Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 105885
Convocatòria 2023 per a l'accés a activitats lúdic-educatives per a nins/nines i joves
Per decret d'alcaldia de dia 24 de gener de 2023, es va aprovar la convocatòria per a l'accés a les activitats lúdico educatives gratuïtes organitzades per l'Ajuntament de Marratxí per infants i joves d'entre 6 i 12 anys durant el període de gener a juny 2023
Decret de Batlia
BASES I CONVOCATÒRIA PER ACCEDIR A LES ACTIVITATS LÚDICO-EDUCATIVES GRATUÏTES DESTINADES A INFANTS D'ENTRE 6 i 12 ANYS (semestre 2023)
Atès que la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de la infància estableix (art. 31) que els infants tenen dret al lleure i a participar en les activitats culturals, artístiques, recreatives i d'esplai existents, i les administracions tenen el deure de facilitar-ho. El dret al lleure s'ha associat cada vegada més amb el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats perquè les activitats de lleure educatiu ofereixen importants oportunitats de desenvolupament personal i social.
Atès que des de l'àrea de Serveis socials posam en marxa el programa EDUCACIÓ 360 – PATIS OBERTS amb la intenció de que tots els infants puguin gaudir d'activitats extraescolars independentment de la seva situació econòmica.
Atès que hi ha informe de l'àrea de data 19 de gener de 2023 sobre la necessitat de posar en marxa el programa d'Educació 360 – Patis oberts.
Aquesta regidoria, de conformitat amb el Decret de Batlia de data 20 de juny de 2019 de delegació de firma a diversos regidors de l'Ajuntament, així com de les competències que es reserva el batle, té a bé dictar el següent:
BASES QUE REGULEN L'ACCÉS A LES ACTIVITATS LÚDIC-EDUCATIVES GRATUÏTES ORGANITZADES PER L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ PER INFANTS I JOVES D'ENTRE 6 I 12 ANYS DURANT EL PERÍODE GENER - JUNY DE 2023
Per tal de donar resposta a les necessitats de les famílies amb dificultats econòmiques per poder afrontar les despeses derivades de l'assistència dels seus fills i filles a activitats extraescolars o a activitats lúdic-educatives l'ajuntament de Marratxí organitza una sèrie d'activitats de lleure gratuïtes.
Es voluntat d'aquest Ajuntament que, les activitats anteriors,les puguin gaudir el major número possible de persones interessades, en aplicació dels principis de transparència, objectivitat i universalitat, per la qual cosa es troba adient aprovar aquestes bases.
Primera.- OBJECTE
L'objecte d'aquestes bases és regular l'accés a les activitats municipals d'oci (gratuïtes) destinades a infants i joves que tinguin dificultats per accedir a l'oferta de lleure infantil i juvenil. S'entenen peractivitats municipals d'oci (gratuïtes) les organitzades per l'Ajuntament de Marratxí, i que es relacionen a l'Annex III.
L'objectiu és poder garantir l'assistència a activitats de lleure educatiu infantil i juvenil per tal de cobrir les necessitats de relació, diversió i desenvolupament, tan físic com emocional.
Segona.- PERSONES DESTINATÀRIES I REQUISITS
Podran accedir a les activitats programades durant els mesos de gener a juny de 2023 (veure Annex III) els infants i els joves de les unitats familiars que compleixin tots i cadascun dels següents requisits:
1. La persona sol·licitant i el seu fill o filla hauran de ser residents i estar empadronats en el municipi de Marratxí. A més, el fill o filla ha de complir amb els límits d'edat, si n'és el cas, que s'hagin establert per a cada activitat i grup.
2. La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en el moment de presentar la sol·licitud:
Nombre de membres de la unitat familiar | Límit d'ingressos mensuals nets |
2 membres | 1.500€ |
3 membres | 2.000€ |
4 membres | 3.000€ |
5 membres | 3.000€ |
6 membres | 3.500€ |
7 membres | 4.000€ |
Es consideren ingressos nets els constituïts per la diferència entre els ingressos íntegres i les despeses deduïbles. Els ingressos nets quedaran reflectits en el document justificatiu dels ingressos que s'aporti.
A efectes d'aquest procediment, i per al còmput d'ingressos, és unitat familiar convivent la integrada per als pares/mares o tutors/es legals i els fills/es, així com els menors a càrrec en acolliment familiar, degudament acreditat. Únicament es computaran els ingressos del pare i la mare, o del tutor/a.
En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet els ingressos es quantificaran de la següent forma:
- Quan la guarda i custòdia sigui compartida, es computaran els ingressos d'ambdós progenitors.
- Quan no ho sigui, es computaran els ingressos del progenitor o progenitora que ostenti aquesta guarda i custòdia.
Amb base en l'article 4.3 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, cada fill/a amb discapacitat, o incapacitat per fer feina, computarà com a dos membres de l'esmentada unitat.
Tercera.- Sol·licitud, lloc i termini de presentació
1. Es poden consultar les bases i obtenir el formulari de sol·licitud, a més de la resta d'Annexos i documentació, mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament d Marratxí o en l'Àrea de Serveis Socials (C/Balanguera, 12. Sa Cabana - 971794279).
2. No hi ha termini de presentació de sol·licituds, ni número màxim d'aquestes.
3. Les persones interessades podran presentar les seves sol·licituds de manera presencial en el Registre General o a les Oficines Municipals d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Marratxí. S'ha de sol·licitar cita prèvia en qualsevol dels següents centres, pels mitjans que s'indiquen:
- De dilluns a divendres: de 8'15 a 14h.
- OAC Ajuntament.- Camí d'Olesa, 66.- Sa Cabaneta (Tel. 971788100)
- OAC Pont d'Inca.- Av. Antoni Maura, 56.- Edifici Erika (Tel. 971795145).
- OAC Sa Cabana.- Camí de sa Cabana, 57 (Tel. 971794643)
- Dijous tarda: de 15'15 a 19h.
- OAC Pont d'Inca.- Av. Antoni Maura, 56.- Edifici Erika
- Dissabte: de 9 a 13h.
- OAC Ajuntament.- Camí d'Olesa, 66.- Sa Cabaneta
També es podrà presentar la sol·licitud de manera telemàtica fent servir la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Marratxí (https://seuelectronicamarrtxi.es). Igualment, podrà fer-se servir qualsevol dels registres establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Quarta.- DOCUMENTACIÓ
1. Model de sol·licitud (Annex I). Ha d'anar signada pel pare, mare o tutor/a legal.
2. Fotocòpia del DNI en vigor de la persona sol·licitant i del fill o filla per qui es demanda l'activitat. En cas de persones estrangeres, aquestes acreditaran la seva identitat mitjançant el NIE. En cas de no disposar de NIE, s'ha d'acreditar mitjançant el passaport.
3. Quan la persona sol·licitant de l'activitat sigui el tutor o tutora legal ha de presentar el document que ho acrediti.
4. Fotocòpia del Llibre de família amb tots els membres de la unitat familiar.
5. Documentació acreditativa d'ingressos (pare, mare , tutor):
- Treballadors/es per compte d'altre/a: nòmina o nòmines del mes anterior
- Treballadors/es per compte propi: model 130 d'autoliquidació del pagament fraccionat de l'IRPF o el model 131 d'autoloquidació trimestral del pagament fraccionat de l'IRPF
- Persones perceptores de RMI,RESOGA o IMV, o persona pensionista que no desenvolupi cap activitat que li aporti rendiments de feina: declaración responsable(Annex II)
- Persones perceptores prestacions SEPE: declaració responsable(Annex II)
- Altra documentació que la persona sol·licitant consideri necessària per a l'acreditació de la seva situació socioeconómica
6. En cas de separació́, divorci o cessament de la convivència, cal presentar l'acord de mediació, sentència judicial i/o conveni regulador de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia.
7. Les dades relatives a l'empadronament i la convivència en el mateix domicili serán comprovades d'ofici per l'Ajuntament de Marratxí i, per tant, no és necessari aportar-les.
8. La presentació de la sol·licitud suposa l'autorització a l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí per comprovar d'ofici la veracitat de les dades que s'indiquin a les declaracions responsables, així com per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró́ municipal.
9. L'Àrea de Serveis Socials també podrà demanar qualsevol altra documentació que estimi adequada per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades indicades a la sol·licitud.
10. Si l'escrit de sol·licitud no reunís els requisits necessaris per a la seva tramitació, se requerirà a la persona sol·licitant perquè esmeni els defectes observats en el termini màxim de deu dies, quedant advertit que, de no fer-se així, se'l tindrà per desistit de la seva petició.
Cinquena.- PROCEDIMENT D'ADMISSIÓ
1. S'adjudicarà la plaça a l'activitat sol·licitada en l'Annex 1 per ordre d'arribada de la sol·licitud, sempre que estigui degudament presentada, i tenint en compte l'ordre de preferència que s'hagi indicat. La persona sol·licitant podrà demanar participar en fins a tres activitats, indicant-hi d'1 a 3 l'ordre de preferència (sent 1 el de major preferència, i 3 el de menor preferència).
Sols es podrà participar en 1 activitat per persona sol·licitant i alhora, llevat que hi haguessin places vacants a les altres
2. Les persones que no obtinguin plaça a una activitat conformaran una llistad'espera per a cobrir les baixes o les renúncies que es produeixin. L'Àrea de Serveis Socials actualitzarà permanentment i de manera interna la llista d'espera.
Sisena.- NORMES I OBLIGACIONS DE PARTICIPACIÓ EN LES ACTIVITATS
1. Són normes i obligacions les següents:
- S'ha d'assistir a totes les sessions programades. En el cas de falta d'assistència ha de ser justificada avisant prèviament al telèfon mòbil que es posarà a disposició del pare, mare o tutor/a.
- Només podran accedir a l'espai de l'activitat les persones que estiguin inscrites a l'activitat o tinguin permís de l'educadora social.
- L'activitat es realitzarà segons el calendari programat.
- En cas d'accident durant l'activitat, haurà a disposició del participant una assegurança metge i l'educadora responsable avisarà als seus pares i/o tutors.
- Els infants participants hauran de mostrar un comportament adequat i de respecte cap als seus monitors i monitores.
- Els infants participants seran els/ les responsables de tenir cura dels espais i del material necessari per realitzar l'activitat.
- Complir les ordres que doni l'educadora responsable, especialment en matèria d'higiene, salut pública i COVID-19.
2. El seu incompliment podrà donar lloc a la baixa de l'activitat que s'estigui realitzat. A més, quan s'acumulin 3 faltes d'assistència sense justificar es donarà de baixa automàticament al o la menor de l'activitat.
Setena.- ANUL·LACIÓ I MODIFICACIÓ DELS CURSOS
1. L'Ajuntament de Marratxíes reserva el dret de suprimir activitats, organitzar unes altres no programades amb anterioritat per necessitats puntuals que puguin sorgir, dividir l'activitat en diversos grups i modificar, si és pertinent, els continguts, la durada,les dates i els programes anunciats, si així ho aconsellen les necessitats lúdic-educatives i/o les necessitats del servei.
2. En cas d'implantació de noves activitats, n'estaran destinades al públic general. La selecció dels participants es farà, en primer terme, tenint en compte les llistes d'espera disponibles.
3. En cap cas les situacions del punt 1poden modificar la gratuïtat de l'accés a l'activitat que correspongui.
Vuitena.- RESOLUCIÓ D'INCIDÈNCIES
Correspon a l'Àrea de Serveis Socials resoldre els dubtes, les omissions, les ambigüitats i les incidències que puguin sorgir sobre l'aplicació d'aquestes bases, o sobre els casos no previstos i/o que puguin sorgir de manera excepcional.
Novena.- COMUNICACIONS
1. Les persones que obtinguin plaça seran notificades mitjançant el telèfon mòbil o el correu electrònic que indiquin a la seva sol·licitud. El termini per confirmar la participació a l'activitat serà de 24 hores (tenint-se per renunciat en cas contrari).
2. Les incidències referides al desenvolupament de les activitats (modificacions, supressions, etc.) es comunicaran pels mitjans i amb els efectes indicats al punt anterior.
Desena.- TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
De conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals:
Responsable del tractament de les seves dades: Ajuntament de Marratxí (NIF: P0703600G,Camí de n'Olesa, 66 – 07141 Marratxí, Illes Balears), únic destinatari de la informacióaportada voluntàriament.
Finalitat del tractament de les dades: Gestionar la sol·licitud d'accés a les activitats lúdicfestives educatives gratuïtes organitzades per l'Ajuntament de Marratxí.
Temps de conservació de les dades: Durant el termini de vigència d'aquest expedient. Noobstant això, les dades seran conservades amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
Legitimació per al tractament de les dades: Exercici dels poders públics o competències pròpies.
Cessió a terceres persones: Les dades cedides NO seran cedits a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Marratxí, tret que hagin de ser comunicats a altres entitats públiques per imperatiu legal
Drets: Dret d'accés a les seves dades, sol·licitar la seva rectificació o, si escau, cancel·lació,oposició o sol·licitar la seva supressió. Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades o, en el seu cas, oposar-se al tractament d'aquests. Per a exercir els expressats drets podrà fer-ho a través dels següents mitjans:
• Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a “Ref. Delegat de Protecció de Dades”, Ajuntament de Marratxí, Carrer de n'Olesa, 66, 07141 Marratxí, Illes Balears.
• Presencialment, mitjançant escrit presentat en el Registre General de l'Ajuntament de Marratxí, o a través de qualsevol dels mitjans establerts en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
• Per correu electrònic dirigit al Delegat de Protecció de Dades: delegatpd@marratxi.es
Onzena.- PUBLICITAT
Un extracte de les presents Bases es publicarà en el Butlletí Oficial de lesIlles Balears. A més, les bases íntegres i els documents annexes es publicaran a la pàgina web municipal.
Dotzena.- RECURSOS
La present resolució posa fi a la via administrativa, podent interposar contra la mateixa, alternativament, o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, o recurs contenciós administratiu, davant els Jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar-se recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o hagi produït desestimació per silenci.
Tot l'anterior, sense perjudici que es pugui exercitar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
Marratxí, 27 de gener de 2023
La regidora de Serveis Socials Aina Amengual Marí