Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 182095
Aprovació definitiva del Reglament d’organització i funcionament del Consell Municipal de l’Esport de l’Ajuntament de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de 19 de gener de 2023 va acordar aprovar el  Reglament d'organització i funcionament del Consell  Municipal de l'Esport de l'Ajuntament de Son Servera. L'edicte de l'aprovació inicial es publica a la seu electrònica de l'Ajuntament  en data 26 de gener de 2023 i  al  BOIB núm.13  de 28 de gener de 2023.

D'acord amb  els articles 22.2.d), 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local  i l'article 102 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagin presentat cap al·legació ni reclamació, queda aprovat  definitivament el Reglament d'organització i funcionament del Consell Municipal de l'Esport de l'Ajuntament de Son Servera que es transcriu íntegrament:

 

“REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CONSELL MUNICIPAL DE L'ESPORT DE L'AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Preàmbul

La participació ciutadana és el dret de les persones i entitats a intervenir en els assumptes públics, així com en el procés de presa de decisions. La Constitució espanyola de 1978 ha consagrat definitivament els principis fonamentals que han d'inspirar l'actuació de tots els poders públics, i reconeix en el seu article 23 el dret de la ciutadania a participar en els assumptes públics.

Per això l'Ajuntament de Son Servera, fent ús de les facultats que li confereix la legislació vigent  i davant la importància de l'esport en general i en la vida de la ciutat en particular, en el teixit associatiu i com a element educatiu, impulsor i facilitador de la integració i la cohesió social, considera adient la creació del Consell Municipal de l'Esport, amb el qual vol articular i fer pública la seva voluntat d'incrementar la participació dels ciutadans i ciutadanes en els afers públics i en la vida col·lectiva del poble de Son Servera en aquest àmbit. A aquest efecte pot assessorar el govern municipal en matèria esportiva, pot generar debat i coneixements sobre l'esport a la ciutat, pot donar suport a l'hora d'elaborar propostes i formular recomanacions, pot participar a l'hora de fer el seguiment dels plans i programes esportius.

 

(Signat electrònicament:14 de març de 2023

La batlessa Natalia Troya Isern)

 

TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1 Objecte

1. El present Reglament té per objecte regular l'organització i el funcionament del Consell Municipal de l'Esport de Son Servera.

2. El Consell Municipal de l'Esport és un òrgan de caràcter consultiu que té per objecte assessorar el govern municipal en matèria esportiva. Amb la creació d'aquest òrgan es pretén crear un espai on els diferents col·lectius relacionats amb el món de l'esport  puguin per canalitzar les seves opinions, suggeriments, necessitats, problemàtiques, propostes, iniciatives i inquietuds.

3. El Consell Municipal de l'Esport s'adscriu a l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de Son Servera, la qual s'encarregarà que les propostes i informacions que en sorgeixin siguin convenientment tramitades.

Article 2 Àmbit

L'àmbit territorial del Consell Municipal de l'Esport és el municipi de Son Servera.

Article 3   Finalitats i atribucions

Les funcions i atribucions del Consell Municipal de l'Esport són, bàsicament, les següents:

- Actuar com a l'òrgan d'informació i consulta en matèria d'ordenació i foment de l'esport, per tal de crear espais d'expressió i reflexió amplis i multisectorials que integrin les òptiques polítiques, tècniques i ciutadanes.

- Col·laborar en la política de foment de la pràctica esportiva i promoció de l'esport al poble, en les diferents franges d'edat i vessants esportives, especialment en l'esport de base, i promoure la participació de les dones en igualtat de condicions i oportunitats.

- Afavorir que la política esportiva de l'Ajuntament s'adeqüi als interessos dels ciutadans i les ciutadanes, amb l'objectiu de millorar la salut, la qualitat de vida i el benestar de la població.

- Fomentar l'enfortiment de la vida associativa en l'àmbit Esportiu en totes les seves manifestacions i consolidar la relació entre l'Ajuntament de Son Servera i les associacions i clubs esportius del poble.

- Potenciar la coordinació entre les diferents institucions i agents que actuen en l'àmbit esportiu, ja siguin públics o privats.

 

TÍTOL II ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CONSELL

Article 4 Els òrgans del Consell Municipal de l'Esport són:

Òrgan unipersonal:

- El president o la presidenta, que serà el batle/batlessa de l'Ajuntament de Son Servera tot i que  pot delegar la presidència al regidor/a de l'àrea municipal d'Esports.

 Òrgans col·legiats:

-Assemblea plenària

- Les comissions de treball

Article 5  Presidència

El president/a del Consell Municipal de l'Esport té les atribucions següents:

- La representació institucional del Consell Municipal de l'Esport

- Convocar, presidir i fixar l'ordre del dia de les sessions de l'Assemblea Plenària

- Elevar als òrgans competents de l'Ajuntament de Son Servera les propostes que acordi  l'Assemblea Plenària

- Autoritzar, amb el seu vistiplau, totes les actes del Consell Municipal de l'Esport.

- Qualsevol altra funció intrínseca al càrrec de president/a i les que li siguin expressament delegades per l'Assemblea Plenària

Article 6 Vicepresidència

Correspon al vicepresident/a del Consell substituir el president/a en cas de vacant, d'absència o de malaltia, i assumir-ne les atribucions i facultats, així com també exercici les funcions que li delegui el president/a del Consell.

Article 7 Assemblea Plenària

1. L'Assemblea Plenària està integrada per:

a) President/a: batle/batlessa de l'Ajuntament de Son Servera

b) Vicepresident: El regidor/a de l'àrea municipal d'Esports

c) Un treballador municipal adscrit al Departament d'Esports

d) Els presidents i les presidentes dels clubs esportius del terme de Son Servera, o la persona en qui delegui que formi part de la directiva.

e) Un representant designat per cada partit polític amb representació en el Consistori.

f) Actuarà com a secretari/ària un treballador de l'Ajuntament de Son Servera, amb veu i sense vot.

Un cop constituïda l'Assemblea Plenària amb els membres dels punts a,b,c,d,e i f,  la pròpia Assemblea podrà acordar incloure qualsevol altre membre l'assistència del qual es consideri convenient atesa la seva significació en el món esportiu local, amb un nombre màxim de 5 persones, que podran ser elegits entre els col·lectius següents:

-El tècnic esportiu de la comarca de Llevant del Consell de Mallorca.

- Una persona representant de les empreses esportives amb domicili fiscal al municipi de Son Servera.

- Una persona representant dels entrenadors titulars no vinculats a cap club esportiu serverí que estiguin empadronats al municipi de Son Servera.

- Una persona representant dels titulats en educació física o en activitats fisicoesportives que estiguin empadronats al municipi de Son Servera.

-Una persona representant dels centres escolars de Son Servera.

- Una persona representant d'altres agents esportius que tenguin el domicili fiscal al municipi de Son Servera o que estiguin empadronats al municipi de Son Servera.

A les reunions de l'Assemblea Plenària del Consell Municipal de l'Esport, hi poden assistir,  amb veu i sense vot, les persones, que per raó de la seva professió o coneixements siguin convidades pel president o la presidenta

2. Les funcions de l'Assemblea Plenària són:

- Informar sobre aquelles matèries que el president/a de l'Assemblea Plenària sotmeti a la seva consideració.

- Proposar iniciatives a l'Ajuntament en matèria d'esports.

- Potenciar el coneixement i la coordinació entre institucions i entitats.

- Analitzar l'esport a la ciutat, promoure'n debats i sensibilitzar sobre les qüestions clau.

- Acordar la constitució de les comissions de treball i la seva composició d'acord amb els àmbits i temes prioritzats com a objecte d'estudi.  També correspon a l'Assemblea Plenària aprovar les  propostes dels estudis elaborats pels grups de treball constituïts. Correspon al president/a  elevar les propostes  a l'òrgan de govern municipal.

- Qualsevol altra dins les funcions del Consell esmentades article 3.

Article 8 Nomenament dels membres

La presidència del Consell, a proposta de les entitats, associacions, institucions i grups polítics,  o de la pròpia Assemblea, nomenarà els membres que hagin de formar part de l'Assemblea del  Consell Municipal de l'Esport.

Article 9 El secretari o la secretària

El secretari o la secretària i té les funcions següents:

a) Convocar de les sessions de l'Assemblea Plenària per ordre del president o la presidenta

b) Redactar les actes de les sessions, autoritzar-les amb la seva signatura i el vistiplau del president o la presidenta,  i expedir certificats dels acords

c) Custodiar la documentació.

d) Qualsevol altra funció que se li assigni per delegació expressa de l'Assemblea Plenària del Consell Municipal de l'Esport.

Article 10 Comissions de treball

1. L'Assemblea Plenària podrà acordar la constitució de les comissions de treball que consideri necessàries en matèries pròpies de la seva competència, i tenen com a finalitat l'estudi, l'informe i  la proposta sobre els temes proposats pel president/a al Consell o aquells altres l'anàlisi dels quals es consideri convenient.

2. Cada comissió de treball la formen:

- Un coordinador/a

- Vocals

Poden ser vocals de les comissions els membres del Consell excepte els representants designats per cada grup polític municipal a no ser que la pròpia comissió consideri necessària la seva presència. Els membres de la comissió també poden convidar a  participar  altres persones per la seva especial relació o implicació amb els temes de treball.

És possible la participació d'una mateixa persona en diferents comissions de treball.

Els vocals membres de les diferents comissions així com el seu coordinador/a  de treball els proposa i designa l'Assemblea Plenària.

El nombre de vocals que componen cada comissió és variable i depèn de l'àmbit de la tasca i del tema específic que es treball. En cap cas  no es pot superar els 8 membres.

3. Als coordinadors els correspon:

- Convocar i dirigir les reunions i els debats de la comissió de treball

- Trametre a la Presidència del Consell els informes, les propostes, etc.

- Actuar com a portaveu de la comissió

Article 11 Durada del mandat

1. La durada en el càrrec dels membres que formen part del Consell serà de quatre anys i, en tot cas,  el que duri la legislatura o càrrec. Els vocals podran ser renovats per la mateixa durada, sempre que formin part de les institucions o associacions que estiguin representades al Consell. El Consell es renovarà a l'inici de cada mandat de la corporació municipal.

2. Les entitats i associacions representades al Consell hauran de comunicar els canvis produïts en la seva representació.

3. A més de cessar per la finalització de cada mandat, els membres del Consell cessaran en els casos següents:

- A causa de defunció.

- Per renúncia

- Quan perdi la condició de regidor o regidora de l'Ajuntament, o del càrrec que ocupa que està vinculat al seu nomenament.

- Com a resultat de proposta raonada i acord majoritari de l'organisme o entitat, o grup polític que el membre representi.

- Quan el Ple del Consell adopti acord en aquest sentit amb el vot favorable de dos terços dels seus membres.

- La pèrdua de la condició de representat-dels clubs esportius- per part d'un membre del Consell requereix la comunicació expressa al president o a la presidenta per part de l'entitat, que haurà de designar la persona substituta per a la resta del mandat, tret que abans se n'hagués nomenat una persona suplent.

Article 12 Modificació de la composició

La modificació de la composició del Consell, així com la seva dissolució, correspon exclusivament a l'Ajuntament en ple.

 

TÍTOL III RÈGIM DE LES SESSIONS I ADOPCIÓ D'ACORDS

Article 13 Convocatòria

1. L'Assemblea Plenària del Consell Municipal de l'Esport es reunirà en sessió ordinària dues vegades a l'any. La primera ha de tenir lloc en els tres primers mesos de l'any i la segona en els tres darrers mesos de l'any. De manera extraordinària es reunirà quan la convoqui el president/a o quan ho sol·licitin una tercera part dels seus membres mitjançant un escrit raonat en què es justifiquin els motius i la urgència de la convocatòria.

2.La convocatòria, la realitzarà el secretari del Consell, per ordre del president/a, amb una antelació mínima de 48 hores amb indicació de l' ordre del dia, lloc, data i hora de la reunió. Les sessions extraordinàries s'han de convocar amb una antelació mínima de 24 hores.

3. Els membres de l'Assemblea Plenària del Consell poden proposar temes per incloure a la convocatòria. Per a això,  han d'adreçar per escrit  al president/a les propostes de temes que s'hagin de tractar a les sessions del Consell  abans de la convocatòria corresponent.

Artticle 14 Constitució de les sessions  i adopció dels acords

1. Per a la vàlida constitució de les sessions del Consell s'haurà de comptar amb, a més del president/a o qui ell/a substitueixi, i el secretari/ària, amb la meitat més un dels membres. Si això no s'aconsegueix, en segona convocatòria, mitja hora més tard de la inicialment prevista, restarà constituïda vàlidament qualsevol quin sigui el nombre d'assistents, que mai podrà ser inferior a tres.

2. Els acords del Consell s'adoptaran per majoria simple dels membres assistents. En cas d'empat, decideix el vot de qualitat del president/a.

3. Els vots són personals i intransferibles, tot i que els membres del Consell poden abstenir-se de votar. L'absència, una vegada començada la deliberació d'un assumpte, equival, a efectes de votació, a l'abstenció.

Article 15 Modificació del Reglament

La modificació parcial o total d'aquest Reglament correspon exclusivament al Ple de  l'Ajuntament .

Disposició final

Entrada en vigor

De conformitat amb allò disposat a l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, el present Reglament entrarà en vigor una vegada que s'hagi publicat el seu text íntegre en el BOIB i hagi transcorregut el termini a què es refereix l'article 113 de la citada Llei”.