Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 794890
Bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva de disset places de bomber/a, funcionaris/àries de carrera, corresponents a les ofertes d’ocupació pública de 2019, 2020, 2021 i 2022, per torn lliure mitjançant el sistema de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 23 de desembre de 2022, es va acordar:

Primer. Aprovar les Bases específiques reguladores de la convocatòria per a la selecció i la provisió definitiva de disset places de bomber/a corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2019, 2020, 2021 i 2022, per torn lliure, mitjançant el sistema de concurs oposició.

Segon. Convocar les proves selectives per a la provisió de les places vacants que es detallen a les bases anteriorment esmentades.

Tercer. Publicar el text íntegre de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), i ambdues a la Seu electrònica del Consell d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) al catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació. La data de publicació al BOE servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA SELECCIÓ I LA PROVISIÓ DEFINITIVA DE DISSET PLACES DE BOMBER/A, FUNCIONARIS/ÀRIES DE CARRERA, CORRESPONENTS A LES OFERTES D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE 2019, 2020, 2021 I 2022, PER TORN LLIURE MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ

1. Objecte i normes generals

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria es cobrir, per torn lliure i mitjançant el sistema de concurs oposició, disset places de bomber/a, vacants a la plantilla de personal funcionari, pertanyents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1, dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2019 (BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2020), a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2020 (BOIB núm. 190, de 5 de novembre de 2020), a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2021 (BOIB núm. 157, de 13 de novembre de 2021) i a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2022 (BOIB núm. 155, de 29 de novembre de 2022.), amb la següent distribució:

-Quatre places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2019.

-Dos places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2020.

-Nou places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2021.

-Dos places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2022.

Així mateix, i de conformitat amb el punt 1.9. de les bases generals, al número total de places convocades podran addicionar-se les vacants que es produeixin fins que conclogui el procés selectiu després d'incloure-les a l'oferta d'ocupació pública corresponent.

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: fase d'oposició i fase de concurs amb les proves, puntuacions i mèrits que es detallen en l'annex II, el curs de formació i el període de pràctiques.

1.3. El programa que ha de regir les proves selectives és el que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria, el període de formació es regula a la base 10 i el període de pràctiques a la base 11.

1.4. La data, el dia, l'hora d'inici i el lloc de celebració de la primera prova es publicarà en el BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari del Consell Insular d'Eivissa, publicades al BOIB núm. 173 de data 18 de desembre de 2021, en tot el que no vagi en contra d'aquestes bases específiques.

 

3. Transparència i protecció de dades personals

3.1. Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

3.2. Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seua identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seues dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

3.3. La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització a tractar les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a publicar en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per comunicar els resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, atès que els procediments selectius estan regits pel principi de publicitat.

4. Requisits de les persones aspirants

4.1. Per ser admeses a la realització d'aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir, a més dels que es preveuen a les bases generals, els següents requisits:

a) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds del títol de Batxiller o Tècnic o equivalent.

En el supòsit d'invocar títol equivalent a l'exigit, haurà d'acompanyar-se certificat expedit per l'autoritat competent en matèria educativa que acrediti l'equivalència.

En el cas de titulacions obtengudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol.

b) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir, de conformitat amb el quadre d'exclusions mèdiques que figura a l'annex Vl i no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

d) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponent al certificat de nivell B2 (nivell avançat) o superior, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

S'acceptarà l'homologació del certificats de català sempre que s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtenguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

e) Acompanyar a la sol·licitud per prendre part en el procés selectiu el rebut acreditatiu d'haver abonat 18,03€ per participació en el procediment de selecció.

D'acord amb l'article 8 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, publicada en el BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022, les bonificacions aplicables a les tarifes per la participació en procediments de selecció són les següents:

- Persones que figurin com a demandants de feina, un 50%

- Membres de família nombrosa general, un 50%

- Membres de família nombrosa especial, un 75%

Els requisits exigits a les bases generals i en aquestes bases específiques s'han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu.

En cas de falsedat o manipulació en algun document, decaurà el dret a participar en el procés selectiu.

f) Tenir 16 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

g) Estar en possessió del permís de conducció de vehicles de la categoria C o permís equivalent previst a la disposició transitòria primera del Reial decret 772/1997, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general de conductors.

4.2. Certificat mèdic oficial

Certificat mèdic que acrediti que les persones aspirants no pateixen cap malaltia ni defecte físic, psíquic o sensorial que els impedeixi realitzar les proves físiques descrites a l'annex II.

Aquest certificat s'haurà de presentar, per les persones aspirants, deu dies abans de l'inici de les proves físiques en el registre general d'entrada del Consell Insular d'Eivissa, mitjançant la Seu electrònica (seu.conselldeivissa.es) o les Oficines d'assistència en matèria de registre . El certificat haurà d'ajustar-se al model de l'annex VIII i no podrà tenir una data d'expedició superior a quinze dies abans de la celebració de les proves

5. Sol·licituds

Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran d'incriure-s'hi telemàticament a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i s'han de dirigir a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades hauran d'adjuntar a la inscripció telemàtica o a la sol·licitud (annex IV) els mèrits a valorar en la fase de concurs classificats per l'ordre establert a l'annex V d'aquestes bases específiques. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Només les persones aspirants que es presentin per la forma prevista en l'article 16.4.d) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques hauran de presentar l'annex IV (sol·licitud) i l'annex V (autobaremació) d'aquestes bases específiques, i de presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció en Matèria de Registre del Consell Insular d'Eivissa s'haurà de demanar cita prèvia (https://citaprevia.conselldeissa.es)

6. Tribunal qualificador

6.1. Abans de l'inici del procés selectiu, als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publicarà al BOIB i en la Seu electrònica (seu.conselldeivissa.es) al catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació, la designació de les persones titulars i suplents que formaran part del tribunal qualificador.

6.2. El tribunal tendrà la composició següent:

-Un president/Una presidenta, titular i suplent

-Un secretari/Una secretària, titular i suplent

-Tres vocals, titulars i suplents

Les persones que formaran el tribunal seran designades per resolució del conseller/la consellera competent en Recursos Humans.

Tots els membres del tribunal qualificador han d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés en la plaça convocada i han de ser funcionaris/funcionàries de carrera que pertanyin al mateix grup/subgrup d'entre els previstos a l'article 76 del TREBEP.

7. Desenvolupament de les proves

7.1. Les proves de selecció s'inicien amb la prova psicotècnica, prova física i prova teòrica, continuen amb el concurs i després de la superació del reconeixement mèdic, acaben amb el curs selectiu de formació i amb un període de pràctiques. Les persones aspirants que superin el reconeixement mèdic i es proposin per a fer el curs selectiu de formació, seran nomenats funcionaris/funcionàries en pràctiques o funcionaris/funcionàries de carrera, d'acord amb l'establert a les bases 9 y 10.

7.2. L'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves i/o els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s'iniciarà per ordre alfabètic del primer llinatge de les persones aspirants, en funció del que resulti del sorteig anual que realitza la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública a aquestos efectes.

7.3. Entre les proves/exercicis de la fase d'oposició es donarà el termini de tres dies als aspirants per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seua prova davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions.

7.4. En qualsevol moment el Tribunal pot requerir a les persones aspirants que acreditin la seua identitat.

7.5. Les persones aspirants seran convocades per a cada prova/exercici en una crida única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al seu desenvolupament, decaient en el seu dret els opositors que no compareguin en la crida única.

7.6. Les persones aspirants han d'estar en condicions de poder realitzar els exercicis/les proves físiques durant el desenvolupament del procés selectiu sense que es puguin concedir per part del Tribunal excepcions i/o ajornaments individualitzats de les proves.

7.7. El Tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que tots els exercicis/proves de l'oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones que hi participen, tret de les proves físiques, que per la seua naturalesa no ho permeten.

7.8. El Tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat, excepte en el supòsit que el Tribunal prèviament hagi acordat que la correcció dels exercicis escrits es faci de forma que cada aspirant llegeixi els seus exercicis en veu alta davant dels membres del Tribunal.

7.9. La valoració de les condicions de formació, mèrits o nivells d'experiència que s'incloguin en la fase de concurs no podran significar, en el seu conjunt, i en relació amb la puntuació màxima assolible en tot el sistema de selecció, més del 40%.

8. Relació de persones aprovades

8.1. D'entre les persones aspirants que hagin superat les proves d'oposició i concurs, aquelles que hagin obtengut la puntuació més alta, i superin el reconeixement mèdic realitzaran el curs de formació i superat aquest, el període de pràctiques, tenint en compte que el nombre de persones aspirants, per a ser nomenades com a funcionaris en pràctiques i posteriorment funcionaris de carrera, no podrà ser superior al de vacants convocades.

A la finalització de cadascuna de les diferents proves selectives (avaluació psicotècnica, prova física i prova teòrica), el tribunal qualificador farà pública, a la Seu electrònica de la Corporació (seu.conselldeivissa.es), al catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació, la relació provisional de persones aspirants que hagin superat cada una de les proves/exercicis, i disposaran d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

El Tribunal disposarà de set dies per resoldre les reclamacions, i tot seguit publicarà la relació definitiva.

Finalitzades i valorades les diferents proves selectives, el tribunal qualificador farà pública, a la Seu electrònica de la Corporació (seu.conselldeivissa.es), al catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació, la relació de persones aspirants que hagin resultat seleccionades per accedir a ser nomenats funcionaris en pràctiques per a la realització del curs de formació i, una vegada finalitzat aquest, les persones que l'hagin superat per a fer el període de pràctiques. Aquesta relació es confeccionarà per ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtenguda i del document nacional d'identitat.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes.

Un cop superat el període de formació i realitzat el període de pràctiques, el tribunal qualificador, després de l'informe favorable del cap del Servei/encarregat dels funcionaris en pràctiques, farà pública la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu per ser nomenades funcionaris de carrera, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'oferta.

8.2. Així mateix, el tribunal publicarà la llista de persones aspirants que superades totes les proves del procés (avaluació psicotècnica, prova física i prova teòrica) no hagin obtengut plaça i que poden optar a formar part de la borsa per interinitats i llista d'espera en els termes establerts a les bases 10 i 12.

8.3. El Tribunal abans de la proposta de nomenament ha d'haver comprovat els mèrits aportats, i haurà de requerir a les persones aspirants per a la seua comprovació en cas de no poder comprovar telemàticament que es tracti de document original. El requeriment es publicarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació.

El tribunal qualificador elevarà a l'òrgan competent del Consell Insular d'Eivissa la relació de persones aprovades i en proposarà el corresponent nomenament com a funcionari en pràctiques, per la realització del curs de formació i posterior període de pràctiques o, com a funcionari/funcionària de carrera.

Al mateix temps, el tribunal publicarà una llista addicional d'un nombre d'aspirants igual al 130% de les places convocades per a la realització del curs de formació.

8.4. Així mateix, abans del nomenament el Servei de Recursos Humans comprovarà el compliment dels requisits de les persones proposades pel Tribunal, i si escau, se'ls requerirà mitjançant anunci a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació, per l'aportació de la documentació requerida.

9. Reconeixement mèdic previ al curs de formació

9.1. El reconeixement mèdic és de caràcter obligatori i eliminatori per a les persones aspirants que han superat l'avaluació psicotècnica, les proves físiques i la prova teòrica, per continuar amb el procés selectiu. La qualificació és d'apte o no apte.

També podrà realitzar-se per un nombre d'aspirants igual al 130% de les places convocades per rigorós ordre de puntuació, sempre que hagin superat la fase d'oposició i concurs, i serà preceptiu per a futures contractacions com a funcionari interí.

9.2. Aquest reconeixement l'ha de realitzar personal mèdic. Es podran desenvolupar totes aquelles proves clíniques, analítiques o complementàries de qualsevol tipus es considerin necessàries per a comprovar que l'aspirant no es troba inclòs en el quadre d'exclusions mèdiques que figuren en l'annex VI d'aquestes bases.

9.3. Les persones aspirants hauran d'emplenar una autorització per a sotmetre's a les proves que determini el personal mèdic, així com formalitzar un qüestionari mèdic orientatiu amb una declaració jurada de malalties i tractament mèdic. El fet que una persona aspirant no formalitzi aquesta autorització i/o qüestionari, així com l'omissió intencionada i/o falsedat de les dades sol·licitades comportarà la seua exclusió automàtica del procés selectiu.

9.4. La realització del reconeixement mèdic, implica el consentiment de les persones aspirants perquè els resultats d'aquest reconeixement es posin a la disposició del Tribunal a fi que serveixin de fonament per a continuar en el procés selectiu.

En aquest reconeixement mèdic es tendran en compte els aspectes de les exclusions mèdiques que figuren a l'annex VI. S'han d'efectuar com a mínim les exploracions següents: anàlisi d'orina, anàlisi de sang, electrocardiograma, audiometria i, segons els resultats d'aquestes proves i de la revisió dels paràmetres anteriors, es practicaran les exploracions específiques necessàries amb la finalitat de descartar qualsevol patologia que pugui dificultar o impedir exercir les funcions de bomber/bombera.

Amb la finalitat de determinar la qualificació del reconeixement mèdic només es tendran en compte els resultats de les exploracions realitzades en aquesta prova pels serveis mèdics designats pel tribunal qualificador i aquests resultats en tot cas han de referir-se al moment de l'exploració.

9.5. En el cas que alguna de les persones aspirants de la relació prevista en la base 8 fos considerada no apta o exclosa, el Tribunal Qualificador proposarà el nom d'altres aspirants (que seran els que immediatament segueixen en la llista de persones candidates per ordre de puntuació obtenguda), fins a aconseguir que el nombre d'aspirants que han superat el reconeixement mèdic i per tant, aptes per a accedir a la fase de formació, sigui igual al nombre de places ofertes en la convocatòria.

Només realitzaran el reconeixement mèdic un nombre d'aspirants igual al nombre de places convocades i, que un cop superades les proves del concurs oposició, s'hagin de nomenar funcionaris en pràctiques, per realitzar el curs de formació i el posterior període de pràctiques.

9.6. Una vegada iniciat el curs, si la Corporació troba que es necessari l'aclariment de les dades aportades podrà demanar a les persones aspirants que es realitzin totes aquelles proves clíniques i complementàries d'altra classe que es considerin necessàries, basant-se en les causes d'exclusió contengudes en la present convocatòria.

10. Període de formació

10.1. S'estableix un període de formació que té caràcter preceptiu tant per ser nomenat funcionari de carrera com per a posteriors nomenaments com a funcionari interí.

Les persones aspirants hauran de superar amb aprofitament aquest període de formació que en cap cas tendrà una durada inferior a quatre mesos ni superior a sis.

10.2. El contengut del període de formació és el mateix tant per aquelles persones aspirants que han superat el procés selectiu i han obtingut plaça com per aquelles que han d'entrar a formar part de la borsa per interinitats i llista d'espera.

La formació constarà d'un curs bàsic de bomber/a que tendrà un contingut teòric, un altre teoricopràctic i un altre de pràctic que es complementarà amb una sèrie d'activitats supervisades a les instal·lacions del Servei d'Extinció d'Incendis i Salvaments. El desenvolupament de la formació s'ajustarà a la legislació autonòmica específica sobre capacitació d'aquest col·lectiu, motiu pel qual es podrà col·laborar i comptar amb el suport de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

10.3. Les persones aspirants que figurin en la llista definitiva de persones aprovades amb plaça i proposades per ser nomenades bombers/bomberes en pràctiques romandran en aquesta situació mentre duri el procés de formació, durant el qual percebran una retribució igual a la quantia establerta per al personal de la seua mateixa categoria.

Les persones aspirants que figurin en la borsa per a interinitats i llista d'espera proposada pel tribunal en l'apartat 8.2 i que siguin expressament requerides en la forma establerta en aquestes bases per a la realització del curs de formació, no tendran, durant la seua realització, cap tipus de nomenament ni vinculació laboral ni funcionarial amb el Consell Insular d'Eivissa, ni rebran cap tipus de retribució.

10.4. Durant el curs de formació totes les persones que el realitzin rebran la instrucció corresponent i es realitzaran les revisions mèdiques que s'estimin oportunes. Qualsevol ocultació de malaltia o defecte físic o la notòria falta d'aprofitament de la instrucció rebuda serà causa d'exclusió del curs de formació i per tant del procés selectiu o de la borsa d'interinitats i llista d'espera. S'assignaran un o més funcionari/s encarregat/s del procés de formació de les persones aspirants.

10.5. Una vegada finalitzat aquest període, els funcionaris encarregats de les persones que l'han realitzat i el cap del parc on s'hagi complert el període de formació emetran un informe. Aquest informe valorarà la superació o no del període de formació, motivant-se, si n'és el cas, la no superació d'aquest. Tota la documentació s'inclourà a l'expedient del procés selectiu i es trametrà al tribunal qualificador.

De conformitat amb l'informe dels funcionaris i cap del parc encarregats, el tribunal qualificador establirà la qualificació d'“apte” o “no apte”. La qualificació de “no apte” determinarà la conseqüent exclusió de la persona aspirant al nomenament de funcionària de carrera i/o a formar part de la borsa per a interinitats i llista d'espera.

10.6. Les persones aspirants, d'acord amb l'ordre de prelació obtenguda en el procés de concurs oposició, una vegada superat el període de formació seran nomenades funcionàries de carrera, i els serà computable a efectes d'antiguitat el període de formació.

10.7. No podran ser nomenats com a personal funcionari de carrera un nombre superior d'aspirants al número de vacants convocades, sense perjudici d'allò establert a la base 1.1 in fine i 1.9 de les generals.

11. Període de pràctiques

11.1. Superat el curs de formació, les persones aspirants nomenades funcionàries en pràctiques romandran en aquesta situació tres mesos més transcorreguts els quals seran nomenades com a funcionàries de carrera previ informe favorable del servei.

El tribunal inclourà la resta d'aspirants que hagin superat el curs a la relació definitiva que publicarà i romandran per a futures contractacions a la borsa per interinitats i llista d'espera.

11.2. Les persones aspirants que acreditin 18 mesos de serveis prestats al Consell Insular d'Eivissa, estaran exempts de realitzar el curs de formació i el període de pràctiques. Aquest fet serà comprovat d'ofici pel Servei de Recursos Humans.

Així mateix, les persones aspirants que acreditin com a mínim 18 mesos de serveis prestats en qualsevol altra Administració Pública exclusivament com a bomber/a o bomber/a conductor/a restaran exemptes del curs de formació, però no del període de pràctiques. A tal efecte, hauran de presentar en el Registre general d'entrada del Consell Insular d'Eivissa mitjançant la Seu electrònica, (seu.conselldeivissa.es) o a les Oficines d'assistència en matèria de registre un certificat de serveis prestats que acrediti tal circumstància en el termini que el tribunal assenyali.

La persona aspirant que injustificadament no s'incorpori al servei de la Corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i del nomenament subsegüent com a funcionari de carrera. Caldrà haver complit el 100 % del període de pràctiques per entendre completada la fase de nomenament.

12. Borsa per a interinitats i llista d'espera

12.1. Malgrat formar part de la borsa per a interinitats i llista d'espera serà requisit imprescindible per el nomenament com a funcionari interí, la superació del període de formació, excepte que la persona aspirant acrediti com a mínim 18 mesos de serveis prestats a qualsevol Administració Pública, exclusivament com a bomber/a o bomber/a conductor/a.

Als efectes anteriors, de la llista de persones aspirants a que fa referència la base 8.2 i per estricte ordre de puntuació obtinguda, es requerirà un nombre d'aspirants igual al 130% del nombre de places convocades per a la realització del curs de formació. Aquest nombre pot ser més elevat si la Corporació considera que les necessitats de funcionaris interins és més elevada.

En funció d'aquest nombre definitiu el tribunal publicarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits, Convocatòries i borsa d'ocupació, una llista de les persones aspirants a les qual es requerirà per a la realització del període de formació. En el termini de deu dies hàbils hauran de comunicar la seua voluntat de participar en el període de formació. Si no manifesten de forma expressa aquesta voluntat s'entendrà que desisteixen i quedaran exclosos de forma definitiva de la borsa. En cas que alguna o algunes de les persones requerides no accedeixi a la realització del curs de formació, es podrà fer l'oferiment a les persones aspirants que correspongui segons l'ordre de la llista publicada.

12.2. De conformitat amb la base dotzena de les bases generals que han de regir aquest procés selectiu el conseller/la consellera que tengui atribuïda la competència en matèria de recursos humans dictarà resolució per la qual quedarà constituïda una única borsa per ordre de puntuació total de les persones aspirants que havent superat el procés selectiu (inclòs el curs de formació) no hagin estat incloses en la relació de persones aprovades i en la proposta de nomenament, a l'efecte de poder ser nomenades funcionàries interines o ser contractades temporalment, per a la cobertura provisional de les vacants que es produeixen, de les absències del personal, de les necessitats dels serveis, etc, sempre que compleixin la resta de requisits que s'estableixen.

12.3. També, si per qualsevol circumstància, alguna persona aspirant inclosa en la proposta de nomenament no prengués possessió com a funcionari/ària de carrera, es podran nomenar, per ordre de puntuació de la relació anterior, les persones aspirants incloses en la borsa d'interinitats i llistat d'espera que hagin superat el curs de formació i compleixin la resta de requisits exigits.

12.4. Finalitzat el procés selectiu, i una vegada sigui proper l'esgotament de la borsa per a interinitats i llista d'espera o, atesa la previsió de contractacions, el departament competent consideri que és necessari dotar-la de més candidats, des del servei de Recursos Humans es podrà cridar un nombre addicional d'aspirants per a realitzar el període de formació. Es requerirà de forma individual a cadascun dels aspirants mitjançant les dades de correu electrònic que hagin facilitat durant el procés selectiu, i disposaran d'un termini màxim de deu dies per contestar el requeriment. De no contestar al requeriment o, no realitzar el curs després de la crida, es considerarà que desisteixen de pertànyer a la borsa i seran exclosos definitivament del procés selectiu.

En el desenvolupament del període de formació s'estarà al que es determina a la base 10.

12.5. En cap cas podran ser nomenats funcionaris interins o contractats temporalment persones aspirants que no hagin superat el període de formació o no superin el reconeixement mèdic amb idèntic contingut establert a la base 9.

12.6. Les persones nomenades funcionàries interines hauran de superar satisfactòriament el període de pràctiques de tres mesos.

 

Eivissa, 28 de desembre de 2022

El cap de Servei de Recursos Humans Agustín Goerlich López

Documents adjunts