Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 240317
Extracte de la convocatòria de subvencions per a la concessió per part de l'Ajuntament d'ajudes per a l'adquisició de primer habitatge per a l'any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 31 de març de 2023, la convocatòria per ajudes i subvencions, es fa públic l'extracte de la següent convocatòria:

«EXTRACTE DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA CONCESSIÓ PER PART DE L'AJUNTAMENT D'AJUDES PER A L'ADQUISICIÓ DE PRIMER HABITATGE PER A L'ANY 2023»

Codi de la convocatòria: 686248

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b) i 20.8.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria. El text complet es pot consultar a la Base de dades Nacional de Subvencions (http://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/ge/es/index)

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular les condicions i el procediment per a la concessió per part de l'Ajuntament d'Andratx d'ajudes per a l'adquisició del primer habitatge, construït o en construcció, de segona mà o de nova construcció, per afavorir-ne l'accés a l'habitatge dels residents del municipi.

Aquests ajuts s'ajusten a la línia de subvencions del Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2023-2025 en el Compromís 8 de generar un nou model de polítiques locals d'habitatge des d'una lògica social, incrementant les opcions d'accés a l'habitatge.

La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

2. Bases reguladores

Ordenança de Subvencions d'Andratx, publicada al BOIB núm. 47, de 20 d'abril, de 2017 (http://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10643).

3. Dotació econòmica

3.1.- Per als ajuts objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 60.000,- €, amb càrrec a la partida 150.78001 de l'exercici pressupostari de l'any 2023.

3.2.- L'import màxim de les subvencions concedides serà de 3.000,-€ per habitatge adquirit pels sol·licitants.

3.3.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran incrementar la partida pressupostària daquesta convocatòria en una quantia addicional de 30.000,- € sempre que es compleixin les condicions de larticle 58 del Reglament de la Llei 38/ 2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Beneficiaris

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

4.1.a) Ser persona física, resident legal al municipi i amb una antiguitat mínima al padró municipal de dos anys.

4.1.b) Adquirir un habitatge mitjançant escriptura pública per títol onerós en solitari o conjuntament amb altres propietaris. La quantitat subvencionada és per habitatge adquirit i es prorratejarà entre els copropietaris que sol·licitin l'ajuda sempre que hi resideixin de forma habitual com a primer habitatge.

4.1.c) Que l'habitatge adquirit estigui ubicat en territori municipal d'Andratx i es tracti del domicili habitual del beneficiari o de les persones a càrrec seu, entenent per tal aquell en què resideixin durant un termini continuat de tres anys. L'habitatge ha de passar a constituir el domicili habitual del beneficiari o les persones a càrrec seu com a màxim en el període de dotze mesos següents a la data d'adquisició o terminació de les obres.

No obstant això, s'entendrà que l'habitatge va tenir aquell caràcter quan, malgrat no haver transcorregut aquest termini, concorrin circumstàncies que necessàriament exigeixin el canvi d'habitatge, com ara celebració de matrimoni, separació matrimonial, trasllat laboral, obtenció de primera feina o de ocupació més avantatjosa o altres anàlogues.

Quan l'habitatge hagi estat habitat de manera efectiva i permanent pel beneficiari en el termini de dotze mesos, comptats a partir de la data d'adquisició o acabament de les obres, el termini de tres anys previst al paràgraf anterior es computarà des d'aquesta última data.

4.1.d) No es podran concedir els ajuts de primer habitatge quan el titular/s que tingui la residència habitual i permanent a l'habitatge sigui propietari/ària o usufructuari/ària d'algun altre habitatge a Espanya. A aquests efectes es considerarà que és propietari/ària o usufructuari/ària d'un habitatge únicament si el dret recau sobre més d'un 50% del mateix.

S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no disposen de l'ús i el gaudi d'aquest per alguna de les causes següents:

• Separació o divorci.

• Qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat, degudament acreditada.

• Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de la persona titular o algun membre de la unitat de convivència.

4.1.e) Que la superfície útil màxima de l'habitatge sigui de 150m2, en cas que el sol·licitant acrediti ser família nombrosa aquest requisit serà que l'habitatge no superi la superfície útil màxima de 180m2.

4.1.f) Que el preu d'adquisició de l'habitatge, sense les despeses i els tributs inherents a l'adquisició, sigui igual o inferior a 300.000,- €. Si la compravenda inclogués annexos com a garatge o traster, el preu de cadascun ha d'estar desglossat figurant el preu de cadascun dels elements per separat. Si en el preu total s'incloguessin annexos com a garatge i traster, i el preu de cadascun no estigués desglossat figurant únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de l'habitatge com el 80 per 100 del preu total del contracte quan aquest inclogui habitatge i garatge; 95 per 100 quan el contracte inclogui habitatge i traster i 75 per 100 quan el contracte inclogui habitatge, garatge i traster.

4.1.g) L'habitatge haurà d'haver-se adquirit en el termini entre l'1 de gener de 2022 i la data de publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB en escriptura pública o com a mínim en contracte privat de compravenda, promesa de venda o en opció de compra, acabada o en construcció; en qualsevol cas, l'escriptura pública s'ha d'atorgar necessàriament en el termini que s'estableixi a l'acord de concessió, sense que pugui superar el de dos anys des d'aquesta.

4.1.h) Que els ingressos íntegres (base imposable general de la declaració IRPF) dels membres de la unitat de convivència, no excedeixin de 42.000,- € (5 IPREM) en el cas d'una sola persona sol·licitant, i de 84.000, - € (10 IPREM) en el cas de dues o més persones sol·licitants.

4.1.i) No trobar-se icurs/a en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari/ària de subvencions establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'acreditarà no estar-hi sotmès a cap de les prohibicions previstes a l'article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'Annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

4.1.j) No tindre deutes amb l'Ajuntament d'Andratx a data de publicació de la resolució provisional de l'ajut. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la Resolució provisional de l'ajut, mitjançant el pagament del deute.

4.2. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, atorgant-se una sola subvenció per habitatge adquirit, per la qual cosa en cas de diversos copropietaris podran presentar la sol·licitud conjuntament, prorratejant-se en aquest cas l'ajuda en funció de la seva quota de copropietat sobre l'habitatge.

4.3. Incompatibilitats Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públic, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/ 2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.4.- Simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social Complint amb allò establert a l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 , de 17 de novembre, general de subvencions, en ser aquests ajuts de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació per la persona de la declaració responsable.

El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'Annex II

5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del següent de la data de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

5.2. Les sol·licituds es presentaran a la seu electrònica del mateix Ajuntament (www.ajuntamentandratx.cat) o al Registre General Municipal de l'Ajuntament d'Andratx. A les sol·licituds dels interessats s'han d'adjuntar els documents i les informacions determinats a la norma o convocatòria, llevat que els documents exigits ja estiguin en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a la norma de convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fes se'l tindrà per desistit de la seva sol·licitud.

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les maneres següents:

TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) o per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Adminstració General de l'Estat (https://rec.redsara.es). Per poder fer un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)

PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l' Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins d'un sobre obert, per tal que el personal de l'oficina de Correus pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha fet el registre . Aquestes dades també quedaran anotades al resguard justificatiu de la presentació.

*Els subjectes a què fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública ho ha de requerir que ho esmeni presentant-la per via electrònica.

 

(Signat electrònicament: 4 d'abril de 2023

La batlessa - presidenta Estefania Gonzalvo Guirado)