Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 237208
Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes pel qual s’aprova la Instrucció que regula la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

Les entitats locals de les Illes Balears han de retre el compte general a la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears i al Tribunal de Comptes, conforme als articles 2 i 11 de la Llei de la Sindicatura i 212 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques va aprovar, el 23 de setembre de 2013, les instruccions de comptabilitat per a l'Administració local mitjançant l'Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local, i l'Ordre HAP/1782/2013, de 20 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció del model simplificat de comptabilitat local i es modifica la Instrucció del model bàsic de comptabilitat local aprovada per l'Ordre EHA/4040/2004, de 23 de novembre (BOE núm. 237, de 3 de octubre de 2013). Aquestes instruccions disposen que els òrgans de control extern poden establir els procediments per trametre el compte general per mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, sempre que es garanteixin l'autenticitat, la integritat i la conservació de la informació, així com la seva recepció.

Per la seva part, l'article 8 del Reglament de règim interior d'aquesta Sindicatura disposa la possibilitat d'establir el format de la rendició dels comptes, i els seus requisits i especificacions tècniques.

Per això, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va aprovar, el 18 de desembre de 2015 (BOIB núm. 188, de 29 de desembre de 2015), la Instrucció que regula la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició.

Posteriorment, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va aprovar, el 4 de juny de 2020 (BOIB núm. 107, de 13 de juny de 2020), la modificació de la Instrucció esmentada, per canviar els fitxers per retre els comptes anuals de les entitats sense finalitat de lucre incloses en l'àmbit del compte general i incorporar-hi la tramesa dels informes d'auditoria i, al mateix temps, per adaptar la Instrucció al procediment telemàtic de la Plataforma de rendició de comptes.

D'altra banda, l'apartat 1 de la disposició final tretzena de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, va modificar l'article 209 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals per incloure, en el punt 4, l'obligació de les entitats locals de formular comptes anuals consolidats, en els termes establerts en les normes de consolidació que aprovàs el ministre d'Hisenda i Funció Pública.

Mitjançant l'Ordre HAC/836/2021, de 9 de juliol, i en relació amb l'article 211 del TRLRHL, es varen aprovar les normes de consolidació esmentades, que, d'acord amb la disposició final tercera, determinen que els municipis amb població superior a 50.000 habitants i les entitats locals d'àmbit superior han de formular comptes anuals consolidats dels exercicis que s'inicien a partir de l'1 de gener de 2022, mentre que la resta d'entitats locals ho ha de fer dels que s'iniciïn a partir de l'1 de gener de 2024.

En el procediment de formació i rendició del compte general, els comptes anuals consolidats formen part de la documentació complementària que l'acompanya.

Arran de l'entrada en vigor de l'Ordre HAC/836/2021, de 9 de juliol, el 22 de desembre de 2022 la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE) va aprovar la Resolució per la qual es modifica el format dels comptes anuals consolidats que establia la seva Resolució de 13 de novembre de 2015. En aquesta nova Resolució, la IGAE recomana que, tot i formar part de la documentació complementària que acompanya el compte general, els comptes anuals consolidats es presentin en format «xml» i no en format «pdf», tal com establia la Resolució de 13 de novembre de 2015, a fi d'afavorir l'homogeneïtzació en la rendició de comptes de les entitats locals i facilitar l'establiment de procediments d'enviament d'aquests comptes per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics. Així mateix, el contingut i l'estructura d'aquest fitxer «xml» han de complir les especificacions tècniques (esquemes XSD) que es publiquin en el web de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, i la seva codificació ha de respondre als requeriments que s'especifiquen en el tercer apartat de la Resolució de 22 de desembre de 2022 de la Intervenció.

Mitjançant l'Acord del Ple de 23 de febrer de 2023 (BOE núm. 55, de 6 de març de 2023), el Tribunal de Comptes va modificar la Instrucció que regula la rendició telemàtica del compte general de les entitats locals i el seu format, atès que considera que el nou format que la IGAE recomana per presentar els comptes anuals consolidats és el més adequat per continuar avançant en la rendició de comptes en suport informàtic.

Aquestes modificacions fan necessari que la Sindicatura aprovi una nova Instrucció. Si bé els canvis en el contingut normatiu de la Instrucció són pocs, es consideren de prou importància com per justificar-ne l'aprovació d'una de nova, en lloc de fer una segona modificació de la instrucció preexistent amb la consegüent aprovació d'un nou text consolidat, tot això també en benefici de la claredat i de la seguretat jurídica, i per facilitar així la tasca de les entitats locals.

El Servei Jurídic en va emetre l'informe corresponent el 22 de març de 2023.

Per tot això, a proposta de la síndica de l'Àrea d'Auditoria d'Ajuntaments i Entitats Locals i del síndic de l'Àrea d'Auditoria de Consells Insulars i Universitat, i de conformitat amb els articles 16.b de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i 8 i 43.f del seu Reglament de règim interior, el Consell de la Sindicatura de Comptes

Acorda

Primer. Aprovar la Instrucció i els annexos I, II y III, que regulen la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició, que s'adjunten com a annex a aquest Acord.

Segon. Difondre la Instrucció esmentada i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer. Deixar sense efecte la Instrucció anterior, aprovada per l'Acord del Consell de la Sindicatura de 18 de desembre de 2015 i la seva modificació, aprovada mitjançant l'Acord de 4 de juny de 2020.

 

A la data de la signatura electrònica (4 d'abril de 2023)

El síndic major Joan Rosselló Villalonga

 

 

Instrucció que regula la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició

Regla 1. Objecte

Aquesta Instrucció té per objecte regular la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per retre els corresponents a l'exercici 2022 i següents.

Regla 2. Àmbit d'aplicació

1. Queden sotmeses a l'àmbit d'aplicació d'aquesta Instrucció les entitats locals de les Illes Balears subjectes al règim general de comptabilitat pública local establert en les instruccions de comptabilitat per a l'Administració local aprovades en l'Ordre HAP/1781/2013 de 20 de setembre, Instrucció del model normal; l'Ordre HAP/1782/2013, de 20 de setembre, Instrucció del model simplificat, i l'Ordre EHA/4040/2004, de 23 de novembre, Instrucció del model bàsic, modificada per l'Ordre HAP/1782/2013, de 20 de setembre.

2. El compte general inclou els comptes anuals de l'entitat local principal, dels seus organismes autònoms, de les societats mercantils de capital íntegrament propietat de l'entitat local, de les entitats públiques empresarials i, des dels comptes corresponents a l'exercici 2015, també els comptes dels consorcis que se li adscriguin.

3. Al compte general, s'han d'adjuntar els comptes anuals de les societats mercantils en les quals l'entitat local tingui una participació majoritària i les altres entitats que es consideren dependents en aplicació de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

4. Les entitats locals que tenen la condició d'entitat dominant, d'acord amb l'article 2 de l'Ordre HAC/836/2021, de 9 de juliol, per la qual s'aproven les normes per a la formulació de comptes anuals consolidats en l'àmbit del sector públic local, han d'adjuntar al compte general, com a documentació complementària, els comptes anuals consolidats, conforme a l'article 209.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i conforme a l'Ordre HAC/836/2021 esmentada.

Regla 3. Rendició del compte general de les entitats locals en suport informàtic

1. Els comptedants responsables han de retre a la Sindicatura de Comptes el compte general de les entitats locals, des del corresponent a l'exercici 2022, exclusivament a través de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals, en el model i el format normalitzats de la Resolució de 13 de novembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es recomana un nou format normalitzat del compte general de les entitats locals en suport informàtic per a la seva rendició (BOE núm. 278, de 20 de novembre), modificada per la Resolució de 22 de desembre de 2022 de la IGAE, formats que adopta l'SCIB. 

2. Per trametre els comptes generals, s'ha d'emplenar, a través de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals, la informació addicional definida en l'annex II d'aquesta Instrucció.

3. L'enviament del compte general s'ha de signar electrònicament i, només en el cas que el signant no sigui el president de l'entitat, s'ha de trametre, a través de la Plataforma de rendició, un ofici de remissió escanejat signat per aquest, d'acord amb el model de document de tramesa inclòs en l'annex III d'aquesta Instrucció.

4. Les societats mercantils el capital social de les quals pertanyi íntegrament a l'entitat local, aquelles en les quals aquesta tingui una participació majoritària, les que es considerin dependents en aplicació de la Llei orgànica 2/2012, així com les entitats públiques empresarials dependents de l'entitat local, han de retre els comptes anuals en suport informàtic en el model i el format establerts en l'annex I d'aquesta Instrucció.

5. Les entitats sense finalitat de lucre dependents o adscrites a una entitat local a les quals es refereix la Llei orgànica 2/2012 han de retre els comptes anuals en el format establert en l'annex I d'aquesta Instrucció.

6. Les entitats locals dominants han de retre els comptes anuals consolidats, disposats en l'Ordre HAC/836/2021, de 9 de juliol, en el format establert en l'annex I d'aquesta Instrucció.

Regla 4. Drets i garanties

L'aplicació d'aquesta Instrucció s'ha de dur a terme amb sotmetiment a les disposicions que contenen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com la resta de normes específiques que regulen la propietat intel·lectual i el tractament electrònic de la informació.

Regla 5. Procediment telemàtic de rendició del compte general

1. La tramesa del compte general de les entitats locals, juntament amb els altres documents exigits d'acord amb aquesta Instrucció, s'ha de realitzar a través de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals, a la qual s'accedeix a través del portal <http://www.rendiciondecuentas.es> o del portal d'aquesta Sindicatura, <http://www.sindicaturaib.org>.

2. Els comptes es reben a través del Registre telemàtic del Tribunal de Comptes, conforme als criteris que es disposen en l'Acord de la Comissió de Govern del Tribunal de Comptes de 29 de març de 2007, que regula el Registre esmentat, i, si escau, les seves adaptacions posteriors.

3. El procediment de tramesa telemàtica dels comptes (integritat, autenticitat i seguretat, entre altres aspectes) s'ha d'ajustar al que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i les seves disposicions de desplegament amb relació als procediments electrònics.

Regla 6. Validesa de la rendició davant del Tribunal de Comptes

La rendició dels comptes, en el suport i el procediment assenyalats anteriorment, es considera un acte únic, també vàlid davant del Tribunal de Comptes, d'acord amb el conveni de col·laboració subscrit entre aquest i la Sindicatura.

Disposició transitòria primera

Rendició dels comptes generals corresponents als exercicis 2021 i anteriors

La rendició dels comptes generals de les entitats locals corresponents als exercicis 2021 i anteriors s'ha d'efectuar d'acord amb els requisits i els procediments que conté la Instrucció que regula el format del compte general de les entitats locals en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició, aprovada pel Consell de la Sindicatura el 18 de desembre de 2015 i modificada per l'Acord de 4 de juny de 2020.

Disposició transitòria segona

Obligació d'adjuntar els comptes anuals consolidats

L'obligació de les entitats locals que tenen la condició d'entitat dominant d'adjuntar al compte general retut els comptes anuals consolidats és aplicable per als exercicis iniciats a partir de l'1 de gener de 2022 a les entitats locals de les Illes Balears incloses en l'article 211 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i a partir de l'1 de gener de 2024, a la resta d'entitats locals de les Illes Balears.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Instrucció entra en vigor l'endemà de publicar-se en el BOIB, amb relació als comptes generals de les entitats locals de les Illes Balears corresponents a l'exercici 2022 i següents.

 

ANNEX I FITXERS QUE S'HAN DE TRAMETRE

1. Entitats incloses en l'àmbit subjectiu del compte general que apliquen normes i principis de comptabilitat pública

Els comptes anuals de les entitats locals incloses en l'àmbit subjectiu del compte general de les entitats locals que apliquen les normes i els principis de comptabilitat pública, és a dir, els de la mateixa entitat local, els dels seus organismes autònoms i els dels consorcis que se li adscriguin, els han de formar els fitxers establerts en la Resolució de 13 de novembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (BOE núm. 278, de 20 de novembre), amb les especificacions que s'hi regulen.

La relació de fitxers es detalla en els annexos II, III i IV de la Resolució esmentada.

Els comptes anuals consolidats de les entitats locals, els formen els fitxers establerts en la Resolució de 22 de desembre de 2022, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (BOE núm. 3, de 4 de gener de 2023), amb les especificacions que s'hi regulen.

2. Entitats incloses en l'àmbit subjectiu del compte general que apliquen el Pla General de Comptabilitat aprovat pel Reial decret 1514/2007 o el Pla General de Comptabilitat de Petites i Mitjanes Empreses i els criteris comptables específics per a microempreses aprovat pel Reial decret 1515/2007

Les societats mercantils el capital social de les quals pertany íntegrament a l'entitat local, aquelles en les quals tingui una participació majoritària l'entitat o les que es consideren dependents en aplicació de la Llei orgànica 2/2012, així com les entitats públiques empresarials dependents de l'entitat local, han de retre els comptes anuals mitjançant els fitxers següents:

  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_NOR_CUENTAS-ANUALES.xml, per al model de comptes anual normal.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_ABR_CUENTAS-ANUALES.xml, per al model de comptes anuals abreujats.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_PYM_CUENTAS-ANUALES.xml, per al model de comptes anuals de pimes i microempreses.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_MEMORIA.pdf

En el camp «ENTIDAD» s'ha de consignar el NIF de l'entitat comptable (societat o entitat pública empresarial).

En el camp «EJERCICIO» s'ha de fer constar l'exercici al qual es refereixen els comptes anuals.

Els fitxers XML s'han d'ajustar a les especificacions tècniques publicades en la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals (<www.rendiciondecuentas.es>).

Els fitxers PDF no poden ser objecte de fraccionament ni excedir la grandària del límit publicat en la Plataforma de rendició de comptes (<www.rendiciondecuentas.es>).

3. Entitats sense finalitat de lucre incloses en l'àmbit del compte general

Les entitats sense finalitat de lucre dependents o adscrites a una entitat local d'acord amb la regla 49 de la Instrucció del model simplificat o la regla 48 de la Instrucció del model normal, en relació amb la Llei orgànica 2/2012, que apliquen el Pla de Comptabilitat aprovat pel Reial decret 1491/2011, de 24 d'octubre, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense finalitat de lucre i el model de pla d'actuació de les entitats sense finalitat de lucre, han de trametre els comptes anuals en els fitxers següents:

  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_NOR_ESFL_CUENTAS-ANUALES.xml, per a les entitats que apliquen els models normals del Pla General de Comptabilitat per a les entitats sense finalitat de lucre.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_ABR_ESFL_CUENTAS-ANUALES.xml, per a les entitats que apliquen els models abreujats del Pla General de Comptabilitat per a les entitats sense finalitat de lucre.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_PYM_ESFL_CUENTAS-ANUALES.xml, per a les entitats que apliquen el Pla de Comptabilitat de petites i mitjanes entitats sense finalitat de lucre.
  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_ESFL_MEMORIA.pdf.

En el camp «ENTIDAD» s'ha de consignar el NIF de l'entitat comptable.

Els fitxers XML s'han d'ajustar a les especificacions tècniques publicades en la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals (<www.rendiciondecuentas.es>).

Els fitxers PDF no poden ser objecte de fraccionament i la grandària no pot excedir el límit publicat en la Plataforma de rendició de comptes (<www.rendiciondecuentas.es>).

4. Informes d'auditoria de comptes de les entitats incloses en l'àmbit subjectiu de l'article 29.3.A del Reial decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern en les entitats del sector públic local

Per donar compliment al que estableixen l'article 5.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i l'article 9 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes, les entitats locals han de remetre, mitjançant el fitxer següent, els informes d'auditoria de comptes que realitza l'òrgan de la Intervenció local sobre organismes autònoms locals; entitats públiques empresarials locals; fundacions del sector públic local obligades a auditar-se per la normativa específica; fons mancats de personalitat jurídica la dotació dels quals s'efectuï majoritàriament des dels pressupostos generals d'una entitat local; consorcis dotats de personalitat jurídica pròpia adscrits a l'entitat local, de conformitat amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i societats mercantils i fundacions del sector públic local no sotmeses a l'obligació d'auditar-se que s'hagin inclòs en el pla anual d'auditories:

  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_INFORME_AUDITORIA_PUBLICA.pdf.

En el camp «ENTIDAD» s'ha de consignar el NIF de l'entitat comptable.

Els fitxers PDF no poden ser objecte de fraccionament i la grandària no pot excedir el límit publicat en la Plataforma de rendició de comptes (<www.rendiciondecuentas.es>).

5. Informes d'auditoria de comptes de les societats mercantils dependents de l'entitat local, sotmeses a l'obligació d'auditoria de comptes conforme a l'article 263 del Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de societats de capital

Per donar compliment al que estableixen l'article 5.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i l'article 9 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes, les entitats locals han de remetre, mitjançant el fitxer següent, els informes d'auditoria de comptes de les societats mercantils el capital social de les quals pertanyi íntegrament a l'entitat local; de les societats en les quals l'entitat local tingui una participació majoritària, i de les altres dependents de l'entitat local, en aplicació de la Llei orgànica 2/2012, sotmeses a l'obligació d'auditoria de comptes, d'acord amb l'article 263 del Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de societats de capital:

  • ENTIDAD(9)_EJERCICIO(4)_INFORME_AUDITORIA_PRIVADA.pdf.

En el camp «ENTIDAD» s'ha de consignar el NIF de l'entitat comptable.

Els fitxers PDF no poden ser objecte de fraccionament i la grandària no pot excedir el límit publicat en la Plataforma de rendició de comptes (<www.rendiciondecuentas.es>).

6. Comptes anuals consolidats de les entitats del sector públic local

Els comptes anuals consolidats de les entitats locals, que acompanyin com a documentació complementària el compte general, els formen els fitxers establerts en la Resolució de 22 de desembre de 2022, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es modifica el format dels comptes anuals consolidats establert en la Resolució de 13 de novembre de 2015, per la qual es recomana un nou format normalitzat del compte general de les entitats locals en suport informàtic per a la seva rendició.

Els comptes anuals consolidats s'han de presentar en un fitxer amb format «xml», que s'ha de codificar de la manera següent:

  • ENTIDAD_EJERCICIO_DC-CONSOLIDACION.xml

En el camp «ENTIDAD» (9 caràcters) s'ha de consignar el NIF de l'entitat dominant i en el camp «EJERCICIO» (4 caràcters) s'ha de fer constar l'exercici al qual es refereixen els comptes anuals consolidats.

El contingut i l'estructura del fitxer «xml» dels comptes anuals consolidats s'han d'ajustar a les especificacions tècniques (esquemes XSD) publicades en la pàgina web de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (<www.igae.pap.hacienda.gob.es>) i en la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals (<www.rendiciondecuentas.es>).

 

ANNEX II INFORMACIÓ ADDICIONAL

1. Informació addicional de províncies, illes, municipis i entitats locals menors (aquestes darreres d'acord amb el que disposa la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local)

Les entitats locals han de completar la informació addicional que formen els punts següents:

  • Dades identificatives: codi MAP, NIF, nom i entitat de la qual depèn (si escau).
  • Dades identificatives del president, de l'interventor general, del secretari i del tresorer de cadascuna de les entitats locals.
  • Informació sobre cadascuna de les entitats de les quals forma part l'entitat local (dades identificatives, naturalesa jurídica, etc.).
  • Dades sobre cadascuna de les entitats dependents o adscrites a l'entitat local, per indicar-ne les dades identificatives i l'activitat.
  • Informació sobre altres entitats en les quals participa l'entitat local de manera minoritària.
  • Informació sobre les dates en les quals es varen portar a terme els diversos tràmits necessaris per a la rendició de comptes (aprovació de la liquidació de pressuposts, formació del compte general, dictamen de la Comissió Especial de Comptes, aprovació del compte general, etc.).

2. Informació addicional de mancomunitats, comarques, agrupacions de municipis i àrees metropolitanes

Les entitats locals han de completar una sèrie d'informacions addicionals corresponents a:

  • Dades identificatives: codi MAP, NIF i nom, així com entitats que formen part de l'entitat que ret els comptes.
  • Dades identificatives del president, de l'interventor general, del secretari i del tresorer de cadascuna de les entitats locals.
  • Informació sobre cadascuna de les entitats de les quals forma part l'entitat local (dades identificatives, naturalesa jurídica, etc.).
  • Dades sobre cadascuna de les entitats dependents o adscrites a l'entitat local, per indicar-ne les dades identificatives i l'activitat.
  • Informació sobre altres entitats en les quals participa l'entitat local de manera minoritària.
  • Informació sobre les dates en les quals es varen dur a terme els diversos tràmits necessaris per a la rendició de comptes (aprovació de la liquidació de pressuposts, formació del compte general, dictamen de la Comissió Especial de Comptes, aprovació del compte general, etc.).

 

 

ANNEX III DOCUMENT DE TRAMESA TELEMÀTICA

L'arxiu que conté els estats comptables, els comptes i els justificants, s'ha d'acompanyar amb un document de tramesa, igualment protegit per signatura digital, del text literal següent:

El senyor / la senyora ................................................................................................. (nom i llinatges del comptedant), (càrrec que ocupa, batle de .................................................................... / president de .........................................................................), ret el Compte general de ............................................................................. corresponent a l'exercici ....................., conegut per l'entitat local en el Ple de .................................................................., en compliment del procediment establert en els articles 201 i 212 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, en la forma i amb la documentació addicional a què es refereix la Instrucció del Tribunal de Comptes, aprovada mitjançant l'Acord del Ple de 26 de novembre de 2015, per la qual es regulen la rendició telemàtica a aquesta institució del compte general de les entitats locals i el format d'aquest compte a partir del corresponent a l'exercici 2015, i la Instrucció de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, aprovada per l'Acord del Consell de XX de març de 2023, que regula la rendició del compte general de les entitats locals de les Illes Balears en suport informàtic i el procediment telemàtic per a la seva rendició.

La informació relativa al compte esmentat resta dins el fitxer ........................................., el resum electrònic del qual és ............................................... , en els termes indicats en l'apartat sisè de la Resolució de 13 de novembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es recomana un nou format normalitzat del compte general de les entitats locals en suport informàtic per a la seva rendició (BOE núm. 278, de 20 de novembre de 2015).

....................., .....de .................... de 202...

 

 

El batle / El president de l'entitat local

La batlessa / La presidenta de l'entitat local

 

Aquest arxiu s'ha d'anomenar com s'indica seguidament:

ENTIDAD(9)_ EJERCICIO(4)_ DOC-REMISION.PDF

En el camp «ENTIDAD» s'ha de consignar el NIF de l'entitat local de què es tracti.

En el camp «EJERCICIO» s'ha de fer constar l'exercici al qual es refereix el compte general.