Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 778697
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual s’aprova la convocatòria del procés d’estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l’Institut d’Estudis Baleàrics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Direcció de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) de 25 de maig de 2022 (BOIB núm. 70, de 31 de maig), es va aprovar l'oferta pública d'estabilització corresponent al personal laboral al servei de l'IEB, en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

2. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada de conformitat amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i per una sola vegada, pel sistema de concurs les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016. Aquesta disposició es complementa amb la disposició addicional vuitena, la qual estableix que, addicionalment, els processos d'estabilització prevists en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior al dia 1 de gener de 2016. 

3. Pel que fa al concurs com a procés excepcional d'accés a la funció pública, cal tenir en compte la doctrina fixada pel Tribunal Constitucional sobre el principi d'igualtat en l'accés als càrrecs i les ocupacions públiques (article 23.2 CE), que diu que únicament pot ser exceptuada per raons excepcionals i objectives. A més, aquest accés s'ha d'ordenar de manera igualitària a la convocatòria mitjançant normes abstractes i generals per tal de preservar la igualtat davant la llei de la ciutadania, fet que obliga el legislador i l'Administració a triar regles fundades en criteris objectius i presidits pels cànons de mèrit i capacitat que l'article 103.3 CE disposa (STC 67/1989, 27/1991 i 60/1994).

Entre les condicions que, d'acord amb la jurisprudència constitucional, s'han de donar perquè no es pugui apreciar cap infracció del principi d'igualtat d'accés a càrrecs i llocs de treball públics de l'article 23.2 CE es troba, en primer lloc, que sigui una situació excepcional; en segon lloc, que només s'acudeixi a aquest tipus de procediments per una sola vegada, ja que altrament es perdria la seva condició de remei excepcional i, en tercer lloc, que aquesta possibilitat estigui prevista en una norma amb rang legal (STC 12/1999, d'11 de febrer de 1999).

4. Amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021 i l'article 4 del Decret llei 6/2022, es dona empara normativa al concepte jurisprudencial d'interinitat de llarga durada superior a cinc anys.

5. El Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears, ha creat, de manera excepcional i transitòria, la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic, per tal de dur a terme la negociació sindical preceptiva limitada a la tramitació dels processos d'estabilització. 

Aquests processos selectius han de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Les bases comunes han estat objecte de negociació en la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic.

En les bases generals negociades s'han aprovat uns criteris comuns que han de regir tots els processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021 que convocaran els ens del sector públic instrumental de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Per evitar dilacions en aquests nous processos, l'apartat 3 de l'article 2 del Decret llei 6/2022 exigeix que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

7. L'apartat 3 de l'article 48 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, preveu que «en les ofertes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'ha de reservar una quota no inferior al 7 % de les vacants per a les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, de manera que progressivament s'arribi al 2 % dels efectius totals en cada administració pública».

Això no obstant, d'acord amb l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, els ens que disposin de menys de 50 persones treballadores no estan obligats a reservar en les seves ofertes públiques la quota establerta legalment.

Per tot això, fent ús de les competències que m'atorga l'article 10 dels Estatuts de l'IEB, dict la següent 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per cobrir 7 places de personal laboral de l'IEB el sistema de selecció de les quals és el de concurs extraordinari de mèrits (disposicions addicionals setena i vuitena de la Llei 20/2021), incloses en l'oferta pública d'estabilització aprovada per l'Acord del Consell de Direcció de l'IEB de 25 de maig de 2022, d'acord amb l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex 2.

3. Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés, que figura com a annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar els requisits de titulació per accedir a cada una de les categories convocades, que figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5. Fer públic que el model de sol·licitud i d'autobaremació de mèrits, que figuren com a annexos 5 i 6 d'aquesta Resolució, estan també a disposició de les persones interessades en els webs http://ieb.caib.es i http://iebalearics.org i en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (http://www.caib.es/seucaib). 

6. Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits,  que figura en l'annex 7.

7. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals, que figura en l'annex 8.

8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos 

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IEB en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

 

(Signat electrònicament: 21 de desembre de 2022)

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Miquel Company i Pons

Documents adjunts