Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 73971
Bases per a la concessió d’ajuts per a entitats juvenils sense ànim de lucre, escoles de temps lliure infantil i juvenil, clubs nàutics, i per a l’organització de concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves realitzades en el període comprès entre l’1 de setembre de 2021 i el 31 d’agost de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de les ajudes per a entitats juvenils sense ànim de lucre, escoles de temps lliure infantil i juvenil, clubs nàutics i per a la realització de concerts i esdeveniments culturals adreçats als joves, durant el període temporal comprès entre el dia 1 de setembre de 2021 i 31 d'agost de 2023, dins l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 16 de desembre de 2023, contenint la modificació de la base 16 de les mateixes Bases aprovada mitjançant acord del Consell Executiu 23 de gener de 2023, següents:

1. Justificació

La present convocatòria d'ajudes s'inclou dins de mesures de foment que corresponen al Consell Insular d'Eivissa en matèria de joventut en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als articles 70.9 i 16, i 73 de l' de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, a la Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears, i a la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut (derogada en virtut de la disposició derogatòria única de la Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears, excepte els títols IV, tret del Capítol I i el títol VII de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, que en virtut de la disposició transitòria tercera quedarà en vigor mentre no entri en vigor la nova Llei del lleure educatiu per infants i joves de les Illes Balears).

L'article 4 de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23/12/2006), estableix que el Consell Insular d'Eivissa i Formentera (actual Consell Insular d'Eivissa) exercirà, dins el seu àmbit territorial i amb subjecció a l'ordenament sectorial vigent, les funcions relatives a les activitats de lleure amb infants i joves, entre les quals hi ha «(...) d) Suport a les associacions, entitats juvenils i entitats que presten serveis a la joventut que programin i/o executin activitats de lleure per a infants i joves».

A més, la mateixa Llei 21/2006, a l'article 6 s'assenyala que «Els consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera assumeixen, dins el seu àmbit territorial, les funcions següents: a) Foment de l'associacionisme juvenil i totes les seves manifestacions; b) Promoció d'altres formes organitzades de participació dels joves en la vida social, política, econòmica i cultural; c) Articulació de mecanismes de participació dels joves en les organitzacions de voluntariat, des de la solidaritat, el compromís i la diversitat».

Per fer possible aquesta convocatòria d'ajuts, al pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022 (aprovació definitiva publicada al BOIB núm. 8, de 13 de gener de 2022) i al Pla estratègic de subvencions 2020-2021-2022 aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer 2020), modificat mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut núm. 2022000268 de data 10 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 137, de 22 d'octubre de 2022), es va preveure una línia de subvencions per a aquesta finalitat.

Per tot això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant aquesta convocatòria d'ajudes i a través del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, atès el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-9-2021), vol fomentar l'associacionisme juvenil insular com a forma prioritària de fomentar la participació del jovent, l'organització d'activitats, l'organització de concerts i esdeveniments culturals adreçats als joves i les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí.

2. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment del l'associacionisme juvenil, de l'organització d'activitats, de l'organització de concerts i esdeveniments culturals adreçats als joves i de les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí realitzades en el període comprès entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2023, mitjançant la concessió d'ajudes econòmiques.

Amb aquest objecte, s'estableixen quatre modalitats d'ajudes:

A) Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per a l'organització d'activitats.

B) Ajudes per a escoles de temps lliure infantil i juvenil per a la formació d'educadors/ores de temps lliure.

C) Ajudes per als club nàutics per al foment d'activitats mediambientals i educatives infantils i juvenils al medi marí.

D) Ajudes per a persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que projectin i executin concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves.

3. Dotació econòmica

La quantitat total destinada per a aquestes ajudes és de 330.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900 del pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2023, i que figura al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per als anys 2020, 2021 i 2022, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 7 de febrer de 2020 aprovat pel Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020), i modificat per Resolució núm. 2022000268, de data 10 d'octubre de 2022 (publicat al BOIB núm. 137, de 22 d'octubre de 2022), mitjançant la qual s'estableix un nou àmbit temporal de les ajudes objecte d'aquestes bases, que abasten fins al 31 d'agost de 2023. L'esmentada modificació es publicarà el Pla estratègic que es realitzi per a l'any 2023.

La quantitat assenyalada es divideix de la manera següent:

A) Per al manteniment d'entitats juvenils i per a l'organització d'activitats: un màxim de 100.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

B) Per a la formació d'educadors/ores de temps lliure: un màxim de 50.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

C) Per al foment d'activitats infantils i juvenils al medi marí: un màxim de 100.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

D) Per a l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments culturals adreçats al jovent: un màxim de 80.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

La quantitat total prevista en aquesta convocatòria es podrà ampliar amb quantitats addicionals, la fixació i la utilització de les quals es realitzarà en els termes establerts a l'article 58 del Reglament de la Llei general de subvencions (RLGS).

4. Entitats i persones beneficiàries

Podran beneficiar-se de les ajudes establertes d'aquesta convocatòria les persones físiques i jurídiques que compleixin les condicions establertes per a cada modalitat, i que a més, compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i, que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

4.1. Modalitats:

4.1.1. Per al manteniment d'entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu (modalitat A)

Es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat A:

Entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre que estiguin inscrites, o hagin sol·licitat la inscripció en el moment de sol·licitar l'ajuda, en el Cens insular d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució de l'aleshores conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41, de 30/03/2019).

Queden excloses d'aquestes bases les entitats següents:

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Entitats amb finalitat lucrativa.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.1.2. Per a la formació d'educadors/ores de temps lliure infantils i juvenils (modalitat B)

Escoles d'educació de temps lliure infantil i juvenil que estiguin inscrites al Cens insular d'escoles d'educadors de temps lliure de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució de l'aleshores conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41, de 30/03/2019) o, en el seu defecte, en el Cens autonòmic sempre que en el seu àmbit d'actuació estigui inclosa l'illa d'Eivissa.

4.1.3. Per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es poden acollir a aquesta convocatòria els clubs nàutics de l'illa d'Eivissa, constituïts i inscrits legalment en el Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears, que desenvolupin activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa.

4.1.4. Per a l'organització i l'execució, per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades), de concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves (modalitat D)

Persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que tenguin la seua residència a l'illa d'Eivissa, que organitzin i executin concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves en l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa i que compleixin els requisits que s'assenyalen en aquestes bases.

Podrà presentar-se un màxim de quatre projectes per entitat o empresa, però mai més d'una empresa o entitat per esdeveniment. A tal efecte, es tendran en compte les regles següents:

a) En el supòsit que una mateixa entitat o empresa presenti més de quatre projectes, es valoraran els quatre primers, segons el seu ordre de presentació per registre d'entrada.

b) En la situació que dues entitats o empreses diferents sol·licitin la subvenció per a un mateix concert o esdeveniment cultural, únicament es valorarà la primera de les propostes presentades, segons registre d'entrada, mentre que l'altra proposta s'exclourà.

c) En el cas que una mateixa entitat o empresa presenti més d'una sol·licitud per al mateix concert o esdeveniment cultural, es valorarà la primera sol·licitud, segons l'ordre de presentació per registre d'entrada, i la resta de sol·licituds quedaran excloses.

d) En el supòsit d'entitats o empreses que gestionin diversos concerts o esdeveniments culturals, s'haurà de presentar la documentació preceptiva per a cada esdeveniment o concert concret per al qual sol·licita la subvenció (Annexos IV i IX), excepte si conformen un programa únic de diverses actuacions o activitats, és a dir, esdeveniments amb naturalesa pròpia encara que es desenvolupin en dates i llocs diferents, que es presenten en una única sol·licitud.

Queden excloses d'aquesta modalitat els concerts o els esdeveniments culturals organitzats per les entitats següents:

- Consell Insular d'Eivissa.

- Ajuntaments.

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

5. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

5.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

5.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

5.3. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada a la base sisena s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Els subjectes legalment previstos d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les hauran de presentar per mitjans electrònics en la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'adreça seu.conselldeivissa.es.

b) Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les poden presentar presencialment al registre d'entrada del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, d'Eivissa, tel. 971195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

5.4. La presentació de la sol·licitud d'ajudes d'aquesta convocatòria comporta l'autorització de la persona o l'entitat sol·licitant al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar el procediment administratiu corresponent.

5.5. S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions el tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, Eivissa) i la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), sense perjudici que es pugui notificar als interessats els actes que es consideren oportuns o necessaris.

6. Sol·licitud i documentació necessària

6.1. Modalitat A

6.1.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d'ajudes se sol·licita.

6.1.2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació següent:

a) Certificat del secretari o la secretària de l'entitat en què constin l'antiguitat de l'entitat, el nombre de socis i les seues edats (Annex II).

b) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

c) El pressupost d'ingressos i despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant, segons model que figura a l'Annex IV.

d) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

e) Quadre resum (Annex IX) (Modalitat A).

f) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat A: Annexos I, II, III, IV, V i IX (6 annexos).

6.2. Modalitat B

6.2.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d'ajudes se sol·licita.

6.2.2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació següent:

a) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

b) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant segons model que figura a l'Annex IV.

c) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

d) Quadre resum (Annex IX) (Modalitat B).

e) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat B: Annexos I, III, IV, V i IX (5 annexos).

6.3. Modalitat C

6.3.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant el model d'instància que figura a l'Annex I d'aquesta convocatòria, degudament emplenat.

6.3.2. L'imprès de sol·licitud anirà acompanyat dels documents següents:

a) Còpia del NIF de l'entitat.

b) Còpia dels estatuts inscrits en el Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears degudament legalitzats.

c) Còpia del document que atorga el poder de representació.

d) Còpia del DNI o, en el seu cas, del passaport i NIE o targeta de residència del representant, en vigor.

e) Memòria/projecte de les activitats mediambientals i educatives per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

f) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

g) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat esportiva que acrediti les persones que componen la junta directiva de l'entitat (Annex VI).

h) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel president o per la presidenta de l'entitat sol·licitant (Annex VII).

i) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat en què constin: nombre de centres docents i d'escolars participants, nombre d'hores lectives que rebrà cada escolar i antiguitat de l'activitat (Annex VIII).

j) Quadre resum (Annex IX) (Modalitat C).

k) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat C: Annexos I, III, V, VI, VII, VIII i IX (7 annexos).

6.4. Modalitat D

6.4.1. L'imprès de sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a Annex I. A la sol·licitud haurà de figurar la modalitat o línia d'ajuda que se sol·licita.

6.4.2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Si el sol·licitant és persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE o còpia de la targeta de residència, en vigor.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica: còpia del NIF de l'entitat.

c) Còpia de l'escriptura de constitució o dels estatuts de l'entitat degudament legalitzats (persona jurídica).

d) Còpia del document que atorga el poder de representació (persona jurídica).

e) Còpia del DNI o, en el seu cas, del passaport i NIE o de la targeta de residència del representant, en vigor (persona jurídica).

f) Memòria/projecte dels concerts o esdeveniments culturals per als quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

g) Pressupost d'ingressos i de despeses de cadascun dels concerts i/o dels esdeveniments culturals pels quals se sol·licita l'ajuda (Annex IV). S'ha de presentar un Annex IV per a cada un dels concerts o esdeveniments. La suma de l'ajuda sol·licitada i els ingressos derivats de la realització de l'activitat no pot ser mai superior a la suma de les despeses.

h) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

i) Certificat del secretari o secretària que acrediti les persones que conformen la junta directiva actua.(Annex VI) (només entitats).

j) Quadre Resum (Annex IX). Un Annex IX per a cada un dels concerts o esdeveniments culturals per als quals se sol·licita l'ajuda.

k) Model censal (036/037) d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, i en el cas d'exempció en la seua presentació, acompanyar del certificat i el model corresponent.

l) Autorització del propietari del lloc on es celebrarà el concert o l'esdeveniment cultural, així com les llicències i autoritzacions i assegurances preceptives per a la realització de l'activitat. En aquest sentit s'haurà de complir estrictament la legislació pertinent en la matèria.

m) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat D: Annexos I, III, IV (un per cada concert o esdeveniment cultural), V, VI (només associacions) i IX (un per cada un dels concerts o esdeveniments) (mínim: 5 annexos per a persones físiques i 6 annexos per a entitats).

6.5. Als efectes d'aquesta convocatòria, i d'acord amb els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en el cas d'entitats i/o persones físiques que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa, no serà necessari que l'aportin novament, si aquesta es troba en vigor i no s'hi ha produït cap canvi, i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar. En el cas de tractar-se de documentació que contengui dades de caràcter personal s'ha d'autoritzar expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria en l'Annex XI d'aquestes bases. Això no s'aplica amb els annexos.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7. Esmena i millora de la sol·licitud

Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats i persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les entitats i persones sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).

D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats i persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.

Si en el termini de deu dies hàbils la persona o entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició, tot de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.

L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

8. Selecció de les entitats i persones beneficiàries

8.1. D'acord amb l'article 22.1 de la LGS, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

8.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base onzena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

8.3. L'import de l'ajuda a concedir s'obtendrà mitjançant l'aplicació de la fórmula següent:

A = ____DT___ x PI

 PT

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

8.4. Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació dins cada modalitat, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 11 d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a cada modalitat d'aquesta convocatòria, sempre amb els següents límits:

- Les entitats que participin en la modalitat A no podran percebre més de 16.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta es inferior.

- Les entitats que es presentin a la modalitat B no podran percebre més de 30.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta es inferior.

- En el cas de la modalitat C la subvenció concedida no podrà superar la quantitat de 50.000 € o la quantitat sol·licitada,si aquesta es inferior.

- En el cas de la modalitat D no es podrà superar la quantitat de 40.000 € per concert o esdeveniment cultural, o la quantitat sol·licitada, si aquesta es inferior.

8.5. En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat de l'altra modalitat.

9. Règim de les ajudes

9.1. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria de subvencions són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'establert als articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i 19 de la LGS.

9.2. Les modalitats són excloents, una entitat només es pot presentar a una sola modalitat.

9.3. Les entitats i persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la LGS.

9.4. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

9.5. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones i entitats sol·licitants al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut , a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

10. Comissió d'avaluació

10.1. La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.

- Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquestes bases.

10.2. La comissió d'avaluació estarà integrada per:

President: Francesc Xavier Costa Garcia; substituta: María del Carmen Marín Carmona

Secretària, amb veu però sense vot: Yolanda Fernández García Uceda; substituta: María de las Nieves Tur Tur

Vocal: Antonio Suñer Torres

Vocal: José V. Garibo Redolat

Vocal: Miguel Ángel Costa Torres

Substituta de vocals: Maria de las Nieves Tur Tur

10.3. La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i els mínims establerts en cadascuna de les modalitats.

10.4. Així mateix, aquesta comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats i a les persones sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients, i estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

10.5. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

11. Criteris per a la concessió de les ajudes

11.1. Puntuació de les diferents modalitats:

A) Per al manteniment d'entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l'organització d'activitats (modalitat A)

A.1. Antiguitat de l'entitat juvenil:

Per cada any d'antiguitat de l'entitat juvenil: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

A.2. Durada de les activitats durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2021 fins al dia 31 d'agost de 2023):

- Activitats de menys d'un dia de duració (tallers, conferències, exposicions, actuacions, etc.). D'1 a 3 punts segons cost, participació, originalitat. Tots els tallers que s'organitzin en un dia i en un lloc concret puntuen com una sola activitat.

- Activitats de més d'un dia de duració (acampades, colònies, etc.). D'1 a 5 punts segons cost, participació i originalitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.3. Participants en les activitats:

- Fins a 50 participants: 1 punt.

- Entre 50 i 100 participants: 3 punts.

- Més de 100 participants: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.4. Per foment de la llengua catalana (durant el període en què es concedeixen les ajudes: des del dia 1 de setembre de 2021 fins al dia 31 d'agost de 2023):

Per cada activitat que es desenvolupi totalment en llengua catalana: 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

A.5. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es pot obtenir en total a la modalitat A és de 470 punts.

B) Per a la formació d'educadors/ores de temps lliure (modalitat B)

Es valoraran els cursos realitzats i alumnes titulats durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2021 fins al dia 31 d'agost de 2023):

B.1. Curs de monitor/a (màxim 30 alumnes per curs):

B.1.1. Per nombre de cursos:

- Per curs entre 23 i 30 alumnes: 4 punts.

- Per curs entre 16 i 22 alumnes: 6 punts.

- Per curs de fins a 15 alumnes: 8 punts.

B.1.2. Per alumnes titulats:

- Entre 1 i 10 alumnes: 8 punts.

- Entre 11 i 25 alumnes: 16 punts.

- Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

B.2. Curs de direcció:

B.2.1. Per nombre de cursos (màxim 20 alumnes per curs):

- Per curs entre 15 i 20 alumnes: 8 punts.

- Per curs entre 10 i 14 alumnes: 10 punts.

- Per curs de menys de 10 alumnes: 12 punts.

B.2.2. Per alumnes titulats:

- Entre 1 i 10 alumnes: 12 punts.

- Entre 11 i 15 alumnes: 20 punts.

- Entre 16 i 20 alumnes: 24 punts.

- Per cada mòdul complet de 5 alumnes a partir de 20: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

B.3. Cursos d'especialització, reciclatge i seminaris:

B.3.1. Per curs, màxim de 30 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

B.3.2. Per alumnes:

- Entre 1 i 10 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

- Entre 11 i 25 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

B.3.3. Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25:

- Especialització: 1 punt.

- Reciclatge: 1 punt.

- Seminaris: 1 punt.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

B.4. Per foment de la llengua catalana:

Per cada activitat formativa que es realitzi totalment en llengua catalana (o en les activitats que es portin a terme): 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

B.5. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 5 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 25 punts.

Per a la modalitat B s'estableix un límit de 375 punts.

C) Per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2021 fins al dia 31 d'agost de 2023).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

C.1. Nombre d'escolars que participen en el projecte: 0,1 punts per escolar.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.2. Nombre de centres docents que participen en el projecte: 1 punt per cada centre docent.

Fins a un màxim de 15 punts.

C.3. Hores lectives que rep cada escolar participant: 0,2 punts per cada hora lectiva rebuda per escolar.

Fins a un màxim de 30 punts.

C.4. Any d'antiguitat del projecte: 3 punts per edició.

Fins a 50 punts.

C.5. Participants discapacitats: 1 punt per participant.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.6. Per foment de la llengua catalana: 5 punts per cadascuna de les activitats que es portin a terme totalment en llengua catalana.

Fins a un màxim de 55 punts.

C.7. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir a la modalitat C es de 300 punts.

D) Per a l'organització i l'execució, per part de persones físiques o jurídiques (púbiques o privades), de concerts i/o d'esdeveniments culturals adreçats al jovent (modalitat D)

Es valoraran les activitats que s'hagin realitzat durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2021 fins al dia 31 d'agost de 2023).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

D.1. Assistència de públic a l'esdeveniment musical o cultural per al qual se sol·licita ajuda: Per cada assistent: 0,1 punts.

D.2. Artistes, grups musicals, ponents, professors, etc. participants: Per cada participant: 10 punts.

D.3. Mes en el qual se celebra el concert o esdeveniment cultural:

- Gener-abril: 20 punts.

- Maig-juny: 15 punts.

- Juliol-agost: 10 punts.

- Setembre-octubre: 15 punts.

- Novembre-desembre: 20 punts.

D.4. Per al foment de la llengua catalana: Per cada actuació, concert, activitat o esdeveniment cultural exclusivament en català: 10 punts.

D.5. Duració del concert o esdeveniment cultural:

- Menys de 3 hores: 1 punt.

- Més de 3 hores i menys d'1 dia: 5 punts.

- 2/3 dies: 20 punts.

- 5 punts més per a cada dia addicional a partir de 3 dies.

No hi ha màxim de punts en aquesta modalitat.

12. Instrucció, resolució i notificació

12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

12.1.1. El Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer 8, lletra g, del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-07-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-07-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 05-09-2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-9-2021). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'apartat primer, lletra i, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-07-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, al BOIB núm. 101, de 04-06-2020 i al BOIB núm. 153 de 5-09-2020).

12.1.2. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer, lletra e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).”

12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats i persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent al de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es).

12.3. Les entitats i persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulguin renunciar a aquesta ajuda, hauran de presentar l'annex XII d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

12.4. Si alguna de les entitats i persones beneficiàries presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

12.5. Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut on expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida.

12.6. Aquesta resolució definitiva es notificarà a les entitats i persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis del Consell Insular i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.

12.7. Aquestes ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, de la qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.

12.8. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

12.9. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

12.10. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions s'ha de publicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'entitats i persones subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

13. Obligacions de les entitats i persones beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les obligacions següents:

a) Dur a terme l'activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

c) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Realitzar la gestió tècnica i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l'activitat objecte de la present ajuda.

h) Consultar amb el Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa les normatives, les indicacions, les informacions, les publicacions, la publicitat, les notes públiques, els cartells, la roba referent a l'objecte de la present ajuda.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d'aquesta ajuda que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa, mitjançant la col·locació de l'escut del Consell Insular d'Eivissa en qualsevol suport publicitari que realitzin (cartells, fullets, pàgina web, etc.).

j) Permetre que les persones representants del Consell Insular d'Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa es convocaran amb suficient temps d'antelació. Així mateix, permetrà que el Consell Insular d'Eivissa convoqui, amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de l'entitat corresponent.

k) Així mateix, els beneficiaris han de complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la mateixa Llei 38/2003, i a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

l) A més, els beneficiaris de les ajudes han de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

m) Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

n) Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantitat de 15.000 € en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

o) Comunicar al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

p) Comptar amb les llicencies, autoritzacions i assegurances que siguin pertinents per a la realització de les activitats subvencionades.

14. Despeses subvencionables

14.1. Són subvencionables les despeses següents:

Modalitat A. Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat B. Ajudes per a la formació d'educadors de temps lliure: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat C: Ajudes als clubs nàutics per al foment d'activitats mediambientals, infantils i juvenils, al medi marí: Personal tècnic contractat, roba esportiva i material fungible necessari per al desenvolupament de l'activitat, gasolina, assegurances, lloguer de vaixells, publicitat, transports amb autocar i altres de naturalesa similar.

Modalitat D: Per l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments culturals adreçats al jovent per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades): Lloguers de locals i equipament necessari, material fungible, contractació de personal tècnic, transports, assegurances i publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

14.2. En cap cas no són subvencionables:

- Els béns inventariables.

- Les despeses que corresponguin a actes protocol·laris i representatius, celebracions, aniversaris, àpats, actes d'entrega de premis o similars.

- Despeses bancàries.

- Interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives.

- Les despeses provocades per procediments judicials.

- Les despeses derivades dels pagaments d'impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

15. Pagament de la subvenció i justificació

15.1. Una vegada finalitzada l'activitat subvencionada, es justificarà la seua realització en els terminis prevists a la base 16, mitjançant la presentació dels comptes justificatius simplificats segons el model que consta com a Annex X, i que ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la documentació següent:

- Memòria d'actuació justificativa amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtenguts.

- Relació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat).

- Una relació classificada del total de les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

- Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25 % de l'ajuda concedida, de conformitat amb el que permet l'article 75.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2023

- Documentació acreditativa d'haver fet constar que les seves activitats estén subvencionades pel Consell d'Eivissa i d'haver inserit l'escut del Consell al material divulgatiu.

15.2. El pagament de la totalitat de la quantitat concedida s'abonarà als beneficiaris una vegada que s'hagi comprovat que l'ajuda concedida s'ha justificat correctament.

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat efectivament pagada, com a data màxima, el mateix dia de la presentació de la justificació de l'activitat realitzada objecte d'aquesta subvenció.

15.3. Si es considera que hi ha dubtes sobre algun compte justificatiu, o si es considera oportú per part de l'òrgan gestor o de la comissió avaluadora, es pot sol·licitar la documentació justificant que es consideri oportuna a qualsevol de les entitats o persones físiques sol·licitants de les ajudes.

15.4. Una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta en l'apartat 1 d'aquesta clàusula) la realització total de l'activitat, de les seves despeses i del pagament d'aquestes i, amb l'informe favorable del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut sobre el compliment de les clàusules d'aquestes bases i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per la persona o entitat beneficiària, s'emetrà informe proposta per fer efectiu el pagament del 100 % de la subvenció concedida, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, per delegació del Consell Executiu.

15.5. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportades per les entitats i persones beneficiàries s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 €): Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar, signada pel proveïdor.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del número d'acreditació d'identitat de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit: Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària: Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

15.6. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a l'imprès de sol·licitud de transferència bancària.

16. Terminis de justificació

El pagament de les ajudes concedides es podrà realitzar de dues formes:

a) Mitjançant pagament fraccionat en dos terminis:

- Un primer pagament, si s'escau, dins del límit de l'ajuda concedida, per import de les activitats realitzades i justificades mitjançant la presentació abans del dia 1 de març de 2023 del compte justificatiu simplificat amb el contingut de la base 15.1 d'aquestes bases reguladores.

- Un segon pagament per la quantitat restant de la ajuda concedida que s'haurà de justificar abans del dia 1 d'octubre de 2023, en la forma prevista a la base 15.1 d'aquestes bases reguladores.

b) Mitjançant un únic pagament per l'import total de l'ajuda concedida una vegada realitzada la totalitat de l'activitat subvencionada i prèvia presentació del compte justificatiu simplificat previst a la base 15.1 d'aquestes bases reguladores, que s'ha de presentar com a data màxima, abans del dia 1 d'octubre de 2023.

17. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

17.2. L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar, si escau, l'import a reintegrar per part de l'entitat o persona beneficiària.

17.3. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l' interès de demora corresponent.

17.4. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

17.5 El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

17.6. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

19. Règim jurídic

19.1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la resta de normativa aplicable.

19.2. En la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

20. Règim de recursos

20.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

20.2. Les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

20.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.”

20.4. Entre administracions públiques, contra l'acord del Consell Executiu i les resolucions del conseller, dictades per delegació, no es podrà formular recurs en via administrativa; en el seu lloc, es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la present notificació, el corresponent recurs contenciós administratiu davant del Jutjat d'aquest ordre dels existents a la ciutat de Palma, tot conformement amb l'establert a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, si és el cas, exercitar la via establerta a l'article 44 d'aquesta Llei davant d'aquest Consell Insular.

 

Eivissa, 26 de gener de 2023

El jefe de sección del Departamento de Cultura, Educación y Patrimonio José Vicente Garibo Redolat

Documents adjunts