Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 148827
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es classifica com de lliure designació la forma de provisió de dos llocs de secretaria delegada de classe tercera del Consell Insular de Mallorca, llocs reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional (codis 24902 i 24903)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 d'octubre de 2022, es va classificar el nou lloc de col·laboració de secretaria delegada de classe tercera (24903) i es va reclassificar el lloc de treball de secretaria delegada de classe primera (18338) a classe tercera (24902), llocs del Consell Insular de Mallorca reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. La sol·licitud del Consell Insular de Mallorca també preveia el canvi de forma de provisió d'ambdues places, que del sistema de concurs passarien al sistema de lliure designació.

3. L'informe jurídic de 19 d'octubre de 2022, emès pel Servei de Corporacions Locals, fou desfavorable pel que fa a aquest canvi de sistema de provisió, atès que:

Es considera preceptiva l'autorització expressa de l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat en matèria d'hisendes locals, que preveu l'article 45 del Reial decret 128/2018.

Pel que fa a la justificació de l'excepcionalitat del procediment de lliure designació, en consideració a les funcions de direcció, especial responsabilitat i contingut del lloc, es considera que podrien entrar en contradicció amb la classificació d'ambdós llocs com de tercera.

Malgrat això, i atès que en l'expedient hi consta la justificació continguda en l'informe proposta, aquest informe podria ser favorable amb l'aportació de l'autorització expressa de l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat en matèria d'hisendes locals.

4. En data 17 de gener de 2023, va tenir entrada en el registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat un ofici del director insular de Funció Pública del Consell Insular de Mallorca mitjançant el qual tramet la resposta de la directora general d'Estabilitat Pressupostària i Gestió Financera Territorial de la Secretaria d'Estat d'Hisenda del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, de 13 de desembre de 2022.

5. Aquest informe conclou el següent:

[...] la autorización que corresponde a esta Dirección General de Estabilidad Presupuestaria y Gestión Financiera Territorial queda limitada a la provisión de puestos de trabajo reservados a funcionarios con habilitación de carácter nacional que tengan encomendadas las funciones contenidas en los artículos 4 y 5 del citado Real Decreto 128/2018, es decir, el control y la fiscalización interna de la gestión económico-financiera y presupuestaria, y la contabilidad, tesorería y recaudación de Corporaciones Locales incluidas en el ámbito subjetivo definido en los artículos 111 y 135 del texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por el Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo, por lo que no procede la emisión de Resolución alguna para los puestos de trabajo de secretaría de ese Consejo Insular, por parte de este Centro directivo.

6. El 21 de febrer de 2023, el Servei de Corporacions Locals va emetre un informe jurídic amb la conclusió següent:

[...] d'acord amb l'informe jurídic de 19 d'octubre de 2022 esmentat en el punt tercer i amb el contingut de l'informe detallat en el punt cinquè d'aquests antecedents, és procedent modificar el sistema de provisió d'aquests dos llocs de treball i classificar-los com de lliure designació.

7. El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local va emetre la Proposta de resolució corresponent el 22 de febrer de 2023.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 8 del Reial decret 128/2018, ja esmentat, estableix que els llocs de treball de secretaria de les entitats locals els han classificar les comunitats autònomes.

3. L'article 15 del mateix Reial decret estableix que les entitats locals poden crear altres llocs de treball que tenguin atribuïdes funcions de col·laboració immediata i auxili a les de secretaria, intervenció i tresoreria. Aquests llocs de treball estan reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, que exerceixen les seves funcions sota la dependència funcional i jeràrquica del titular de la secretaria, intervenció o tresoreria, respectivament.

4. L'article 24 del Reial decret 128/2018 estableix que correspon als secretaris interventors l'exercici dels llocs de treball esmentats en l'article 8.1.c) d'aquest Reial decret, és a dir, de les secretaries de classe tercera.

5. La disposició addicional primera del Reial decret 128/2018 estableix que les modificacions en la classificació o forma de provisió de llocs de treball efectuades a l'empara d'aquest Reial decret no afecten les destinacions dels qui els estiguin ocupant amb caràcter definitiu.

6. L'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

7. L'article 2.2.b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Classificar com de lliure designació el sistema de provisió dels dos llocs de treball de secretaria delegada de classe tercera del Consell Insular de Mallorca, codis 24902 i 24903, reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció.

2. Disposar que aquesta classificació no afecta les destinacions dels funcionaris amb habilitació de caràcter nacional que estan ocupant aquests llocs amb caràcter definitiu.

3. Publicar la resolució que es dicti en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la al Consell Insular de Mallorca i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta comunitat autònoma.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, data de la signatura electrònica (24 de febrer de 2023)

La consellera de Presidència,Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez