Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 97917
Bases de les Ajudes de l’Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs per a promoure la desestacionalització i la diversificació econòmica, a més de la promoció de la seva digitalització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

RESOLUCIÓ DE BATLIA

Per la present, i en exercici de la competència pròpia de desenvolupament econòmic local que té encomanada l'Ajuntament de Deià, d'acord amb allò que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006,

RESOLC

Convocar les Ajudes de l'Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs per a promoure la desestacionalització i la diversificació econòmica, a més de la promoció de la seva digitalització, amb la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a més del taulell d'anuncis, la pàgina web i les xarxes socials de l'Ajuntament de Deià.

 

 Document signat electrònicament Deià, (6 de febrer de 2023)

El batle de Deià Lluís Enric Apesteguia Ripoll

 

BASES DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT D'AJUDES DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PROMOURE LA DESESTACIONALITZACIÓ I LA DIVERSIFICACIÓ ECONÒMICA, A MÉS DE LA PROMOCIÓ DE LA SEVA DIGITALITZACIÓ

Convocatòria de 2023

PRIMERA.- OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Amb aquesta subvenció es pretén atorgar ajuda a les empreses i autònoms de Deià per a promoure la desestacionalització i diversificació econòmica, a més de la promoció de la seva digitalització.

SEGONA.- RÈGIM JURÍDIC

L'Ajuntament de Deià té, com a competència pròpia, la de desenvolupament econòmic local, d'acord amb allò que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006.

La concessió de la present subvenció està sotmesa a allò disposat al Reglament municipal regulador de Subvencions, adoptat en sessió plenària del dia 10 de novembre de 2017.

Així mateix, serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els arts. 25  i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

TERCERA.- CRÈDITS PRESSUPOSTARIS

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb el pressupost màxim següent: 8.000 euros.

Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d'aquesta convocatòria van a càrrec de l'aplicació pressupostària 479.00/430 Ajudes dinamització, desestacionalització i diversificació econòmiques del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2023.

 

QUARTA.- LÍNIES D'AJUTS I QUANTIA

A) AJUDES A LA DESESTACIONALITZACIÓ

Hi poden optar aquells autònoms o empreses que hagin desenvolupat o desenvolupin la seva activitat durant els mesos de gener, febrer i març de 2023 rebran 150€ per cadascun d'aquests mesos.

Per a considerar que s'ha tengut activitat durant aquests mesos, s'haurà de demostrar  que almenys ha existit durant el 60% dels dies laborables (o de la seva proporció), quedant-ne excepcionats els períodes de baixa mèdica en cas d'autònoms.

La quantitat màxima a atorgar per aquesta línia serà de 5.000€

B) AJUDES A LA DIVERSIFICACIÓ

Hi poden optar aquells autònoms o empreses que desenvolupin activitats econòmiques que no tenguin a veure amb el turisme, el comerç, la construcció, les transaccions immobiliàries, el transport, la jardineria o qualsevol altra que en pugui ser considerada anàloga.

En aquest cas, les empreses preexistents rebran una ajuda de 300€, i les que es posin en marxa durant el 2023 de 500€.

La quantitat màxima a atorgar per aquesta línia serà de 1.500€.

C) AJUDES A LA DIGITALITZACIÓ

Hi poden optar aquells autònoms o empreses que creïn una pàgina web, una aplicació o qualsevol altra eina digital per al desenvolupament de la seva activitat. Les empreses que les desenvolupin durant el 2023 rebran 500€.

La informació que surti a aquestes eines digitals ha de constar, almenys, en català.

Les empreses que ja tenguin una pàgina web, una aplicació o qualsevol altra eina digital que no estigui en català i la hi tradueixin durant el 2023 rebran 150€.

La quantitat màxima a atorgar per aquesta línia serà de 1.500€.

CINQUENA.- EN CAS DE TENIR UN NÚMERO DE SOL·LICITUDS MAJOR O MENOR DE LES QUE ES PODREN ATENDRE SEGONS LA PREVISIÓ DE LA BASE QUARTA

Si les sol·licituds vàlides amb dret a rebre la subvenció superassin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

En cas de que hi hagués pressupost suficient per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís un quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora podrà proposar una Proposta de Resolució que inclogui un augment proporcional i equitatiu de les quantitats a percebre a totes les línies (prioritzant, si n'hi hagués, les deficitàries).

SISENA.- BENEFICIARIS

Podran ésser beneficiaris d'aquestes ajudes, en els termes i requisits que estableixen aquestes bases:

a) Els treballadors autònoms.

b) Les societats de responsabilitat limitada, les societats anònimes, les societats comandatàries, les societats col·lectives, les societats laborals i les societats cooperatives.

Tots ells hauran de complir amb els següents requisits:

- No superar els 25 treballadors (en la totalitat de la seva activitat, no únicament en la que desenvolupin al municipi de Deià).

- Desenvolupar la seva activitat en el municipi de Deià mitjançant establiment físic i/o tenir el seu domicili social i fiscal a Deià.

- Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, incloses les de la Hisenda Local.

- No trobar-se incurs en cap de les prohibicions previstes als apartats 2 i 3 de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

SETENA.- TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA

El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'indica a continuació:

La presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, serà a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB i fins al 10 de març de 2023 per a la LÍNIA A i fins al 15 de novembre de 2023 per a les LÍNIA B i LÍNIA C. En cas que el darrer dia sigui inhàbil, el termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil. 

La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert i la falta de presentació de la documentació exigida a aquestes bases, serà causa d'inadmissió.

VUITENA.- COMISSIÓ AVALUADORA

La Comissió Avaluadora estarà formada per la batlia i la secretaria-intervenció de l'Ajuntament de Deià.   

NOVENA.- PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

La subvenció es concedirà a les sol·licituds que reuneixin tots els requisits establerts en les presents bases que regeixen la convocatòria.

Una vegada finalitzat el termini de presentació, la Comissió Avaluadora comprovarà les sol·licituds i requerirà les esmenes o la resolució de qualssevol dubtes que li sorgeixin respecte de les sol·licituds presentades.

Si de l'examen de la sol·licitud per la Comissió Avaluadora es comprova que no reuneix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i/o que no aporta la totalitat de la documentació requerida en aquesta Convocatòria, es requerirà, sobre la base de l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'Entitat sol·licitant, o si escau la designada com a responsable, perquè esmeni la falta o aportació els documents preceptius, en un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà al requeriment, amb la indicació que, si així no ho fes, se li tendrà per desistida de la seva petició, prèvia Resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A més, es realitzaran d'ofici quantes actuacions s'estimin necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figuren en les sol·licituds en virtut de les quals s'hauran de valorar les mateixes per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

Transcorregut el termini dels deu dies hàbils per a esmenar o aportar nova documentació, la Comissió Avaluadora, un cop comprovat quines sol·licituds reuneixen els requisits establerts a la present convocatòria, elevarà informe a l'òrgan competent per a la seva resolució i que correspon al Batle.

El termini màxim per a resoldre i notificar l'acord serà de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Aquest acord posarà fi a la via administrativa i es podrà interposar contra dita resolució recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé recórrer directament davant la jurisdicció contenciosa-administrativa en la forma i terminis establerts a la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

DESENA.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Per a poder participar a la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori:

  • Annex I: Sol·licitud de subvenció.

  • Annex II: Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS.

  • Acreditació de la identitat del sol·licitant:

    • Si el titular és persona física: còpia del DNI/NIE.

    • Si el titular és persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud i la seva còpia de DNI/NIE.

  • Document bancari que acrediti el número i la titularitat del compte corrent on efectuar l'ingrés de la subvenció.

  • Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

  • Per a la LÍNIA A, dades de facturació dels mesos de gener, febrer i març de 2023.

  • Per a la LÍNIA C, factures acreditatives de la despesa per a la digitalització, el manteniment o traducció, i direcció on es pot accedir o descarregar l'eina.

L'Ajuntament de Deià podrà requerir en qualsevol dels moments de tramitació de les sol·licituds dels documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda, segons els criteris d'avaluació establerts.

ONZENA.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes, subvencions o recursos destinats a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacional, sempre i quan no ho indiquin les bases d'aquelles ajudes.

 

ANNEX I SOL·LICITUD AJUDES DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PROMOURE LA DESESTACIONALITZACIÓ I LA DIVERSIFICACIÓ ECONÒMICA, A MÉS DE LA PROMOCIÓ DE LA SEVA DIGITALITZACIÓ

Ajuts que sol·licita:

( ) LÍNIA A: Ajuda a la desestacionalització

( ) LÍNIA B: Ajuda a la diversificació

( ) LÍNIA C: Ajuda a la digitalització

DADES DEL BENEFICIAR

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

Nom de l'empresa (si escau): __________________________________________________

Adreça _____________________________________________________________________

Telèfon fix: __________________________________________________________________

Telèfon mòbil: _______________________________________________________________

Correu electrònic: ____________________________________________________________

Data de naixement: ____ / _____ / _____

DNI / NIF: ___________________________________________________________________

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

( ) Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases. (ANNEX I)

( ) Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS (ANNEX II)

( ) Fotocòpia DNI del sol·licitant.

( )  Còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud

( ) Sol·licitud de transferència bancària (ANNEX III)

( )  Llibre registre de factures emeses i rebudes; llibre diari d'ingressos i despeses; llibre registre de ventes i ingressos; llibre de compres i despeses; o documents anàlegs (NOMÉS PER A LA «LÍNIA A»)

( ) Factures acreditatives de les despeses de digitalització, manteniment o traducció, i direcció on accedir o descarregar l'eina resultant (NOMÉS PER A LA «LÍNIA C»)

( ) Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

 

Deià, ______ de _______________________ de 202__

 

(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)

 

 

ANNEX II  DECLARACIÓ RESPONSABLE

DADES BENEFICIARI/A:

Nom i llinatges de la persona beneficiaria

 

Sr./a o Entitat:

 

DNI/CIF:                        Domicili:

 

Localitat:                      CP:                          Telèfon: 

 

Correu electrònic:

 

Dades del rempresentant (en el seu cas)

 

Nom i llinatges:

DNI/CIF:

DECLAR, sota la meva responsabilitat que l'esmentada entitat

Té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament de Deià en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.

No es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

El/la sol.licitant no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini.

No ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d'haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l'entitat a la qual s'ha sol·licitat o de la qual s'ha rebut.

Es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament de Deià i la Seguretat Social.

I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració.

Deià, ______ de ______________  de 2023

 

Signatura

 

 

ANNEX III SOL.LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA VERACITAT DE DADES BANCÀRIES

 

A. DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL.LICITANT

 

Nom i llinatges:

Domicili:

 

Localitat:                

                                      Codi postal:

 

B. DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

 

Que és titular del compte bancari corresponent a les dades següents, als efectes de l'ingrés derivat de la concessió de la subvenció.

 

Nom de l'entitat: _________________________________       

      

Adreça: ________________________________________  

 

IBAN

BANC

OFICINA

DC

COMPTE NÚM.

 

 

 

 

 

 

Que es pot acreditar documentalment, en cas que s'exigeixi

Deià, ______ de ______________  de 202__

 

Signatura