Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SERVEIS MUNICIPALS DE SANTANYI, S.L.U.

Núm. 779747
Bases de les convocatòries que han de regir en els procediments selectius per a l'ingrés per concurs-oposició i concurs de mèrits mitjançant el sistema d'accés lliure de les places corresponents a l'oferta d'ocupació pública de l'any, procés excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de SEMDESA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 SERVEIS MUNICIPALS DE SANTANYÍ, S.L.U   

RESOLUCIÓ DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE L'EMPRESA SERVEIS MUNICIPALS DE SANTANYÍ

Vist que per aquesta Presidència es va ordenar la incoació d'expedient per donar compliment al que estableix l'article 2 i la Disposició Addicional 6a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en el ocupació pública.

L'oferta d'ocupació pública va ser aprovada pel Consell d'Administració de l'empresa Serveis Municipals de Santanyí, de data 23/05/2022, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 68 de data 26/05/2022.

Atès que el Consell d'Administració de l'empresa Serveis Municipals de Santanyí de data 28/11/2022, va acordar la modificació de l'oferta d'ocupació pública extraordinària d'estabilització de SEMDESA, essent publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 159 de data 8/12/2022.

Atès que la publicació de les convocatòries dels processos selectius s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022, d'acord amb el que preveu l'article 2.2 de la norma esmentada.

Considerant que respecte a les places ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, el sistema de selecció serà el de concurs oposició, segons l'article 2.4, amb una valoració a la fase de concurs d'un quaranta per cent de la puntuació total, en què es tindrà en compte majoritàriament l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent de què es tracti podent no ser eliminatoris els exercicis a la fase d'oposició, en el marc de la negociació col·lectiva establerta a l'article 37.1.c) del Reial Decret Llei 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic -TREBEP-.

Considerant que la Disposició Addicional 6a preveu a més que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i d'acord amb allò previst a l'article 61.6 i 7 del Reial Decret Llei 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic -TREBEP-, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establerts a l'article 2.1, haguessin estat ocupades amb caràcter temporal de forma ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016.

Atès que el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat a l'ocupació pública de les Illes Balears és d'aplicació obligatòria.

RESOLC

PRIMER.- Aprovar les següents Bases que han de regir els processos extraordinaris d'estabilització previstos a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, per cobrir les places corresponent a la Oferta d'ocupació pública extraordinària per a l'estabilització de l'ocupació pública temporal de Semdesa.

SEGON. – Procedir a la convocatòria d'aquest procediment mitjançant la publicació de les Bases al «Butlletí Oficial de les Illes Balears» i extracte de les mateixes al «Butlletí Oficial de l'Estat».

TERCER. – Delegar al Gerent, per procedir a la tramitació de tota la documentació que sigui pertinent, així com la seva publicació al BOIB

BASES DE LES CONVOCATÒRIES QUE HAN DE REGIR EN ELS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER A L'INGRÉS PER CONCURS-OPOSICIÓ I CONCURS DE MÈRITS MITJANÇANT EL SISTEMA D'ACCÉS LLIURE DE LES PLACES CORRESPONENTS A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY, PROCÉS EXCEPCIONAL D'ESTABILITZACIÓ D'OCUPACIÓ TEMPORAL DE SEMDESA (ILLES BALEARS)

BASE PRIMERA. NORMATIVA APLICABLE.

A les proves que s'estableixen en aquesta convocatòria les serà aplicable: la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública (derivada del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública); el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5 /2015, del 30 d'octubre; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local; el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; Reial Decret Legislatiu 2/2015, del 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, Llei 3/2017, del 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017; Llei 22/2021, de 28 de desembre, pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2022 i les bases de la present convocatòria

BASE SEGONA. PLACES QUE ES CONVOQUEN I DOTACIÓ. 

És objecte d'aquestes bases regular les convocatòries per a la provisió, mitjançant el sistema d'accés lliure i mitjançant el procediment de concurs oposició i concurs de mèrits (segons el cas), dins un procés excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de Semdesa, com a personal laboral corresponents a la OEP de l'any 2022 (publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears número 68, de data 26 de maig de 2022), segons la relació següent:

DENOMINACIÓ

Nº de places

PROCEDIMIENT

OBSERVACIONS

OFICIAL CONDUCTOR/A B

3

CONCURS – OPOSICIÓ

 

ENCARREGAT/A DE SECCIÓ

1

CONCURS – OPOSICIÓ

FIXA DISCONTÍNUA

OPERARI/A PEÓ

5

CONCURS – OPOSICIÓ

 

OPERARI/A PEÓ

2

CONCURS – OPOSICIÓ

FIXA DISCONTÍNUA

TÈCNIC/A ECONÒMIC ADMINISTRATIU/VA

1

CONCURS

 

ADVOCAT/DA

1

CONCURS

 

GERENT

1

CONCURS

 

OFICIAL ADMINISTRATIU/VA

1

CONCURS

 

BIBLIOTECARI/A

1

CONCURS

JORNADA PARCIAL 50%

AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA

1

CONCURS

 

CAP DE SERVEIS

1

CONCURS

 

ENCARREGAT/A DE SERVEIS

1

CONCURS

 

ENCARREGAT/DA DE SECCIÓ

4

CONCURS

 

OFICIAL MANTENIMENT GENERAL

1

CONCURS

 

OFICIAL CONDUCTOR/A A

5

CONCURS

 

OFICIAL CONDUCTOR/A B

5

CONCURS

 

OPERARI/A PEÓNA

1

CONCURS

RESERVA DISCAPACITAT

OPERARI/A PEÓNA

2

CONCURS

RESERVA DISCAPACITAT – FIXA DISCONTINUA

OPERARI/A PEÓNA

6

CONCURS

 

OPERARI/A PEÓNA

1

CONCURS

JORNADA PARCIAL 30%

OPERARI/A NETEJA

10

CONCURS

 

BASE TERCERA. REQUISITS DE PARTICIPACIÓ.1) Ser espanyol o nacional dels Estats membres de la Unió Europea, així com aquells a què fa referència l'art. 57 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, amb l'abast i els efectes prevists en ell.

2) Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

3) Tindre complits16 anys i no excedir, si és el cas, de la fixada per a la jubilació forçosa per edat.

4) Estar en possessió dels títols acadèmics següents o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació d'instàncies:

DENOMINACIÓ

TITULACIÓ REQUERIDA

ALTRES REQUISITS

TÈCNIC/A ECONÒMIC ADMINISTRATIU/A

Títol classificat al nivell 3 del Marc Espanyol de qualificacions professionals per a l'educació superior (Títol de Doctor, Llicenciat, Enginyer, Arquitecte; títol de graduat més màster oficial universitari) o equivalent

 

ADVOCAT/DA

Títol classificat al nivell 3 del Marc Espanyol de qualificacions professionals per a l'educació superior (Títol de Llicenciat en Dret, Grau o equivalent)

 

OFICIAL/A ADMINISTRATIU/A

Títol classificat al nivell 1 del Marc Espanyol de qualificacions professionals per a l'educació superior (Tècnic Superior de Formació Professional, o equivalent)

 

BIBLIOTECARI/A

Títol de Batxiller o tècnic equivalent (B.U.P.; FP segon grau)

 

GERENT

Títol de Batxiller o tècnic equivalent (B.U.P.; FP segon grau)

Disposar del Carnet de conduir B

ENCARREGAT/DA DE SECCIÓ

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir B

ENCARREGAT/DA DE SERVEIS

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir B

CAP DE SERVEIS

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir B

OFICIAL MANTENIMIENT GENERAL

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir C

OFICIAL CONDUCTOR/A A

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir C

OFICIAL CONDUCTOR/A B

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

Disposar del Carnet de conduir C

AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA

Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent (EGB, graduat escolar)

 

OPERARI/A PEÓNA

Sense titulació prevista al sistema educatiu

 

OPERARIO/A NETEJA

Sense titulació prevista al sistema educatiu

 

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si escau, l'homologació.

En virtut de la disposició addicional dotzena hi ha exempcions d'acreditació de titulacions a personal laboral, dels grups C, D i E i equivalents, s'entén que compleixen l'acreditació del requisit de titulació les treballadores i treballadors que tinguin acreditada, a la data de la convocatòria específica, una experiència laboral de més de tres anys a la categoria professional concreta.

5) Estar en possessió del certificat de coneixements oficials de català, nivell A2. Segons el que estableix la Disposició Addicional tretzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat a l'ocupació pública de les Illes Balears

Excepcionalment, les convocatòries de desenvolupament dels processos d'estabilització de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, hauran de preveure l'exempció del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana exigit per a l'ingrés a la categoria professional, només per a aquelles persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a la mateixa administració o ens públic, a la mateixa categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés.

6) En cas d'optar a una de les places que s'ofereixin per cobrir-les per persones que tinguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%, el certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat, i un dictamen tècnic facultatiu o un certificat de capacitat per a les tasques pròpies del lloc de treball.

7) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per exercir funcions similars a les que exercia, en què hagués estat separat o inhabilitat. NO podran qui, durant els cinc anys anteriors comptats a partir de la data de publicació de les presents bases, hagués concorregut les següents circumstàncies o situacions:

a) No haver superat el període de prova en qualsevol de les contractacions o haver abandonat el treball sense cap mena de preavís.

b) Tenir un informe negatiu del comandament en anteriors contractacions.

 

 

c) Haver estat acomiadat i/o sancionat per falta greu o molt greu, o més de dos lleus durant la relació laboral a SEMDESA

En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

Tots els requisits exigits en aquestes Bases s'entendran referits a la data en què acabi el termini de presentació d'instàncies, excepte el requisit general indicat al paràgraf anterior i el requisit de titulació per haver-se exigit per exercir la plaça en el moment de la seva incorporació temporal.

BASE QUARTA. PRINCIPI D'IGUALTAT DE TRACTE.Les convocatòries compliran amb el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes en l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Text Refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per el Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre i la Llei Orgànica 3/2007, del 22 de març, per a la igualtat efectiva de Dones i Homes

BASE QUINTA. ACCÉS DE PERSONES AMB DISCAPACITAT.Es reserva un percentatge del 5% de les places que s'ofereixin per cobrir-les per persones que tinguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%, que han d'indicar-ho al requadre corresponent de la sol·licitud i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per exercir les funcions que tingui atribuït el lloc al qual opten.

Han d'aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33% expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s'ha d'indicar el grau de discapacitat i acreditar-ne fefaentment la deficiència permanent que ha donat ori-gen al reconeixement d'aquest grau de discapacitat.

Hauran d'aportar un dictamen tècnic facultatiu i un certificat de capacitació per a les tasques pròpies del lloc de treball, sense que sigui necessari adaptar el lloc de treball, tots dos emesos per l'esmentat organisme, i certificat dels equips multi professionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça oferta.

Aquest certificat no serà necessari per a aquells treballadors i treballadores que presten servei actiu en el mo-ment de la convocatòria a l'empresa i al mateix lloc del sol·licitat.

BASE SISENA. INSTÀNCIES I DOCUMENTS A PRESENTAR.Les persones interessades a participar en el procés selectiu hauran d'apropar la seva sol·licitud degudament emplenada durant el termini de 20 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOE al model oficial que figura al final d'aquestes bases a l'Annex II, i publicada a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net/.

El lliurament de la sol·licitud es realitzarà a les oficines situades a Avinguda Sementer 11, Cp 07660, Cala D´Or, Santanyi (Balears (Illes), de 08:00 a 14:30 hores, de dilluns a divendres. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

- Còpia simple del DNI, passaport o document d'identificació.

- Còpia simple del document que acrediti la titulació acadèmica requerida com a requisit per accedir al procés selectiu.

- Fotocòpia compulsada o certificació acreditativa dels mèrits que al·leguin, i no es tenen en compte els presentats i obtinguts una vegada conclòs el termini de presentació d'instàncies. L'experiència professional l'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'informe de vida laboral de la seguretat social més els contractes de treball on aparegui la categoria laboral i/o certificats expedits per l'òrgan competent, en cada entitat del sector públic.

- La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de la persona aspirant.

BASE SETENA. ADMISSIÓ DE CANDIDATS.Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Presidència dictarà una resolució en el termini de dos mesos, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net/, s'indicarà la causa d'exclusió i es concedirà un termini de set dies hàbils perquè els aspirants exclosos puguin formular reclamacions o esmenar-ne els defectes que n'hagin motivat l'exclusió.

No serà esmenable, per afectar el contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la manca d'actuacions essencials:

1. No fer constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de capacitat exigits a les bases.

2. Presentar la sol·licitud de manera extemporània.

Transcorregut el termini d'esmena d'errors i resoltes les mateixes, la presidència dictarà Resolució declarant aprovada la relació definitiva d'admesos i exclosos a cadascuna de les places específiques convocades, que es publicarà a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net, determinant-se el lloc i la data de començament dels exercicis i la composició del tribunal qualificador per a cadascuna.

El fet de figurar en la relació d'admesos no prejutja que se'ls reconegui als interessats la possessió dels requisits exigits en el procediment que es convoca. Quan de la documentació que s'ha de presentar, en cas de superar el procediment selectiu, es desprengui que no tenen algun dels requisits, els interessats decauran en tots els drets que havien pogut derivar de la seva participació en el procediment.

Les dades personals (nom, cognoms, adreça als efectes de notificacions) dels candidats que participin en el procediment selectiu, seran utilitzades únicament per a la fi del present procediment selectiu, i per tal de donar compliment al principi de publicitat exigit a la vigent legislació. Els candidats autoritzen el tractament d'aquestes dades per a la finalitat indicada.

BASE OCTAVA. COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL.El tribunal qualificador estarà constituït per un president/a, i quatre vocals (un de vocals actuarà alhora com a secretari).

Tots els membres del tribunal s'han d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat, i s'han de tenir en la mesura del possible, quant a la seva composició a la paritat entre dona i home.

La pertinença al tribunal serà sempre a títol individual, i aquesta no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.

Els vocals del tribunal hauran de posseir titulació o especialització de nivell igual o superior de titulació a la exigida per a l'ingrés a les places convocades.

Juntament amb els titulars es nomenaran suplents, en el mateix nombre i amb els mateixos requisits.

El tribunal podrà comptar, per a totes o algunes de les proves, amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, els quals hauran de limitar-se a l'exercici de la seva especialitat tècnica.

El tribunal podrà actuar vàlidament amb l'assistència del president/a, i dos vocals (actuant un dels vocals com a secretari). Li correspondrà dilucidar les qüestions plantejades durant el desenvolupament del procés selectiu, vetllar pel bon desenvolupament del mateix, qualificar les proves establertes i aplicar els barems corresponents.

Els membres del tribunal s'han d'abstenir d'intervenir i els aspirants poden promoure la recusació en els casos dels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Contra les resolucions adoptades pel tribunal, i sense perjudici del possible recurs d'alçada o qualsevol altre que pogués interposar-se de conformitat amb la legislació vigent, els/les aspirants podran presentar reclamacions davant del mateix tribunal qualificador dins el termini de tres dies hàbils a comptar a partir de la publicació la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net de les dites resolucions.

Als efectes del que estableix l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, d'indemnitzacions per raó del servei, i disposicions complementàries, el tribunal es classifica a la categoria primera.

BASE NOVENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ CONCURS-OPOSICIÓ.Si la plaça a què s'opta ve determinada a la base 2a mitjançant el sistema de provisió de concurs oposició, el sistema selectiu es desenvoluparà d'acord amb les fases següents:

a) Fase d'oposició.

b) Fase de concurs.

A) FASE DE CONCURS (MÀXIM 40 PUNTS)

La fase de concurs consistirà en la qualificació dels mèrits al·legats en el moment de la sol·licitud de participació, d'acord amb el barem de mèrits establert a continuació. Només es poden valorar aquells mèrits obtinguts abans de la data en què acabi el termini d'admissió d'instàncies de la convocatòria. La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts.

  Es valoraran els mèrits d'acord amb la puntuació següent:

1) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (MÀXIM 32 PUNTS)

a) Per cada mes treballat a la mateixa administració en la mateixa categoria professional i jornada a la qual s'opta: 0,30 punts per mes de serveis prestats.

b) Per cada mes treballat a la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

c) Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb funcions anàlogues a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

2) ALTRES MÈRITS (MÀXIM 8 PUNTS)

a) Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors a l'ens instrumental del sector públic convocant- SEMDESA- amb anterioritat (màxim 3 punts)

  • Haver subscrit un contracte de treball indefinit continu o discontinu amb l'entitat convocant 2,5 punts.
  • Haver subscrit un contracte de treball temporal amb l'entitat convocant 1 punt (màxim un contracte).
  •  
  • Haver superat un procés selectiu a SEMDESA, 1 punt (màxim un procés).

b) Formació acadèmica (màxim 1 punt)

Es valoraran les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

i.    La titulació acadèmica ha de ser diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un superior.

ii.    Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions del cos, l'escala o l'especialitat de la categoria a què s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales o especialitats o categoria les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals, biologia i medi ambient.

iii.    Les titulacions d'ESO i batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales i especialitats o categoria que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.

iv.    Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'acumularà a la d'altres titulacions que es posseeixin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim d'1 punt, s'atorgarà la puntuació següent:

•    Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 1 punts.

•    Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 0,9 punts.

•    Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 0,8 punts.

•    Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 0,7 punts.

•    Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 0,6 punts.

•    Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 0,5 punts.

c) Coneixements de llengua catalana (màxim 1 punt).Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. Només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

•    Per al nivell B1: 0,3 punts.

•    Per al nivell B2: 0,4 punts.

•    Per al nivell C1: 0,5 punts.

•    Per al nivell C2: 0,6 punts.

•    Per al llenguatge administratiu: 0,4 punts.

d) Cursos de formació (màxim 3 punts)Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques amb 0,03 punts per hora. Es valoraran tots els cursos de formació promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública. També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'administració i els cursos impartits per centres de formació pública i privada de reconegut prestigi .

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores dels referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

e) Triennis reconeguts (màxim de 3 punts)Es valorarà cada trienni a l'empresa convocant com a personal laboral de la manera següent: 0,2 punts per mes treballat a partir del primer trienni fins a un màxim de 3 punts.

B) FASE D'OPOSICIÓ (MÀXIM 60 PUNTS)La fase d'oposició constarà d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test d'un temari referit únicament a la part general, relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat de la plaça. Els temaris vindran especificats a l'Annex I de les presents Bases.

Els exercicis i el desenvolupament dels mateixos per a les places a què s'opta s'ajustaran als criteris següents:

1) EXERCICI I DESENVOLUPAMENT PER A LA PLAÇA D'OFICIAL CONDUCTOR/A B.

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 40 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 últimes seran de reserva. Totes les preguntes es correspondran amb el contingut del temari complet de l'oposició i amb la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu. L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 1,5 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha assenyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap mena de penalització. El test que hauran de respondre els aspirants s'escollirà per sorteig públic, dut a terme davant dels aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de dues alternatives diferents, excepte en els supòsits que, per motius d'infraestructura degudament justificats, no sigui possible fer el sorteig immediatament abans de començar les proves, el tribunal pot escollir, per acord dels seus membres, el test que han de respondre els aspirants. En aquests supòsits el sistema determinat haurà de quedar reflectit de manera expressa a l'acta de la sessió del tribunal que adopti l'acord. El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 65 minuts.

Per superar la fase d'oposició caldrà obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.

2) EXERCICI I DESENVOLUPAMENT PER A LA PLAÇA D'ENCARREGAT/ADA DE SECCIÓ

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 40 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 últimes seran de reserva. Totes les preguntes es correspondran amb el contingut del temari complet de l'oposició i amb la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu. L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 1,5 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més duna resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha assenyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap mena de penalització. El test que hauran de respondre els aspirants s'escollirà per sorteig públic, dut a terme davant dels aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de dues alternatives diferents, excepte en els supòsits que, per motius d'infraestructura degudament justificats, no sigui possible fer el sorteig immediatament abans de començar les proves, el tribunal pot escollir, per acord dels seus membres, el test que han de respondre els aspirants. En aquests supòsits el sistema determinat haurà de quedar reflectit de manera expressa a lacta de la sessió del tribunal que adopti l'acord. El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 65 minuts.

Per superar la fase d'oposició caldrà obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.

3) EXERCICI I DESENVOLUPAMENT PER A LES PLACES D'OPERARI/A PEÓ/ADe caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 30 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 20 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 últimes seran de reserva. Totes les preguntes es correspondran amb el contingut del temari complet de l'oposició i amb la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu. L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 3,00 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més duna resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha assenyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap mena de penalització. El test que hauran de respondre els aspirants s'escollirà per sorteig públic, dut a terme davant dels aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de dues alternatives diferents, excepte en els supòsits que, per motius d'infraestructura degudament justificats, no sigui possible fer el sorteig immediatament abans de començar les proves, el tribunal pot escollir, per acord dels seus membres, el test que han de respondre els aspirants. En aquests supòsits el sistema determinat haurà de quedar reflectit de manera expressa a lacta de la sessió del tribunal que adopti l'acord. El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 45 minuts.

Per superar la fase d'oposició caldrà obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.

C) QUALIFICACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU

La qualificació final del procés selectiu mitjançant concurs oposició tindrà una puntuació màxima de 100 punts, i vindrà determinada per la suma de les puntuacions de les fases de concurs i d'oposició.

Un cop iniciat el procés de selecció, els anuncis de les successives proves, així com les puntuacions, es publicarà a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net/. Es concedirà un termini de 10 dies hàbils per a efectes d'al·legats que es comptarà des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de SEMDESA de les qualificacions finals.

Un cop conclòs el procés de selecció, el tribunal formularà la llista de candidats per al lloc, per ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de la qualificació obtinguda, que serà tramesa a la Presidència.

La Presidència, atenent l'article 61.8 de l'EBEP, dictarà la resolució corresponent amb la relació de persones candidates ordenada per les puntuacions assolides.

En tot allò no previst en aquestes Bases, cal atenir-se al que disposa la normativa sobre accés dels empleats públics.

Així mateix, aquestes Bases i tots els actes administratius que derivin d'aquesta convocatòria, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

BASE DESENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ CONCURSSi la plaça a què s'opta ve determinada a la base 2a mitjançant el sistema de provisió de concurs de mèrits, el sistema selectiu es desenvoluparà en una única fase que serà la de concurs de mèrits.

El concurs consistirà en la valoració, pel tribunal qualificador, dels mèrits al·legats i que hagin acreditat les persones aspirants en el moment de la sol·licitud de participació, en els termes establerts a les presents bases generals i d'acord amb el barem de mèrits que s'especifica a continuació. La puntuació total assolible serà, en tots els casos, de 100 punts.

En aquesta fase de Concurs de mèrits es tindrà en compte tant l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent de què es tracti com la formació complementària específica, segons el barem següent:

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (MÀXIM 45 PUNTS)

1) Per cada mes treballat a la mateixa administració en la mateixa categoria professional i jornada a la qual s'opta: 0,30 punts per mes de serveis prestats.

2) Per cada mes treballat a la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

 

 

3) Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb funcions anàlogues a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

B) ALTRES MÈRITS (MÀXIM 55 PUNTS). 

a) Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors a l'ens instrumental del sector públic convocant- SEMDESA- amb anterioritat (màxim 20 punts)

•    Haver subscrit un contracte de treball indefinit continu o discontinu amb l'entitat convocant 18 punts.

•    Haver subscrit un contracte de treball temporal amb l'entitat convocant 2 punts (màxim un contracte).

•    Haver superat un procés selectiu a SEMDESA, 2 punts (màxim un procés).

b) Formació acadèmica (màxim 5 punts)Es valoraran les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

i.    La titulació acadèmica ha de ser diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un superior.

ii.    Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions del cos, l'escala o l'especialitat o de la categoria a què s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales o especialitats o categoria les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals, biologia i medi ambient.

iii.    Les titulacions d'ESO i batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales i especialitats o categoria que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.

iv.    Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'acumularà a la d'altres titulacions que es posseeixin.

 Per a la valoració concreta, amb un màxim de 5 punts, s'atorgarà la puntuació següent

•    Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 5 punts

•    Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 4,5 punts

•    Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconegut com a nivell MECES 2: 4 punts.

•    Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 3 punts

•    Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 2,5 punts.

•    Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 2 punts.

c) Coneixements de llengua catalana (màxim 5 punts)Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 5 punts. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

•    Per al nivell B1: 1 punts.

•    Per al nivell B2: 2 punts.

•    Per al nivell C1: 3 punts.

•    Per al nivell C2: 4 punts.

•    Per al llenguatge administratiu: 1,5 punts.

d) Cursos de formació (màxim 20 punts)Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques amb 0,20 punts per hora. Es valoraran tots els cursos de formació promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública. També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'administració i els cursos impartits per centres de formació pública i privada de reconegut prestigi.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la participació. Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores dels referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari

e) Triennis reconeguts (màxim de 15 punts)

Es valorarà cada trienni a l'empresa convocant com a personal laboral de la manera següent: 1 punt per mes treballat a partir del primer trienni fins a un màxim de 15 punts.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits dels aspirants al concurs, el Tribunal farà pública a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net la relació dels resultats de la baremació, i s'atorgarà un termini de 10 dies hàbils perquè aquests formulin les reclamacions i esmenes que estimin pertinents en relació amb aquesta.

Finalitzat el termini anterior i resoltes pel Tribunal les al·legacions presentades pels aspirants, el tribunal formularà la llista de candidats per al lloc, per ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de la qualificació obtinguda, que serà tramesa a la Presidència.

La Presidència, d'acord amb l'article 61.8 de l'EBEP, dictarà la corresponent resolució amb la llista de candidats ordenada per les puntuacions obtingudes, que es publicarà a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net.

En tot allò no previst en aquestes Bases, cal atenir-se al que disposa la normativa sobre accés dels empleats públics.

Així mateix, les presents Bases i tots els actes administratius que derivin d'aquesta convocatòria, podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

BASE ONZENA. CRITERIS DESEMPATEn cas d'empat, s'aplicaran els criteris següents en ambdós processos selectius:

1r La major antiguitat en el mateix cos, escala, subescala, especialitat, jornada o categoria acreditada a l'administració convocant.

2n La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició (aquest criteri no és aplicable al sistema de concurs).

3r La major antiguitat acreditada a l'administració a la qual s'opta.

4t La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

5è La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d'exercicis en convocatòries anteriors.

6è La major antiguitat acreditada en el conjunt d'administracions i entitats del sector públic.

7è Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení al cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti. 

8è Les persones víctimes de violència de gènere.

9è La persona de més edat.

10è Si persisteix finalment l'empat, es realitzarà un sorteig.

BASE DOTZENA. RELACIÓ D'APROVATS I CONTRACTACIÓAcabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà resolució final amb el nom de l'aprovat i la puntuació a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net i elevarà aquesta solució a la Presidència perquè formuli la contractació.

No obstant això, sempre que el Tribunal hagi proposat la contractació del mateix nombre de persones aspirants que de places convocades, a la proposta també figurarà una relació complementària, per ordre descendent de la puntuació assolida, dels aspirants que no hagin estat proposades per a la selecció, atenent l'article 61.8 de lEBEP. La resolució es publicarà a la pàgina web de SEMDESA http://www.semdesa.net

L'aspirant proposat presentarà a les oficines situades a l'Avinguda Sementer 11, Cp 07660, Cala D´Or, Santanyi (Balears (Illes), de 08:00 a 14:30 hores, dins del termini de 10 dies hàbils a partir de la publicació de la llista d'aprovats, la següent :

-Certificat acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

-Declaració jurada de no haver estat separada o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de les administracions públiques, ni trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les funcions públiques.

-Declaració jurada que la persona proposada no està sotmesa als supòsits d'incompatibilitats previstes a la legislació vigent. Si no es presenta en termini a documentació requerida, quedarà sense efecte el nomenament realitzat, dictant-se la resolució oportuna de Presidència.

Una vegada constatat que va lliurar la documentació exigida en termini, l'aspirant proposat haurà de ser contractat en el termini de vint dies hàbils a comptar des del següent a aquell en què li sigui notificat; si no és així en el termini indicat amb causa que ho justifiqui, s'entendrà que renuncia a la plaça.

 BASE TRETZENA. BORSA TREBALL. D'acord amb el que disposa la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, es crea una borsa de treball de personal laboral temporal.

En aquest sentit, el Tribunal, a més de fer pública la proposta d'aspirants aprovats, publicarà a la pàgina web, si escau, una única relació, per ordre de preferència, dels aspirants que, tot i no haver aprovat, es consideren capacitats per a la prestació de serveis amb caràcter temporal en lloc anàleg. Per considerar-se capacitat en tot cas caldrà tenir un mínim de 20 punts en el procés selectiu de concurs oposició i 30 punts en el procés selectiu de concurs de mèrits.

Aquesta borsa tindrà una vigència limitada fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processos selectius del cos, escala, subescala, classe, especialitat o categoria.

La provisió de llocs amb els candidats integrants de la Borsa de Treball s'ajustarà al procediment que es descriu als punts següents:

1. La/les persona/es a la/les que s'efectuï la crida serà/n la/les que en aquell moment es trobe/n la/les primera/es en la relació. S'exclouran de la crida esmentada als qui en aquesta data estiguin prestant serveis, com a conseqüència de contracte temporal subscrit per la seva pertinença a la Borsa de Treball regulada en aquesta disposició.

2. Les crides es faran per qualsevol mitjà admissible en dret que en deixi constància fefaent i de la data, i la notificació electrònica és el mitjà preferent de comunicació amb els interessats. Contactat amb l'interessat, aquest disposarà d'un termini d'1 dia, a partir d'aquell moment, per donar-hi resposta. Si no es rep aquesta en aquest termini, es considera que renuncia injustificadament a l'oferta, i queda exclòs de la borsa. Si no es presenta per subscriure el corresponent contracte de treball, també es considerarà que renuncia a l'oferta i queda exclòs de la Borsa.

3. L'extinció del contracte per baixa voluntària del personal comportarà, en tot cas, l'exclusió de la borsa de treball corresponent.

4. Un cop finalitzat el contracte subscrit, l'interessat es reincorporarà a la borsa de treball corresponent, no perdent l'ordre en la relació, sense que per això sigui necessària cap comunicació per part de l'interessat.

BASE FINAL.Tots els processos selectius han d'estar finalitzats abans del 31 de desembre de 2024.

Contra les presents Bases podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que va aprovar les Bases en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la seva darrera publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o bé interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l'endemà de la seva última publicació, davant del Jutjat Contenciós Administratiu corresponent, tot això de conformitat amb els articles 114.c), 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En el cas d'interposició de recurs de reposició, caldrà esperar que aquest es resolgui i es notifiqui, o bé que pugui ser entès com a desestimat en virtut de silenci. No obstant això, els interessats poden presentar qualsevol altre recurs que considerin procedent en defensa dels seus drets i interessos.

Per al que no preveuen aquestes Bases serà aplicable la legislació vigent en aquesta matèria.

 

ANNEX I

TEMARI PROCÉS CONCURS-OPOSICIÓ

OFICIAL CONDUCTOR/A B

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola del 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'Administració pública: principis constitucionals.

Tema 2. L'Administració pública. Diferents nivells. Administració General de l'Estat, Administració autonòmica i Administració local. El municipi. La província. L'illa.

Tema 3. La Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.

Tema 4. El personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Drets i deures del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears: composició i funcions. El president o presidenta de la comunitat autònoma: atribucions. El Govern de la comunitat autònoma: composició i competències.

Tema 6. El personal al servei de les administracions públiques: classes. Drets i deures. Situacions administratives. El codi de conducta.

Tema 7. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tema 8. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre a les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Queixes i suggeriments.

Tema 9. La prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 10. El Pla d'igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Utilització de la via. Diferents zones de la via i la senyalització. Normes sobre avançaments, canvis de sentit i de direcció, parades i estacionaments. Immobilització per agents de trànsit.

Tema 2. Llei sobre trànsit (I): coneixements bàsics. Reglament General de Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària: Normes de comportament en la circulació. Càrrega de vehicles i transport de persones, mercaderies i coses.

Tema 3. Llei sobre trànsit (II): normes generals dels conductors. Normes sobre begudes alcohòliques, estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substàncies. Utilització de dispositius a la conducció.

Tema 4. Reglament General de Conductors (I): aptituds psicofísiques del conductor. Permís de circulació i documentació de vehicles. Deures dels titulars d'un permís de conducció.

Tema 5. Reglament General de Conductors (II): classes de permisos. Condicions per expedir-les. Vigència. Suspensió cautelar, nul·litat i pèrdua de vigència. Recuperació del permís per pèrdua total de punts assignats.

Tema 6. Reglament General de Conductors (III): límits de velocitat, reducció de velocitat i distàncies entre els vehicles.

Tema 7. Reglament General de Conductors (IV): classificació dels vehicles, accessoris, recanvis i eines dels vehicles.

Tema 8. Mecànica (I): motor: tipus i característiques. sistemes: característiques, funcionament i manteniment dels sistemes d'enllumenat, alimentació, distribució, lubricació, refrigeració, sistema elèctric, transmissió, suspensió, direcció i frenada.

Tema 9. Seguretat viària (I): seguretat dels vehicles: elements de seguretat. Seguretat activa i passiva.

Tema 10. Seguretat viària (II): la utilització del cinturó de seguretat. Seguretat al conductor: factors que influeixen en les aptituds del conductor.

Tema 11. Seguretat viària (IV): seguretat a la via: perills en corbes i interseccions, obstacles a la calçada, conducció nocturna i en condicions climatològiques i ambientals adverses. La distància a la frenada. L'excés de velocitat.

Tema 12. Infraccions i sancions en matèria de trànsit. Mesures cautelars i responsabilitat. Procediment sancionador. Delictes contra la seguretat del trànsit.

Tema 13. Comportament en cas d'accident. Mesures a adoptar per garantir la seguretat de la circulació i socórrer les víctimes. El delicte d'omissió d'auxili. Primers auxilis.

Tema 14. Dotació dels vehicles: plaques, senyals, distintius als vehicles, accessoris, recanvis i eines que han de portar els vehicles de motor.

ENCARREGAT/DA DE SECCIÓ

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola del 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'Administració pública: principis constitucionals.

Tema 2. L'Administració pública. Diferents nivells. Administració General de l'Estat, Administració autonòmica i Administració local. El municipi. La província. L´illa.

Tema 3. La Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.

Tema 4. El personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Drets i deures del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears: composició i funcions. El president o presidenta de la comunitat autònoma: atribucions. El Govern de la comunitat autònoma: composició i competències.

Tema 6. El personal al servei de les administracions públiques: classes. Drets i deures. Situacions administratives. El codi de conducta.

Tema 7. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tema 8. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre a les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Queixes i suggeriments.

Tema 9. La prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 10. El Pla d'igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema1. Organització i planificació del treball. Mètodes, freqüències i processos.

Tema 2. La qualitat i l'excel·lència en els processos de neteja. Gestió de sistemes de control de la qualitat. Productivitat i ràtios deficiència.

Tema 3. Ordre d'actuació en la neteja d'edificis públics. Coordinació i treball en equip.

Tema 4. Característiques i ús dels productes de neteja: netejadors, desinfectants, abrillantadors. L'etiquetatge i les normes. Productes desinfectants d'alta concentració.

Tema 5. Característiques i ús dels materials i utensilis de neteja.

Tema 6. Procediments de neteja: agranat, fregat, neteja de paraments, vidres.

Tema 7. Tractament dels residus. Gestió dels residus municipals. Incidència mediambiental dels productes i tècniques de neteja.

Tema 8. Fitxes tècniques i de seguretat. Conceptes bàsics. Fulles de seguretat. Simbologia de perill.

OPERARI/A PEÓNA

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola del 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'administració pública: principis constitucionals.

Tema 2. La Llei del procediment administratiu comú: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 3. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears: composició i funcions. El president o presidenta de la comunitat autònoma: atribucions. El Govern de la comunitat autònoma: composició i competències.

Tema 4. Seu electrònica: concepte. La Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: procediments i serveis. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: Portal de Transparència de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tema 5. El Pla d'igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Desinfecció i higiene de dependències a oficines i centres assistencials.

Tema 2. El rentat: organització. Les formes: a màquina, a mà. Avantatges i inconvenients.

Tema 3. Tancat de parquet, marbre, terratzo, etc.

Tema 4. Neteja de moquetes, entapissats, sols, vidres, cortinetes, llums, serveis, oficines, etc.

Tema 5. Classes de productes de neteja. Productes nocius i corrosius.

Tema 6. Formes de treure taques de greix, oli, quitrà, etc.

 

 

​​​​​​​ANNEX II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ (una por convocatòria)

  1. PLAÇA A LA QUAL ASPIRA:

  2. SISTEMA:        ( ) CONCURS                                   ( ) CONCURS-OPOSICIÓ

  3. DADES PERSONALS:

Cognoms:..........................................................................................Nom:....................................................

Data naixement:...........................................................................NIF.............................................................

Domicili:........................................................................................................................................................

Municipi:.................................................................................Província:.......................................................

Codi Postal:.........................................................Telèfons:..........................................................................

Correu electrònic:……………………………………………………………………….....………………

COMPAREIX I DIU:

Que, vista la convocatòria anunciada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 68, de data 26/05/2022 en relació amb el procés selectiu extraordinari per a la provisió, mitjançant concurs-oposició i concurs de mèrits, de diverses places a l'empara de el que estableix l'article 2 i la disposició addicional sisena de la Llei 20/21, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Manifest:

- Reunir tots els requisits exigits a la convocatòria, així com, conèixer les bases de selecció.

-Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques que implica la plaça.

- No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes ni trobar-me en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

- No estar sotmès a cap dels casos d'incapacitat ni incompatibilitat establerts a les disposicions vigents.

  1. CONFORMITAT AMB EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ, DECLAR COMPLIR ELS REQUISITS SEGÜENTS:

1ºExperiència professional (màxim 32 punts)

Supòsit

Mesos

Puntuació

Per cada mes treballat a la mateixa administració en la mateixa categoria professional i jornada a la qual s'opta: 0,30 punts per mes de serveis prestats.

 

 

Per cada mes treballat a la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

 

 

Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb funcions anàlogues a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

 

 

2º Altres mèrits (màxim 8 punts)

  • Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors a l'ens instrumental del sector públic convocant- SEMDESA- amb anterioritat (màxim 3 punts)

     

     

Supòsit

Puntuació

Haver subscrit un contracte de treball indefinit continu o discontinu amb lentitat convocant 2,5 punts.

 

Haver subscrit un contracte de treball temporal amb l'entitat convocant 1 punt (màxim un contracte).

 

Haver superat un procés selectiu a SEMDESA, 1 punt (màxim un procés)

 

  • Per titulació acadèmica diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o superior (màxim 1 punts)

  • Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 1 punts.

  • Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 0,9 punts.

  • Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 0,8 punts.

  • Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 0,7 punts.

  • Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 0,6 punts.

  • Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 0,5 punts.

Titulació

Punts

 

 

 

 

  • Coneixements de llengua catalana (màxim 1 punts)

Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. Només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

  • Per al nivell B1: 0,3 punts.

  • Per al nivell B2: 0,4 punts.

  • Per al nivell C1: 0,5 punts.

  • Per al nivell C2: 0,6 punts.

  • Per al llenguatge administratiu: 0,4 punts.

Certificat

Punts

 

 

 

 

  • Cursos de formació (màxim 3 punts)

Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques amb 0,03 punts per hora.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores dels referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

Curs

Hores

Punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Triennis reconeguts (màxim de 3 punts).

Es valorarà cada trienni a l'empresa convocant com a personal laboral de la manera següent: 0,2 punts per mes treballat a partir del primer trienni fins a un màxim de 3 punts.

Triennis reconeguts

Nº Triennis

Punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. DE CONFORMITAT AMB EL SISTEMA DE CONCURS, DECLAR COMPLIR ELS SEGÜENTS REQUISITS:

1ºExperiència professional (màxim 45 punts)

Supòsit

Mesos

Puntuació

Per cada mes treballat a la mateixa administració en la mateixa categoria professional i jornada a la qual s'opta: 0,30 punts per mes de serveis prestats.

 

 

Per cada mes treballat a la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

 

 

Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb funcions anàlogues a la qual s'opta: 0,12 punts per mes de serveis prestats.

 

 

2º Altres mèrits (màxim 55 punts

  • Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors a l'ens instrumental del sector públic convocant- SEMDESA- amb anterioritat (màxim 20 punts)

Supòsit

Mesos

Haver subscrit un contracte de treball indefinit continu o discontinu amb l'entitat convocant 18 punts.

 

Haver subscrit un contracte de treball temporal amb l'entitat convocant 2 punts (màxim un contracte).

 

Haver superat un procés selectiu a SEMDESA, 2 punts (màxim un procés)

 

  • Per titulació acadèmica diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o superior (màxim 5 punts)

  • Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 5 punts.

  • Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 4,5 punts.

  • Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 4 punts.

  • Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 3 punts.

  • Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 2,5 punts.

  • Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 2 punts.

Titulació

Punts

 

 

 

 

  • Coneixements de llengua catalana (màxim 5 punts)

Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. Només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

  • Per al nivell B1: 1 punt.

  • Per al nivell B2: 2 punts.

  • Per al nivell C1: 3 punts.

  • Per al nivell C2: 4 punts.

  • Per al llenguatge administratiu: 1,5 punts.

Certificat

Punts

 

 

 

 

  • Cursos de formació (màxim 20 punts)

Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques amb 0,20 punts per hora.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores dels referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

Curs

Hores

Punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Triennis reconeguts (màxim de 15 punts).

Es valorarà cada trienni a l'empresa convocant com a personal laboral a l'empresa convocant de la manera següent: 1 punt per mes treballat a partir del primer trienni fins a un màxim de 15 punts.

Triennis reconeguts

Nº Triennis

Punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SOL·LICITO: Tingueu per presentada aquesta sol·licitud en temps i forma, se serveixi admetre-la i que al seu dia es dicti Resolució, incloent-me a la llista d'admesos, per poder participar en les proves convocades.

(Només en cas de minusvalidesa) IGUALMENT SOL·LICITO, en tenir acreditada una minusvalidesa del-----% que es facin les següents adaptacions a les proves selectives:

-                                                                     

-                                                                     

La presentació d'aquesta sol·licitud implica el meu consentiment per a la inclusió de les meves dades en un fitxer automatitzat la finalitat exclusiva del qual serà la gestió de les competències exercides pel Servei de Selecció. Això implica l'autorització per a la publicació de les qualificacions obtingudes.

  1. DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

  • Fotocòpia del DNI.

  • Fotocòpia Titulació Acadèmica.

  • Acreditació grau de discapacitat i assenyalament de necessitats especials per a realització dels exercicis. (si és el cas)

  • Altres: (documents que acreditin els mèrits de la fase de concurs)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

A…………………………………………,a............de ............................. de 202  .

Signatura

 

 

En compliment de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, us informem que les vostres dades personals seran incorporades a un fitxer propietat dels Serveis Municipals de Santanyí, S.L.U amb la finalitat de realitzar el procés selectiu que s'està promovent per aquesta Entitat. Per a l'exercici dels drets reconeguts per la normativa haurà de dirigir comunicació pels canals següents, acompanyant fotocòpia del seu DNI o qualsevol altre document que permeti acreditar la seva identitat:

•Per carta a la direcció de SEMDESA -Serveis Municipals de Santanyí, AVINGUDA SEMENTER 11, CP 07609, CALA D´OR, SANTANYI (Balears (Illes)-

• Per correu electrònic: dpo@ajsantanyi.net 

Finalment, s'informa igualment del dret a presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades en cas que en tingui coneixement o consideri que un fet pugui suposar un incompliment de la normativa aplicable en matèria de protecció de dades, o posar-se en contacte de delegat de Protecció de dades dpo@ajsantanyi.net.

 

Santanyí a la data de la signatura electrònica (22 de desembre de 2022)

El gerent Álvaro Solana Higuera.