Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 228560
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la modificació puntual de les NS de Petra núm. 3/2022 per a l’ordenació d’un sistema general municipal d’infraestructures i equipaments per a la implantació d’una activitat de recollida municipal de residus (TM de Petra)( Exp. 161e-2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 17 de març de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe ambiental estratègic sobre la modificació puntual de les NS de Petra núm. 3/2022 per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus, en els termes següents:

1.Determinació de la subjecció a avaluació ambiental i tramitació

L'Ajuntament de Petra aporta la documentació amb objecte de complimentar la tramitació d'una avaluació ambiental estratègica (AAE) simplificada, atès que es tracta de la revisió de planejament (NS de Petra) per a establir un ús (deixalleria), en l'àmbit municipal, a una zona d'extensió reduïda. Segons l'art. 12, apartat 3, lletra a, del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears: «seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada els plans i els programes esmentats en les lletres a) i b) de l'apartat 1 d'aquest article, i les seves revisions, que estableixin l'ús, en l'àmbit municipal, de zones d'extensió reduïda.», en relació amb l'ordenació del territori rural i la gestió de residus. Per altra banda, «també seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada les modificacions esmentades en l'apartat 2 d'aquest article, quan siguin de caràcter menor, en els termes que es defineixen en l'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental», d'acord amb l'article 12, apartat 4, lletra a.

Per tant, la modificació del planejament referida s'ha de tramitar com a una AAE Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol I d'avaluació ambiental estratègica de plans i programes, del Títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

2.Descripció i ubicació del pla

L'objecte de la modificació puntual núm. 3/2022 de les NS de Petra és l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructura i equipament (SSGG. INF), amb una superfície de 620 m2, per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus (deixalleria) dins el polígon 1, parcel·la 416, amb una superfície total de 1.112 m2. Es proposa una edificabilitat global de 0,1 m2/m2 i només es permetran els usos d'infraestructures.

Actualment, a l'àmbit d'actuació ja es desenvolupa l'activitat de deixalleria, però la instal·lació existent no es troba regulada urbanísticament, ni adaptada a la normativa vigent de residus. La parcel·la també disposa d'una edificació destinada a magatzem municipal i dels serveis urbanístics bàsics (accés rodat, subministrament d'aigua i energia elèctrica, enllumenat públic i xarxa de sanejament). L'accés rodat es realitza des de la ctra. Ma-3340 A, abans de l'entrada al nucli urbà de Petra i la instal·lació disposarà d'una entrada i una sortida.

3.Avaluació d'efectes previsibles

Segons el DAE, els principals efectes adversos sobre el medi ambient durant la fase de construcció consistiran en l'alteració de la qualitat de l'aire (augment de pols i partícules en suspensió i gasos contaminants) i l'emissió de renous, a causa del moviment de terres i el trànsit de maquinària, el risc de contaminació del sòl i les aigües superficials i subterrànies per abocaments accidentals de substàncies contaminants. Durant la fase de funcionament de la instal·lació, els impactes ambientals més rellevants seran els associats a l'alteració de la qualitat de l'aire i l'emissió de renous, pel trànsit de vehicles dels usuaris i dels camions de recollida de residus, i el risc de contaminació del sòl i les aigües superficials i subterrànies per abocaments accidentals de substàncies contaminants, i com a impactes positius, la millora en la gestió municipal de residus.

El promotor aporta un estudi de mobilitat generada per la nova instal·lació, que estima 124 viatges/dia, prenent com a referència les ràtios mínimes de viatges per dia del Decret de la Generalitat de Catalunya 344/2006, de 19 de setembre, de regulació dels estudis d'avaluació de la mobilitat generada, per a un equipament amb una superfície construïda de 620 m2. En tot cas, cal tenir en compte que a la parcel·la objecte d'estudi ja es duu a terme en l'actualitat una activitat de recollida de residus, per la qual cosa no s'espera un increment notable de la mobilitat entorn de l'àmbit d'actuació.

S'aporta també un estudi d'incidència paisatgística, que conclou que no s'espera un impacte rellevant sobre el paisatge, una vegada incorporades les mesures previstes (creació d'una barrera vegetal amb espècies autòctones de baix requeriment hídric, presents en l'entorn i amb una frondositat suficient i compliment de l'art. 22 del PTM quant a les edificacions previstes, entre d'altres).

4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

L'òrgan ambiental ha consultat a les següents administracions afectades, d'acord amb l'article 30 de la Llei 21/2013:

-Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.

-Servei de Residus i Sòls Contaminats, de la DG de Residus i Educació Ambiental.

-Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.

-Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

-DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

-DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum.

-Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.

-Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

-Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

-Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.

-GOB.

-Terraferida.

-Amics de la Terra.

En el moment de redactar el present informe s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

-La DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, amb data 15 de novembre de 2022, va informar el següent:

Es conclou que:

Una vegada examinada la documentació, es considera que la modificació puntual 3/2022 de les NS de Petra per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus, es pot informar favorablement, atès que no es troba afectada per riscos per a les persones i béns dels analitzats a la planificació especial de Protecció Civil.

-El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, amb data 17 de novembre de 2022, va informar el següent:

Es considera que:

Quant a mitigació del canvi climàtic, s'han de quantificar les emissions totals de gasos amb efecte d'hivernacle i proposar mesures amb l'objectiu d'assolir la neutralitat climàtica de la MP del Pla Parcial.

En el cas d'aquesta MP, les emissions de GEH es produiran principalment pels següents factors:

1.Consums energètics durant la vida útil de l'edifici.

2.Emissions produïdes durant el procés constructiu.

3.Pèrdua d'absorció de la vegetació existent.

La DG d'Energia i Canvi Climàtic ha elaborat una eina de suport per facilitar els càlculs, anomenada calculadora de CO2 per a un nou planejament urbanístic que es pot trobar a la nostra pàgina web al següent enllaç:

https://www.caib.es/sites/canvivlimatic2/ca/calculadora_de_co2_per_al_planejament/

Quant a adaptació al canvi climàtic, els principals riscs a avaluar donada la situació de la MP són:

-Descens de precipitacions. Sequeres.

Part essencial de l'adaptació al canvi climàtic exigeix optimitzar la gestió dels recursos hídrics. Per això és necessària la recuperació de l'aigua de pluja i contribuir a l'adaptació a la seva escassetat. En aquest sentit, es consideren mesures adequades: obligació que el disseny d'edificis d'habitatges inclogui la captura i utilització de les aigües pluvials i la pregestió d'aigües grises, sistemes de recollida d'aigua pluvial per a reg de superfícies verdes i instal·lació d'aparells que minimitzin el consum ...

-Canvis en el règim de precipitacions. Possibles inundacions

Mesures que poden ajudar són: augment de la permeabilitat de voreres i altres elements de la urbanització; exigir que en els projectes d'urbanització es mantingui la permeabilitat del sòl; a fi d'estar més ben preparats per les pluges torrencials i millorar la seva captació s'haurien d'habilitar Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible (SUDS) en tot el sistema de recollida de pluvials i clavegueram, on es dota d'infraestructures que aconsegueixen captar i emmagatzemar aigua el màxim temps possible per no saturar les actuals infraestructures de pluvials.

Es conclou que:

El Document Ambiental Estratègic ha d'incorporar la documentació justificativa necessària pel que fa als articles de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica esmentats en aquest informe (art. 20, 31, 32, 42, 45 i 54).

-El Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 25 de novembre de 2022, va informar el següent:

Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, no és previsible que la nova ordenació pugui suposar un efecte destacable sobre les espècies de la zona, sempre que es portin a terme les mesures previstes.

Es conclou que:

Inform FAVORABLEMENT sobre la Modificació Puntual de les NS 3/2022 deixalleria punt verd TM de Petra.

-La Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca, amb data 5 de desembre de 2022, va informar el següent:

Consideracions tècniques

El planejament vigent del municipi de Petra són les Normes Subsidiàries aprovades per la Comissió Insular d'Urbanisme de Mallorca en data 9 de març de 1995.

S'indica en la modificació que no hi ha en sòl urbà espai ja qualificat com a infraestructura per situar un equipament de recollida municipal de residus.

El parc verd se situa a part de la parcel·la 1 del polígon 416 de Petra. La parcel·la té una superfície de 1.112 m2, el parc verd només afecta 620 m2. Existeix a l'altra part una edificació destinada a magatzem municipal.

La parcel·la a les normes de Petra té una qualificació de zona agrícola ramadera. En el PTIM té una categoria d'Àrea de Transició d'Harmonització. Part de la parcel·la té una categoria d'Àrea de Protecció de Carreteres.

La proposta d'ordenació no incorpora la fitxa urbanística del nou sistema general amb la seva regulació, només s'indica que l'edificabilitat serà 0,1 m2/m2 com preveu l'article 6 que regula el procediment. S'haurà d'aportar la fitxa amb la regulació urbanística completa.

La fitxa haurà d'incorporar també les previsions de l'estudi de mobilitat pel que fa als accessos i les previsions d'integració paisatgístiques de l'estudi aportat.

Caldrà aportar els plànols d'ordenació modificats amb la incorporació del sistema proposat.

La parcel·la segons s'indica en el document de la memòria és de titularitat municipal. Caldrà incorporar en l'estudi Sostenibilitat econòmica el càlcul de les despeses que afectin les hisendes públiques derivades de l'execució, posada en marxa, manteniment i `prestació del servei si és el cas, tal com indica l'article 47 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, i l'article 88 del RLOUSM.

Es conclou que:

Per tot el que s'ha exposat s'informa la documentació presentada amb les observacions que s'han indicat en les consideracions tècniques del punt anterior.

-El Servei de Residus i Sòls Contaminats, de la DG de Residus i Educació Ambiental, amb data 15 de desembre de 2022, va informar el següent:

Consideracions tècniques

D'acord amb el punt 4 de l'article 6 de la Llei 2/2020, que regula el procediment extraordinari de tramitació de la present modificació puntual, juntament amb la documentació tècnica per l'ordenació del territori s'haurà d'aportar un estudi d'impacte paisatgístic que incorpori les mesures correctores necessàries per garantir la integració adequada en l'entorn i un estudi de mobilitat generada que inclogui les mesures necessàries per garantir una connectivitat adient al sistema viari. En aquest cas només s'ha aportat un document Estudi d'impacte paisatgístic parc verd Petra. A més s'haurà d'incloure un estudi econòmic tal com s'indica a l'article 47 de la Llei 12/2017, d'urbanisme de les Illes Balears i l'article 88 del RLOUSM.

Per altra banda, no s'adjunta la fitxa urbanística actual de la parcel·la on s'ubicarà la instal·lació així com de la nova fitxa de SG d'Infraestructures Parc verd que inclogui les mesures d'accessibilitat, d'integració paisatgística i mesures ambientals proposades, entre d'altres. També s'haurà d'especificar si els terrenys afectats per la modificació són de propietat municipal.

En relació a la instal·lació de gestió de residus a executar li són d'aplicació:

Primera. Les deixalleries (conegudes també com a punts verds), es defineixen en l'article 4.1.s) de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears com a «Instal·lació de recepció, emmagatzematge selectiu i preclassificació de productes usats destinats a la reutilització, així com de residus municipals en espera de tractaments posteriors, com la preparació per a la reutilització, la valoració i l'eliminació».

Segona. Les deixalleries són instal·lacions de gestió de residus sotmeses a autorització administrativa segons l'article 33 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, i també s'ha de tenir en compte l'article 31.3 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, que estableix que les deixalleries han de complir les prescripcions tècniques que siguin aprovades pel Govern de les Illes Balears i comptar amb les autoritzacions previstes per la normativa sectorial en matèria de residus. En aquest sentit, el Servei de Residus i Sòls Contaminats compta amb la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries (2017) (http://residus.caib.es, apartat de Gestors de Residus).

Tercera. D'altra banda, li és d'aplicació la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, concretament:

Article 31

(...)

Disposició transitòria cinquena

Deixalleries

(...)

Pel que fa al Pla Director per a la Gestió de Residus Urbans de Mallorca (BOIB núm. 35 de 09/03/2006), es troba derogat, essent actualment vigent el Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 81 de 18/06/2019).

Es conclou que es considera positiva l'ordenació territorial de la Modificació Puntual de les Normes Subsidiàries 3/2022 de Petra proposada per tal de donar compliment a la normativa actual d'aplicació en matèria de deixalleries, mitjançant el procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació de SG d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'activitats de recollida municipal de residus (parcs verds) establert a l'article 6 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries d'impuls de l'activitat econòmica.

S'hauran de tenir en compte les consideracions i observacions recollides en el present informe tècnic.

-La Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, amb data 22 de desembre de 2022, va informar el següent:

L'actuació de la qual es demana informe consisteix amb l'ampliació de l'actual emplaçament del punt verd municipal.

Una vegada examinada, s'emet el següent informe:

1.Vista la Nota de Servei 01/2022 «Sobre els informes que ha d'emetre la Direcció Insular d'Infraestructures per a qualsevol obra i activitat a carreteres afectades en zones de reserva a sòl rústic del Pla Director Sectorial de Carreteres» es comprova que les franges de reserva no es veuen afectades per aquesta sol·licitud.

2.La qualificació del sòl dels terrenys afectats correspon a sòl rústic amb afecció parcial de l'àrea de protecció territorial de carreteres.

L'article 31.1 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB defineix com a zona de protecció per a les carreteres de dos (2) carrils de les xarxes primària i secundària la compresa entre dues línies longitudinals paral·leles a les arestes d'explanació i a una distància d'aquestes de divuit (!8) metres.

3.L'accés al punt verd es fa per la carretera Ma-3340 A.

4.D'acord amb l'article 33.3 de la Llei 5/1990:

Els tancaments perimetrals i zona d'aparcament, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

L'alçada màxima total del tancament no serà superior a la meitat de la distància a l'aresta d'explanació.

Barreres vegetals i cavallons de terra, si fos el cas, se situaran darrere del tancament.

Els nous edificis a la instal·lació se situaran fora de la zona de protecció.

Totes les instal·lacions fixes hauran d'estar més enllà de la zona de protecció.

5.D'acord amb les instruccions del coordinador en cap de la Direcció insular d'Infraestructures sobre la interpretació de l'article 33.3.e de la Llei 5/1990 relativa a conduccions soterrades:

Les canalitzacions soterrades d'interès públic, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

Les canalitzacions soterrades d'interès privat, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als vuit (8) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

6.Prèviament a l'inici de les obres hauran de recaptar la pertinent autorització d'aquesta Direcció Insular.

-La DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum, amb data 5 de gener de 2023, va informar el següent:

S'informa favorablement condicionat al compliment de les condicions establertes al document de referència i a la normativa ambiental vigent.

-El Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics, amb data 24 de gener de 2023, va informar el següent:

Es conclou que:

En relació a la suficiència hídrica i a la protecció del domini públic hidràulic subterrani, inform favorablement a la modificació puntual de les NS de Petra per a l'ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus (deixalleria) amb les següents condicions:

1.El futur projecte de la deixalleria haurà de preveure que el seu sòl estigui totalment impermeabilitzat i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que en cap cas les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de l'àmbit. Durant l'execució de les obres de la deixalleria s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries.

2.El futur projecte de la deixalleria ha de concretar com es durà a terme el sistema de sanejament i prioritzar en tot cas la connexió a la xarxa de sanejament del municipi.

3.S'han d'implementar les mesures preventives i correctores proposades i aplicar correctament el Pla de Seguiment Ambiental que es proposa.

4.El reg de les zones enjardinades es durà a terme mitjançant la utilització d'aigües pluvials i aigües regenerades, excepte per raons de salut pública acreditades degudament.

5.Queda prohibit la injecció de residus i substàncies contaminants al subsòl i l'emmagatzemament i tractament de productes radioactius.

5.Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental

Una vegada analitzats els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, no es preveu que la modificació puntual 3/2022 de les NS de Petra per acollir una activitat de recollida de residus (deixalleria) tengui efectes significatius sobre el medi ambient. Cal tenir en compte que la nova instal·lació se situarà a l'espai ocupat actualment per l'activitat municipal de recollida de residus, la qual no es troba regulada urbanísticament, ni s'adapta a la normativa vigent en matèria de residus.

Conclusions de l'informe ambiental estratègic

Primer.- No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la Modificació puntual de les NS de Petra núm. 3/2022 per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus, supeditat al compliment de les mesures ambientals previstes al document ambiental estratègic, signat, amb data 16 de febrer de 2023, per la Sra. Aina Sánchez Gayoso, biòloga, i pel Sr. Miquel Llompart Cànaves, geògraf, de la consultora GRAM gestió ambiental, i els següents condicionants:

1.El futur projecte de deixalleria haurà de preveure la retirada i gestió de tots els elements existents de l'actual activitat municipal de recollida de residus, així com preveure mesures per a optimitzar la gestió dels recursos hídrics i de l'energia, i per a assolir la seva neutralitat climàtica.

2.El disseny de la nova instal·lació haurà de preveure que el seu sòl estigui totalment impermeabilitzat i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que en cap cas les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de l'àmbit, així com complir la resta de requisits especificats tant a la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries del Servei de Residus i Sòls Contaminats, i al Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de l'illa de Mallorca (PDSRNPMA).

3.Atès que l'àmbit d'actuació es localitza sobre una massa subterrània amb moderada vulnerabilitat a la contaminació, durant l'execució de les obres de la deixalleria s'hauran de preveure les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries, d'acord amb l'annex I de la Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.

Així mateix, es recorda que:

-El projecte haurà d'aportar la fitxa amb la regulació urbanística completa del nou sistema general municipal d'infraestructura i equipament (SSGG. INF), la qual haurà d'incorporar les mesures ambientals, d'accessibilitat i d'integració paisatgístiques previstes al document ambiental estratègic i a la resta de documentació ambiental presentada, a més de les esmentades en les conclusions d'aquest informe. Caldrà aportar els plànols d'ordenació modificats amb la incorporació del sistema proposat.

-Atès que part del nou SSGG. INF es troba afectat per l'àrea de protecció territorial (APT) de la ctra. Ma-3340 A, segons la Direcció Insular d'Infraestructures hauran de complir-se les prescripcions següents:

a)Els tancaments perimetrals i zona d'aparcament, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

b)L'alçada màxima total del tancament no serà superior a la meitat de la distància a l'aresta d'explanació.

c)Les barreres vegetals i els cavallons de terra, si fos el cas, se situaran darrere del tancament.

d)Totes les instal·lacions fixes de la nova instal·lació hauran d'estar més enllà de la zona de protecció.

e)Les canalitzacions soterrades, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres o vuit (8) metres de l'aresta exterior de l'explanació, per a canalitzacions d'interès públic i privat, respectivament.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 29 de març de 2023)

La secretària general Catalina Inés Perelló Carbonell Per suplència del president de la CMAIB (BOIB núm 26, de 28/02/2023)