a excepció dels esmentats en els epígrafs 1.3., amb una superfície tributable que no excedeixi de 100 m2, a l'any |
1.070,34 |
1.6. Els mateixos de l'epígraf 1.5, amb una superfície tributable que excedeixi de 100 m2, per m2, a l'any |
12,65 |
1.6.1. En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos en el epígraf 1.6, serà superior a |
3.038,42 |
1.7. Bars, cafès, bodegues, gelateries, vermuteries, cocteleries, pubs, sales de jocs i establiments similars en els quals no se serveixin menjars, amb una superfície tributable que no excedeixi de 100 m2, a l'any |
748,48 |
1.8. Els mateixos de l'epígraf 1.7, amb superfície tributable que excedeixi de 100 m2, per m2, a l'any |
7,33 |
1.8.1. En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos en el epígraf 1.8 serà superior a |
2.632,15 |
1.9. Locals comercials i industrials en general i, en particular, forns, confiteries, ultramarins, comestibles, carnisseries, peixateries, licoreries, venda de robes i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries, premsa, articles de pell, sabateries, drogueries, papereries, botigues de bijuteria, gasolineres, farmàcies, lampisteries, venda de pintures, oficines, venda ceràmica i porcellana, joieries, ferreteries, rellotgeries, garatges i reparació de vehicles, venda material elèctric i electrodomèstics, material fotogràfic, estancs, venda de souvenirs, artesania i objectes de regal, botigues de joguines, agències de viatges, lloguer de vehicles, perruqueries, guarderies infantils, centres d'assistència sanitària, oficines bancàries i d'estalvi, jocs recreatius, clubs, centre d'activitats i societats recreatives, amb una superfície tributable de fins a 60 m², a l'any |
493,16 |
1.9.1. Locals comercials, amb superfície tributable de 61 a 100 m2, a l'any |
589,02 |
1.10. Els mateixos de l'epígraf 1.9, amb superfície tributable que excedeixi de 100 m², per m², a l'any |
5,26 |
1.10.1 En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos en el epígraf 1.10 serà superior a |
2.469,73 |
1.11. Centres d'ensenyament amb internat o mig pensionat, per plaça, a l'any |
10,32 |
1.12. Centres d'ensenyament sense internat, per plaça, a l'any |
2,94 |
1.13. Cinemes, teatres i espectacles en locals tancats, per plaça o localitat, a l'any |
2,94 |
1.14. Habitatges particulars en general |
|
1.14.1. Habitatges particulars en general amb superfície tributable inferior o igual a 69 m2, a l'any |
110,86 |
1.14.2. Habitatges particulars en general amb superfície tributable de més de 69 m2 i inferior o igual a 110 m2, a l'any |
132,82 |
1.14.3. Habitatges particulars en general amb superfície tributable de més de 110 m² i inferior o igual a 200 m2, a l'any |
190,37 |
1.14.4. Habitatges particulars en general amb superfície tributable de més de 200 m2, a l'any |
233,86 |
1.15. Habitatges vacacionals o turístics amb llicència d'explotació superior a 60 dies, per plaça, a l'any |
88,44 |
1.16. Apartaments turístics, per unitat, a l'any |
261,79 |
1.17. Llocs d'amarrament a ports esportius, per unitat, a l'any |
124,47 |
1.18. Supermercats o autoserveis fins a 100 m2, a l'any |
1809,05 |
1.19. Supermercats o autoserveis amb superfície tributable de més de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2,a l'any |
18,15 |
1.20. Supermercats o autoserveis amb superfície tributable de més de 250 m2, sense excedir de 500 m2, per m2, a l'any |
19,51 |
1.21. Supermercats o autoserveis amb superfície tributable de més de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l'any |
20,91 |
1.22. Supermercats o autoserveis amb superfície tributable de més de 1000 m2, per m2, a l'any |
22,69 |
1.23. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable que no excedeixi de 100 m2, a l'any |
799,55 |
1.24. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable de més de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2, a l'any |
8,32 |
1.25. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable de més de 250 m2, sense excedir de 500 m², per m2, a l'any |
8,71 |
1.26. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable de més de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l'any |
9,27 |
1.27. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable de més de 1000 m2, sense excedir de 3000 m2, per m2, a l'any |
9,80 |
1.28. Discoteques i sales de festa amb superfície tributable de més de 3000 m2, per m2, a l'any |
10,23 |
1.29. Llocs de mercat ambulant d'estiu |
285,16 |
1.30. Llocs de mercats periòdics (mòdul mínim 2,8 x 2,0 = 5,60 m2) |
91,24 |
A les tarifes de la present ordenança els serà aplicable, quan així procedeixi legalment, l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Les tarifes contingudes en el present quadre, són les tarifes aplicables al servei general de fems, que variaran en funció de la concreta modalitat del servei que s'apliqui a cada usuari, havent-se d'aplicar les reduccions que s'indiquen a continuació:
- Una reducció del 20% sobre la tarifa general als usuaris i a les usuàries de les zones on s'hagi implantat el servei porta a porta i hotels generadors singulars qualificats.
-Una reducció del 30% quan es tracti d'usuaris i usuàries que rebin el servei en la modalitat de lliurament de residus en àrees d'aportació “punt verd”
-Una reducció del 8% per als usuaris i usuàries comercials acollits al servei “modalitat zones P”
-Una reducció del 15% quan els usuaris i usuàries s'acullin a la modalitat denominada “tarifa per servei orgànic”, amb utilització del 5è contenidor, que s'aplicarà a partir de l'exercici següent en el qual s'hagi accedit correctament al servei.”
Article 7. MERITACIÓ DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL I NORMES DE GESTIÓ I COBRANÇA.
1.En el supòsit determinat a l'article 2n.1 es merita la prestació del servei i neix l'obligació al pagament des del moment en què s'iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, atesa la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida de fems domiciliaris. Una vegada iniciada la prestació del servei, la meritació es produirà l'1 de gener de cada any, i el període impositiu comprèn l'any natural, excepte en els següents suposits:
a) Quan s'iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s'abonarà la quota integra en concepte de prestació patrimonial de caràcter públic no tributària per la prestació del servei de recollida de fems. Si l'inici de la prestació té lloc en el segon semestre de l'exercici, es liquidarà la meitat de la quota anual.
b) Si cessa l'ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l'exercici, procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament del servei té lloc en el segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.
2. Les devolucions es tramitaran prèvia sol·licitud expressa de les persones obligades al pagament, i si escau, dels seus substituts o substitutes. S'haurà d'acreditar la baixa de l'ús de la prestació del servei mitjançant comunicació.
a) Si es tracta d'una activitat econòmica, s'haurà de comunicar a l'Oficina Municipal de Tributs de l'Ajuntament de Calvià, qualsevol canvi que es produeixi, sigui una alta, baixa o canvi de titularitat de l'activitat. La durada de la baixa, perquè faci efecte, no podrà ser inferior a dotze mesos; per tant no s'entén com a baixa, la no ocupació o tancament temporal per un període inferior a l'abans assenyalat. Els canvis assortiran els seus efectes en la data de la seva comunicació fefaent a l'Oficina Municipal de Tributs; quan es comuniqui una baixa de l'activitat, si la comunicació s'acompanya de la baixa censal en l'Agència Estatal d'Administració Tributària, els efectes d'aquella podran retrotreure's a la data d'aquesta baixa censal, amb un màxim de fins a sis mesos. b) Quan es tracti d'habitatges, s'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de fotocòpia d'escriptura o document públic, acreditatius de la transmissió del domini de l'immoble gravat.
3. Per a la determinació de l'obligació del pagament de la quota per la prestació del servei de recollida de fems en els immobles de caràcter rústic, es tendrà en compte el següent: a) Si la construcció de l'immoble està catalogada a la Seu del Cadastre Immobiliari com a ús principal agrari, aquest immoble quedarà exempt del pagament de la prestació del servei de recollida de fems. b) Si la construcció de l'immoble està catalogada a la Seu del Cadastre Immobiliari com a ús habitatge, estarà obligat al pagament per la prestació del servei de recollida de fems. c) Si la realitat física no concorda amb la informació cadastral i quedàs acreditat, mitjançant l'oportuna comprovació, que la construcció no és apta per a accedir al servei de recollida i eliminació de residus, es procedirà a no liquidar la tarifa i instar l'oportuna correcció de les dades cadastrals.
4. Anualment es formaran els Padrons en els quals figuraran les persones obligades al pagament i les quotes respectives que es liquidin per aplicació d'aquesta Ordenança, els quals, seran exposats al públic durant un mes a l'efecte de notificació a les persones interessades i presentació de reclamacions, si escau, previ anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i tauler d'anuncis municipal.
5. Transcorregut el termini d'exposició al públic, l'Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament els Padrons que serviran de base per als documents cobradors corresponents.
6. Les persones obligades al pagament, titulars de l'explotació de les activitats comercials i industrials afectades per la present Ordenança, que desitgin integrar-se en el Programa de Recollida Selectiva de Residus hauran de formular la sol·licitud davant l'administració municipal. Si aquesta sol·licitud i l'inici de la prestació efectiva de la referida modalitat de recollida selectiva es produeixen durant el primer trimestre de l'any, li serà aplicable la tarifa del servei prevista a aquest efecte per al respectiu any en curs. En cas contrari, aquesta tarifa s'aplicarà a partir de l'exercici següent.
7. Les modificacions d'ordre físic (superfície tributària, etc.), jurídic (canvi de titularitat, etc.) o econòmic (canvi d'ús o destinació, de classe o categoria, etc.) hauran de ser comunicades a l'Oficina Municipal de Tributs de l'Ajuntament de Calvià, i tendran efecte a partir de l'exercici següent al de la comunicació.
8. Els supòsits d'activitats comercials o de tipus d'immobles no recollits de manera específica o genèrica en els epígrafs del Quadre de Tarifes de l'article 6 de l'Ordenança podran ser objecte de Concert Fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l'administració municipal a les persones obligades al pagament o els seus substituts o substitutes; en cas de no subscriure's aquest Concert Fiscal es liquidarà el servei i s'aplicarà la tarifa de major analogia entre les existents en el Quadre de Tarifes.
9. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, de conformitat amb les normes del Reglament general de recaptació.
10. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment. Per a la declaració de partida fallida o crèdit incobrable es formalitzarà l'oportú expedient, d'acord amb el previst en el vigent Reglament general de recaptació.
11. Superfície tributable.- En els epígrafs on la fixació de quotes tengui com a base la superfície de l'immoble, aquesta es determinarà en la forma següent: a) En els locals comercials, en general, la superfície tributable serà la total construïda de l'establiment i sumant, si és el cas, la superfície de la terrassa ocupada, encara que ho sigui temporalment per útils, mercaderies o mobiliari que siguin objecte d'exposició al públic o usats per aquest. b) En els habitatges particulars en general, la superfície tributable serà la total construïda de l'immoble que a tals efectes figuri en el Cadastre Immobiliari respecte de l'Impost sobre béns immobles. S'exclourà d'aquest total, si és el cas, la superfície construïda corresponent a aparcaments que figurin englobats juntament amb l'habitatge en el referit Cadastre.
12. En el supòsit de modificar-se dins del mateix exercici el Quadre de Tarifes contingut en l'article 6è d'aquesta Ordenança, les quotes es prorratejaran proporcionalment als períodes de vigència de les respectives tarifes, girant-se les liquidacions parcials a compte i complementàries que procedeixin. Amb aquesta finalitat s'elaboraran en cada cas els respectius padrons de contribuents, que seran objecte d'exposició pública prèvia a la seva aprovació definitiva, determinant-s'hi els terminis de pagament en període voluntari mitjançant el preceptiu edicte de cobrança.
13. La tarifa corresponent al tractament i/o eliminació de fems únicament serà aplicable a partir de la data d'inici de la prestació efectiva del referit servei.
14. Amb una periodicitat mínima biennal, l'empresa Calvià 2000, SA, procedirà a la revisió dels costos d'eliminació dels residus, i a la modificació de les tarifes contingudes en aquesta ordenança, en tot cas, quan aquests costos siguin inferiors als contemplats en l'estudi que sustenti les tarifes vigents.
15. En tractar-se d'un servei de recepció obligatòria, únicament no procedirà el cobrament de la tarifa en els casos en què no s'hagi prestat el servei per causes no imputables al beneficiari de les prestacions.
16. Habitatges vacacionals o turístics amb llicència d'explotació superior a 60 dies.
a) Les persones titulars d'habitatges vacacionals o turístics amb llicència d'explotació superior a seixanta dies, que estiguin abonant el servei de recollida, tractament i eliminació de residus corresponent a l'epígraf 1.15 per trobar-se explotant la llicència turística de la qual són titulars, podran presentar davant l'Ajuntament de Calvià -Oficina Municipal de Tributs- una declaració responsable comunicant la seva decisió de no continuar explotant la llicència turística, fins al 31 de desembre de cada exercici, assortint els seus efectes en l'exercici immediatament següent.
b) Les personas titulars d'habitatges vacacionals o turístics amb llicència d'explotació superior a seixanta dies, que estiguin abonant el servei de recollida, tractament i eliminació de residus per l'epígraf 1.14 -habitatges particular en general-, per no estar explotant la llicència turística de la qual són titulars, podran presentar davant l'Ajuntament de Calvià -Oficina Municipal de Tributs- una declaració responsable comunicant la seva decisió de començar a explotar la llicència turística, fins al 31 de març de cada exercici, i en aquest cas, s'emetran els corresponents rebuts d'acord amb la tarifa que preveu l'epígraf 1.15 de la present ordenança. Si la comunicació es produeix amb una data posterior a l'assenyalada o un cop hagin estat publicats els corresponents padrons fiscals, s'emetran les liquidacions corresponents d'acord amb la tarifa d'aquest epígraf 1.15.
En tot cas, i independentment de la data de comunicació de la decisió de començar a explotar la llicència turística, aquesta sortirà efectes per el complet exercici, i de la mateixa forma, tindran efecte per al complet exercici les eventuals altes en l'epígraf 1.15 que es donin com a conseqüència de la comprovació d'eventuals incompliments de la meritada declaració responsable de no explotació.
Article 8. LIQUIDACIÓ I RECAPTACIÓ. La liquidació i recaptació de la prestació patrimonial es durà a terme per l'empresa municipal CALVIÀ 2000, SA, de conformitat amb l'acord d'atribució d'aquestes facultats a d'esmentada entitat, adoptat per la Corporació Plenària en data 2 de novembre de 2011.
Article 9. INFRACCIONS I SANCIONS.
En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposen els articles 191 a 212 de la Llei 58/2003 general tributària.
DISPOSICIÓ FINAL.
Aquesta Ordenança Fiscal, va ser aprovada definitivament en data 27 d'abril de 2023 i entrarà en vigor a partir del dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), continuant la seva vigència fins que sigui derogada o modificada.
Calvià, 27 d'abril de 2023
El tinet de batle de Transparència, Innovació i Serveis Econòmics Marcos Pecos Quintans