Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE L'HABITATGE (IBAVI)

Núm. 778420
Resolució del president de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) per la qual es convoca el procediment de selecció de l’entitat col·laboradora per al Programa Garantia Hipoteca IBAVI

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 8 de novembre de 2022 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 144 el Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears. Entre les mesures previstes en aquest Decret llei cal esmentar el Programa Garantia Hipoteca IBAVI.

Concretament, l'apartat 1 de la disposició addicional primera d'aquest Decret llei va autoritzar el Consell de Govern perquè aprovés, mitjançant un acord, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller d'Habitatge i Mobilitat, un programa de fiances denominat Programa Garantia Hipoteca IBAVI que afavoreixi l'accés a un habitatge en règim de propietat, mitjançant l'oferiment d'una cobertura temporal i parcial, en forma de fiança de l' Institut Balear de l'Habitatge, sobre el finançament que necessiti el comprador.

A més, l'apartat 2 d'aquesta disposició addicional primera disposa que:

2. El programa esmentat en l'apartat anterior té un import màxim de 15.000.000 d'euros, sens perjudici que es pugui ampliar mitjançant un acord del Consell de Govern. A més, aquest programa serà gestionat per l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI), amb càrrec al seu pressupost, sens perjudici de la intervenció d'una entitat col·laboradora i de les entitats financeres, per mitjà de la subscripció dels convenis de col·laboració corresponents.

L'entitat col·laboradora a què es refereix el paràgraf anterior pot ser qualsevol entitat pública o privada sense ànim de lucre d'acord amb els seus estatuts, i el conveni que subscrigui l'IBAVI amb aquesta, que ha de preveure la compensació corresponent, i també el que se subscrigui amb les entitats financeres que s'adhereixin al programa, han de tenir una durada concordant amb els drets i les obligacions de les parts inherents al programa.

En execució de l'apartat 1 de la disposició addicional primera del Decret llei 9/2022, el Consell de Govern, en la sessió de 12 de desembre de 2022, va adoptar l'Acord pel qual s'aprova el Programa Garantia Hipoteca IBAVI per facilitar l'accés a l'habitatge en règim de propietat (BOIB núm. 162, de 13 de desembre).

L'apartat 16 de l'annex d'aquest Acord fa esment a l'entitat col·laboradora d'aquest Programa en els termes següents:

1. És entitat col·laboradora de la gestió, l'administració i el control de les garanties previstes en aquest Programa aquella que, actuant en nom i per compte de l' IBAVI, col·labori en la concessió, la formalització, la gestió, la comprovació, el seguiment i la liquidació de les garanties.

2. El procediment de selecció de l'entitat col·laboradora l'ha d'iniciar d'ofici l' IBAVI i s'ha de tramitar en règim de concurrència, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

3. L'entitat col·laboradora seleccionada ha de subscriure un conveni de col·laboració amb l' IBAVI, en el qual s'han d'establir les condicions i les obligacions assumides per l'entitat col·laboradora.

4. No s'exigeix la constitució de garanties per part de l'entitat col·laboradora.

Així, és convenient fer la corresponent convocatòria de selecció de l'entitat col·laboradora del Programa Garantia Hipoteca IBAVI. Així, s'haurà de seleccionar aquella entitat que reuneixi un perfil més adequat per a les tasques a fer, atesa l'especialitat tècnica d'aquest Programa.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'annex 1 d'aquest Decret adscriu l'Institut Balear de l'Habitatge a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge.

L'article 10 dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut Balear de l'Habitatge, aprovats pel Decret 17/2015, de 10 d'abril, preveu que la Presidència és l'òrgan unipersonal superior de direcció de l' IBAVI. Aquest càrrec recau en la persona titular de la conselleria competent en matèria d'habitatge.

L'article 11.1 dels Estatuts de l' IBAVI preveu les funcions del president. Entre aquestes funcions la lletra f) preveu la d'exercir, per raons d'urgència o circumstàncies especials, qualsevol facultat que correspongui al Consell d'Administració i donar-li'n compte a l'efecte de la ratificació.

D'altra banda, mitjançant el Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears, es va nomenar el senyor Josep Marí i Ribas conseller de Mobilitat i Habitatge.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és convocar el procediment de designació de l'entitat col·laboradora per al Programa Garantia Hipoteca IBAVI que preveu la disposició addicional primera del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, i l'apartat 16 de l'annex de l'Acord del Consell de Govern de 12 de desembre de 2022 pel qual s'aprova el Programa Garantia Hipoteca IBAVI per facilitar l'accés a l'habitatge en règim de propietat (en endavant, el Programa).

Segon Requisits de l'entitat col·laboradora

1.  Podrà participar en el procediment de selecció de l'entitat col·laboradora qualsevol entitat pública o privada sense ànim de lucre d'acord amb els seus estatuts, que compleixi els requisits d'eficàcia establerts en aquest apartat, que s'hauran de mantenir, al menys, durant el termini de vigència del conveni.

Atès que la fi de la col·laboració de l'entitat esmentada s'ha de circumscriure a actuacions de gestió, sense la intervenció en la distribució o lliurament de fons, no s'hauran d'aportar documents acreditatius de la solvència financera.

2. Per tal d'acreditar el compliment dels requisits d'eficàcia, l'entitat haurà de justificar:

a) Comptar amb prou mitjans materials i humans, propis o de tercers,  per poder dur a terme les tasques de col·laboració relatives al Programa. Per a l'execució del programa, total o parcial,    podrà concertar  l'assistència tècnica o de qualsevol tipus amb tercers.

b) Disposar de solvència tècnica per a dur a terme programes de gestió pública requerint-se, a aquest efecte, una experiència mínima de dos anys en la col·laboració per a la gestió d'ajuts  públics la qual cosa s'acreditarà mitjançant la presentació dels convenis de col·laboració subscrits amb qualsevol administració o entitat públiques durant els anys 2021 i 2022, relatius a tasques de col·laboració en la gestió d'ajuts públics.

c) Comptar per mitjans propis o de tercers  amb els canals d'informació establerts amb les entitats financeres per poder desenvolupar amb eficiència la seva tasca, a través de quaderns bancaris.

Tercer Condicions de la col·laboració

L'entitat col·laboradora designada, actuant en nom i per compte de l' IBAVI, ha de col·laborar en la concessió, la formalització, la gestió, la comprovació, el seguiment i la liquidació de les garanties del Programa.

Les condicions específiques i les obligacions assumides per l'entitat col·laboradora designada s'establiran en el conveni de col·laboració que aquesta entitat subscriurà amb l'IBAVI.

Quart Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds per a designació d'entitat col·laboradora serà  de set dies hàbils compradors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds s'han de fer mitjançant instància, d'acord amb el model de l'annex de la present Resolució, adreçades a l' Institut Balear de l'Habitatge. Les sol·licituds s'han de presentar pels mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 14.2.a i 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques amb la documentació següent:

2.1 Declaració expressa, en la qual l'entitat col·laboradora ha de declarar:

a) No haver estat condemnada mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.

b) No haver sol·licitat la declaració de concurs ni haver estat declarada insolvent en cap procediment, ni haver estat declarada en concurs, ni estar subjecta a intervenció judicial ni inhabilitada, d'acord amb la Llei concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) No haver originat, per una causa de la qual n'hagi estat declarat culpable, la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Que el seu representant legal no incorri en cap dels supòsits de la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; ni la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; ni la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques, ni es tracti de qualsevol dels càrrecs electes que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general; ni la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els termes establerts en aquesta normativa.

e) Que disposa de mitjans materials i personals, propis o de tercers,  per dur a terme les actuacions corresponents com a entitat col·laboradora i si n'és el cas que disposa o disposarà de l'assistència tècnica o de qualsevol tipus de tercers. 

f) No tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) Estar al corrent del pagament d'obligacions de reintegrament de subvencions.

h) No haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, segons el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, o la Llei general tributària.

i) No estar sotmès a les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació

2.2. Acreditació de la representació amb la qual actua.

2.3. NIF de l'entitat.

2.4. Relació dels mitjans personals i  materials  propis o de tercers per a dur a terme la col·laboració.

2.5. Còpia dels convenis de col·laboració subscrits amb qualsevol administració o entitat públiques durant els anys 2021 i 2022, relatius a tasques de col·laboració en la gestió d'ajuts públics.

2.6. Document que acrediti que per mitjans propis o de tercers compta  amb els canals d'informació establerts amb les entitats financeres per poder desenvolupar amb eficiència la seva tasca, a través de quaderns bancaris o altre suport electrònic similar. També s'admetrà una declaració responsable en què es declari que es comptarà amb aquests canals d'informació en la data en què se subscrigui el conveni de col·laboració amb l'entitat.

3. Còpia de l'apoderament i del DNI del representant de l'entitat. La presentació de la sol·licitud suposa l'atorgament d'autorització a l' IBAVI i/o a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge del Govern de les Illes Balears per a la comprovació del DNI del representant i l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social. En cas que es vulgui denegar expressament aquesta autorització, s'haurà d'aportar amb la sol·licitud el document de denegació i els certificats corresponents.

Quan el sol·licitant no estigui obligat a presentar les declaracions o documents als quals fan referència les obligacions anteriors, s'acreditarà el seu compliment mitjançant una declaració responsable.

4. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals fa referència el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

No cal presentar la documentació o dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

5. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no adjunten tota la documentació requerida en els punts anteriors, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de tres dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa transcorregut aquest termini, s'entendrà com a desistida la seva sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

6. Si en qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l'expedient es presenten ratllades o esmenes, serà considerat com a no presentat i es procedirà en aquest cas conforme indica l'article 68.1 de la Llei 39/2015, de 21 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cinquè Instrucció del procediment i selecció de l'entitat

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de designació d'entitat col·laboradora és la gerent de l' IBAVI.

Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. En cas que diverses entitats sol·licitants compleixin els requisits per ser designades com a entitat col·laboradora, es tindrà en consideració per ser designada aquella que tingui subscrits més convenis de col·laboració amb qualsevol administració o entitat públiques durant els anys 2021 i 2022, és a dir, en el període comprès des de l'1 de gener de 2021 fins al 31 de desembre de 2022. En cas que dues o més entitats tinguin subscrits el mateix nombre de convenis durant el període esmentat, el desempat es resoldrà a favor d'aquella entitat que  el seu canal d'informació amb les entitats financers la realitzin per mitjans propis o de tercers  per mitjà de quaderns bancaris, tingui subscrits més convenis amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb ens del seu sector públic. En cas que persisteixi l'empat, aquest es resoldrà a favor d'aquella entitat que tingui subscrits convenis l'import de la suma de la convocatòria dels quals sigui més elevat.

3. La resolució de l'expedient serà dictada pel president de l' IBAVI, a proposta de la gerent.

4. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és d'un mes comptat des de l'acabament de presentació de sol·licituds i s'ha de notificar individualment. Un cop transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

La pràctica de les comunicacions i notificacions als interessats, en aquest procediment, es realitzarà de manera telemàtica.

L'efectivitat de la resolució esmentada estarà condicionada a la subscripció del  conveni corresponent segons estableix l'apartat sisè d'aquesta resolució.

5. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableix l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sisè Conveni de col·laboració i compensació econòmica

1. Una vegada seleccionada l'entitat col·laboradora i notificada la resolució de selecció ambdues parts hauran de formalitzar un conveni en el que s'han de concretar els termes de la col·laboració.

2. El conveni de col·laboració haurà d'incloure, com a mínim, els següents extrems:

a) Delimitació de l'objecte de la col·laboració i de les obligacions de l'entitat col·laboradora.

b) Identificació de la normativa reguladora del Programa que ha de gestionar l'entitat col·laboradora.

c) Termini de durada del conveni.

d) Compensació econòmica que s'hagi fixat a favor de l'entitat col·laboradora

3. Es fixa una compensació econòmica màxima anual conformement al següent: 

  • Anualitat 2023: 197.789,56 Euros.

  • Anualitat 2024:    84.223,56 Euros.

  • Anualitat 2025:    76.350,96 Euros.

  • Anualitat 2026:     66.862,96 Euros.

Al supòsit de pròrroga del conveni de col·laboració,  per a les anualitats de 2027 en endavant la compensació  màxima anual serà de 66.862,96 Euros.

Setè Obligacions de l'entitat col·laboradora

Les obligacions de l'entitat col·laboradora comprendran, amb caràcter general, col·laborar, per  mitjans propis o de tercers, en la concessió, la formalització, la gestió, la comprovació, el seguiment i la liquidació de les garanties del Programa. Aquestes obligacions es concretaran en el conveni que se subscriurà entre l'entitat col·laboradora designada i l' IBAVI.

Vuitè Publicació

Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l' IBAVI en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els apartats 1 i 2 de l'article 30 dels Estatuts de l'IBAVI, aprovats pel Decret 17/2015, de 10 d'abril.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a  data de la signatura electrònica (22 de desembre de 2022)

El president de l'IBAVI Josep Marí i Ribas

 

ANNEX I SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'EXPEDIENT

Procediment de selecció d'entitat col·laboradora per al PROGRAMA GARANTIA HIPOTECA IBAVI  per la gestió, administració i control de la línia de fiances del esmentat Programa establert a la Disposició addicional primera del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la infracció a les Illes Balears (BOIB Núm. 144, de 8 de novembre de 2022), l'Acord de del Consell de Govern de 12 de desembre de 2022 (BOIB núm.162, de 13 de desembre de 2022) i resolució de data 22 de desembre de 2022 del President de l'IBAVI.

Òrgan de l'Institut Balear de l'habitatge (IBAVI)

Convocatòria publicada en BOIB/ la web de la caib.es https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=1364

DADES D'IDENTIFICACIÓ DEL SIGNANT DE LA SOL·LICITUD I DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Cognoms i nom del signat de la sol·licitud:

DNI o equivalent del signant de la sol·licitud:

Relació que vincula al signant amb el sol·licitant :

Raó social del sol·licitant:

NIF de sol·licitant:

Domicili del sol·licitant :

Telèfon:                                 Fax:                            E-mail:                                   Pàg. Web:

Vista la convocatòria publicada,  es sol·licita participar en el procediment convocat, acceptant sense cap excepció els termes i les condicions de la resolució del president de l'IBAVI de data de 22 de desembre de 2022 i aportant la documentació requerida per la participació.

Rúbrica

 

 

 

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, els documents i informació requerida els quals podran ser objecte de consulta per part de l'IBAVI/Conselleria de Mobilitats i Habitatge del Govern de les Illes Balears  davant d'altres administracions publiques AUTORITZO la consulta de les següents dades que s'enumeren a continuació:

  • Comprovació del DNI del representant de la entitat sol·licitant

  • Estar al corrent de las obligacions tributaries i amb la seguretat social

 

(   ) No AUTORITZO

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud.

Finalitat del tractament de dades i base jurídica: selecció de entitat col·laboradora per la gestió de la línia de fiances del Programa Garantia Hipoteca IBAVI d'acord a la disposició addicional primera del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre i l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears del 12 de desembre de 2022.

Responsable del tractament: IBAVI

Destinatari de les dades personals: No es cediran les dades personals a tercers, llevat obligació legal o interès legítim segon la normativa de aplicació en matèria de protecció de dades.

Termini de conservació de les dades personals: Les dades és conservaran fins la finalització del procediment i subscripció del conveni de col·laboració de l'IBAVI  amb la entitat seleccionada

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Delegació de protecció de dades.

La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es)

....,  a data de la signatura electrònica

Rúbrica

 

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

D./ Dª........................................................................................ (nom i cognoms) amb DNI ..............................., en representació de l'entitat col·laboradora ........................................................................ CIF ............... domicilio........................................ CP....................., telèfon.......i adreça electrònica............en la seva qualitat de .................................amb facultats suficients per aquesta declaració i segons resulta de l'escriptura de ................................ atorgada davant el notari/la notaria de ........................, el senyor/la senyora .................................., amb el número ... del seu protocol

DECLAR.

a) No haver estat condemnada mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.

b) No haver sol·licitat la declaració de concurs ni haver estat declarada insolvent en cap procediment, ni haver estat declarada en concurs, ni estar subjecta a intervenció judicial ni inhabilitada, d'acord amb la Llei concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) No haver originat, per una causa de la qual n'hagi estat declarat culpable, la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Que el seu representant legal no incorri en cap dels supòsits de la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; ni la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; ni la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques, ni es tracti de qualsevol dels càrrecs electes que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general; ni la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els termes establerts en aquesta normativa.

e) Que disposa de mitjans materials i personals, propis o de tercers,  per dur a terme les actuacions corresponents com a entitat col·laboradora.

f) No tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) Estar al corrent del pagament d'obligacions de reintegrament de subvencions.

h) No haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, segons el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, o la Llei general tributària.

i) No estar sotmès a les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació

I per que consti, signa aquesta declaració

 

 

 

(Signatura i segell de l'entitat)

 

ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ADSCRIPCIÓ DE MITJANS PROPIS I EXTERNS DE SOLVÈNCIA I COMPLIMENT DE REQUISITS D'EFICÀCIA.

 

D./ Dª................................................................................................... (nom i cognoms) amb DNI ..............................., en representació de l'entitat  col·laboradora .......................................... .... CIF...............domicilio........................................CP....................., telèfon.......i adreça electrònica............en la seva qualitat de .................................amb facultats suficients per aquesta declaració i segons resulta de l'escriptura de ................................ atorgada en data ................   davant  el notari/la notaria  de ......................., el senyor/la senyora ....................... amb el número ... del seu protocol

 

DECLAR

1. Que compto amb prou mitjans materials i personals propis o de tercers per dur a terme les actuacions de col·laboració relatives al Programa de Garantia de Hipoteca IBAVI , i s'hi n'és el cas, que disposo o disposaré de l'assistència tècnica  o de qualsevol tipus de tercers.

2. Que hem faig càrrec que la solvència tècnica per gestionar el Programa requereix una experiència mínima de dos anys en la col·laboració per a la gestió de ajuts per ser admès, la qual cosa ostent.

3. Que assumeix que, als efectes de la present sol·licitud per participar en el procediment previst en la resolució de data  22 de desembre de 2022 del President de l'IBAVI, adjuntem  la relació de mitjans personals i materials, propis o de tercers, per dur a terme la col·laboració.

 

I per que consti, signa aquesta declaració

 

 

 

(Signatura i segell de l'entitat)