Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 89136
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la modificació no substancial de l’Autorització Ambiental Integrada de la CT Maó, promoguda per GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU, consistent en el canvi d’hores de funcionament de la turbina TG1 (IPPC M14/2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.En data 26 de març de 2008 el conseller de Medi Ambient dictà resolució per la qual s'atorgà l'autorització ambiental integrada a la CT de Maó, promoguda per GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU, (BOIB núm. 70 de 22/05/2008).

2.En compliment de l'art. 10 del Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, el titular d'una instal·lació que pretengui dur a terme una modificació de la mateixa haurà de comunicar-ho a l'òrgan competent per atorgar l'AAI, indicant raonadament en atenció als criteris descrits a l'esmentat article, si es considera que es tracta d'una modificació substancial.

Tramitació

1.En data 5 d'agost de 2022 (RE SAA núm. 628 de 10/08/2022) el Sr. Antonio Cantarellas Fontanet, en nom i representació de GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU, sol·licita la modificació no substancial de l'AAI de la CT de Maó, consistent en el canvi d'hores de funcionament de la turbina TG1.

2.En data 1 de setembre de 2022, (RS SAA núm. VALIB 127549 de 02/09/2022), es sol·licita informe de condicionants de la modificació al Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.

-En data 20 d'octubre de 2022 (RE SAA núm. VALIB 14053) es rep informe 143/22-CA de condicionants del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera.

Descripció del projecte

Es sol·licita l'anul·lació de l'exempció de mesura en continu dels gasos residuals procedents de turbines de gas amb una potència tèrmica nominal superior a 100MW amb un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat per a la TG1.

El titular argumenta el següent:

1)La no limitació de la TG1 aportarà més seguretat de subministrament al sistema elèctric de Menorca segons les previsions de necessitat de potència per al cobriment de demanda en períodes de punta a l'illa de Menorca les quals indiquen la possibilitat que les tres turbines twin-pack no siguin suficients, en cas d'avaria prolongada d'una d'elles, per cobrir la demanda del sistema.

2)La turbina de gas TG1 ja té d'origen els cremadors adaptats a la injecció d'aigua, amb la qual cosa és suficient amb connectar la impulsió de les bombes d'abastiment d'aigua desmineralitzada per poder funcionar amb el sistema d'injecció a aquesta turbina. S'ha realitzat una mesura de caracterització de les emissions per part d'un organisme acreditat, per tal avaluar la seva adequació als VLE d'aplicació, amb la injecció d'aigua en funcionament.

3)Preveient la necessitat d'instal·lació d'equips de mesura en continu s'han dut a terme mesures per a caracteritzar la distribució del flux i la seva homogeneïtat en la secció de la xemeneia d'aquest turbina, per tal de poder determinar la ubicació correcta dels analitzadors. A la TG1 s'han instal·lat els equips de mesura en continu d'emissions (SAM) i està prevista la seva posada en servei durant la primera quinzena del mes de setembre de 2022.

Consideracions tècniques

1.Justificació que es tracta d'una modificació no substancial segons el que estableix l'article 14 del RD 815/2013 de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol de prevenció i control integrats de la contaminació.

a) Qualsevol ampliació o modificació que assoleixi, per si sola, els llindars de capacitat establerts, quan n'hi hagi, a l'annex 1, o si ha de ser sotmesa al procediment d'avaluació d'impacte ambiental ordinària d'acord amb la normativa sobre aquesta matèria.

La modificació proposada no supera els llindars de capacitat indicats a l'annex 1 del Reial decret 815/2013 ni s'ha de sotmetre a avaluació d'impacte ambiental ordinària o simplificada.

 

b) Un increment de més del 50% de la capacitat de producció de la instal·lació en unitats de producte.

La modificació no implica augments de capacitat de producció de la central tèrmica.

 

c) Un increment superior al 50% de les quantitats autoritzades en el consum d'aigua, matèries primeres o energia.

La modificació plantejada no suposa un increment de les quantitats autoritzades en el consum d'aigua, matèries primeres o energia que assoleixi el llindar especificat en aquest punt.

La diferència d'eficiència entre la TG1 i les TG's 3, 4 i 5 no suposa en cap cas un augment del 50% en el consum de combustible.

 

d) Un increment superior al 25% de l'emissió màssica de qualsevol dels contaminants atmosfèrics que figurin en l'autorització ambiental integrada o del total de les emissions atmosfèriques produïdes a cadascun dels focus emissors, així com la introducció de nous contaminants en quantitats significatives.

No es preveuen canvis en l'emissió de contaminants.

 

e) Un increment de l'emissió màssica o de la concentració d'abocaments, al domini públic hidràulic, de qualsevol dels contaminants o del cabal d'abocament que figuri en l'autorització ambiental integrada, així com la introducció de nous contaminants en quantitats significatives

No es dóna cap dels condicionants indicats en aquest punt.

 

f) Un increment de l'emissió màssica superior al 25% o del 25% de la concentració d'abocaments de qualsevol de les substàncies prioritàries d'acord amb la normativa d'aigües o del 25% del cabal d'abocament que figuri en l'autorització ambiental integrada, així com la introducció de noves substàncies prioritàries d'acord amb la normativa d'aigües, quan el seu destí no és el domini públic hidràulic.

No es dóna cap dels condicionants indicats en aquest punt.

 

g) La incorporació al procés de substàncies o preparats perillosos no prevists en l'autorització original, o l'increment d'aquests, que obliguin a elaborar l'informe de seguretat o els plans d'emergència regulats en el Reial decret 1254/1999, de 16 de juliol, pel qual s'aproven mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguin substàncies perilloses, així com l'increment d'aquells en qualsevol quantitat per al seu ús habitual i continuat en el procés productiu, quan estiguin subjectes a convenis o acords internacionals per a la seva disminució o eliminació.

Al no incorporar-se noves substàncies de les ja autoritzades en l'AAI vigent i, tampoc incrementar-se la capacitat d'emmagatzematge dels tancs que contenen aquestes substàncies, no obligaran a modificar el Pla d'Emergència actual amb el qual compta la Central Tèrmica de Maó ni a redactar cap nou informe de seguretat regulat pel Reial decret 840/2015 de 21 de setembre, pel qual s'aproven mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguin substàncies perilloses. Per tant, no ha de ser considerat com a modificació substancial de la instal·lació sobre la base de l'anàlisi realitzada d'aquest criteri.

 

h) Un increment en la generació de residus perillosos de més de 10 tones a l'any sempre que es produeixi una modificació estructural del procés i un increment de més del 25% del total de residus perillosos generats calculats sobre la quantitat màxima de producció de residus perillosos autoritzada.

La modificació no implica canvis en la generació de residus perillosos.

 

i) Un increment en la generació de residus no perillosos de més de 50 tones a l'any sempre que representi més del 50% de residus no perillosos, inclosos els residus inerts, calculats sobre la quantitat màxima de producció de residus autoritzada.

La modificació no implica canvis en la generació de residus no perillosos.

 

j) El canvi en el funcionament d'una instal·lació d'incineració o coincineració de residus dedicada únicament al tractament de residus no perillosos, que la transformi en una instal·lació que comporti la incineració o coincineració de residus perillosos i que estigui inclosa en l'annex 1, epígraf 5.2.

La modificació no afecta cap instal·lació d'incineració o coincineració de residus. Per tant, no aplica.

 

k) Una modificació en el punt d'abocament que impliqui un canvi en la massa d'aigua superficial o subterrània a la qual va ser autoritzat.

El projecte plantejat no implica modificacions en els punts d'abocaments que puguin afectar cap massa d'aigua superficial o subterrània.

2.Per tant, es tracta d'una modificació no substancial.

3.L'informe 143/22-CA del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera d'11 d'octubre de 2022 és favorable, a les seves consideracions s'indica el següent:

«Consideracions

1.A la documentació presentada, el titular explica detalladament la situació en el moment de sol·licitar l'exempció de mesura en continu i el canvi de situació produït que els du a sol·licitar l'anul·lació d'aquesta exempció:

"En data 18 de setembre de 2017 Gas y Electricidad Generación sol·licita exempció de mesura en continu dels gasos residuals procedents de turbines de gas amb una potència tèrmica nominal superior a 100MW amb un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat.

En data 31 d'octubre de 2017 la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic va emetre Informe 064/17-CA sobre exempció de mesures en continu dels gasos residuals procedents de turbines de gas TG1 i TG2 de la CT de Maó, amb potència tèrmica nominal superior a 100 MWt i període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat. Exp. APCA -0205 en la que s'autoritzava.

La sol·licitud d'exempció de mesura en continu dels gasos residuals procedents de turbines de gas 1 i 2 es va fer tenint en compte que en aquell moment aquestes turbines no eren necessàries per a cobrir la demanda més que per emergències, i així es despatxaven per part de REE, i no hi havia per part de Gas y Electricidad Generación SAU cap indici de que hagués de variar aquest règim de funcionament.

En els darrers 10 anys la TG1 no ha funcionat més de 500 hores/any, per tant, no els hi han estat d'aplicació els valors límit d'emissió en cap moment en aquest període.

L'agregació de focus efectuada en els BW-1, BW-2 i BW-3 en la modificació de l'AAI d'adaptació a les MTD's d'octubre de 2021 ha implicat la reducció del total d'hores de funcionament a 1500 hores a l'any per cada un dels tres grups, quan el funcionament dels darrers dos anys ha estat de més de 8000 hores per a cada un d'ells.

La demanda que deixaran de cobrir els BW's degut a l'esmenada modificació de l'AAI l'hauran de cobrir les turbines de gas, principalment les turbines de tecnologia twinpack (TG3A i B, TG4A i B i TG5A i B).

Les previsions de necessitat de potència per al cobriment de demanda en períodes de punta a l'illa de Menorca ens indica la possibilitat de que les tres turbines twin-pack no siguin suficients, en cas d'avaria prolongada d'una d'elles, per a cobrir la demanda del sistema. A mes, d'acord amb les previsions de cobertura de demanda aquesta turbina, sense la limitació de 500h/any, funcionaria per sobre de les 5000 hores/any. Així dons, la no limitació de la TG1 aportaria mes seguretat de subministrament al sistema elèctric de Menorca.

La turbina de gas TG1 ja té d'origen els cremadors adaptats a la injecció d'aigua, amb la qual cosa es suficient amb connectar la impulsió de les bombes d'abastiment d'aigua desmineralitzada per poder funcionar amb el sistema d'injecció a aquesta turbina.

S'ha realitzat una mesura de caracterització de les emissions per part d'un organisme acreditat, per tal avaluar la seva adequació als VLE d'aplicació, amb la injecció d'aigua en funcionament.

Preveient la necessitat d'instal·lació d'equips de mesura en continu s'han dut a terme mesures per a caracteritzar la distribució del flux i la seva homogeneïtat en la secció de la xemeneia d'aquest turbina, per tal de poder determinar la ubicació correcta dels analitzadors.

A la TG1 s'han instal·lat els equips de mesura en continu d'emissions (SAM) i està prevista la seva posada en servei durant la primera quinzena del mes de setembre."

2.L'informe de homogeneïtat, realitzat per l'OCA INERCO Inspección y Control, S.A.:

"tiene por objeto la valoración de la sección de medida de emisiones atmosféricas habilitada en el foco emisor de la Turbina de Gas 1 de la C.T. Mahón, para proponer la posible mejor ubicación de la toma de muestra de los SAM de emisiones atmosféricas que se puedan instalar (Partículas, SO2, NOx y CO, con O2 y otros auxiliares)."

La conclusió final és:

"Por tanto, debe concluirse que la sección de muestreo caracterizada cumple con los requisitos mínimos para muestreo isocinético de la norma UNE-EN 15259."

L'informe també indica les ubicacions òptimes per pressa de mostres de cada SAM (Partícules, NOx+CO+SO2+O2, Temperatura i pressió) a la TG-1, a les diferents boques de mostreig 1, 2, 3 i 4 (pàgina 14 del document).

 

3. L'informe de mesures prèvies d'emissions dona com a resultat que les concentracions de SO2 i CO, a qualsevol càrrega (18 MWe, 10 MWe i 27 MWe) i mesurats a les quatre boques, compleixen els VLE de 60 mg/Nm3 (SO2) i 100 mg/Nm3.

Per a partícules, l'OCA compara les concentracions obtingudes amb el VLE de 20 mg/Nm3, quan el VLE a considerar és 10 mg/Nm3

Així i tot, es compleixen els VLE per a partícules.

En el cas de NOx, no es compleix el VLE de 90 mg/Nm3, a cap de les boques de

mostreig, i l'incompliment és major a càrregues baixes. A càrrega 27 MWe, que és el 70% de la potència elèctrica (38,5 MWe) de la TG-1, l'incompliment entra dins la incertesa de la mesura. Però s'ha de recordar que el criteri de càrrega superior al 70% només aplica quan el combustible és gas, no en cas de líquids, com és aquest cas.

4. Segons la documentació aportada pel titular:

"Recientemente la turbina ha sido dotada de inyección de agua para disminuir las emisiones de NOx además se han hecho medidas para corroborar la disminución y para colocar los equipos de control y sondas en los sitios adecuados."

L'equip de mesura procedeix de la CT de Teruel:

"El equipo a emplear es un ABB AO2020. El monitor de partículas es un Durag DR-320 dotado de unidad de control DISC-100. El analizador multiparamétrico (recuperado de la C.T. de Teruel) es un ABB AO2020.

Tabla 8. Ubicacions óptimes per a preses de mostres de SAM EN FC-TG1

Sistema

Ubicació

Particules

Boca de mostreig 3, profunditat d´uns 146cm

SO2 + CO + NOX + O2

Boca de mostreig 2, profunditat d'uns 205 cm (si es posible)

Temperatura

Boca de mostreig 1, amb profunditat entre 90 i 145 cm

Presió

Boca de mostreig 4, amb profunditat sobre 90 cm

Tabla 17. Valors Límits d'Emissió (VLE). FC TG1

Paràmetre

VLE

Unitat (1)

Condicions referencia

Partícules

20

mg/Nm3

 

SO2

40

mg/Nm3

Base seca, 15% oxigen

NOx(2)

90 (2)

mg/Nm3 como NO2 (2)

CO

100

mg/Nm3

NOTES:

1. Valors referits a les condicions següents: Temperatura: 273K, Pressió 101'3 kPa, gas sec.

2. Aplicable amb càrregues superiors al 70% de la nominal.

 

5.La proposta de VLE a complir que s'inclou a la documentació presentada no ha tengut en compte els nivells d'emissió associats a les MTD de la Decisió 2017/1442. En la Consideració final d'aquest informe s'estableixen els contaminants a mesurar i la periodicitat d'acord amb la MTD 4. A més, s'han d'aplicar les MTD del punt 3.3. sobre turbines de gas alimentades per gasoil.

El titular no ha sol·licitat l'exempció de la mesura en continu de SO2.

 

6.Pel que fa al caràcter no substancial de la modificació, la documentació presentada avalua l'article 3.14 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació. També avalua l'article 14 del RD 815/2013, de 18 d'octubre, que aprova el Reglament d'emissions industrials. Conclou que la modificació és no substancial, perquè l'increment d'hores de funcionament de la TG1 serà en detriment dels grups BW i de les turbines FC-TG3A, FC-TG3B, FC-TG4A, FC-TG4B, FC-TG5A i FC-TG5B.

L'increment del consum d'aigua serà en detriment de les TGs 3, 4 i 5. La TG1 té menys eficiència energètica (25%) que les TGs 3, 4 i 5 (32%), segons el titular Este hecho no establecerá una gran diferencia en la utilización de recursos naturales puesto que la TG1 sólo entrará en servicio en sustitución de las TG's 3, 4 y 5 en caso de necesidades del servicio...»

4.Modificacions als condicionants de l'AAI a conseqüència de la modificació:

Al punt 8.3.9 «Taules de valors límit d'emissió», s'ha de substituir l'apartat «Instal·lacions de combustió TG1 i TG2» per un apartat dedicat a la TG1 i un apartat per a la TG2.

Vist el dictamen del comitè tècnic de data 12 de gener de 2023 i d'acord amb l'article 8.1.a) i 9.3 del Decret 3/2022 dict la següent:

Resolució

Primer.- Atorgar la modificació no substancial de l'autorització ambiental integrada de la C.T. de Maó, consistent en el canvi d'hores de funcionament de la turbina TG1, amb les condicions d'explotació, capacitat i processos indicats a la memòria lliurada pel promotor, i amb subjecció a les següents condicions i/o modificacions:

Al punt 8.3.9 on diu:

Instal·lacions de combustió TG1 i TG2

1. Els focus FC-TG1 i FC-TG2 són turbines de gas compactes, que només poden usar gasoil com a combustible.

2. Les TG1 i TG2 disposen d'un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat a partir de la data 20/10/2013, d'entrada en vigor del Reial decret 815/2013, d'acord amb el punt 2 de la part 3, Control de les emissions, de l'annex 3 de l'esmentat Reial decret 815/2013. Un cop arribin a les 10.000 hores de funcionament s'han de donar de baixa definitiva.

El titular haurà de mantenir un registre on ha de constar el nombre d'hores de funcionament de cada any de la TG1 i la TG2 a partir de 20/10/2013, i el nombre acumulat total.

3. Es concedeix l'exempció de la mesura en continu dels contaminants SO2, NOx, partícules per a les TG1 i TG2 perquè disposa d'un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat, segons les previsions de la Part 3, sobre control de les emissions, de l'Annex 3 sobre disposicions tècniques per a les grans instal·lacions de combustió, del Reial decret 815/2013.

4. S'estableixen els contaminants a mesurar i la periodicitat d'acord amb la MTD 4, tenint en compte que la freqüència de monitorització no s'aplica quan el funcionament de la instal·lació tendria la finalitat exclusiva de realitzar una mesura d'emissions, d'acord amb la nota 2 de la MTD4.

A més, s'han d'aplicar les MTD del punt 3.3. sobre turbines de gas alimentades per gasoil, sempre que les hores de funcionament facin possible la seva aplicació, més de 500 hores de funcionament o més de 1.500 hores. En concret: la MTD 37 per evitar o reduir les emissions de NOx, no és aplicable si funciona menys de 1.500 h/any; la MTD 38, per evitar o reduir les emissions de CO, tampoc és aplicable; en canvi, la MTD 39, per evitar o reduir les emissions de SO2 i partícules, sí s'aplica.

Valors límits d'emissió a aplicar amb combustible gasoil a les turbines de gas FC-TG1 i FC-TG2:

TG1, TG2 AMB COMBUSTIBLE GASOIL

CONTAMINANT

TIPUS DE CONTROL

PERIODICITAT

VALOR LÍMIT EMISSIÓ (1)

Mitjana del període de mostreig

SO2

MTD 39

Autocontrol

Semestral

60 mg/Nm3

OCA

Anual

NOx

MTD 37

Autocontrol

Semestral

90 mg/Nm3

OCA

Anual

Partícules

MTD 39

Autocontrol

Semestral

10 mg/Nm3

OCA

Anual

CO

MTD 38

Autocontrol

Semestral

100 mg/Nm3

OCA

Anual

(1) referits a les següents condicions de mesura: T = 273,15 K, P = 101,3 kPa, gas sec i referit a un contingut d'O2 del 15% per als gasos

ha de dir:

Instal·lació de combustió TG1

1. El focus FC-TG1 és una turbina de gas compacta, que només pot usar gasoil com a combustible.

2. S'estableixen els contaminants a mesurar i la periodicitat d'acord amb la MTD 4, tenint en compte que la freqüència de monitorització no s'aplica quan el funcionament de la instal·lació tendria la finalitat exclusiva de realitzar una mesura d'emissions, d'acord amb la nota 2 de la MTD4.

A més, s'han d'aplicar les MTD del punt 3.3. sobre turbines de gas alimentades per gasoil, sempre que les hores de funcionament facin possible la seva aplicació, més de 500 hores de funcionament o més de 1.500 hores. En concret: la MTD 37 per evitar o reduir les emissions de NOx, no és aplicable si funciona menys de 1.500 h/ any; la MTD 38, per evitar o reduir les emissions de CO, tampoc és aplicable; en canvi, la MTD 39, per evitar o reduir les emissions de SO2 i partícules, sí s'aplica.

Valors límits d'emissió a aplicar amb combustible gasoil a la turbina de gas FCTG1:

TG1 AMB COMBUSTIBLE GASOIL

CONTAMINANT

TIPUS DE CONTROL

PERIODICITAT

VALOR LÍMIT EMISSIÓ (1)

Mitjana anual

Mitjana mensual

Mitjana diària o mitjana del període de mostreig

Percentil 95 de mitjanes horàries

SO2

MTD 39

OCA

Semestral

No aplica

No aplica

60 mg/Nm3

No aplica

NOx (3)

MTD 37

SAM

Continu

90 mg/Nm3

90 mg/Nm3

100 mg/Nm3

180 mg/Nm3

Partícules

MTD 39

SAM

Continu

5 mg/Nm3 MTD 39 (2)

10 mg/Nm3

10 mg/Nm3 MTD 39

 

20 mg/Nm3

CO (3)

MTD 38

SAM

Continu

100 mg/Nm3

100 mg/Nm3

110 mg/Nm3

200 mg/Nm3

 

(1) referits a les següents condicions de mesura: T = 273,15 K, P = 101,3 kPa, gas sec i referit a un contingut d'O2 del 15% per als gasos

(2) valor límit d'emissió aplicable quan la unitat funcioni més de 1.500 h/any

(3) valor límit d'emissió segons RD 815/2013, de 18 d'octubre

Instal·lació de combustió TG2

1. El focus FC-TG2 és una turbina de gas compacta, que només pot usar gasoil com a combustible.

2. La TG2 disposa d'un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat a partir de la data 20/10/2013, d'entrada en vigor del Reial decret 815/2013, d'acord amb el punt 2 de la part 3, Control de les emissions, de l'annex 3 de l'esmentat Reial decret 815/2013. Un cop arribi a les 10.000 hores de funcionament s'ha de donar de baixa definitiva.

El titular haurà de mantenir un registre on ha de constar el nombre d'hores de funcionament de cada any de la TG2 a partir de 20/10/2013, i el nombre acumulat total.

3. Es concedeix l'exempció de la mesura en continu dels contaminants SO2, NOx, partícules per a la TG2 perquè disposa d'un període de vida inferior a 10.000 hores d'activitat, segons les previsions de la Part 3, sobre control de les emissions, de l'Annex 3 sobre disposicions tècniques per a les grans instal·lacions de combustió, del Reial decret 815/2013.

4. S'estableixen els contaminants a mesurar i la periodicitat d'acord amb la MTD 4, tenint en compte que la freqüència de monitorització no s'aplica quan el funcionament de la instal·lació tendria la finalitat exclusiva de realitzar una mesura d'emissions, d'acord amb la nota 2 de la MTD4.

A més, s'han d'aplicar les MTD del punt 3.3. sobre turbines de gas alimentades per gasoil, sempre que les hores de funcionament facin possible la seva aplicació, més de 500 hores de funcionament o més de 1.500 hores. En concret: la MTD 37 per evitar o reduir les emissions de NOx, no és aplicable si funciona menys de 1.500 h/ any; la MTD 38, per evitar o reduir les emissions de CO, tampoc és aplicable; en canvi, la MTD 39, per evitar o reduir les emissions de SO2 i partícules,

sí s'aplica.

Valors límits d'emissió a aplicar amb combustible gasoil a la turbina de gas FCTG2:

TG2 AMB COMBUSTIBLE GASOIL

CONTAMINANT

TIPUS DE CONTROL

PERIODICITAT

VALOR LÍMIT EMISSIÓ (1)

Mitjana del període de mostreig

SO2

MTD 39

Autocontrol

Semestral

60 mg/Nm3

OCA

Anual

NOx

MTD 37

Autocontrol

Semestral

90 mg/Nm3

OCA

Anual

Partícules

MTD 39

Autocontrol

Semestral

10 mg/Nm3

OCA

Anual

CO

MTD 38

Autocontrol

Semestral

100 mg/Nm3

OCA

Anual

(1) referits a les següents condicions de mesura: T = 273,15 K, P = 101,3 kPa, gas sec i referit a un contingut d'O2 del 15% per als gasos

Segon.- En compliment de l'article 82 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, una vegada executades les actuacions objecte de la modificació no substancial, el titular haurà de presentar una declaració responsable d'inici i exercici de l'activitat davant la conselleria competent en matèria de medi ambient, acreditativa de les obres realment executades i, si cal, les variacions entre el projecte presentat en la sol·licitud i allò realment executat.

Tercer.- La present autorització s'atorga sense perjudici de la resta d'autoritzacions i llicències que resultin exigibles.

Quart.- Publicar el contingut d'aquest acord al BOIB i notificar als interessats.

 

(Signat electrònicament: 31 de gener de 2023)

El president de la CMAIB ​​​​​​​Antoni Alorda Vilarrubias