Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 145058
Convocatòria i bases reguladores de subvencions per a entitats veïnals per a l’organització de festes d'estiu i altres activitats que promoguin la participació de la ciutadania del municipi de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament de Calvià, mitjançant la Direcció General de Participació ciutadana i Joventut, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca, per mitjà de convocatòria única, les entitats i associacions veïnals perquè sol·licitin els ajuts econòmics d’acord amb les següents:

BASES

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CONDICIONS I FINALITAT

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’organització i execució en els diferents nuclis de població del municipi de Calvià, d'acord amb les condicions que es detallen, i amb la finalitat de fomentar i promoure la participació de la ciutadania en la vida municipal, dels següents projectes d'interès general que afecten els veïns i veïnes del municipi.

1. Festes d'estiu 2023

Són subvencionables l'organització i execució de les festes d'estiu dels diferents nuclis de població del municipi de Calvià, amb un màxim de 5 dies consecutius. El període de festes començarà el dia 30 de juny i acabarà el dia 30 d'agost, ambdós inclosos

Són subvencionables aquelles activitats que, anualment i a l'estiu, en unes dates assenyalades, dinamitzin la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses tradicionals de les celebracions de les festes d'estiu (cercaviles, balls, revetles populars, concerts, representacions teatrals o líriques, competicions esportives, propostes per als més grans i propostes per als joves i els infants...) i que contribueixin a afirmar l'existència de la comunitat local com a col·lectiu a partir d'uns referents compartits.

En cas que més d'una associació sol·liciti subvenció per a celebrar les festes d'estiu en la mateixa zona, guanyarà la que obtingui major puntuació en la valoració de la proposta presentada. En el supòsit que tenguin igual puntuació, com a sistema de desempat, es tendrà en compte la puntuació més alta de l'obtinguda en els criteris C i D (PROGRAMA D'ACTIVITATS I PROJECTE) de la base quarta d'aquesta convocatòria. En cas que persisteixi l'empat, s'oferirà la possibilitat que es posin d'acord les entitats coincidents, perquè, en un termini màxim de 7 dies naturals  (mitjançant la remissió de declaració responsable per part de totes dues entitats), acordin repartir les activitats dels dies de festes (màxim 5 dies) entre ambdues. En el cas que no existeixi acord d'organització conjunta, es procedirà a sortejar entre les que hagin presentat sol·licitud. L'entitat beneficiària en 2023 no pot tornar a tenir la condició de beneficiària en 2024, en cas de que hi torni a haver un empat. 

2. Festivitat de les Verges 2023

Són subvencionables l’organització i execució, en els diferents nuclis de població del municipi de Calvia, de les activitats del dia 21 d’octubre, conegudes com a Festivitat de les Verges, que es podrà celebrar el mateix 21 d’octubre, 20 o 22 d’octubre de 2023, consistents en la dinamització de la comunitat local mitjançant una pluralitat d’activitats diverses que recreen aquesta festivitat, com per exemple bunyolada amb actuació musical relacionada amb aquest dia.

Serà subvencionable només un dia de festa amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat, únicament, amb la celebració de la festivitat prevista en aquest apartat (Festivitat de les Verges). 

3. Nit de les Ànimes / Festa de Halloween 2023

Són subvencionables l'organització i execució, en els diferents nuclis de població del municipi de Calvià, de les activitats del dia 31 d'octubre conegudes com a Nit de les Ànimes i Festa de Halloween, que es podrà celebrar el mateix 31 d'octubre, 1 de novembre o el cap de setmana immediatament anterior o posterior al dia 31 assenyalat, consistents en la dinamització de la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses que recreen el moment de l'any en què els morts visiten els vius: encesa de ciris i altres llums de flama, sovint a l'interior de càntirs i fruits del temps, com per exemple carabasses; realització de processons carnavalesques amb l'aparició de les representacions dels esperits dels morts que la tradició popular ha creat al llarg dels temps (fantasmes, ànimes en pena i altres éssers terrorífics); i també festes de disfresses, túnels de terror i semblants.

Serà subvencionable només un dia de festa amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat, únicament, amb la celebració d'una de les festivitats previstes en aquest apartat (Halloween o Nit de les Ànimes).

4. Cavalcada dels Reis 2024

Són subvencionables les activitats duites a terme per les associacions amb la finalitat d'integrar-se en l'organització i execució de la Cavalcada de Reis unificada al municipi de Calvià i que serà organitzada i coordinada per l'Ajuntament de Calvià. Dites activitats desenvoluparan l'espectacle de l'arribada dels Reis Mags posant en escena diferents actes de la cavalcada reial. S'hi podrà incloure, a més, l'entrega de cartes o el lliurament de regals.

També serà subvencionable l'organització i execució de les cavalcades de Calvià Vila - Es Capdellà i Peguera,  nuclis del municipi amb tradició arrelada i continuada, desenvolupant l'espectacle de l'arribada dels Reis Mags i posant en escena diferents actes de la cavalcada reial. S'hi podrà incloure, a més, l'entrega de cartes o el lliurament de regals.

Es podrà celebrar únicament el dia de la realització de l'activitat. Les activitats complementàries, en el cas de la recollida de cartes o el lliurament de regals, es podran dur a terme des del 15 de desembre de 2023 i fins el dia de la realització de l'activitat.En cas de participar en la Cavalcada de Reis del municipi i, a més, organitzar i executar cavalcada en un nucli, només se subvencionarà el primer supòsit.

5. Festes de Sant Antoni o Sant Sebastià 2024

Són subvencionables l'organització i execució de foguerons de Sant Antoni / Sant Sebastià (i l’encès d’alimares en Es Capdellà) als diferents nuclis de població del municipi de Calvià.

Activitats que promocionin els elements bàsics de la nostra cultura popular en la celebració de les festivitats de Sant Antoni i Sant Sebastià (i alimares en Es Capdellà), com ara foguerons, dimonis, xeremiers, ximbombes, balls populars, glosades, beneïdes dels animals i, a més, que contribueixin a revitalitzar la nostra cultura popular i la participació ciutadana.

En aquest cas, es considerarà subvencionable una de les tres activitats (Sant Antoni, Sant Sebastià o Beneïdes, i alimares en Es Capdellà) per cada una de les associacions que siguin beneficiàries de la subvenció. 

Aquestes activitats han de realitzar-se entre el 12 i el 28 de gener de 2024, ambdues dates incloses. 

Serà subvencionable només un dia de festa amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat, únicament, amb la celebració d'una de les festivitats previstes en aquest apartat (Sant Antoni, Sant Sebastià o les Alimares).

6. Rua unificada 2024

Són subvencionables les activitats duites a terme per les associacions amb la finalitat d'integrar-se en l'organització i execució de la Rua unificada al municipi de Calvià i que serà organitzada i coordinada per l'Ajuntament de Calvià. 

Seran subvencionables, entre altres, la decoració de carrosses i confecció de disfresses, així com altres despeses directament relacionades amb la participació en aquesta activitat. 

Serà subvencionable només la participació en el dia de la Rua unificada de Calvià de 2024.

SEGONA. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Durant l'exercici pressupostari vigent es destina la quantitat de CENT VUITANTA-SET MIL CINC-CENTS EUROS (187.500,00€) en total a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent: 301 92400 4800010 “Subvenció dinamització zones”, que es distribuiran de la manera següent:

1. Festes d'estiu 2023: CENT CINQUANTA-VUIT MIL CINC-CENTS EUROS (158.500,00€)

2. Festivitat de les Verges 2023: TRES MIL EUROS (3.000,00€)

3. Nit de les Ànimes / Halloween 2023: TRES MIL EUROS (3.000,00€)

4. Cavalcada de Reis 2024: QUINCE MIL EUROS (15.000,00 €)

5. Festes de Sant Antoni / Sant Sebastià 2024: QUATRE MIL EUROS (4.000,00 €)

6. Rua unificada 2024: QUATRE MIL EUROS (4.000,00€)

TERCERA. DESTINATARIS DE LA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria està adreçada a entitats veïnals inscrites en el Registre municipal d'entitats ciutadanes de Calvià i té com a finalitat subvencionar les activitats que facin dins el seu propi nucli, obertes a tota la població, així com la seva participació a la Cavalcada única de Reis i la Rua, complint en tot cas les presents bases i els seus estatuts.

Es defineixen els següents nuclis del terme municipal com a zones beneficiàries i destinatàries de l'objecte d'aquesta convocatòria:

BADIA DE PALMA

CALVIA VILA

CAPDELLA (ES)

CAS CATALA-ILLETES (SES)

COSTA D'EN BLANES

COSTA DE LA CALMA

GALATZÓ

MAGALUF

NOVA SANTA PONÇA

PALMANOVA

PEGUERA

PORTALS NOUS

SANTA PONÇA

SOL DE MALLORCA

SON CALIU

SON FERRER

TORO (EL)

No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. En particular, cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

QUARTA. PROCEDIMENT PER CONCEDIR LES SUBVENCIONS

Per valorar els projectes presentats s'han de tenir en compte els criteris següents:

1. Festes d'estiu. Criteris de valoració (màxim 100 punts)

1. Població / nombre de residents (fins 40 punts). 

Aquest apartat l'emplenarà l'Administració. 

2. Sobre l'entitat (fins 10 punts).

Col·laboració amb altres associacions del municipi en la realització del projecte (0 a 10 punts). S'haurà d'acreditar amb el document de col·laboració que es facilita. Es valorarà:

1) 2 punts per col·laboració amb altres entitats veïnals del terme municipal.

2) 1 punt per col·laboració amb qualsevol altre tipus d'associació o entitat sense ànim de lucre.

3) 1 punt per curs o taller realitzat o declaració responsable d'assistència a aquesta formació, d'algun representant de l'entitat que participi activament en les festes d'estiu de la zona, relacionat amb:

a) el protocol d'actuació per fer front a agressions sexistes, sexuals i homòfobes

b) la Dispensació Responsable d'Alcohol (DRA)

3. Sobre el projecte (fins 15 punts). 

Aquest apartat l'emplenarà l'Administració.

1) Participació de veïns i veïnes en les activitats passades. Es calcularà, per part del servei de Participació ciutadana, sobre la base dels dos darrers anys en què l'entitat sol·licitant hagi rebut subvenció per a l'organització de Festes d'Estiu, i en funció dels càlculs presentats per l'entitat a l'hora de tramitar les llicències corresponents (0 a 5 punts). 

2) Nivell d'interès municipal en el projecte presentat (0 a 10 punts). 

4. Programa d'activitats (fins 35 punts).

​Planning d'activitats. Es valorarà la durada, diversitat, destinataris de les activitats propostes i el foment de les tradicions de  les Illes Balears i del municipi de Calvià. S'haurà de presentar amb el document que es facilita.

1) Durada (0 a 6 punts). Es valorarà amb 1,5 punts per cada dia de festa, que hauran de ser consecutius, amb un màxim de 6 punts. Es reduirà 0,5 punts per cada dia de festa que excedeixi de 5 dies, on hi hagi programades activitats a partir de les 22:00 hores. A partir del sisè dia consecutiu no es poden garantir els recursos municipals. 

2) Diversitat d'activitats (0 a 10 punts): esports, cultura, gastronomia, jocs i oci, mediambiental, igualtat. Es valorarà amb 1 punt per cada tipus d'activitat amb un màxim de 10 punts. 

3) Destinataris (0 a 10 punts): Infància, Joventut, 2a edat, 3a edat, activitats dirigides a persones amb diversitat  funcional. Es valorarà amb 2 punts per cada un dels tipus enumerats  amb un màxim de 10 punts.

4) Foment de les tradicions de les Illes Balears i del municipi de Calvià. Es valorarà amb 3 punts per cada activitat  tradicional  amb un màxim de 9 punts (0 a 9 punts).

Fórmula per calcular la quantitat de la subvenció. La quantitat que en resulti s'ha d'assignar de la manera següent:

- La quantitat del pressupost es divideix entre el nombre total de punts obtinguts per totes les associacions i federacions de veïns i veïnes per obtenir el valor corresponent a un punt.

- Aquest valor s'ha de multiplicar pels punts obtinguts per cada associació o federació veïnal, i s'obté així l'assignació corresponent a cada una.

- L'entitat que obtengui major puntuació serà la beneficiària de la subvenció en cada un dels nuclis. 

Per a assegurar la celebració d'unes festes adequades en totes les zones, s'estableix una subvenció inicial de 7.000,00€ per a totes les entitats que es presentin a aquesta convocatòria, i que complint requisits i presentació en data i forma, per nombre de residents no arribin a aquesta quantia mínima.

En cas de concurrència. En cas que concorrin dues o més associacions sobre un mateix nucli de població, guanyarà la que obtingui major puntuació en la valoració de la proposta presentada. En el supòsit que tenguin igual puntuació, com a sistema de desempat, es tendrà en compte la puntuació més alta de l'obtinguda en els criteris C i D (PROGRAMA D'ACTIVITATS I PROJECTE) de la base quarta d'aquesta convocatòria.

En cas que persisteixi l'empat, s'oferirà la possibilitat que es posin d'acord les entitats coincidents, perquè, en un termini màxim de 7 dies naturals  (mitjançant la remissió de declaració responsable per part de totes dues entitats), acordin repartir les activitats dels dies de festes (màxim 5 dies) entre ambdues. En el cas que no existeixi acord d'organització conjunta, es realitzarà un sorteig que determinarà l’entitat que resultarà beneficiària de la subvenció. Si en la convocatòria de l’any següent es torna a donar aquesta situació d’empat, l’entitat que hagi resultat beneficiària en la convocatòria de 2023 no podrà ser beneficiària d’aquesta línia de subvenció en la convocatòria de 2024.  

2. Festivitat de les Verges,  Nit de les ànimes / Halloween, Cavalcada dels Reis, festes Sant Antoni / Sant Sebastià / alimares i rua unificada.

Criteri de valoració. Fórmula per calcular la quantitat de la subvenció:

Les subvencions de la Festivitat de les Verges, Nit de les ànimes / Halloween, Cavalcada dels Reis, Festes de Sant Antoni / Sant Sebastià i Rua unificada, s'han de calcular a partir de la distribució del total de cada línia entre les entitats que presentin sol.licitud, de manera que cada entitat rebrà el mateix import. 

3. Criteris comuns a totes les festes

3.1. La quantitat de la subvenció no podrà ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.

3.2. En el cas que la proposta de subvenció corresponent a qualcun dels projectes presentats excedeixi la quantitat expressada en la sol·licitud, s'ha de concedir la subvenció amb el límit de l'esmentada sol·licitud.

3.3 El límit màxim de l'ajut que s'atorga per projecte és el crèdit màxim previst en aquestes bases. Així mateix, es podrà prorratejar, entre els beneficiaris de la subvenció, l'import màxim destinat a aquesta convocatòria.

CINQUENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I TRAMITACIÓ

5.1. Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals a comptar del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Es publicarà també a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en el tauler d’anuncis electrònic de la corporació i en la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià de Participació Ciutadana.

Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament per mitjans electrònics, a través del Registre General electrònic de l’Ajuntament de Calvià (Seu electrònica), o en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.2. Documentació necessària per formular les sol·licituds 

Les entitats interessades han d'aportar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció i declaració responsable (Annex I). La sol·licitud de les actuacions per subvencionar s'ha de presentar  degudament emplenada i signada pel representant de l'entitat segons el model que s'adjunta.

b) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (Annex II). L'annex II no serà necessari en el cas de  que l'Ajuntament ja disposi d'aquestes dades i estiguin actualitzades.

c) Planning activitats per a les festes d'estiu (Annex III).

d) Declaració de cofinançament del projecte, pressupost d'ingressos i despeses (on es detallin les despeses i els ingressos de  l'activitat), un per activitat (Annex IV).

e) Model de col·laboració (Annex V).

Així mateix, conforme estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Administració o hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L'Administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents llevat que l'interessat s'hi oposés.

Per a la tramitació d'aquest procediment s'han de consultar automàticament les dades incloses en els documents següents en poder de l'Administració actuant o elaborats per les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'oposi a la consulta:

         a) Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

         b) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

         c) No tindre deutes pendents de pagament amb l'Ajuntament de Calvià.

         d) NIF de l'entitat sol·licitant.

         e) Inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià.

No es requerirà a les persones interessades dades o documents no exigits per la normativa reguladora aplicable o que hagin estat aportats anteriorment per la persona interessada a qualsevol administració. A aquests efectes, l’interessat haurà d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents referits.

En cas que les persones interessades s'oposin a la consulta, ho hauran d'indicar a la casella corresponent habilitada al formulari de sol·licitud i aportar els documents.

Quan així ho exigeixi la normativa aplicable, se sol·licitarà el consentiment exprés de la persona interessada per fer la consulta.

Excepcionalment, en cas que alguna circumstància impossibiliti l'obtenció de les dades esmentades, es podrà sol·licitar a les persones interessades que presentin els documents corresponents.

Les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar de manera motivada la confrontació de les còpies aportades per la persona interessada, podent requerir l'exhibició del document o de la informació original.

5.3. Defectes en la sol·licitud i altra documentació

Un cop rebudes les sol·licituds, seran revisades pel servei de Participació Ciutadana i, en cas que hi hagi algun defecte, es requerirà l'esmena, i es concedirà a les persones interessades un termini màxim improrrogable de 5 dies hàbils per esmenar els errors o omissions detectats a la sol·licitud, amb indicació que, si no esmenen en termini, es considerarà que han desistit de la seva petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39 /2015, d'1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El servei de Participació ciutadana podrà sol·licitar a les entitats sol·licitants que aportin totes les dades, documents complementaris i aclariments que siguin necessaris per a la correcta verificació de la sol·licitud o per a la seva tramitació i resolució.

D’acord amb el que estableix l’article 57 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan òrgan tramitador apreciï que una mateixa entitat ha presentat diverses sol·licituds, ha d'acordar-ne l'acumulació i seguirà amb la tramitació com un únic expedient. Si no s'ha rebut comunicació de desistiment dins el termini establert, s'acumularan totes les sol·licituds que l'entitat hagi presentat i s'aplicaran conjuntament els imports màxims de subvenció que estableix l'article 2 de les presents bases.

5.4. Igualtat d’homes i dones

1. La documentació presentada per a l’obtenció de la subvenció evitarà l’ús del llenguatge i imatges sexistes, sense que pugui existir discriminació directament o indirectament per raó de sexe.

2. En tots els projectes presentats a les diferents convocatòries municipals es tendirà a introduir la perspectiva de gènere en la seva elaboració.

3. En l'elaboració de memòries i informes que l'entitat subvencionada haurà de presentar amb motiu de l'execució i la justificació de la subvenció, l'entitat beneficiària tendirà a presentar les dades estadístiques sobre les persones beneficiàries o usuàries i sobre el personal que executi el projecte subvencionat; es tendirà a presentar les dades desagregades per sexe i edat, establint percentatges, a fi de conèixer la població sobre la qual incideix la subvenció.

SISENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

1) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible, hauran de renunciar-hi expressament en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.

2) Realitzar l’activitat o el projecte pel qual es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes prevists.

3) Les activitats objecte d'aquesta subvenció hauran de realitzar-se almenys un 75% en espais públics o considerats d'ús públic, per a afavorir la dinamització de la zona i l'accés de tots els veïns i veïnes. Tindran la consideració d'espais d'ús públic aquells sobre els que la majoria de veïns i veïnes de la zona tinguin el dret o servitud d'ús.

4) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, i facilitar la informació que es requereixi.

5) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, i justificar-les adequadament.

6) Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.

7) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, i també tots els estats comptables i registres específics que s’exigeixen en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

8) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

9) Abans de difondre el programa de festes, l'entitat beneficiària ha d'incloure a la documentació i publicitat impresa el logotip de “col·laboració” de l’Ajuntament de Calvià, una vegada que el Servei de Participació ciutadana hagi donat el vist i plau, amb la finalitat de garantir la correcció ortogràfica i complir el manual d'identitat corporativa. En cap cas es pot donar difusió a qualsevol tipus d’activitat subvencionada sense comptar amb el vist i plau del servei de Participació ciutadana.

10) Presentar en un termini mínim de 30 dies hàbils abans de l'inici de l'activitat, la documentació necessària per a tramitar la corresponent autorització. En cas que no es compleixi aquest punt, l'Ajuntament podrà no donar suport a l'activitat i s'hauria de reintegrar la quantitat subvencionada. 

11) Els beneficiaris han de formalitzar una assegurança de responsabilitat civil i se n'haurà de remetre una còpia de la pòlissa i rebut de pagament al Departament de Participació Ciutadana. 

12) L'organització i execució de tots els actes han de disposar de la preceptiva autorització de conformitat amb la legislació vigent. 

13) Entregar al departament de Participació Ciutadana un programa de les festes en format electrònic.

SETENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

1. Rebudes totes les sol·licituds de subvenció i tenint per realitzat, si escau, el tràmit d'esmena de defectes o aportació de nova              documentació, els expedients que reuneixin tots els requisits i que continguin la documentació requerida, seran remessos a la              Comissió de valoració que es constitueixi a l'efecte de valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de les presents bases                    reguladores. La Comissió de valoració estarà constituïda per les persones següents: 

  • President/a: La tinenta de batle de Participació Ciutadana o persona en qui delegui, com a president/a de la mesa.
  • Vocals: Dos/dues tècnics/ques de Participació Ciutadana o persona en qui deleguin, que actuaran com a vocals.
  • Secretari/secretària: El secretari municipal o persona en qui delegui, que actuarà com a secretari amb veu però sense vot.

2. Examinades les sol·licituds per la Comissió de valoració, l'òrgan competent en matèria de Participació ciutadana emetrà                  proposta de resolució, de conformitat amb allò acordat per la Comissió de valoració, que s'elevarà a la Junta de Govern Local,            òrgan competent per acordar la concessió de les subvencions. 

3. El termini màxim per resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció.                    La resolució que acordi la concessió de la subvenció haurà de ser notificada a les persones interessades amb la comunicació del            termini  per a la realització de l’objecte de la subvenció, així com la seva justificació. Transcorregut aquest termini sense que                s'hagi publicat la resolució, l'entitat sol·licitant podrà entendre desestimada la sol·licitud.

VUITENA. RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la comissió de valoració, assignarà objectivament i de forma individual els ajuts.

De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Calvià.

NOVENA. CONDICIONS DE FINANÇAMENT, ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS I JUSTIFICACIÓ

9.1. Condicions de finançament

Serà requisit indispensable, per a l’abonament de la quantitat subvencionada, que l’entitat o associació hagi justificat, si n'és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derivi de la normativa aplicable, constitueixen causes de pèrdua del dret a cobrament de la subvenció, total o parcial, u obligació al reintegrament, les següents:

a) Incomplir les obligacions contemplades a la convocatòria o alterar aspectes rellevants del projecte que s'hagin tingut en                    compte per concedir l'ajuda.

b) No presentar tota la documentació justificativa en temps i forma exigits o ser-ne la presentació insuficient o incompleta.

c) Qualsevol altra causa que posi de manifest que l'entitat no reunia els requisits per ser beneficiària d'aquestes subvencions o              l'alteració dels supòsits que van servir de base per avaluar les sol·licituds.

No són subvencionables l'assegurança de vehicles a nom de l'entitat ni les despeses derivades del seu manteniment, les despeses per donatius, regals i obsequis a particulars o entitats, les despeses sorgides amb motiu d'entrades a esdeveniments, activitats o espectacles.

La no justificació de l’activitat donarà inici a l'expedient de devolució de la subvenció.

9.2. Presentació de la justificació de la subvenció

La justificació s'ha de presentar obligatòriament per mitjans electrònics, a través del Registre General electrònic de l’Ajuntament de Calvià (Seu electrònica), o en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.3. Documentació

Les subvencions concedides d’acord amb les prescripcions d’aquestes bases han de justificar-se adequadament, un cop finalitzada l’activitat, el servei o el projecte origen de la subvenció atorgada. 

La memòria tècnica i la memòria econòmica es presentaran de manera conjunta a l’Annex VI.

a) Memòria tècnica justificativa del compliment de les condicions exigides en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, adjuntant-hi fotografies. 

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que haurà de contenir les factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud. Juntament amb les factures, s'ha de presentar obligatòriament la relació signada pel president de l'associació o entitat beneficiària o persona en qui delegui. Les factures presentades hauran de contenir, com a mínim, les dades següents:

  • Nom i cognom o raó social dels proveïdors, amb el NIF o el CIF corresponent.
  • Quantitat i preu unitari.
  • IVA desglossat o l’expressió d’IVA inclòs.
  • Descripció suficient del subministrament o servei, en cas contrari caldrà adjuntar document explicatiu.
  • Número i data de la factura.

9.4. Terminis 

La justificació de les actuacions dutes a terme es podrà fer una vegada finalitzades les corresponents activitats. Per fer-ho, es fixen específicament els terminis següents, dels quals, en cap cas no es podrà excedir:

- 31 d'octubre de 2023, per a les festes d'estiu de 2023.

- 28 de febrer de 2024, per a les Verges, Nit de les Ànimes / Halloween de 2023, Cavalcada dels Reis, les festes de Sant Antoni i Sant Sebastià i Rua 2024.

9.5. Reintegrament

D'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries podran realitzar, sense requeriment previ de l'Administració, la devolució total o parcial de la subvenció concedida, mitjançant la seva ingrés al compte bancari ES61 2100 8009 1113 0009 0488, en concepte de devolució voluntària de la subvenció.

La persona beneficiària haurà de presentar davant de la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, la còpia justificativa de la devolució voluntària realitzada, de conformitat amb l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en què constin la data d'ingrés, el seu import i el número d'expedient i denominació de la subvenció concedida. A aquests efectes, en el concepte de l’operació es farà constar el text “Devolució subvenció número d’expedient”. 

Aquest procediment de reintegrament també es pot iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la legislació estatal bàsica, sens perjudici de les particularitats establertes al Decret legislatiu 2/ 2005 pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

9.6. Comprovacions

L’Ajuntament de Calvià podrà fer, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte de la destinació i l'aplicació de les subvencions concedides

DÈCIMA. REFORMULACIÓ

La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions als beneficiaris i en aplicació del principi de proporcionalitat, en podrà modificar l'assignació mitjançant una resolució motivada, davant la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:

a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.

b) Amb la justificació prèvia de la causa que origina la impossibilitat d’executar l’activitat o el projecte que motivà la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació dels ajuts concedits.

c) Es podrà reduir la subvenció fins a arribar al 50% de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.

d) En el cas de donar-se la circumstància a), es podrà procedir fins i tot a la seva revocació.

ONZENA. RÈGIM JURÍDIC, RESPONSABILITAT I RÈGIM SANCIONADOR.

Aquesta convocatòria es regeix pel que estableixen les bases d’execució del pressupost general d’aquesta Corporació, i en allò que no s'hi hagi previst, s’ha d'aplicar supletòriament la Llei 38/2003, general de subvencions; el Reial  Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions; el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text Refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s’incorpori a la declaració responsable podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol I relatiu a les infraccions i al capítol II relatiu a les sancions del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

DOTZENA. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la data de publicació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s’ha resolt i se n’ha notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’interposi. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. Si no s’utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article esmentat anteriorment i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

TRETZENA. TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN

El tràmit de concessió de subvencions ha de complir amb les obligacions de transparència contingudes a l’Ordenança de transparència, accés a la informació i reutilització (BOIB 72 de 21 de novembre de 2015).

 

CATORZENA. INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem els interessats que les dades personals que aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de Participació Ciutadana per tal de portar-ne la gestió. 

Informació bàsica sobre protecció de dades. Identificació del tractament: Participació ciutadana. Responsable:Ajuntament de Calvià. Finalitat: organització d'activitats pròpies de les associacions. S'inclou la gestió, el control de les activitats, subvencions a aquestes associacions, així com la gestió de llicències d'activitat de festes i esdeveniments. Destinataris: segons el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Altres destinataris de comunicacions: Hisenda pública i administració tributària, bancs, caixes d'estalvi i caixes rurals. Les previstes en la legislació vigent en matèria d'ajudes i subvencions. A cossos i forces de seguretat de l'Estat, òrgans judicials. Altres òrgans de l'Administració de l'Estat, Comunitat Autònoma o Administració Local. Entitats Asseguradores i entitats sanitàries. Es podran publicar a través de la Web Municipal les dades de les Associacions amb l'objectiu de donar-les a conèixer. Informació addicional detallada sobre protecció de dades:

http://www.calvia.com/protecciodades.

Poden exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions previstes a la legislació vigent. 

QUINCENA. PUBLICACIÓ DE LES BASES I CONVOCATÒRIA

Les presents bases i la convocatòria, una vegada aprovades seran objecte de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També seran publicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

 

(Signat electrònicament: 22 de febrer de 2023)

La tinenta de batle de Joventut, Participació ciutadana, Medi ambient, ​​​​​​​Transició ecològica i Memòria democràtica ​​​​​​​ (per delegació de Batlia en data 15/06/2021) Margarita Plomer Fornés