Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 263552
Extracte de l’aprovació per Decret d’Alcaldia núm. 2023-1394, de 4 d’abril de 2023, de la convocatòria de concessió d’ajudes per escolarització als cursos de 1r i 2n del primer cicle d’educació infantil adreçades a famílies amb infants empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia (curs 22/23)
BDNS (Identif: 688893)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 47, de 13 d'abril de 2023.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 50.000,00 €, amb càrrec a la partida 32348059 amb fons de finançament municipal.
2. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria famílies amb infants que compleixin aquestes condicions:
• Alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, escolaritzat en algun dels centres d'educació infantil de primer cicle especificats a la base 1.5 de la convocatòria que cursi 1r i 2n del primer cicle d'educació infantil. Ajudes d'un màxim de 300,00 €.
• Alumnat amb necessitats educatives especials empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, escolaritzat en algun dels centres d'educació infantil de primer cicle especificats a la base 1.5 de la convocatòria que cursi 1r i 2n del primer cicle d'educació infantil. Ajudes d'un màxim de 1.200,00 €.
Les famílies que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir els següents requisits:
Requisits generals
Estar el menor per al qual se sol·licita l'ajuda empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds a la convocatòria.
Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep.
No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'art. 25 del RLGS.
Tenir, durant el curs 22-23, infants del 1r o 2n curs del primer cicle d'educació infantil, escolaritzats a centres d'educació infantil que formin part de la xarxa pública d'escoles infantils (EI); de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques (CEI) o a altres centres privats autoritzats (CEI). Tots aquests centres han d'aparèixer a l'oferta educativa de les Illes Balears.
3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça normalitzacio@santjosep.org.
3.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:
Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual es sol·licita l'ajuda.
Còpia del llibre de família o document que acrediti la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.
Declaració responsable que el menor per al qual es sol·licita l'ajuda està empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia (annex IV).
Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep, i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar a l'Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant que siguin necessàries (annex IV).
Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions (annex IV).
Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat bancària. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.
Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex V).
Certificat del centre escolar de primer cicle d'educació infantil en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2022-2023 i el total de mesos que fa que està escolaritzat al centre. Es comprovarà d'ofici que el centre en què està matriculat surt a l'oferta educativa de les Illes Balears.
Factura original justificativa del total abonat per les famílies que ha de correspondre almenys a les quotes de tres mensualitats d'escolarització (no s'hi inclou la matrícula), amb acreditació del pagament segons la base 9. La factura, en cas d'alumnat menor d'edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a. En el cas d'infants escolaritzats a centres la titularitat dels quals sigui d'alguna administració que sigui l'encarregada de cobrar directament les quotes d'escolarització, la factura podrà substituir-se pel model de pagament de taxes o altre document de valor probatori equivalent.
Per acreditar que l'infant per al qual es sol·licita l'ajuda té la condició de NEE (necessitats educatives especials), documentació que n'acrediti el dictamen d'escolarització o equivalent expedit per l'òrgan competent.
Model de representació, en cas de presentar la sol·licitud una persona diferent del sol·licitant (annex II).
Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'han presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
En cas de ser menor d'edat, la sol·licitud haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal.
3.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.
3.4. Esmenes de defectes de les sol·licituds
Si la sol·licitud no compleix els requisits establits a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir, segons estableix la base 5.2, a la persona interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Document signat electrònicament (19 d'abril de 2023
L'alcalde Angel Luis Guerrero Domínguez)