Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 199200
Departament de Personal. Negociat de Selecció i Provisió. Convocatòria concurs oposició per promoció interna d’enginyer/a de camins, canals i ports de l’Ajuntament de Palma
El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, per resolució número 4.991 de 17 de març de 2023, va acordar el següent:
PRIMER.- Convocar concurs oposició per promoció interna per cobrir una plaça d'ENGINYER/A DE CAMINS, CANALS I PORTS, vacant a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, Subescala tècnica, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a l'oferta de promoció interna de l'any 2020, publicada al BOIB núm. 200 de 26 de novembre de 2020
SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten.
TERCER.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma Illes Balears.
QUART.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d'aspirants superior al de la plaça convocada.
Palma, a la data de la signatura electrònica:(20 de març de 2023)
La cap del Departament de Personal p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón
BASES ESPECÍFIQUES CONCURS OPOSICIÓ PROMOCIÓ INTERNA ENGINYER/A DE CAMINS, CANALS I PORTS.
L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició per promoció interna, per a la cobertura d'una plaça d'ENGINYER/A DE CAMINS, CANALS I PORTS, vacant a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, Subescala tècnica, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a l'oferta de promoció interna de l'any 2020, publicada al BOIB núm. 200 de 26 de novembre de 2020.
La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.
Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.
L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.
NORMATIVA APLICABLE
1. La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
2. Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
3. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
4. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.
5. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
6. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
7. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
9. La Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.
10. El Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de desembre.
11. El Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'administració local, excepte els articles suspesos per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
12. El Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994.
13. El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció interna dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994.
14. El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
15. El Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
1.- Ser personal funcionari de carrera d'aquest Ajuntament del Grup A, Subgrup A2, i tenir una antiguitat d'almenys 2 anys de servei actiu a l'esmentat Grup i Subgrup de l'Escala d'Administració especial, de la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament.
2.- Estar en possessió del títol de llicenciatura en Enginyeria de Camins, Canals i Ports o bé, títol universitari oficial de grau corresponent més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudis vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a la categoria.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable a les persones aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.
3.- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2. Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:
4.- Haver satisfet la taxa de dret d'examen en la quantitat de 26,52 euros que s'hauran d'abonar en el termini d'admissió d'instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment, mitjançant el document que es generarà al portal de l'opositor.
S'aplicaran les reduccions sobre la tarifa corresponent a les persones amb dret a la reducció segons l'ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament de Palma essent les següents:
5.- Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i als mèrits al·legats (full d'autobaremació) que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.
S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.
FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que es publiqui la convocatòria en el BOIB.
La sol·licitud per participar en el concurs oposició, s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació del Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), essent imprescindible l'acreditació per algun dels sistemes d'identificació i firma admesos per la passarel·la Cl@ve del Govern d'Espanya: DNIe/Certificat electrònic, Cl@ve Permanent i Cl@ve ocasional (Cl@ve Pin). Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document pdf que s'haurà de registrar, juntament amb el justificant d'abonament de la taxa, dins el termini de presentació d'instàncies, a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma d'acord amb l'article 12 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
En cas de presentar-se la sol·licitud de manera presencial, aquesta es tindrà per no presentada.
Excepcionalment, pel cas que es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altre naturalesa, l'òrgan convocant podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari.
En aquesta sol·licitud el personal aspirant ha de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació i no les ha d'acreditar fins al termini del procés selectiu.
En el termini màxim de dos mesos, comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan competent ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. La relació de persones admeses i excloses es publicarà al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament.
Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per esmenar el defecte.
Un cop finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'òrgan competent ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament. A la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
Juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem). Aquesta relació es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament.
En el supòsit que en el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses encara no s'hagi pogut constituir el tribunal qualificador, la publicació de la llista provisional de mèrits l'ha de fer l'òrgan convocant.
Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de mèrits, per esmenar els errors de fet, materials o aritmètics de la declaració responsable (autobaremació).
Les dades personals incloses en la sol·licitud de participació seran tractats únicament per a la gestió del procés selectiu, és a dir, per la pràctica de proves de selecció i les comunicacions que hagin de realitzar-se. Quan sigui necessari publicar un acte administratiu que contingui dades personals es publicarà de la forma que determini la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició per promoció interna
El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots o alguns dels exercicis, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.
CALENDARI DELS EXERCICIS:
El primer exercici s'efectuarà el segon trimestre de l'any 2023, sense perjudici de possibles canvis per disponibilitat del tribunal.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
FASE D'OPOSICIÓ:
La fase d'oposició serà prèvia a la fase de concurs. És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà en un sol exercici, amb una prova tipus test d'un temari de 30 temes referit únicament a la part general, relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat administrativa.
Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes i s'haurà de respondre per escrit un qüestionari de 130 preguntes amb quatre respostes alternatives i només una serà correcta. Les 120 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició i a la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu.
L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,5 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap tipus de penalització. El test que hauran de respondre les persones aspirants es triarà per sorteig públic, dut a terme davant les persones aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de dues alternatives diferents. En cas que per motius d'infraestructura degudament justificats no sigui possible fer el sorteig immediatament abans de començar les proves, el Tribunal pot escollir, per acord dels seus membres, el test que hauran de respondre les persones aspirants. En aquests supòsits el sistema determinat haurà de quedar reflectit de manera expressa en l'acta de la sessió del tribunal que adopti l'acord.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 160 minuts.
Per superar l'exercici serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per d'altres de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duta a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 60 punts.
Les persones que justifiquin la no presentació a la prova per motius de part o de força major tindran la possibilitat de realitzar-la en una data posterior, que en tot cas haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret. S'entén per motius de força major:
a) Embaràs de risc, degudament acreditat.
b) Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.
c) També es poden considerar causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que suposi la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport.
En cas d'admetre's la concurrència de causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador haurà de garantir que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants.
Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre les causes de força major al·legades.
Un cop acabat l'exercici d'oposició el tribunal publicarà la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació de la puntuació obtinguda.
Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposaran d'un termini de set dies hàbils des que es publiqui la llista provisional.
El Tribunal disposarà d'un termini de set dies per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici, juntament amb la llista definitiva de mèrits al·legats.
FASE DE CONCURS: Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats:
Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic, el full d'autobaremació de mèrits, que té la consideració de declaració responsable en els termes que preveu l'article 69 de la Llei 39/2015.
En aquest full d'autobaremació les persones aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que se'n derivin.
L'Administració desenvoluparà procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i accedir de manera intencionada a les indemnitzacions per cessament i assegurar-ne la transparència.
Les persones aspirants queden vinculades pels mèrits que al·leguen dins el tràmit telemàtic, per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la puntuació màxima que poden obtenir en la fase de concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloseS.
- Llista informativa d'ordre d'aspirants: Un cop esmenats els errors manifestats pels aspirants a la llista provisional de mèrits, el tribunal elevarà la llista a l'òrgan competent perquè dicti la llista definitiva de mèrits al·legats, que es publicarà juntament amb la llista de persones aspirants que han superat l'exercici de la fase d'oposició.
L'òrgan competent dictarà resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació de la fase d'oposició més la puntuació segons la llista definitiva dels mèrits al·legats. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma. Juntament amb aquesta resolució es farà públic l'oferiment de llocs de feina.
En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120% del nombre de places convocades, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable.
Si escau, per determinar aquest percentatge, s'aplicaran els criteris de desempat establerts.
Si cal, es pot requerir un nombre addicional de persones aspirants per acreditar els mèrits i requisits al·legats en la declaració responsable.
- Acreditació de mèrits: Els mèrits de les persones aspirants s'han d'haver assolit en la data en què acaba el termini per presentar les sol·licituds.
El termini per acreditar els requisits i els mèrits al·legats és de 10 dies hàbils des de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants.
Les persones aspirants que hagin estat requerides per acreditar els mèrits i requisits al·legats hauran d'adjuntar original o còpia autèntica de documents corresponents, en el termini establert, per la qual cosa se'ls comunicarà el procediment telemàtic que hauran de seguir.
Mèrits professionals (màxim 32 punts):
Els mèrits professionals es baremaran d'acord amb els criteris generals següents:
a) A l'efecte de valorar el treball desenvolupat, s'ha de computar el temps que els candidats hagin estat en les situacions d'excedències, reduccions de jornada, permisos o altres beneficis relacionats amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.
b) S'han de computar com a situacions assimilades a actiu a l'efecte del còmput de serveis prestats les següents:
c) El temps dels serveis prestats del personal que ocupi places afectades per un procés de traspàs de competències i que compleixin els requisits que estableix la Llei 20/2021 s'ha de considerar com a temps prestat a l'administració que ha rebut la competència transferida.
d) Les fraccions inferiors al mes no es valoren.
- Valoració d'experiència prèvia:
Altres mèrits (màxim 8 punts): La suma de tots aquests mèrits no pot superar 8 punts.
- Per haver superat exercicis en convocatòries anteriors (Màxim 3 punts).
Per a la valoració de la superació d'exercicis en convocatòries anteriors d'accés com a personal laboral fix en la mateixa categoria o com a personal funcionari de carrera, en el mateix cos, escala o especialitat a què s'opta, de la mateixa administració a la qual s'opta, amb un màxim de 3 punts:
Sols es valorarà una sola vegada la superació dels exàmens en un mateix procés selectiu.
En aquest apartat, quan es refereix a personal funcionari en el mateix cos, escala o especialitat, s'ha d'entendre que es refereix a personal funcionari en la mateixa escala, subescala, classe o categoria de l'administració a la qual s'opta. I al personal laboral, en la mateixa categoria professional a la qual s'opta de l'administració a la qual s'opta.
- Formació acadèmica (màxim 3 punts).
Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:
La titulació acadèmica ha de ser distinta de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior.
Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions del cos, l'escala o l'especialitat o de la categoria a què s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales o especialitats o categoria les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències de treball i relacions laborals.
Les titulacions d'ESO i batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales i especialitats o categoria que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.
Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixi.
Per a la valoració concreta, amb un màxim de 3 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:
- Coneixements de llengua catalana (màxim 3 punts).
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos nomes es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts. La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent:
- Cursos de formació (màxim 3 punts)
Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació continua del personal de les administracions públiques.
Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.
També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.
Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,03 punts per hora.
Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.
-Triennis reconeguts: fins a un màxim de 3 punts.
Es valorarà cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 0,6 punts per trienni, fins a un màxim de 3 punts.
RESULTAT DEL CONCURS OPOSICIÓ I CRITERIS DE DESEMPAT.
L'ordre de prelació de les persones aspirants que hagin superat el concurs oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades, quedarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en l'exercici obligatori i eliminatori de la fase d'oposició i de la valoració de mèrits corresponents de la fase de concurs, calculada amb la fórmula següent:
Nota total (0 a 100 punts)=nota de la persona aspirant a la fase d'oposició (0 a 60) + punts mèrits de la persona aspirant en la fase de concurs (0 a 40).
D'acord amb la proposta del tribunal, l'òrgan competent dictarà una resolució mitjançant la qual aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu que s'ha de publicar en el BOIB i en la web de l'Ajuntament.
D'acord amb l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'Igualtat de Dones i Homes, en cas que hi hagi igualtat de capacitació, es donarà prioritat a les dones en els cossos, les escales, els nivells i les categories de l'Administració en què la seva representació sigui inferior al 40%, excepte si es donen en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per a l'accés a l'ocupació.
En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:
1r.- La major antiguitat en el mateix cos, escala, subescala, especialitat o categoria acreditada a l'administració convocant.
2n.- La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició.
3r.- La major antiguitat acreditada a l'administració a la qual s'opta.
4t.- La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.
5è.-La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d'exercicis en convocatòries anteriors.
6è.- La major antiguitat acreditada en el conjunt d'administracions i entitats del sector públic.
7è.- Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.
8è.- Les persones víctimes de violència de gènere.
9è.- La persona de més edat.
10è.- Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.
ANNEX
TEMARI ESPECÍFIC
Tema 1.- La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.
Tema 2.- La Corona: funcions constitucionals del rei. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. El Poder Judicial: l'organització judicial espanyola. Altres òrgans constitucionals: el Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.
Tema 3.- El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.
Tema 4.- L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.
Tema 5.- La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els seus objectius prioritaris.
Tema 6.- L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.
Tema 7.- El règim local: principis constitucionals i regulació jurídica. L'autonomia local. Entitats que integren l'Administració local. Disposicions generals de les bases de règim local.
Tema 8.- Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.
Tema 9.- Els béns de les entitats locals. Tipologia. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. L'inventari. Les hisendes locals. Classificació dels recursos. Les ordenances fiscals i la potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària.
Tema 10.- Les fonts del dret administratiu (I). Concepte de dret administratiu. Jerarquia de fonts: la Constitució. La llei. Disposicions normatives amb força de llei. Els estatuts d'autonomia i les lleis de les comunitats autònomes.
Tema 11.- Les fonts del dret administratiu (II). El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària: fonament, titulars i límits. Procediment d'elaboració dels reglaments.
Tema 12.- Règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques: especial referència als òrgans col·legiats. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.
Tema 13.- L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia, inderogabilitat singular, classes. Nul·litat i anul·labilitat. La revisió dels actes administratius: recursos.
Tema 14.- El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació,instrucció i finalització. Execució.
Tema 15.- La potestat sancionadora de les administracions públiques: principis i procediment. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques: principis i procediment. Responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.
Tema 16.- Els recursos administratius: concepte i naturalesa jurídica. Classes de recursos i regulació positiva. Requisits subjectius i objectius. El procediment administratiu en via de recurs: especialitats. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. Els procediments alternatius d'impugnació.
Tema 17.- Els contractes del sector públic. Concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Resolució, rescissió i denúncia dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. L'encàrrec de gestió sotmès a la legislació de contractació.
Tema 18.- Les subvencions públiques: concepte i naturalesa. Legislació bàsica nacional i autonòmica aplicable.
Tema 19.- L'activitat administrativa de servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. Modalitats de gestió indirecta. La concessió.
Tema 20.- Règim jurídic del personal al servei de les administracions públiques: règim estatutari i laboral. L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Competències de les comunitats autònomes. La Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears: estructura i contingut.
Tema 21.- La funció pública local. Classes de personal. Règim jurídic del personal de les entitats locals de les Illes Balears. Els drets i els deures de les persones empleades públiques. Situacions administratives. Incompatibilitats i règim disciplinari.
Tema 22.- Els pressuposts de les entitats locals: principis i procés d'aprovació. Estructura del pressupost de despeses.
Tema 23.- L'execució i liquidació del pressupost de despeses: fases. El control intern i extern de l'activitat economicofinancera del sector públic local.
Tema 24.- Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: Portal de Transparència. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable.
Tema 25.- La gestió de qualitat en l'Administració pública: conceptes generals. L'avaluació de la qualitat de les organitzacions i serveis: concepte i enumeració dels principals models. Compromisos de servei i cartes ciutadanes en la normativa autonòmica: contingut i procediment. Avaluació de les polítiques públiques: concepte i tipus. Gestió i millora contínua dels processos.
Tema 26.- Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registres en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Sistema d'Interconnexió de Registres: concepte. Queixes i suggeriments.
Tema 27.- Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. Aportació de documents a càrrec dels interessats en el procediment administratiu.
Tema 28.- Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva.
Tema 29.- La llei de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.
Tema 30.- Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones, Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.