Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 27676
Aprovació definitiva del Reglament de prestacions econòmiques d´urgència social de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària de data 17 de novembre de 2022 el Ple de l´Ajuntament va aprovar inicialment el Reglament de prestacions econòmiques d´urgència social de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Dit acord fou sotmès al tràmit d´informació pública (BOIB núm. 152 de data 22 de novembre de 2022) i atès que no es varen presentar reclamacions, objeccions i observacions en termini esdevingué aprovat definitivament i se´n publica íntegrament el seu text a continuació:

 

REGLAMENT DE PRESTACIONS ECONÒMIQUES D'URGÈNCIA SOCIAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

INDEX

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

CAPITOL I. DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

Article 2. Característiques

Article 3. Naturalesa jurídica de les prestacions econòmiques municipals

Article 4. Tipologia de les prestacions

Article 5. Finançament i quantia de les prestacions

CAPITOL II. PERSONES BENEFICIÀRIES

Article 6. Persones beneficiàries, requisits i obligacions

CAPITOL III. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

Article 7. Tramitació

Article 8. Òrgan competent per resoldre

Article 9. Documentació

Article 10. Criteris de concessió

Article 11. Règim de compatibilitat de les prestacions econòmiques municipals

Article 12. Procediment ordinari

Article 13. Procediment d'urgència

Article 14. Pagament de les prestacions

Article 15. Seguiment i comprovació

Article 16. Denegació, suspensió, i reintegrament de la prestació

Disposició addicional primera. Concessió d'ajudes excepcionals

Disposició addicional segona. Protecció de dades

Disposició addicional tercera. Desenvolupament

Disposició addicional quarta. Règim jurídic

Disposició addicional cinquena. Revisió de quanties

Disposició derogatòria única

Disposició final. Entrada en vigor

Annex. Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social

 

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, contempla, en compliment de la Constitució Espanyola – articles 39 i següents -, de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears i del Decret Llei 7/2022, d' 11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears, l'atenció a persones i nuclis familiars o unitats de convivència, empadronades en el municipi, en situació de vulnerabilitat social.

El reglament s'emmarca en la competència bàsica municipal establerta a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, de l'article 25.2 apartat e), on es contempla l'avaluació i informació de les situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social, en l'article 26 epígraf c), on es determinen els serveis a prestar per part de municipis amb una població superior de 20 mil habitants.

Les competències de les administracions públiques en matèria de serveis socials es regulen en la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. En el seu article 14 estableix com una de les funcions dels serveis socials bàsics gestionar la tramitació de les prestacions econòmiques d'àmbit municipal i les altres que li siguin atribuïdes. A l'article 22 d'aquesta llei es regulen les prestacions econòmiques, disposant que son prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts. Les prestacions econòmiques poden tenir caràcter de dret subjectiu, dret de concurrència o urgència social. La Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2017, a la seva disposició final vintena, va introduir un tercer apartat a la 22 de la Llei 4/2009 d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears amb la redacció següent: “3. Les prestacions econòmiques que es derivin del desenvolupament d'aquest article queden excloses de l'àmbit d'aplicació de la normativa general de subvencions.”

D'altra banda, l'article 24 de la Llei 4/2009 estableix que la Cartera de serveis socials és l'instrument que determina el conjunt de prestacions del sistema públic de serveis socials, incloent-hi totes les prestacions tècniques, econòmiques i tecnològiques i que cada administració competent ha de redactar la seva cartera de serveis socials en el marc de la distribució de competències vigent, que s'han de coordinar en el marc de la Conferència Sectorial. Així doncs, l'objecte de la Cartera bàsica de serveis socials és recollir totes les prestacions que presta o finança la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquestes prestacions poden ser garantides o no, classificació d'especial transcendència, atès que el caràcter garantit d'una prestació o un servei l'eleva a la categoria de dret subjectiu per part de la ciutadania.

El reglament també deriva del Decret llei 7/2022 d' 11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears. Mitjançant aquest, es regulen les prestacions socials de caràcter econòmic que s'emmarquen en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears i que resulten d'extraordinària necessitat. Malgrat que algunes de les prestacions ja estaven regulades en normes prèvies, amb aquest Decret llei s'han compilat en un mateix text legal per garantir-ne la publicitat en un moment com l'actual, en què el seu coneixement és d'especial importància, i més seguretat jurídica. A més, amb aquesta norma s'han adequat les prestacions existents a les necessitats socials detectades arran de la crisi actual i a l'aprovació de la Llei 19/2021, de 20 de desembre, pel qual s'estableix l'ingrés mínim vital.

Aquest Decret llei 7/2022, d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears té per objecte la regulació de les prestacions socials de caràcter econòmic en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears. El Decret llei, inclou també els aspectes comuns a les prestacions econòmiques, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, com són la naturalesa, el finançament o la periodicitat. Destaca la regulació del règim d'incompatibilitats, especialment amb l'aprovació per part de l'Estat de l'ingrés mínim vital mitjançant la Llei 19/2021, de 20 de desembre, pel qual s'estableix l'ingrés mínim vital.

També estableix les prestacions econòmiques de dret subjectiu per a la persona beneficiària quan compleixi els requisits fixats per la normativa que regula la prestació. Entre aquestes prestacions s'inclouen, la renda social garantida, el complement a les pensions no contributives, la renda d'emancipació de joves que han estat sotmesos a mesures de protecció de menors. Cal tenir en compte que les prestacions econòmiques de dret subjectiu es financen íntegrament i es gestionen per la conselleria competent en matèria de serveis socials. Per aquest motiu, les prestacions econòmiques de dret subjectiu no seran objecte de regulació pel present reglament.

El Decret llei 7/2022 regularitza també les prestacions econòmiques de dret de concurrència, caracteritzades per les limitacions pressupostàries i per l'aplicació de criteris de prelació segons la situació de necessitat social de cada sol·licitant. A més, regula les prestacions econòmiques d'urgència social que tenen com a finalitat resoldre situacions que requereixen una resposta ràpida en el suport econòmic atenent a necessitats d'urgència social. Es classifiquen en dues tipologies, i poden ser ajudes bàsiques i d'intervenció social immediata. El Decret llei 7/2022 estableix que els serveis socials comunitaris son la porta d'accés on es pot sol·licitar una ajuda d'urgència social.

Altra normativa bàsica en matèria de polítiques socials que també ha estat tinguda en compte és el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, que defineix el conjunt de serveis i prestacions del sistema públic de serveis socials d'aplicació a tota la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquests serveis i prestacions es defineixen en l'annex d'aquest Decret.

En matèria de procediment i compliment dels requisits legals que han de guiar l'actuació de l'administració territorial bàsica, el present reglament és subsidiari de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En el marc d'aquest treball, també, s'hauran de contemplar les polítiques regulatives desenvolupades per la pròpia Corporació, de forma directa o indirecta, com per exemple el reglament d'orgànic municipal, ordenances fiscals, etc.

El conjunt d'ajuts regulats en el present reglament tendeixen, en primera instància, a pal·liar necessitats socials i econòmiques de les famílies però contemplant l'objectiu, a mig i llarg termini, d'incidir en la consecució de l'autonomia personal de les mateixes.

És per tot l´exposat que s´aprova el present reglament amb el qual es dona així mateix compliment als anomenats principis de bona regulació com són els de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

 

CAPITOL I. DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

1. El present reglament té per objecte establir les condicions necessàries dintre de l'àmbit municipal per a la concessió de les prestacions econòmiques municipals d'urgència social, quan concorrin situacions de necessitat i de recolzament a processos d'inclusió i d'integració social valorades pels serveis socials municipals.

2. Amb aquestes prestacions es pretén atendre la cobertura de necessitats bàsiques i afavorir processos d'inclusió i d'integració social a persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d'aconseguir-ne d'altres fonts.

3. No són objecte d'aquest reglament la regulació d'aquelles altres prestacions municipals no econòmiques que també tenen com a finalitat la cobertura de necessitats bàsiques.

Article 2. Característiques

1. Les prestacions econòmiques municipals d'urgència social són prestacions no periòdiques de naturalesa econòmica i finalista, de caràcter directe o indirecte, que tenen la finalitat d'atendre situacions de necessitat puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència, com l'alimentació, el vestit i l'allotjament, suport familiar i suport a la inserció social, que s'especifiquen en l'article 4 del present reglament.

2. Segons el procediment de concessió de les prestacions, aquestes podran ser:

  1. Directes: quan s'atorguin i abonin personalment a la pròpia persona beneficiària o a la seva persona representant legal.

  2. Indirectes: quan es concedeixin a la persona beneficiària i s'abonin a la persona proveïdora, institució o entitat que presti el servei o subministrament al que es destina l'ajuda.

Article 3. Naturalesa jurídica de les prestacions econòmiques municipals

Les prestacions econòmiques municipals d'urgència social venen definides en el Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de, caràcter econòmic de les Illes Balears en el Decret 66/2016, de 18 de novembre, de la Cartera Bàsica de Serveis Socials de la CAIB que desenvolupa específicament les prestacions socials econòmiques municipals previstes a l'article 22.2 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de la CAIB i on es defineix que la garantia de concessió de dites prestacions municipals ve determinada per “la valoració professional prèvia sobre la reducció o insuficiència d'ingressos i amb l'acreditació que les persones adultes poden gestionar els ajuts i que gestionen adequadament els propis”.

Per tant, les prestacions previstes al present reglament no són prestacions de dret subjectiu i estan subjectes a disponibilitat pressupostària. Són conseqüència d'una valoració prèvia, per part de les persones professionals dels serveis socials municipals, de les situacions de necessitat i insuficiència d'ingressos de les persones sol·licitants.

Les sol·licituds de prestacions econòmiques d'urgència social es podran realitzar al llarg de tot l'exercici econòmic, en funció del moment en què sorgeix la situació de necessitat.

L'inici del tràmit de prestacions econòmiques d'urgència social implica l'acceptació per part de la unitat de convivència familiar o unipersonal de la totalitat de la regulació descrita en el present reglament.

Article 4. Tipologia de prestacions

Les prestacions econòmiques que es regulen en el present reglament tenen com a objecte pal·liar les següents necessitats bàsiques:

1. Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l'accés o manteniment de l'habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix:

- Garantir els subministraments bàsics (aigua, gas i electricitat) i el correcte funcionament de les instal·lacions bàsiques així com l'alta de consum  d'energia elèctrica, l'escomesa d'aigua o la contractació del gas en l'habitatge habitual.

- Lloguers endarrerits i ajudes per lloguer d'habitatge habitual, quan existeixin garanties de continuïtat en la mateixa.

- Despeses per a fer front a la pèrdua temporal o permanent d'habitatge per desnonament, llançaments, ruïna, catàstrofe o altres causes de força major acreditades per informes tècnics de les autoritats competents.

- Ajuts a allotjaments temporals (puntuals i/o transitoris) en casos d'extrema necessitat i situacions d'emergència social.

- Despeses puntuals per a facilitar l'accés o manteniment de l'habitatge com: avançament de fiances, avals, pagaments puntuals de quotes d'hipoteques, etc.

- Ajudes per reparacions o adaptació de l'habitatge habitual per proporcionar nivells mínims d'habitabilitat.

- Ajudes per l'adquisició d'equipament bàsic de primera necessitat per l'habitatge habitual.

- Mantenir les condicions mínimes d'higiene de l'habitatge, mitjançant neteges i altres actuacions de caràcter puntual (desinfecció, retirada d'andròmines, etc), que evitin o minimitzin situacions de risc higiènic.

- Millores a l'habitatge per eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Situacions de desemparament i manca de recursos de caràcter urgent:

- Avançament de despeses urgents de qualsevol de les modalitats descrites en casos d'absència temporal de recursos per part del sol·licitant i amb un pla de reintegrament de les quantitats abonades.

- Pagaments d´enterraments de beneficència, sempre que aquest servei no estigui cobert per altres mitjans.

- Ajudes per al trasllat en cas de circumstàncies greus.

3. Prevenció i manteniment de la salut i atenció sanitària:

- Despeses de tractaments terapèutics.

- Despeses d'odontologia.

- Ajudes per l'adquisició, reparació i adaptació d'ulleres per prescripció facultativa de la sanitat pública.

- Ajudes per ortopèdies i pròtesis, per prescripció facultativa de la sanitat pública.

- Ajudes tècniques complementàries a les concedides per altres administracions, per prescripció facultativa de la sanitat pública.

- Ajudes per a medicaments: sempre que sigui per prescripció mèdica.

4. Desplaçaments habituals per necessitats formatives o d'atenció sanitària:

- Ajudes al transport sempre que els desplaçaments estiguin motivats per activitats de formació o d'activació en el mercat de treball.

- Desplaçaments per rebre atenció sanitària sempre i quan no estigui cobert pel sistema sanitari.

5. Necessitats bàsiques d'alimentació, higiene i roba i calçat:

- Ajudes per alimentació i necessitats bàsiques de subsistència.

- Ajudes per dietes especials establertes per prescripció facultativa de la Sanitat Pública.

- Ajudes per alimentació infantil e higiene/lactància.

- Roba i calçat.

6. Cobertura de les necessitats educatives, d'oci, temps lliure dels infants i joves:

- Beques i ajudes per a l'escolarització a l'Educació infantil 0-3 anys.

- Ajudes per a material escolar i llibres.

- Ajudes per a menjador escolar complementàries a la convocatòria de beques del sistema educatiu.

- Ajudes per a activitats extraescolars i de lleure tant al llarg del curs escolar com en període vacacional.

7. Suport a la integració sociolaboral:

- Ajuts individuals per a promoure la integració sociolaboral (despesa de matriculacions, inscripcions i assistència a cursos i altres polítiques actives d'ocupació), així com despeses derivades de l'adquisició de material o desplaçaments generats.

- Despeses d'endarreriments o demores de quotes a la seguretat social la cobertura de les quals suposi no tenir accés a prestacions econòmiques periòdiques del sistema general de protecció social.

8. Altres:

- Ajudes per a l'atenció de situacions d'urgent i greu necessitat que no puguin ser ateses per cap dels conceptes contemplats en els epígrafs anteriors o per qualsevol altre tipus de prestació o ajuda, ajustant-se en aquests casos, la quantia de l'ajuda a la necessitat plantejada.

Atès que no són prestacions garantides de dret subjectiu, els serveis socials municipals podran establir prèviament a la proposta de concessió de la prestació compromisos i obligacions específiques que assegurin el compliment de la finalitat i objecte de la concessió de les ajudes recollides al present article, així com la seva correcta justificació.

L'annex de Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social del present reglament concretarà la tipologia d'ajudes i establirà per a cadascuna d'elles la seva periodicitat i quanties màximes anuals.

Article 5. Finançament i quantia de les prestacions

1. Aquestes ajudes seran finançades a càrrec dels crèdits anuals que, a tal fi, es consignin en els pressuposts municipals per a cada exercici econòmic.

2. La concessió d'ajudes tindrà com a límit la disponibilitat pressupostària existent a les corresponents partides pressupostàries. La cobertura de la línia A) d'ajuts tindrà caràcter preferent a la línia d'ajuts B).

3. La persona beneficiària podrà participar en el pagament del cost de les prestacions d'acord amb allò que preveu l'article 24.6 de la Llei 4/2009 de serveis socials de la CAIB

4. Els imports màxims pels distints conceptes d'ajudes a concedir seran els qui es determinen i detallen en l'annex del present reglament

5. L'import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes destinades al mateix fi, superin el cost de les necessitats a cobrir.

 

CAPITOL II. PERSONES BENEFICIÀRIES

Article 6. Persones beneficiàries, requisits i obligacions

1. Persones beneficiàries

Podran ser beneficiàries de la prestacions econòmiques municipals d'urgència social previstes a l'article 4 del present reglament, les persones físiques que no disposen de recursos econòmics suficients per fer front a les seves necessitats bàsiques vitals i d'integració social que no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts.

De manera complementària a la valoració de la insuficiència d'ingressos per a la cobertura de necessitats bàsiques, es tindrà en compte el barem màxim d'ingressos anuals definit a l'article 6.3 d'aquest reglament i desenvolupat a l'annex del Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social.

A efectes d'aquest reglament, les persones físiques poden tenir la consideració de nucli de convivència familiar o nucli de convivència unipersonal.

Es considerarà nucli de convivència familiar, un grup de convivència –segons el padró municipal- per vincle de matrimoni o una relació estable anàloga, o de parentiu de consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau. La relació de parentiu està prevista prenent com a referència la persona sol·licitant. En els casos en què se'n justifiqui degudament la necessitat, la persona professional dels serveis socials municipals podrà autoritzar motivadament la consideració de membre de nucli de convivència per a persones amb grau de parentiu més allunyat. El nucli de convivència familiar haurà de considerar-se com a unitat econòmica respecte als ingressos.

Es considera unitat de convivència familiar el conjunt de dos o més nuclis de convivència, que conviuen en el mateix domicili i que estan emparentades segons les relacions especificades en aquest article.

Es considera nucli de convivència unipersonal al constituït per una sola persona.

Ningú pot formar part de més d'un nucli de convivència familiar a excepció de les persones menors objecte de règim jurídic de custòdia compartida.

2. Requisits de les persones beneficiàries:

  1. Ser major de 18 anys o estar emancipades legalment.

  2. Estar empadronades i ser residents a Sant Llorenç des Cardassar i disposar de DNI o NIE.

  3. Tenir expedient obert als servis socials comunitaris de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

  4. Que el nucli familiar o unipersonal no disposi d'ingressos o recursos econòmics suficients per fer front a la necessitat per a la qual se sol·licita l'ajuda i no estar en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts.

  5. No tenir dret a l'accés a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions que puguin cobrir la totalitat de la necessitat sorgida.

  6. No ser persona beneficiària d'ajudes i/o subvencions pel mateix concepte, naturalesa i finalitat. En cas de què aquestes ajudes o subvencions no s'hagin concedit pel total de la despesa, l'import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes destinades al mateix fi, superi el cost de la necessitat a cobrir.

  7. No disposar de béns mobles o immobles, diferents a l'habitatge habitual, envers els quals es disposi de dret de propietat, possessió o usdefruit i que, per les seves característiques, valoració, possibilitats de venda o explotació, permetin apreciar existència de mitjans econòmics suficients per a fer front a les despeses objecte de la sol·licitud.

  8. No haver renunciat, en els tres anys previs a la sol·licitud, a prestacions municipals no econòmiques que tenen com a finalitat la cobertura de les mateixes necessitats bàsiques per a les que es sol·liciten les prestacions econòmiques.

  9. Els nuclis familiars o unipersonals amb menors en edat d'escolarització obligatòria han d'acreditar l'assistència d'aquests als centres escolars.

  10. Tenir valorada la situació personal i/o familiar de necessitat social i insuficiència de recursos econòmics.

  11. Haver fet un ús adequat i haver justificat les ajudes anteriors concedides pels serveis socials municipals en els termes previstos a l'article 16 del present reglament.

3. Barem d'ingressos màxims del nucli familiar de convivència o unipersonal.

Als efectes de ponderar la insuficiència d'ingressos o recursos econòmics s'estarà a allò establert en el barem resultat de multiplicar l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM) vigent en el moment de cada sol·licitud i un coeficient segons nombre de membres de la família, definit en l'annex del Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social.

El Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social, si escau, s'actualitzarà periòdicament i fixarà, a més del barem econòmic d'ingressos màxims, les quanties per concepte i la temporalització per a cada tipus d'ajuts.

Excepcionalment, l'equip tècnic podrà autoritzar ajudes per a persones o nuclis familiars que superin l'esmentat barem quan es donin una de les següents circumstàncies:

-El nucli familiar o unipersonal pot acreditar que a pesar de superar els barems, presenten despeses per necessitats bàsiques extraordinàries a les que no poden fer front amb els seus ingressos.

-A pesar de no haver-se acreditat la insuficiència d'ingressos conforme al barem econòmic per part del nucli familiar o unipersonal, aquest es nega explícitament a cobrir les necessitats bàsiques de tots o alguns dels seus membres. En aquest cas, la concessió de l'ajuda econòmica estarà condicionada, i serà complementària a les corresponents actuacions jurídico-administratives per part dels serveis socials municipals.

Es tindran en compte els ingressos de la unitat familiar dels últims 6 mesos i es tindran en compte:

• Ingressos del treball nets per compte aliena o compte pròpia.

• Prestacions del règim general de la seguretat social tant contributives com no contributives.

• Prestacions i/o ajudes econòmiques tant d'institucions públiques com privades, incloses les prestacions regulades en el present reglament.

• Interessos de capital i saldos bancaris.

• Rendes de capital moble i immoble

• Ingressos percebuts per infants a càrrec.

• Altres ingressos.

A més, es podran descomptar del total d'ingressos fins un màxim de 600 € mensuals de despeses derivades d'habitatge.

4. Obligacions de les persones beneficiàries

Les obligacions de les persones beneficiàries són:

a) Acreditar els requisits exigits per tenir accés a les prestacions aportant els documents justificatius necessaris per l'acreditació corresponent prevists a l'article 10.

b) Estar compromès amb l'acord-contracte assistencial basat en un pla individualitzat d'atenció personal o familiar, consensuat amb la persona professional de referència. Dintre de l'acord s'hauran d'incloure necessàriament itineraris d'orientació laboral, recerca de feina, tractament terapèutic i mesures formatives-ocupacionals segons les circumstàncies del cas.

c) Acceptar les ofertes de treball, qualsevol que sigui la seva naturalesa formulades pels serveis públics d'ocupació o altres institucions competents, sempre que no s'acrediti impediment.

d) Comunicar als serveis socials municipals les variacions o canvis existents en la situació social i econòmica de la persona o nucli de convivència familiar que puguin modificar les circumstàncies que varen provocar la sol·licitud i resolució.

e) Destinar la prestació a la finalitat que la va motivar.

f) Fer-se càrrec de la part de la despesa en el cas que la prestació només prevegi una part del cost total.

g) Comunicar als serveis socials municipals de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat.

j) Mantenir l'empadronament i la residència efectiva a Sant Llorenç des Cardassar durant el temps de percepció de l'ajuda.

k) Qualsevol altra obligació relacionada directament amb l'objecte de la prestació i que específicament s'estableixi en l'acord de concessió d'aquesta, i que serà proposada conforme al criteri professional dels serveis socials municipals.

 

CAPÍTOL III. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

Article 7. Tramitació

Correspon la incoació, ordenació i instrucció de l'expedient de tramitació per a la concessió de les prestacions municipals a les persones professionals de serveis socials municipals a través de les unitats administratives i tècniques amb atribucions de funcions en aquesta matèria.

Article 8. Òrgan competent per resoldre

L'òrgan competent per resoldre sobre la concessió o denegació de les ajudes serà la Batlia o la Junta de Govern Local per delegació de la Batlia.

Article 9. Documentació

1. Els serveis socials municipals en funció de la valoració social que justifica la proposta de la necessitat de concessió de l'ajuda corresponent, podran requerir la següent documentació:

  1. Document nacional d'identitat, targeta de residència, passaport o altres documents oficials que acreditin la identitat de la persona i d'altres membres de la unitat de convivència.
  2. Llibre de família.
  3. Convenis reguladors, sentències en cas de separacions o divorcis i reclamacions de pensions d'aliments.
  4. Títol de família nombrosa.
  5. Certificat de discapacitat física, psíquica i/o sensorial.
  6. Informes mèdics en cas de malaltia greu d'algun membre de la unitat de convivència o per justificar la prescripció mèdica.
  7. Comprovant d'inscripció com a demandant de feina o millora de l'ocupació dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  8. Justificants dels ingressos econòmics de cadascun dels membres del nucli de convivència familiar, que inclouran els actius i els saldos bancaris.
  9. Contractes de treball i/o nòmines dels últims 6 mesos.
  10. Certificat que acrediti si cobren del SEPE i l'import de la prestació o certificat negatiu de cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  11. Certificat que acrediti si cobren de la Seguretat Social i l'import de la prestació o certificat negatiu de cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  12. En el cas de persones treballadores autònomes: última liquidació trimestral d'IRPF i/o bulletí de cotització a la Seguretat Social.
  13. Certificat de vida laboral de cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  14. Declaració de la renda o en el seu defecte, certificat negatiu corresponent al darrer exercici fiscal de la seva presentació.
  15. Declaració jurada d'ingressos de cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  16. Justificant de capital mobiliari en el que constin els rendiments i saldos de tots els comptes oberts a nom de la persona sol·licitant.
  17. Justificació de despeses fixes: Contracte de lloguer i rebuts, últims rebuts de hipoteca, rebuts de préstecs bancaris.
  18. Pressupost o factura proforma de la despesa que motiva la petició de l'ajuda en els casos que procedeixi o factura si la despesa ja s'hagués realitzat.
  19. Full de dades bancàries per a efectuar el pagament via transferència bancària i els extractes bancaris que es requereixin.
  20. Qualsevol altra documentació que es consideri necessària per a la justificació de la situació de necessitat a valorar per part dels serveis socials municipals.
  21. En cas d'actuar a través de representant legal, s'aportarà documentació acreditativa de la seva identitat i de la seva representació.

2. La documentació relativa a l'acreditació de la situació de necessitat requerida passarà a formar part de l'expedient social. Es demanarà sempre original de la documentació acreditativa de la situació de necessitat que genera la proposta de concessió de l'ajuda així com de la documentació justificativa de la despesa o fotocòpia degudament acarada i compulsada. No es demanarà documentació que ja consti dintre de l'expedient si aquesta és vigent i vàlida per a la tramitació de l'ajuda.

Article 10. Criteris de concessió

Les prestacions previstes al present reglament es concedeixen amb la valoració i diagnòstic professional prèvia i preceptiva de la situació de necessitat per part dels serveis socials municipals. És imprescindible que la unitat familiar hagi sol·licitat totes les prestacions i ajudes a les quals pot tenir dret per accedir a les prestacions socials d'urgència social de l'Ajuntament. A tal efecte, es duran a terme les entrevistes individuals o familiars necessàries amb les persones interessades, visites domiciliàries, o altres actuacions tècniques. En base a l'aplicació dels criteris de valoració social i econòmica que a continuació es defineixen.

Criteris de valoració tècnica social

a) Problemàtica social: valoració de situacions de risc social i de la prevenció de les mateixes.

b) Menors i persones amb discapacitat amb situació de risc.

c) Famílies monoparentals o monomarentals.

d) El grau de necessitat i urgència de l'ajuda sol·licitada.

e) Idoneïtat i eficiència de l'ajuda sol·licitada en la resolució de la necessitat.

f) El grau de participació o resposta efectiva en els processos d'inserció socio-laboral previst a l'acord-contracte assistencial signat amb els serveis socials municipals.

g) El compliment de les obligacions acordades en relació a altres ajudes atorgades amb anterioritat.

h) Freqüència, import i concepte de les ajudes anteriorment concedides i eficàcia de les mateixes.

Criteris de valoració tècnica econòmica

a) Ingressos de la unitat familiar:

  • Ingressos del treball.
  • Prestacions del règim general de la seguretat social tant contributives com no contributives.
  • Prestacions i/o ajudes econòmiques tant d'institucions públiques com privades, incloses les prestacions regulades en el present reglament.
  • Interessos de capital, així com actius i saldos bancaris.
  • Rendes de capital mobiliari i immobiliari.
  • Ingressos percebuts per infants a càrrec.
  • Altres ingressos.

Si els ingressos acreditats dels darrers mesos pel nucli de convivència familiar no són fixos mensuals i són variables, es traurà, a efectes de càlcul, una mitjana dels 6 darrers mesos que servirà per a determinar el dret d'accés a les prestacions, segons l'ajust al barem màxim d'ingressos de l'annex del Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social.

b) Despeses del nucli de convivència familiar que podran tenir-se en compte:

Es tindran en compte totes les despeses necessàries pel manteniment de la unitat familiar que serveixen per assegurar la cobertura de les necessitats bàsiques: alimentació, vestit, habitatge, subministres energètics i tractaments de salut. A més, de les despeses derivades del lloguer o hipoteca.

De la ponderació, una vegada realitzada la valoració entre ingressos i despeses acreditades i els criteris de valoració tècnica social, es valorarà si la persona o unitat de convivència pot tenir accés a les prestacions econòmiques d'urgència social.

La majoria de prestacions estan vinculades al pla de treball individual-familiar de les persones beneficiàries de l'ajut. No obstant això, no tots els casos atesos necessiten l'elaboració d'un pla individualitzat, ja què es resolen amb informacions, orientacions, derivacions o pel caràcter assistencial i de contenció que precisen.

Article 11. Règim de compatibilitat de les prestacions econòmiques municipals

Les prestacions contemplades en el present reglament seran compatibles amb les ajudes i prestacions de dret subjectiu, i tindran la consideració de subsidiàries i complementàries d'aquestes. La compatibilitat amb altres tipus ajudes d'altres d'organismes públics o entitats es valorarà en cada cas i sempre d'acord amb allò previst en aquest reglament.

No es podrà concedir una prestació econòmica municipal per un mateix concepte ja subvencionat per un altre organisme públic o entitat que cobreixi la totalitat de la despesa.

Article 12. Procediment ordinari

El procediment s'iniciarà a sol·licitud de la persona interessada o a proposta del personal tècnic dels serveis socials.

  1. La persona usuària ha de presentar la sol·licitud de prestació social signada per la persona sol·licitant o, en el seu cas, pel seu representant legal.
  2. Aportar la documentació complementària, segons l'article 10 d'aquest reglament, que el personal de referència indiqui com a necessària, segons el cas.
  3. Les persones interessades que presentin sol·licituds defectuoses o documentació incompleta seran requerits per tal que en el termini de 10 dies esmenin els errors o defectes i/o presentin la documentació exigida. En tot cas, l'incompliment del requeriment suposarà l'arxiu de l'expedient sense més tràmits.
  4. Les sol·licituds s'atendran per ordre d'entrada, excepte que, a judici del personal tècnic de referència de les unitats de treball social, existeixin sol·licituds que requereixin una atenció d'urgència.
  5. L'accés a les prestacions estarà subjecte a la valoració i diagnòstic del personal tècnic dels serveis socials comunitaris bàsics. A tal efecte, per conèixer la situació social es duran a terme les entrevistes individuals i familiars necessàries amb les persones interessades, visites domiciliàries i altres actuacions tècniques que es considerin oportunes.
  6. Una vegada feta la valoració de la situació de necessitat pel personal tècnic de serveis socials, s'acordarà amb la persona sol·licitant, el concepte i la quantia de la prestació concedida, el termini de concessió, la forma de justificació i els acords a complir per la persona sol·licitant, signant l'acord- contracte, si escau.
  7. El personal tècnic del departament de Serveis Socials, en el termini de quinze dies des de la recepció completa de la documentació necessària, emetran l'informe- proposta en el qual es proposarà la concessió o denegació de l'ajuda sol·licitada.
  8. Una vegada elaborat l'informe-proposta, aquest s'elevarà a aprovació mitjançant resolució de la Batlia o acord de la Junta de Govern Local per delegació de la Batlia. En tot cas, les persones partícips en la tramitació de les ajudes tenen el deure de mantenir l'expedient en secret.
  9. La resolució adoptada es comunicarà per escrit a la persona interessada indicant la quantia i les condicions de l'ajuda, així com els recursos administratius i jurídics en cas de desitjar la impugnació de l'acord.
  10. Posteriorment, es presentarà al Departament d'intervenció municipal la resolució per la qual, si s'escau, es concedeix la prestació econòmica d'urgència social, perquè es pugui fer efectiu el pagament de la quantia concedida d'acord amb les condicions que s'estableixen.

Article 13.  Procediment d'urgència

Excepcionalment, quan sorgeixin situacions de caràcter prioritari i extraordinàriament urgents, l'equip tècnic dels serveis socials podrà concedir l'ajut necessari sense tenir en compte el procediment ordinari. En aquest cas, el personal tècnic ha de resoldre el que estimi pertinent mitjançant el procediment que consideri oportú.

Article 14. Pagament de les prestacions

1. El pagament de les prestacions s'efectuarà, una vegada formalitzada la resolució, bé de forma directa o bé de forma indirecta, d'acord amb el que disposa l'art 2.2. del present reglament.

2. L'import de la prestació podrà abonar-se en la seva totalitat o bé fraccionat si així ho estableix la resolució corresponent.

3. El mitjà preferent de pagament de les prestacions municipals serà la transferència bancària. Excepcionalment podran utilitzar-se altres mitjans de pagament.

4. El termini de pagament, en règim ordinari, per a les prestacions adreçades a la cobertura de les necessitats bàsiques no serà superior als 10 dies des de la resolució, exceptuant aquells casos en que es produeixin errades i incidències en la tramitació que suposin suspendre de manera temporal o definitiva el procediment.

5. En la tramitació de les prestacions previstes al present reglament, l'aplicació de l'àmbit temporal de l'anualitat s'ajustarà al principi d'anualitat pressupostària.

Article 15. Seguiment i comprovació

El personal tècnic municipal corresponent efectuarà el seguiment que correspongui i comprovarà l'adequat compliment de les finalitats per a les quals foren concedides les ajudes econòmiques contemplades en aquest reglament.

La justificació de la despesa s'acreditarà mitjançant les factures dels pagaments i despeses realitzats, els quals hauran de complir els requisits reglamentàriament establerts. Davant determinades situacions que hauran de quedar definides i motivades en el corresponent expedient, la persona perceptora de l'ajuda no serà requerida per a la justificació de la despesa pels mitjans determinats amb caràcter general.

En tot cas, la justificació s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 2 mesos a comptar des de la data de concessió. Si no existeix tal justificació dins el termini establert s'iniciaran els tràmits necessaris per tal que es reintegri la quantitat rebuda i, així mateix, pot ser motiu de denegació d'una altra ajuda posterior.

Article 16. Denegació, suspensió, infraccions i reintegrament de la prestació

1. La prestació sol·licitada es denegarà si s'incompleixen els requisits previstos a l'article 6 d'aquest reglament o si així es desprèn de la valoració tècnica social i econòmica prèvia dels serveis socials municipals d'acord amb els criteris previst a l'article 10 del present reglament.

L'incompliment de les obligacions relacionades amb l'aportació de la documentació acreditativa de la despesa serà motiu de denegació en futures sol·licituds d'ajudes.

2. Se podrà suspendre el pagament de la prestació quan concorri alguna de les següents circumstàncies:

a) Defunció de la persona beneficiària.

b) Desaparició dels requisits que motivaren la concessió.

c) L'incompliment de les obligacions establertes a l'article 6 del present reglament.

d) Actuació fraudulenta de la persona beneficiària per obtenir la prestació.

e) Renúncia voluntària de la persona beneficiària.

f) Qualsevol altre supòsit de suspensió que impedeixi o desnaturalitzi l'objecte de l'ajuda sol·licitada abans de procedir al seu pagament.

g) Qualsevol altra causa o circumstància prevista en la normativa general que li sigui d'aplicació.

3. A més de les establertes al Reglaments de règim intern de la Unitat de Treball Social 1: Sant Llorenç i el punt d'atenció de Son Carrió i al Reglament de règim intern de la Unitat de treball Social 2: sa Coma, es tipifiquen com a infraccions:

a) L'obtenció de l'ajuda sense reunir els requisits exigits per a la seva concessió.

b) El falsejament de qualsevol de les dades declarades o ocultació de les mateixes.

c) Incompliment de la finalitat o condicions imposades en la concessió.

d) La percepció d'idèntica ajuda amb posterioritat per altra organisme o administració.

e) Incompliment de les obligacions establertes a l'art 6 del present reglament.

f) Qualsevol altra causa o circumstància prevista en la normativa general que li sigui d'aplicació.

La comissió d'aquestes infraccions es podrà sancionar amb el reintegrament de les quantitats percebudes.

Disposició addicional primera. Concessió d'ajudes excepcionals

1. Per raons d'interès social, humanitari o per raons de reconegut interès públic, podran atorgar-se les ajudes previstes en el present reglament, quan manquin algun dels requisits previstos a l'article 6 , i/o quan no sigui possible aportar la documentació determinada a l'article 9, havent-se de fer constar a través d'informe d'excepcionalitat per part dels serveis socials municipals la corresponent acreditació de les circumstàncies excepcionals que concorren i la motivació de l'exempció del/s requisit/s i/o documentació a obviar.

2. Excepcionalment, les quanties màximes definides en l'annex de catàleg del present reglament podran ser augmentades fins a un 25% del seu límit màxim en aquells casos de carència absoluta d'ingressos de la unitat familiar, previ informe motivat i favorable de l'equip tècnic dels serveis socials municipals.

Disposició addicional segona. Protecció de dades

Les dades de caràcter personal que es recullin durant la tramitació, valoració i seguiment de les prestacions regulades del present reglament, passaran a formar part dels fitxers municipals, que estaran sotmesos al previst al Reglament europeu de protecció de dades (2016/679), de 27 d' abril i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Disposició addicional tercera. Desenvolupament

Correspondrà a la Batlia o a la Junta de Govern Local per delegació de la Batlia l'aprovació dels documents normalitzats necessaris per a una adequada gestió, així com dictar les instruccions necessàries pel seu correcte desenvolupament i aplicació.

 

Disposició addicional quarta. Règim jurídic

En allò que afecta al procediment li serà d'aplicació la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Pel que fa a la concessió o denegació de les ajudes s'estarà al que disposa l'article 10 del present reglament.

Disposició addicional cinquena. Revisió de quanties

Les quanties màximes i els conceptes per tipologia establertes a l'annex de catàleg es podran actualitzar, mitjançant acord del Ple de modificació del present reglament, per a la seva adequació a les necessitats que sorgeixin, als valors de mercat, finalitat i eficiència de les mateixes o altres raons que ho aconsellin.

Disposició derogatòria única

A partir de l‘entrada en vigor del present reglament, quedarà derogat l'actual Reglament Regulador de les Prestacions Econòmiques de l'àrea de serveis socials de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, aprovat pel Ple en data 19 de juliol de 2018 (BOIB núm. 119 de 27 de setembre de 2018)

Disposició final. Entrada en vigor

El present reglament fou aprovat definitivament en data 17 de novembre de 2022 al no haver-se presentat reclamacions, objeccions o observacions contra el seu acord d'aprovació inicial. Entrarà en vigor una vegada que se'n publiqui el text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears i transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst als articles 103.1 i 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

​​​​​​​ANNEX Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social

1. Barem d'ingressos màxims per accedir a les prestacions

Als efectes de ponderar la insuficiència d'ingressos o recursos econòmics s'estarà a allò establert en el barem resultat de multiplicar l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM).

Si la unitat familiar està constituïda per un sol membre, els ingressos no podran superar el valor de l'IPREM, establerts anualment a la Llei general de pressuposts de l'Estat. A partir del segon membre es computarà l'import corresponent al 30% de l'IPREM per cada membre de la unitat familiar.

A més, es podran descomptar del total d'ingressos fins un màxim de 600 € mensuals de despeses derivades d'habitatge.

El barem per l'any 2022 i 2023 és el següent:

N. de membres NF

Màxim ingressos mensuals

Màxim ingressos anuals

1 membre

579,02 €

6948.24 €

2 membres

752,7 €

9032,71 €

3 membres

926,4 €

11117,18 €

4 membres

1100,1 €

13201,65 €

5 membres

1273,8 €

15286,12 €

6 membres

1447,4 €

17370,59 €

7 membres o +

1621,1 €

18455,06 €

Excepcionalment, l'equip tècnic podrà autoritzar ajudes per a persones o nuclis familiars que superin l'esmentat barem quan es donin una de les següents circumstàncies:

-El nucli familiar o unipersonal pot acreditar que a pesar de superar els barems, presenten despeses per necessitats bàsiques extraordinàries a les que no poden fer front amb els seus ingressos.

-A pesar de no haver-se acreditat la insuficiència d'ingressos conforme al barem econòmic per part del nucli familiar o unipersonal, aquest es nega explícitament a cobrir les necessitats bàsiques de tots o alguns dels seus membres. En aquest cas, la concessió de l'ajuda econòmica estarà condicionada, i serà complementària a les corresponents actuacions jurídico-administratives per part dels serveis socials municipals.

2. Descripció de les quanties dels conceptes

Aquestes tipologies d'ajudes inclouen aquells conceptes corresponents a prestacions bàsiques subjectes a valoració professional prèvia en virtut del decret 66/2016 de cartera bàsica de serveis socials de la CAIB.

En el cas d'haver ingressos per rendiments del treball o per prestacions de dret, es podran valorar ajudes puntuals de necessitats bàsiques (aliments i habitatge) com a complement a la insuficiència d'ingressos. En aquest cas el criteri serà sempre que aquests ingressos de rendiment del treball o de prestacions de dret es destinin a la cobertura de dites necessitats bàsiques i amb les ajudes municipals poder complementar-ne la diferència.

TIPUS DE PRESTACIÓ

PER BENEFIACIARI /A

QUANTIA MÀXIMA (€)

PERIODICITAT

MESOS (MÀXIM)

 

Senalla bàsica: Alimentació

Higiene personal

Productes de neteja

Bolquers

 

1 persona

137

 

 

 

mensual

 

 

12

2

206

3

247

4

288

5

302

6

316

7

329

+ 7

343

Escoleta 0-3

Per infant

200

Mensual

12

Canguratges

Per expedient

500

Anual

 

Escoleta matinera

Per infant

40

Mensual

3

Extraescolars

Per infant/jove

50

Mensual

9

Activitats de vacances

Per infant/jove

200

Mensual

3

Material escolar

per infant

300

Anual

 

Beca formació

Per persona

100

Mensual

12

Activitats lleure

Per persona

50

Mensual

3

Vestimenta

1 persona

150

Anual

 

Bugaderia

Per expedient

100

Anual

 

Medicaments

Per persona

300

Anual

 

Ortodòncia

Per persona

700

Anual

 

Subministraments: aigua, electricitat, gas...

per expedient

1000

Anual

 

Altres serveis (comptador, instal·lació, ...)

Per expedient

500

Anual

 

Rebuts pendents de lloguer/hipoteca

Per expedient

4.500

Anual

 

Pensió/habitació per allotjament d'urgència

Per expedient

4.200

Anual

 

Rebuts pendents comunitat

Per expedient

300

Anual

 

Sinistres llar

Per expedient

A valorar per equip UTS

 

 

Desnonaments  judicials

Per expedient

A valorar per equip UTS

 

 

Allotjament residencial persones majors en situació d'emergència

Per  persona

A valorar per equip UTS

 

 

Neteja d' urgència habitatge

Per expedient

A valorar per l'equip UTS

 

 

Equipament / mobiliari/ electrodomèstics

Per expedient

500

Anual

 

Parament de la llar

Per expedient

300

Anual

 

Transport públic

Per persona

300

Anual

 

Bitllets transport fora illa

Per expedient

A valorar per equip UTS

 

 

Inhumació i incineració

Per persona

A valorar per l'equip UTS

Anual

 

Pròtesis i ortesis

Per persona

300

Anual

 

3. Barem econòmic

Per tal de fer una valoració de la situació socioeconòmica de la unitat familiar i així determinar la quantia de l'ajut l'equip tècnic del departament de serveis socials farà ús del barem de la situació socioeconòmica de la persona/ família.

Aquest instrument servirà perquè la gestió tècnica de les ajudes sigui el més homogènia possible, així com millorar l'eficàcia i eficiència de la gestió de les prestacions econòmiques municipals d'atenció social.

BAREM DE LA SITUACIÓ SOCIOECONÒMICA DE LA PERSONA/FAMÍLIA

DATA DE VALORACIÓ:

DADES DE LA PERSONA TITULAR DE L'EXPEDIENT:

NOM I COGNOMS:

DNI:

NÚM. D'EXPEDIENT HSI:

1. COMPOSICIÓ FAMILIAR

a. Família amb fills menors o majors amb dependència econòmica:

1 fill/a                                     1 punt

2 fills/es                                  2 punts

3 fills/es o més                       3 punts

b. Família monoparental    

          

1 fill/a                                     2 punt

2 fills/es                                  3 punts

3 fills/es o més                       4 punts

 

c. Persona sola                                    1 punt

 

d. Persona sola >65 anys                     2 punts

 

e. Família extensa                             +1 punt

                                                           Total  (     )

2. DADES ECONÒMIQUES DE LA PERSONA / FAMÍLIA

a. Renta per càpita de la unitat de convivència (ingressos dels últims 4 mesos del nucli familiar) menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca (màxim 600€), dividit pel nombre de membres de la unitat de convivència.

b. FÓRMULA:

I. Ingressos de la Unitat de Convivència  - lloguer/hipoteca (màxim 600 €) :

                                    ·/·     Núm membres

Segons IPREM 2022 de 579,02 €/ Mensual

TAULA DE PUNTUACIÓ PER LA VALORACIÓ ECONÒMICA

PUNTS

Ingressos inferiors a 144,75 € (inferiors al 25%)

6

Ingressos entre 144,75 € i 289,51€ (entre el 25% i el 50%)

4

Ingressos entre 289,51 € i 434,26€ (entre 50 i 75 %)

2

                                                                                                                                                              Total   (      ) 

 

​​​​​​​3. SITUACIÓ ESPECIAL DE RISC: (cada ítem: 1 punt. Màxim 3 punts.)

Discapacitat psíquica, física  o sensorial.

 

Malaltia mental sense certificat de discapacitat

 

Dependència

 

Condició de persona refugiada, protecció internacional

 

Violència masclista i/o violència intrafamiliar

 

Risc d'exclusió social

 

Persones en situació irregular

 

Situacions d'emergència, catàstrofes

 

Vulnerabilitat o risc per infants, joves o gent gran

 

Manca d'habitatge o dificultats d'accés

 

                                                                                                                                                              Total   (      )                                                 

4. SITUACIÓ SOCIOLABORAL

Es valorarà el membre de la família amb la situació més avantatjosa

  1. Desocupat/da cobrant subsidi                           1 punt 
  2. Desocupat/da en tràmits                                   2 punts
  3. Desocupat/da sense dret prestació-subsidi       2 punts
  4. IMV o Renta social Garantida                          1 punt 
  5. Pensionista amb quantia mínima                      1 punt 

                                                                              Total (      )

5. IMPLICACIÓ I MOTIVACIÓ AMB EL PLA D'INTERVENCIÓ

(FINS A 3 PUNTS) ​​​​​​​                                                                                       (      )

6. PUNTUACIÓ TOTAL DEL BAREM APLICAT 

                                                                                       (      )

TOTAL PUNT OBTINGUTS

% de prestació a concedir

Més de 13 punts

100%

De 9 a 12 punts

75%

De 6 a 8 punts

50%

​​​​​​​a. PROPOSTA DE PERCENTATGE A COBRIR : (      )

b: QUANTITAT SOL·LICITADA:                           (      )

c. QUANTITAT RESULTANT :                                (      )

Contra el present acord es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la data de publicació del present anunci, de conformitat amb l´article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.​​​​​​​

Sant Llorenç des Cardassar, a la data de la signatura electrònica (10 de gener de 2023) ​​​​​​​El batle Pep Jaume Umbert