Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 778126
Aprovació definitiva de la modificació de l’Ordenança d’administració electrònica de l’Ajuntament d’Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. 1201/2022)

La modificació de l'Ordenança d'administració electrònica de l'Ajuntament d'Alaró, aprovada inicialment per acord del ple municipal de 4 de novembre de 2022, consistent a incorporar una nova disposició addicional, la vuitena, es va sotmetre a informació pública previ anunci publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 143, de 05.11.2022, i al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.

D'acord amb el que disposen els articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en no haver-se presentat cap reclamació o suggeriment a l'acord aprovat inicialment, l'acord s'entén adoptat de forma definitiva i se'n publica el text a continuació per a l'entrada en vigor:

Disposició addicional vuitena. Obligatorietat d'ús de mitjans electrònics en els processos selectius per accedir a l'ocupació pública i en els processos de provisió de llocs de feina en l'àmbit municipal

1. Les persones que participin en els processos selectius convocats per l'Ajuntament d'Alaró i la resta d'entitats incloses a l'àmbit d'aplicació d'aquesta ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, en el seu cas, l'esmena, els procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altre actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics.

En el supòsit de personal temporal, aquesta obligació serà exigible tant quan la selecció s'efectuï a través de convocatòries específiques com quan es realitzi mitjançant la constitució i gestió de borses de treball o mitjançant qualsevol altre procediment previst en l'ordenament vigent.

2. El deure de relacionar-se amb l'administració municipal per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal.

D'aquests actes de comunicació personal, se n'exclouen les crides a les persones per oferir-los un lloc de feina. Aquestes actuacions es podran realitzar per telèfon o correu electrònic, sempre que en quedi constància fefaent. Les respostes de les persones aspirants també es podran fer per aquests mitjans. En canvi, la presentació de la documentació exigida abans de la presa de possessió o la contractació, s'haurà de realitzar per mitjans electrònics.

3. Quan una incidència tècnica hagi impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, l'òrgan convocant podrà ampliar els terminis no vençuts fins que se solucioni el problema, d'acord amb el que disposa l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions.

D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari.

5. Les previsions contingudes en els apartats anteriors seran igualment aplicables als processos de provisió de llocs de feina en l'àmbit municipal.”

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tot això, de conformitat amb el que disposen els articles 10.1.b) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, es pot exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.

 

Alaró, en la data de signatura electrònica (22 de desembre de 2022) El batle Llorenç Perelló Rosselló