Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR
Núm. 98003
Aprovació definitiva de l'ordenança/reglament per a la cessió d'ús de material municipal a entitats i particulars
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació de l'ordenança/reglament per a la cessió d'ús de material municipal a entitats i particulars s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre del de l'ordenança/reglament per a la cessió d'ús de material municipal a entitats i particulars, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
"Ordenança/reglament per a la cessió d'ús de material municipal a entitats i particulars
Article1 Introducció
La diversitat d'equipaments i la demanda, actualment en augment del seu ús, així com la conseqüent demanda de suport logístic i d'infraestructures que se'n deriva, fa que sigui necessària l'elaboració d'un Reglament d'usos i cessió dels equipaments per tal de regular i establir una línia d'actuació comuna per al seu bon funcionament. A la vegada, també es volen regular les condicions de cessió i d'ús del material municipal.
Article 2 Objecte i destinataris
El present reglament té per objecte la regulació de les condicions d'utilització de material de propietat municipal (taules, carpes, cadires,etc.), amb la finalitat d'obtenir-ne una òptima utilització i conservació per part dels propis usuaris.
Podran sol·licitar la utilització del material descrit a l'article anterior tots els veïns empadronat en el municipi de Banyalbufar, fundacions, federacions, partits polítics, associacions i entitats registrades al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànims de lucre.
Les sol·licituds de material sempre es realitzaran per dur a terme activitats o actes sense ànim de lucre.
Article 3 Sol·licitud
Les persones interessades hauran de presentar una sol·licitud en el Registre General de la corporació en horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h; o bé per la Seu Electrònica de la corporació, com a mínim amb una antelació de 15 dies a la data de celebració de l'activitat que determina la necessitat del material.
La sol·licitud (annex 1) haurà de contenir tota la informació que s'hi detalla:
Article 4 Procediment d'atorgament de cessió del material sol·licitat
Per procedir a l'atorgament de la cessió de material de propietat municipal se seguiran els següents criteris:
Article 5 Causes de denegació de les sol·licituds presentades
Es podran denegar les sol·licituds en els següents casos:
a. Activitats incompatibles amb l'interès municipal i interessos generals.
b. Activitats susceptibles de produir deteriorament del material objecte de cessió.
c. Activitats susceptibles de produir insalubritat i molèsties (sorolls, olors...).
d. Si la persona interessada no ha reposat i/o reparat danys de material cedits anteriorment.
e. Per manca de disponibilitat del material sol·licitat.
Article 6 Obligacions del beneficiari de l'ús del material
Seran obligacions dels usuaris, un cop concedida l'autorització per a la utilització del material, les següents:
Els veïns i veïnes que es trobin empadronats al municipi de Banyalbufar hauran de recollir i retornar el material al lloc indicat pel consistori. De la mateixa manera que ho hauran de fer les fundacions, federacions, partits polítics, associacions i entitats registrades al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànims de lucre. És de compliment obligatori el deixar un depòsit a l'Ajuntament pel material que es sol·licita, de conformitat amb els preus següents:
Caldrà retornar el material en el termini màxim de 3 dies hàbils des que s'hagi realitzat l'activitat per a la qual es va cedir. A la vegada, es retornarà el depòsit efectuat a la sol·licitud.
Una vegada que s'hagi efectuat la devolució de tot el material i comprovat que s'ha retornat en les mateixes condicions en què es va cedir, i amb el compliment de totes les condicions fixades en aquest reglament, es dona la conformitat a la recollida del material.
En el supòsit d'haver causat danys al material cedit, bé per acció o omissió, dolosa o negligent, s'haurà de fer efectiu el pagament del cost de reposició d'aquest, de conformitat amb els preus següents:
Article 7 Infraccions
Les infraccions a la present Ordenança/reglament es qualificaran de lleus, greus i molt greus. Es consideraran faltes lleus:
Es consideraran faltes greus:
Es consideraran faltes molt greus:
Article 8 Sancions
Les infraccions lleus se sancionaran amb una multa compresa entre 10 i 50 €. Les infraccions greus se sancionaran amb multa compresa entre 50 i 100 €.
Les infraccions molt greus se sancionaran amb multa compresa entre 101 i 1.000 €.
Article 9 Procediment
No es podrà imposar cap sanció sense tramitació prèvia de l'expedient a aquest efecte, el qual serà iniciat d'ofici per la mateixa Administració municipal, en virtut de la funció inspectora i de comprovació pròpia de la seva competència, o a instància de part mitjançant la corresponent denúncia per escrit.
Per a la imposició de les sancions previstes en aquesta ordenança se seguirà el procediment previst amb caràcter general en el Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament de procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.
La competència sancionadora correspon a la Batlia, conforme al que estableix la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
Article 10 Obligació de reparar el dany causat o abonar el seu cost
La imposició de les sancions procedents no exonera l'autor/a de l'obligació de reparar els danys causats, de conformitat amb els preus establerts en el punt sisè del Reglament.
Disposició addicional
Totes les disposicions municipals que contradiguin el present reglament en el moment de la seva entrada en vigor es consideraran derogades.
Disposició final
En tot allò no previst al present reglament regiran les normes generals de la corporació i altres normes aplicables."
Banyalbufar, 6 de febrer de 2023
El batle Mateu Ferrà Bestard
ANNEX 1 Sol·licitud de material
Nom i Cognoms |
DNI |
---|---|
En representació de: |
|
Adreça |
Telèfon |
|
|
Activitat i lloc de realització: |
|||
Data de realització : |
Hora realització: |
||
( ) Foguerons |
( ) Presentació plànol ubicació |
( ) Arena |
|
( ) Tall de carrer |
C/ |
- El tall de carrer implicarà necessàriament contactar amb la policia local. Sol·licito, el material següent:
Unitats |
Tipus de material |
Depòsit |
Cost reposició/Unitat |
---|---|---|---|
1 |
Cadires |
5 € |
20 € |
1 |
Tanca mòbil |
14 € |
27 € |
1 |
Pantalla |
20 € |
40 € |
1 |
Torradores |
20 € |
40 € |
1 |
Taula |
20 € |
40 € |
1 |
Carpes |
75 € |
150 € |
1 |
Projector |
100 € |
300 € |
1 |
Equip de so |
250 € |
600 € |
El material s'haurà de demanar amb un mínim de 15 dies d'antelació. En cas contrari l'Ajuntament no es compromet a la possible cessió d'aquest.
D'acord amb la Llei 15/99 de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa a la persona interessada que les dades facilitades seran incloses en el fitxer “registre d'entrada i sortides” amb la finalitat de registre i arxiu. Així mateix, us informem de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes inclosos en la legislació vigent mitjançant sol·licitud expressa adreçada a l Registre General Ubicat a Plaça de la Vila, 2. Banyalbufar.
ANNEX 2 Informe de comprovació del retorn de material
Realitzada comprovació per part de la brigada municipal en data.................................
s'ha constatat que:
( ) |
El material cedit s'ha retornat en correctes condicions |
( ) |
El material cedit presenta les següents mancances/deficiències: I es calcula que el cost de la seva reparació/reposició és de .-€ |
Condicions de la cessió
El material cedit, segons disponibilitat, s'haurà de recollir el dia, la data i lloc acordats, i s'haurà de retornar allà mateix el dia establert.
L'interessat es fa responsable del material cedit i haurà de tenir cura del mateix durant la seva utilització i transport.
En el cas de detectar-ne desperfectes o mals usos, es facturarà a la persona que pren la cessió del cost de la reposició, reparació o condicionament del material cedit.
En el cas de no retornar el material en la data acordada s'advertirà oficialment, per la cessió de futures peticions."
Contra el present Acordo es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.