Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 205603
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 20 de març de 2023 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions destinada a entitats locals per a actuacions d’adaptació al canvi climàtic, en zones urbanes i periurbanes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les Illes Balears, pel fet insular, són especialment vulnerables al canvi climàtic. La modificació de les condicions climàtiques derivades de l'escalfament global té com a conseqüència l'aparició d'amenaces ambientals locals. Segons preveu l'Agència Estatal de Meteorologia, les Illes Balears hauran d'afrontar un escenari climàtic futur amb un increment de temperatures superior a la mitjana global (d'entre 2 i 5 graus per a 2100); amb un major nombre i intensitat d'onades de calor (de la mitjana actual d'una a dues onades de calor anuals a sis o set anuals per a 2100), amb major nombre de dies amb temperatures mínimes superiors a 20ºC i de nits càlides; entre d'altres impactes climàtics com són la baixada de precipitacions, la menor disponibilitat d'aigua, l'increment de fenòmens meteorològics extrems, etc.

La calor excessiva i sostinguda comporta un augment de la mortalitat i la morbiditat, especialment en els grups més vulnerables (persones que o bé per la seva situació socioeconòmica o bé per la seva condició, salut o edat pateixen de manera més directa els efectes de la calor, com per exemple la gent gran). Cada estiu (en el període 1 de juny-15 de setembre), el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Consum posa en marxa el Sistema d'Informació per Onada de Calor (SIOC), per tal de conèixer amb anticipació el risc que es produeixi una onada de calor i facilitar una aproximació a l'impacte real sobre la salut d'aquests episodis. De fet, al llarg d'aquests últims anys, les investigacions referents als «cops de calor» han augmentat, passant d'un el 2012 a 21 el 2017.

Les onades de calor es donen, a més, en un entorn urbà cada cop més afectat per l'anomenat fenomen d'illa de calor urbana, on es poden donar temperatures, a nivell local, fins a 5ºC superiors a les del clima regional a causa de la morfologia de la ciutat i la tipologia urbanística. L'alteració del clima com a conseqüència de la urbanització és important per la seva influència en el benestar psicofísic i en les activitats de les persones.

A més, l'existència d'illa de calor té conseqüències econòmiques, ja que pot augmentar l'ús de l'aire condicionat a l'estiu (per les elevades temperatures que s'assoleixen i el grau d'humitat moderat) i contribueix a incrementar el canvi climàtic.

La Llei 10/2019 de canvi climàtic i transició energètica marca objectius ambiciosos per a la mitigació del canvi climàtic, és a dir, per a la reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, però també introdueix la necessitat de desenvolupar polítiques d'adaptació als efectes del canvi climàtic. Un eix important en aquest sentit és la planificació i la promoció de la resiliència dels espais urbans per tal de disminuir el risc climàtic de la població. És, per tant, urgent i necessari incidir en la millora de la nostra resiliència i adaptació al canvi climàtic.

Així mateix, el 8 de novembre de 2019, el Consell de Govern va aprovar la Declaració d'Emergència Climàtica a les Illes Balears i es va comprometre a prioritzar la lluita contra l'escalfament global de manera clara i transversal.

Existeixen molts espais públics que necessiten una transformació que incorpori la perspectiva climàtica en el seu disseny. Fins i tot nous projectes d'espais públics tenen encara moltes mancances pel que fa a la incorporació de verd urbà, espais d'ombra, accés a punts d'aigua... que permetin la utilització d'aquests espais de manera òptima per part de la població. La convocatòria que es proposa té per objectiu incentivar la redacció i/o execució de projectes que ajudin a una major resiliència dels espais urbans i periurbans, en la línia ja iniciada amb l'anterior convocatòria del PIMA Canvi Climàtic; així com potenciar les sinergies entre les estratègies d'adaptació i mitigació en la lluita enfront del canvi climàtic.

Una altra finalitat és que aquesta convocatòria influeixi positivament en l'activitat econòmica relacionada amb el disseny, construcció i manteniment dels espais públics urbans; una línia d'actuacions que constitueix un pilar bàsic del futur Pla de Transició Energètica i Canvi Climàtic de les Illes Balears.

D'altra banda, aquests ajuts es troben en línia amb els objectius que defineix el Reglament (UE) 2021/1058, de 29 de maig de 2018, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional i al Fons de Cohesió, que planteja que almenys el 30 % de l'ajut FEDER es destini a l'objectiu polític 2 «d'una Europa més verda i baixa en carboni, promovent una transició energètica neta i equitativa, la inversió verda i blava, l'economia circular, l'adaptació al canvi climàtic i la prevenció i la gestió de riscs». L'actuació objecte d'aquesta convocatòria està clarament alineada amb aquest i contribueix a l'objectiu específic previst en l'article 3.b.iv) del Reglament esmentat de «foment de l'adaptació al canvi climàtic, la prevenció del risc de catàstrofes i la resiliència, tenint en compte els enfocaments basats en els ecosistemes».

L'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic (BOIB núm. 133, de 28 de setembre de 2021), estableix i regula el règim d'ajuts que tenguin com a objecte fomentar el desenvolupament d'actuacions de mitigació de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, d'absorció de carboni i d'adaptació al canvi climàtic.

L'article 11.1 de l'Ordre esmentada estableix que les subvencions s'han de concedir amb subjecció als principis d'objectivitat, transparència, publicitat i concurrència i que, com a regla general, el sistema de selecció ha de ser el de concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, de conformitat amb els criteris que estableixen aquestes bases i els específics que fixin les convocatòries.

No obstant això, al mateix article, en el punt 3, s'esmenta que la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. En aquests casos, les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini de presentació s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), es va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023. Aquesta convocatòria està inclosa en l'apartat II.4.13. dels annexos del Pla, d'acord amb la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 3 de febrer de 2023 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer de 2023).

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorga les competències en matèria de canvi climàtic a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica mitjançant la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.

Per tot el que s'ha exposat, atesos els informes preceptius, de conformitat amb l'article 7 de l'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic; i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions destinada a entitats locals per a actuacions d'adaptació al canvi climàtic, en zones urbanes i periurbanes, que consta en l'annex 1 d'aquesta Resolució i la resta d'annexos adjunts.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 1.451.000,00 euros (un milió quatre-cents cinquanta-un mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 1.451.000,00 euros amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici de 2023, centre de cost 19701, subprograma 572A01, capítol 7*.

4. Designar el director general d'Energia i Canvi Climàtic com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de la signatura digital (20 de març de 2023)

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suárez

 

ANNEX 1

Punts de la convocatòria

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és aprovar i regular els ajuts destinats a entitats locals per a la redacció i/o execució de projectes en matèria d'adaptació al canvi climàtic en zones urbanes i periurbanes.

Segon Entitats beneficiàries i requisits

1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats locals de les Illes Balears.

2. Els beneficiaris han de complir els requisits de l'article 4 de l'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic (BOIB núm. 133, de 28 de setembre de 2021).

3. Els beneficiaris han de complir les obligacions de l'article 12 de l'Ordre esmentada.

4. Atès que els beneficiaris son administracions públiques no realitzen una activitat econòmica per la qual ofereix béns i/o serveis en el mercat queden fora dels ajuts d'estat.

5. Els beneficiaris han de destinar l'import íntegre de l'ajut que rebin al pagament de les actuacions subvencionables corresponents.

6. Els beneficiaris no es poden trobar en cap dels supòsits establerts en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per haver estat objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa o sentència judicial ferma.

7. No poden ser beneficiaris dels ajuts:

- Qui es trobi en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

- Les entitats que es trobin subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajut o subvenció que se'ls hagi atorgat amb anterioritat, per haver-lo declarat ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o bé per qualsevol tipus d'incompliment de les obligacions atribuïdes en la concessió.

- Qui hagi estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua del dret a rebre subvencions, d'acord amb els articles 37.2.a i 37.3.a de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

- Qui es trobi en els supòsits establerts en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per haver estat objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.

Tercer Import i crèdit pressupostari

1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 1.451.000,00 euros. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici de 2023, centre de cost 19701, subprograma 572A01, capítol 7*, amb la distribució d'anualitats següent:

- Any 2023: 1.451.000,00 €

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La modificació esmentada, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Quart Actuacions subvencionables i termini d'execució

1. Són subvencionables les actuacions que es realitzin dins les Illes Balears i que compleixin amb les condicions establertes per aquesta convocatòria.

2. Són subvencionables en aquesta convocatòria la redacció de projectes, informes tècnics i/o plans, així com l'execució de projectes que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i en les matèries que es detallen a continuació:

a) Aplicació de solucions basades en la naturalesa orientades a la prevenció de riscos associats al canvi climàtic en espais urbans i periurbans: riscos per altes temperatures, risc d'incendis a l'espai urbà-forestal, inundacions, fenòmens costaners, sequeres, etc.

b) Intervencions en espais públics orientades a atenuar l'efecte illa de calor urbana (ombrejat natural o artificial de carrers i places, reducció de la impermeabilitat de la terra, captació d'aigües pluvials, creació de microclimes amb làmines d'aigua, aplicació de solucions bioclimàtiques, etc.).

c) Obertura de «refugis climàtics» (equipaments que mantenen temperatures apropiades, oberts a l'ús públic en períodes de calor excessiva) o «patis verds» (renaturalització i adaptació al canvi climàtic dels patis escolars en centres educatius).

3. Únicament obtindran ajut els projectes que en l'informe tècnic que es redactarà d'acord amb les criteris de valoració que es fixen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria, obtinguin una puntuació mínima de 50 punts sobre 100.

4. Únicament se subvencionaran les actuacions que es realitzin des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2026.

5. En cas d'execució de projectes, s'ha de garantir el manteniment de les inversions realitzades durant un mínim de deu anys.

6. S'entendrà que la despesa s'ha realitzat quan s'ha dut a terme l'activitat subvencionada que origina la despesa i quan aquesta ha estat efectivament pagada dins el termini d'execució establert.

7. L'IVA és subvencionable, sempre que no pugui ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.

Cinquè Despeses subvencionables

1. Amb caràcter general es consideren costs elegibles els que s'especifiquen a continuació, sempre que tenguin relació amb l'activitat subvencionada.

a) Els costos de la redacció dels projectes, estudis, o memòries tècniques relacionats amb les tipologies d'actuació objecte de subvenció, incloses despeses de personal contractat per al desenvolupament del projecte subvencionat, dietes i desplaçaments.

b) Els costos indirectes (costos que no es poden assignar directament a l'actuació, com salari de personal administratiu o despesa en electricitat, aigua, climatització, etc.) no superaran el 7 % del total del pressupost del projecte.

c) Els costos associats a les actuacions de consulta, informació i participació dels interessats i de la ciutadania en el projecte subvencionable incloses les despeses de jornades participatives; la producció i col•locació de panells formatius i/o informatius; senyalització o altres actuacions associades a la comunicació sobre el projecte subvencionat.

d) Les despeses de tramitació i legalització de les actuacions objecte de subvenció, incloent adquisició i col·locació d'equipament, panells informatius, o altres instal·lacions associades a l'obra.

e) Els costos d'execució de les obres i/o instal·lacions relacionades amb les tipologies d'actuació objecte d'ajut, com per exemple:

- tractaments de vegetació, moviments de terres, creació i preparació d'escocells, compra i sembra d'exemplars d'arbres i altra vegetació, sistemes de reg, façanes verdes o d'altres similars.

- paviments drenants, compra i instal·lació de pèrgoles, obres prèvies a la instal·lació de pèrgoles (solera, pendents...), tendals d'ombra o d'altres similars.

f) Obres civils, quan estiguin directament relacionades amb les actuacions objecte d'ajut. Per ser considerat cost elegible, les obres han de complir la condició que almenys el 70 % (en pes) dels residus de construcció i demolició no perillosos generats (a exclusió dels residus amb codi LER 17 05 04), es preparin per a la reutilització, el reciclatge i la valoració d'altres materials, incloses les operacions de farciment utilitzant residus per substituir altres materials. Anàlogament, en els projectes finançats que impliquin demolició s'ha d'incloure la pràctica de demolició selectiva.

g) Els costos de la direcció facultativa relacionats amb les tipologies d'actuació objecte d'ajut.

h) Coordinació de seguretat i salut de l'obra i muntatge relacionats amb les tipologies d'actuació objecte d'ajut.

i) Sistemes de gestió, control actiu i monitoratge de dades. Aquests equips han de ser propietat del beneficiari de l'ajut i estar vinculats a l'actuació objecte de l'ajut.

j) La inversió en equips, infraestructura, materials, equipaments de control i auxiliars i relacionades amb les tipologies d'actuació objecte d'ajut.

k) Altres partides que siguin degudament justificades com a necessàries (auxiliars o no), diferents de les recollides com a despeses no subvencionables en aquest apartat.

2. No es consideren despeses subvencionables les que s'esmenten a continuació:

a) Mobiliari urbà associat al projecte. No es subvencionaran jardineres, taules, bancs, papereres, lluminàries o altre mobiliari que no suposi una millora en la prevenció de riscos i/o no estigui orientat a atenuar l'efecte d'illa de calor urbana.

b) Les despeses sobre la gestió de les subvencions (sol·licitud i justificació).

c) Les despeses pròpies, ja siguin de personal, funcionament o despeses generals.

d) Qualssevol altres despeses de promoció en els quals el sol·licitant incorri per desenvolupar el projecte.

e) Autoritzacions administratives, llicències, permisos, cost d'avals i/o fiances, multes, taxes o tributs.

f) Qualssevol despeses associades a gestions, contractacions, consultes o tràmits administratius, fins i tot sent necessaris per a l'obtenció de permisos o llicències, que no estiguin inclosos en l'apartat 1.

g) Cost d'adquisició o arrendament de terrenys utilitzats tant per al projecte d'inversió com per a les infraestructures d'evacuació.

h) Assegurances subscrites pel sol·licitant.

i) La vigilància i seguretat durant l'execució de l'obra fins a la data de posada en marxa.

j) Adequació dels accessos en les carreteres públiques i camins existents fins a les instal·lacions.

k) Costos financers.

l) No són subvencionables l'adquisició de les instal·lacions o equips mitjançant lísing ni cap altra fórmula d'arrendament financer.

Sisè Quantia dels ajuts

1. El percentatge d'ajut màxim és del 100 % de l'actuació subvencionada.

2. L'import màxim d'ajut per a les actuacions d'una sol·licitud serà de 300.000 euros.

3. L'import màxim d'ajut per a la redacció de l'informe, pla i/o projecte d'una actuació serà de 25.000 euros.

4. En cas que la sol·licitud d'una actuació pilot de caràcter innovador inclogui una part per a la redacció d'informe i/o projecte d'una actuació s'ha de tenir en compte la limitació esmentada en el punt 3, és a dir, es pot sol·licitar una subvenció màxima de 300.000 euros on es demanin 25.000 euros màxim per a la redacció de projecte i 275.000 euros per a l'execució del projecte.

5. Es permet la presentació de més d'una sol·licitud per entitat, però amb un import total màxim d'ajut de 500.000 euros per al conjunt de sol·licituds presentat per una mateixa entitat.

6. El pagament de la subvenció es farà mitjançant el pagament anticipat del 100 % de l'ajut una vegada concedit.

7. Atès que el beneficiari rep el 100 % de l'actuació subvencionada no podrà rebre altres subvencions o ajuts per a la mateixa activitat o tipus d'actuació.

Setè Sol·licituds i documentació

1. Les entitats locals interessades han de presentar la sol·licitud adreçada a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de forma telemàtica i exclusivament a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, també disponible al lloc web del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, http://canviclimatic.caib.es, i a la seu electrònica del Govern Balear.

2. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:

a) El document normalitzat «Document 1. Sol·licitud de subvenció» disponible en els llocs web esmentats.

- La presentació de la sol·licitud suposa que el sol·licitant accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent i en l'Ordre de bases de 24 de setembre de 2021, i també que autoritza l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social; en el cas que el sol·licitant denegui expressament aquesta autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

- L'autorització inclosa en el document normalitzat 1 per comprovar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social; o, en cas d'oposar-s'hi, el certificat d'estar-ho; o bé la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

- La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 de no trobar-se en cap de les circumstàncies enumerades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes prevists en l'article 25 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

- La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 del compliment de les normes nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació, aplicables a aquesta mena d'actuacions.

- La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 que no es disposa d'altres ajuts per a la mateixa actuació. En aquest document normalitzat 1 s'ha d'indicar en l'annex si ha sol·licitat o rebut un altre ajut pel mateix concepte, i s'ha d'especificar l'organisme i la data de resolució de concessió.

b) La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol·licitud d'ajut com a representant d'aquesta.

c) L'acord de l'òrgan competent pel qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.

d) El certificat de l'òrgan competent, en el qual s'ha d'especificar el compromís per a la reserva de crèdit suficient i adequada per fer les actuacions projectades.

e) Degut que les entitats beneficiàries seran entitats locals, aquestes hauran de tramitar els serveis i obres d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Així es presentarà declaració responsable del secretari o de l'òrgan competent que les actuacions objecte de l'ajut es duran a terme d'acord amb la legislació de contractació de l'Administració pública.

f) Memòria explicativa del projecte segons el model normalitzat «Document 2. Memòria de l'actuació», amb la informació següent:

 Títol del projecte.

 Bloc 1. Antecedents i fonamentació del projecte.

- Aparició del projecte en algun instrument de planificació municipal.

- Justificació de les actuacions que es proposen (amb la descripció, si escau, del seu encaix en el marc d'altres plans i estratègies municipals i supramunicipals).

-Diagnosi: Descripció de la situació sobre la qual es vol intervenir, dades del risc o la vulnerabilitat actuals de la zona on es vol intervenir.

Bloc 2. Memòria explicativa.

- Objectius generals i específics del projecte.

-Descripció de les actuacions a desenvolupar.

-Metodologia de governança i participació que es desenvoluparà al llarg del projecte.

-Cronograma orientatiu del desenvolupament dels treballs i pla de seguiment.

-Pressupost total i desglossat per actuacions i/o fases i per conceptes de despesa.

 Bloc 3. Seguiment del projecte.

- Identificació dels membres de la comissió de seguiment del projecte.

-Resultats esperats sobre la seva contribució als objectius d'adaptació al canvi climàtic, és a dir, sobre la millora del descens del risc o la vulnerabilitat derivada del projecte. S'inclouran indicadors d'adaptació com poden ser: descens de la temperatura respecte a la situació prèvia, percepció qualitativa del confort tèrmic de la població, número d'usuaris amb menor risc, etc.

-Identificació de la possible replicabilitat en altres espais del municipi.

En cas que l'entitat beneficiària sol·licités la concessió d'ajut per a treballs de redacció de l'informe i/o projecte, la memòria ha de contenir els mateixos punts però especificant els mitjans humans i materials necessaris per a la redacció de l'informe i/o projecte en lloc de la descripció d'accions (segons model normalitzat «Document 2. Memòria de l'actuació»).

g) Declaració responsable del compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH, per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació (document normalitzat 3).

h) Declaració d'acceptació de la cessió i tractament de dades entre Administracions Públiques en relació amb l'execució i actuacions d'adaptació al canvi climàtic, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (document normalitzat 4).

3. En cas que algun dels documents esmentats, amb motiu de la tramitació d'altres expedients a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, ja s'hagi presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què es va presentar o, si escau, en què es va emetre; que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.

4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada.

5. La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic pot sol·licitar als interessats, en qualsevol moment, la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6. Les notificacions s'han de fer per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies.

Vuitè Termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia set dies hàbils des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 31 de setembre de 2023 o fins la data del possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

Novè Procediment per a la concessió i pagament de les subvencions

1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent (en rigorós ordre d'entrada), encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

2. Únicament obtindran ajut els projectes que en l'informe tècnic que es redactarà d'acord amb les criteris de valoració que es fixen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria obtenguin una puntuació mínima de 50 punts sobre 100.

3. En cas d'exhauriment del crèdit destinat a la convocatòria, i sempre que no hagi expirat la vigència del Programa, es poden rebre sol·licituds en llista de reserva provisional, que s'han d'atendre per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajut prèvies que puguin alliberar pressupost, o bé s'incorpori nou pressupost a la convocatòria. En cap cas la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional genera cap dret per a la persona sol·licitant, fins que no es validi la sol·licitud.

4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre el procediment.

5. Una vegada que els tècnics de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de notificar als interessats perquè en el termini màxim de deu dies hi puguin al·legar el que considerin oportú (model normalitzat «Document 5. Al·legacions a la proposta de resolució»).

6. La resolució expressa del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, ajut sol·licitat, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut i terminis per presentar els justificants.

7. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la data de la presentació de la sol·licitud. La resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb l'article 40 i següents de la Llei 39/2015.

8. D'acord amb l'Acord del Consell de Govern de data 6 de març de 2023 pel qual s'atorga al conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica l'autorització prèvia per al pagament anticipat, sense garantia, del 100 % de l'import dels ajuts prevists a la convocatòria pública de subvencions destinada a entitats locals per a actuacions d'adaptació al canvi climàtic, en zones urbanes i periurbanes, el pagament de la subvenció es farà mitjançant bestreta del 100 % de l'ajut una vegada concedit. La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha d'ordenar el pagament de la subvenció junt amb la resolució de concessió.

9. La resolució de concessió haurà d'indicar el termini màxim per executar la subvenció i per justificar-la.

10. La informació sobre les concessions de subvencions fetes s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions, en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.

La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha de fer el seguiment, el control i, si escau, el reintegrament dels ajuts concedits en virtut del que disposa l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Onzè Competència i resolució

1. Correspon a la Direcció general d'Energia i Canvi Climàtic l'ordenació i instrucció del procediment. El director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre les propostes de resolució.

2. L'òrgan instructor ha de dur a terme totes les actuacions establertes en el marc de l'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic (BOIB núm. 133, de 28 de setembre de 2021).

3. El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica és l'òrgan competent per dictar les resolucions que posin fi al procediment.

4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors des de la data de registre de la sol·licitud. La resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015.

Dotzè Justificació de les actuacions

1. En el termini de dos mesos després de la data màxima per a la realització de l'actuació (30 de setembre de 2026), s'ha de justificar de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada i s'ha d'acreditar el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció presentant un informe final de les actuacions amb la documentació següent:

a) Document de presentació de la justificació de la subvenció que es

va pagar de forma anticipada (model normalitzat 6).

b) La memòria tècnica (model normalitzat «Document 7. Memòria justificativa tècnica»), on es justifiqui el compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts:

- Descripció de les actuacions.

- Assoliment dels objectius.

- Plànols de l'estat final de les zones d'actuació.

- Fotografies realitzades abans, durant i després de les actuacions o altres comprovants de la realització de les actuacions.

- Resultats sobre la seva contribució als objectius d'adaptació al canvi climàtic.

- Resultats sobre el desenvolupament y possibilitats d'extrapolació a altres espais dels municipis.

- Indicadors de seguiment aplicats.

En cas que l'entitat beneficiària presentés sol·licitud de redacció d'informe i/o projecte d'actuació, la memòria tècnica contindrà:

- Descripció de l'actuació.

- Informe i/o projecte resultant en format digital amb el contingut mínim descrit en l'article 6.3 d'aquesta Resolució.

c) La memòria econòmica de les actuacions realitzades (model normalitzat «Document 8. Memòria justificativa econòmica»), que ha d'incloure:

- 1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

- 2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, o amb eficàcia administrativa, que justifiquin les despeses. El contingut mínim de les factures o documents de valor probatori ha d'estar d'acord amb el que estableix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, parcialment modificat per la Llei 28/2014, de 27 de novembre, i l'article 24 del Codi de comerç.

- 3r. El justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

  • Fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar: la data del document; l'import; la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
  • Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, juntament amb l'extracte bancari del beneficiari de l'ajut, en el qual ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.

No obstant això, per a les factures inferiors a 500 euros (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).

- 4t. En el cas de despeses de personal contractat específicament per al desenvolupament d'activitats subvencionades, còpia del contracte de treball amb el personal amb destinació específica a les activitats subvencionades i certificació emesa per la persona responsable de personal. Així mateix, l'efectivitat del pagament de nòmines s'ha d'acreditar mitjançant rebut de salaris d'acord amb l'Ordre de Ministeri de Treball i Seguretat Social de 27 de desembre de 1994 o norma que la substitueixi. En tot cas, s'ha de demostrar inequívocament la dedicació exclusiva a les activitats subvencionades.

- 5è. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.

d) El certificat del secretari o de l'òrgan competent que acrediti que les actuacions objecte de l'ajut s'han duit a terme d'acord amb la legislació de contractació de l'Administració pública i del sector públic. Si la despesa subvencionable supera les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes de sector públic, per a contracte menor, s'ha d'acreditar que es compleix amb la normativa de contractació.

e) Declaració jurada, inclosa en model normalitzat 6, que les inversions realitzades es mantindran durant un mínim de deu anys.

f) Declaració, inclosa en el document normalitzat 6, que durant les actuacions realitzades s'ha donat compliment a les normes nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació, aplicables a aquesta tipus d'actuacions.

g) Declaració, inclosa en el document normalitzat 6, sobre el compliment durant el desenvolupament de les actuacions del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH, per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació.

2. En cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els quinze dies hàbils següents comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut el requeriment.

3. La falta de justificació en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada cobrada la subvenció, determinen el reintegrament de la subvenció, que podrà ser total o parcial i que s'haurà de determinar en cada cas de forma individual per cada centre o subvenció i proporcionalment a l'incompliment en el qual s'hagi incorregut, d'acord amb l'article 22 de l'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic (BOIB núm. 133, de 28 de setembre de 2021).

Tretzè Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts estan obligats a:

a) Adquirir el compromís de finançar la part del pressupost que no cobreixi la subvenció sol·licitada.

b) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de deu anys següents des del pagament de la subvenció.

d) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinaren la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

f) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica. En tot cas, l'acreditació a la qual es refereix el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable del sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i amb les bases reguladores.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.

j) Adoptar les mesures de difusió a què es refereix l'apartat 4 de l'article 34 del Text refós de la Llei de subvencions.

k) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableix la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Cal garantir la permanència de l'actuació durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari.

m) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.

n) Garantir el ple compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (segons declaració del model normalitzat 3).

o) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques (segons declaració del model normalitzat 4).

p) Assegurar les mesures d'informació i publicitat. Fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica a les publicacions i als elements de difusió, informació i publicitat (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web, etc.).

Catorzè Reintegrament

Correspon el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajut i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, i s'ha d'aplicar el procediment de reintegrament regulat en el capítol II del títol II d'aquesta Llei.

Quinzè Infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

Setzè Tramitació telemàtica

La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar de forma telemàtica i exclusivament a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic (i també al lloc web del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, http://canviclimatic.caib.es, i a la seu electrònica del Govern).

Divuitè Models normalitzats

Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat (i també al lloc web del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, http://canviclimatic.caib.es, i a la seu electrònica del Govern) la documentació normalitzada següent:

 

- Document 1. Sol·licitud de subvenció

- Document 2. Memòria de l'actuació

- Document 3. Declaració responsable del compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient

- Document 4. Declaració d'acceptació de la cessió i tractament de dades

- Document 5. Al·legacions a la proposta de resolució

- Document 6. Presentació de la justificació

- Document 7. Memòria justificativa tècnica

- Document 8. Memòria justificativa econòmica

Dinovè Normativa aplicable

La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució; l'Ordre del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, de 24 de setembre de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions en matèria de canvi climàtic (BOIB núm. 133, de 28 de setembre de 2021); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

ANNEX 2 Criteris objectius per concedir la subvenció

Criteris de valoració

Aspectes a valorar

Puntuació

BLOC 1

Antecedents i fonamentació del projecte

(25 punts)

1.1 Aparició del projecte en algun instrument de planificació municipal

Fins a 8 punts

-El projecte està inclòs en el Pla d'Acció per a l'Energia i el Clima del municipi on es proposa el projecte.

fins a 5 punts

-El projecte està inclòs en algun altre pla en línia amb l'objectiu del projecte (Agenda Urbana 2030, Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, Pla de millora de qualitat de l'aire, Pla d'emergència en situació de sequera, Pla de gestió sostenible de l'aigua, etc.).

fins a 3 punts (1 punt per cada un)

1.2 Justificació de les actuacions que es proposen

Fins a 6 punts

-Es justifica el projecte en el marc de les estratègies i/o planificació sobre l'adaptació als efectes del canvi climàtic i/o la mitigació de gasos amb efecte d'hivernacle (Estratègia europea d'adaptació al canvi climàtic, Pla Nacional d'Adaptació al Canvi Climàtic, sectorials com l'Estratègia d'Adaptació al Canvi Climàtic de la Costa Espanyola, etc.).

fins a 2 punts

-S'explica la coherència del projecte amb els ODS.

fins a 2 punts

-L'entitat exposa la seva línia d'actuacions/estratègia vers el canvi climàtic en la qual s'insereix el projecte.

fins a 2 punts

1.3 Diagnosi

Fins a 11 punts

-Es descriu clarament la situació sobre la qual es vol intervenir, aportant dades actualitzades que ho avalen.

fins a 6 punts

-S'aporten dades del risc o la vulnerabilitat actuals de la zona on es vol intervenir.

fins a 2 punts

-S'aporten dades del risc o la vulnerabilitat de la zona on es vol intervenir tenint en compte els efectes del canvi climàtic.

fins a 3 punts

 

Criteris de valoració

Aspectes a valorar

Puntuació

BLOC 2

Qualitat de la memòria explicativa i grau de coherència general de l'actuació (47 punts)

2.1 Objectius

Fins a 3 punts

-L'objectiu general s'expressa d'una manera correcta.

1 punt

-L'objectiu específic s'expressa d'una manera clara i concreta.

fins a 2 punts

2.2 Activitats del projecte

Fins a 20 punts

-Les activitats es descriuen d'una manera clara i concreta.

fins a 8 punts

-Les activitats contribueixen a assolir els resultats prevists.

fins a 5 punts

-Es proposen actuacions basades en la naturalesa.

fins a 7 punts

2.3 Metodologia per al desenvolupament del projecte

Fins a 15 punts

-Es descriu de manera adient com es coordinaran els agents implicats.

fins a 2 punts

-Es preveu la participació dels actors amb interès en el projecte i de la ciutadania.

fins a 5 punts

-S'aporta un pla de seguiment i avaluació del projecte.

fins a 4 punts

-S'aporten eines d'avaluació (models de recollida de dades, enquestes, informes, etc.).

fins a 4 punts

2.4 Valoració econòmica del projecte

Fins a 9 punts

-El pressupost i les partides estan distribuïts correctament.

fins a 3 punts

-El pressupost i les partides es presenten detallats per fases.

fins a 4 punts

-Els costs són proporcionats i no estan sobrevalorats.

fins a 2 punts

 

Criteris de valoració

Aspectes a valorar

Puntuació

BLOC 3

Resultats del projecte (28 punts)

3.1 Resultats esperats

Fins a 18 punts

-Els resultats són coherents amb l'objectiu específic i s'adeqüen a la diagnosi prèvia.

fins a 6 punts

-Els resultats són coherents amb els objectius d'adaptació al canvi climàtic.

fins a 3 punts

-Es justifica una millora del descens del risc o la vulnerabilitat derivada del projecte.

fins a 3 punts

-S'aporten indicadors d'adaptació (com poden ser: descens de la temperatura respecte a la situació prèvia, percepció qualitativa del confort tèrmic de la població, número d'usuaris amb menor risc, etc.)

fins a 6 punts

3.2 Seguiment del projecte

Fins a 10 punts

-S'identifiquen els membres de la comissió de seguiment del projecte.

fins a 4 punts

-Es justifica que el projecte afavoreix la generació d'economia, competitivitat i ocupació verda.

fins a 2 punts

-S'identifica la possible replicabilitat a altres espais del municipi.

fins a 4 punts