Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 140169
Resolució de la Presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials d'adjudicació pel procediment de lliure designació, dels llocs de feina vacants de personal funcionari de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials
Antecedents
I. Per Resolució de la presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) de 10 de juny de 2022 (BOIB núm. 77, de 14 de juny de 2022) es varen aprovar les bases i les convocatòries del concurs per proveir llocs de treball de personal funcionari mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació.
II. La Resolució de la presidència de l'IMAS de l'1 de setembre de 2022 (BOIB núm. 117, de 6 de setembre de 2022), per la qual s'aprova a l'annex 3 la llista definitiva de les persones aspirants admeses, a l'annex 4 la llista definitiva de les persones aspirants excloses i a l'annex 5 la llista dels llocs que han quedat deserts, del procediment pel sistema de lliure designació.
Pel que fa al lloc codi F00570001 ha quedat desert conseqüència que la persona aspirant se li ha adjudicat un lloc de feina mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de 5 de setembre de 2022 (BOIB núm. 117 de 6 de setembre).
Respecte al lloc codi F00320012 també ha quedat desert atès que la persona aspirant, que el va demanar com a segona opció, finalment se li ha adjudicat un lloc que va demanar en primera opció.
III. D'acord amb la base 10.1 de la Resolució de la presidència de l'IMAS de 10 de juny de 2022, la Gerència i les diferents àrees de l'IMAS varen proposar motivadament les persones més idònies, mitjançant l'adjudicació pel procediment de lliure designació, en relació a les propostes que consten a l'expedient número 869284P i llocs de feina següents:
IV. El dia 25 de novembre de 2022, la directora gerent va proposar l'adjudicació provisional de lliure designació dels llocs de feina vacants de personal funcionari, i d'acord amb la base 12.2 de la Resolució de la presidència de l'IMAS de 10 de juny de 2022, va donar a les persones interessades el termini de cinc dies hàbils per formular observacions o reclamacions, en el qual no hi ha hagut cap reclamació.
Fonaments de dret
1. L'article 190.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears disposa que «el personal funcionari de les entitats locals, així com el personal eventual, es regeix per l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i per la legislació bàsica de règim local i les disposicions de la present llei en matèria de funció pública, per la Llei de funció pública de les Illes Balears en les matèries no reservades a la legislació bàsica de l'Estat ni regulades per aquesta llei, per la normativa de desplegament d'aquesta llei i per la que dictin les entitats locals, així com pels acords i pactes aprovats per aquestes entitats. La normativa de desplegament de la Llei de funció pública de les Illes Balears dictada pel Govern de les Illes Balears serà aplicable supletòriament.
2. L'article 80.1 del EBEP, disposa que la lliure designació amb convocatòria pública del personal funcionari de carrera consisteix en l'apreciació discrecional per l'òrgan competent de la idoneïtat dels candidats en relació amb els requisits exigits per acomplir el lloc.
3. L'article 35 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, especifica en l'apartat 1. i) que s'han de motivar els que es dicten en l'exercici de potestats discrecionals, i a l'apartat 2. que la motivació dels actes que exhaureixin els procediments selectius i de concurrència competitiva s'ha de fer de conformitat amb el que disposin les normes que regulin les convocatòries, i, en tot cas, han de quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti.
També la base 10.1. de la Resolució de la presidència de l'IMAS de 10 de juny de 2022, estableix entre d'altres que la persona titular de la direcció insular que es proposi, ha de motivar l'adjudicació a la persona més idònia d'acord amb els requisits que s'exigeixin per desenvolupar la feina.
En aquest sentit, la Gerència i les diferents àrees de l'IMAS varen proposar motivadament les persones més idònies, mitjançant l'adjudicació pel procediment de lliure designació. Aquesta exigència queda acreditada en els informes proposta relacionats a l'antecedent tercer.
4. L'informe proposta d'adjudicació de lliure designació, dels llocs de feina vacants de personal funcionari de la directora gerent de l'IMAS de 25 de novembre de 2022, publicada al Tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció (https://www.imasmallorca.net/rh/) de l'IMAS, va donar un termini de cinc dies hàbils a partir de la publicació d'acord amb la base 12.2, en el qual no hi ha hagut cap reclamació.
5. Correspon a la presidència de l'IMAS l'aprovació i la resolució de les convocatòries de provisió i establir les seves bases, d'acord allò que disposa el subapartat 16) de l'apartat segon de l'article 7 del Text Consolidat dels Estatuts de l'IMAS, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en sessió celebrada el dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).
També d'acord a la base 12.5 de la Resolució de 10 de juny, una vegada elevada a definitiva la proposta d'adjudicació, la presidència de l'IMAS ha de dictar la resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si és necessari, en el Butlletí Oficial de l'Estat, així com s'ha de publicar al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció.
6. La base 5.6 de la Resolució de 10 de juny especifica que amb el venciment del termini per presentar les sol·licituds caduca el termini per renunciar a participar en el concurs, per desistir-ne o alterar la preferència expressada. Una vegada transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants per a la persona sol·licitant, i les destinacions són irrenunciables, llevat que, abans de la presa de possessió, s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant una convocatòria pública.
7. D'acord a la base 13.1 de la Resolució de 10 de juny , el termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d'un mes si suposa canvi de residència o el reingrés al servei actiu. Així mateix, la base 13.3 determina que el termini per prendre possessió comença a comptar a partir de l'endemà d'haver cessat en el lloc de feina, que s'ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La base 13.4 de la Resolució esmentada estableix que el titular de l'organ on presta serveis el funcionari o funcionària que ha de cessar en el lloc de feina, pot proposar a la presidència de l'IMAS que s'ajorni per necessitats del servei fins a un màxim de 20 dies hàbils. El conseller o consellera esmentat ha de resoldre, tenint en compte la proposta. En aquest sentit la base 13.5 disposa que la presidència de l'IMAS pot excepcionalment, acordar el següent:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina. b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons que justifiquin la pròrroga sol·licitada.
8. La base 14.1 de la Resolució de 10 de juny, estableix que la cobertura dels llocs de treball objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament del personal que fins aleshores els ha ocupat, ja sigui de forma interina, funcional, en comissió de serveis o amb caràcter de provisionalitat.
9. La base 15 de la citada Resolució de 10 de juny, de període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat, especifica que els funcionaris i les funcionàries que obtenguin com a titulars un lloc de feina en una convocatòria d'execució d'aquestes bases hi hauran de romandre un mínim de dos anys.
Per tot això,
Resolc
Primer – Aprovar l'adjudicació, pel sistema de lliure designació, dels llocs de feina vacants de personal funcionari següents:
Codi lloc / Expansió |
Lloc de feina |
Unitat administrativa / Organisme |
Persona adjudicatària |
DNI |
F00320001/1 |
Secretari/a de presidència |
Òrgans de Govern |
Herrezuelo Pons, Maria |
***3608** |
F00520002/1 |
Cap de servei |
Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de Serveis Socials / Gerència |
Comas Mas, Isabel |
***0973** |
F00520005/1 |
Cap de servei de Gestió de Personal |
Servei de Gestió de Personal / Gerència |
Ramis Ferrer, Francesc |
***0423** |
F00730001/1 |
Director/a |
Llar dels Ancians / Àrea d'Atenció Sociosanitària |
Binimelis Bonnin, Apolonia Maria |
***4082** |
F00730002/1 |
Director/a Residència Felanitx |
Residència Felanitx / Àrea d'Atenció Sociosanitària |
Vanrell Pons, Apolonia |
***1341** |
F00730003/1 |
Director/a |
Residència Huialfàs / Àrea d'Atenció Sociosanitària |
Ramis Matas, Santiago |
***5126** |
F00730008/1 |
Director/a LTE Llucmajor |
Llar de Gent Gran Llucmajor / Àrea d'Atenció Comunitària i Projectes Estratègics |
Muñoz Rico, Antonio José |
***8133** |
F00730007/1 |
Director/a d'Acolliments Residencials |
Coordinació d'Acolliment Residencials / Àrea d'Infància i Família |
Martí Llorca, Maria Luisa |
***4297** |
F00520014/1 |
Cap de servei |
Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social / Àrea de Persones amb Discapacitat i Innovació Social |
García Roca, Mercedes |
***3681** |
F00520017/1 |
Cap de servei |
Servei d'Inclusió Social / Àrea d'Inclusió Social |
Cerdà Campomar, Sebastià |
***0111** |
F00520013/1 |
Cap de servei |
Servei de Prevenció Comunitària i Suport Territorial / Àrea de Suport Territorial |
Sastre Ramis, Tòfol |
***3220** |
Segon – Declarar els llocs de feina de la convocatòria pel procediment de lliure designació que han quedat deserts següents:
Codi lloc / Expansió |
Lloc de feina |
Unitat administrativa / Organisme |
F00570001/1 |
Cap de departament de Recursos Humans |
Departament de Recursos Humans / Gerència |
F00520019/1 |
Cap de servei de Prevenció |
Servei de Prevenció / Gerència |
F0068017Q/1 |
Coordinador/a de oficina de Protecció a la Persona Major |
Servei d'Atenció Sociosanitària / Àrea d'Atenció Sociosanitària |
F00320012/1 |
Secretari/a director/a |
Servei d'Atenció Sociosanitària / Àrea d'Atenció Sociosanitària |
Tercer – Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció de l'IMAS.
Quart – Establir el termini de tres dies hàbils per prendre possessió que comença a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de treball, el qual s'haurà de produir en els tres dies hàbils següents a la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució que no exhaureix la via administrativa es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat o publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 28 del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca el dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Palma, en la data de la signatura electrònica d'aquesta resolució: (17 de febrer de 2023)
La presidenta de l'IMAS Sofía Alonso Bigler