Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 168538
Aprovació del Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 i 2024 del municipi de Sóller, per a l’atorgament de llicències temporals d'auto-taxi

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Batlia de l'Ajuntament de Sóller, en data 6 de març de 2023, va aprovar la següent RESOLUCIÓ:

«Negociat: Governació.

Núm. Expedient: 6316/2022.

Assumpte: Aprovació del Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 i 2024 del municipi de Sóller, per a l'atorgament de llicències temporals d'auto-taxi.

Tipus de document: Resolució de Batlia núm. 339/2023 de data 6 de març de 2023.

ANTECEDENTS DE FET

Atès l'expedient 6316/2022, instruït arran de la necessitat d'aprovar el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 i 2024 del municipi de Sóller, amb la finalitat de dotar al municipi de Sóller amb llicències temporals d'auto-taxi durant la temporada alta.

Atesos els informes favorables emesos per la Prefectura de la Policia Local de Sóller i pels Serveis Jurídics Municipals.

LEGISLACIÓ APLICABLE

- Llei 4/2014, de 20 de juny, de Transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

RESOLUCIÓ

En virtut de les facultats que tinc atribuïdes com Autoritat competent per a la instrucció del corresponent expedient, per delegació de Batlia, de conformitat amb el Decret de Batlia núm. 1204/2019 d'1 de juliol de 2019, RESOLC:

Primer. Aprovar el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 i 2024 del municipi de Sóller, per a l'atorgament de llicències temporals d'auto-taxi, que s'adjunta com a annex a la present resolució.

Segon. Publicar aquesta resolució i el text íntegre de l'esmentat Pla en el BOIB, i sotmetre a exposició pública el seu contingut, concedint un termini de cinc dies naturals a partir de la publicació de l'anunci en el BOIB, simultàniament a l'inici del termini de presentació de sol·licituds, en el que les persones interessades podran presentar les al·legacions que estimin pertinents.

Tercer. Informar a les persones interessades, que a partir de l'endemà de la publicació del present anunci al BOIB, s'inicia el termini de deu dies naturals, per a la presentació de sol·licituds de participació.

Quart. Publicar aquesta resolució i el text íntegre de l'esmentat Pla en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller, indicant l'obertura del termini per a presentar les sol·licituds de participació.

 

(Signat electrònicament: 7 de març de 2023)

El batle Carlos Darder Rosell»

 

PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2023 I 2024 DEL MUNICIPI DE SÓLLER.

ÍNDEX

Exposició de motius

I. Objecte del Pla d'actuació.

II. Característiques de les llicències temporals.

III. Determinació del nombre total d'autoritzacions.

IV. Procediment d'autorització.

1. Inici.

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

3. Reparació de deficiències.

4. Llista provisional d'admesos.

5. Llista definitiva d'admesos.

6. Classificació dels sol·licitants admesos.

7. Adjudicació de les llicències temporals.

8. Aprovació de la llista ordenada.

9. Adjudicació definitiva de les llicències temporals.

10. Procediment per a cobrir renúncies d'adjudicataris.

11. Emissió de la llicència temporal d'auto-taxi.

V. Prestació del servei. Drets i obligacions.

A. Exercici de l'activitat.

B. Règim tarifari.

C. Règim sancionador.

D. Revocació.

VI. Pla d'inspeccions.

Annex I: Sol·licitud de participació.

Annex II: Declaració responsable per al compliment dels requisits del pla regulador.

Annex III: Declaració responsable per a la puntuació total.

Annex IV: Declaració responsable per al còmput d'antiguitat.

Annex V: Llicència temporal de transport públic de viatgers en vehicle turisme del municipi de Sóller.

Exposició de motius

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística del municipi, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat, sobretot en les últimes temporades estivals, un creixent augment de les queixes dels usuaris del servei, la qual cosa, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de Sóller.

De conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, en l'article 48 de la qual s'atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació amb el servei d'auto-taxi.

La Llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, i distingeix entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condiciones de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condiciones a què hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.

Es recull igualment l'obligació dels Ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'auto-taxi als òrgans insulars competents per expedir les autoritzacions interurbanes, a aquest efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 d'aquesta Llei, que és qui ha de disposar el que correspongui, perquè es puguin fer els recorreguts interurbans amb les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.

Atès que les circumstàncies d'alta demanda provocada per l'estacionalitat es planteja l'aprovació d'un Pla d'Actuació Municipal per als anys 2023-2024 amb l'objecte d'augmentar l'oferta del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i si es donés, combatre l'intrusisme, d'altra banda, cada vegada més agressiu. El contingut d'aquest, d'acord amb la Llei 4/2014, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d'autoritzacions a atorgar, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que han d'assumir el subjecte autoritzat, la durada de l'autorització, la quantia, els supòsits de revocació i la resta de condicions.

En relació amb el sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la Llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries i, en el cas que no s'adjudiquessin la totalitat de les llicències previstes, s'atorgaran a conductors que no siguin titulars d'una llicència d'auto-taxi del municipi de Sóller que compleixin amb els requisits establerts en aquest Pla i hi vulguin accedir.

En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.

I. Objecte del Pla d'actuació.

El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'auto-taxi d'àmbit municipal, sens perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2023 i 2024 amb possibilitat de prorrogar-se per un any més.

La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer any si així ho acorda la Corporació abans de la finalització del segon any.

El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles de turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament respecte de la realització del servei regulat pel sistema de gestió de flota i l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

II. Característiques de les llicències temporals.

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle de turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de vuit mesos. En termes generals comprendrà dels mesos de març a octubre, encara que el seu inici es podrà posposar per les festivitats de Pasqua, que marquen el començament de la temporada alta i varien anualment en les seves dates.

Biennals: El present pla regulador tendrà una vigència de dos anys consecutius, 2023 i 2024, i es podrà prorrogar per un any més en les mateixes condicions si la Corporació adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la seva vigència.

Personal: L'autorització tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanen. Només es podrà obtenir una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Sóller podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Sóller, sens perjudici de la possible autorització del Consell Insular per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.

III. Determinació del nombre total d'autoritzacions.

El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 7 autoritzacions.

Es constituirà un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.

El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicències a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut.

IV. Procediment d'autorització.

1. Inici.

Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar un anunci amb el text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de deu dies naturals.

Així mateix es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es) l'obertura d'aquest termini amb indicació dels requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions.

De conformitat amb el que disposa l'article 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies el present pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el pla se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi de dit termini a partir de l'endemà de la resolució de les reclamacions.

Els requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

Requisits.

Per a tots els conductors:

1.1. Ser persona física o jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i complir la resta de requisits que assenyali l'Ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Sóller.

Per als conductors qui optin com a titulars d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller «Categoria A: "Titulars"»:

1.4. A més dels requisits recollits en els apartats 1.1, 1.2, i 1.3 anteriors, hauran d'acreditar que disposen com a màxim d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller.

1.5. Realitzar els serveis dels torns de guàrdies obligatoris establerts per Decret de Batlia i regulats a l'Ordenança Municipal.

1.6. Presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla en l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pugui complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la jubilació contributiva.

1.7. Disposar del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller.

Per als conductors que no són titulars d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller «Categoria B: "Lliure"»:

1.8. A més dels requisits recollits en els apartats 1.1, 1.2, i 1.3 anteriors, hauran de disposar del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller o adquirir el compromís de sol·licitar el permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller, un cop adjudicada definitivament la llicència temporal i, en qualsevol cas, abans de començar la seva activitat.

 

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

2.1. Termini i forma de presentació de la documentació.

El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà de la publicació en el BOIB del present Pla regulador. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos).

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al dia hàbil següent. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La sol·licitud de participació es presentarà exclusivament en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit en l'annex corresponent (Annex I – Sol·licitud) a la Seu Electrònica del l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es) d'acord amb l'Ordenança d'administració electrònica de l'Ajuntament de Sóller (Boib núm. 85 de 13 de juliol de 2017)

La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules del present Pla.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s'hi estableixen, sempre que tenguin entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.

A fi d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.

2.2. Documentació a presentar.

a. Sol·licitud de participació (Annex I). S'indicaran l'adreça electrònica a efectes de notificacions, i quan sigui procedent el número de llicència de què són titulars.

b. Document nacional d'identitat i, si escau, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.

c. Declaració responsable (Annex II) en relació a:

 

- Compliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.

- No estar incurs el licitador en les prohibicions per contractar recollides en l‘article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

- No estar sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades de molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprovà el Reglament general de circulació.

- Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle de conformitat amb el que estableix el present Pla regulador.

- Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin amb ocasió del transport.

d. Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació total que li correspongui de conformitat amb el que estableix l'apartat 7 del present Pla. (Annex III)

e. Declaració responsable per al còmput d'antiguitat. (Annex IV) En el cas dels conductors que no siguin titulars d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller, per justificat l'antiguitat hauran de complimentar una relació detallada dels números de les llicències d'auto-taxi que hagin sigut titulars, i o dels titulars i els números de llicència on s'hagin prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels serveis.

3. Reparació de deficiències.

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a reparació de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin aportat correctament tota la documentació.

A tals efectes s'exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es) una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que hagin de presentar.

L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a la reparació.

Transcorregut aquest termini sense reparar les deficiències que s'haguessin trobat, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos.

En cas que no hi hagi deficiències a reparar o, reparades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a l'efecte sense reparació, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos, que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es).

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin, si escau, al·legar el que convengui al seu dret.

5. Llista definitiva d'admesos.

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es)

Aquesta llista classificarà els admesos en dos grups (titulars i lliure) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6. Classificació dels sol·licitants admesos.

El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la classificació següent dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:

1. Categoria A: "Titulars": titulars d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller.

2. Categoria B: "Lliure": conductors que no són titulars d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller.

El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels conductors que no són titulars «Lliure» (categoria B). Sobre la base d'això  

En el cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a la puntuació obtinguda a l'apartat següent.

7. Adjudicació de les llicències temporals.

Las llicències temporals s'atorgaran a aquells sol·licitants que obtenguin una puntuació més alta atesos els criteris següents:

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto-taxi de Sóller (màxim 15 punts).

S'atorgarà la puntuació atenent als criteris següents:

a. Haver realitzat correctament els servies dels torns de guàrdies obligatòries els dos darrers anys: 4 punts.

b. Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi de Sóller: 0,5 punts por cada any d'antiguitat amb un màxim de 6 punts. Dita antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complits sense que es pugui tenir en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de dit còmput.

c. Aportació de vehicle híbrid o elèctric: 2 punts

d. Aportació de vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1 punt o de menys de 2 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts.

e. Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 1 punts.

En cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

Categoria B: Lliure. (Màxim 11 punts)

S'atorgarà la puntuació atenent els criteris següents:

a. Antiguitat. Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada com a conductor titular o assalariat dels titulars de llicències d'auto-taxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. 0,5 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 6 punts. Dita antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complits sense que es pugui tenir en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de dit còmput.

L'esmentada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal d'atur derivada de la cessació involuntària en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal.

b. Aportació de vehicle híbrid o elèctric: 2 punts

c. Aportació de vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1 punt o de menys de 2 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts.

d. Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 1 punts.

En cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

8. Aprovació de la llista ordenada.

La Corporació aprovarà mitjançant resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà a través del tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es) a efectes de notificació individual a cada un dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.

9. Adjudicació definitiva de les llicències temporals.

9.1. Termini de presentació de la documentació.

El termini de presentació de la documentació per a obtenir l'adjudicació definitiva de les llicències temporals s'obrirà l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis de la seu 

electrònica de l'Ajuntament de Sóller (https://soller.sedelectronica.es) de la llista ordenada de l'adjudicació provisional de les llicències. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos).

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix:

9.2. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.

a. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condiciones que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) a la Tresoreria de l'Ajuntament de Sóller, que respondrà en cas de:

  • Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
  • No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.
  • No complir l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per cada any o en els casos de substitució regulats en l'apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2023-2024 i les seves possibles pròrrogues, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit a condició que se segueixin complint la resta de requisits establerts per al retorn del dipòsit.

b. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de set places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o leasing, que reuneixi les característiques tècniques següents: antiguitat màxima a la qual s'hagin compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre, sistema de GPS autoritzat per l'Ajuntament, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior.

El vehicle haurà de dur en totes dues portes de davant una franja de 7 centímetres de color "blau capri", pintada en les dues portes de davant, en sentit transversal de dreta a esquerra. Centrada damunt aquestes franges hi anirà l'escut del municipi, en els seus colors originals, i en la part superior esquerra de la línia transversal hi anirà el número de la llicència temporal. Els titulars de llicència disposaran del mateix número de llicència afegint-hi la paraula “estacional” i per als assalariats s'assignarà un número de 

llicència a partir del número 1001 d'acord amb la llista d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà en la targeta de transports) i més avall haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color blau capri font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen el present Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes llicències serà de vuit anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a l'efecte per l'estació de la Inspecció Técnica de Vehicles del Consell Insular.

c. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els vuit mesos de 2023 i els vuit mesos de 2024), la responsabilitat civil amb tercers amb ocasió de danys ocasionats per raó d'aquest servei.

d. Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

e. Certificat expedit per la Direcció Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprovà el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març.

f. Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

g. Permís municipal de conductor urbà d'autotaxi expedit per l'Ajuntament de Sóller o, en el cas de no disposar-lo, còpia de la sol·licitud del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller.

h. Acreditació del pagament de les taxes corresponents.

En el cas de conductors titulars d'una llicència d'auto-taxi del municipi de Sóller, hauran d'aportar a més la documentació següent:

i. Llicència municipal d'autotaxi expedida per l'Ajuntament de Sóller.

j. Aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos 

cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos.

k. Respecte al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Els qui hagin optat per la modalitat de la jubilació contributiva hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

10. Procediment per a cobrir renúncies d'adjudicataris.

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciassin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici en curs, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a l'efecte.

11. Emissió de la llicència temporal d'auto-taxi.

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Sóller una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex V, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà a l'inici del termini de vigència de l'autorització, i tendrà vigència fins al final de la temporada 2023-2024, incloses les pròrrogues corresponents.

 

V. Prestació del servei. Drets i obligacions.

A. Exercici de l'activitat.

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional. No obstant això, es podran donar supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals.

A més, haurà d'acreditar, mitjançant certificat de la ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original i el seu pas a vehicle particular.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent a tal efecte una nova targeta de transport.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

 

- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, l'interessat haurà de comunicar a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits que estableix aquest Pla Regulador i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tengui una antiguitat superior a 8 anys.

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 20 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima de 20 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment i el seu pas a vehicle particular.

Aquesta acreditació s'haurà de produir en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 20 dies sense que, en cap cas, ambdós vehicles puguin simultaniejar la prestació.

2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment, o hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per garantir la prestació del servei en les condiciones indicades en aquest pla.

3. Tots els conductors titulars d'una autorització estacional hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller.

4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o lliures) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la 

seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa a temps màxims de conducció i descans per conductor.

Respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tendrà limitació horària.

5. Una vegada finalitzat el període de vigència de la llicència temporal 2023 – 2024 i de les seves corresponents pròrrogues, els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament de Sóller d'un certificat emès per la ITV a tal efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització de la vigència de la llicència.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després de conclòs el període de vigència i de les seves pròrrogues, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir a la devolució del dipòsit que es va efectuar amb ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.

No és obligatori eliminar els signes externs identificatius del vehicle dins els anys de vigència de la llicència temporal, incloses les seves pròrrogues, encara que en aquest cas no podrà utilitzar-se el vehicle, ni de forma privada, durant els quatre mesos de cada any que no es troben inclosos dins l'autorització.

 

​​​​​​​B. Règim tarifari.

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin d'aplicació per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el títol habilitant preceptiu, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l'expedient sancionador oportú tramitat a l'efecte, d'acord amb el que preveu la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del que recull l'Ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic d'auto-taxis determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament d'acord amb el que estableix el règim sancionador de l'ordenança indicada.

D. Revocació.

L'Ajuntament de Sóller podrà revocar l'autorització, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, la qual cosa suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI. Pla d'inspeccions.

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament de Sóller, en coordinació amb el Consell Insular i amb les forces i els cossos de seguretat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar el compliment de la normativa vigent. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de la policia local i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals amb relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

 

ANNEX I SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ

Nom:

 

DNI / CIF:

 

DOMICILI

Carrer:

 

Núm:

 

Localitat:

 

Codi Postal:

 

Telèfon:

 

A EFECTES DE NOTIFICACIONS ELECTRÒNIQUES

Correu electrònic:

 

EXPÒS:

Que reuneix tots i cada un dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2020 i 2021 aprovat per l'Ajuntament de Sóller, per acord de data ............ (BOIB núm. ...... de data .......) i per aquest motiu,

Que present la sol·licitud per a participar en la següent categoria:

Indicau amb una X a quina categoria participau:

 

Categoria A. Titulars

Titular d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller

Número de llicència:

 

 

Categoria B. Lliure

No és titular d'una llicència municipal d'auto-taxi de Sóller

SOL·LICIT:

Poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme.

Adjunt la següent documentació:

- Annex II. Declaració responsable per al compliment dels requisits del pla regulador.

- Annex III. Declaració responsable per a la puntuació total.

- Annex IV. Declaració responsable per al còmput d'antiguitat.

- Document nacional d'identitat i, si escau, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.

 

Sóller, ......... de ..........................

de 2023

(Signatura)

 

 

 

 

BATLE - PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER.

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE PER AL COMPLIMENT DELS REQUISITS DEL PLA REGULADOR.

Nom:

 

DNI / CIF:

 

Declar sota la meva responsabilitat:

1. Que complesc els requisits establerts en el present Pla regulador.

2. Que no estic incurs en cap de les prohibicions per contractar recollides en l‘article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

3. Que hem trob al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

4. Que no estic sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades de molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprovà el Reglament general de circulació.

5. Que adopt el compromís d'adscriure a la llicència temporal un vehicle de conformitat amb el que estableix el present Pla regulador.

6. Que adopt el compromís d'aportar una pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin amb ocasió del transport.

7. Que dispòs del permís municipal de conductor urbà d'auto-taxi de l'Ajuntament de Sóller o, que adopt adquirir el compromís de sol·licitar el permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sóller, un cop adjudicada definitivament la llicència temporal i, en qualsevol cas, abans de començar l'activitat.

I perquè consti, sign aquesta declaració a SÓLLER el dia ______ de /d'_____________ de 2023.

(Signatura)

 

 

 

 

 

​​​​​​​

BATLE - PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER.

 

ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL.

Nom:

 

DNI / CIF:

 

Declar sota la meva responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent:

(* La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà de complimentar, en cas de ser adjudicatari, de conformitat amb el que indica l'apartat 9 del present Pla regulador).

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto-taxi de Sóller

Puntuació

Haver realitzat correctament els serveis dels torns de guàrdies obligatòries els dos darrers anys. (màxim 4 punts)

 

Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Sóller.

(0,5 punts per cada any fins a un màxim de 6 punts)

 

Aportació de vehicle híbrid o elèctric. (2 punts)

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys. (2 punts)

Aportació de vehicle de menys de 5 anys. (1 punt)

 

Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit. (1 punt)

 

TOTAL (Màxim 15 punts)

 

 

Categoria B: Lliure

Puntuació

Per antiguitat com a conductor titular o assalariat.

(0,5 punts per cada any fins a un màxim de 6 punts)

 

Aportació de vehicle híbrid o elèctric. (2 punts)

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys. (2 punts)

Aportació de vehicle de menys de 5 anys. (1 punt)

 

Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit. (1 punt)

 

TOTAL (Màxim 11 punts)

 

I perquè consti, sign aquesta declaració a SÓLLER el dia ______ de /d'_____________ de 2023.

(Signatura)

 

 

​​​​​​​

BATLE - PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER.

 

ANNEX IV DECLARACIÓ RESPONSABLE PER AL CÒMPUT D'ANTIGUITAT.

L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complits sense que pugui tenir-se en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de tal còmput.

Nom:

 

DNI / CIF:

 

Categoria A. Titulars:

Declar sota la meva responsabilitat, que som titular de la llicència de taxi n. …. del servei d'auto-taxi del municipi de Sóller, des de l'any ........… comptant amb una antiguitat com a titular de ...….. anys.

Categoria B. Lliure:

Declar sota la meva responsabilitat, que com a conductor titular o assalariat del servei d'auto-taxi, compt amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ...…. anys, per a la qual cosa adjunt la relació següent:

Municipi

Núm. llicència

Nom del titular

de la llicència

Data inici

Data final

Antiguitat

(en mesos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(en cas de no tenir experiència senyalar ZERO anys)

I perquè consti, sign aquesta declaració a SÓLLER el dia ______ de /d'_____________ de 2023.

(Signatura)

 

 

 

 

BATLE - PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER.

 

ANNEX V LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME DEL MUNICIPI DE SÓLLER.

Número de llicència temporal:

 

Vigència:

 

DADES DEL TITULAR

Nom i llinatges:

 

NIF / CIF:

 

DADES DEL VEHICLE

Vehicle (marca i model):

 

Matrícula del vehicle:

 

Places:

 

Potència:

 

Concedida per Resolució d'Alcaldia núm. ______ en data ___ , en aplicació del que disposa el Pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 i 2024 aprovat per Decret de Batlia núm. 339/2023 el dia 6 de març de 2023 (BOIB núm. ...... de ... de ....... de 2023), en desenvolupament de la competència municipal prevista a l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 28 de juny de 2014, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

Expedida a Sóller, el ___ de / d' _________ de 2023.

Vistiplau

El Regidor Delegat La Secretària

(signatura)                                         (signatura) 

 

​​​​​​​

 

 

CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA

La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.

Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment o mitjançant la contractació d'un o més conductors assalariats.

Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l'establert en la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació respecte al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades per l'Ajuntament corresponent.

NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir del últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II.A del Pla d'actuació).»