Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 27685
Bases generals d'accés al Viver d'Empreses d'Artà i convocatòria per accedir-hi

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 30 de desembre del 2022, va adoptar l'acord que, copiat literalment, diu:

Exp. 2022/6221. Aprovació de les bases generals d'accés al Viver d'Empreses d'Artà i convocatòria per accedir-hi.

Vista l'aprovació definitiva del Reglament municipal regulador del funcionament del Viver d'empreses d'Artà, publicada al BOIB 167, de 24 de desembre de 2022;

Vistes les bases generals d'accés al Viver d'Empreses d'Artà i la convocatòria per accedir-hi, redactades pel Tècnic municipal de Promoció Econòmica;

Els reunits acorden, per unanimitat:

1. Aprovar les bases generals reguladores i la convocatòria, oberta de forma permanent, per accedir al Viver d'empreses d'Artà, les quals es transcriuen a continuació:

<<BASES GENERALS D'ACCÉS AL VIVER D'EMPRESES D'ARTÀ

1. Objecte

Aquestes bases estableixen i regulen el procediment pel qual s'ha de regir el règim d'accés al Viver d'Empreses d'Artà en règim de cessió administrativa. En el Viver d'Empreses conviuen dos espais diferenciats, l'espai de cotreball i l'espai de lloguer de despatxos. També hi conviuen dues modalitats de lloguer, la modalitat de persona emprenedora o empresa de nova creació i la modalitat d'empresa consolidada

2. Crèdit

Anualment, al pressupost general de l'Ajuntament d'Artà s'han d'aprovar les aplicacions pressupostàries necessàries per finançar els costs derivats de la prestació dels serveis i manteniment de l'edifici Ses Escoles.

3. Persones destinatàries                                            

Hi poden accedir les persones físiques i jurídiques, ubicades en el terme municipal d'Artà, sempre que l'activitat que hi desenvolupin sigui adequada al model d'instal·lació existent.

S'ha de tenir en compte la modalitat de lloguer en funció de si la persona sol·licitant de l'espai de cotreball o de l'espai de lloguer de despatxos és:

a) Una persona emprenedora o empresa de nova creació: projecte o empresa que té una antiguitat inferior a 3 anys.

b) Un autònom o autònoma, o empresa consolidada: projecte o empresa amb una antiguitat superior a 3 anys.

4. Tipus de projectes

S'hi poden presentar projectes empresarials o empreses que tractin sobre qualsevol activitat que sigui lícita i estigui dins dels projectes d'economia creativa.

Per economia creativa s'ha d'entendre qualsevol de les activitats incloses dins un dels grups següents:

  • Noves tecnologies: informàtica, programari, videojocs, etc.
  • Disseny en general: disseny d'interiors, disseny gràfic, disseny industrial, moda, complements, etc.
  • Audiovisuals: cinematografia, vídeo i producció, música, etc.
  • Comunicació social: publicitat, editorials, ràdio i televisió, etc.
  • Tècniques i professionals: consultoria, salut, accessibilitat, sostenibilitat, medi ambient, etc.
 

En qualsevol cas, no poden accedir al Viver d'Empreses d'Artà els projectes que siguin incompatibles amb el règim d'usos de la zona i les condicions de l'immoble.

Així mateix, tampoc no hi poden accedir els projectes que tenguin com a activitat principal l'emmagatzemament, la distribució de mercaderies, la distribució comercial i els serveis de formació, excepte la formació en línia en la modalitat de lloguer de despatxos.

Els projectes que hagin estat rebutjats anteriorment, per no obtenir la puntuació mínima o per una altra causa, s'hi podran presentar novament si contenen nous elements.

5. Procediment

5.1. Convocatòria

Per accedir al Viver d'Empreses d'Artà s'estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, la qual cosa permet les persones interessades presentar sol·licituds de manera contínua. Les sol·licituds s'han de valorar individualment i aquesta valoració s'ha de fer de conformitat amb els criteris de valoració de l'apartat 6.2.

Els espais sol·licitats s'han d'adjudicar per ordre de puntuació obtinguda i de preferència triada per la persona sol·licitant, sempre que s'hagi obtingut la puntuació mínima establerta en l'apartat 6.2.

Les sol·licituds aprovades que no obtinguin espai s'han d'integrar en la borsa de sol·licitants tal com preveu l'apartat 7, i les altres han de quedar excloses.

5.2. Publicitat

Aquestes bases han d'estar publicades permanentment a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà (www.arta.cat), on també s'han de publicar els espais disponibles en cada moment i les seves condicions.

5.3. Presentació de sol·licituds i termini

Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Artà i, també, per qualsevol dels mitjans i les formes previstos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds s'han de tramitar per ordre estricte d'entrada.

El termini per presentar les sol·licituds comença l'endemà de la data de publicació d'aquestes bases en el BOIB.

Els models de sol·licitud han d'estar a disposició de les persones interessades a l'Ajuntament d'Artà i a la web municipal (www.arta.cat).

L'Ajuntament d'Artà ha de convocar la persona interessada en el termini de 10 dies hàbils des del registre de la sol·licitud per realitzar una entrevista presencial, en la qual es pot sol·licitar informació complementària a l'aportada amb la sol·licitud per valorar el projecte en base als criteris establerts a l'apartat 6.2.

Si en el procés d'entrevista la comissió considera que la informació o la documentació aportada no és suficient o té defectes, ho ha de comunicar a la persona sol·licitant i li ha de concedir un termini de 10 dies hàbils per esmenar-ho o millorar-ho, amb l'advertiment que, en cas contrari, s'entendrà que desisteix de la seva sol·licitud.

6. Valoració de les sol·licituds

6.1. Comissió de valoració

S'ha de crear una comissió de valoració de sol·licituds que ha de tenir les funcions següents:

  • Avaluar, qualificar i informar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquestes bases.
  • Emetre informes sobre resolució de contractes, rescissions, pròrrogues i qualsevol dubte o qüestió que se susciti en aplicació de les bases.
  • Elevar als òrgans competents la proposta de resolució.

Aquesta comissió ha d'estar integrada per tres tècnics o tècniques municipals. Per majoria, s'ha de designar un vocal per realitzar les funcions de secretari o secretària. Tots els membres de la comissió tenen veu i vot.

 

6.2. Criteris de valoració

Les sol·licituds s'han de valorar d'acord amb els criteris següents fins a un màxim de 100 punts:

  • Coherència tecnicolegal, comercial, econòmica i financera (fins a 30 punts).
  • Competència tècnica i professional i formació específica dels integrants, incloent-hi experiència d'autoocupació i gestió d'empreses (fins a 20 punts).
  • Grau d'innovació i creativitat i/o aportació de valor afegit o de millora per a l'entorn local. S'han de valorar la innovació tecnològica sostenible, l'aplicació de noves idees, el desenvolupament de nous conceptes, productes o serveis, la innovació dins el procés productiu i de gestió (fins a 20 punts).
  • Propostes de sinergies entre les empreses del Viver d'Empreses d'Artà i creació de xarxes empresarials. Amb aquesta finalitat, s'han de valorar positivament la realització de propostes de dinamització i el compromís de col·laboració quant a la realització d'activitats (fins a 5 punts).
  • Complementarietat amb les altres empreses instal·lades si l'IAE de l'empresa que entra en el Viver d'Empreses d'Artà no coincideix amb el de cap empresa ja ubicada (5 punts).
  • Col·lectius d'atenció preferent: persones emprenedores que pertanyin a grups amb dificultat d'inserció en el món laboral; joves menors de 35 anys; dones; majors de 45 anys; persones aturades de llarga durada, i persones emprenedores amb certificació de minusvalidesa de, com a mínim, un 33 % (fins a 15 punts).
  • Altres: projectes finalistes de concursos empresarials o amb reconeixements de prestigi reconegut (fins a 5 punts).

Per poder accedir al Viver d'Empreses d'Artà s'han d'obtenir almanco 50 punts.

6.3. Renúncia

Si la persona sol·licitant renuncia a instal·lar-se en l'espai assignat o si transcorren 45 dies sense fer efectiva la seva instal·lació, aquesta perdrà tots els drets sobre l'espai assignat.

La renúncia expressa s'ha de presentar per escrit a l'Ajuntament d'Artà.

7. Instrucció i resolució

La convocatòria ha d'estar oberta de manera permanent, amb l'objectiu que es puguin presentar sol·licituds en qualsevol moment.

L'assignació de l'espai s'ha de fer respectant l'ordre de preferència de la ubicació sol·licitada.

Una vegada realitzada l'entrevista i en el termini de 10 dies hàbils, s'ha de notificar a la persona interessada la concessió de l'espai sol·licitat o d'un altre disponible o la denegació de la sol·licitud.

Si no hi hagués espai disponible, s'ha de crear una borsa o llistat de sol·licitants en espera d'acord amb l'apartat 8.

Les sol·licituds rebutjades es poden tornar a presentar si desapareixen les causes que motivaren la denegació d'accés.

8. Formació de la borsa de sol·licitants

Totes les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació mínima de l'apartat 6.2 i que no hagin accedit al servei s'han d'integrar en una borsa de sol·licitants i s'hi han d'ordenar de forma decreixent en funció de la puntuació obtinguda.

La vigència d'aquests projectes dins la bossa s'estableix en 12 mesos, comptadors des de la data de la seva aprovació. Així mateix, la borsa s'ha d'actualitzar de manera permanent amb els nous projectes admesos, la qual cosa implica la reordenació segons la puntuació obtinguda.

Quan hi hagi un espai disponible, s'ha de comunicar el lloc vacant a la persona interessada seguint l'ordre de la borsa, qui en el termini de 5 dies hàbils haurà de manifestar si li interessa ocupar l'espai. En aquest cas, haurà de complir tots els requisits establerts en aquestes bases.

L'oferiment de l'espai s'ha de fer mitjançant una comunicació telefònica i amb el sistema següent: l'Ajuntament ha de fer tres intents de comunicació telefònica amb la persona interessada, amb un interval mínim d'una hora entre cada telefonada, i ha de quedar constància escrita del resultat de la gestió mitjançant la diligència corresponent. En el supòsit que, després de realitzar aquestes tres telefonades, no s'hagi pogut comunicar amb la persona interessada, s'ha d'efectuar la comunicació mitjançant fax, correu electrònic o qualsevol altre mitjà que la persona hagi fet constar en la sol·licitud. Si no contesta en el termini d'un dia hàbil des de la recepció, s'entendrà que hi renuncia.

 

9. Recursos

La resolució d'admissió o no admissió al servei i adjudicació d'espais posa fi al procediment i finalitza la via administrativa, contra la qual es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Així mateix, s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.>>

2. Aprovar el model de sol·licitud per accedir al Viver d'empreses, que es transcriu a continuació:

[ vegeu l'annex I ]

 3. Comunicar aquest acord al Departament de Promoció Econòmica, al Departament d'Intervenció i al Departament de Comunicació.

4. Ordenar la seva publicació en el BOIB.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció de la mateixa notificació, de de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant de la Comissió prevista al Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. .54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

D'altra banda, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en compliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, prevaldrà la versió catalana.

 

Artà, (signat electrònicament: 10 de gener de 2023)

L'alcalde Manuel Galán Massanet

Documents adjunts