Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 133963
Modificació bases de la convocatòria per a la provisió, amb caràcter de personal funcionari de carrera, de tres places d’oficial o oficiala de policia local, per concurs oposició i promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia núm. 2023-0688, de 20 de febrer de 2023, s'ha resolt el següent:

«DECRET

Antecedents

1. Decret de Batlia 2022/4450, de 31 d'octubre, d'aprovació de les bases i la convocatòria per a la provisió, amb caràcter de personal funcionari de carrera, de tres places d'oficial o oficiala de policia local, mitjançant concurs oposició per promoció interna, vacants a la plantilla de personal de 2022 (núm. 1.1.45.1, 1.1.45.5 i 1.1.45.9) i incloses a l'oferta pública de col·locació de 2019.

2. Publicació de les bases al BOIB núm. 143, de 5 de novembre de 2022.

3. Recurs de reposició presentat pel sindicat UGT (RGE 2022-E-RE-12975, de 9/11/2022), al qual sol·licita que es realitzin les modificacions necessàries per tal d'ajustar les bases a la normativa vigent.

4. Informe de la cap TAG de Recursos Humans, de 15 de febrer de 2023, que estima parcialment el recurs de reposició abans esmentat.

Fonaments de dret

En relació al recurs de reposició:

1. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 123, que preveu que els actes administratius que posin fi a la via administrativa poden ser recorreguts potestativament en reposició davant el mateix òrgan que els hagi dictat o ser impugnats directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

2. En data 9 de novembre de 2022,RGE 2022-E-RE-12975, Jaume Truyols Lliteras, com a delegat sindicat d'UGT, presenta recurs de reposició contra les bases i la convocatòria per a la provisió amb caràcter de personal funcionari de carrera de tres places d'oficial o oficiala de policia local, per concurs oposició, promoció interna de l'Ajuntament de Manacor i sol·licita que es realitzin les modificacions necessàries per tal de ajustar les bases a la normativa vigent.

El recurs potestatiu de reposició de Jaume Truyols Lliteras, com a delegat sindical, al decret d'aprovació de les bases i la convocatòria per a la provisió amb caràcter de personal funcionari de carrera de tres places d'oficial o oficiala de policia local, per concurs oposició, promoció interna de l'Ajuntament de Manacor es fonamenta amb els següents arguments:

Primer. A la base tercera de les bases es regulen els requisits de les persones aspirats que hauran de reunir els següents requisits:

«b) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de la policia local de Manacor, en la categoria de policia.

c) Haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu com a personal funcionari en la categoria de policia.»

El recurs exposa que aquests requisits no s'ajusten al que disposa l'article 166 apartat 2. del Reglament de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, per quan aquest article diu que per la promoció, a més dels requisits prevists a la legislació bàsica, els aspirants han de reunir el següents requisits:

a) Tener la condición de personal funcionario de carrera en alguno de los cuerpos de policía local de las Illes Balears y la antigüedad que se especifica a continuación en la categoría de origen:

1.º Promoción interna en el mismo cuerpo de policía local en la categoría inmediatamente superior: dos años."

I per tant les bases per a la provisió amb caràcter de personal funcionari de carrera de tres places d'oficial o oficiala de policia local, per concurs oposició, promoció interna de l'Ajuntament de Manacor, no compleixen aquests requisits, ja que permeten que s´hi presentin funcionaris de carrera de la policia local de Manacor, de la categoria de policia, que duguin manco de dos anys al mateix cos de policia local de Manacor.

Segon. Al tercer exercici, prova d'aptitud psicològica i de personalitat, es preveu que la primera prova consisteix en respondre un test d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE.

El recurs es fonamenta en que la norma no contempla la necessitat d'una puntuació numèrica, sinó que el resultat serà el de Apte o no Apte.

3. Pel que fa a la primera de les al·legacions, els requisits per accedir a la convocatòria, l'article 166 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears regula els requisits per a la promoció i preveu en el seu apartat segon que «Per a la promoció, a més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en el moment que s'acabi el termini per sol·licitar la participació en els processos selectius, els requisits següents:

a) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

1r. Promoció interna en el mateix cos de policia local en la categoria immediatament superior: dos anys.»

Les bases de la convocatòria per a la cobertura de tres places d'oficial o oficiala de policia local, funcionari de carrera, per concurs oposició, promoció interna de l'Ajuntament de Manacor estableixen com a requisits, a més dels que preveu la legislació bàsica estatal, els següents:

«b) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de la policia local de Manacor, en la categoria de policia.

c) Haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu com a personal funcionari en la categoria de policia.»

La redacció de l'apartat c) determina que s'ha d'haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu en la categoria de policia, aquesta redacció podria donar a confusió a què es presentin funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Manacor, de la categoria de policia, que no tinguin una antiguitat de 2 anys en el mateix cos de la policia local de Manacor.

Per l'exposat, cal redactar l'apartat c) de les bases de tal manera que no doni marge a confusió pel que fa a l'antiguitat en el cos de la policia local.

4. La segona al·legació del recurs de reposició es centra en el tercer exercici, la prova d'aptitud psicològica i de personalitat. Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'oficial o oficiala, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un professional de la psicologia que actuarà com a personal assessor del tribunal.

Aquesta prova consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre un test d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'oficial o oficiala que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE.

Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

El recurs justifica que la norma no contempla la necessitat d'una puntuació numèrica, sinó que el resultat serà el de Apte o no Apte.

L'article 172 del Decret 40/2019 estableix que la prova consisteix en respondre un o varis texts d'aptitud intel·lectual, podent-se realitzar, en el seu cas, una entrevista personal per a completar l'estudi. El resultat serà apte o no apte, quedant eliminades es persones aspirants que no obtenguin la valoració d'apte.

Les bases contemplen efectivament aquesta previsió normativa, i segueixen els models des bases de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears. En ells es contempla la valoració de la prova, essent necessari obtenir un 5 per superar-la, la qual cosa et dona una qualificació d'Apte. Per tant en cap moment s'està contradient l'article 172 del Decret 40/2019.

En relació a la convocatòria:

- Articles 55 i 56 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

- Arts. 37, 61 i 70.1 del TRLEBEP.

- Articles 7 i 8 del RD 364/1995, de 10 de març, reglament general d'ingrés de personal de l'Administració i promoció de llocs.

- Article 4 del RD 896/1991, de 7 de juny.

- Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb les seves modificacions.

- Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

- Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació públic de les Illes Balears.

- Bases Generals de convocatòries de processos de selecció de personal fix de l'Ajuntament de Manacor, aprovades per Decret de Batlia de 19 de novembre de 2014.

- Disposició transitòria primera de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

- Article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.

- Article 97 LBRL i, en el mateix sentit, l'art. 6.1 i 6.2 del RD 896/1991, de 7 de juny.

Per això,

RESOLC

1. Estimar parcialment el recurs de reposició interposat per Jaume Truyols Lliteras com a delegat sindical de l'UGT (RGE 2022-E-RE-12975, de 9/11/22) pel que fa als requisits de la base tercera de les persones aspirants.

2. Desestimar l'al·legació presentada pel que fa al tercer exercici, la prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

El recurs justifica que la norma no contempla la necessitat d'una puntuació numèrica, sinó que el resultat serà el de Apte o no Apte.

L'article 172 del Decret 40/2019 estableix que la prova consisteix en respondre un o varis texts d'aptitud intel·lectual, podent-se realitzar, en el seu cas, una entrevista personal per a completar l'estudi. El resultat serà apte o no apte, quedant eliminades es persones aspirants que no obtenguin la valoració d'apte.

Les bases contemplen efectivament aquesta previsió normativa, i segueixen els models des bases de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears. En ells es contempla la valoració de la prova, essent necessari obtenir un 5 per superar-la, la qual cosa et dona una qualificació d'Apte. Per tant, en cap moment s'està contradient l'article 172 del Decret 40/2019.

3. Rectificar la base tercera i aprovar la convocatòria i la modificació de les bases per a la provisió, amb caràcter de personal funcionari de carrera, de tres places d'oficial o oficiala de policia local, mitjançant concurs oposició per promoció interna, vacants a la plantilla de personal de 2022 (núm. 1.1.45.1, 1.1.45.5 i 1.1.45.9) i incloses a l'oferta pública de col·locació de 2019, publicada al  BOIB núm. 143 de 5 de novembre de 2022.

La base tercera queda redactada de la següent manera:

«Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

Promoció interna en el mateix cos de policia local en la categoria immediatament superior: dos anys.

c) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

e) No haver estat separat o separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conduir A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.

i) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant:

* certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.»

4. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i l'anunci de la convocatòria en el BOE, a la premsa local i a la pàgina web de l'Ajuntament de Manacor.

5. Comunicar la publicació de la convocatòria al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.

Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

«BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ PER A LA PROVISIÓ, AMB CARÀCTER DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA, DE TRES PLACES DE LA CATEGORIA D'OFICIAL O OFICIALA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR, PER PROMOCIÓ INTERNA

Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió, mitjançant concurs oposició, de tres places d'oficial o oficiala de la policia local com a personal funcionari de carrera, pel sistema de promoció interna.

Aquestes places es troben vacants a la plantilla de l'Ajuntament de Manacor per a l'any 2022 i incloses a l'oferta pública de col·locació de 2019 (núm. 1.1.45.1, 1.1.45.5 i 1.1.45.9), i corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe oficial/oficiala de policia local, subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Manacor.

Segona. NORMATIVA D'APLICACIÓ

S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb les seves modificacions; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Tercera. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

Promoció interna en el mateix cos de policia local en la categoria immediatament superior: dos anys.

c) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

e) No haver estat separat o separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conduir A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.

i) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant:

* certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

Quarta. FORMA I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.

Les sol·licituds, dirigides a la Batlia, s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la web www.manacor.org; seu electrònica; tauler d'anuncis).

Les sol·licituds es presentaran al Registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Les sol·licituds s'hauran de presentar dins el termini de vint dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci en extracte, d'aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegra d'aquestes bases en el BOIB.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

Els anuncis successius es publicaran únicament en el BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) El justificant d'haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 23,75 € (bonificació del 50 % per a membres de famílies nombroses i exempts de pagament les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %). La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de la persona aspirant.

L'enllaç de l'ATIB per fer el pagament telemàtic és el següent: https://www.atib.es/TL/modelos/Default.aspx?m=060), desplegar l'apartat Manacor i seleccionar: taxa per optar a proves de selecció de personal, grup A3.

Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

Les persones aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Cinquena. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim d'un mes es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament (web www.manacor.org) una resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. En la mateixa resolució constarà la data, l'hora i el lloc en què es durà a terme el primer exercici de la fase d'oposició i quedaran convocades les persones aspirants per a la realització de l'exercici amb l'exposició d'aquesta resolució.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud  es considerarà  no presentada.

Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

Sisena. TRIBUNAL QUALIFICADOR

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un o una representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: designat per l'Ajuntament entre el personal funcionari de carrera.

b) Vocals:

- un vocal proposat per la Direcció General  Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

- un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- un vocal designat per l'Ajuntament.

c) Secretari o secretària: designat per l'Ajuntament entre el personal funcionari de carrera.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del Tribunal i els assessors o assessores s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

Setena. FASES DEL SISTEMA DE SELECCIÓ

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

3. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex 4 del Decret 40/2019.

5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ

Tots les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent.

Les proves es duran a terme a raó d'una prova per sessió i entre una i l'altra no hi podrà haver un termini inferior a 3 dies hàbils.

Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s'iniciarà alfabèticament per la persona aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració pública de conformitat amb l'article 17 del Reial decret 364/1995, de 10 de març.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, que coincideixi amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves són les següents:

Primer exercici: prova de desenvolupament.

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en la convocatòria (annex 1). Els dos temes que s'han de desenvolupar els han de triar les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 2 hores

Segon exercici: Casos pràctics.

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria (annex 1) i amb les funcions policials. Els dos casos que s'han de desenvolupar els han de triar les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 2 hores

Tercer exercici: prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'oficial o oficiala, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un professional de la psicologia que actuarà com a personal assessor del tribunal.

Aquesta prova consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre un test d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'oficial o oficiala que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

Qualificació dels exercicis:

Les qualificacions dels exercicis es faran públiques el dia que s'acordin en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent.

Relació provisional de persones aprovades:

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament la llista provisional de persones que l'hagin superada, amb indicació de la puntuació obtinguda. La puntuació final de la fase d'oposició de cada persona aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de la publicació de la llista provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies hàbils per resoldre les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició:

Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament la llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició.

SEGONA FASE: FASE DE CONCURS

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent: 

   60             40

Pt = ——— o + ——— c

   O               C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, els mèrits que s'indiquin en l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament, les persones aspirants poden sol·licitar que s'incorpori d'ofici un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'Ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

Vuitena. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES

Llista de persones aspirants seleccionades del concurs oposició

Finalitzada la valoració dels mèrits aportats, es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament la llista provisional de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional de persones aspirants seleccionades del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de la llista provisional.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

En el cas que dos o més persones aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament, els criteris següents:

En primer lloc es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d'oposició.

Si l'empat continua, es tendrà en compte les millors puntuacions obtingudes en el bloc de l'experiència laboral. Si persisteix l'empat, es tindran en compte les puntuacions obtingudes en el bloc de la formació professional i es continuarà, si cal, amb les puntuacions obtingudes en els distints apartats d'aquest bloc, seguint el mateix ordre d'enumeració. Si així i tot no és possible desfer l'empat, es resoldrà per sorteig.

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal aprovarà la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

L'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenades com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

En cap cas no pot ser un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

Presentació de documentació i nomenament com a personal funcionari en pràctiques.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria:

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria d'oficial o oficiala.

d) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català.

e) Documentació que acrediti ser personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Manacor en la categoria de policia local i haver estat, com a mínim, dos anys en situació de servei actiu com a personal funcionari en l'esmentada plaça.

f) Certificat de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció de les classes A2 i B  en vigor.

No s'han de presentar aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Manacor o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats personal funcionari en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades personal funcionari en pràctiques per la Batlia a l'inici d'aquest període.

El nomenament tendrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o, en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenades personal funcionari de carrera, si escau, o qualificades com a no aptes.

Novena. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial o oficiala, com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la Batlia a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si alguna persona aspirant és qualificada com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsada, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per ser nomenades personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desena. CONTINGUT I RETRIBUCIONS DE LES PRÀCTIQUES

Curs de capacitació

Les persones aspirants nomenades personal funcionari en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, al qual fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial o oficiala o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, i així es declararà  mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques en el municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria d'oficial o oficiala es pot compaginar amb  la realització del curs de capacitació.

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de 6 mesos.

L' avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, en el mateix ajuntament que convoca el procés selectiu d'accés, en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagi obtingut una avaluació favorable d'aquest període segons el que estableix l'apartat 12 de l'article 192 del Decret 40/2019 i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista per a la fase de pràctiques en les bases de la convocatòria.

L'exempció no serà aplicable si en els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés.

Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

Onzena. FINALITZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU

El tribunal qualificador elevarà a la Batlia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes o no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

IMPUGNACIÓ

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la  seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX 1 Temari general

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policial local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d‘armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a la assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.»

 

Manacor, 21 de febrer de 2023

El regidor delegat especial de Promoció Econòmica Joan Gaià i Mascaró