Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 779650
Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria específica de l’oferta pública d’estabilització mitjançant procediment concurs - oposició per l’accés com a personal laboral fix del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, d’acord amb l’article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets   

1. L'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, en l'article 32, disposa que al personal laboral al servei del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears li és aplicable la normativa autonòmica en matèria de funció pública, el seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella. 

2. Segons l'article 26.l de l'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears correspon a la directora gerent, Les resolucions en matèria de personal. La contractació del personal laboral així com les extincions de les relacions laborals i modificacions contractuals del personal de conformitat amb els criteris que estableixi el Consell de Direcció en la relació de llocs de treball i, en general, totes les resolucions en matèria de personal. 

3. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...] 

Mitjançant resolució de la directora gerent del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears de 20 de maig de 2022 es va aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 consistent en una plaça de personal laboral: 

Categoria/especialitat

Illa   Concurs oposició  (art. 2.1 Llei 20/2021)

Nombre de llocs de treball

 

 

Total

Bibliotecari/a grup C

                        Mallorca

         1

 

Per tot això, amb l'informe favorable de la Direcció General de Funció Pública de data 15 de desembre de 2022 es proposa la següent 

​​​​​​​Resolució 

Primer.- Aprovar els criteris que han de regir a la convocatòria específica de la plaça de personal laboral de l'EHIB i que consta com Annex A. 

Segon.- Aprovar la convocatòria especifica per a la plaça indicada. 

Tercer.-Aprovar els temaris i els exercicis de la fase d'oposició que hi figuren a l'Annex B. 

Quarta.- Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits, l'Annex C. 

Cinquena .- Fer públic el model de sol·licitud d'autobaremació de mèrits, l'Annex  D. 

Sisena .- Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Interposició de recurs   

Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent. 

 

Palma, en data de la signatura (22 de desembre de 2022

La directora-gerent Maria Tugores Ques)

 

 

ANNEX A Bases que regiran la convocatòria del procés selectiu d'estabilització mitjançant concurs-oposició per l'accés com a personal laboral fix de l'EHIB, d'acord amb l'establert a l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública 

1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és l'establiment d'uns criteris que regiran en el procés selectiu d'estabilització que realitzi l'EHIB per l'accés com a personal laboral fix d'aquesta sota la modalitat de concurs -oposició d'acord amb l'establert a l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. 

El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. 

El sistema selectiu d'aquest procés d'acord amb l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, i el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm.78, de 16 de juny de 2022), modificat pel Decret llei 7/2022, d'11 de juliol de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol de 2022, serà el sistema de concurs-oposició. 

El tràmit mateix de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable. 

L'EHIB, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer. 

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre. 

L'EHIB pot desenvolupar procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i accedir de manera intencionada a les compensacions econòmiques per cessament i assegurar-ne la transparència. 

2. Requisits dels aspirants. 

Per tenir la condició d'aspirant i ser admeses al procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents: 

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015. 

b. Tenir complerts els setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa, llevat que la normativa específica en determini una de diferent. 

c. Estar en possessió del títol de Batxiller, o FP2, o Cicles Formatius de Grau Superior o Tècnic especialista corresponent a FP de segon grau o equivalent, o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. 

d. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports (actualment el Ministeri d'Universitats) o està en condició de obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació. 

e. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008, el Reial decret 967/2014 i altres normes de transposició i desplegament. 

f. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. 

g. No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública. 

h. No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional de l'ens convocant. 

i. Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2.   

Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent:   

- Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística). 

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública. 

- Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014. 

- Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de ebrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013). 

j. Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal d'acord  l'establert a l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre. La taxa per a la inscripció segons la tarifa vigent és: 

Per l'accés a places per a les quals s'exigeix altres titulacions de nivell inferior al títol universitari de grau :un import de 14,42€.   

L'abonament es realitzarà a l'EHIB mitjançant model normalitzat. 

k. Emplenar la declaració responsable juntament amb el full d'autobaremació dels mèrits, d'acord amb el model incorporat a la convocatòria. 

3. Presentació de la sol·licitud. 

3.1. Per ser admès els aspirants han de presentar de forma presencial la sol·licitud  que s'adjunta i  que incorpora una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de tots i cada un dels  requisits de participació exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies. En aquesta sol·licitud els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment  dels requisits de participació i no les han d'acreditar fins  una fase posterior amb l'excepció del pagament de la taxa corresponent que s'haurà d'acreditar. 

El propi tràmit de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable. 

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre. 

Si algun aspirant és nomenat personal laboral fix de la mateixa categoria i especialitat a què opti, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs, amb la corresponent devolució de taxes. 

En el full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposa d'entre els previstos en l'annex corresponen a la plaça a la qual concorren. Els mèrits s'han d'al·legar i, quan escaigui acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades. 

3.2. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit de sol·licitud, per tant la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació del concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà segons la base 5,  juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses. 

4. Fases del procediment. 

a) El termini de presentació de les sol·licituds és de 30 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta resolució de convocatòria específica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

b) En el termini màxim de dos mesos, comptador des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació s'ha de publicar almanco al taulell d'anuncis de l'EHIB i a la seu electrònica de l'EHIB, i si escau, en el BOIB i a la web dels processos selectius de la CAIB.   

c) Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seva publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha d'advertir que l'EHIB considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment. 

d) Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la direcció de l'EHIB convocant ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional. 

e) Juntament en la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobaremació). Aquesta relació s'ha de publicar en la mateixa forma establerta anteriorment. 

f) Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte de la declaració responsable.   

h) Finalitzada la valoració del concurs, es publicarà la data per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició. 

i) Un cop acabat l'exercici de l'oposició, el tribunal ha de publicar, en els taulers d'anuncis i a la pàgina web i, si escau, la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, llinatges i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda. 

j) Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de set dies hàbils des que es publiqui la llista provisional. El tribunal disposa d'un termini de set dies per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici. 

k) La direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació de la fase d'oposició més la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública en el BOIB i els taulers d'anuncis de l'EHIB. 

l) La direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de l'EHIB. 

n) El termini per a la formalització dels contractes laborals i per a la incorporació efectiva al lloc de treball s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB i serà de tres dies hàbils.   

5. Sistema selectiu de concurs oposició. 

Els procediment selectiu s'ha de dur a terme mitjançant el sistema de concurs oposició, i s'ha d'ajustar a les indicacions següents:   

a) La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, essent d'un 60% per a la fase d'oposició i d'un 40% per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs. La fase de concurs es farà prèviament a la fase d'oposició i no té caràcter eliminatori, ni es pot tenir en compte per superar les proves de la fase d'oposició. 

b) Per agilitzar les fases de concurs, els aspirants han de presentar un full d'autobaremació, d'acord amb el model incorporat a la present convocatòria. L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors materials es poden corregir en fase d'al·legacions, si queden acreditats. 

c) La fase d'oposició consta d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test d'un temari referit únicament a la part general, relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat administrativa. 

Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà quatre possibles respostes, i només una serà correcta. Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tindran cap penalització. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició. El contingut, el desenvolupament i la forma de superació de l'exercici s'especifiquen en l'annex 4. 

d) S'estableix un programa de temes, corresponent al Grup C, amb el nombre de temes següent: 15 temes. 

El contingut del programa de temes s'especifica en l'ANNEX B. 

e) Del temari s'han de confeccionar una base de dades de preguntes, les quals s'han de publicar i serviran per confeccionar els exàmens tipus test de Ia fase d'oposició. Aquestes bases de dades constaran del número de preguntes següents:

GRUP C:    750 preguntes   

f) La fase de concurs ha de tenir establert un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cada un d'aquests, amb un màxim total de 40 punts: 

  • Mèrits professionals: fins a un màxim de 32 punts (80%).
  • Altres mèrits: fins a un màxim de 8 punts (20%). 

g) En la fase de concurs els mèrits es valoraran amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu. 

h) En el cas de persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tengui l'origen en una discapacitat intel·lectual han de fer les mateixes proves que la resta de persones aspirants del torn al qual correspongui la reserva, en condicions d'igualtat, sens perjudici de les adaptacions que es poguessin realitzar. 

i) Així mateix, es preveu la possibilitat de realització de les proves de la fase d'oposició en una data posterior a les persones que justifiquin la no presentació a la primera data de la prova per motius de part o de força major.

S'entén por motius de força major:   

a) Embaràs de risc, degudament acreditat. 

b) Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.   

c) També es poden considerar causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat. administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que suposi la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport. 

Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició s'ajornarà per a la persona aspirant afectada la realització de l'exercici, que en tot cas haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret.   

En cas d'admetre's la concurrència de causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador haurà de garantir que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants. Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre'n les causes de força major al·legades. 

​​​​​​​6. Òrgan de selecció. 

6.1. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu, i estarà format pel president i dos vocals. La secretaria  del tribunal, correspondrà a la persona designada per votació d'entre les designades com a vocals d'aquest òrgan. El nomenament d'aquest tribunal es donarà a conèixer en posterior resolució amb la inclusió dels suplents. 

 

​​​​​​​6.2. Funcionament del Tribunal:

Les funcions bàsiques del tribunal d'aquest procés selectiu són les següents:   

a) Validar les preguntes dels models de prova que s'han de sortejar. 

b) Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.   

c) Revisar les preguntes de les proves i la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi duit a terme.   

d) Requerir les persones aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins termini (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars). 

e)  Elaborar i aprovar les llistes provisionals i definitives de notes de l'exercici i les de mèrits comprovats dels aspirants, ordenades d'acord amb la puntuació que hagin obtingut. 

f)   Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la direcció de l'EHIB , perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs oposició.   

g)  La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació. 

Al funcionament de l'òrgan de selecció  li és d'aplicació el règim jurídic previst a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i a l'establert en el Decret Llei 6/2022 i a les bases d'aquesta convocatòria. 

Els membres de l'òrgan de selecció  poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.   

Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb formes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Si en qualsevol moment l'òrgan de selecció té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria i especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la direcció de l'EHIB. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud. 

Correspon a l'òrgan de selecció, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitada per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.   

6.3. Garantia de transparència i objectivitat: anonimat de les persones aspirants

El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants. 

El tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat. 

Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives. 

7. Documentació que han de presentar els aspirants per acreditar el compliment dels requisits: 

7.1 En el termini de deu dies els aspirants seleccionats han de presentar els documents següents: 

a) Còpia del títol de Batxiller, o FP2, o Cicles Formatius de Grau Superior o Tècnic especialista corresponent a FP de segon grau o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol. 

b) Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana de nivell B2. 

c) Declaració responsable de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o l'escala del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que es  facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública. 

En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.   

d) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés. 

e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %. 

7.2. Si no es presenta la documentació dins el termini establert, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'EHIB mitjançant una resolució motivada o, si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal fix i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. 

8. Publicació de la llista d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació dels llocs de treball. 

Un cop comprovat el compliment dels requisits per ser contractats com a personal laboral fix, seguint l'ordre de prelació calculat, i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà a la  direcció de l'EHIB, la proposta d'aspirants que han superat el procés selectiu del concurs oposició. Aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.   

9.  Criteris de desempat. 

En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents: 

1r. La major antiguitat a la mateixa categoria professional o especialitat acreditada a I'ens convocant.

2n. La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició (aquest criteri no és aplicable al sistema de concurs).

3r. La major antiguitat acreditada a l'ens al qual s'opta.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

5è. La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d'exercicis en convocatòries anteriors.

6è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats dels sector públic

7è. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.

8è. No tenir la consideració de personal laboral fix de I'ens convocant

9èLes persones víctimes de violència de gènere.

10è. La persona de més edat.

11è. Si persisteix finalment I'empat, s'ha de fer un sorteig 

10. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes administratius. 

D'acord amb l'establert en la disposició addicional sèptima de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, quan sigui necessària la publicació d'actes en la seu electrònica, la web o en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants s'han identificar amb  nom, llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o NIE i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports. 

11. Publicació de la composició de la borsa preferent de personal laboral temporal. 

Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que no l'hagin superat s'han d'incloure en una borsa de personal laboral temporal específica i  referents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents de l'Ens. En aquestes borses s'han d'integrar els candidats que, havent participat en el procés selectiu corresponent i no havent-lo superat, sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punts en la fase d'oposició. 

La formació de la borsa s'ha de dur a terme a partir de la declaració dels òrgans de selecció de les persones que han superat els procediments selectius i de les que han obtingut la puntuació mínima establerta en els apartats 1 i 2 d'aquesta base. 

Aquestes borses tindran una vigència limitada fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processos selectius de la categoria professional. 

Convocatòria especifica per cobrir mitjançant concurs – oposició 1 plaça de personal laboral fix    

1.- Oferta de places:

Categoria/especialitat

Illa   Concurs oposició

 (art. 2.1 Llei 20/2021)

Nombre de llocs de  treball

 

 

Total

Bibliotecari/a grup C

          Mallorca

         1

 

1

2.- L'única plaça objecte de l'oferta pública d'estabilització de l'Escola d'Hoteleria de les Illes Balears correspondrà a la reserva de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %. 

3.- Nivell de català: B2 

4.- Barem de mèrits: 

4.1. Mèrits professionals amb el màxim de 32 punts, s'han de distingir:

- Per cada mes treballat al mateix ens en la mateixa categoria professional o especialitat, si escau, o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits anàlegs o a la qual s'opta: 0,17777 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes treballat al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, si escau, a la qual opta o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels que s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes treballat a una altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalents amb anàlogues funcions i requisits a la qual s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats. 

4.2. Altres mèrits (màxim 8 punts).

La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 8 punts.   

i) Formació acadèmica (màxim 2 punts) 

Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents: 

La titulació acadèmica ha de ser distinta a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior. 

Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria a la qual s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de totes les categories les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laboral i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, prevenció de riscs laborals, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals. 

Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixi. 

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 2 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:

I.  Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 2 punts.

II. Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 1,8 punts.

III. Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 1,6 punts. 

 

  ii) Coneixements de llengua catalana (màxim 1,5 punts)   

Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. 

En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 1,25 punts.   

La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent, valorant-se aquests certificats de coneixements de llengua catalana:   

Per un certificat de nivell C1: 1,25 punts.

Per un certificat de nivell C2: 1,5 punts

Per certificat de llenguatge administratiu: 0,25 punts

              iii) Cursos de formació (màxim 2 punts) 

Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques. 

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública, ens del sector públic instrumental de la CAIB, Fundació Tripartita i Universitats.   

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració. 

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació impartits per l'EHIB, realitzats en el marc de perfeccionament o aprenentatge per la utilització d'eines o sistemes de treball a l'Ens. 

Es valoraran els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per Universitats Públiques. 

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,15 punts per hora. Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,10 punts per hora.   

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.   

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit. 

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores. 

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.   

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.   

 

iv) Triennis reconeguts (màxim 1 punt

Es valorarà cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 0,2 punts per trienni, fins a un màxim d'1 punt. 

 

v) Altres mèrits (màxim d'1,5 punts) 

  • Permís de conducció (B), 0,2 punts.

S'haurà de lliurar còpia del permís de conducció en vigor a data de la sol·licitud.

  • Coneixements acreditats de certes llengües estrangeres (anglès, alemany i/o francès), un màxim de 0,5 punts.

Es valoraran els coneixements de certes llengües estrangeres: anglès, alemany i francès, a partir del nivell A1 acreditat mitjançant certificat de coneixement acreditatiu, emès per Universitat, Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de feina de l'Administració de la CAIB. Es valorarà de la següent forma (certificat / puntuació):

A1, 0,05 punts; A2, 0,1; B1, 0,2; B2, 0,3; C1, 0,4; C2, 0,5 punts. 

 

 

ANNEX II EXERCICIS I TEMARIS   

B.1. EXERCICIS

Grup C. Administració general i Administració especial o categories i especialitats equivalents de classificació per a personal laboral 

És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 70 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 60 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició. 

L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap tipus de penalització. El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 90 minuts. 

Per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35 % (21 punts) de la puntuació total. 

La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat. En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.   

El tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici. Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 60 punts. Les instruccions disposaran que els aspirants podran emportar-se el quadern de preguntes.   

B.2. TEMARIS

TEMARI GRUP C. ADMINISTRACIÓ GENERAL I ESPECIAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució.

Tema 2. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.

Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari.

Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 5. Institucions bàsiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears.

Tema 6. El president o presidenta de les Illes Balears. Govern de les Illes Balears. L'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: les conselleries, les direccions generals i les secretaries generals.

Tema 7. Les fonts del dret administratiu. Jerarquia de fonts. La llei. Concepte i classes. El reglament. Fonament i límits de la potestat reglamentària. Classes de reglaments.

Tema 8. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 9. L'Estatut bàsic de l'empleat públic. Drets, deures i codi de conducta. El conveni col·lectiu. Règim retributiu i classificació professional del personal del sector públic instrumental. El Règim d'incompatibilitats.

Tema 10. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 11. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Queixes i suggeriments.

Tema 12. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. La Plataforma d'Interoperabilitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PINBAL). Aportació de documents a càrrec dels interessats al procediment administratiu.

Tema 13. La llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball

Tema 14. Normativa en matèria d'igualtat, no-discriminació i violència de gènere. Els plans d'igualtat.

Tema 15. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.   

 

 

​​​​​​​

ANNEX C 

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE REQUISITS. Presentar amb la sol·licitud

 

Dades personals

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

 

 

 

 

Denominació de la categoria professional i especialitat

 

PRESENT els originals o les còpies autèntiques que es consignen a continuació per acreditar el compliment dels requisits que exigeix la convocatòria:

(  )

Acreditació de la identitat (DNI, NIE, Passaport)

(  )

Titulació acadèmica exigida.

(  )

Certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana.

(  )

Declaració de no haver estat separat/separada mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública ni d'estar inhabilitat/inhabilitada.

 

 

Annex D Full d'autobaremació 

Mèrits professionals (màxim de 32 punts):

a) Mesos treballats al mateix ens exercint funcions anàlogues al cos:                                                                                                Puntuació

 

- Unitats                            x  0,17777 punts per mes de serveis prestats.            

 

b) Mesos treballats al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels que s'opta:                                                                                                                                                                                    Puntuació

 

- Unitats                             x 0,07111 punts per mes de serveis prestats.  

  

c)Mesos treballats a una altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalents amb anàlogues funcions i requisits a la qual s'opta:                                                                                                                                                                                    Puntuació

 

- Unitats                               x 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

 

Total

Altres mèrits (màxim 8 punts).

i) Formació acadèmica (màxim 2 punts) 

I.  Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 3 punts

 

Unitats                      x 2                                                                                                                              

 

II. Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 2,8 punts.

 

Unitats                  x 1,8                                            

 

III. Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 2,6 punts.

 

Unitats                  x 1,6                                            

 

TOTAL formació acadèmica: 

ii) Coneixements de llengua catalana (màxim 1,5 punts): marcar el que correspongui

Certificat de nivell C1: 1,25 punts.

Certificat de nivell C2: 1,5 punts

Certificat de llenguatge administratiu: 0,25 punts 

Total coneixements llengua catalana: 

iii) Cursos de formació (màxim 2 punts)

                                                                                                                                                       Punts

Cursos d'aprofitament  o impartits                      Hores  x   0,15  

 

Cursos amb assistència                                       Hores x  0,10      

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit. 

iv) Triennis reconeguts (màxim 1 punt)

          Triennis reconeguts x 0,2 punts                

v) Altres mèrits (màxim de 1'5 punts) Marcar el que correspongui. 

  • Permís de conducció (B)  0,2 punts.
  • Coneixements acredi​​​​​​​

 

A1, 0,05 punts;

A2, 0,1;

B1, 0,2;

B2, 0,3;

C1, 0,4;

C2, 0,5 punts. ​​​​​​​

 

TOTAL PUNTUACIÓ (màxim 40 punts)                 
 

​​​​​​​INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

Les dades obtingudes a través d'aquest formulari o del currículum seran tractades de conformitat amb el que preveuen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals. 

Tractament de les dades

La finalitat del tractament i la base jurídica per a aquest tractament és la tramitació del procediment selectiu. El responsable del tractament és el Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears. Els destinataris de les dades personals són els membres de la Comissió Tècnica de Valoració, regulada en el punt 6 de les bases de la convocatòria (annex 1). Les dades personals es poden cedir d'acord amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades. 

Exercici de drets i reclamacions

En qualsevol moment, els aspirants poden exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament citat), adreçant un escrit al responsable del tractament (Consorci Escola d'Hoteleria Illes Balears, Edifici Arxiduc, UIB, Ctra Valldemossa km. 7,5), Palma).

AUTORITZ:

El Consorci Escola d'Hoteleria Illes Balears perquè tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria.