Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 108636
Pla d’actuació extraordinari de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en sessió ordinària que va tenir lloc el dia 26 de gener de 2023, va aprovar per unanimitat, el que representa la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació, el Pla d'actuació extraordinari de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per a l'any 2023.

PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER A L'ANY 2023

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i a vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per a prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot en les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l'illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d'Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per a adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.

Mitjançant l'aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar als ajuntaments de l'illa d'Eivissa per a concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislés en matèria de transports urbans.

Sobre la base d'aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu va aprovar un pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.

Posteriorment, de conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports atorgats a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears en l'article de les quals 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació en el servei d'autotaxi, en vista del qual l'ajuntament va aprovar el Pla d'actuació dels anys 2016-2017, i 2018-2019.

Mitjançant acord del Ple de data 26 de setembre de 2019 es va aprovar la pròrroga d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018-2019, per a l'any 2020, que finalment va ser posposat, per les restriccions per la *COVID, per al 2021.

El Ple de l'ajuntament, en sessió extraordinària celebrada el dia 24 de març de 2022 va aprovar el Pla d'actuació de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme, per als anys 2022 i 2023, per a 64 llicències temporals.

Les ofertes presentades van ser 59, de les quals es van adjudicar 58, però van renunciar 4, per tant, finalment per a la temporada 2022-2023 es van atorgar 54 llicències municipals temporals en dos torns, del 15 de maig al 15 de setembre de 2022, el primer torn, i del 15 de juny al 15 d'octubre de 2022, el segon torn.

Mitjançant decret de data 30 de maig de 2022, es va ampliar fins al 30 de setembre el primer torn i es va avançar el segon torn a l'1 de juny de 2022.

L'art. 53 de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, del 28 de juny (BOIB núm. 88), preveu respecte a les llicències temporals <<para otorgar dichas licencias, los ayuntamientos, mediante un acto administrativo, aprobarán un plan regulador que determine su adjudicación, las condiciones de prestación del servicio, el número mínimo y máximo, las condiciones a las cuales habrán de sujetarse, los derechos y las obligaciones, la cuantía de la tasa, los supuestos de revocación, el plazo de duración y demás condiciones que se consideren adecuadas o necesarias>>.

Per consegüent, l'ajuntament està habilitat per a subjectar la prestació del servei a les condicions i termini de durada que consideri convenients.

D'altra banda, és un fenomen generalitzat, tal com ha succeït en els últims anys, el fet que la temporada turística s'allarga.

Per això, davant la forta demanda de transport públic de viatgers en vehicles turisme i la problemàtica de falta de taxis en la temporada 2022, amb la finalitat de donar la cobertura adequada de transport públic en el nostre municipi i atendre les necessitats de transport dels nostres veïns i visitants, es fixa la necessitat d'establir un torn únic des del 15 de maig al 15 d'octubre de 2023, amb la possibilitat que la regidora delegada en matèria de taxis pugui avançar, en funció de la demanda, 15 dies al davant i 15 dies per darrere l'inici de l'autorització.

En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, la llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries, reservant-se, per tant un major percentatge de llicències temporals a atorgar per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Santa Eulària des Riu i establint-se un percentatge menor per a aquells assalariats que complint els requisits establerts en aquest Pla vulguin accedir a elles.

Es recull igualment l'obligació dels Ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'autotaxi als òrgans insulars competents per a expedir les autoritzacions interurbanes, a aquest efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 d'aquesta Llei, que és qui ha de disposar el que correspongui, perquè es puguin fer els recorreguts interurbans amb les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.

Finalment, atès que el Pla estacional per als anys 2022 i 2023 preveia al punt 10.2 final que per a l'any 2023 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys del vehicle autoritzat per al cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2022, resulta proporcionat autoritzar per a aquest pla extraordinari que el vehicle compti amb una antiguitat màxima de 9 anys.

En definitiva el present pla regulador persegueix treure a licitació les 10 places que van quedar vacants en el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023, amb l'objectiu d'augmentar els nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, corregir la desproporció entre l'oferta i la demanda del servei i prevenir l'oferta il·legal que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.

I. - Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació extraordinari és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les 10 llicències temporals d'àmbit municipal que van quedar vacants en el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per a l'any 2023 amb possibilitat de prorrogar-se per un mes.

Amb la finalitat d'adaptar-ho al Pla d'Actuació per als anys 2022 i 2023 publicat en el BOIB núm. 42, de data 26 de març de 2022, la vigència del present Pla d'actuació extraordinari ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable a l'any de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així s'acorda per la Corporació abans de la finalització del segon any.

El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per a realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De manera paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament respecte al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per a afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

II.- Característiques de les llicències temporals

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: determinada per la temporalitat de la seva vigència que es limitarà a cinc mesos, del 15 de maig al 15 d'octubre.

En funció de la demanda del servei, mitjançant resolució motivada de la Regidoria delegada en matèria de taxis, es podrà augmentar la vigència de la llicència en 15 dies, podent iniciar-se l'1 de maig i/o finalitzar el 30 d'octubre.

Anual: El present pla regulador extraordinari tindrà una vigència d'un any, podent prorrogar-se per un any més en les mateixes condicions si la Corporació adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la seva vigència.

Personal: L'autorització tindrà el caràcter de personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Santa Eulària des Riu, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular d'Eivissa per a prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.

III. Determinació del nombre total d'autoritzacions

El present pla d'actuació extraordinari estableix un número màxim total de 10 autoritzacions. Es constituirà un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.

De les autoritzacions el 75% es reserven als titulars de llicència ordinària d'autotaxi i el 25% per als assalariats. Una vegada fet el càlcul, els decimals resultants s'arrodoneixen a favor dels assalariats, resultant, per tant, 7 llicències temporals per als titulars de llicències ordinàries i 3 per als assalariats.

El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut.

En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els assalariats del municipi de Santa Eulària des Riu que tinguin una antiguitat inferior a la requerida en el present pla, sempre que comptin amb una antiguitat de 16 mesos en els últims cinc anys (a l'efecte d'aquest còmput, també es tindrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID).

IV. Procediment d'autorització.

1. Inici

Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de deu dies naturals. Així mateix, es publicarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu www.santaeulariadesriu.com l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions.

Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes a 15 de maig de 2023, l'expedient licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'art. 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

Els requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

REQUISITS

1.1. Ser persona física o jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i compliment de la resta de requisits que assenyali l'Ordenança reguladora del servei d'autotaxi de Santa Eulària des Riu.

1.4. Explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció de vehicle per part del titular de la llicència i no la seva gestió.

1.5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.

1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla en l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la jubilació contributiva.

1.7. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el que es preveu en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits en els apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'ajuntament de Santa Eulària, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver fet aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2022 (a l'efecte d'aquest còmput, també es tindrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID).

Es consideraran assalariats aquells casos en els quals no s'hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d'un autònom en “règim familiar”, ja que depèn del titular de la llicència.

1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tinguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per a passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva contemplat en els apartats 6 i 7 d'aquest.

1.9 Disposar d'un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit.

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà de la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit en l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.

Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-lo a la corporació mitjançant fax al número 971 332959 o correu electrònic (secretaria@santaeularia.com) durant el mateix dia.

Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establerts, sempre que tinguin entrada en les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.

2.2. Cada sol·licitant presentarà, la sol·licitud conforme a l'Annex I, acompanyada de la següent documentació:

a)  Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.

b)  Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador.

c)  Declaració responsable de no estar culpable el licitador en les prohibicions per a contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic.

d)  Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, que es comprovarà d'ofici per part del personal de la Corporació.

e)  Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social imposades per les disposicions vigents.

Si no expressen el contrari, marcant la casella corresponent de l'Annex I, s'entén que autoritzen l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a fer la consulta.

Per al cas que manifestin que no autoritzen l'Ajuntament a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, hauran d'aportar certificat acreditatiu de trobar-se al corrent d'aquestes.

f)  Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i el Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària.

En cas de no tenir emès aquest certificat en temps per a la presentació de sol·licituds, els interessats hauran d'aportar els dos documents següents:

 

- Sol·licitud de la cita (acreditant que s'ha demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació)

- L'annex V emplenat amb la declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i el Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària.

 

No obstant això, el sol·licitant haurà d'aportar el certificat quan l'obtingui.

g)  Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a qui s'estableix en el present pla regulador.

h)  Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per a cobrir de manera il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.

i)   Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme al que s'estableix en l'apartat 7 del present Pla. (Annexos II i III)

j)   Permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

k)  Indicació del mail o fax a l'efecte de notificacions quan escaigui.

l)   Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.

En el cas de conductors assalariats, hauran d'aportar a més la següent documentació:

m) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per a adjudicar les llicències.

n) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels Serveis (conforme al model previst en l'Annex III d'aquest plec). A l'efecte d'aquest còmput, també es tindrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegés la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.

Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Santa Eulària des Riu, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el número de llicència que són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos. Respecte al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per a trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social.

Els qui hagin optat per la modalitat de la jubilació contributiva hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

3. Esmena de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat prou el compliment dels requisits.

A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.

L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que fossin trobades, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos

En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.

 

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes les mateixes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà als admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6. Classificació dels sol·licitants admesos

El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:

- Categoria A: “Titulars", titulars de llicència municipal de taxi

- Categoria B: “Assalariats", assalariats del sector del taxi

El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). Sobre la base d'això s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de llicències a favor dels titulars d'un 75%, la qual cosa es tradueix en un total de 7 llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries.

Les 3 llicències restants (25% del número total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Santa Eulària que compleixin els requisits previstos en el present Pla regulador extraordinari, conforme al que es preveu en l'apartat següent.

En cas que no s'adjudiquessin la totalitat de les llicències previstes per a cada categoria, la resta que quedi d'una categoria incrementarà el nombre de llicències a atorgar de l'altra categoria.

En el cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a la puntuació obtinguda en l'apartat següent.

Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva, es podrà constituir un contingent de reserva residual per a cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al qual podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada en l'apartat 1.7.

7. Adjudicació de les llicències temporals.

Les llicències temporals s'atorgaran a aquells sol·licitants que obtinguin una major puntuació atesos els següents criteris:

-Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'autotaxi de Santa Eulària des Riu (màxim 17 punts)

S'atorgarà la puntuació atesos els següents criteris:

- No haver tingut prèviament llicència temporal: 5 punts.

- Haver tingut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019: 2,5 punts.

Per al cas que haguessin renunciat a l'autorització adjudicada per a l'any 2022-2023, no puntuaran.

- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Santa Eulària des Riu, 0,5 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

- Aportació de vehicle híbrid: 5 punts

- Aportació de vehicle de menys de dos anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.

- Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts

En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

- Assalariats. (Màxim 17 punts)

S'atorgarà la puntuació atesos els següents criteris:

-No haver tingut prèviament autorització estacional: 3 punts.

- Haver tingut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019: 1,5 punts.

Per al cas que haguessin renunciat a l'autorització adjudicada per a l'any 2022-2023, no puntuaran.

- Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en aquest municipi de Santa Eulària des Riu com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'autotaxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de Conductor expedit per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. 0,35 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 7 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal.

Tampoc es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació d'ERTO COVID.

- Aportació de vehicle híbrid: 5 punts

- Aportació de vehicle de menys de dos anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.

- Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts

En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

8. Aprovació de la llista ordenada.

La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per a complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.

9. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans del 15 d'abril de 2023:

9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) en la Tresoreria de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, que respondrà en cas de:

•  Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.

•  No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per a poder obtenir definitivament l'autorització.

•  El no compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-lo així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats en l'apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2023, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, o 2024 en cas de pròrroga, sempre que es continuïn complint la resta de requisits establerts per al retorn del dipòsit.

9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un número màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima a la qual s'hagin compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 9 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre (conforme a la instrucció del Servei d'ITV, inici del control metrològic de taxímetres a l'illa d'Eivissa), sistema de GPS autoritzat per l'Ajuntament, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior.

El vehicle haurà de portar en totes dues portes davanteres una franja de 7 centímetres en vermell, pintada en les dues portes davanteres, en sentit transversal de dreta a esquerra.

En la part dreta sota la línia transversal anirà l'escut del municipi de Santa Eulària des Riu, en els seus colors originals, i en la part superior esquerra de la línia transversal anirà el número de la llicència temporal. En el cas dels titulars de llicència disposaran del mateix número de llicència afegint-se la paraula estacional i per als assalariats s'assignarà un número de llicència, a partir de l'últim número atorgat, segons ordre de puntuació, per a les llicències estacionals adjudicades en el Pla 2022-2023, d'acord amb l'ordre de puntuació obtingut en el present Pla extraordinari per a l'any 2023 (que es recollirà en la targeta de transports) i més a baix haurà de figurar la llegenda Taxi estacional, tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla regulador.

L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes llicències serà de nou anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.

En cas de pròrroga, per a l'any 2024 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2023, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 9 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2024 es podrà superar l'antiguitat màxima de 9 anys abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2023.

9.3. Tenir assegurada de manera il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats per raó d'aquest servei.

9.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.

9.5. Acreditació del pagament del cànon per import de 1.000 € per cada mes autoritzat, o fracció corresponent en cas que es prorrogui la vigència de la llicència.

9.6 Còpia del contracte amb l'entitat bancària que acrediti que es disposa d'un sistema de cobrament mitjançant targetes de crèdit.

10. Procediment per a cobrir renúncies d'adjudicataris.

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada per torns, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si és el cas, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2023, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.

11. Emissió targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà durant el termini de vigència de l'autorització per al 2023, i en cas de pròrroga, per a l'any 2024, una vegada comprovat per la Corporació el compliment dels requisits.

V.- Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Exercici de l'activitat.

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional, podent-se, no obstant això, donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: en cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-lo a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 9.2).

A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original i el seu passi a vehicle particular.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent a aquest efecte nova targeta de transport.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, l'interessat haurà de sol·licitar-lo a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 9 anys.

Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies.

Si el termini previst per a la resolució de l'avaria o l'accident fos superior a 15 dies, el titular de la llicència haurà de justificar la situació, i l'Ajuntament podrà prorrogar el termini fins a 15 dies més.

Cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment i el seu passi a vehicle particular.

Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per a garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.

3. Tots els conductors titulars d'una autorització estacional hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de manera ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això contradigui el que s'estableix en la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació amb temps màxims de conducció i descans per conductor.

Respecte dels mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tindrà limitació horària.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després de l'any 2023, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per a procedir en finalitzar la temporada 2023 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional (o en 2024 en cas de pròrroga).

B. Règim tarifari.

En qualsevol cas, les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicable per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria executant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l'oportú expedient sancionador tramitat a aquest efecte, d'acord amb el que es preveu en la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol d'Ordenació dels Transports Terrestres i la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears). L'incompliment del recollit en l'ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic d'autotaxis determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'ajuntament d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

 

D. Revocació.

L'Ajuntament d'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, o el falsejament de les dades o documentació aportada al procediment d'autorització, si s'acredités tal extrem una vegada adjudicades les autoritzacions objecte del present pla, la qual cosa suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI.- Pla d'inspeccions

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament d'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en coordinació amb el Consell Insular d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per a controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil a Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular d'Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

 

(Signat electrònicament: 9 de febrer de 2023)

L'alcaldessa Carmen Ferrer Torres

 

ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

......................................................, amb DNI/CIF núm. ..................... i domicili en ......................... al carrer ......................................................., ...................... codi postal ..................., telèfon núm. ……………...…………

EXPOSO

Que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació extraordinari de transport públic de viatgers en vehicle turisme per a l'any 2023 aprovat per l'Ajuntament d'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per acord de data ............ (BOIB núm. ... de data .......) i que per aquest motiu

SOL·LICITO

Poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa).

(marqui la casella)

(   ) NO Autoritzo l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a sol·licitar informació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a què es refereix el Pla

Santa Eulària des Riu,........de .................... de 2023.

Data…………………………….

Signatura………………………….

 

 

ALCALDESSA-PRESIDENTA DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

 

ANNEX II  DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL

Jo …. D……                                                         amb DNI…                   i domicili en…

*Declaro sota la meva responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent:

(* La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat en l'apartat 9 del present pla regulador)

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'autotaxi

Puntuació

No haver tingut prèviament autorització estacional

 

Haver tingut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019

 

* Per al cas que haguessin renunciat a l'autorització adjudicada per a l'any 2022-2023, no puntuaran.

 

Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Santa Eulària des Riu (0,5 punts per cada any fins a un màxim de 5)

 

Aportació de vehicle híbrid

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys

*

Aportació d'un vehicle de menys de cinc anys

*

 

Categoria B: Assalariats

Puntuació

No haver tingut prèviament autorització estacional

 

Haver tingut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019

 

*Per al cas que haguessin renunciat a l'autorització adjudicada per a l'any 2022-2023, no puntuaran.

 

Per antiguitat com a assalariat a Santa Eulària des Riu (0,35 punts per cada any fins a un màxim de 7)

 

Aportació de vehicle híbrid

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys

*

Aportació d'un vehicle de menys de cinc anys

*

 

 

ANNEX III (declaració responsable per al còmput d'antiguitat)

L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

Jo… D. ….. … ....................................................   amb DNI...............................................…                   i domicili en …..............................................................................…….. ............      T. M. de Santa Eulària des Riu,

Categoria A. Titulars:

Declaro sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència de taxi núm. …. del servei d'autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, des de l'any … comptant amb una antiguitat com a titular de ….. anys.

Categoria B. Assalariats:

Declaro sota la meva responsabilitat, que soc conductor assalariat del servei d'autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de …. anys, per a això adjunt la següent relació:

*la citada antiguitat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. Tampoc es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació d'ERTO COVID.

Núm. Llicència

Titular de la Llicència

Data d'Inici

Data Final

Antiguitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​ANNEX IV  LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME

Nom i cognoms del titular:

NIF:

Matrícula del vehicle :

Ajuntament d'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Número de llicència temporal:

Vigència:

Concedida per resolució d'alcaldia en data………………… , en aplicació del que es disposa en el pla regulador extraordinari en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per a l'any 2023 aprovat per acord del Ple ..... de ......... de 2023 (BOIB núm. ...... de ... de ....... de 2023), en desenvolupament de la competència municipal prevista en l'article 53 .4 de la Llei 4/2014 de 28 de juny de 2014.

CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA

•  La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.

• Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d'uns o més conductors assalariats.

• Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant el que s'estableix en la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació respecte al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades pel respectiu Ajuntament.

•  NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II del pla d'actuació)

Enfront del present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, d'acord amb el que s'estableix en l'article 116 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, Recurs potestatiu de Reposició davant aquest mateix Òrgan en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació, o impugnar-se directament davant el Jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptat a partir de l'endemà de la publicació conforme a l'article 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.”

 

ANNEX V ​​​​​​​MODEL DECLARACIÓ JURADA

Jo, D/Dña ……………………………...............................……………… amb DNI/CIF …………….....................…………….i domicili en …….......................................................................……………………….

DECLARO SOTA JURAMENT QUE:

• No he estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desplegament del text articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària i Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària (BOE núm. 261, de 31 d'octubre de 2015).

Declaració que efectuo amb caràcter general legal, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que comporta.

I per deixar-ne constància i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració a Santa Eulària des Riu a …………..de……………….de 2023.”