Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA NATURA (IBANAT)

Núm. 782621
Resolució del director gerent de l’Institut Balear de la Natura per la qual s’aprova la convocatòria del procés excepcional d’estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l’IBANAT

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 23 de maig de 2022, es va aprovar l'oferta pública d'ocupació d'estabilització corresponent al personal funcionari i al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l'àmbit dels serveis generals, en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 67, de 24 de maig).

2. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada de conformitat amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin,  amb caràcter excepcional i per una sola vegada pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016. Aquesta disposició es complementa amb la disposició addicional vuitena, la qual estableix que, addicionalment, els processos d'estabilització prevists en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior al dia 1 de gener de 2016.

3. Pel que fa al concurs com a procés excepcional d'accés a la funció pública, cal tenir en compte la doctrina fixada pel Tribunal Constitucional sobre el principi d'igualtat en l'accés als càrrecs i les ocupacions públiques (article 23.2 CE), que diu que únicament pot ser exceptuada per raons excepcionals i objectives. A més, aquest accés s'ha d'ordenar de manera igualitària a la convocatòria mitjançant normes abstractes i generals per tal de preservar la igualtat davant la llei de la ciutadania, fet que obliga el legislador i l'Administració a triar regles fundades en criteris objectius i presidits pels cànons de mèrit i capacitat que l'article 103.3 CE disposa (STC 67/1989, 27/1991 i 60/1994).

4. Entre les condicions que, d'acord amb la jurisprudència constitucional, s'han de donar perquè no es pugui apreciar cap infracció del principi d'igualtat d'accés a càrrecs i llocs de treball públics de l'article 23.2 CE es troba, en primer lloc, que sigui una situació excepcional; en segon lloc, que només s'acudeixi a aquest tipus de procediments per una sola vegada, ja que altrament es perdria la seva condició de remei excepcional i, en tercer lloc, que aquesta possibilitat estigui prevista en una norma amb rang legal (STC 12/1999, d'11 de febrer de 1999).

5. Amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, i l'article 4 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, es dona empara normativa al concepte jurisprudencial d'interinitat de llarga durada superior a cinc anys.

6. El Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears, ha creat, de manera excepcional i transitòria, la Mesa de Negociació de les administracions públiques per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, per tal de dur a terme la negociació sindical preceptiva limitada a la tramitació dels processos d'estabilització.

L'articulació d'aquests processos selectius han de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, les bases comunes han estat objecte de negociació en la Mesa de Negociació General del Sector Públic Instrumental relatiu als criteris a regir en els processos d'estabilització, mesa constituïda  el dia 16 de març de 2022, de la qual forma part la direcció general de funció pública i representants de les conselleries amb ens del sector públic instrumental adscrits, i les organitzacions sindicals legitimades.

En sessió de 7 de juny de 2022, la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic acordà les bases generals negociades on s'han aprovat uns criteris comuns que han de regir tots els processos d'estabilització.

7. A l'apartat 3 de l'article 2 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, per evitar dilacions en aquests nous processos, s'exigeix que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

8. L'apartat 3 de l'article 48 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears preveu que «En les ofertes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'ha de reservar una quota no inferior al 7 % de les vacants per a les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, de manera que progressivament s'arribi al 2 % dels efectius totals en cada administració pública».

L'apartat 2 de l'article 3 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, diu que pel que fa a les administracions o entitats en què s'hagi arribat al 2 % dels efectius totals, les places ofertes per la quota de reserva es poden limitar a les que s'emparen en llocs de treball ocupats actualment per persones amb discapacitat, d'acord amb les previsions que s'estableixen en la Llei 20/2021, de 28 de desembre.

Atès que l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes balears té superat el percentatge del 2 % dels efectius totals, la reserva realitzada en aquestes convocatòries es limita als llocs de treball ocupats per persones amb discapacitat que compleixen les previsions de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.

Això no obstant, l'article 4 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, disposa que «En les ofertes dels processos d'estabilització en el cas dels processos de la disposició addicional sisena i vuitena de la Llei, en tractar-se de processos per concurs com a procés excepcional, per una sola vegada, la convocatòria de les places s'ha de fer amb caràcter general per igual valoració dels mèrits objectius fixats per a totes les persones aspirants, excepte quan l'administració convocant motivi la convocatòria per torn de reserva de persones amb discapacitat».

9. De conformitat amb l'establert als articles 20 i  21 del Conveni Col•lectiu d'IBANAT, aprovat en virtut de resolució del Conseller d'Economia i Competitivitat per a la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el registre de Convenis Col•lectius de les Illes Balears, i la publicació del mateix ( BOIB núm. 54 de 16 d'abril).

10. Havent negociat amb la representació sindical el contingut de les bases dels processos selectius d'estabilització per a l'ingrés o l'accés com a personal laboral fix de l'IBANAT amb les diferents especificitats de les places objecte de la convocatòria.

11. A les sessions de les Comissions Negociadores de la RLT d'Ibanat  del dies 16 de setembre de 2022 i 11 de novembre de 2022 s'aproven, la major part per unanimitat de la part social i de l'empresa, les qüestions negociables de l'Acord de bases generals aprovat en sessió 7 de juny de 2022, la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic.

12. El Consell d'Administració d'IBANAT en sessió de data 23 de novembre de 2022 aprova per unanimitat les presents bases. 

En virtut de les funcions establertes a l'article 17 del decret 24/2013, de 24 de maig , d'aprovació dels Estatuts d'IBANAT,

Resolc

1- Aprovar la convocatòria de concurs extraordinari de mèrits per cobrir 174 places de personal laboral de l'IBANAT el sistema de selecció de les quals és el de concurs extraordinari de mèrits (disposicions addicionals sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre) incloses en l'oferta pública d'estabilització aprovada, per l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Balear de la Natura publicades al BOIB núm. 69 de data 28 de maig de 2022, corregida al BOIB núm. 96, de data 26 de juliol de 2022 i modificat pel BOIB número 139 de 27 d'octubre de 2022, on és recull una rectificació de les places, d'acord amb la distribució que consta a l'annex 1.

2- Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex 2.

3- Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés que figura com a annex 3A i 3B d'aquesta Resolució.

4- Aprovar els requisits de titulació per accedir a cada una de les categories convocades que figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5- Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits que consta en l'annex 6, i el model d'autobaremació de l'annex 8.

6- Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 7.

7-Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulons d'anuncis i a la pàgina web www.ibanat.caib.es.

Interposició de recurs

Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell d'Administració d'IBANAT en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat d'acord amb els articles 121 i 122 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 40 del decret 24/2013 de 24 de maig d'aprovació dels Estatuts d'IBANAT.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació de la desestimació, i contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta, d'acord amb els articles 8  i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.  

 

Palma, la data vàlida és la de la signatura digital: (21 de desembre de 2022 )

El director gerent

Joan ramon Villalonga

Documents adjunts