Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 225789
Resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera del Servei de Salut de les Illes Balears mitjançant la qual es convoca la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de prefectura del Servei Jurídic Administratiu de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria 2023_10)
Antecedents
1.- Vista la renúncia presentada de la persona que l'ocupava, cal cobrir el lloc de treball de comandament del Servei Jurídic Administratiu, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva de la qual es considera necessària per tal d'atendre necessitats organitzatives i assistencials.
2.- D'acord amb el que estableix la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts a les bases que regeixen aquesta convocatòria.
No obstant el que disposa l'apartat anterior, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la carència o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts per la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.
Fonaments de dret
1.- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2.- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).
3.- Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, norma que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, en tant es procedeixi a la seva modificació en cada servei de salut, segons el que disposa la disposició transitòria sisena, punt 1. c) , de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
4.- Disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.
5.- Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 31/05/2022).
6.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
8.- Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això i en virtut de la competència que s'indica a l'article 4. b) de l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 31/05/2022), dicto la següent
RESOLUCIÓ
1.- Aprovar la convocatòria per proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, el lloc de treball de comandament del Servei Jurídic Administratiu, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (ASEF).
2.- Aprovar les BASES que regeixen aquesta convocatòria, detallades a l' ANNEX I.
3.- Designar les persones integrants de la COMISSIÓ DE SELECCIÓ, segons l'indicat a l'ANNEX II.
4.- Aprovar el MODEL DE SOL·LICITUD per accedir al lloc de treball ofert en aquesta convocatòria (ANNEX III).
5.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i als portals corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears i de l'ASEF.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, del règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Alternativament, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
Eivissa, 30 de març de 2023
La directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera M. Carmen Santos Bernabeu
ANNEX I Convocatòria 2023_ 10 BASES
1. IDENTIFICACIÓ DEL LLOC DE TREBALL CONVOCAT
1.1.- Denominació:
Cap del Servei Jurídic Administratiu pertanyent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.
Aquest lloc de treball depèn orgànicament i funcionalment de la Direcció Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.
1.2.- Característiques generals:
El règim jurídic del lloc de treball en qüestió és l'establert per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i les disposicions que la desenvolupen. El càrrec s' ocuparà en règim de dedicació exclusiva.
1.3.- Objectius:
El lloc convocat té assignats, amb caràcter general, els objectius de la Direcció Gerència de l'ASEF, el compliment dels quals serà objecte de l'avaluació de l'acompliment prevista als articles 14 i 15 de l' Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.
La concreció dels objectius a assolir serà consensuada per la persona que resulti nomenada i els seus superiors jeràrquics, entre els quals s'inclouran:
- El treball en equip.
- L'adaptabilitat i la flexibilitat.
- La implicació i el compromís.
- L'orientació als resultats.
- L'orientació als usuaris interns i externs.
1.4.- Funcions a desenvolupar:
a) Les funcions generals a exercir per la persona seleccionada són les pròpies de la funció administrativa en l'àmbit jurídic, així com totes aquelles que li siguin encomanades en l'àmbit de les seves competències pels responsables de la Direcció Gerència de l'ASEF.
b) Les funcions específiques a desenvolupar en el lloc de treball objecte de la present convocatòria són les que es detallen a continuació:
Donar suport jurídic a la Direcció.
Emetre els informes jurídics sobre la legalitat de les actuacions que es duguin a terme a la Gerència de l'ASEF.
Redactar les resolucions dels recursos interposats en la via administrativa contra les resolucions dictades pel titular de la Direcció Gerència de l'ASEF.
Instruir els procediments sancionadors i/o disciplinaris que se li encomanin.
Prestar suport tècnic, jurídic i administratiu als òrgans de direcció i gestió de l'ASEF.
Prestar suport tècnic, jurídic i administratiu a l'Àrea de Recursos Humans dependent de l'ASEF.
Donar suport tècnic i jurídic a l'Àrea de Documentació Clínica i Àrea d'Atenció als Usuaris.
Col·laborar en la contractació administrativa (assistència a les meses de contractació) i donar suport tècnic i jurídic.
Supervisar i coordinar la tramitació dels procediments de contractació delegats en la Gerència de l'ASEF.
Coordinar amb l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la defensa de les actuacions dutes a terme a la Gerència i resoldre consultes relatives a procediments judicials.
Col·laborar amb la resta de les assessories jurídiques de les gerències del Servei de Salut.
Supervisar i tramitar els convenis de col·laboració i altres pactes i acords que subscrigui la Gerència de l'ASEF.
La resta de les funcions encomanades que puguin ser atribuïdes en relació amb el lloc de treball.
2.- REQUISITS EXIGITS
Els requisits s'han de complir l'últim dia del termini per presentar sol·licituds en la forma determinada per aquesta convocatòria i s'han d'acreditar en el moment de formalitzar la sol·licitud.
2.1.- Requisits generals:
a) Els determinats a l'article 30.5 de la Llei 55/2033, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc, i a l'article 56 del TREBEP.
b) Estar en possessió de la titulació universitària de llicenciatura o grau universitari en dret o equivalent. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'acreditar que estan homologades pel Ministeri d' Educació.
c) Segons el que estableix l'apartat 1 de la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, l'acreditació de coneixements de català corresponents al nivell B2, per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin aquest nivell de coneixement.
2.2.- Requisits específics:
Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups A1 o A2 que, en la data de publicació d'aquesta resolució, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i presti servei en alguna institució sanitària del Sistema Nacional de Salut.
Així mateix, pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera dels subgrups A1 o A2 de qualsevol administració pública que, en la data de publicació de la mateixa, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça.
També podrà participar el personal amb nomenament temporal de caràcter interí, que reuneixi els requisits determinats en la convocatòria, amb referència a la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.
En qualsevol cas, sempre té preferència en l'adjudicació el personal amb un nomenament de caràcter permanent (fix) sobre el personal amb un nomenament temporal de caràcter interí; tot això amb independència dels punts obtinguts en valorar els mèrits aportats.
3.- SOL·LICITUDS
3.1.- Els interessats a participar en aquesta convocatòria pública han de presentar la còpia autèntica electrònica de la documentació que es detalla a continuació, en el termini de vint (20) dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears:
a) Sol·licitud del model ANNEX III.
b) Acreditació dels requisits exigits i dels mèrits al·legats:
c) Currículum professional.
d) Projecte de gestió i organització, que s' ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc convocat. Aquest projecte s'ha d'elaborar basant-se en els objectius fonamentals del lloc convocat. Es pot requerir que s'exposi i es defensi el projecte en una sessió pública.
3.2.- Els requisits i els mèrits s' acreditaran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procediment de provisió, tal com s'indica a continuació:
3.3.- En el procés de valoració es pot recaptar formalment a les persones aspirants perquè efectuïn els aclariments o, si escau, aportin la documentació addicional que s'estimi necessària per comprovar els mèrits al·legats.
3.4.- La documentació referida en aquest punt es pot presentar telemàticament, a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicat al carrer Corona s/n, Edifici J, planta 0, 07800 Eivissa (Illes Balears)- o a qualsevol dels llocs referits a l'art. 16.4 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar per e-mail el justificant de presentació al Departament de RRHH de l'Hospital Can Misses a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".
Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.
4.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ
4.1.- Els candidats seran valorats per una Comissió de Valoració formada per un president, un secretari i un vocal.
Tots els membres de la comissió, tant titulars com suplents, han de tenir la condició de personal estatutari fix o funcionari de carrera en una plaça, categoria, cos, grup o escala per a la qual s'exigeixi tenir una titulació d'igual o superior nivell acadèmic que l'exigida per al lloc objecte de provisió. La pertinença a la comissió serà sempre a títol individual, i aquesta no pot ostentar-se en representació o per compte de ningú.
4.2.- Les funcions principals de la Comissió de Valoració són, entre d'altres, les següents:
a) Verificar que les persones aspirants compleixin els requisits exigits a la convocatòria i que han presentat dins el termini concedit la sol·licitud i la resta de la documentació d'acord amb el que estipula l' apartat 3.
b) Elevar a l'òrgan convocant una proposta motivada de nomenament en favor de la persona que hagi obtingut la major puntuació, o una proposta d'adjudicació directa del lloc de treball -en el cas que únicament concorregués una persona aspirant que reunís les condicions i requisits establertes en la convocatòria- o una proposta que la convocatòria es declari deserta -quan no concorrin persones candidates que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria-.
5.- PROCEDIMENT
5.1.- El procediment s'ajustarà al que estableix l'article 11 de l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.
5.2.- Criteris de valoració:
Els criteris de valoració que s' aplicaran per a l' avaluació curricular i de les competències professionals són els següents:
L' experiència professional com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valorarà de la mateixa manera que els serveis prestats en la mateixa categoria que la del lloc de treball ofertat sempre que es compleixin els requisits exigits per participar en el procediment de provisió durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.
Grau de carrera professional.
Projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d' actuació del lloc convocat.
Estudis acadèmics relacionats amb el lloc de treball.
Capacitat de treball en equip.
Autonomia en l' organització del treball.
Facilitat d'aprenentatge.
Ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
Capacitat de gestió i control de documentació confidencial.
Capacitat per elaborar i presentar informes jurídics.
Habilitats organitzatives, de gestió i de planificació.
5.3.- Un cop finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la comissió de valoració ha d'elevar a l'òrgan competent una relació nominal d'aspirants que reuneixin els requisits i superin les especificacions exigides a la convocatòria. Es pot proposar que es declari deserta, per acord motivat, quan no concorrin candidats que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria o no concorrin candidats idonis per al seu acompliment.
5.4.- L' òrgan competent, escoltada la Comissió de Valoració, ha de nomenar la persona que consideri més adequada per al càrrec. Les persones titulars dels càrrecs proveïts per aquest procediment poden ésser remogudes discrecionalment, mitjançant una resolució motivada, per l'òrgan que les hagi nomenat o pel que el substitueixi en l'exercici de la competència.
5.5.- L'òrgan competent per resoldre pot declarar deserta la convocatòria, mitjançant una resolució motivada, quan no concorrin aspirants idonis per ocupar el càrrec convocat.
5.6.- La resolució d'aquesta convocatòria s'ha de publicar al portal corporatiu del Servei de Salut de les Illes Balears, al de l'ASEF i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.- PRESA DE POSSESSIÓ I EFECTES
6.1.- La persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat dins el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució indicada en el punt anterior. En aquells casos en què l'adjudicatari ho demani, sempre que es justifiqui degudament, l'òrgan convocant pot concedir una pròrroga del termini esmentat.
Si per qualsevol motiu la persona designada no pren possessió del lloc adjudicat, l'òrgan competent per resoldre podrà, si s'escau, designar el candidat que després de la valoració de mèrits el seguís per ordre de puntuació.
6.2.- La persona nomenada no podrà participar en els concursos de provisió de llocs durant un termini mínim de dos anys, a comptar des del dia en què prengui possessió del lloc.
La previsió del punt anterior no és d'aplicació en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de redistribució d'efectius o altres supòsits de mobilitat forçosa.
6.3.- Els efectes econòmics i administratius del nomenament només es produiran un cop s' hagi efectuat la presa de possessió del lloc de destinació.
6.4.- La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar el càrrec convocat i la seva situació administrativa serà la següent:
a) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, continua ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.
b) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en un altre centre, passa a ocupar directament el càrrec al centre de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
c) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix d' un altre Servei de Salut, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.
d) Si resulta nomenat per al càrrec un funcionari de carrera que té la plaça fixa en una altra administració pública, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.
6.5.- El que disposa aquest article resultarà d'aplicació en els supòsits que d'acord amb el que estableix l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022, resulti nomenat per ocupar el lloc personal amb nomenament temporal de caràcter interí.
6.6.- La persona que resulti nomenada ha de superar l'avaluació de l'acompliment professional i del compliment dels objectius del lloc on desenvolupi la seva activitat.
La continuïtat en el lloc de treball queda vinculada a superar l'avaluació de l'acompliment en els termes i condicions previstos en els articles 14 i 15 de l' Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l' Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.
7.- CESSAMENT
7.1.- Són causes de cessament en el lloc de treball obtingut d' acord amb el previst en aquesta convocatòria les següents:
a) La renúncia de l' interessat, acceptada per l' òrgan que va efectuar el nomenament.
b) La remoció derivada de la no superació de dues avaluacions consecutives, que segons el que preveu l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 evidenciïn la manca de capacitat per a l'exercici del lloc.
c) La supressió del lloc per circumstàncies organitzatives o assistencials sobrevingudes.
d) La sanció disciplinària ferma imposada d'acord amb la legislació bàsica aplicable per la comissió d'una infracció greu o molt greu o, si s'escau, la imposició d'una sanció de suspensió provisional de funcions per un termini superior a sis mesos.
e) L'accés a una situació diferent a la de servei actiu que no comporti reserva de plaça.
f) El transcurs d'un any, en el supòsit de cobertura del lloc per personal amb nomenament temporal de caràcter interí.
g) L'extinció de la relació temporal per les causes previstes en la normativa en el supòsit de cobertura del lloc per personal amb nomenament temporal de caràcter interí.
h) La pèrdua de confiança, degudament motivada, atesa la cobertura del lloc pel sistema de la lliure designació.
7.2.- Els supòsits de renúncia o cessament en el càrrec previstos en aquesta clàusula, i des de la data en què aquests supòsits siguin efectius, suposen la reincorporació de l'interessat a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça bàsica de la seva categoria o cos en el centre o institució de procedència.
7.3.- Sens perjudici del que estableix el punt anterior, els qui hagin estat nomenats per ocupar un lloc de treball d'acord amb qualsevol dels sistemes de provisió regulats en l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 i que amb posterioritat accedeixin a la situació de serveis especials, no poden patir un menyscabament en la seva carrera administrativa.
A aquests efectes, en el moment en què reingressin al servei actiu, tindran dret a mantenir les condicions i retribucions corresponents al lloc de treball que estaven ocupant en el moment en què van passar a la situació de serveis especials.
ANNEX II Convocatòria 2023_ 10 COMISSIÓ DE SELECCIÓ
La Comissió de Selecció estarà integrada per les persones que es relacionen a continuació, totes amb veu i vot. Si es produeix alguna vacant, la directora gerent de l' ASEF nomenarà una altra persona en substitució de les titulars:
- President/a:
Titular: Juan Luis Marqués Pascual, cap de Serveis Jurídics Centrals de l'Ib-salut.
Suplent: Personal estatutari fix o funcionari de carrera de la mateixa categoria o superior en qui es delegui.
- Vocal:
Titular: Daniel Rogelio Sánchez Nicolás, tècnic de la funció administrativa de l'ASEF.
Suplent: Personal estatutari fix o funcionari de carrera de la mateixa categoria o superior en qui es delegui.
- Secretari/ària:
Titular: Isabel Navas Rubio, cap de servei de Departament de Recursos Humans de l'ASEF.
Suplent: Personal estatutari fix o funcionari de carrera de la mateixa categoria o superior en qui es delegui.
ANNEX III Convocatòria 2023_ 10 SOL·LICITUD
Procés selectiu del lloc de PREFECTURA DE SERVEI JURÍDIC ADMINISTRATIU DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA, convocat per la Resolució de la directora gerent de l'ASEF del dia 29 de març de 2023 (BOIB núm. ______, de data ____________)
Dades de la persona aspirant:
DNI / NIE:
LLINATGES I NOM:
Dades a l'efecte de notificacions:
DOMICILI:
MUNICIPI:
CODI POSTAL:
TELÈFON:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
EXPOSA: Que reuneix tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.
SOL·LICITA: Que sigui admès/a en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.
Eivissa, _____ de __________ de 2023
Signatura
GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA
Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005