Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 242284
Bases de la convocatòria per a la selecció de personal per a la creació d’una borsa d’operador/a de càmera a l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (d'ara endavant EPRTVIB), per a contractacions laborals temporals
Primera. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és seleccionar personal per a la creació d'una borsa de la categoria operador/a de càmera a l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (d'ara endavant EPRTVIB), per a contractacions laborals temporals.
Les funcions genèriques de la categoria convocada són les següents:
- Prestar el servei sol o en col·laboració amb redactors o professionals d'altres àrees.
- Manejar els equips ENG autònoms, les càmeres d'una unitat mòbil, les d'un plató de gravació o qualsevol equip i format de gravació que les necessitats de producció estableixin en cada cas (equips MOJO, drons, etc entre d'altres).
- Participar en les tasques de muntatge i desmuntatge de qualsevol dispositiu de gravació.
- Gravar amb dispositius mòbils vídeos, fotografies i àudios per a l'elaboració de tot tipus de materials.
- Mantenir, netejar i tenir cura dels equips emprats.
- Intervenir activament en la producció de senyals, connexions en directe o enviaments de materials mitjançant tot tipus d'eines: motxilles 4G/5G, enviaments per FTP, des de càmera...(conèixer l'ús d'aquestes eines).
- Qualsevol altra funció que li encarregui la persona de superior jerarquia d'entre les que li corresponen pel seu grup professional.
Jornada laboral: completa
Retribució anual bruta segons la Relació de Llocs de feina del personal internalitzat.
El procediment de selecció s'efectuarà mitjançant una valoració de mèrits.
Segona. Requisits dels aspirants
Per participar en aquesta convocatòria els aspirants han de reunir els requisits següents:
1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord amb l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
2. Tenir complerts divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.
3. No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les que complien, en el cas que haguessin estat separats, inhabilitats o acomiadats disciplinàriament. En el cas de ser nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
4. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
5. Tenir el títol de batxillerat, títol de tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic especialista corresponent a formació professional de segon grau, o un títol equivalent o formació laboral equivalent.
6. Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l'Escola Balear de l'Administració Pública, corresponent al nivell B2.
7. No incórrer en alguna de les causes d'incompatibilitat establertes per la legislació vigent.
Tercera. Comissió de Selecció
1. El procés de selecció el durà a terme una comissió de selecció formada pels membres següents:
Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir d'intervenir-hi si hi incorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. La Comissió no podrà actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres. En qualsevol cas, hi ha de ser present la presidenta o la secretària.
3. La Comissió de Selecció podrà estar assistida per tants assessors externs com es consideri necessari per a una millor avaluació. Els assessors no tindran dret a vot.
4. La Comissió de Selecció queda autoritzada a resoldre els dubtes que sorgeixin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que aquestes bases no preveuen.
5. La Comissió de Selecció podrà dirigir-se als aspirants a través de mitjans electrònics facilitats en la sol·licitud per resoldre'n les al·legacions, reclamacions o peticions, i l'aspirant serà el responsable que les dades presentades siguin correctes.
6. Les funcions bàsiques de la comissió de selecció són les següents:
- Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
- Valorar els mèrits acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
- Elevar al director de l'EPRTVIB la llista definitiva d'aspirants ordenada segons l'ordre de prelació que derivi de la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.
Quarta. Presentació de sol·licituds
Per formar part d'aquesta convocatòria, la persona sol·licitant ha de presentar la documentació següent:
1. Termini
El termini és de quinze dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.
2. Sol·licitud (ANNEX I)
La sol·licitud s'emplenarà segons el model que figura en l'annex I d'aquestes bases, que estarà disponible en el Departament de Recursos Humans i en la pàgina web de l'EPRTVIB (https://ib3.org/)
La sol·licitud s'ha de presentar preferentment per mitjans electrònics a través de l'enllaç https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do conforme els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques . Per facilitar la resolució del procés, es recomana que els aspirants enviïn el justificant del registre electrònic a l'adreça de correu electrònic rrhh@ib3tv.com del Departament de Recursos Humans de l'EPRTVIB abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
També es pot presentar la sol·licitud presencialment al carrer de Madalena núm. 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres o en qualsevol de les formes de presentació que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3 .Documentació a presentar amb la sol·licitud:
S'aportarà fotocòpia de la documentació següent:
a) Presentació curricular documentada i currículum actualitzat. (ANNEX II).
b) DNI, NIE o passaport, en vigor.
c) Titulació exigida en la base segona, punt 5, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria.
d) Per acreditar els mèrits d'experiència professional a què es refereix la base cinquena de la convocatòria s'aportarà:
e) Certificat de coneixements de llengua catalana, exigit en la base segona, punt 6, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria, emès per la Direcció General de Política Lingüística, l'EBAP o una altra entitat homologada.
f) Autovaloració de la relació de mèrits presentats (ANNEX III), d'acord amb les puntuacions establertes en la base cinquena del present document.
g) Qualsevol altra documentació que el candidat consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.
Els documents abans esmentats seran imprescindibles per participar en la convocatòria, i no seran objecte de valoració aquells mèrits al·legats que no es detallin en la sol·licitud i no s'acreditin documentalment.
L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació/informació aportada, i podrà excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.
4. No s'admetran aquelles sol·licituds que s'hagin presentat fora de termini o que no compleixin els requisits.
5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud, i serà responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
6. Els errors de fet, materials o aritmètics, que es poguessin observar en la sol·licitud podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.
7. Quan s'al·leguin equivalències o homologacions de títols obtinguts o estudis cursats, aquestes circumstàncies hauran d'acreditar-se documentalment. Altrament, no es tindran en compte.
8. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els aspirants disposaran de 5 dies hàbils per fer-ne reclamacions o al·legacions davant la Comissió de Selecció, amb l'advertiment que si no es presenta cap al·legació en el termini de 5 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit i no s'analitzarà la resta de documentació. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.
9. Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la pàgina web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'aquestes resolucions a la pàgina web de l'EPRTVIB, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.
Cinquena. Procés de selecció
Les Bases de la convocatòria es publicaran a la pàgina web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis) i en el BOIB.
La selecció dels aspirants s'efectua mitjançant concurs de mèrits, d'acord amb la següent baremació:
Valoració de mèrits:
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (màxim 60 punts):
1.1. En Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental : 1,5 punt per cada mes acreditat.
1.2. En el sector privat: 1 punt per cada mes acreditat.
2. TITULACIONS ACADÈMIQUES (màxim 10 punts):
Només es valoraran les titulacions acadèmiques que estan directament relacionades amb les funcions de la categoria objecte de la convocatòria, i sempre que siguin del mateix nivell o superior, de la titulació que s'exigeix com a requisit per participar-hi.
a) Títol de Batxillerat o tècnic de formació professional: 2 punts
b) Tècnic superior de formació professional: 3 punts
c) Títol de diplomat universitari: 4 punts
d) Títol de llicenciat o grau universitari: 6 punts
e) Títol de màster oficial: 4 punts.
f) Títol de doctor: 6 punts
No s'han de tenir en compte com a mèrit les titulacions que siguin el requisit d'accés, ni els estudis que són una passa prèvia i necessària per cursar els estudis que es valoren o que constitueixen el requisit per participar en la convocatòria.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el del primer cicle que hagi estat absorbit o integrat dins la titulació superior, excepte en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es poden valorar la resta de titulacions.
3. FORMACIÓ: (màxim 20 punts)
3.1. Les accions formatives (cursos de formació i perfeccionament, jornades, seminaris i congressos) rebudes o impartides, i relacionades amb les funcions de la categoria es valoraran d'acord amb la distribució següent: cada 25 hores, 1 punt, i proporcionalment si el curs té una durada inferior/superior a 20 hores, fins un màxim de 20 punts. Els certificats o diplomes que no especifiquin les hores de durada o crèdits es computaran amb un màxim de 2 hores.
No es valoraran les certificacions de crèdits obtinguts d'accions formatives, no finalitzades, sobre matèries o assignatures que corresponguin a una carrera universitària, màsters o doctorats.
3.2. Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari i curs d'actualització universitària) relacionats amb les funcions de la categoria es valoren a raó de 0,0125 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 4 punts.
4. LLENGUA CATALANA (màxim 7 punts)
No es valorarà el nivell de català que s'exigeix com a requisit per participar en aquesta convocatòria. En cas de tenir més d'un certificat, es valorarà únicament el del nivell més alt que aporta la persona interessada, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (la puntuació del qual es pot acumular a la de l'altre certificat que s'acredita).
5. ALTRES IDIOMES (màxim 3 punts)
En cas de tenir un certificat d'un mateix idioma, es valorarà únicament el del nivell màxim acreditat. Es poden valorar simultàniament llengües diferents amb els criteris indicats.
Només seran vàlids els certificats de l'Escola Oficial d'Idiomes, les certificacions de coneixements d'idiomes reconeguts internacionalment segons l'Acord amb el Marc Europeu Comú de referència per a les llengües (MECER).
Sisena. Qualificació final del procés de selecció
La qualificació final vindrà determinada per la suma dels resultats obtinguts en el barem de mèrits.
La puntuació ordenada de major a menor, determinarà el número d'ordre obtingut pels aspirants en el procés de selecció. En qualsevol cas, per formar part de la borsa s'ha de tenir una puntuació mínima de 50 punts.
En cas d'empat en les puntuacions finals entre els candidats, s'establiran els criteris de valoració següents per efectuar-ne el desempat:
a) major experiència professional acreditada
b) major puntuació obtinguda en la valoració de mèrits acadèmics
c) major puntuació obtinguda en la valoració de mèrits per formació
d) ser dona, en cas d'infrarrepresentació del sexe femení en la categoria i especialitat
Si finalment persisteix l'empat, es durà a terme un sorteig.
Setena. Proposta de la Comissió de Selecció
Finalitzat el procés de constitució de la borsa, la Comissió de Selecció publicarà en la pàgina web de l'EPRTVIB el llistat provisional de la puntuació total dels aspirants, ordenada de major a menor, que determinarà el nombre d'ordre de cada candidat obtingut en el procés de constitució de la borsa.
Els candidats disposen de 5 dies hàbils per presentar-hi reclamacions. Transcorregut el termini, la Comissió elevarà a la Direcció General de l'EPRTVIB la proposta de constitució definitiva de la borsa de treball que es publicarà a la pàgina web de l'EPRTVIB.
Vuitena. Funcionament de la borsa de treball
Quan es requereixi la contractació temporal de la categoria d'operador/a de càmera es durà a terme a la crida del candidat de la borsa de treball amb major puntuació i per estricte ordre de prelació.
La crida es farà a totes les persones que estiguin en la borsa de treball, a través de l'adreça de correu electrònic i telèfon que ens hagi indicat en la instància i es donarà un termini màxim de 24 hores, des de l'enviament del correu electrònic, perquè n'accepti o en rebutgi l'oferta. Es contractarà el candidat amb major puntuació.
S'exclourà de la borsa el candidat que hagi renunciat o rebutjat algun oferiment de contractació sense justificació, que no s'incorpori al lloc de treball després de l'acceptació de l'oferta, així com el candidat que no hagi superat el període de prova (una vegada incorporat).
S'entenen com a causes justificades per no acceptar l'oferta, que el candidat es trobi en alguna de les situacions següents:
a) Incapacitat temporal, embaràs, llicència per maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
b) Circumstàncies personals greus que han tingut lloc en un període no superior a 15 dies hàbils abans de la data en què es fa l'oferta o es produeix la incorporació.
c) Tenir un contracte en vigor amb millors condicions.
En el supòsit de renúncia al lloc, per causa justificada i acreditada, es mantén l'ordre de la borsa.
La borsa de treball tindrà vigència fins a la constitució d'una nova borsa que substitueixi l'anterior.
La inclusió dels aspirants en aquesta borsa de treball no generarà cap dret de contractació sinó l'espera de la crida per ser contractat temporalment, en funció de les necessitats urgents i inajornables del servei, i amb els límits de la contractació temporal legalment establerts.
Novena. Protecció de dades
De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa els candidats que es presentin a aquest procés de constitució d'una borsa de substitució que les dades que enviïn seran utilitzades exclusivament amb el propòsit de gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat així com per complir amb les obligacions legals de l'EPRTVIB. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per garantir la seva intimitat.
D'aquesta manera, s'entén que els candidats, en el moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit.
La informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció de l'EPRTVIB es troba disponible a https://ib3.org/privadesa.
Desena. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar recurs en via administrativa ni reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que es pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Calvià, en data de la signatura electrònica (5 d'abril de 2023)
El director general de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears Andreu Manresa Monserrat