Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 144247
Aprovació provisional de la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Plenari de l'Ajuntament d'Andratx en sessió ordinària celebrada dia 23 de febrer de 2023 acordà l'aprovació provisional de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, segons el següent:

-Modificar l'article 19 amb la següent redacció:

1. Els subjectes passius vindran obligats a presentar davant l'Ajuntament d'Andratx la corresponent declaració tributària. Aquesta declaració haurà de ser presentada en els següents terminis, a comptar des de la data en què es produeixi la meritació de l'impost:

a) Quan es tracti d'actes entre vius, el termini serà de trenta dies hàbils.

b) Quan es tracti d'actes per causa de mort, el termini serà de sis mesos prorrogables fins a un any a sol·licitud del subjecte passiu. Perquè pugui estimar-se la sol·licitud de pròrroga per l'Administració Tributària Municipal, aquesta haurà de presentar-se abans que finalitzi el termini inicial de sis mesos.

-Modificar l'article 20 amb la següent redacció:

La declaració haurà de contenir tots els elements de la relació tributària que siguin imprescindibles per a practicar la liquidació procedent i, en tot cas, els següents:

a) Nom i cognoms o raó social del subjecte passiu, contribuent i, en el seu cas, del substitut del contribuent, NIF d'aquests, i els seus domicilis, així com les mateixes dades dels altres intervinents en el fet, acte o negoci jurídic determinant de la meritació de l'impost.

b) En el seu cas, nom i cognoms del representant del subjecte passiu davant l'Administració Municipal, NIF d'aquest, així com el seu domicili.

c) Lloc i Notari autoritzador de l'escriptura, nombre de protocol i data d'aquesta.

d) Situació física i referència cadastral de l'immoble.

e) Participació adquirida, quota de copropietat i, en el seu cas, sol·licitud de divisió.

f) Nombre d'anys al llarg dels quals s'ha posat de manifest l'increment del valor dels terrenys i data de realització anterior del fet imposable.

g) Opció, en el seu cas, pel mètode de determinació directa de la base imposable.

h) En el seu cas, sol·licitud de beneficis fiscals que es considerin procedents.

3. En el cas de les transmissions mortis causa, s'acompanyarà a la declaració la següent documentació:

a. Còpia simple de l'escriptura de la partició hereditària, si n'hi hagués.

b. Còpia de la declaració o autoliquidació presentada a l'efecte de l'Impost sobre Successions i Donacions.

c. Fotocòpia del certificat de defunció.

d. Fotocòpia de certificació d'actes d'última voluntat.

e. Fotocòpia del testament, en el seu cas.

L'Ajuntament aprovarà un model normalitzat de declaració, que establirà la forma, lloc i terminis de la seva presentació, així coms els supòsits i condicions de presentació per mitjans telemàtics.

4. L'interessat a acreditar la inexistència d'increment de valor haurà de declarar la transmissió, així com aportar els títols que documentin la transmissió i l'adquisició.

5. Les liquidacions de l'impost que practiqui l'Ajuntament d'Andratx es notificaran íntegrament als subjectes passius amb indicació del termini d'ingrés, expressió dels recursos procedents i altres requisits legals i reglamentaris.

A l'efecte del que es preveu en el present apartat, l'Administració tributària podrà utilitzar les dades consignades per l'obligat tributari en la seva declaració o qualsevol altre que obri en el seu poder, podrà requerir a l'obligat perquè aclareixi les dades consignades en la seva declaració o present justificant dels mateixos i podrà realitzar actuacions de comprovació de valors.

Quan s'hagin realitzat actuacions d'acord amb el que es disposa en el paràgraf anterior i les dades o valors tinguts en compte per l'Administració tributària no es corresponguin amb els consignats per l'obligat en la seva declaració, haurà de fer-se esment exprés d'aquesta circumstància en la proposta de liquidació, que haurà de notificar-se, amb una referència succinta als fets i fonaments de dret que la motivin, perquè l'obligat tributari al·legui el que convingui al seu dret.”

-Modificar l'article 24 amb la següent redacció:

En el cas que la quota final resultant de la declaració feta per l'Administració sigui d'un import a ingressar pel contribuent igual o inferior a 4,00 euros, s'ha d'arrodonir la quota final a 0,00 euros.

-Modificar l'article 28 amb la següent redacció:

1. Les quotes que resultin de declaracions presentades després d'haver transcorregut els terminis prevists en l'article 19.1 d'aquesta ordenança s'han d'incrementar amb els recàrrecs següents:

- El recàrrec serà un percentatge igual a l'1 per cent més un altre 1 per cent addicional per cada mes complet de retard amb què es presenti la declaració respecte a la finalització del termini establert per a la presentació i ingrés.

Aquest recàrrec es calcularà sobre l'import a ingressar resultant de la liquidació derivat de les declaracions extemporànies i exclourà les sancions que haguessin pogut exigir-se i els interessos de demora reportats fins a la presentació de la declaració.

A l'efecte d'aquest article, es considera requeriment previ qualsevol actuació administrativa realitzada amb coneixement formal de l'obligat tributari conduent al reconeixement, regularització, comprovació, inspecció, assegurament o liquidació del deute tributari.

- Si la presentació de la declaració s'efectua una vegada transcorreguts 12 mesos des de l'acabament del termini establert per a la presentació, el recàrrec serà del 15 per cent i exclourà les sancions que haguessin pogut exigir-se. En aquests casos, s'exigiran els interessos de demora pel període transcorregut des de l'endemà al final dels 12 mesos posteriors a la finalització del termini establert per a la presentació fins al moment en què la declaració s'hagi presentat.

- En les liquidacions derivades de declaracions presentades fora de termini sense requeriment previ no s'exigiran interessos de demora pel temps transcorregut des de la presentació de la declaració fins a la finalització del termini de pagament en període voluntari corresponent a la liquidació que es practiqui, sense perjudici dels recàrrecs i interessos que correspongui exigir per la presentació extemporània.

No obstant l'anterior, no s'exigiran els recàrrecs d'aquest apartat si l'obligat tributari regularitza, mitjançant la presentació d'una declaració corresponent a altres períodes del mateix concepte impositiu, uns fets o circumstàncies idèntics als regularitzats per l'Administració, i concorren les següents circumstàncies:

a) Que la declaració es presenti en el termini de sis mesos a comptar des de l'endemà d'aquell en què la liquidació es notifiqui o s'entengui notificada.

b) Que es produeixi el complet reconeixement i pagament de les quantitats resultants de la declaració en els termes previstos en l'apartat 4 d'aquest article.

c) Que no es presenti sol·licitud de rectificació de la declaració, ni s'interposi recurs o reclamació contra la liquidació dictada per l'Administració.

d) Que de la regularització efectuada per l'Administració no derivi la imposició d'una sanció.

L'incompliment de qualsevol d'aquestes circumstàncies determinarà l'exigència del recàrrec corresponent sense més requisit que la notificació a l'interessat.

El que es disposa en els paràgrafs anteriors no impedirà l'inici d'un procediment de comprovació o recerca en relació amb les obligacions tributàries regularitzades mitjançant les declaracions o autoliquidacions a què els mateixos es refereixen.

2. Quan els obligats tributaris no efectuïn l'ingrés ni presentin sol·licitud d'ajornament, fraccionament o compensació al temps de la presentació de la declaració extemporània, la liquidació administrativa que procedeixi per recàrrecs i interessos de demora derivada de la presentació extemporània segons el que es disposa en l'apartat anterior no impedirà l'exigència dels recàrrecs i interessos del període executiu que corresponguin sobre l'import de la declaració.

3. Perquè pugui ser aplicable el que es disposa en aquest article, les declaracions extemporànies hauran d'identificar expressament el període impositiu de liquidació al qual es refereixen i hauran de contenir únicament les dades relatives a aquest període.

4. L'import dels recàrrecs a què es refereix l'apartat 1 anterior es reduirà en el 25 per cent sempre que es realitzi l'ingrés total de l'import restant del recàrrec segons el següent:

En el cas de deutes tributaris resultants de liquidacions practicades per l'Administració, el pagament en període voluntari haurà de fer-se en els següents terminis:

a) Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies un i 15 de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins al dia 20 del mes posterior o, si aquest no fos hàbil, fins a l'immediat hàbil següent.

b) Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies 16 i últim de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins al dia cinc del segon mes posterior o, si aquest no fos hàbil, fins a l'immediat hàbil següent.

En aquest cas, amb la notificació de la liquidació d'aquest recàrrec i sempre que es realitzi l'ingrés total de l'import del deute resultant de la liquidació practicada per l'Administració derivada de la declaració extemporània, al temps de la seva presentació o en el termini voluntari, respectivament, o sempre que es realitzi l'ingrés en el termini o terminis fixats en l'acord d'ajornament o fraccionament d'aquest deute que l'Administració tributària hagués concedit amb garantia d'aval o certificat d'assegurança de caució i que l'obligat al pagament hagués sol·licitat al temps de presentar la declaració extemporània o amb anterioritat a la finalització del termini de pagament voluntari obert amb la notificació de la liquidació resultant de la declaració extemporània.

L'import de la reducció practicada d'acord amb el que es disposa en aquest apartat s'exigirà sense més requisit que la notificació a l'interessat, quan no s'hagin realitzat els ingressos a què es refereix el paràgraf anterior en els terminis previstos inclosos els corresponents a l'acord d'ajornament o fraccionament.

-Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor l'endemà a la seva publicació definitiva en el BOIB i continuarà vigent mentre no s'acordi la seva modificació o derogació expressa. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.

- I s'eliminen els articles 25, 26 i 29, motiu pel qual, la resta d'articulat continuarà l'enumeració correlativa.

En compliment amb allò disposat a l'article 17 del Reial decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, es sotmet l'expedient a informació pública per un termini de trenta dies, per tal que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes.

Si transcorregut aquest termini no s'haguessin presentat reclamacions, es considerarà aprovat definitivament l'esmentat Acord, sense que calgui un acord plenari.

 

Andratx, document signat electrònicament: (24 de febrer de 2023)

La batlessa Estefanía Gonzalvo Guirado