Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 127748
Modificacio bases reguladores proces selectiu plaça d’administratiu/iva de gestió, inclosa en el procés d’estabilització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Número d'expedient: 13792/2022

Per Decret de l'Alcaldia núm. 476 , de data 03/02/2023 , s'han modificat els apartats 2a i 6a de les Bases específiques reguladores del procés selectiu d'una plaça d'administratiu/iva de gestió, Règim funcionarial, Subgrup C1, escala administració general, subescala administrativa, mitjançant sistema de concurs - oposició, corresponent a l'oferta pública d'estabilització de l'ocupació temporal, aprovades per Decret de l'Alcaldia el 23 de desembre de 2022 i publicades al BOIB núm. 169 de 29 de desembre.

Es publica a continuació el text definitiu de les Bases específiques reguladores del procés selectiu d'una plaça d'administratiu/iva de gestió, Règim funcionarial, Subgrup C1, escala administració general, subescala administrativa, mitjançant sistema de concurs - oposició, corresponent a l'oferta pública d'estabilització de l'ocupació temporal.

BASES ESPECÍFIQUES PER LA PROVISIÓ DEFINITIVA, AMB CARÀCTER DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA PEL SISTEMA DE CONCURS – OPOSICIÓ, D'UNA PLAÇA D'ADMINISTRATIU/IVA DE GESTIÓ, CORRESPONENT A L'OFERTA PÚBLICA D'ESTABILITZACIÓ DE L'OCUPACIÓ TEMPORAL

Base 1a. Objecte i justificació

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció mitjançant sistema de concurs – oposició d'una plaça d'Administratiu/iva de Gestió classificada a la plantilla de personal de l'Ajuntament com: Règim funcionarial, Escala Administració General, Subescala Administrativa, Subgrup C1.

Aquesta plaça es troba subjecta al procés excepcional d'estabilització regulat per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, inclosa a l'oferta per a l'estabilització de l'ocupació temporal de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada mitjançant Resolució d'Alcaldia 2022-1728 (BOIB núm.69 de 28 de maig de 2022).

1.2. Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases específiques i per les bases generals reguladores dels processos selectius del personal funcionari de carrera i laboral fix corresponents a l'oferta pública d'estabilització de l'ocupació temporal de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, publicades al BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

La present convocatòria s'ajusta a allò disposat a la normativa vigent en matèria de Funció Pública. I en concret al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, a la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció pública de les Illes Balears, al Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en la ocupació pública de les Illes Balears i la resta de normativa d'aplicació.

1.3. Característiques de les places:

  • Denominació: Administratiu/iva de Gestió
  • Escala: Administració General.
  • Subescala: Administrativa    
  • Nombre de places: 1
  • Lloc de treball amb previsió de ser adscrit: Administratiu/iva de Gestió
  • Subgrup: C1
  • Jornada estàndard d'acord amb la RLT
  • Funcions generals:

Realitza tasques complexes de gestió administrativa que comporten la utilització de màquines, aparells i programes informàtics; es responsabilitza de la tramitació i impuls  d'expedients administratius per tal de complir els terminis establerts i del seu control fins la seva finalització i arxiu; porta a terme tasques que suposen la realització de càlculs complexos, com, entre d'altres, liquidacions, devolucions, bonificacions, exempcions o càlcul de costos; elabora documents i informes d'acord amb les instruccions rebudes; recolza les tasques administratives de gestió, inspecció, execució i control del personal tècnic; prepara documentació, fa el seguiment i l'execució dels acords adoptats pels òrgans col·legiats, decrets i altres documents de caràcter oficial; atén i informa al públic de forma presencial i telefònicament; dóna suport qualificat al personal tècnic de la Institució, així com aquelles altres tasques de caràcter similar que li siguin assignades pels seus superiors.

Base 2a. Requisits dels i de les aspirants

2.1. Per poder prendre part en el procés les persones aspirants hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i durant el desenvolupament del procés selectiu, els requisits generals definits a la base 5a de les bases generals.

2.2. Així mateix els i les aspirants hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i durant el desenvolupament del procés selectiu, els següents requisits específics.

a. Estar en possessió del títol de batxillerat, formació professional de segon grau, cicle formatiu de grau superior o titulació equivalent.

b. Acreditar coneixements de català equivalents al nivell C1 (domini funcional efectiu) d'acord amb el que disposa el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Resten exemptes de fer la prova aquelles persones candidates que compleixin amb algun dels supòsits definits a la base 5.1.g) de les bases generals.

c. Tenir coneixements superiors de llengua castellana tant en l'expressió oral com en l'escrita. A les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola o aquelles que no comptin amb els coneixements suficients de llengua castellana oral i escrita se'ls hi podrà exigir la superació d'una prova de coneixements.

d. Haver complert amb el pagament de la taxa per a la participació en els processos selectius, d'acord amb l'Ordenança Fiscal vigent a través del model d'autoliquidació del web municipal https://www.santjosep.org/.

Base 3a. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones interessades en prendre part en el procés selectiu hauran de presentar una instància, demanant formar part del procés selectiu.

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent

3.2. Juntament amb la instància les persones interessades en prendre part en el procés hauran de presentar una declaració responsable d'acord amb el model facilitat a l'annex I de les bases i un llistat ordenat de mèrits a tenir en compte en el concurs, d'acord amb el model facilitat a l'annex II de les bases.

Base 4a. Admissió d'aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies l'òrgan competent dictarà resolució declarant aprovada la llista de persones admeses i excloses en el procés selectiu d'acord amb la forma i procediment definida a la base 7a de les bases generals.

Base 5a. Tribunal Qualificador

La composició i funcionament del tribunal s'ajustarà en tot moment a la normativa vigent i a les disposicions establertes a la base 8a de les bases generals.

Base 6a. Procés selectiu

6.1. El sistema selectiu serà el de concurs – oposició.

6.2. El tribunal podrà determinar que les persones aspirants que no hagin pogut acreditar el coneixement de castellà hagin de superar una prova de nivell de castellà, obligatòria i eliminatòria, que tindrà per objectiu comprovar que les persones aspirants posseeixen un nivell adient de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua, en tot cas ajustat al contingut funcional del lloc de treball a desenvolupar.

Si es realitzés, la prova de llengua castellana es qualificaria com a apte o no apte essent, per tant, de caràcter eliminatori i suposarà l'exclusió del procés selectiu el fet de no superar-la.

6.3. El sistema de selecció serà el de concurs – oposició. La puntuació final serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en les dues fases amb caràcter puntuable.

6.4. La puntuació màxima a assolir serà de 100 punts distribuïts de la següent manera:

Fase d'oposició. Consistirà en la realització d'una prova de caràcter eliminatori i obligatori, conforme al temari que es preveu a l'Annex d'aquestes bases i a l'Annex 1, relatiu als exercicis i desenvolupament dels processos selectius del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en la ocupació pública de les Illes Balears.

La puntuació d'aquesta fase és un 60% de la puntuació global del concurs oposició, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts. Per superar la prova serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35 % (21 punts) de la puntuació total.

En cap cas es podrà tenir en compte la puntuació obtinguda en la fase de concurs per superar la fase d'oposició.

Fase de concurs. Fins a 40 punts. Els quals es distribuiran d'acord amb allò establert a la base 3.5 de les bases generals.

- Mèrits professionals. Fins a 32 punts.

Es valorarà d'acord amb el barem de mèrits definit a l'article 8 del Decret Llei 6/2022, de concurs – oposició, per a places de personal funcionari, segons allò disposat a la Disposició Addicional 2ª, el qual queda recollit a l'annex II de les bases.

- Altres mèrits. Fins a 8 punts.

Es valoraran d'acord amb allò establert a la Disposició Addicional quarta del Decret Llei 6/2022, relativa al barem de mèrits comú dels processos de concurs – oposició per a places de personal funcionari i de personal laboral de qualsevol administració de les Illes Balears, el qual queda recollit a la base 3.5 de les bases generals.

Base 7a. Puntuació final i criteris de desempat

En cas que l'empat persisteixi aquest es resoldrà atenent als criteris definits a la base 11a de les bases generals.

Base 8a. Presa de possessió

Una vegada finalitzat el procés selectiu es publicarà a la seu electrònica el llistat de puntuacions obtingudes i s'efectuarà la proposta de nomenament d'acord amb allò establert a la base 12a de les bases generals. 

Base 9a. Creació i funcionament de les borses de treball

Amb aquelles persones aspirants que hagin obtingut un mínim de 5 punts en la fase d'oposició però no hagin estat proposades per al nomenament es constituirà una borsa de treball d'acord amb allò establert a la base 13a de les bases generals.

Base 10a. Presentació de documents

Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat al seu nomenament hauran de presentar a recursos humans, en el termini màxim de vint dies hàbils comptats a partir del dia en què manifestin la conformitat, els documents originals exigits a la base 2a de les presents bases específiques per al seu acarament, així com tots aquells documents relacionats a la base 6a i 14a de les bases generals.

Base 11a. Període de pràctiques

11.1. Formarà part del procés selectiu la superació d'un període de pràctiques  amb caràcter eliminatori. A tal efecte l'Ajuntament designarà un tutor o tutora que serà la persona responsable de supervisar el treball de l'aspirant. A la finalització del període de pràctiques, el tutor o tutora elevarà al tribunal qualificador un informe valorant si la persona aspirant l'ha superat correctament. En cas contrari seran declarats no aptes per resolució motivada de l'Alcaldia amb tràmit d'audiència previ, i perdran en conseqüència tots els drets al nomenament.

11.2. La durada del període de pràctiques serà de 3 mesos.

11.3. En el cas que la persona aspirant hagi ocupat durant un termini superior a l'establert com a període de pràctiques una plaça equivalent a la de l'objecte de la convocatòria a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia aquest, es donarà per superat.

11.4. Durant el període de pràctiques el personal haurà d'assistir als cursos de formació que l'Ajuntament pugui organitzar. 

11.5. Els i les aspirants que hagin superat aquest període seran nomenats funcionaris de carrera. Els i les aspirants que no hagin superat aquest període perdran tots els drets al nomenament.

 

Base 12a. Règim d'incompatibilitats

12.1. Serà d'aplicació la normativa vigent sobre incompatibilitats del sector públic, així com allò d'acord amb allò definit a la base 16a de les bases generals.

12.2. Pel que fa a la determinació i adscripció al lloc de treball, règim d'horari i jornada, la persona nomenada s'atindrà als acords i resolucions que adoptin els òrgans corresponents de l'Ajuntament. 

Base 13a. Confidencialitat i protecció de dades

L'Ajuntament tractarà les dades personals de les persones sol·licitants i de les persones seleccionades en aquest procés selectiu, amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud i les actuacions objecte d'aquesta convocatòria, i es sotmet a les obligacions previstes en la normativa vigent, així com a allò disposat a la base 17a de les bases generals.

Base 14a. Incidències i recursos

14.1. El règim d'incidències i recursos s'ajustarà a la normativa vigent en la matèria i a les disposicions de la base 18a de les bases generals. 

14.2. En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà segons el que determini el TREBEP, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, la Llei 3/2007 de Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i la resta de disposicions normatives aplicables.

La qual cosa es publica per al seu coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, (Signat electrònicament: 15 de febrer de 2023)

L'alcalde

Angel Luís Guerrero Domínguez

 

ANNEX

Temari

Subgrup C1: 15 temes

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució.

Tema 2. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.

Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari.

Tema 4. L'estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'Autonomia.

Tema 5. El règim local: principis constitucionals i regulació jurídica. L'autonomia local. Entitats que integren l'Administració local. Disposicions generals de les bases del règim local.

Tema 6. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 7. Les fonts del dret administratiu. Jerarquia de fonts. La llei. Concepte i classes. El reglament. Fonament i límits de la potestat reglamentària. Classes de reglaments.

Tema 8. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 9. La funció pública local. Classes de personal. Règim jurídic del personal de les entitats locals de les Illes Balears. Els drets i deures de les persones empleades públiques. Situacions administratives. Incompatibilitats i règim disciplinari.

Tema 10. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable.

Tema 11. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Queixes i suggeriments.

Tema 12. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. Aportació de documents a càrrec dels interessats en el procediment administratiu.

Tema 13. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 14. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció activa.

Tema 15. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

 

ANNEX I

Model declaració responsable

Jo, ____________________ amb DNI ________________________ assabentat de la convocatòria per a la cobertura d'una plaça de ______________________________________________________ de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, declaro responsablement:

- Que compleixo tots els requisits establertes en les bases específiques de la convocatòria.

- Que accepto les presents bases.  

 

ANNEX II

Model relació de mèrits – Full d'autoavaluació

1. Dades personals

Nom i cognoms

DNI

 

 

2. Experiència professional

Barem de mèrits dels processos prevists en l'article 3 del Decret Llei 6/2022, de concurs-oposició, per a les places de personal funcionari, segons allò disposat a la Disposició Addicional 2ª:

Places de l'escala d'administració general

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,17777)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en la mateixa escala, subescala, classe o categoria a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal laboral, exercint les funcions pròpies de l'escala, la subescala, la classe o la categoria a la qual s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració general

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,07111)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en una escala, subescala, classe o categoria diferent d'aquelles a les quals s'opta, sempre que sigui del mateix subgrup o del subgrup immediatament inferior.

 

 

Serveis prestats en una altra administració, com a personal funcionari, en un cos, escala o especialitat; o en una subescala, classe o categoria amb funcions anàlogues, sempre que es tracti d'administració general i del mateix grup, subgrup o agrupació professional a què s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració especial

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,17777)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en la mateixa escala, subescala, classe o categoria a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal laboral, exercint les funcions pròpies de l'escala, la subescala, la classe o la categoria a la qual s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració especial

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,07111)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en una escala, subescala, classe o categoria diferent d'aquelles a les quals s'opta, sempre que sigui del mateix subgrup o del subgrup immediatament inferior i d'una subescala, classe o categoria de la mateixa àrea.

 

 

Serveis prestats en una altra administració, com a personal funcionari, en un cos, escala o especialitat; o en una subescala, classe o categoria amb funcions anàlogues, sempre que es tracti d'administració general i del mateix grup, subgrup o agrupació professional a què s'opta.

 

 

Barem de mèrits dels processos prevists en l'article 3 del Decret Llei 6/2022, de concurs-oposició, per a les places de personal laboral, segons allò disposat a la Disposició Addicional 3ª:

 

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,17777)

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la mateixa categoria professional a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, exercint les mateixes funcions de la categoria professional a la qual s'opta.

 

 

 

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,07111)

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en una altra categoria professional a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb anàlogues funcions a la qual s'opta.

 

 

 

Barem de mèrits dels processos prevists en l'article 4 del Decret Llei 6/2022, de concurs de mèrits, per a les places de personal funcionari, segons allò disposat a la Disposició Addicional 6ª:

Places de l'escala d'administració general

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,25)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en la mateixa escala, subescala, classe o categoria a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal laboral, exercint les funcions pròpies de l'escala, la subescala, la classe o la categoria a la qual s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració general

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,1)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en una escala, subescala, classe o categoria diferent d'aquelles a les quals s'opta, sempre que sigui del mateix subgrup o del subgrup immediatament inferior.

 

 

Serveis prestats en una altra administració, com a personal funcionari, en un cos, escala o especialitat; o en una subescala, classe o categoria amb funcions anàlogues, sempre que es tracti d'administració general i del mateix grup, subgrup o agrupació professional a què s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració especial

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,25)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en la mateixa escala, subescala, classe o categoria a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal laboral, exercint les funcions pròpies de l'escala, la subescala, la classe o la categoria a la qual s'opta.

 

 

Places de l'escala d'administració especial

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,1)

Serveis prestats i reconeguts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, en una escala, subescala, classe o categoria diferent d'aquelles a les quals s'opta, sempre que sigui del mateix subgrup o del subgrup immediatament inferior i d'una subescala, classe o categoria de la mateixa àrea.

 

 

Serveis prestats en una altra administració, com a personal funcionari, en un cos, escala o especialitat; o en una subescala, classe o categoria amb funcions anàlogues, sempre que es tracti d'administració general i del mateix grup, subgrup o agrupació professional a què s'opta.

 

 

Barem de mèrits dels processos prevists en l'article 4 del Decret Llei 6/2022, de concurs de mèrits, per a les places de personal laboral, segons allò disposat a la Disposició Addicional 7ª:

 

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,25)

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la mateixa categoria professional a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, com a personal funcionari, exercint les mateixes funcions de la categoria professional a la qual s'opta.

 

 

 

Mesos

Punts (nº de mesos x 0,1)

Mesos treballats a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en una altra categoria professional a la qual s'opta.

 

 

Mesos treballats en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb anàlogues funcions a la qual s'opta.

 

 

3. Altres mèrits

Superació d'exercicis en convocatòries anteriors per accedir al cos, l'escala o la categoria de la mateixa administració d'OOP anteriors.

 

 

 

 

 

Formació acadèmica

 

 

 

 

 

 

 

Coneixements de la llengua catalana superiors als establerts com a requisit d'accés.

Nivell

 

 

 

 

Nom de l'acció formativa 

Hores/ crèdits

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cursos de formació rebuts o impartits

Triennis reconeguts

Nombre de Triennis reconeguts