Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 113615
Aprovació definitiva de la modificació del reglament d’organització i funcionament del ple de l’ajuntament d’Eivissa
Que en data 22 de desembre de 2022 el Ple de l'Excm. Ajuntament d'Eivissa, va acordar aprovar inicialment la modificació del reglament d'organització i funcionament del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa.
Que una vegada conclòs el termini d'informació pública de la citada modificació del reglament, queda aprovat definitivament de forma automàtica per transcórrer el termini d'informació pública sense la presentació d'al·legacions contra el text aprovat inicialment.
Mitjançant el present, es publica el text íntegre de la modificació del Reglament d'Organització i funcionament del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa, per al seu general coneixement, de conformitat amb l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, en relació amb l'article 113 de la mateixa Llei, a l'efecte de la seva entrada en vigor.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el terme de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
ANNEX
MODIFICACIONS APROVADES DEFINITIVAMENT
Nova redacció dels següents articles:
Article 48.2 El Ple es consitueix vàlidament amb l'assistència presencial o telemàtica d'un terç del número legal de membres del mateix i del president o presidenta i del secretari o secretària general o de qui legalment els substiueixen. Aquest quòrum ha de mantenir-se durant tota la sessió.
Article 48.3. Les regidores i regidors en situació de baixa, permís o situació assimilada per maternitat, paternitat, embaràs, malaltia greu o una altra circumstància excepcional degudament justificada que n'impedeixi l'assistència presencial a la sessió, durant el període del seu gaudi o vigència, poden acollir-se a la possibilitat d'assistir de forma telemàtica a les sessions del Ple de l'Ajuntament i de votar-hi remotament per mitjans electrònics, de conformitat amb amb el que s'estableix en el present article.
El procediment s'ha d'iniciar a sol·licitud de la persona interessada mitjançant escrit adreçat a la Presidència i presentat a la Secretaria General, acompanyat de l'acreditació de la baixa, permís o situació assimilada per maternitat, paternitat, embaràs, malaltia greu o una altra circumstància excepcional degudament justificada que n'impedeixi l'assistència presencial a la sessió i de la seva durada, amb una antelació mínima d'un dia hàbil a la data prevista perquè tengui lloc la sessió plenaria.
La Presidència ha d'autoritzar o denegar, en aquest cas de forma motivada, la sol·licitud i comunicar-ho a la persona interessada i a la Secretaria General perquè disposi tècnicament el necessari per fer-ho efectiu.
El regidor o regidora pot en qualsevol moment no fer ús de l'autorització i assistir a la sessió presencialment.
El sistema d'assistència telemàtica estarà sota el control de la Presidència i/o de la Secretaria General i ha de complir els requisits i respectar els principis recollits en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local, i en les lleis 39 i 40/2015, d'1 d'octubre, en especial els de seguretat i accessibilitat.
L'Ajuntament d'Eivissa ha de comptar i implantar els sistemes telemàtics necessaris a fi d'habilitar la possibilitat de que els regidors i regidores puguin assistir al Plenari a través de videoconferència o altres sistemes electrònics similars, havent-se de garantir, en tot moment, la seguretat, autenticitat i autentificació de la participació dels membres electes autoritzats que es trobin en algun dels supòsits abans assenyalats, tant en allò que fa referència a la seva assistència a les sessions plenàries, com a l'exercici del dret de vot per la via telemàtica.
Correspon a la Presidència vetllar perquè les persones que assisteixin telemàticament al desenvolupament de la sessió puguin exercir els seus drets de la mateixa manera que ho farien si hi fossin presents físicament i, en particular, els de votació per mitjans electrònics, formular observacions a l'acta, intervenir en els debats, plantejar qüestions d'ordre, demanar la retirada d'un assumpte o que resti sobre la taula i respondre a al·lusions.
A l'acta de la sessió, la Secretaria General ha de fer constar expressament els membres que assisteixen i exerceixen el seu dret de vot per la via telemàtica.
Article 54.3 A l'efecte de la votació corresponent,es considera que s'abstenen els regidors i regidores que s'hagin absentat del saló de sessions, una vegada iniciada la deliberació d'un assumpte i no estiguin presents en el moment de la votació. En el cas que s'hagin reintegrat al saló de sessions abans de la votació poden prendre part en aquesta.
Igualment, en el supòsit d'assistència telemàtica, es considera que s'abstenen els regidors i regidores que una vegada iniciada la deliberació de l'assumpte, no estiguin presents telemàticament en el moment de la votació.
Article 55.4. Són secretes les que es realitzen per papereta que cada membre de la Corporació vagi dipositant en una urna.
En el cas de votacions secretes, no serà possilbe el vot telemàtic i en aquest supòsit als Regidors o Regidores que assisteixin telemàticament es considerarà que s'han abstès en el punt corresponent de l'ordre del dia.
Article 90.2. En els altres aspectes, són aplicables a les comissions les disposicions establertes per al Ple en el present Reglament. Sense perjudici de lo anterior, les comissions informatives es podran celebrar de forma telemàtica en el supòsit que així s'acordi per la pròpia comissió.
Disposició Addicional: El que s'estableix a l'articler 48 relatiu a l'assistència telemàtica, es pot aplicar a les reunions d'altres òrgans col·legiats de govern d'aquest ajuntament.
Eivissa, signat electrònicament: (13 de febrer de 2023)
El secretari AcctAl
Joaquim Roca Mata