Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 712396
Resolució del dia 30 de novembre de 2022 de la Universitat de les Illes Balears per la qual es convoca el procés d’estabilització per a l’accés a places ocupades de forma interina per personal docent i investigador
1. Objecte de la convocatòria
La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, a l'apartat IV del preàmbul, estableix per a les administracions públiques un límit del vuit per cent en l'ocupació temporal de places de naturalesa estructural. Aquest límit té com a finalitat garantir la qualitat en la prestació de serveis, que es veu compromesa pel fet que la temporalitat no permet l'adequada articulació de polítiques de recursos humans.
Amb la finalitat de complir la legislació vigent, la Universitat de les Illes Balears convoca un procés d'estabilització únic que combina, d'una banda, l'oferta pública procedent de la Resolució del dia 23 de maig de 2022 per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública addicional única i extraordinària del personal docent i investigador en funció de l'apartat 2 de l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 68, de 26 de maig), autoritzada per la Resolució de la Universitat de les Illes Balears del dia 31 de maig de 2022 per la qual es fa pública l'autorització de l'oferta pública d'estabilització del personal docent i investigador de la Universitat de les Illes Balears atorgada per la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, i, d'altra banda, l'oferta d'ocupació pública de la Universitat de les Illes Balears corresponent als anys 2021 i 2022.
En aquest sentit, s'inclouen en la present convocatòria un total de 88 places estructurals ocupades de forma temporal corresponents a la recerca i la docència en el marc dels plans d'estudis oficials de grau i postgrau de la Universitat de les Illes Balears, que s'estabilitzen sota la figura de professor contractat doctor (annex I).
2. Requisits dels candidats
Les persones que optin a les places de professor contractat doctor han d'acreditar els requisits exigits per la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE núm. 307, de 24 de desembre), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril (BOE núm. 89, de 13 d'abril), i, en allò que sigui aplicable, el Decret de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 104/2002, de 2 d'agost (BOIB núm. 95, de 8 d'agost), modificat pel Decret 21/2006, de 10 de març (BOIB núm. 39, de 18 de març), i pel Decret 41/2013, de 6 de setembre (BOIB núm. 124, de 7 de setembre), el Reial decret 898/1985, de 30 d'abril, sobre règim de professorat universitari (BOE núm. 146, de 19 de juny), i el Decret 64/2010, de 14 de maig, pel qual s'aprova la reforma dels Estatuts d'aquesta universitat (BOIB núm. 76, de 22 de maig).
3. Comissions
Es conformarà una comissió de contractació específica per resoldre cada una de les places seguint l'article 14 del Decret 104/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el règim jurídic i retributiu del personal docent i investigador contractat de la Universitat de les Illes Balears.
4. Processos selectius
1. Els processos selectius es realitzaran de forma individual i única per a cada una de les places, seguint la fórmula designada per la legislació vigent en funció de la figura de personal docent i investigador corresponent a la plaça que surt a concurs.
2. S'estableixen dos períodes generals per a la presentació de sol·licituds i la realització posterior de les proves: gener de 2023 i gener de 2024.
3. Abans de l'inici de les proves, i per a cada un dels períodes indicats al punt 4.2 de la present convocatòria, la Universitat de les Illes Balears farà pública al seu web la informació següent: termini de presentació de sol·licituds, perfils docent i investigador de cada plaça objecte de concurs i composició de la comissió que ha de resoldre l'accés a la plaça.
4. Amb la finalitat de contenir la despesa i facilitar uns processos selectius en què la majoria dels membres de les comissions de contractació no poden pertànyer a la Universitat de les Illes Balears, les proves es duran a terme a distància. La Universitat habilitarà els mitjans adequats per tal que la sessió es pugui realitzar de forma pública en les condicions adients. Sols en els casos en què hi hagi una motivació justificada que impedeixi el correcte desenvolupament de les proves, s'autoritzarà que les comissions sol·licitin que l'acte sigui presencial.
5. Els processos selectius es regiran pels criteris de contractació regulats per l'Acord normatiu del dia 4 de novembre de 2022 pel qual s'estableixen els criteris de contractació per a places de personal docent i investigador laborals incloses en el procés d'estabilització derivat de l'aplicació de la Llei 20/2021, de 28 de desembre (FOU núm. 544). En el marc d'aquests criteris, i sempre dins els límits establerts per l'article 14.5 del Decret 104/2002, les comissions de contractació podran establir els ítems específics de valoració del currículum o els criteris per a la valoració del projecte docent o el projecte investigador, que s'hauran de fer públics abans de dur a terme la prova.
5. Sol·licituds i documentació que s'hi ha d'adjuntar obligatòriament
1. Els aspirants que vulguin prendre part en aquesta convocatòria han de sol·licitar-ho telemàticament, de manera obligatòria, mitjançant la sol·licitud disponible a la seu electrònica de la UIB, a l'apartat Catàleg de procediments, Gestió de recursos humans, la qual han de presentar al Registre Electrònic General de la UIB, de conformitat amb el que estableix l'article 21 de l'Acord normatiu 14427/2022, del dia 23 de març, pel qual s'aprova el Reglament per a la implantació de l'administració electrònica a la Universitat de les Illes Balears, FOU núm. 534 (extraordinari), de 31 de març.
2. Per poder fer el tràmit per modalitat telemàtica és requisit que la persona que fa la sol·licitud la pugui signar electrònicament per una d'aquestes vies:
a. Per mitjà d'un certificat electrònic reconegut o qualificat (DNI electrònic i qualsevol altre que compleixi els requisits de l'article 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i de l'article 15 del Reial decret 203/2021, de 30 de març).
b. Per mitjà de les credencials corporatives amb la targeta de la UIB activada.
c. Demanant, abans de sol·licitar plaça, unes credencials a l'enllaç <https://uibdigital.uib.es/uibdigital/web/ca/perfil/autoregistre/dades_identificatives.html>. Després, la UIB enviarà un correu electrònic a la persona interessada amb les instruccions perquè acabi el procés d'alta. Amb les credencials que es generaran, podrà signar la sol·licitud.
3. Cal emplenar una sol·licitud per a cada plaça a la qual s'hagi de concursar (és imprescindible que el codi de la plaça hi figuri correctament) i adjuntar-hi el currículum corresponent a la categoria i la documentació que acredita que en la data de finalització del termini es compleixen tots els requisits exigits que figuren a l'annex II d'aquestes bases. Que no es faci així és motiu d'exclusió.
4. La taxa per a la inscripció és de 36 euros per cada una de les sol·licituds, i s'ha de fer l'ingrés al compte de la Universitat de les Illes Balears amb codi IBAN: ES25 2100 73597113 0010 3721, obert a l'entitat CaixaBank. S'hi ha d'indicar nom i cognoms, número de document acreditatiu de la identitat i codi de la plaça a la qual es vol concursar. Cal adjuntar a la sol·licitud el justificant acreditatiu del pagament dels drets. Si no s'abona la taxa dins el termini establert, l'aspirant serà exclòs.
6. Currículum i documentació acreditativa
1. Les places de professor contractat doctor no tenen un model de currículum obligatori. No obstant això, s'aconsella l'ús d'un dels models normalitzats d'àmbit estatal.
2. Els aspirants, en haver fet la sol·licitud a la seu electrònica, rebran un correu electrònic que els facilitarà una adreça a UIBcloud, on han de pujar el currículum respectant el termini de presentació de sol·licituds que es publicarà específicament per a cada plaça. Els aspirants que hagin presentat més d'una sol·licitud rebran un correu electrònic amb una adreça a UIBcloud per a cada una. És obligatori pujar el currículum per a cada una de les sol·licituds.
3. Terminis. La Universitat de les Illes Balears publicarà, abans de l'inici dels dos períodes esmentats al punt 4.2, els terminis de presentació de documentació, publicació de llistes provisionals, presentació d'esmenes i publicació de llistes definitives.
4. Llista provisional d'admesos i exclosos. Acabat el termini de presentació de sol·licituds i en el termini màxim de quinze dies a comptar de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, el Rector de la Universitat de les Illes Balears farà pública la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb expressió de la causa d'exclusió o omissió, si escau.
7. Esmena de la sol·licitud
a. Els aspirants han de comprovar que no figuren a la relació de persones excloses i que, a més, consten a la llista de persones admeses.
b. Per esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses han de fer servir el formulari electrònic disponible a la seu electrònica de la UIB, a l'apartat Catàleg de procediments, Gestió de recursos humans, «Sol·licitud d'esmena i/o reclamacions a les llistes provisionals d'admesos i exclosos», en el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista.
c. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud d'esmena els documents requerits per poder ser admesos.
d. Acabat el termini al qual fa referència el punt anterior i esmenades les sol·licituds, el Rector aprovarà i farà pública la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
8. Causes d'abstenció i recusació
Als membres de la comissió de contractació, hom els aplicarà el règim d'abstenció i de recusació previst als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
9. Informació
Tota la informació relativa a la convocatòria es farà pública a través de la seu electrònica de la UIB. Qualsevol altra informació referida a aquesta convocatòria es pot demanar al Servei de Recursos Humans.
10. Informació sobre protecció de dades de caràcter personal
1. En compliment del Reglament 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció i al tractament de dades personals de les persones físiques i a la seva lliure circulació, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que el responsable del tractament d'aquestes dades és la Universitat de les Illes Balears i que les tractarà amb l'objecte de gestionar la selecció de personal i la provisió de llocs de treball mitjançant convocatòries públiques.
2. El tractament esmentat es fa aplicant les bases jurídiques recollides a l'article 6.1.b) del Reglament 2016/679, quan sigui necessari per executar un contracte en el qual la persona interessada sigui part o per aplicar, a petició seva, mesures precontractuals; a l'article 6.1.c) quan sigui necessari per complir una obligació legal aplicable al responsable del tractament, i a l'article 6.1.e) si el tractament és necessari per complir una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
Les dades personals recollides a la sol·licitud de participació d'aquesta convocatòria seran tractades amb la finalitat de gestionar el procés selectiu i les comunicacions necessàries per aquest motiu i d'analitzar i estudiar les dades relatives a aquests processos selectius.
3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades tractades.
4. Es preveu la comunicació de dades mitjançant la publicació de llistes i resultats, de conformitat amb el que estableixen les bases d'aquesta convocatòria.
5. Les dades de caràcter personal les tractarà i conservarà la Universitat de les Illes Balears el temps que sigui necessari, de conformitat amb la legislació vigent, inclosa, si escau, la resolució de reclamacions i recursos.
6. Es poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat prevists, així com la limitació o oposició al tractament de les dades remetent una sol·licitud a la Universitat de les Illes Balears, cra. de Valldemossa, km 7.5, 07122 Palma (Illes Balears). En cas de no estar satisfets amb l'exercici dels seus drets, els aspirants/candidats poden adreçar-se a la delegada de protecció de dades de la Universitat (dpo@uib.cat) o reclamar a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través dels formularis que l'entitat té habilitats a aquest efecte i que són accessibles al seu web (https://www.aepd.es/es).
11. Norma final
La present convocatòria i tots els actes administratius que es derivin tant d'aquesta convocatòria com de l'actuació de les comissions de valoració es poden impugnar en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, en la data de la signatura electrònica (30 de novembre de 2022)
El rector Jaume Carot
ANNEX I Places de la convocatòria d'estabilització
Categoria |
Departament |
Àrea de coneixement |
Oferta pública |
---|---|---|---|
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Didàctica i Organització Escolar |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial |
OP extraordinària |
PCD |
Física |
Física Atòmica, Molecular i Nuclear |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Química |
Química Física |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Històriques i Teoria de les Arts |
Història de l'Art |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Didàctica i Organització Escolar |
OP extraordinària |
PCD |
Economia de l'Empresa |
Organització d'Empreses |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Ecologia |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Filosofia |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Fisiologia Vegetal |
OP extraordinària |
PCD |
Psicologia |
Psicobiologia |
OP extraordinària |
PCD |
Infermeria i Fisioteràpia |
Infermeria |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Economia de l'Empresa |
Comercialització i Investigació de Mercats |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Històriques i Teoria de les Arts |
Història Medieval |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia Fonamental i Ciències de la Salud |
Bioquímica i Biologia Molecular |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Públic |
Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Públic |
Dret Penal |
OP extraordinària |
PCD |
Psicologia |
Psicologia Social |
OP extraordinària |
PCD |
Química |
Química Analítica |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Privat |
Dret Mercantil |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Lògica i Filosofia de la Ciència |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Alemanya |
OP extraordinària |
PCD |
Psicologia |
Psicologia Social |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Privat |
Dret Mercantil |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia i Didàctiques Específiques |
Teoria i Història de l'Educació |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Zoologia |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Arquitectura i Tecnologia de Computadors |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Didàctica i Organització Escolar |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Públic |
Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
OP extraordinària |
PCD |
Economia de l'Empresa |
Organització d'Empreses |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Genètica |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Llengua Espanyola |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Estadística i Investigació Operativa |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Geodinàmica Externa |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Enginyeria Industrial i Construcció |
Construccions Arquitectòniques |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Públic |
Dret Internacional Privat |
OP extraordinària |
PCD |
Economia de l'Empresa |
Organització d'Empreses |
OP extraordinària |
PCD |
Economia de l'Empresa |
Economia Financera i Comptabilitat |
OP extraordinària |
PCD |
Física |
Òptica |
OP extraordinària |
PCD |
Dret Privat |
Dret Civil |
OP extraordinària |
PCD |
Infermeria i Fisioteràpia |
Fisioteràpia |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Matemàtica Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Ecologia |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Didàctica i Organització Escolar |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Catalana i Lingüística General |
Filologia Catalana |
OP extraordinària |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Matemàtiques i Informàtica |
Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Històriques i Teoria de les Arts |
Història de l'Art |
OP extraordinària |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
OP extraordinària |
PCD |
Biologia |
Biologia Cel·lular |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Economia Aplicada |
Economia Aplicada |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia i Didàctiques Específiques |
Teoria i Història de l'Educació |
OP extraordinària |
PCD |
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Didàctica i Organització Escolar |
OP extraordinària |
PCD |
Ciències Històriques i Teoria de les Arts |
Història Moderna |
OP 2022 |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Francesa |
OP 2022 |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP 2022 |
PCD |
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica |
Filologia Anglesa |
OP 2022 |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP 2022 |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP 2022 |
PCD |
Pedagogia i Didàctiques Específiques |
Teoria i Història de l'Educació |
OP 2022 |
PCD |
Ciències Històriques i Teoria de les Arts |
Història Contemporània |
OP 2022 |
PCD I3 |
Biologia |
Pendent d'assignació final |
OP 2021 (I3) |
PCD I3 |
Biologia |
Pendent d'assignació final |
OP 2021 (I3) |
PCD I3 |
Biologia |
Pendent d'assignació final |
OP 2021 (I3) |
PCD |
Filosofia i Treball Social |
Treball Social i Serveis Socials |
OP 2021 |
PCD |
Enginyeria Industrial i Construcció |
Enginyeria Mecànica |
OP 2021 |
Les places indicades com a «OP extraordinària» corresponen a les publicades a la Resolució del dia 23 de maig de 2022 per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública addicional única i extraordinària del personal docent i investigador en funció de l'apartat 2 de l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 68, de 26 de maig), i a la Resolució de la Universitat de les Illes Balears del dia 31 de maig de 2022 per la qual es fa pública l'autorització de l'oferta pública d'estabilització del personal docent i investigador de la Universitat de les Illes Balears atorgada per la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors (BOIB núm. 79, de 18 de juny).
Les places indicades com a «OP 2021» corresponen a les places no cobertes de la Resolució de 23 de novembre de 2021 de la Universitat de les Illes Balears per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la UIB per a l'any 2021 (BOIB núm. 164, de 27 de novembre). Dins aquestes, les places indicades com a «I3» corresponen a la reserva del 15 per cent de l'oferta d'ocupació pública per a contractació de personal amb la certificació I3.
Les places indicades com a «OP 2022» corresponen a l'oferta d'ocupació pública 2022, pendent de publicació al BOIB. La sortida a concurs d'aquestes places està condicionada a l'autorització pertinent de l'oferta d'ocupació pública 2022 per part del Govern de les Illes Balears.
ANNEX II Requisits que s'han d'acreditar amb la sol·licitud
Categoria de professor contractat doctor indefinit
* Els professors que no tinguin nacionalitat espanyola han de presentar:
a. Si són nacionals d'algun dels països de la Unió Europea, dels països que conformen l'Espai Econòmic Europeu (els de la Unió Europea més Islàndia, Liechtenstein i Noruega) o de Suïssa: còpia del passaport en vigor, del document nacional d'identitat del país corresponent o certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, expedit per les autoritats espanyoles.
b. Si són nacionals de la resta de països del món: còpia del passaport en vigor. En cas que el professor sigui seleccionat, ha d'acreditar i documentar que disposa de permís de residència i treball a Espanya o similar, en vigor, en el moment de signar el contracte de treball corresponent.