Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 237640
Bases borsí enginyer tècnic industrial de l'ajuntament de Ses Salines

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per Resolució de la Batlia de data 30/03/2023, les bases per a la constitució d'una borsa d'interins d'un lloc de funcionari/funcionaria. Enginyer/a tècnic industrial, de l'Ajuntament de Ses Salines, s'obre un termini de presentació de sol·licituds, que serà el que disposes les bases que a continuació es transcriuen, a partir del dia següent a la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de la Província

S'adjunten les bases reguladores, les quals regiran la convocatòria:

“CONVOCATÒRIA I BASES PER LES QUALS ES REGEIX LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA D'INTERINS D'UN LLOC DE FUNCIONARI/A, ENGINYER/A TÈCNIC INDUSTRIAL, DE L'AJUNTAMENT DE SES SALINES.  

Es convoca concurs per a la creació d'una borsa d'interins, enginyer/a tècnic industrial de l'Ajuntament de Ses Salines. 

A continuació es transcriuen les bases que regiran la present convocatòria, les quals han estat aprovades per Decret de la Batlia de data 30 de març de 2023.

Primera.- Característiques del lloc

Es convoca concurs per crear una borsa d'interins de Tècnic/a d'Administració Especial, Enginyer/a Tècnic Industrial, del grup A, subgrup A2, per a l'execució d'un programa de caràcter temporal o la cobertura d'una plaça de funcionari interí segons disposa la relació de llocs de feina de l'Ajuntament de Ses Salines.  

Entre les funcions a desenvolupar per l'Enginyer/a Tècnic Industrial figuren les següents: 

  • Informació al ciutadà sobre els requisits i normativa aplicable associada a l'exercici d'activitats econòmiques i la tramitació de llicències i declaracions responsables. 
  • Tramitació d'expedients associats a l'activitat econòmica.
  • Realització d'informes tècnics de distinta naturalesa relacionats en l'exercici d'activitats econòmiques en el municipi. 
  • La realització d'informes sobre impacte normatiu.
  • Revisió i realització de projectes tècnics d'instal·lacions industrials i/o comercials en general, d'electricitat, climatització, protecció contra incendis i instal·lacions d'aire comprimit, així com altres que puguin ser requerits per l'Ajuntament. 
  • La inspecció i la tramitació d'expedients sancionadors.
  • Tota la resta de funcions que li siguin atribuïdes relacionades amb les competències del servei d'Indústria o altres serveis que requereixin de les seves capacitats.

Segona.- Sol·licituds.

Les persones interessades en prendre part en aquest procés selectiu ho hauran de fer constar mitjançant sol·licitud de participació i hauran de presentar sol·licitud dirigida a la Batlia, a la qual acompanyaran:

1. Fotocòpia de la titulació exigida. Les persones que al·leguin estudis equivalents als específicament assenyalats a les bases hauran de citar la disposició legal en la qual se li reconeix tal equivalència o, en el seu cas, aportar certificació de l'òrgan competent en tal sentit. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà de presentar la titulació i el document acreditatiu de l'homologació oficial i, en el seu cas, traducció jurada.  

2. Documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana o sol·licitud específica per a participar a la prova de llengua catalana. Tots els documents aniran degudament autenticats.

3. Resguard acreditatiu d'haver satisfet l'import dels corresponents drets d'examen (20 euros) (Ordenança Fiscal núm. 9, publicada en el BOIB núm. 140 de 12 d'octubre de 2013).

4. Documentació acreditativa dels mèrits per valoració en fase de concurs, conforme a l'ordre de valoració establert, tenint en compte únicament els justificats en documents originals o fotocòpies.  

La presentació de sol·licituds podrà fer-se en el registre general de l'Ajuntament de Ses Salines, o en qualsevol de les formes contemplades a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment d'Administracions Públiques, en el termini de set dies hàbils a partir del següent al de la publicació de les presents bases en el BOIB. 

El pagament de la taxa es durà a terme dins el termini de presentació de sol·licituds, mitjançant ingrés al compte de l'Ajuntament de Ses Salines número ES12 0061 0067 1100 0054 0281 i en el resguard acreditatiu de l'abonament s'ha de consignar el nom i llinatges, DNI i el concepte “drets d'examen” de la plaça a la qual s'opta, dades sense les quals no es considerarà vàlid l'abonament realitzat. A la sol·licitud de participació a la respectiva convocatòria s'haurà d'adjuntar el citat resguard acreditatiu de l'ingrés en efectiu de la taxa. En cap cas, la presentació de l'acreditació del pagament de la taxa suposarà la substitució del tràmit de presentació en temps i forma, de la sol·licitud de participació. 

La taxa satisfeta en concepte de drets d'examen, d'acord en l'Ordenança Fiscal municipal vigent en la matèria de pagament de la taxa en el termini establert no es podrà esmenar.

Les persones presentades que acreditin documentalment discapacitat i que comptin amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, hauran d'expressar tal circumstància en el formulari de sol·licitud de participació en el procés selectiu, acompanyat del dictamen facultatiu emès per òrgan tècnic de qualificació del grau de discapacitat que assenyalin fefaent les deficiències les quals hagin donat origen al grau de discapacitat reconegut. Si, com a conseqüència de la seva discapacitat, especials dificultats per a dur a terme les proves, podran requerir les adaptacions i els ajustaments raonables de temps i mitjans oportuns per a la realització. Amb tal finalitat, el Tribunal podrà aplicar les adaptacions de temps previstes a l'Ordre  PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la quan s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés al lloc de feina públic de persones amb discapacitat (Butlletí Oficial de l'Estat de 12 de juny)

Tercera.- Requisits per a participar a la selecció.

Les persones aspirants hauran de reunir en el moment en el què acabi el termini de presentació de sol·licituds els següents requisits:

a) Ser de nacionalitat espanyola, nacional d'un estat membre de la Unió Europeo o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat al quan vengui obligat el Regne d'Espanya per acords internacionals, o ser cònjuge dels espanyols o dels nacionals d'altes Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats per dret. 

També ser admesos els descendents dels nacionals dels estats abans indicats o del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de la indicada edat dependents.  

b) Tenir complits setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa per a l'accés al lloc de feina.  

c) Estar en possessió del títol universitari de Grau d'Enginyeria Tècnica Industrial, i fins que no es generalitzi la implantació dels nous títols universitaris seguiran sent vàlids els títols universitaris oficials vigents a l'entrada en vigor de la Lei 7/2007, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic essent necessari per a l'accés al lloc, la titulació d'Enginyer/a Tècnic Industrial, o superior.  

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació. 

d) No estar separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les Administracions Públiques, ni estar inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

e) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents. 

f) No estar incurs en causes d'incompatibilitat, conforme a l'establer a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.  

g) Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana corresponents al Nivell C1 o en condicions d'obtenir-lo a la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds. Els citats coneixements s'han d'acreditar mitjançant certificat oficial expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística. En cas de no poder acreditar el requisit, es podrà dur a terme la prova específica del nivell de català C1.

Quarta.- Sistema de selecció i barem de mèritss:

1r El sistema de selecció serà el concurs de mèrits, en el qual es valorarà: 

A. Mèrits per Experiències Professionals:

A1. Per cada mes complet de serveis prestats a l'Administració Pública Local en categoria d'igual o similar naturalesa a la de la plaça convocada per la qual s'opta:  0,50 punts.

A2. Per cada mes complet de serveis prestats a la resta d'Administracions Públiques en categoria d'igual o similar naturalesa a la plaça convocada per la qual s'opta: 0,30 punts.

A3. Per cada mes complet de serveis prestats a empreses privades a llocs de similar naturalesa a la plaça convocada per la qual s'opta:  0,10 punts.

B. Mèrits per Formació i Perfeccionament:

  1. Títols universitaris distints de l'aportat com a requisit per a participar en el procés selectiu, sempre que guardin relació amb el desenvolupament del lloc de feina, estudis de post grau, màster o doctorat, sempre que les titulacions tinguin relació directa en l'exercici de la professió d'Enginyer/a Tècnic Industrial o en l'activitat general de l'Administració pública: la puntuació màxima total a la qual es pot arribar en aquest apartat no podrà ser superior a 20 punts, atorgant-se respecte al següent criteri:   
  • Per títol de Doctor, 15 punts.
  • Por Grau o Llicenciatura universitària, 10 punts.
  • Per títol de Màster acreditat amb 90 crèdits ECTS 9 punts.
  • Per títol de Màster acreditat amb 60 crèdits ECTS 6 punts.
  1.  Per participació com assistent a cursos de formació i perfeccionament o participació en seminaris, jornades i congressos impartits o homologats per Universitat, centre o entitat depenent d'una Administració (o centres privats homologats per l'Administració Pública per a l'acció formativa), relacionats directament amb el contingut de les funcions del lloc de feina al qual es tracta d'accedir, amb una duració mínima de 10 hores: 0,02 punts/hora. En el supòsit de què la duració del curs s'expressi en dies, s'estableix una equivalència de 4 hores per cada dia de curs. No seran valorats els de duració inferior a 10 hores, ni els que no justifiquin adequadament la seva duració. La partició com a ponent o professor/a col·laborador/a en els cursos referits anteriorment es qualificarà amb el triple de la puntuació expressada. En els cursos oficials amb indicació d'haver superat ECTS, en aplicació del Reial Decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional s'aplicarà el criteri de 25 hores lectives per cada crèdit ETCS.

2n- Si s'estima necessari, el Tribunal podrà convocar els aspirants que hagin obtingut la puntuació superior, a la realització de proves per determinar amb major precisió l'aptitud dels aspirants en relació amb el lloc de feina per ponderar les circumstàncies acadèmiques i professionals dels aspirants.  

Aquesta prova es valorarà amb un màxim de tres punts.  

La celebració d'aquestes proves, en el seu cas, es comunicarà a les persones interessades amb una antelació mínima de quatre dies hàbils.  

3r- Els mèrits s'acreditaran per les persones aspirants mitjançant fotocòpia de certificats i títols originals emesos pels òrgans competents. 

La documentació acreditativa dels mèrits al·legats pel concurs s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud relacionada, ordenada, numerada i grapada amb l'ordre en què se citen els mèrits a les bases. Només es tindran en compte els mèrits adquirits amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d'instàncies. No es valoraran mèrits justificats en posterioritat a la finalització del termini de presentació d'instàncies, salvo  que hagin relacionat a la sol·licitud i, al·legada i justificada la impossibilitat d'aportar la seva justificació dins el referit termini,  s'aportin prèviament a la celebració de la sessió del Tribunal per a la seva valoració. Només es valoraran els mèrits que hagin estat ressenyats expressament adjunts a la sol·licitud, sempre que es justifiquin documentalment. No es tindrà en compte la documentació que no es presenti a la forma requerida a les presents bases. 

El Tribunal examinarà els mèrits al·legats i justificats documentalment per les persones aspirants admeses, els qualificarà conforme a barem que figura a les presents i farà públic el resultat de la citada valoració, mitjançant anunci en el Taulell d'Edictes de l'Ajuntament. El Tribunal podrà recavar dels interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi necessària per a la comprovació dels mèrits al·legats i tindrà la facultat de resoldre qualsevol dubte, que pugui sorgir sobre l'experiència, cursos i la resta d'aspectes del concurs.   

L'acreditació dels mèrits al·legats es durà a terme:

- Pels serveis prestats i l'experiència en Administracions Públiques, mitjançant certificat de serveis prestats a l'Administració Pública expedit per l'òrgan competent de la corresponent Administració, on constaran la denominació de les places i dels llocs de feina que hagin duit a terme amb expressió del temps que hagin ocupat.

- Pels serveis prestats en empreses privades, còpia del contracte laboral i de la vida laboral expedida per la Seguretat Social.

- Pels títols formatius, cursos, seminaris, jornades i congressos, certificació d'assistència expedida per Universitat, centre o organisme oficial que el va impartir o homologar o, en el seu cas, el títol o diploma obtingut. A la certificació o en el títol o diploma aportat s'haurà de constar la denominació del títol, curs, seminari jornada o congrés, el número d'hores lectives o càrrega lectiva ECTS, el concepte en el qual es va participar la persona aspirant (assistent o professor/ponent). Els cursos, seminaris, jornades i congressos en els quals no s'especifiquin les dades indicades no seran puntuats.   No obstant, la persona aspirant seleccionada haurà de presentar, abans del seu nomenament, originals o còpies compulsades de tots els documents presentats com a justificants de titulació o mèrits aportats a la fase de concurs.  

4t.- Qui dins el termini fixat, i salvo els casos de força major, no presentés la documentació, o de l'examen es deduís que no tingués algun dels requisits assenyalats a les presents Bases, no podrà ser nomenat o nomenada funcionari/a interí o interina, sense prejudici de la responsabilitat en què hagués incorregut per falsedat a la sol·licitud inicial.  

5è.- Criteris a tenir en compte, en el seu cas, a la selecció a dur a terme:

a) Acreditació de serveis per experiència:

En el caso de l'experiència a l'administració, només es tindrà en compte si així s'acredita per certificat de l'Administració corresponent, on es farà constar la categoria del lloc de feina duit a terme per anys, mesos i dies.  

En cas d'experiència en empresa privada només es tindrà en compte l'experiència acreditada mitjançant la participació de la còpia del contracte laboral i de la vida laboral expedida per la Seguretat Social.  

b) Còmput de terminis d'experiència professional: els mesos es computaran entenent-se complets quan s'apreciï que la seva extensió abasta de data a data, al manco 25 dies.

c) Empat de puntuació: en cas de produir-se empat en la puntuació entre dos o més persones, es considerarà preferent entre ells, la persona la sol·licitud de la qual hagués obtingut més punts en quan a experiència professional; en cas que persisteixi l'empat es procedirà a durà a terme un sorteig.  

d) Models.- Els/les concursants hauràs d'utilitzar un model de sol·licitud general de l'Ajuntament què serà degudament complimentat i signat, acompanyant la sol·licitud es relacionaran individualment tots els mèrits que s'al·leguin. No s'admetrà el desajust rellevant, en relació amb l'ús del model indicat.  

Quinta. Composició de l'òrgan de selecció.

L'òrgan de selecció ha d'estar constituït per tres persones com a membres titulars i pel mateix nombre de persones com a suplents, nomenades per la Batlia.

El president es designarà lliurement pel Batle, entre el personal funcionari de carrera de reconeguda experiència.

A la sessió constitutiva els membres de l'òrgan de selecció han de designar un secretari, entre els vocals. 

Tots els membres han d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior a l'exigit als aspirants. 

La meitat de membres més un, com a mínim de l'òrgan de selecció, ha d'estar en possessió d'una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida als/ a les aspirants, si aquesta titulació és específica.

Sisena. Funcionament de la borsa de feina.  

Els/les aspirants que conformen la borsa de feina es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan sigui necessària la contractació, segons el supòsit que es dugui a terme.  

L'oferta de feina es durà a terme per via telefònica amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònica o SMS), amb la persona que correspongui i se li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual serà necessari que s'incorpora al lloc de feina, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a contar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient mitjançant diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació de les intents duits a terme. Dins el termini màxim d'un dia hàbil a contar des de la comunicació, o dos dies si la crida es du a terme en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès pel nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha felicitat o qualsevol altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s'avisarà al següent de la llista.   

Els/les aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita passaran al darrer lloc de la borsa, manco si al·leguen, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents: 

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acollida permanent o pre adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.  

b) Prestar serveis com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix en una administració. 

c) Prestar serveis com a funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.  

d) Sofrir malaltia o incapacitat temporal. 

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.  

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament la finalització de les situacions previstes anteriorment en un termini no superior a deu dies hàbils des què es produeixi, amb la justificació corresponent, i restaran en la situació de no disponible i no rebran cap altra oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada o no notifiqui el canvi de situació.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, manco que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de feina amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, essent citada per fer efectiva la contractació, ja estigui contractada per l'Ajuntament i es mantingui en el lloc de feina que desenvolupa. La posterior renúncia d'un/a funcionari/a / laboral interí/na al lloc de feina que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de feina. 

La present borsa de feina està prevista per cobrir possibles vacants, llicències, permisos, baixes i/o reduccions de jornada. 

Sèptima. Vigència de la borsa. 

Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució en el BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Una vegada hagi passat el citat període de temps, la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.  

Octava. Presentació de documents

Els/les aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat a una contractació hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils contats a partir del dia en què manifestin la conformitat, els documents següents: referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat , si no obra en poder de l'Administració. 

b) Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessària per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició. 

c) Certificat metge acreditatiu de posseir la capacitat funcional per el desenvolupament de les funcions corresponents. 

d) Declaració jurada o promesa que no ha estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni està inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de funcions públiques. 

No podran ser contractats els/les que no presentin la documentació en el termini indicat, manco els casos de força major, o si es dedueix que no compleixen alguns dels requisits. 

Novena. Impugnació.

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”

 

Ses Salines, a la data de la signatura electrònica (1 d'abril de 2023

El batle Juan Rodriguez Ginard)