Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 227036
Aprovació provisional de l'ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari del Palau de Congressos
El Ple de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en sessió ordinària de dia 30 de març de 2023, va acordar l'aprovació provisional de l'ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari del palau de congressos, amb la redacció que a continuació es recull:
“ORDENANÇA REGULADORA DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI DEL PALAU DE CONGRESSOS
ARTICLE 1. Fonament i règim jurídic
Fent ús de les facultats contengudes en els articles 133.2 i 142 de la Constitució, l'article 84.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que disposa l'article 20.6 en relació amb els articles 15 a 19 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i la disposició addicional primera de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, aquest Ajuntament estableix la prestació patrimonial no tributària per la prestació de serveis al Palau de Congressos.
ARTICLE 2. Pressupòsit de fet
Constitueix el pressupòsit de fet de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari, del qual sorgeix l'obligació de pagament, la prestació dels serveis següents:
- Lloguer de la infraestructura del Palau de Congressos
- Lloguer de sales
- Prestació d'altres serveis: personal tècnic/manteniment i materials
ARTICLE 3. Obligats al pagament
Estan obligades al pagament les persones físiques i jurídiques així com les entitats a què fa referència l'article 35.4 de la LGT que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pels serveis o utilitzin les instal·lacions esmentades.
ARTICLE 4. Responsables
En relació amb la responsabilitat solidària i subsidiària de les prestacions patrimonials, ha d'atenir-se al que estableixen els articles 41, 42 i 43 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, d'acord amb la remissió a aquesta norma efectuada per l'article 10 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària.
ARTICLE 5. Tarifes
Aquesta Ordenança es regirà per les tarifes següents:
I. Lloguer d'espais (*):
LLOGUER DEL PALAU DE CONGRESSOS |
DESCOMPTES |
PREU |
||||
Lloguer de tot el Palau per un dia |
0% |
6.000 € |
||||
Lloguer de tot el Palau, segon dia |
-25% |
4.500 € |
||||
Lloguer de tot el Palau a partir del tercer dia |
-40% |
3.600 €
|
||||
|
|
|
|
|||
LLOGUER DE SALES DEL PALAU DE CONGRESSOS |
||||||
SALA |
PREU |
NÚM. SALES |
TOTAL |
|||
Lloguer de l'auditori |
3.000 € |
1 |
3.000 € |
|||
Lloguer de la sala d'exposicions |
2.000 € |
1 |
2.000 € |
|||
Lloguer de la sala C1 |
300 € |
1 |
300 € |
|||
Lloguer de la sala C2 |
300 € |
1 |
300 € |
|||
Lloguer de la sala polivalent |
300 € |
1 |
300 € |
|||
Lloguer de la sala quartó grossa |
200 € |
1 |
200 € |
|||
Lloguer de la sala quartó petita |
100 € |
1 |
100 € |
|||
DESCOMPTE PER ÚS DE SALA |
|
|
|
|||
Lloguer per al segon dia |
-25% |
|
|
|||
Lloguer a partir del tercer dia |
-40% |
|
|
|||
DESCOMPTE ESPECIAL MITJA JORNADA |
|
|
|
|||
Lloguer de mitja jornada |
-50% |
|
|
|||
LLOGUER MUNTATGES I DESMUNTATGES |
|
|
|
|||
S'aplicarà el 50% sobre la tarifa |
-50% |
|
|
II. Prestació d'altres serveis (*):
|
|
Hora ord. |
Fest./no ord. |
---|---|---|---|
Operari de neteja |
18,00 € |
21,60 € |
|
Vigilant de seguretat (auxiliar) |
20,00 € |
24,00 € |
|
Oficial de manteniment |
28,00 € |
33,60 € |
|
Ajudant de manteniment |
25,00 € |
30,00 € |
|
Tècnic d'àudio/vídeo |
39,00 € |
46,80 € |
|
Auxiliar tècnic d'àudio/vídeo |
30,00 € |
36,00 € |
|
Operari de muntatge/desmuntatge |
25,00 € |
30,00 € |
|
Personal de sala (porter, hoste, acomodador) |
20,00 € |
24,00 € |
DENOMINACIÓ |
PREU/JORNADA |
---|---|
Altaveus qsc |
110,00 € |
Altaveus qsc amb amplificador |
155,00 € |
Altaveu subgreu qsc |
80,00 € |
Taula de so m32 |
400,00 € |
Taula de so allen&hed |
80,00 € |
Taula de so beringher |
80,00 € |
Taula de llum chamsys |
250,00 € |
Piano Steinway |
1.300,00 € |
Afinació del piano |
325,00 € |
Projectors 3.500 lm |
150,00 € |
Projectors 15.000 lm |
750,00 € |
Focus tipus PC |
60,00 € |
Focus de retall 500 w |
80,00 € |
Focus parell 64 |
50,00 € |
Sistema de micro sense fil + 2 micros |
180,00 € |
Micròfons sm |
20,00 € |
Micròfons audiotècnia |
20,00 € |
Micròfons de conferència |
30,00 € |
Pantalla mòbil retroprojecció |
150,00 € |
Pantalla elèctrica 2,50 x 1,90 |
150,00 € |
Pantalla de plasma full hd 50 |
100,00 € |
Faristol amb micro incorporat |
80,00 € |
Paperògraf |
20,00 € |
Sofàs blancs |
30,00 € |
Butaques blanques |
10,00 € |
Cadires grans baixes |
10,00 € |
Cadires baixes rectangulars |
5,00 € |
Cadires sense/amb braç |
8,00 € |
Taules d'escola (200 x 40) |
10,00 € |
Taules grans 160 x 80 |
8,00 € |
(*) Tots els preus de les tarifes s'indiquen sense l'IVA corresponent.
Altres descomptes:
Tots els espais que es pressupostin per a esdeveniments promocionats directament per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu tendran una bonificació de tots els espais cotitzats d'un 50%, que figurarà en aquesta cotització o pressupost. Els materials propietat del Palau seran cedits sense cap cost. Els serveis exteriors de qualsevol tipus que el consistori necessiti li seran igualment pressupostats sense que aquests tenguin cap descompte.
Als òrgans de govern de l'Ajuntament, els seus departaments i els ens dependents, amb l'autorització prèvia d'Alcaldia, se'ls exonerarà de les quotes d'utilització dels espais del Palau de Congressos.
L'aplicació (als espais cotitzats) de descomptes i preus especials variarà d'acord amb la trajectòria, importància o singularitat de l'esdeveniment en qüestió, impacte en l'activitat socioeconòmica del municipi i casos excepcionals, i podran ser autoritzats per l'empresa concessionària/ contractista dels serveis de gestió i explotació del Palau de Congressos.
ARTICLE 6. Obligació de pagament
1. L'obligació de pagament de la tarifa regulada en aquesta normativa neix des que s'autoritza la prestació del servei o la utilització o aprofitament de les instal·lacions i els béns del Palau de Congressos.
2. Quan l'ús o aprofitament de les instal·lacions n'ocasioni la destrucció o deteriorament o de béns del Palau de Congressos, a més del pagament de la tarifa establida s'estarà obligat al reintegrament del cost total de les despeses de reparació o construcció i al depòsit previ de l'import. Si els danys fossin irreparables, l'entitat serà indemnitzada per un valor igual que el dels béns destruïts o l'import del deteriorament del que s'ha danyat.
3. Es pot requerir, amb caràcter previ a la prestació del servei o la celebració de l'esdeveniment, la constitució d'una fiança per garantir el cobrament de la indemnització per danys que es puguin haver ocasionat, i de serveis extraordinaris no liquidats.
ARTICLE 7. Administració i cobrança
L'administració i cobrança de les tarifes es realitzarà per l'empresa concessionària/contractista dels serveis de gestió i explotació del Palau de Congressos.
ARTICLE 8. Normes de gestió
La prestació del servei, així com els drets i les obligacions bàsiques entre l'entitat prestadora del servei i els usuaris del Palau de Congressos i en general totes les normes de gestió de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari, s'ajustaran al que estableixi el corresponent reglament del servei i els plecs de condicions del contracte.
ARTICLE 9. Recaptació en període executiu
Finalitzat el termini de pagament de les tarifes en període voluntari sense que hagin estat abonades, s'iniciarà el període executiu, i seran exigides pel procediment de constrenyiment, declaració per a la qual es formalitzarà l'expedient oportú d'acord amb el que preveu el vigent Reglament general de recaptació.
ARTICLE 10. Infraccions i sancions
En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com les sancions que corresponguin en cada cas, ha d'atenir-se al que disposa l'article 181 i següents de la Llei general tributària.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordenança ha estat aprovada per l'Ajuntament en ple en sessió del dia …… d ………………………….. de 20…… i entra en vigor a partir del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i quedarà en vigor mentre no se n'acordi la modificació o derogació.”
I que de conformitat amb els articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i 56 del Text Refós de Règim Local, se sotmet a informació pública pel termini de 30 dies, a comptar des d'endemà a la inserció d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) perquè pugui ser examinada i presentar les reclamacions que s'estimin oportunes.
Durant aquest termini podrà ser examinat per qualsevol interessat en les dependències municipals perquè es formulin les al·legacions que s'estimin pertinents.
Així mateix, estarà a la disposició dels interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [adreça: https://www.santaeulariadesriu.com].
Si transcorregut aquest termini no s'haguessin presentat reclamacions, es considerarà aprovat definitivament aquest Acord.
Signat digitalment (30 de març de 2023)
L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)