Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 26432
Correcció d’errors de la Resolució del President de l’AETIB, de 27 de desembre de 2022, per la qual s’aproven els plecs de les condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis singulars amb entitats privades per a esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l’any 2023 en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

En el BOIB núm. 1, de 3 de gener de 2023, es va publicar la Resolució del president de l'AETIB, de 27 de desembre, por la qual s'aproven els plecs de les condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis singulars amb entitats privades per a esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023 en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU.

D'una primera lectura de la convocatòria s'ha advertit errors materials a la Resolució del president de l'AETIB de data de 27 de desembre de 2022 i l'Annex A dels Plecs de condicions generals que han de regir la convocatòria pública per a  la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis singulars amb entitats privades per a esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023 en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU.

Fonaments de dret

1.- L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, estableix que “Les administracions podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instancia dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en el seus actes”.

2.- L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que ha dictat l'acte o la disposició”.

Per tot això, dict la següent,

Resolució

Primer.- Rectificar els errors observats a la Resolució del Presidente de la AETIB de data de 27 de desembre de 2022 i l'Annex A dels Plecs de condicions generals que han de regir la convocatòria pública per a  la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis singulars amb entitats privades per a esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023 en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU.

En particular,

1.- En la resolució del President de l'AETIB, en el apartat “Resolc” punt primer, de la versió en castellà i català:

On diu:

Català:

“Aprovar els plecs de condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis d'esdeveniments singulars amb entitats privades que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023, que s'adjunten com ANNEX A en aquesta resolució.”

 

Castellà:

“Aprobar los pliegos de las condiciones generales que tienen que regir la tramitación de los expedientes de contratación que se deriven de las solicitudes de patrocinios singulares con entidades privadas para eventos singulares que generen repercusión mediática para las marcas de les Illes Balears y la Agencia de Estrategia Turística de les Illes Balears (AETIB) durante el año 2023 en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia financiado por la Unión Europea, Next Generation EU.”

Ha de dir:

Català:

Aprovar els plecs de condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis singulars amb entitats privades per a esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023 en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU que s'adjunten com ANNEX A en aquesta resolució.”

Castellà:

“Aprobar los pliegos de las condiciones generales que tienen que regir la tramitación de los expedientes de contratación que se deriven de las solicitudes de patrocinios singulares con entidades privadas para eventos singulares que generen repercusión mediática para las marcas de les Illes Balears y la Agencia de Estrategia Turística de les Illes Balears (AETIB) durante el año 2023 en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia financiado por la Unión Europea, Next Generation EU que se adjuntan como Anexo A en esta resolución.”

2.- En la resolució del President de l'AETIB i en el ANNEX A, de la versió en castellà y català:

A tots el apartats on digui:

“Annex A1“

Ha de dir:

“Annex 1s”

3.- A l'apartat 1.1 del ANNEX A “Requisits dels esdeveniments”, en el punt A) de la versió en castellà:

On diu:

“Los que se ajusten a la definición de evento estratégico, con voluntad de continuidad y con una duración inferior a 10 días anuales, a excepción de aquellos con consideración de ciclos culturales o festivales vinculados a la cultura.”

Ha de dir:

“Los que se ajusten a la definición de evento singular.”

4.- A l'apartat 3 del ANNEX A “Pressupost de la convocatòria”, de la versió en castellà:

On diu:

“El importe del patrocinio solicitado nunca podrá superar el 50% respecto del presupuesto de gasto indicado al Anexo A1 (impuestos incluidos) y tampoco podrá superar el máximo establecido por marca. Así mismo, tampoco se podrá superar a la fase de justificación con relación al gasto real efectivo.”

Ha de dir:

“El importe del patrocinio solicitado nunca podrá superar el 25% respecto del presupuesto de gasto indicado al Anexo A1 (impuestos incluidos) y tampoco podrá superar el máximo establecido por marca. Así mismo, tampoco se podrá superar a la fase de justificación con relación al gasto real efectivo.”

 

5.- En el apartat 6.2 “Documentació Administrativa: Documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant” en el cas de persones físiques i jurídiques espanyoles , de la versió en castellà:

On diu:

“Los datos contenidos en este documento regirán la valoración de la solicitud y prevalecerán encima cualquier otro documento librado y, por lo tanto, no se podrán modificar ni enmendar. En caso de no agasajar todos los datos solicitados en este documento, el patrocinio quedará excluido.”

Ha de dir:

“Los datos contenidos en este documento regirán la valoración de la solicitud y prevalecerán encima cualquier otro documento librado y, por lo tanto, no se podrán modificar ni enmendar. En caso de no cumplimentar todos los datos solicitados en este documento, el patrocinio quedará excluido.”

6.- A l'apartat 6.2 del ANNEX A “Documentació Administrativa: Documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant” en el cas de persones jurídiques no espanyoles amb activitat en Espanya, de la versió en castellà:

On diu:

“Testigo judicial, certificación administrativa o declaración responsable, de no incurrir en las prohibiciones para contratar con la administración según el ordenamiento jurídico español y por analogía con el ordenamiento del Estado a que pertenece.”

Ha de dir:

“Testimonio judicial, certificación administrativa o declaración responsable, de no incurrir en las prohibiciones para contratar con la administración según el ordenamiento jurídico español y por analogía con el ordenamiento del Estado a que pertenece.”

7.- En el apartat 6.2 “Documentació Administrativa: Documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant” en el cas de persones jurídiques no espanyoles amb activitat en Espanya, de la versió en castellà:

On diu:

“Los datos contenidos en este documento regirán la valoración de la solicitud y prevalecerán encima cualquier otro documento librado y, por lo tanto, no se podrán modificar ni enmendar. En caso de no agasajar todos los datos solicitados en este documento, el patrocinio quedará excluido.”

Ha de dir:

“Los datos contenidos en este documento regirán la valoración de la solicitud y prevalecerán encima cualquier otro documento librado y, por lo tanto, no se podrán modificar ni enmendar. En caso de no cumplimentar todos los datos solicitados en este documento, el patrocinio quedará excluido.”

8.- A l'apartat 16 del ANNEX A “Circumstàncies fortuïtes i/o de força major”, de la versió en castellà

On diu:

“Dentro de estos supuestos referidos a circunstancias fortuitas y/o bastante mayor se incluyen alertas sanitarias, pandemias, cierres de espacios aéreos, cierre de fronteras y/o libre tráfico de personas y mercancías, declaraciones de estados de alarma, emergencia o análogos, atentados terroristas, desastres naturales, entre otros de similares características.”

Ha de dir:

“Dentro de estos supuestos referidos a circunstancias fortuitas y/o fuerza mayor se incluyen alertas sanitarias, pandemias, cierres de espacios aéreos, cierre de fronteras y/o libre tráfico de personas y mercancías, declaraciones de estados de alarma, emergencia o análogos, atentados terroristas, desastres naturales, entre otros de similares características.”

Segon.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

​​​​​​​Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president de l'AETIB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableixen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (9 de gener de 2023)

El  president de l'AETIB Rubén Castro Ortega (Per Resolució del president de l'AETIB de l'1 de desembre de 2022, de delegació de signatura)