Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 227036
Aprovació provisional de l'ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari del Palau de Congressos

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en sessió ordinària de dia 30 de març de 2023, va acordar l'aprovació provisional de l'ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari del palau de congressos, amb la redacció que a continuació es recull:

“ORDENANÇA REGULADORA DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI DEL PALAU DE CONGRESSOS

ARTICLE 1. Fonament i règim jurídic

Fent ús de les facultats contengudes en els articles 133.2 i 142 de la Constitució, l'article 84.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que disposa l'article 20.6 en relació amb els articles 15 a 19 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i la disposició addicional primera de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, aquest Ajuntament estableix la prestació patrimonial no tributària per la prestació de serveis al Palau de Congressos.

ARTICLE 2. Pressupòsit de fet

Constitueix el pressupòsit de fet de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari, del qual sorgeix l'obligació de pagament, la prestació dels serveis següents:

- Lloguer de la infraestructura del Palau de Congressos

- Lloguer de sales

- Prestació d'altres serveis: personal tècnic/manteniment i materials

ARTICLE 3. Obligats al pagament

Estan obligades al pagament les persones físiques i jurídiques així com les entitats a què fa referència l'article 35.4 de la LGT que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pels serveis o utilitzin les instal·lacions esmentades.

ARTICLE 4. Responsables

En relació amb la responsabilitat solidària i subsidiària de les prestacions patrimonials, ha d'atenir-se al que estableixen els articles 41, 42 i 43 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, d'acord amb la remissió a aquesta norma efectuada per l'article 10 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària.

ARTICLE 5. Tarifes

Aquesta Ordenança es regirà per les tarifes següents:

I. Lloguer d'espais (*):

LLOGUER DEL PALAU DE CONGRESSOS 

DESCOMPTES

PREU

Lloguer de tot el Palau per un dia

0%

6.000 €

Lloguer de tot el Palau, segon dia

-25%

4.500 €

Lloguer de tot el Palau a partir del tercer dia

-40%

3.600 €

 

 

 

 

 

 

LLOGUER DE SALES DEL PALAU DE CONGRESSOS 

SALA

PREU

NÚM. SALES

TOTAL

Lloguer de l'auditori

3.000 €

1

3.000 €

Lloguer de la sala d'exposicions

2.000 €

1

2.000 €

Lloguer de la sala C1

300 €

1

300 €

Lloguer de la sala C2

300 €

1

300 €

Lloguer de la sala polivalent

300 €

1

300 €

Lloguer de la sala quartó grossa

200 €

1

200 €

Lloguer de la sala quartó petita

100 €

1

100 €

DESCOMPTE PER ÚS DE SALA

 

 

 

Lloguer per al segon dia

-25%

 

 

Lloguer a partir del tercer dia

-40%

 

 

DESCOMPTE ESPECIAL MITJA JORNADA

 

 

 

Lloguer de mitja jornada

-50%

 

 

LLOGUER MUNTATGES I DESMUNTATGES

 

 

 

S'aplicarà el 50% sobre la tarifa

-50%

 

 

II. Prestació d'altres serveis (*):

  • Personal tècnic/manteniment:

 

 

Hora ord.

Fest./no ord.

Operari de neteja

18,00 €

21,60 €

Vigilant de seguretat (auxiliar)

20,00 €

24,00 €

Oficial de manteniment

28,00 €

33,60 €

Ajudant de manteniment

25,00 €

30,00 €

Tècnic d'àudio/vídeo

39,00 €

46,80 €

Auxiliar tècnic d'àudio/vídeo

30,00 €

36,00 €

Operari de muntatge/desmuntatge

25,00 €

30,00 €

Personal de sala (porter, hoste, acomodador)

20,00 €

24,00 €

  • Lloguer de materials:

DENOMINACIÓ

PREU/JORNADA

Altaveus qsc

110,00 €

Altaveus qsc amb amplificador

155,00 €

Altaveu subgreu qsc

80,00 €

Taula de so m32

400,00 €

Taula de so allen&hed

80,00 €

Taula de so beringher

80,00 €

Taula de llum chamsys

250,00 €

Piano Steinway

1.300,00 €

Afinació del piano

325,00 €

Projectors 3.500 lm

150,00 €

Projectors 15.000 lm

750,00 €

Focus tipus PC

60,00 €

Focus de retall 500 w

80,00 €

Focus parell 64

50,00 €

Sistema de micro sense fil + 2 micros

180,00 €

Micròfons sm

20,00 €

Micròfons audiotècnia

20,00 €

Micròfons de conferència

30,00 €

Pantalla mòbil retroprojecció

150,00 €

Pantalla elèctrica 2,50 x 1,90

150,00 €

Pantalla de plasma full hd 50

100,00 €

Faristol amb micro incorporat

80,00 €

Paperògraf

20,00 €

Sofàs blancs

30,00 €

Butaques blanques

10,00 €

Cadires grans baixes

10,00 €

Cadires baixes rectangulars

5,00 €

Cadires sense/amb braç

8,00 €

Taules d'escola (200 x 40)

10,00 €

Taules grans 160 x 80

8,00 €

(*) Tots els preus de les tarifes s'indiquen sense l'IVA corresponent.

Altres descomptes:

Tots els espais que es pressupostin per a esdeveniments promocionats directament per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu tendran una bonificació de tots els espais cotitzats d'un 50%, que figurarà en aquesta cotització o pressupost. Els materials propietat del Palau seran cedits sense cap cost. Els serveis exteriors de qualsevol tipus que el consistori necessiti li seran igualment pressupostats sense que aquests tenguin cap descompte.

Als òrgans de govern de l'Ajuntament, els seus departaments i els ens dependents, amb l'autorització prèvia d'Alcaldia, se'ls exonerarà de les quotes d'utilització dels espais del Palau de Congressos.

L'aplicació (als espais cotitzats) de descomptes i preus especials variarà d'acord amb la trajectòria, importància o singularitat de l'esdeveniment en qüestió, impacte en l'activitat socioeconòmica del municipi i casos excepcionals, i podran ser autoritzats per l'empresa concessionària/ contractista dels serveis de gestió i explotació del Palau de Congressos.

ARTICLE 6. Obligació de pagament

1. L'obligació de pagament de la tarifa regulada en aquesta normativa neix des que s'autoritza la prestació del servei o la utilització o aprofitament de les instal·lacions i els béns del Palau de Congressos.

2. Quan l'ús o aprofitament de les instal·lacions n'ocasioni la destrucció o deteriorament o de béns del Palau de Congressos, a més del pagament de la tarifa establida s'estarà obligat al reintegrament del cost total de les despeses de reparació o construcció i al depòsit previ de l'import. Si els danys fossin irreparables, l'entitat serà indemnitzada per un valor igual que el dels béns destruïts o l'import del deteriorament del que s'ha danyat.

3. Es pot requerir, amb caràcter previ a la prestació del servei o la celebració de l'esdeveniment, la constitució d'una fiança per garantir el cobrament de la indemnització per danys que es puguin haver ocasionat, i de serveis extraordinaris no liquidats.

ARTICLE 7. Administració i cobrança

L'administració i cobrança de les tarifes es realitzarà per l'empresa concessionària/contractista dels serveis de gestió i explotació del Palau de Congressos.

 

ARTICLE 8. Normes de gestió

La prestació del servei, així com els drets i les obligacions bàsiques entre l'entitat prestadora del servei i els usuaris del Palau de Congressos i en general totes les normes de gestió de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari, s'ajustaran al que estableixi el corresponent reglament del servei i els plecs de condicions del contracte.

ARTICLE 9. Recaptació en període executiu

Finalitzat el termini de pagament de les tarifes en període voluntari sense que hagin estat abonades, s'iniciarà el període executiu, i seran exigides pel procediment de constrenyiment, declaració per a la qual es formalitzarà l'expedient oportú d'acord amb el que preveu el vigent Reglament general de recaptació.

ARTICLE 10. Infraccions i sancions

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com les sancions que corresponguin en cada cas, ha d'atenir-se al que disposa l'article 181 i següents de la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança ha estat aprovada per l'Ajuntament en ple en sessió del dia …… d ………………………….. de 20…… i entra en vigor a partir del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i quedarà en vigor mentre no se n'acordi la modificació o derogació.”

I que de conformitat amb els articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i 56 del Text Refós de Règim Local, se sotmet a informació pública pel termini de 30 dies, a comptar des d'endemà a la inserció d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) perquè pugui ser examinada i presentar les reclamacions que s'estimin oportunes.

Durant aquest termini podrà ser examinat per qualsevol interessat en les dependències municipals perquè es formulin les al·legacions que s'estimin pertinents.

Així mateix, estarà a la disposició dels interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [adreça: https://www.santaeulariadesriu.com].

Si transcorregut aquest termini no s'haguessin presentat reclamacions, es considerarà aprovat definitivament aquest Acord.

 

Signat digitalment (30 de març de 2023)

L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)