Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 196156
Resolució de la directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per crear un borsí de feina d’enginyeria tècnica agrícola o equivalent (grup B) per a l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És una necessitat de l'IRFAP crear un borsí de feina per donar cobertura a les situacions recollides en aquesta convocatòria que afectin els llocs de feina que exigeixen les titulacions d'enginyeria tècnica agrícola o equivalent, grup B.

Fonaments de dret

El Decret 28/2014, de 27 de juny, d'aprovació dels estatuts de l'entitat pública empresarial Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears determina a l'article 17.2.c) que és una funció de la directora gerent «exercir la direcció del personal, la direcció tècnica, la direcció administrativa i la inspecció de tots els serveis i les dependències».

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Constituir el borsí de feina d'enginyer/a tècnic/a agrícola (grup B) a Mallorca mitjançant convocatòria pública.

2. Publicar com a annex 2 un model de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració d'aquesta entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'aquesta publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 16 de març de 2023

La directora gerent de l'IRFAP Georgina Brunet i Ródenas

 

ANNEX 1 Bases específiques de la convocatòria

Primer Objecte

L'objecte de la convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb retribució i sense i excedències que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de la Relació de llocs de treball (RLT) de l'IRFAP que, com a requisit, exigeixi les titulacions d'enginyeria tècnica agrícola o equivalent.

Segon Àmbit de treball i funcional

L'àmbit de treball en el qual desenvoluparà les tasques és el del desenvolupament de la producció agrària, que conté les unitats següents:

  • Producció vegetal (inclou l'estudi de sòls i la sanitat vegetal).
  • Producció ramadera (inclou la nutrició, el maneig, la genètica i la sanitat animal.)

Les funcions a desenvolupar són les següents:

  • Coordinar, planificar i executar les activitats de recerca, desenvolupament, innovació, digitalització i transferència de projectes o contractes, d'acord amb els objectius i instruccions dels investigadors especialistes que dirigeixen els programes sectorials.
  • Aplicar els procediments establerts en els diferents assajos i activitats, tant en condicions de camp com de laboratori, com podrien ser: avaluar paràmetres productius, avaluar paràmetres agronòmics, avaluar la susceptibilitat a plagues i malalties, presa de mostres, determinacions fisiològiques, etc.
  • Gestionar les bases de dades i elaborar anàlisis estadístiques avançades.
  • Garantir la qualitat de les dades i proposar alternatives i solucions als problemes que sorgeixin.
  • Col·laborar amb el personal investigador en el disseny, instal·lació i execució dels assajos i treballs de camp, així com donar suport a l'elaboració de guies i protocols experimentals.
  • Redactar informes i memòries tècniques en català i castellà.
  • Redactar i actualitzar els informes relacionats amb els projectes o contractes dels programes sectorials.
  • Donar suport en la preparació de resultats de la recerca en àmbits de divulgació: preparació d'articles de divulgació i científics, comunicacions, pòsters, jornades formatives, etc.
  • Definir i executar accions de transferència de coneixement en l'àmbit del Programa, participant activament en les activitats del grup.
  • Participar en l'organització i la gestió del personal adscrit.
  • Atendre les visites de caràcter tècnic a finques pròpies i a finques col·laboradores.
  • Participar en la formació d'altres tècnics o estudiants.
  • Col·laborar en l'organització, classificació i arxiu de la documentació relativa als programes sectorials.
  • En general, qualsevol altra tasca relacionada amb qualsevol dels programes sectorials o de les activitats de la Direcció de Desenvolupament de la Producció Agrària que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Tercer Requisits

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, que permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

b) Tenir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

c) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

d) No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) Estar en possessió del títol acadèmic d'enginyeria tècnica agrícola o equivalent.

f) Disposar de carnet de conduir B1.

g) Estar en possessió del nivell B2 de català.

 

Quart Comissió de selecció

Estarà integrada pels membres següents:

  • President: José Manuel Fernández Zapata (cap de recursos humans).
  • Suplent del president: Jaume Roca Jaume (director de serveis corporatius).
  • Secretària: Catalina Borràs Pastor (administrativa de recursos humans).
  • Suplent de la secretària: Dolors Carrió Mora (auxiliar administrativa de producció).
  • Vocal: Jaume Jaume Sureda (tècnic superior especialista en cultius extensius i planificació agrària).
  • Suplent del vocal: Yolanda Desco Blai (cap d'estadístiques agràries i pesqueres).

Podrà assistir a les reunions de la comissió de selecció un/a representant del comitè d'empresa, amb veu i sense vot.

Cinquè Presentació de sol·licituds i documentació

La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model annex, on s'hi ha de fer constar necessàriament l'adreça electrònica i el telèfon de contacte.

Totes les sol·licituds s'han de presentar al Registre de l'IRFAP o a qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud emplenada adequadament:

a) Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.

b) Còpia del títol universitari especificat a l'apartat e) del tercer punt de les bases.

c) Còpia del certificat de català B2 expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

d) Còpia del carnet de conduir B1.

e) Curriculum vitae actualitzat, en el qual ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l'experiència professional, amb descripció d'entitats, funcions desenvolupades i durada.

Per a la valoració dels mèrits establerts al punt setè, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.

Sisè Llistes d'admesos i exclosos

Una vegada acabat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ una llista provisional de persones admeses i excloses, i es concedirà un termini de tres dies hàbils per presentar-hi esmenes.

En haver superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu de persones admeses i excloses.

Setè Mèrits a valorar

La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la manera següent:

1. Experiència professional

 50 punts

2. Mèrits acadèmics

 40 punts

2.1.

Formació acadèmica

 20 punts

2.2.

Formació complementària

 10 punts

2.3.

Docència

 5 punts

2.4.

Publicacions

 5 punts

3. Coneixements de llengua catalana

 10 punts

TOTAL

100 punts

1. Experiència professional (valoració màxima de 50 punts):

  • Experiència professional com a enginyer tècnic agrícola en R+D+I en l'àmbit funcional descrit al punt 2 d'aquestes bases: 0,80 punts per cada mes treballat.
  • Experiència professional com a enginyer tècnic agrícola en l'àmbit funcional descrit al segon punt d'aquestes bases: 0,60 punts per cada mes treballat.
  • Experiència professional com a enginyer tècnic agrícola en un àmbit funcional diferent del descrit al segon punt d'aquestes bases, però que formin part de les atribucions d'una enginyeria tècnica agrícola (direcció d'explotacions agràries, construccions, regadiu, ordenament del territori i medi ambient, indústries agràries i alimentàries, valoració i topografia): 0,30 punts per a cada mes treballat.

Es computarà un mes com a trenta dies naturals i les fraccions s'acumularan.

L'experiència professional s'acreditarà mitjançant l'Informe de vida laboral i els contractes de feina. La documentació aportada ha d'especificar les funcions duites a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'entitat contractant.

En l'experiència professional per compte propi (règim d'autònoms), el còmput de temps queda condicionat al compliment dels tres criteris següents:

  • Que en l'Informe de vida laboral la persona estigui donada d'alta en el règim d'autònoms.
  • Que s'acrediti mitjançant la declaració de l'IRPF que en el període certificat a l'Informe de vida laboral hi ha hagut activitat professional efectiva.
  • Que durant el temps acreditat, l'activitat professional o empresarial en la qual la persona aspirant s'ha donat d'alta i que apareix en el certificat de l'Agència Tributària presentat tingui relació amb un dels àmbits professionals detallats al punt segon.

Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball, i sempre que es donin les circumstàncies anteriors, es tindran en compte dues consideracions:

a) Temps acreditat com a autònom al certificat de vida laboral.

b) Ingressos acreditats en el mateix període a la declaració de l'IRPF corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 12.204 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 12.204 euros, es farà el càlcul proporcional per mesos. A aquests efectes, un mes (trenta dies) de treball equivaldrà a 1.017 euros. L'import de la declaració anual de l'IRPF que superi els 12.204 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.

2. Mèrits acadèmics (valoració màxima de 40 punts)

2.1. Formació acadèmica (valoració màxima de 20 punts)

2.1.1. Coneixements de llengua anglesa (valoració màxima de 5 punts)

Es valoraran de la manera següent:

  • Dos punts per a les titulacions d'anglès corresponent al nivell de competències B1 o superior del Marc Comú Europeu de Referència (MCER).
  • Cinc punts per a les titulacions d'anglès corresponent al nivell de competències B2 o superior del Marc Comú Europeu de Referència (MCER).

La puntuació màxima a obtenir és de 5 punts.

2.1.2. Formació curricular o extracurricular relacionada amb l'àmbit de treball recollit al segon punt d'aquestes bases (valoració màxima de 10 punts)

S'atorgarà la puntuació de 0,011 punts per cada hora de formació amb certificat de pla de pràctiques, fins a 10 punts.

2.1.3. Formació curricular o extracurricular en R+D+I relacionada amb l'àmbit de treball recollit al segon punt d'aquestes bases (valoració màxima de 15 punts)

S'atorgarà la puntuació de 0,011 punts per cada hora de formació amb certificat de pla de pràctiques, fins a 15 punts.

Les sumes de les puntuacions assolides per la formació recollida al punt 2.1.2 i al punt 2.1.3 té un màxim de 15 punts.

 

2.2. Formació complementària (valoració màxima de 10 punts)

Es valoraran els cursos i les accions formatives oficials amb certificat d'aprofitament o assistència, relacionats directament amb les matèries següents:

  • Coneixements d'informàtica de nivell avançat.
  • Coneixements d'anàlisi estadística avançats.

S'atorgarà la puntuació de 0,2 punts per cada 10 hores de formació amb certificat d'aprofitament, fins a 10 punts.

En tot cas, s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.

2.3. Docència (valoració màxima de 5 punts)

Es valorarà la docència impartida en matèries relacionades directament amb l'àmbit de treball del segon punt de les bases, d'acord amb el criteri següent:

  • Cursos, conferències, jornades, seminaris, congressos: 0,25 punts per cada 10 hores, i proporcionalment en cas de durada inferior. Si no se n'especifica la durada, es valorarà amb 0,07 punts.

2.4. Publicacions (valoració màxima de 5 punts)

Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats cientificotècnics sobre matèries directament relacionades amb l'àmbit de la producció agrària, d'acord amb el criteri següent:

  • Articles en revistes i publicacions tècniques i científiques: 0,5 punts per publicació.

3. Coneixements de llengua catalana (valoració màxima de 10 punts)

  • Certificat C1 o equivalent: 4 punts.
  • Certificat C2 o equivalent: 6 punts.
  • Certificat LA (abans E) o equivalent: 4 punts.

Només es puntuarà el certificat del nivell més alt acreditat, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que s'acumularà a un dels altres certificats.

Vuitè Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina

Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones candidates i publicarà al web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ a l'apartat de «Recursos humans», el llistat provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.

En cas d'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi aconseguit més puntuació en l'apartat d'experiència professional (apartat setè de les bases) i, si es manté l'empat, es resoldrà per sorteig.

Els candidats disposaran de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquest llistat per formular al·legacions.

Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la comissió elevarà la llista definitiva de valoració per ordre de puntuació a la directora gerent de l'IRFAP perquè l'aprovi, es publicarà a la pàgina web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ a l'apartat de «Recursos humans», i es constituirà la borsa de feina.

Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer servir aquest borsí, s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació de disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi els requisits exigits a la Relació de llocs de treball respecte del lloc de feina ofert.

Novè Funcionament del borsí de feina

Quan es produeixi una necessitat de contractació, es cridarà per ordre de prelació. La persona que es contracti a través d'aquest borsí haurà de fer les funcions que pertoquin d'acord amb el lloc de feina que ocupi.

A l'efecte d'oferir-los un lloc de feina, els integrants de la borsa de treball estaran en situació disponible o no disponible.

Estaran en situació no disponible quan concorrin alguna de les causes següents:

a) Trobar-se en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Tenir una malaltia o incapacitat temporal.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estaran en situació disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, la qual cosa implica la inclusió com a disponible d'aquelles persones que ocupin un lloc de feina en aquesta entitat per optar a una millora de feina, que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i se'ls enviarà un missatge electrònic per comunicar-los el lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils a comptar des de la comunicació de la resolució.

Dins el termini d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s'avisarà la següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de manera expressa o tàcita o no hagin acceptat el lloc de feina ofert passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins el termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar fefaentment:

a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de l'IRFAP.

b) Estar en període de gestació, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu.

c) Tenir una malaltia o incapacitat temporal.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat comporta l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, incorporar-s'hi.

Desè Vigència de la borsa de feina

Aquesta borsa de feina és vigent fins que es convoqui una nova borsa de treball que afecti a tots els llocs de feina que requereixen les titulacions incloses en l'apartat e) del tercer punt d'aquestes bases.

 

ANNEX 2 MODEL DE SOL·LICITUD

 ....................................................................................., amb el DNI..................................... i domicili a l'efecte de rebre notificacions a ............................................................. ...................................., telèfon ..................................... i adreça electrònica .................................................

EXPÒS:

1. Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per formar part d'un borsí de feina d'enginyeria tècnica agrícola o equivalent.

2. Que declar estar en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits al punt tercer de la convocatòria.

3. Que adjunt la documentació següent:

SOL·LICIT: Ser admès/admesa i poder participar en el procediment selectiu indicat al primer punt.

.........................., ........... d................................ de 2023

En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de l'IRFAP, d'acord amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, cal que ho faceu constar per missatge electrònic a l'adreça següent: rrhh@irfap.es.

De conformitat amb el que preveu la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat us informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit a l'AGPD, titularitat de l'INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS, amb el CIF Q0700676J, amb domicili al C. d'Eusebi Estada, 145, 07009 Palma, amb la finalitat de mantenir-vos informats sobre la gestió i selecció del personal i recursos humans.

Us informam de la possibilitat d'exercir en qualsevol moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades de caràcter personal mitjançant un missatge dirigit a l'INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS, amb el CIF Q0700676J, amb domicili al C. d'Eusebi Estada, 145, 07009 Palma.

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS