Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 100853
Resolució de la Direcció gerència de l’Escola Balear d’Administració Pública per la qual s’aprova la convocatòria de la 44a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a les categories de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou la superació del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, i la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió.

2. D'altra banda, l'article 28.3 de la Llei 4/2013 estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

3. L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, en relació amb la previsió de vacants disposa que:

1. Durant els tres primers mesos de cada any, els ajuntaments comunicaran a la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de les policies locals, la previsió de convocatòries per a la selecció de membres del cos de policia, o policies a fi de permetre la planificació dels cursos de capacitació de les categories corresponents.

2. Les convocatòries s'han d'efectuar, en tot cas, de manera que la realització de les proves acabi abans del dia 30 de novembre amb la llista de persones proposades i pugui iniciar-se el curs de capacitació dels seleccionats a partir del gener de l'any següent.

3. Una vegada conclosa la fase d'oposició o, si s'escau, de concurs oposició, l'ajuntament ha de comunicar la llista definitiva d'aspirants que s'han d'incorporar als cursos selectius per categories i sol·licitar la reserva de places corresponents.

4. Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears regulen el curs de capacitació per accedir a cada categoria de la policia local.

Fonaments de dret

1.Els articles 34.3 i 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2.L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

3.Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 d'octubre per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm.141, de 14 d'octubre de 2021).

5.Els articles 4.1 i 5.9 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, així com la lletra c) de l'article 10.2, l'article 12.1 i les lletres j) i m) de l'article 12.5 dels Estatuts.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de la 44a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2023.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria així com també el model de sol·licitud de reserva de places del curs bàsic de capacitació per als ajuntaments que, amb anterioritat a aquesta publicació no hagin presentat la corresponent sol·licitud juntament amb un certificat del secretari o secretària de l'ajuntament, en el termes que figuren en els annexos 1 i 2 d'aquesta Resolució, respectivament.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'EBAP.

D'acord amb l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en els litigis entre administracions públiques no es poden interposar recursos en via administrativa. No obstant això, quan s'interposa un recurs contenciós administratiu contra una altra administració, es pot requerir prèviament que s'anul·li o es revoqui l'acte.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (7 de febrer de 2023)

La directora gerent de l'EBAP Maria del Carmen Iglesias Manjón

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria de la 44a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2023

Primera Alumnes del curs

1. Poden ser alumnes del curs bàsic de capacitació les persones que han superat la fase d'oposició d'un procés selectiu, ja sigui del municipi o del procés unificat convocat per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022, BOIB núm. 128 d'1 d'octubre de 2022 per accedir al cos de policia local en la categoria de policia i que han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques per l'autoritat municipal. Així mateix també hi poden ser alumnes les persones que resultin admeses a les borses d'interins que es publiquin per part de l'EBAP.

L'EBAP inscriurà d'ofici els alumnes en el curs de capacitació a sol·licitud de l'ajuntament corresponent, així com els aspirants aprovats en el procés unificat 2022-2023 i els que accedeixin a les borses d'interins que es publiquin per part de l'EBAP entre la publicació de la present convocatòria i l'inici del curs, que no tenguin certificat el curs bàsic de capacitació per policia local. A partir del moment de la inscripció, s'adquireix la condició d'alumne o alumna.

2. Les persones que es trobin en alguns dels supòsits prevists en els articles 178.3 i 178.4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, estan exemptes de fer el curs bàsic de capacitació.

3. La pèrdua de la condició de personal funcionari en pràctiques d'un ajuntament suposa l'exclusió automàtica del curs bàsic de capacitació.

En aquests casos, l'ajuntament corresponent ha de comunicar a l'EBAP la identitat de la següent persona aspirant nomenada funcionària en pràctiques, que podrà accedir a la pròxima convocatòria o edició del curs de capacitació.

4. La superació d'unitats formatives d'una edició anterior per part d'una persona aspirant que per qualsevol motiu obtingui plaça al curs bàsic d'una edició posterior o d'una altra convocatòria no suposa cap dret de convalidació de les assignatures superades, excepte que tengui reconegut el dret a reserva de plaça segons el manual del curs bàsic de capacitació en vigor.

Segona Places

1. El nombre de places del curs bàsic de capacitació previst en aquesta convocatòria és de 177 (122 a Mallorca, 30 a Menorca i 25 a Eivissa). Aquest número podrà variar per causa justificada i degudament motivada.

Tercera Descentralització del curs

1. El curs bàsic de capacitació es durà a terme de forma descentralitzada a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, sempre que es compti amb els recursos materials i humans necessaris per impartir el curs en aquestes illes.

2. En cas de necessitats extraordinàries, degudament motivades pels ajuntaments corresponents i acceptades per l'EBAP, el curs es pot dur a terme en dues etapes, sempre que s'hagi completat almenys una cinquena part de la càrrega lectiva del curs de capacitació, d'acord amb el manual del curs bàsic de capacitació en vigor.

Quarta Inici i realització del curs

1. Per qüestions de caire organitzatiu (nombre d'alumnes) així com també pel fet d'haver de comptar amb diferents col·laboradors en cada illa, el curs bàsic de capacitació començarà la primera quinzena de març de 2023.

2. Aquesta data queda subjecte a modificacions en els casos en què sigui necessari reorganitzar l'inici del curs per manca de sol·licituds mínimes així com també per circumstàncies extraordinàries sobrevingudes. En aquests casos, l'EBAP ha de comunicar l'inici del curs amb una antelació mínima suficient.

3. El curs es durà a terme de manera descentralitzada a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, tenint com alumnes de cada una d'elles les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu a cada un dels municipis de les respectives illes, i, en el cas d'Eivissa, també les corresponents a Formentera. Les direccions són les següents:

- Mallorca: Seu de l'EBAP; C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol)-07009, Palma

- Menorca: Quarter de la policia local de Ciutadella; Carretera Me-1, Km 43,5, 07760 Ciutadella de Menorca

- Eivissa: Biblioteca Vicent Serra Orvay; Carrer de la Plaça Major, 9, 07817 Sant Jordi de ses Salines

4. L'Escola Balear d'Administració Pública ha de publicar en la seu electrònica la data concreta d'inici amb prou antelació a l'inici del curs.

Cinquena Sol·licituds de reserva de places

1. Els ajuntaments que hagin convocat processos selectius per accedir a la categoria de policia del cos de policia local (o de policia en els casos en què no hagin constituït cos) han de presentar una sol·licitud en el termini i forma que es detalla a continuació:

Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) dirigit a l'Escola Balear d'Administració Pública (DIR3: A04035968), d'acord amb el model que figura en l'annex 2 i que es posarà a disposició dels ajuntaments en la seu electrònica de l'EBAP.

2. Juntament amb la sol·licitud, han de presentar un certificat del secretari o secretària de l'ajuntament que contengui:

— El nombre de processos selectius de la categoria de policia local convocats pel Ajuntament interessat durants els 4 darrers anys anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud.

— El nombre de places amortitzades de la categoria de policia local durant els 4 darrers anys anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud.

3. El termini per presentar les sol·licituds és el següent:

a) Des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears fins al dia 16 de febrer de 2023, ambdos inclosos.

4. Un cop adjudicada la plaça i abans de l'inici del curs bàsic, l'ajuntament ha d'aportar a l'EBAP el nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants als quals s'assigni una plaça en el curs bàsic de capacitació. Si no aporta la documentació relativa al nomenament dels funcionaris en pràctiques abans de l'inici del curs, no es garantirà la plaça assignada.

5. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert en l'apartat tercer només es tindran en compte a l'hora d'adjudicar-se les places del curs bàsic de capacitació quan els ajuntaments hagin presentat la sol·licitud i hagin aportat la documentació preceptiva abans dels cinc dies anteriors a l'inici del curs.

Sisena Informació als ajuntaments

1. Abans de començar el curs, els ajuntaments han de facilitar als funcionaris en pràctiques inscrits els uniformes que determina l'article 101 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, de manera que els alumnes puguin iniciar la formació degudament uniformats.

2. Per seguir la formació en línia, és imprescindible que els funcionaris en pràctiques que adquireixin la condició d'alumnes del curs bàsic de capacitació disposin d'un aparell amb connexió a Internet que permeti el seguiment de les activitats del curs que s'imparteixin en aquesta modalitat.

3. Durant el desenvolupament del curs bàsic de capacitació, els alumnes han de percebre les retribucions que determina l'article 34 bis de la Llei 4/2013, atesa la seva condició de personal funcionari en pràctiques.

Setena Règim general del curs

El contingut del curs bàsic de capacitació, així com la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern, s'estableixen en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 d'octubre de 2021, o la posterior que la modifiqui, i la resta de normativa aplicable.

Vuitena Certificació

Una vegada acabat el curs bàsic de formació, l'EBAP ha de certificar el curs de capacitació als aspirants que l'hagin superat.

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud de reserva de places en el curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia

Codi SIA

2

8

6

0

8

5

0

 

Destinació

Escola Balear d'Administració Pública

Codi DIR3

A04035968

Sol·licitant

Ajuntament de / d'

CIF

 

Codi DIR3

 

Nom i llinatges del representant

 

Adreça electrònica

 

Adreça postal

 

Codi postal

 

Localitat

 

Municipi

 

Telèfon

 

Fax

 

Persona de contacte

 

Telèfon/extensió

 

SOL·LICIT la reserva de places en la _______________ edició del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia de l'any 2023 per a les persones següents:

Nom de l'aspirant

DNI de l'aspirant

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Documentació que s'adjunta

1. Llista d'aspirants que han superat la fase d'oposició i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques certificada pel secretari o secretària de l'ajuntament, amb indicació de la data d'aprovació i la nota obtenguda en la fase d'oposició.

 

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de les dades personals que conté aquesta sol·licitud.

 

Finalitat del tractament i base jurídica. La finalitat d'aquest tractament és reservar places per al curs bàsic de capacitació de policia local.

Responsable del tractament. Escola Balear d'Administració Pública.

Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi una obligació legal o un interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Termini de conservació de les dades personals. Les dades es conservaran el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual han estat recaptades. Serà d'aplicació la normativa autonòmica d'arxius.

Existència de decisions automatitzades. Les dades no es tractaran de forma automatitzada.

Transferències de dades a tercers països. Les dades no es transferiran a tercers països que no garanteixin un nivell de protecció de dades adequat.

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals» previst en la Seu Electrònica de la CAIB.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o si no hi ha resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma).

Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es

 

_______________ , de ______________ de 2023

[Localitat i data]

[rúbrica]