Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 232621
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre el sistema general d’infraestructures i equipaments per implantar de recollida municipal de residus a Portocolom (TM de Felanitx).(Exp. 157e/22)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 06 de febrer de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),
RESOLC FORMULAR:
L'informe ambiental estratègic sobre el sistema general d'infraestructures i equipaments per implantar de recollida municipal de residus a Portocolom (TM de Felanitx) , en els termes següents:
1.Determinació de la subjecció a avaluació ambiental i tramitació
L'Ajuntament de Felanitx ha presentat sol·licitud d'avaluació ambiental estratègica (AAE) simplificada de modificació puntual del seu Pla General d'Ordenació Urbana per a la previsió d'un sistema general d'infraestructures de recollida i tractament de residus, aportant memòria justificativa, document ambiental estratègic (DAE), i l'estudi d'incidència paisatgística, atès que es tracta d'una modificació menor d'un pla sotmès a avaluació ambiental (planejament vigent de Felanitx) que afecta una zona concreta de reduïda extensió en l'àmbit municipal.
Aquesta modificació està emparada per la Llei 12/2017, de 29 de desembre d'Urbanisme de les Illes Balears (LUIB) i en el Reglament general d'ordenació i ús del sòl per a l'illa de Mallorca (RLOUSM), en el seu article 170 i 171 de revisió o modificació d'alteració del contingut d'un planejament urbanístic, que defineix la modificació del planejament general, qualsevol “alteración mediante la introducción de cualquier tipo de cambio en sus determinaciones, incluidos los cambios en la clasificación del suelo y los sistemas generales,siempre que no comprometan su revisión en los términos que establece el anterior artículo 170.”, Aquesta proposta s'ha de considerar una modificació del planejament urbanístic vigent, ja que preveu un canvi aïllat de qualificació a sòl rústic, delimitant un sistema general a sòl rústic per a punt verd. Es tracta, per tant, d'un canvi o modificació puntual que, en cap cas, suposa una alteració del model territorial ni modificació substancial del PGOU de Felanitx.
Segons l'art. 12, apartat 4, lletra a, del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears: «seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada les modificacions esmentades en l'apartat 2 d'aquest article, quan siguin de caràcter menor, en els termes que es defineixen en l'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental».
Per tant, la modificació del planejament referida s'ha de tramitar com a una AAE Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol I d'avaluació ambiental estratègica de plans i programes, del Títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
Analitzat el contingut del DAE que figura a l'article 29 de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, s'entén que la documentació aportada per l'òrgan substantiu és correcta.
2.Descripció i ubicació de «sistema general d'infraestructures i equipaments per implantar de recollida municipal de residus a Portocolom (TM de Felanitx).»
El Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de Felanitx, aprovat el 06.10.1969, amb delimitació de sòl urbà de 22 de setembre de 1995, modificat per l'adaptació del règim del sòl rústic de 24 de juliol de 2002, i modificat el 17 de desembre de 2012 per a definir els paràmetres i les fitxes dels sistemes generals d'infraestructures (en endavant SSGG) en sòl rústic no preveu cap infraestructura per a la recollida i tractament de residus sòlids i/o recollida selectiva a Portocolom. Aquest expedient forma part de la tramitació per a la modificació del PGOU per a la incorporació del SSGG SG-IF/EQ-18.
En l'actualitat ja està en funcionament al nucli de població de Portocolom un centre de recepció de residus, però no està contemplada al plantejament urbanístic, al polígon 31 parcel·la 1278, sòl classificat com a rústic general al Pla Territorial Insular de Mallorca i sòl rústic Àrea d'Interès Agrari de Secà (AIA-S) al PGOU. És aquesta parcel·la la que es proposa com a nou SSGG SG-IF/EQ-18. La parcel·la té una superfície de 17.918 m2 amb referència cadastral 07022A03101278 m2), però la part corresponent a la recollida de residus actual ocupa 948 m2, limitada pel vial Ma-4012 «Camí de Felanitx» que comunica Portocolom amb Felanitx.
3.Avaluació d'efectes previsibles
El DAES fa una primera identificació i valoració dels impactes rellevants durant l'execució i el funcionament de la futura deixalleria, però està molt enfocada al futur projecte de deixalleria, i no els que es deriven de la modificació puntual del PGOU de Felanitx. Això és així perquè la secció de la parcel·la seleccionada a on es projecta la futura deixalleria ja existeix en l'actualitat un punt de recollida selectiva municipal que dona abastiment al mateix nucli de població de Portocolom. La superfície del centre de recollida en funcionament ja està pavimentada en l'actualitat.
L'impacte paisatgístic seria la primera de les afeccions de la ubicació, i el DAES no inclou cap mesura concreta per a corregir aquesta situació. S'hauria d'incloure la creació d'un tancament perimetral vegetal amb espècies autòctones i de baix requisit de consum hídric i limitar la futura construcció a una sola planta. Això suposaria la reducció d'aquest impacte respecte a la situació actual, ja que a la parcel·la ja es troben instaurats contenidors de gran capacitat per a la recepció de residus sense pantalla visual.
El segon efecte previsible sobre l'elecció de la localització són les emissions sonores i de gasos d'efecte hivernacle arran de la mobilitat de vehicles generada. Considerant que en aquesta localització actualment ja està instaurat el punt de recollida selectiva, no s'hauria de preveure un augment d'aquestes emissions respecte a la situació actual.
Finalment, respecte a les afeccions a pous de proveïment d'aigua subterrània, existeixen a 800 m de la parcel·la, dins la zona de restriccions moderades que comprèn una corona circular entre 250 i 1000 m del perímetre, dos pous de subministrament, encara així, la Direcció general de Recursos Hídrics emeté informe favorable sempre i quan es duguin a terme les mesures preventives adequades.
4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
En data 07 de novembre de 2022, la CMAIB remet sol·licitud de consulta a les següents administracions i interessats previsiblement afectats:
-Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (VALIB 145664).
-Servei d'Estudis i Planificació, i Servei d'Aigües Subterrànies de la Direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient (en endavant CMAT) (VALIB 145675)
-Servei de Protecció d'Espècies del Departament de Medi Natural de la Gestió Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAT (VALIB 145917).
-Direcció General de Salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum (VALIB 145558).
-Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció general d'Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (VALIB 145560).
-Servei de Residus i Sòls del Departament d'Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus de la CMAT (VALIB 145676).
-Direcció Insular de d'Urbanisme del Departament de Territori del Consell de Mallorca (RS GOIBS364204/2022).
En data 08 de novembre de 2022, la CMAIB remet sol·licitud de consulta a les següents administracions i interessats previsiblement afectats:
-Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme de la Direcció general de Territori i Paisatge de la CMAT (VALIB 1345922).
-Servei de Gestió Forestal i Protecció Forestal del Departament de Medi Natural de la Gestió Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAT (VALIB 145917).
-Direcció Insular de Territori i Paisatge del Departament de Territori del Consell de Mallorca (RS GOIBS364204/2022).
A continuació el contingut dels informes rebuts per la CMAIB:
Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat
-El Departament d'Emergències de la Direcció general d'Emergències i Interior, l'11 d'octubre de 2022, va informar:
«Conclusions:
Una vegada examinada la documentació, es considera que la delimitació i ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'activitat de recollida municipal de residus a Portocolom (TM Felanitx), es pot informar favorablement atès que no es troba afectat per riscos per a les persones i béns dels descrits al plans especials de Protecció Civil de la CAIB.»
Conselleria de Salut i Consum
-La Direcció general de Salut pública i participació, el 05 de gener de 2023, va informar:
«S'informa favorablement condicionat al compliment del projecte d'execució de la normativa sectorial vigent referent a les aigües de consum humà, renous i emissions atmosfèriques.»
Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica
-El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció general d'Energia i Canvi Climàtic, el 22 de novembre, va informar (162/22 CA):
«Consideracions tècniques (...)
Segons el Reial Decret 100/2011, de 28 de enero, por el que se actualiza el catálogo de actividades potencialmente contaminadoras de la atmósfera y se establecen las disposiciones básicas para su aplicación (BOE núm. 25 del 29/01/2011), l'activitat de la deixalleria podria ser considerada Activitat Potencialment Contaminant de l'Atmosfera:
-Emmagatzematge o operacions de manipulació com ara barrejat, separació, classificació, transport o reducció de grandària de residus no metàl·lics o de residus metàl·lics pulverulents, amb capacitat de manipulació d'aquests materials >= 500 t/dia, o >= 10 t/dia en el cas de residus perillosos _ GRUP B CODI 09 10 09 50.
-Activitat equivalent a l'anterior, amb capacitat de manipulació d'aquests materials >= 100 tu dia i< 500 t/dia; o >= 1 tu dia i< 1 O tu dia de residus perillosos en el cas de residus perillosos _ GRUP C CODI 09 10 09 51
-Activitat equivalent a l'anterior, amb capacitat de manipulació d'aquests materials < 100 tu dia _ GRUP -CODI 09 10 09 52
Les activitats pertanyents al grup B passaran a considerar-se com a grup A, les pertanyents a grup C passaran a considerar-se grup B i les activitats sense grup passaran a considerar-se grup C a criteri de l'òrgan competent de la comunitat autònoma, en el cas en què s'utilitzin substàncies perilloses o l'activitat es desenvolupi a menys de 500 m d'algun dels següents espais:
-nuclis de població,
-espais naturals protegits d'acord amb l'article 27 de la Llei 4212007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, incloses les seves zones perifèriques de protecció,
-espais pertanyents a la Xarxa Natura 2000.
-àrees protegides per instruments internacionals.
2.S'ha de tenir en compte també la Llei 10/2019, 22 de febrer, de Canvi Climàtic i reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, com en la millora de l'eficiència energètica, comen la penetració d'energies renovables.
Entre altres aspectes de la Llei s'ha de tenir en compte que l'article 23 d'avaluació ambiental estableix que: En els procediments d'avaluació ambiental dels plans, programes i projectes que hi estan subjectes, s'han de tenir en compte els objectius d'aquesta llei i els del Pla de Transició Energètica i Canvi Climàtic.
Conclusions
Un cop avaluada la informació s'emeten les següents conclusions:
1.El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C. o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.
2.La resolució d'inscripció APCA o, en el seu cas, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.
3.Es consideren adequades les mesures preventives descrites al document ambiental i exposades al punt 6 respecte a l'estalvi energètic.
4.Per altra part, es considera adequada la instal·lació d'energies renovables descrites a l'estudi ambiental presentat ja que s'ajusta als objectius de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica. en la qual es descriu que les noves edificacions que es construeixin han de ser instal·lacions de consum energètic quasi nul i que s'ha d'implantar progressivament el consum d'energia renovable.»
Conselleria de Medi Ambient i Territori
-El Servei de Residus i Sòls Contaminats de la Direcció general de Residus i Educació Ambiental, el 15 de novembre, va informar (R-090/22-RSC):
«Es considera com a millor opció per a la ubicació de la deixalleria proposada, d'entre totes les alternatives analitzades, la parcel·la municipal 1278 del polígon 31, de 1868 m2 segons dades cadastrals, (...)
La parcel·la de titularitat municipal està situada en sòl rústic d'ús agrari segons dades cadastrals. Correspon a sol rústic general, segons el PTI de Mallorca. A hores d'ara, a la parcel·la objecte de la proposta l'ajuntament disposa d'una àrea d'aportació de residus.
Per altra banda, la parcel·la afectada està inclosa dins zona de restricció moderada de pous d'abastiment a poblacions. Segons l'apartat 4 de l'article 87 del PHIB, transitòriament i fins que l'administració hidràulica aprovi la delimitació, hidrogeològica dels perímetres de captacions de proveïment, se requerirà un informe favorable de l'administració hídrica per l'activitat d'emmagatzematge de residus de la deixalleria. També existeix afecció per APT de carreteres.
Se presenta un estudi econòmic i financer d'acord ambla Llei 2/2014, de 25 de marc, d'ordenació i ús del sol pera l'illa de Mallorca, i un estudi de mobilitat generada i d'impacte paisatgístic d'acord amb l'article 6.4 de la Llei-2/2020, de 15 d'octubre.
Fitxa proposada. Es proposa una nova fitxa de SSGG (...) que inclou condicions d'urbanització, d'edificació i altres (integració paisatgística). En aquest cas, s'haurà d'incloure a la fitxa els condicionants recollits a l'informe (favorable) de la Direcció General de Recursos Hídrics per l'afecció de perímetres de restricció moderada de pous d'abastiment per la implantació d'activitat de gestió de residus (deixalleria) en la parcel·la proposada.
Es conclou que es considera positiva l'ordenació territorial proposada en Portocolom, TM de Felanitx per tal de donar compliment a la normativa actual d'aplicació en matèria de deixalleries, mitjançant el procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació de SSGG d'infraestructures i equipaments per la implantació d'activitats de recollida municipal de residus (parcs verds) establert a l'article 6 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries d'impuls de l'activitat econòmica. S'haurà de tenir en compte les observacions indicades en el present informe tècnic.»
-El Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat, el 24 de novembre de 2022, va informar:
«Consideracions tècniques (...)
4.Segons el document ambiental estratègic la parcel·la està ocupada per vegetació ruderal pròpia de llocs alterats dominada per espècies anuals d'influència antròpica que no presenta valors de conservació biològica. No hi ha presència d'espècies catalogades i amenaçades que es puguin veure amenaçades per l'execució del projecte. (...)
Es descriuen les mesures previstes per prevenir, reduir i, en la mesura del possible, corregir qualsevol efecte negatiu rellevant al medi ambient.
(...) 7. Segons la informació disponible al servei de protecció d'espècies, no hi ha constància de la presència d'espècies protegides. Tampoc hi ha constància de la presència de nius de rapinyaires a la zona. (...)
Conclusió
Per tot això, inform FAVORABLEMENT sobre l'ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per implantar activitat de recollida municipal de residus, a Portocolom TM Felanitx.»
-El Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, el 13 de gener de 2023, va informar (SGF IA064-22):
«Sense cap inconvenient o consideració addicional especifica en relació al risc d'incendi forestal i a la gestió forestal respecte a l'expedient de referència»
-El Servei d'Estudis i Planificació de la Direcció general de Recursos Hídrics, el 12 de gener de 2023, va informar (2022/04973E):
« Conclusions
Per tot això, en relació a la suficiència hídrica i a la protecció del domini públic hidràulic subterrani, inform favorablement la modificació puntual del planejament vigent de Felanitx pera la delimitació i ordenació d'un nou sistema general d'infraestructures (deixalleria Portocolom) amb les següents condicions:
1.El futur projecte de la deixalleria haurà de preveure que el seu sòl estigui totalment impermeabilitzat i i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que en cap cas les aigües pluvials puguin arrossegar part deis lixiviats fora de l'àmbit. Durant l'execució de les obres de la deixalleria s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substancies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries.
2.En casque no sigui possible la connexió a la xarxa de sanejament, s'instal·lador un sistema autònom de tractament de les aigües residuals d'acord amb el que s'estableix a l'article 80 i a l'annex 3 del PHIB 2019.
3.S'ha de donar compliment a les condicions pera la implantació establertes al document ambiental i a les mesures de seguiment del Pla.
4.El reg de les zones enjardinades es dura a terme mitjançant la utilització d'aigües pluvials i aigües regenerades, excepte per raons de salut pública acreditades degudament.
5.Queda prohibit la injecció de residus i substancies contaminants al subsòl i l'emmagatzemament i tractament de productes radioactius.»
Consell insular
-El Servei d'Explotació i Conservació del Departament de Territori del Consell de Mallorca, el 02 de desembre de 2022, va informar:
«(...)
També s'haurà de tenir en compte l'afecció de l'àrea de protecció territorial de la carretera (APT) que, segons l'article 19 de la Llei de les DGT en tractar-se de carretera de 2 carrils d'una xarxa local, serà de 8 m d'ample des de la seva aresta d'explanació. (...)
Conclusions
Per tot el que s'ha exposat s'informa favorablement la proposta de delimitació i ordenació amb les observacions contingudes en el present informe.
En qualsevol cas, les anteriors observacions es fan des d'una lectura del document que es cenyeix estrictament al previst en la legislació ambiental, i a partir del nivell de definició de la documentació aportada. Sense perjudici de l'informe de la comissió insular competent en ordenació del territori i urbanisme, previst en el punt 6 de l'article 6 de la Llei 2/2020, i del que hagin d'emetre altres administracions afectades.»
5.Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental
Una vegada analitzats els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, no es preveu que aquesta modificació de caràcter menor del planejament municipal de Felanitx tengui efectes significatius sobre el medi ambient, ja que afecta un àmbit de reduïda extensió de caràcter municipal, amb l'objecte d'adaptar-se a la normativa vigent en matèria de residus.
En tot cas, es consideren correctes les mesures ambientals incorporades al DAE per a minimitzar aquests impactes, així com el seu seguiment ambiental. No obstant això, s'haurà de tenir en compte les mesures proposades per les administracions consultades.
Conclusions de l'informe ambiental estratègic
Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la ««sistema general d'infraestructures i equipaments per implantar de recollida municipal de residus a Portocolom (TM de Felanitx)», supeditat al compliment de les mesures ambientals previstes al document ambiental estratègic, redactat per l'enginyer industrial Juan Mateo Horrach Torrens (número de col·legiat 376 COEIB) el 28 de juliol de 2022, i als següents condicionants:
1.S'ha de crear un tancament perimetral vegetal a les actuals instal·lacions amb espècies preferentment autòctones i de baix requisit de consum hídric.
2.En el futur projecte d'execució de la deixalleria:
-S'hauran de respectar les mesures ambientals contemplades al document ambiental estratègic, en especial les mesures per evitar els vessaments i infiltracions al subsol.
-El futur projecte de la deixalleria haurà de preveure que el seu sòl estigui totalment impermeabilitzat i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que en cap cas les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de l'àmbit.
-S'inclouran estimacions de la mobilitat generada en funció de la tipologia i volum d'usuaris, espai i volum de les àrees de recepció, així com de la contaminació acústica i de gasos d'efecte hivernacle del volum de vehicles que s'hauran de desplaçar a la deixalleria en funció de la tipologia i volums de residus a recepcionar.
-S'haurà d'incloure un sistema de producció d'energia renovable per panells fotovoltaics per a la reducció de les necessitats energètiques i les emissions de gasos d'efecte hivernacle. L'estimació de consum energètic haurà de ser el més proper a nul possible.
Es recorda:
1.El present informe proposta només es refereix a l'àrea delimitada i grafiada als documents gràfics presentats per a l'avaluació estratègica, que es refereix a 948 m2 de la parcel·la amb referència cadastral 07022A03101278 de 17.918 m2.
2.Els projectes d'instal·lació de deixalleries han de ser sotmesos a avaluació d'impacte ambiental d'acord amb els punts 3 i 4 del grup 6 de l'annex II del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel que s'aprovà el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears.
3.Les deixalleries són instal·lacions de gestió de residus sotmeses a autorització administrativa segons l'article 33 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sols contaminats per una economia circular, i també s'ha de tenir en compte l'article 31.3 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer de residus i sols contaminats de les Illes Balears, que estableix que les deixalleries han de complir les prescripcions tècniques que siguin aprovades pel Govern de les Illes Balears i comptar amb les autoritzacions previstes perla normativa sectorial en matèria de residus. En aquest sentit, el Servei de Residus i Sols Contaminats disposa de la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries (2017) (http://residus.caib.es, apartat de Gestors de Residus).
4.A la parcel·la s'haurà de tenir en compte l'afecció de l'àrea de protecció territorial de la carretera (APT) que, segons l'article 19 de la Llei de les DGT en tractar-se de carretera de 2 carrils d'una xarxa local, serà de 8 m d'ample des de la seva aresta d'explanació.
Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).
Tercer. L'informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.
Quart. L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.
Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.
(Signat electrònicament: 31 de març de 2023)
La secretaria general Catalina Inès Perelló Carbonell Per suplència del president de la CMAIB (BOIB núm. 26, de 28/02/2023)