Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 767845
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), per la qual es convoquen les ajudes, per als anys 2023 a 2027, per a activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països corresponents a la Intervenció Sectorial del Vi (ISV 2024-2027)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La secció 4, del capítol III, en el títol III, del Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell de 2 de desembre de 2021 pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajut als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013; estableix els tipus d'intervencions a realitzar en el sector vitivinícola i l'ajuda financera de la Unió per a aquesta intervenció. Concretament, l'article 58.1.k preveu una intervenció per a les activitats de promoció i comunicació dutes a terme a països tercers.

En el capítol V, del títol III, del Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió de 7 de desembre de 2021 pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell quant als requisits addicionals per a determinats tipus de intervenció especificats pels estats membres en els seus plans estratègics de la PAC per al període 2023-2027 en virtut del Reglament esmentat, i a les normes sobre la proporció relativa a la norma 1 de les bones condicions agràries i mediambientals (BCAM), s'estableixen determinades especificitats per a la intervenció en el sector vitivinícola i, concretament, per a activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països.

En els annexos II i III del Reglament d'execució (UE) 2022/129 de la Comissió de 21 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes per als tipus d'intervenció relatius a les llavors oleaginoses, el cotó i els subproductes de la vinificació en virtut del Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, així com per als requisits en matèria d'informació, publicitat i visibilitat relacionats amb l'ajuda de la Unió i els plans estratègics de la PAC; s'estableixen els requisits d'informació, publicitat i visibilitat, i ús de l'emblema de la Unió a què es refereix l'article 123, apartat 2, lletres j i k, del Reglament (UE) 2021/2115.

El Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1306/2013, estableix disposicions generals d'aplicació al FEAGA, així com els sistemes de control i sancions aplicables.

Mitjançant Decisió de dia 31 d'agost de 2022, la Comissió Europea va aprovar el Pla Estratègic Nacional de la Política Agrícola Comú (PEPAC) del Regne d'Espanya 2023-2027, que té com a objectiu el desenvolupament sostenible de l'agricultura, l'alimentació i les zones rurals per garantir la seguretat alimentària de la societat a través d'un sector competitiu i un medi rural viu. Dins aquest Pla es regula la Intervenció Sectorial Vitivinícola (ISV) que té per objecte pal·liar les debilitats detectades en el sector vitivinícola espanyol, adaptar-lo al canvi climàtic i fer-lo més sostenible.

Per a la posada en pràctica a Espanya de la normativa exposada, es dicta el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial del Sector Vitivinícola Espanyol, en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna, publicat en el BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2022. Aquest Reial decret estableix la normativa bàsica aplicable a la ISV, i regula expressament a la secció 5a, del capítol II, les bases per a les activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països.

En aquest sentit, l'article 3.2 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix que les ajudes s'han de regir pel règim jurídic aplicable a l'ens que les estableixi, sens perjudici de les especialitats organitzatives i procedimentals de l'administració gestora. En tot cas, s'estableix que aquesta Llei s'ha d'aplicar amb caràcter supletori respecte de la normativa reguladora de les subvencions finançades per la Unió Europea.

Per tot això, a escala autonòmica, cal aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant resolució i fixar-ne el procediment, així com determinats extrems per a la concessió de les ajudes.

D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA, en l'article 2.a, estableix que té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.

A més, mitjançant el Decret 65/2007, de 25 de juny, es regula la constitució, l'organització i el funcionament de l'organisme pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. D'acord amb el que disposa l'article 3 d'aquest Decret, el FOGAIBA es constitueix com a organisme pagador a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En concret, en l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes per a activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països, previstes en la secció 5a, del capítol II, del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial del Sector Vitivinícola Espanyol, en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna, publicat en el BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2022.

2. Les convocatòries previstes en aquesta resolució seran un total de quatre.

3. L'àmbit territorial d'aplicació és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Per a aquesta Resolució són d'aplicació les definicions previstes en l'article 2 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

Segon Finançament de la convocatòria

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria seran finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA), de conformitat amb el que estableix l'article 78 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre. D'acord amb el que preveu l'article 64, la Conferencia Sectorial ha de comunicar, per a cada exercici pressupostari, les disponibilitats financeres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. En qualsevol cas, la convocatòria de les ajudes que estableix aquesta resolució queda sotmesa a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per a finançar el compliment de les obligacions generades.

Tercer Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, sempre que tinguin el domicili fiscal ubicat a les Illes Balears:

a) Empreses vinícoles, entesa com una empresa privada en què, d'acord amb el seu darrer exercici fiscal tancat, més del 50% de la facturació provingui de productes de l'annex XXI del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, o la producció de les quals superi els 500 hl d'aquests productes. Aquestes empreses han d'estar constituïdes amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud.

b) Organitzacions de productors vitivinícoles i associacions d'organitzacions de productors vitivinícoles, definides d'acord amb els articles 152 i 156 del Reglament (UE) 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, del 17 de desembre del 2013.

c) Organitzacions interprofessionals.

d) Organitzacions professionals que exerceixin la seva activitat majoritàriament al sector del vi i que tinguin entre els seus fins estatutaris la realització d'activitats de promoció.

e) Òrgans de gestió i de representació de les DOP i IGP vitivinícoles, així com les seves associacions.

f) Les associacions temporals o permanents de productors que tinguin entre els seus fins el desenvolupament d'iniciatives en matèria de promoció i comercialització del vi.

g) Cooperatives que comercialitzin vins elaborats per elles o pels seus associats.

h) Les entitats associatives sense ànim de lucre participades exclusivament per empreses del sector vitivinícola que tinguin entre els seus fins la promoció exterior dels vins.

i) Els organismes públics amb competència legalment establerta per desenvolupar actuacions de promoció i comunicació de productes i mercats a tercers països, a condició que aquest organisme no sigui l'únic beneficiari de l'ajut.

En el cas de les associacions temporals o permanents de productors es designarà un representant de l'agrupació, el qual haurà de tenir poders suficients per poder complir les obligacions que corresponen a l'agrupació esmentada com a beneficiària de les ajudes, tal com estableix l'article 11.3 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre. Tots els membres de l'agrupació obtindran la condició de beneficiaris, i es mantindran a l'agrupació des del moment de presentació de la sol·licitud fins al cessament de les obligacions de control financer que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. No podran ser beneficiaris de l'ajuda els qui es trobin en qualsevol de les situacions següents:

a) Situació de crisi, segons es defineix a les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C 249/01, de la Comissió, de 31 de juliol de 2014).

b) En procés d'haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari.

c) Haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment.

d) Trobar-se declarada en concurs, llevat que hi hagi adquirit l'eficàcia un conveni.

e) Estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitada d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

3. A més dels requisits que estableixen els punts anteriors, els beneficiaris han de complir els requisits que estableixen el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, i la normativa comunitària d'aplicació.

A més els beneficiaris han de demostrar, en funció del personal de que disposen, i, si escau, de la mida de l'empresa i la seva experiència professional en els darrers anys, que tenen accés a la capacitat tècnica suficient per afrontar les exigències de comerç amb els tercers països i que disposen dels recursos financers i de personal suficients per assegurar que la intervenció de promoció s'aplica tan eficaçment com sigui possible.

Els beneficiaris, han de garantir, així mateix, la disponibilitat, en quantitat i qualitat, de productes per assegurar la resposta a llarg termini davant de les demandes que es puguin generar com a efecte de la promoció realitzada una vegada conclosa.

4. Els requisits prevists en el punt 1 anterior s'han de complir com a mínim abans de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Quart Actuacions subvencionables

1. L'actuació subvencionable d'aquestes ajudes són les activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països dels productes destinats al consum directe que es detallen en l'annex XXI del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, inclosos en alguna dels grups següents:

  • Vins amb denominació d'origen protegida.
  • Vins amb indicació geogràfica protegida.
  • Vins en els quals s'indiqui la varietat o les varietats de raïm de vinificació.

Es consideren elegibles per realitzar la promoció tots el països tercers.

2. Aquestes activitats es duran a terme dins un programa d'informació i de promoció, entès com el conjunt d'accions de promoció coherents que es desenvolupin en un o diversos països tercers, l'abast dels quals sigui suficient per contribuir a augmentar la informació sobre els productes en qüestió, així com la seva comercialització.

Els programes destinats a consolidar les sortides comercials es referiran únicament als vins amb denominació d'origen i indicació geogràfica protegida.

3. Es consideren elegibles les accions i subaccions promocionals, que es detallen en l'annex XX del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

4. En tot cas, s'han d'aplicar les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 31, 32 i 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que estableix l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

5. Amb caràcter general, es consideren despeses subvencionables les que responen inequívocament a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que hauran de ser degudament justificades i acreditades documentalment pel beneficiari de l'ajuda.

6. La despesa serà subvencionable sempre que es compleixin les condicions següents:

a) Que s'hagi dut a terme la subacció promocional subvencionada que origina la despesa dins de l'anualitat del programa, és a dir, entre l'1 de gener i el 31 de desembre.

b) Que la despesa hagi estat efectivament pagada pel beneficiari amb anterioritat a l'acabament del termini de justificació, és a dir, abans del 15 de febrer següent a la anualitat del programa.

7. Són subvencionables també:

a) Les despeses administratives del beneficiari, sempre que no superin el 4% del total dels costos subvencionables del programa executat. Aquestes despeses inclouran despeses del beneficiari com despeses d'administració i gestió (com les despeses informàtiques internes), despeses de secretaria, comptabilitat, correspondència, lloguer, comunicacions, consums corrents com aigua, gas, electricitat, despeses de manteniment i, si escau , les despeses corresponents al certificat dels estats financers.

Les despeses administratives només seran subvencionables si s'han efectuat en relació a la preparació, execució o seguiment del programa. Aquestes despeses per ser subvencionables hauran d'estar previstes com una partida específica en el pressupost recapitulatiu del programa. Es justificaran mitjançant un certificat del beneficiari que acrediti aquestes despeses al programa aprovat.

Els costos de les auditories externes relatius al certificat dels estats financers es consideren subvencionables quan siguin realitzats per un organisme extern independent i qualificat.

No es consideren subvencionables el costos administratius relacionats amb la gestió i tramitació de la sol·licitud d'ajuda.

b) Les despeses de personal contretes pel beneficiari, per les filials en el sentit de l'article 31.7, del Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió, de 7 de desembre de 2021 o, amb l'autorització prèvia de l'autoritat competent, per part d'una cooperativa que sigui membre d'una organització de productors, si s'han contret en relació amb la preparació, execució o seguiment d'un programa finançat en concret.

Aquestes despeses de personal inclouran, entre altres, les despeses del personal contractat pel beneficiari i les despeses corresponents al nombre d'hores de treball que el personal permanent inverteixi en l'execució d'un programa.

El beneficiari haurà de presentar els documents justificatius en què es detallin els treballs realment realitzats en relació amb el programa en qüestió. El valor de la despesa de personal relacionat amb un determinat programa s'haurà de poder avaluar i verificar de manera independent i no excedirà les despeses normals del mercat en qüestió per al mateix tipus de servei.

Als efectes de la determinació de les despeses de personal relacionades amb l'execució d'un programa per part del personal permanent del beneficiari, es podrà calcular la tarifa horària aplicable dividint entre 1.720 hores les últimes despeses salarials anuals brutes documentades dels empleats que hagin treballat a l'execució del programa, o es determinarà de manera proporcional en cas d'empleats a temps parcial.

La suma de les despeses de personal no podrà superar el 20% del total dels costos subvencionables de les accions executades, per la qual cosa aquestes despeses hauran de figurar convenientment desglossades al pressupost recapitulatiu del programa que es presenti.

8. Les condicions per a la subvencionabilitat d'aquestes i altres despeses són les que estableix l'annex XXVII del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

9. No es poden considerar subvencionables els costos que preveu l'annex XXVIII del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

10. D'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé.

L'elecció entre les ofertes presentades, que han d'adjuntar-se a la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

11. Per poder ser elegibles, tots els pagaments de les despeses subvencionables que faci el beneficiari s'han de fer a través d'un compte bancari únic dedicat en exclusiva a aquesta finalitat.

Cinquè Característiques dels programes i les accions

1. Els programes es desenvoluparan entre l'1 de gener i el 31 de desembre de cada any. Excepcionalment els programes a desenvolupar durant l'any 2023 es desenvoluparan entre l'1 de maig del 2023 i el 31 de desembre del 2023.

2. La durada màxima de l'ajut per mercat d'un tercer país, d'acord amb la definició establerta en l'article 2 del Reial decret, serà d'un any, llevat per als vins emparats per una figura de qualitat diferenciada (DOP o IGP) que poden tenir una durada màxima no prorrogable de tres anys. Aquesta limitació s'aplicarà per a un beneficiari determinat en un mercat d'un tercer país, tenint en compte per això la combinació país, regió, acció, subacció i públic objectiu.

3. Els programes han d'estar clarament definits i especificar:

a. Els objectius concrets del programa.

b. El tercer país o països o mercats del tercer país o països als quals es dirigeixen.

c. Els productes vinícoles objecte de promoció. Cal especificar la denominació d'origen o la indicació geogràfica protegida a què pertanyen, o, si no n'hi ha, la varietat o les varietats de raïm de vinificació i les marques comercials que es promocionaran.

d. Les accions i subaccions que es pretenen dur a terme.

e. Els costos estimats per a cadascuna d'aquestes accions i subaccions , explicats detalladament al programa per acreditar la seva vinculació explícita a les accions i subaccions que es pretenen dur terme.

4. L'estratègia proposada ha de ser coherent amb els objectius fixats per al programa.

5. El beneficiari ha de garantir que els costos proposats no superen els preus normals de mercat i es compleix la moderació de costos.

6. Els missatges de la promoció es basaran en les qualitats intrínseques del producte, i s'han d'ajustar a la normativa aplicable als tercers països als quals van destinats.

7. En el cas dels vins amb denominació d'origen protegida i indicació geogràfica protegida, l'origen del producte s'haurà d'indicar com a part de la promoció.

8. Sens perjudici del que estableixen els dos punts anteriors, les referències a les marques, si escau, poden formar part del missatge.

9. El material promocional ha de portar l'emblema de la Unió Europea i ha d'incloure la declaració següent: «Finançat per la Unió Europea». L'emblema i la declaració de finançament s'exhibiran de conformitat amb les característiques tècniques que estableix el Reglament d'Execució (UE) 821/2014 de la Comissió.

Sisè Quantia i límits de les ajudes

1. L'import de l'ajuda és, com a màxim, del 50% de les despeses subvencionables.

2. En el cas de que el crèdit disponible a una convocatòria no sigui suficient per cobrir les sol·licituds amb dret a l'ajuda en aquesta convocatòria es reduirà el percentatge d'ajuda fins a un màxim de 10 punts percentuals fins a esgotar el pressupost disponible.

3. D'acord amb l'article 59.2 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, la quantia màxima d'ajut sol·licitat per empresa vinícola no podrà superar el 5% del pressupost total destinat a la intervenció de promoció, previst en la fitxa financera de la Intervenció Sectorial Vitivinícola per a l'exercici financer corresponent.

Setè Sol·licitud d'ajuda

1. Per a la convocatòria de l'any 2023, el termini de presentació de sol·licituds per a activitats de promoció i comunicació dutes a terme a tercers països és des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB fins al 13 de gener del 2023. Per a les convocatòries següents es podran presentar les sol·licituds:

  • convocatòria 2024, entre el 16 de gener del 2023 i el 14 de setembre del 2023, ambdós inclosos.
  • convocatòria 2025, entre l'1 de gener del 2024 i el 13 de setembre del 2024, ambdós inclosos.
  • convocatòria 2026, entre l'1 de gener del 2025 i el 12 de setembre del 2025, ambdós inclosos.

2. Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 3.2 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, en relació amb els articles 14.2.a i 14.3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda mitjançant el tràmit telemàtic corresponent disponible a la seu electrònica del FOGAIBA (A04026954).

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant, en cas de persona jurídica.

b. Acreditació de la representació amb la qual actua el sotasignat de la sol·licitud, si escau.

c. En el cas de persones jurídiques, còpia de les escriptures i/o els estatuts registrats de l'entitat sol·licitant, si escau. Si aquesta documentació està disponible en el Registre d'Entitats Jurídiques, al Registre de Cooperatives o en el Registre de Societats Agràries de Transformació (SAT), s'ha de verificar d'ofici.

d. En el cas d'associacions temporals o permanents de productors, cal presentar els poders del representant de l'agrupació per fer les funcions encomanades, atorgats per tots els seus membres.

e. En cas d'agrupacions sense personalitat jurídica s'ha de presentar:

- Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres.

- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, una fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què hi hagi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cada un, així com el número de DNI i del compte bancari (24 dígits IBAN) de cada un.

- Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb el poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària, atorgat per tots els membres de l'agrupació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

f. Formulari del programa (s'ha de presentar un formulari per cada programa), segons el model que figura en la pàgina web del FOGAIBA.

g. Documentació justificativa de la viabilitat econòmica de l'empresa:

- Per acreditar la disponibilitat de recursos suficients: balanç de comptes (còpia de les declaracions financeres i/o informes anuals dels darrers tres anys) i documentació Justificativa de la disponibilitat de fons suficients per atendre la part del pressupost per a la qual se sol·licita cofinançament.

- Per acreditar la capacitat tècnica: memòria explicativa amb descripció dels recursos disponibles per a l'execució del programa (personal i mitjans), indicant-hi si es tracta de mitjans propis, importador/distribuïdor o prestador de serveis; l'estructura interna/externa de l'empresa (departaments i funcions); si els recursos són propis o aliens; si s'han seleccionat diversos organismes d'execució, indicant-hi les actuacions que aplicarà cadascun d'ells, i la capacitat per executar el programa (experiència en actuacions de promoció).

- Per acreditar la capacitat de resposta comercial: memòria descriptiva en la qual consti la diversitat de tipus de vi i les zones geogràfiques en què és present, amb indicació de les marques comercials dels diferents tipus de vins; el volum de comercialització i volum exportat dels tres darrers anys, detallant el volum per als països objecte del programa; el volum de comercialització disponible per a la possible resposta comercial, detallant el volum, en litres, per als països objecte del programa. Final del formulario

h. Declaració dels criteris de priorització, d'acord amb el formulari que figura en la web del FOGAIBA.

i. Si escau, documents acreditatius del compliment dels criteris de priorització.

j. Declaració responsable del sol·licitant, segons el model que figura  en la pàgina web del FOGAIBA.

4. No és necessari presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics. En cas que, en ocasió de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou que s'esmenti l'expedient en què consta o, si escau, que la informació consta en la base de dades documental prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

La comprovació del DNI del sol·licitant i, si escau, del representant i els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social es farà d'ofici. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir aquestes dades cal presentar els certificats o la documentació corresponents.

5. Si la sol·licitud d'ajuda —o qualsevol dels documents que siguin necessaris— no compleix els requisits indicats, s'ha de requerir l'interessat perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, indicant que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició amb la resolució prèvia, que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'interessat, del que conté aquesta convocatòria, de les bases reguladores establertes en el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, i de la resta de normativa aplicable.

Vuitè Selecció dels beneficiaris

1. Atès el que estableix l'article 63 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, el procediment de concessió de les subvencions que regula aquesta Resolució s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva.

2. El Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca ha d'elaborar una llista de programes admissibles que es prioritzen d'acord amb els criteris de valoració següents:

1r. Programes presentats per nous beneficiaris (25 punts), entenent com a tals els que no hagin participat mai o els programes dels quals mai hagin format part de la llista de selecció proposada pel FOGAIBA des de l'exercici financer 2024.

2n. Programes que tinguin com a objectiu un nou país o mercat de tercer país (màxim 25 punts), entenent com a tal aquells programes que mai no hagin format part de la llista de selecció proposada per l'autoritat competent des de l'exercici financer 2024. En el cas que el nombre de nous països o mercats no fossin la totalitat del programa, hauria de ser proporcional a l'import del programa per a accions a nous països o mercats respecte del total del programa de promoció.

3r. Criteris de la CAIB (màxim 50 punts).

3.1 Pel tipus de beneficiari:

3.1.1 Si el sol·licitant és un òrgan de gestió i de representació d'una associació de Denominació d'origen protegida (DOP) i/o Indicació geogràfica protegida (IGP): 25 punts.

3.1.2 Si el sol·licitant és un òrgan de gestió i de representació d'una DOP vitivinícola o IGP vitivinícola: 20 punts.

3.2 Per la categoria del producte promocionat:

3.2.1 Productes de qualitat emparats per una denominació d'origen protegida (DOP) o una indicació geogràfica protegida (IGP): 25 punts.

3.2.2 Productes de qualitat amb el distintiu d'agricultura ecològica: 20 punts.

3.2.3 Si part de la promoció indica l'origen del producte: 15 punts.

En el cas que hi hagi un empat, es prioritzaran primer els programes amb més puntuació en l'apartat 1r, a continuació els programes amb més puntuació en l'apartat 2n i si hi continua havent empat, es prioritzen els programes amb més puntuació en l'apartat 3r.

3. No tenen dret a l'ajuda els programes que no aconsegueixin un mínim de 25 punts en la fase de valoració.

Novè Comissió Avaluadora

1. La Comissió Avaluadora estarà integrada per:

  • El president: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o persona en qui delegui.
  • El vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.

- Vocals:

  • El director gerent del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • El cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • El cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • El cap del Servei d'Ajudes OCM i d'Estat i Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • Secretari/ària: actuarà com a secretari/ària un/a dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració que preveu la resolució de la convocatòria i emetre un informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució. Aquesta Comissió únicament es constituirà en cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin les quanties destinades a cada convocatòria i s'hagi d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció previstos en l'apartat setè.

3. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari o, si escau, de qui els substitueixi, i com a mínim de la meitat dels membres que pertanyin al FOGAIBA.

Desè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. Una vegada revisades les sol·licituds i calculades les ajudes corresponents, el FOGAIBA comunicarà al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació les necessitats de finançament per a cada exercici pressupostari.

3. Una vegada conegudes les disponibilitats financeres, per a cada exercici pressupostari, de conformitat amb el que disposen els articles 64 i 65 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, s'ordenaran els programes de cada expedient per l'ordre de concurrència establert en l'apartat vuitè d'aquesta resolució. Es concedirà l'ajuda als sol·licitants fins a exhaurir el pressupost assignat a la comunitat autònoma. El vicepresident del FOGAIBA en matèria agrària dictarà la resolució de concessió corresponent, a proposta del cap de Servei d'Ajudes OCM, d'Estat i de Pesca i, si escau, previ informe de la Comissió Avaluadora.

4. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptadors des de l'endemà de la celebració de la conferència sectorial, i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop transcorregut aquest termini sense haver-se notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

5. Contra la resolució abans esmentada, es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que estableix l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. En cas de resolució positiva, en el termini del mes següent a la notificació de la resolució de concessió, el beneficiari haurà de presentar al FOGAIBA:

a) Una acceptació expressa dels termes de la concessió de la subvenció.

b) Un document acreditatiu del dipòsit d'una garantia de bona execució, d'acord amb les condicions previstes en el Reglament Delegat (UE) 2022/127 de la Comissió, de 7 de desembre de 2021, que completa el Reglament (UE) 2021/ 2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, quant als organismes pagadors i altres òrgans, la gestió financera, la liquidació de comptes, les garanties i l'ús de l'euro, per un import del 15% del muntant del finançament comunitari, a fi d'assegurar que el beneficiari executi les accions que formen part de l'operació.

Els organismes públics estan exempts de dipositar aquesta garantia.

La no comunicació de la acceptació o la no presentació de la justificació del dipòsit de la garantia de bona execució es considerarà com a renúncia de l'ajuda i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit.

7. En la resolució del procediment es podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, tot i que complien les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiari, no hagin estat estimades perquè excedien la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb la indicació, si escau, de la puntuació atorgada a cadascuna en funció dels criteris de valoració previstos.

En aquest cas, d'acord amb el que disposa l'article 64.4 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, els fons alliberats per renúncies, desistiments o modificacions formulades pels beneficiaris, es podran destinar a atendre les sol·licituds següents per ordre de puntuació. L'òrgan que concedeix la subvenció comunicarà aquesta opció a les persones interessades perquè acceptin la proposta de subvenció i aporti la garantia prevista al punt 6.b anterior. Una vegada acceptada la proposta per part de la persona sol·licitant o sol·licitants, es dictarà l'acte de concessió i es notificarà.

8. Les resolucions denegatòries per falta de pressupost es tramitaran una vegada comprovat que no s'han alliberat fons.

Onzè Obligacions dels beneficiaris

1. Les obligacions dels beneficiaris són les següents:

- Justificar i dur a terme les actuacions objecte de subvenció en la forma i dins del termini que estableix aquesta resolució.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control indicades per part de les administracions autonòmica, estatal o comunitària, Intervenció General, Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control intern o extern, així com facilitar tota la informació que requereixin aquests organismes pel que fa a les ajudes concedides.

- Efectuar tots els pagaments de les despeses subvencionables a través d'un compte bancari únic dedicat en exclusiva a aquesta finalitat.

- Complir amb la resta d'obligacions que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

2. A més de les obligacions esmentades en els punts anteriors, constitueixen obligacions dels beneficiaris les que estableix el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, així com la resta d'obligacions que derivin de la normativa estatal i europea d'aplicació.

3. En el cas de pagaments indeguts, serà d'aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, així com a la resta de normativa que resulti d'aplicació.

Dotzè Modificacions de les operacions aprovades

1. Els beneficiaris de les ajudes poden sol·licitar modificacions del programa de promoció inicialment aprovat. La sol·licitud s'ha de presentar abans de presentar la sol·licitud de pagament d'ajuda, mitjançant el formulari que figura en la pàgina web del FOGAIBA. Les modificacions poden ser de dos tipus: modificacions majors i modificacions menors.

2. Totes les modificacions s'han de trametre degudament justificades al FOGAIBA, el qual les ha d'avaluar. Les modificacions majors requereixen l'autorització expressa amb caràcter previ a la seva execució. Les modificacions menors poden efectuar-se sense autorització prèvia.

3. Totes les modificacions hauran de complir les limitacions següents:

a) No alterar els objectius estratègics o generals amb què va ser aprovat el programa.

b) No alterar les condicions d'elegibilitat.

c) No suposin una reducció del pressupost del programa aprovat o modificat superior al 20%.

d) No suposin un retard de l'execució del programa. Són admissibles els canvis en el calendari d'execució dins de l'any del programa.  

e) No implicar una variació de la puntuació que va rebre la sol·licitud d'ajuda en el procediment de selecció previ, de manera que quedi per sota de la puntuació de tall entre sol·licituds aprovades i no aprovades.

4. Les modificacions majors s'han de presentar al FOGAIBA abans de l'acabament de l'execució del programa.

Només estarà permesa una sol·licitud de modificació per operació i anualitat, llevat de causes de força major o circumstàncies excepcionals.

La no realització d'una subacció es considerarà sempre modificació major.

5. Es consideren modificacions menors:

a) La transferències financeres entre les subaccions d'un programa ja aprovat de fins a un màxim del 20% de l'import aprovat o modificat.

b) La modificació en el calendari d'execució del programa, mentre no impliqui un canvi d'exercici pressupostari.

6. Les modificacions menors es poden presentar fins la data de presentació de la sol·licitud de pagament.

7. Qualsevol modificació que suposi un increment del pressupost inicialment

aprovat no suposarà un increment de l'ajuda concedida. Les modificacions que suposin una disminució del pressupost inicialment aprovat suposaran la reducció proporcional de l'ajuda concedida.

8. El FOGAIBA podrà excepcionalment autoritzar modificacions que no s'ajustin a les condicions indicades als apartats anteriors en els casos de força major o circumstàncies excepcionals.

9. Amb totes les modificacions el beneficiari manté l'obligació de dipòsit de garantia de bona execució per raó dels imports calculats sobre la concessió de subvenció inicial.

Tretzè Justificació i pagament de les ajudes

1. Les persones beneficiàries poden sol·licitar un únic pagament o pagaments intermedis. Les sol·licituds s'han de referir a accions fetes i pagades.

2. El termini per a justificar l'execució de les actuacions i/o les operacions objecte d'ajuda finalitza el 15 de febrer de l'any següent a l'acabament del programa.

Les sol·licituds de pagaments intermedis s'han de presentar davant l'òrgan competent abans que conclogui el mes següent a aquell en què expiri cada període de quatre mesos, a partir de l'1 de gener.

Els pagaments intermedis no poden sobrepassar en conjunt el 80% del total de la contribució de la Unió Europea.

3. Dins el termini de justificació establert, les persones interessades han de presentar la sol·licitud de pagament d'acord amb el formulari que hi ha en la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954).

Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 3 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, en relació amb els articles 14.2.a i 14.3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

4. A aquestes sol·licituds han d'adjuntar la documentació següent:

a) Un informe resum de les accions incloses a la sol·licitud d'ajuda desglossades en subaccions.

b) Una avaluació dels resultats obtinguts que permeti comprovar el compliment dels objectius inicialment previstos pel beneficiari al programa.

c) Un estat financer recapitulatiu en què es reculli l'import pressupostari corresponent a cadascuna de les accions i subaccions, despeses administratives i de personal, així com l'import final efectivament executat en cadascuna.

d) Les factures i la resta de justificants de despesa dels pagaments realitzats, amb el desglossament de cadascun dels objectes de cobrament. En el cas d'accions l'execució de les quals se subcontracti a proveïdors de servei s'haurà de presentar una factura del proveïdor i prova del pagament efectiu. Aquesta documentació no és necessària si el beneficiari presenta el certificat dels estats financers recollit en el punt 5.

e) Relació de factures i documents justificatius en suport informàtic, segons el model que hi ha a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web del FOGAIBA.

f) Extracte bancari del compte únic esmentat en què es pugui comprovar la realització dels pagaments justificats mitjançant les factures i els justificants esmentats a la lletra d.

g) Si escau, aportació d'una prova del material promocional a la destinació programada.

h) Si escau, certificat del beneficiari que acrediti les despeses administratives destinats al programa aprovat.

i) Certificació bancària acreditativa de la titularitat del compte corrent designat pel beneficiari per rebre el pagament de l'ajuda.

5. En el cas de programes la subvenció dels quals aprovada sigui igual o superior a 300.000 euros, les persones beneficiàries hauran de presentar un certificat dels estats financers juntament amb la sol·licitud de pagament sempre que en aquesta, la contribució de la unió sigui per un import igual o superior a 150.000 euros.

El certificat serà emès per un auditor extern inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que presti la garantia financera a què fa referència l'article 27 de la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'Auditoria de Comptes, i haurà d'oferir proves adequades de la subvencionabilitat i autenticitat de les despeses proposades, d'acord amb els criteris assenyalats en l'article 70.8 del Real decret 905/2022, de 25 d'octubre.

6. En el cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per a l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, haurà de presentar els certificats corresponents.

7. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció i s'hagin realitzat les comprovacions oportunes, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 3 de l'apartat onzè d'aquesta resolució.

8. Tots els pagaments realitzats pel beneficiari s'han d'haver fet a través d'un compte bancari únic dedicat en exclusiva a aquesta finalitat.

9. La garantia de bona execució tindrà validesa fins al moment de l'últim pagament.

La garantia s'alliberarà quan el FOGAIBA n'acordi la cancel·lació, prèvia comprovació administrativa i sobre el terreny que s'ha realitzat l'operació i el beneficiari ha executat totes les accions que formin part de l'operació global coberta per la sol·licitud d'ajuda, inicialment aprovada o modificada i està acreditada la situació del beneficiari respecte de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com pel que fa a el reintegrament de subvencions, excepte en els casos de força major o circumstàncies excepcionals a l'accepció de l'article 3 del Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre.

En el cas que el beneficiari no executi al menys el 50% del pressupost del programa, tret de causes de força major o circumstàncies excepcionals, s'executarà la garantia de bona execució.

En el cas que el beneficiari no executi totes les accions que formin part de l'operació global coberta per la sol·licitud d'ajuda inicialment aprovada o modificada, s'executarà la garantia de bona execució en un percentatge igual a la inversió subvencionable no justificada respecte a la inversió inicialment aprovada o modificada.

10. D'acord amb el que disposa l'article 97 del Reial decret 905/2022, i sens perjudici del que preveu el punt anterior:

- Quan no s'hagin executat una o diverses accions per causes de força major o circumstàncies excepcionals, l'ajuda final es reduirà d'acord amb l'import d'aquestes accions no executades. En aquest cas, s'abonarà l'import corresponent a les accions individuals que s'hagin executat totalment.

- Quan no s'hagin executat una o diverses accions per causes distintes a la força major o les circumstàncies excepcionals, però s'hagi assolit l'objectiu global del programa, l'ajuda final es reduirà aplicant una penalització igual al 100% de l'import corresponent a les accions aprovades o modificades que no s'hagin executat totalment. En aquest cas, l'ajuda final a abonar es calcularà tenint en compta l'import corresponent a les accions individuals que s'hagin executat totalment i aplicant la penalització esmentada.

- Quan no s'hagin executat una o diverses accions per causes distintes a la força major o les circumstàncies excepcional, i no s'ha assolit l'objectiu del programa global, no es concedirà cap ajuda.

Catorzè Incompatibilitat de les ajudes

Sens perjudici del que preveu l'article 81 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb les que pugui rebre el beneficiari, per a la mateixa finalitat, de qualsevol Administració pública o d'una altra entitat pública o privada.

Quinzè Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen:

- El Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell de 2 de desembre del 2021, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (Feader), i pel qual es deroguen els Reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013.

- El Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comú i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1306/2013.

- El Reglament d'Execució (UE) 2022/129 de la Comissió, de 21 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes pels tipus d'intervenció relatius a les llavors oleaginoses, el cotó i els subproductes de la vinificació en virtut del Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, així com per als requisits en matèria d'informació, publicitat i visibilitat relacionats amb l'ajuda de la Unió i els plans estratègics de la PAC.

- El Reglament delegat (UE) 2022/127 de la Comissió, de 7 de desembre de 2021, que completa el Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell amb normes relatives als organismes pagadors i altres òrgans, la gestió financera, la liquidació de comptes, les garanties i l'ús de l'euro.

- El Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió de 7 de desembre de 2021, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell quant als requisits addicionals per a determinats tipus d'intervenció especificats per als estats membres en els seus plans estratègics de la PAC per al període 2023-2027 en virtut del Reglament esmentat, i les normes sobre la proporció relativa a la norma 1 de les bones condicions agràries i mediambientals (BCAM).

- El Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Vitivinícola en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna.

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, quant a les especialitats organitzatives i procedimentals.

- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- La resta de normativa d'aplicació vigent.

Setzè Controls

1. Totes les sol·licituds i les superfícies de vinyes seran objecte dels controls establerts en els articles 84, 85, 87 i 90 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre.

2. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest Servei a l'adreça web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.

Dissetè Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 20 de desembre de 2022

La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García Mauriño