Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
FUNDACIÓ TURISME PALMA DE MALLORCA 365
Núm. 779680
Acord de la comissió executiva de la Fundació Turisme Palma 365 de 20 de desembre de 2022, per el qual s’aproven les bases i la convocatòria per cobrir una plaça de tècnic jurídic, personal laboral fix de la Fundació Turisme Palma 365, pel sistema de concurs, que consta dins l’Oferta d’Ocupació Pública 2022 per a l’estabilització de personal temporal
La comissió executiva de la Fundació Turisme Palma 365, de 20 desembre de 2022 va acordar:
1. Aprovar les bases i la convocatòria per a la cobertura d'una plaça de tècnic jurídic, en règim de personal laboral fix, pel sistema de concurs, que consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per a l'estabilització de personal laboral.
2. Convocar el procés selectiu.
3. La seva publicació al butlletí Oficial de les Illes Balears pel coneixement públic.
El termini de presentació de sol·licituds, serà de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, s'informa que de conformitat amb l'article 2.2 de la Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, la resolució dels processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.
Palma, a la data de la signatura electrònica (21 de desembre de 2022)
La vicepresidenta de la Comissió Executiva de la Fundació Turisme Palma 365 Elena Navarro Duch
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC JURIDIC PERSONAL LABORAL FIX DE LA FUNDACIÓ TURISME PALMA DE MALLORCA 365, PEL SISTEMA DE CONCURS, QUE CONSTA DINS L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA 2022 PER L'ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL TEMPORAL.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva, amb caràcter de personal laboral fix, i pel sistema extraordinari de concurs de mèrits, de la plaça de tècnic jurídic de la Fundació Turisme Palma 365 (FTP 365), la qual consta a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 per l'estabilització del personal temporal aprovada i publicada en el BOIB núm. 70 de 31de maig de 2022.
La necessitat d'estabilitzar aquesta plaça està motivada pel compliment de les disposicions previstes en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i de mantenir una taxa de temporalitat per sota del 8%.
La naturalesa de la plaça a cobrir és la següent:
Funcions generals:
1) Coordinar i controlar i gestionar l'àrea jurídica i de contractació de la Fundació.
2) Controlar en matèria jurídica les actuacions dels diferents departaments de la Fundació.
3) Tramitar qualsevol expedient de caire jurídic i realitzar tasques administratives de tràmit i col·laboració.
4) Gestió registre electrònic Fundació (Geiser).
5) Emetre informes jurídics i dictàmens tècnics.
6) Redactar contractes, convenis, notificacions, comunicacions, actes, convocatòries, oficis, cartes, propostes de resolucions, resolucions, certificats, requeriments i diligències.
7) Desenvolupar tasques de gestió jurídica i administrativa, en especial a les àrees de tramitació i ordenació de procediments de contractació, administratius i de subvencions.
8) Donar suport jurídic i tècnic i assessorar sobre les matèries jurídiques que afecten a la Fundació (protecció de dades personals, propietat intel·lectual i industrial, transparència, prevenció de blanqueig de capitals, i / o legalitat pàgina web).
9) Fer estudis, treballs i elaborar normativa pròpia de la Fundació.
10) Gestionar procediments de contractació a través de la Plataforma de Contractació de l'Estat.
11) Redacció i seguiment dels convenis que pugui subscriure la Fundació.
12) Seguir les directrius generals dels departaments centrals municipals com el jurídic, l'Oficina de Control de la Despesa, Intervenció o Secretaria.
13) Elaboració de documentació tècnica para la contractació dels serveis relacionats amb el departament.
14) Altres que se li puguin encomanar relacionades amb el lloc de treball.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE
La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i en especial per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.
En defecte, i respecte al que no contradigui la Llei esmentada, serà d'aplicació la Llei 7/2007, de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, el Real Decret Llei 1/1995, pel que s'aprova l'Estatut dels Treballadors; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
També seran d'aplicació el Reglament orgànic del Govern i l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB 120 d'11 de setembre de 2004) i el Codi del bon govern de l'Ajuntament de Palma, de 28 de febrer de 2013.
La convocatòria del procés de selecció, així com les presents bases i la llista definitiva amb l'ordre de classificació de les persones aspirants que han superat el procés selectiu, es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Tota la informació sobre el desenvolupament d'aquest procés es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat), en la secció d'Oferta Pública de Feina de la Fundació Turisme Palma 365.
El termini per a la presentació d'instàncies i sol·licituds per participar en aquest procés serà de vint dies hàbils i s'iniciarà des del dia següent a la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOIB.
L'import i la forma de pagament del preu dels serveis de selecció de personal es regulen a l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal Concepte 310,03, de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 163 de 29 de desembre de 2018).
TERCERA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Per a participar en aquesta convocatòria les persones interessades han de complir en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors i treballadores, amb excepció d'aquells llocs de treball que directament o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les Administracions Públiques.
b) Tenir complerts divuit anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de Llicenciat en Dret o Graduat en Dret.
d) Tenir coneixement de la llengua catalana, certificat com a mínim de nivell C1.
e) Comptar com a mínim, amb el nivell B2 de l'idioma anglès, acreditat per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües.
f) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
g) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol ens públic o Administració, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial, per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al sector públic. En el cas de ser un nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
h) No estar sotmès a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i no percebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat susceptible de compatibilitat s'ha d'instar la compatibilitat de la mateixa en el termini dels 10 dies següents a la presa de possessió del lloc de treball.
i) Acreditar el pagament del preu de serveis de selecció de personal el qual, d'acord amb l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal Concepte 310,03, de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 163 de 29 de desembre de 2018) es fixa en 26,52 euros. La seva justificació, que haurà de realitzar-se segons el previst a la base quarta d'aquesta convocatòria, s'haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud per poder formar part del procés de selecció. El pagament es podrà realitzar a través de transferència bancària al número de compte de la Fundació Turisme Palma 365 ES54 0081 0652 2300 0148 1454.
j) Emplenar i signar amb firma electrònica o certificat electrònic la sol·licitud de participació (Annex 1) juntament amb el full d'autobaremació dels mèrits (Annex 2), de la present convocatòria.
QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud de participació (Annex 1), i s'hauran d'adreçar a la Fundació Turisme Palma 365 i es presentaran telemàticament a través del correu electrònic admin.ftp365@palma.cat indicant a l'assumpte del missatge “Tècnic Jurídic FTP365” i el nom i llinatges de l'aspirant. Juntament amb la sol·licitud de participació es presentarà un full d'autobaremació (Annex 2). Ambdós documents hauran d'estar signats electrònicament (signatura electrònica o certificació electrònica).
Tant el model normalitzat de sol·licitud de participació (Annex 1) com el model normalitzat del full d'autobaremació (Annex 2) també es trobaran a disposició de les persones interessades a l'Oferta Pública d'Ocupació de la Fundació Turisme Palma 365 a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
2. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. En el moment de presentació de la sol·licitud, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) L´acreditació d´haver abonat el preu de serveis de selecció de personal, el qual s´estableix en 26,52 Euros. La manca de justificació del pagament del preu indicat determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.
b) La sol·licitud de participació (Annex 1) en la que es declara responsablement que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base tercera, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
c) Full d´autobaremació de mèrits d´obligat emplenament (Annex 2). El resultat de l´autobaremació no serà vinculant per a la Fundació Turisme Palma 365, quedant-li reservat el dret per rectificar-lo en funció de la revisió i l´adequació dels mèrits aportats.
d) Còpia del Document Nacional d'Identitat, o NIE, en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.
4. La Fundació podrà requerir a la persona sol·licitant l´aportació de l'original o còpia compulsada dels requisits i mèrits declarats en el full de sol·licitud de participació (Annex 1) i full d'autobaremació (Annex 2). En cas de requerir-se, aquesta documentació acreditativa s'haurà de presentar dins el termini atorgat. En el cas que s´acrediti, en qualsevol fase del procediment selectiu, que un aspirant no compleix amb els requisits declarats en el full de sol·licitud (Annex 1) presentat per ell, suposarà la seva exclusió del procés selectiu.
5. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.
6. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant la Fundació de la documentació que, si escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
7. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud i declaració responsable. El correu electrònic i telèfon que constin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUINTA.- ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ D'ASPIRANTS.
1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim de dos mesos, la vicepresidenta de la Comissió Executiva de la Fundació Turisme Palma 365, dictarà resolució aprovant la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, indicant en qualsevol cas la causa d'exclusió. A la resolució es nomenaran els membres del tribunal qualificador i serà publicada a l'oferta pública de feina de la Fundació Turisme Palma 365.
2. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per esmenar els defectes o adjuntar el document que sigui preceptiu. Si l'aspirant no esmena els defectes o adjunta el document preceptiu en el termini esmentat la Fundació considerarà que ha desistit de la sol·licitud.
Aquestes reclamacions o esmenes es presentaran a la direcció electrònica de la Fundació admin.ftp365@palma.cat.
3. Acabat el termini al qual fa referencia l'apartat anterior, i esmenades, si escau, les sol·licituds, la vicepresidenta de la Comissió Executiva dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses en el procés, la qual serà publicada a la pàgina web de l'oferta pública de feina de la Fundació Turisme Palma 365.
Juntament amb aquesta llista definitiva de persones admeses i excloses en el procés, el tribunal qualificador publicarà la llista provisional dels mèrits al·legats en el full d'autobaremació (Annex 2).
El fet de constar en la llista de persones admeses en el procés no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.
4. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de la llista definitiva de persones admeses o excloses en el procés per esmenar els defectes de la declaració responsable del full d'autobaremació (Annex 2).
SISENA.- RELACIÓ D'APROVATS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA
1. Una vegada finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades les al·legacions fetes en la declaració responsable d'autobaremació, el tribunal publicarà la llista de les persones amb la puntuació de l'autobaremació i l'elevarà a la vicepresidenta de la Comissió Executiva de la Fundació perquè dicti una resolució per la qual s'aprovi la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en el full d'autobaremació (Annex 2). Aquesta resolució es publicarà a l'oferta pública de feina de la Fundació.
En aquesta llista informativa es requerirà als aspirants que la Fundació consideri adients, i sempre respectant l'ordre de la llista, que acreditin els requisits i els mèrits al·legats en la sol·licitud de participació i en el full d'autobaremació (Annexos 1 i 2). El termini per presentar aquesta documentació serà de 10 dies hàbils. La documentació es presentarà a les oficines de la Fundació Turisme Palma 365 presencialment (c/Socors, 22 A, 07002 Palma, Illes Balears) mitjançant documents originals i dues copies o, per correu postal certificat presentant a la Fundació còpies compulsades dels documents originals. Si el tribunal qualificador considera que no es pot deduir el caràcter original de la documentació aportada, podrà requerir a l'aspirant per aportar l'original per a la seva validació. La no presentació d'aquesta documentació suposarà l'exclusió del procediment.
2. Una vegada qualificada, pel tribunal competent, la documentació requerida als aspirants d'acreditació dels requisit i mèrits, la vicepresidenta de la Comissió Executiva dictarà resolució per la qual s'aprova la llista definitiva amb l'ordre de classificació de les persones aspirants que han superat el procés selectiu. Aquesta resolució es farà pública en el BOIB i a l'oferta pública de feina de la Fundació Turisme Palma 365 de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma. L'aspirant que hagi superat el procés selectiu, serà nomenat com a personal laboral fix de la Fundació Turisme Palma 365, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'oferta pública d'ocupació de la Fundació Turisme Palma 365.
3. En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:
1r. La major antiguitat a la mateixa categoria professional o especialitat acreditada a l'ens convocant.
2n. La major antiguitat acreditada a l'ens al qual s'opta.
3er. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats del sector públic.
4rt. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.
5è. No tenir la consideració de personal laboral fix de l'ens convocant.
6è. Les persones víctimes de violència de gènere.
7è. La persona de més edat.
8è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.
En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, aquestes s'acreditaran tal com s'estableix en l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre.
4. El termini per a la formalització dels contractes laborals i per a la incorporació efectiva al lloc de treball serà de 3 dies, comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució d'aprovació de la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu.
SETENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR.
1. El Tribunal qualificador estarà format per tres membres: un president, un vocal i un secretari. Així mateix, es nomenarà un suplent per cada un dels membres del Tribunal.
2. El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència dels tres membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.
3. L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
VUITENA.- BAREM DE MÈRITS.
El procediment de selecció, que tindrà una puntuació màxima de 100 punts, serà el sistema extraordinari de concurs de mèrits d'acord amb l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 de la Fundació Turisme Palma 365 per l'estabilització de l'ocupació temporal; i d'acord amb la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats i candidates, d'acord amb l'establert amb aquesta base vuitena.
Els mèrits al·legats es valoraran amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.
Els mèrits es valoraran de la següent manera:
1. Experiència professional (màxim de 45 punts).
La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 45 punts.
Per a la valoració de l'experiència prèvia, amb el màxim de 45 punts, s'han de distingir:
1. Per cada mes treballat al mateix ens convocant, en la mateixa categoria professional o especialitat a la qual s'opta: 0,30 punts per mes de serveis prestats, fins a un màxim de 15 anys.
2. Per cada mes treballat a un altre ens públic o privat, en una categoria professional equivalent, amb funcions anàlogues o similars a les qual s'opta: 0,10 punts per mes de serveis prestats, fins a un màxim de 15 anys.
2. Altres mèrits (màxim de 55 punts).
La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 55 punts.
I) Formació acadèmica (màxim 15 punts).
Quant a les titulacions aportades en aquest apartat, s'han de valorar les titulacions relacionades amb les funcions del lloc de treball. A aquests efectes es consideren relacionades amb les funcions de la plaça convocada, les titulacions de la branca de coneixement de dret i especialitats jurídiques relacionades amb l'assessorament jurídic a ens públics i / o privats: contractació, transparència, propietat intel·lectual i industrial, signatura electrònica, regulació legal llocs web, seguretat i / o continguts a Internet.
Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixi. La titulació ha de ser superior a la que s'acredita com a requisit d'accés.
- Títol d'estudis oficials o propis de màster, o superiors: 15 punts.
II) Coneixements de llengua catalana (màxim 3 punts).
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.
- Per a nivell C2: 2,5 punts.
- Per al llenguatge administratiu: 0,5 punts.
III) Cursos de formació (màxim 20 punts).
Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, amb matèries relacionades amb contractació pública, subvencions, Plataforma de Contractació de l'Estat, transparència, protecció de dades personals i drets digitals, seguretat i continguts, propietat intel·lectual i industrial, signatura electrònica, i / o regulació legal de llocs web.
Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.
Es valoraran els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública, ens del sector públic de l'Ajuntament de Palma, fundació tripartida i Universitats.
També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.
Es valoraran els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per Universitats Públiques i / o homologades.
- Els cursos amb certificat d'aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,40 punts per hora.
- Els cursos amb certificat d'assistència es valoraran a raó de 0,266 punts per hora.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
IV) Triennis reconeguts (màxim 12 punts).
- Es valorarà cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 3 punts per trienni, fins a un màxim de 12 punts.
V) Altres mèrits que no són requisits d'accés (15 punts).
- Certificació de coneixement i ús de la Plataforma de Contractació del Sector Públic com a poder adjudicador durant un mínim de dos anys. Es valorarà a raó de 7,5 punts.
- Certificació de participació en Meses de contractació, redacció i elaboració de plecs administratius, informes jurídics, resolucions i contractes en matèria de contractació pública durant un mínim de dos anys. Es valorarà a raó de 7,5 punts.
NOVENA.- ACREDITACIÓ DELS REQUISITS I ELS MÈRITS
1. Les persones aspirants que hagin estat requerides per acreditar els mèrits i requisits declarats en la sol·licitud i full d'autobaremació, hauran de presentar tota la documentació original al·legada amb dues còpies, exhibint en aquest cas, la documentació original, o bé, còpia compulsada de la documentació original, en el termini de 10 dies hàbils.
Aquests requisits i mèrits s'han d'acreditar documentalment segons el determinat en aquest apartat. No seran valorats pel tribunal qualificador, ni en cap cas puntuaran, els mèrits al·legats i no justificats documentalment en la forma indicada en aquestes bases.
2. El Tribunal podrà sol·licitar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.
3. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'ens convocant de la documentació que, si escau, hagi estat requerida per acreditar el compliment del que declara, determina l'exclusió del procediment selectiu, prèvia audiència de la persona interessada, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.
4. Els requisits i mèrits enumerats a continuació s'acreditaran documentalment mitjançant original o còpia compulsada i de la següent forma:
Acreditació dels requisits.
Tots els documents esmentats, hauran de presentar-se presencialment a la Fundació Turisme Palma 365 (c/ Socors, 22A, 07002 Palma, Illes Balears), o per correu postal certificat a la mateixa direcció. Es presentarà còpia compulsada dels documents originals, o bé dues fotocòpies simples exhibint en aquest darrer cas el document original.
a) Document nacional d'identitat, o NIE, en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació i, en el seu cas, autorització de residencia i treball.
b) Títol oficial (anvers i revers), de la titulació acadèmica requisit d'accés. En el supòsit de no haver-se expedit el títol, només es podrà acreditar amb la certificació supletòria provisional, d'acord amb l'article 14 del Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials.
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de disposar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
c) Acreditar el coneixement de la llengua catalana exigit, mitjançant el corresponent certificat oficial, d'entre els següents:
1. Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
2. Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
3. Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
4. Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
No obstant, s'eximeix del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana exigit per a aquelles persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, en el mateix ens públic convocant, en la mateixa categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés.
En el cas que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, aconsegueixin la condició de personal laboral fix, quedaran obligades, en el termini de dos anys, comptats a partir de la presa de possessió o de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés a la categoria professional en qüestió.
Si, transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per falta d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i sentits els òrgans de representació del personal corresponent.
d) Certificat de coneixements de nivell B2 de l'idioma anglès, acreditat per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, o resguard d'obtenció del títol, expedit per l'escola oficial corresponent.
e) Certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional quan es tracti de personal de nou ingrés.
f) Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol ens públic o Administració, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial, per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al sector públic. En el cas de ser un nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
Acreditació dels mèrits al·legats.
1. Experiència professional.
Serveis prestats al sector públic i/o privat: certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d'alta i si escau, de baixa de la mateixa.
Juntament amb aquest certificat s'haurà d'aportar també un Informe de Vida Laboral expedit per la TGSS.
2. Formació acadèmica.
Anvers, i revers si escau, del corresponent títol expedit pel centre o institució. Quan es consideri necessari, es pot adjuntar el programa i/o els continguts del curs perquè es pugui valorar la relació amb les funcions del lloc al qual es concursa.
3. Coneixements de llengua catalana.
1. Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
2. Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
3. Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
4. Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
4. Cursos de formació.
Els mèrits relatius a les accions formatives, tant els rebuts com els impartits, s'han de justificar mitjançant certificació o document acreditatiu en el que hi consti el nombre d'hores de durada i/o crèdits de l'acció formativa, així com el tipus de crèdit en el seu cas. Quan es consideri necessari, es pot adjuntar el programa i/o els continguts del curs perquè es pugui valorar la relació amb les funcions del lloc al qual es concursa.
5. Triennis.
Els triennis reconeguts s'acreditaran aportant certificat o document acreditatiu expedit per l'ens corresponent.
6. Altres mèrits que no son requisit d'accés.
S'acreditarà de la següent forma:
1. Certificació de coneixement i ús de la Plataforma de Contractació del Sector Públic com a poder adjudicador durant un mínim de dos anys. S'acreditarà mitjançant certificat emès per l'organisme o entitat en el que s'hagin realitzat tràmits i expedients de contractació pública a través de la Plataforma de Contractació de l'Estat indicant tasques realitzades i duració.
2. Certificació de participació en Meses de contractació, redacció i elaboració de plecs administratius, informes jurídics, resolucions i contractes en matèria de contractació pública durant un mínim de dos anys. S'acreditarà mitjançant certificat emès per l'organisme o entitat en el que s'hagin realitzat aquestes tasques esmentades, indicant les tasques realitzades i la duració.
DESENA.- EFECTES DE LA NO SUPERACIÓ O NO PARTICIPACIÓ EN ELS PROCESSOS SELECTIUS D'ESTABILITZACIÓ.
1. Al personal laboral temporal que, estant en actiu com a tal, vegi finalitzada la seva relació amb la Fundació Turisme Palma 365 en el moment de la resolució d'aquest procés d'estabilització per la no superació d'aquest, li correspon una compensació econòmica, la qual consistirà en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. En cas que la resolució esmentada sigui reconeguda en via judicial, es procedirà a la compensació de quantitats.
2. La no participació en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en aquesta convocatòria les persones que no han presentat la sol·licitud per participar en el procés selectiu.
ONZENA.- PUBLICACIÓ DE LA COMPOSICIÓ DE LES BORSES PREFERENTS DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL.
Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que l'hagin superat formaran part d'una borsa de treball que servirà per a cobrir, per ordre de puntuació, les possibles necessitats relatives al lloc de feina objecte de la present convocatòria.
En haver-hi una substitució, vacant si és necessari proveir-la s'oferirà un lloc a les persones incloses en aquesta borsa que es trobin en la situació disponible d'acord amb l'ordre de prelació i si compleixen els requisits que exigeix el lloc de treball per ocupar-lo així com a l'autobaremació declarada per l'aspirant.
DOTZENA.- RECURSOS.
La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-administrativa.
Palma, a la data de la signatura electrónica (21 de desembre de 2022)
La vicepresidenta de la Comissió Executiva de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 Elena Navarro Duch