Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

MANCOMUNITAT SERVEIS PÚBLICS INSULARS

Núm. 773602
Convocatòria del procés selectiu per a la cobertura de 8 places de personal laboral d'aquesta Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars- servei d'escorxador pel sistema de concurs, incloses en el Pla d'Estabilització d'ocupació temporal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

DON ANDRES ROIG MARÍ PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DE SERVEIS PUBLICS INSULARS

FA SABER:

Que per acord de Junta de Govern de data 14 de desembre de 2022 s'han aprovat les Bases de la Convocatòria de personal laboral per a l'estabilització d'ocupació temporal, previstes en l'article 2 i en la disposició addicional 6a i de més concordants de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, concretament les bases següents:

- Bases que regeixen la convocatòria i procés selectiu per a la cobertura de 8 places de personal laboral de la Mancomunitat Intermunicipal Serveis Públic Insulars, que figuren nomenades a la Base primera, pel sistema de concurs.

Per mitjà de la present es convoca els interessats, perquè en el termini de vint dies hàbils, a partir de l'endemà d'aquell en què s'insereixi aquest anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sol·licitin, de conformitat amb el que estableix la base cinquena d'ambdues convocatòries, que figuren en aquest anunci les places concretes de personal laboral en el procés selectiu de les quals demanen participar, d' acord amb els models annex I i annex II, degudament emplenats, de les convocatòries i adjuntant la resta de documents establerts en aquesta base.

Les places convocades en les Bases anteriorment referides, que després es transcriuran, corresponen a l'oferta d'ocupació pública extraordinària d'aquesta Mancomunitat de 2022, aprovada per Resolució d'aquesta Presidència de data 20 de maig de 2022, publicada en el BOIB número 68 de 26 de maig de 2022, per a l'estabilització d'ocupació temporal, en compliment del que preveu l'article 2 i en la disposició addicional 6a i de més concordants de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. Seguidament es transcriu el text íntegre de les dues bases aprovades per aquesta Mancomunitat:

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA COBERTURA DE 8 PLACES DE PERSONAL LABORAL DE LA MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DE SERVEIS PUBLICS INSULARS- SERVEI D' ESCORXADOR PEL SISTEMA DE CONCURS, TORN LLIURE, QUE CONSTA DINS DE L' OFERTA D' ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL TEMPORAL.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CARACTERÍSTIQUES DE LES PLACES I SISTEMA DE SELECCIÓ

És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva de 8 places de personal laboral, que consten en l'Oferta d'Ocupació Pública d'aquesta Mancomunitat de l'exercici 2022 corresponent al procés d'estabilització del personal temporal, aprovada i publicada en el BOIB núm. 68 de data 26 de maig de 2022, que seguidament es relacionen:

Places

Grup

 Règim jurídic

Places concurs

Àrees o serveis

Titulacions

Nivell català

Operaris de Serveis

E

Laboral

8

Escorxador

No s' exigeix cap titulació

A2

L'òrgan competent per a l'aprovació d'aquestes bases és la Junta de Govern , de conformitat amb el que estableix l'article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local.

S'estableix com a procediment selectiu el de concurs extraordinari de mèrits, conforme al que disposa la Disposició Addicional Sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Les places estan dotades amb les retribucions determinades en la plantilla i annex de personal d'aquesta Mancomunitat., documents aprovats amb el vigent pressupost municipal de l'exercici 2022.

El procés selectiu objecte d' aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE

a) Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat (BOE núm. 312, de 29 de desembre).

b) Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 7/2022 (BOIB núm. 67, de 24 de maig), d'11 de juliol de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol).

c) Estatut dels treballadors (RDL 1/1995 i actualitzacions posteriors, especialment els arts. 8, 12 i 15).

d) Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).

e) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

f) Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

g) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

h) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

i) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

k) Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.

l) Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.

m) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

n) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

o) Ordre de la consellera d' Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l' homologació dels estudis de llengua catalana de l' educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d' Educació, Cultura i Universitats i l' exempció de l' avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l' ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).

p) Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013)

q) Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

La convocatòria i aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Posteriorment, qualsevol anunci al respecte es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica d'aquesta Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars (mancomunidadserviciospublicosdeibiza.sedelectronica.es)

L'import i forma de pagament dels drets d'examen de les proves selectives per participar en el procés selectiu serà de 20,00 euros.

TERCERA.- REQUISITOS DE LOS ASPIRANTES

Per prendre part en el procés de selecció, els aspirants han de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de les sol.licituds i durant el present procés, les condicions fixades a l' article 56 del Text refós de l' Estatut bàsic de l' empleat públic, amb les especificacions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permetin l'accés a l'ocupació pública, segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.

b) Haver complert l' edat mínima exigida per accedir a l' ocupació pública, 16 anys, i no excedir de l' edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol acadèmic oficial requerit per al lloc al qual presenta sol·licitud i que figura a la base primera de la convocatòria.

En el cas de titulacions expedides a l' estranger, caldrà aportar l' homologació corresponent del Ministeri d' Educació, Cultura i Esports. Si el títol procedeix d'un Estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desenvolupament.

D'acord amb el que estableix la Disposició Addicional Dotzena del Decret llei 6/2022, el personal laboral dels grups C, D i E i equivalents, que actualment presten serveis a les administracions adherides a la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears i tinguin acreditada, en la data de la convocatòria específica, una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta, s' entén que compleixen l' acreditació del requisit de titulació.

d) Tener las capacidades y aptitudes físicas y psíquicas que sean necesarias para el ejercicio de las funciones correspondientes.

e) No haber sido separado mediante expediente disciplinario del servicio de cualquiera de las Administraciones Públicas o de los órganos constitucionales o estatutarios de las Comunidades Autónomas, ni hallarse en inhabilitación absoluta o especial para empleos o cargos públicos por resolución judicial, para el acceso al cuerpo o escala de funcionario, en que hubiera sido separado o inhabilitado. En caso de ser nacional de otro Estado, no hallarse inhabilitado o en situación equivalente ni haber sido sometido a sanción disciplinaria o equivalente que impida, en su Estado, en los mismos términos el acceso al empleo público.

f) No tenir la condició de personal funcionari de carrera o laboral fix, en el mateix cos, subescala o categoria.

g) Estar en possessió del certificat de coneixements oficials de llengua catalana del nivell que s' exigeixi per a cada lloc de treball, establert a la taula que figura a la base primera.

Excepcionalment, quedaran exempts d' aquest requisit els aspirants que compleixin els requisits establerts a la base quarta d' aquestes bases.

h) Haver abonat la taxa per drets d' examen.

i) Emplenar i signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació (Annex I) i als mèrits al·legats (full d'autobaremació), que s'adjunta com a Annex II a aquestes bases.

QUARTA.- EXCEPCIÓ DEL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

De conformitat amb el que disposa la Disposició Addicional Tretzena del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en

l'ocupació pública de les Illes Balears, els aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, en la mateixa administració o ens públic, en el mateix cos, escala o especialitat, o escala, subescala, classe o categoria, o categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés, queden exempts del requisit d' acreditació del coneixement de llengua catalana.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d' estabilització, aconsegueixin la condició de personal laboral fix, quedaran obligades, en el termini de dos anys, comptats a partir de la presa de possessió o de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l' accés al cos, o l' escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria profesional.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s' acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l' accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d' adequació a les seves funcions, mitjançant un procediment contradictori i escoltats els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut en el corresponent procés selectiu, i la pèrdua d' aquest lloc.

Aquestes persones estaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l' Escola Balear d' Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l' accés al cos, escala i especialitat; o escala, subescala, classe o categoria; o categoria professional a la qual s' ha accedit.

CINQUENA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu, que s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex 1), s'adreçaran a la Presidència i es presentaran:

  • Presencialment, en el Registre d'Entrada d'aquesta Mancomunitat (horari de dilluns a divendres, de 8:00 a 14:00 hores).
  • Telemàticament, a través del Registre d' Entrada de la Seu Electrònica d' aquesta Mancomunitat

(https://mancomunidadserviciospublicosdeibiza.sedelectronica.es), mitjançant DNI electrònic, certificat digital o un altre mitjà d' identificació vàlid a aquest efecte.

  • En cualquiera de las formas que establece el artículo 16.4 de la Ley 39/2015.

El model normalitzat de sol·licituds també es trobarà a disposició de les persones interessades en el Registre General d'aquesta Mancomunitat a partir de l'obertura del termini per a la seua presentació.

Es presentarà una sol·licitud per cadascuna de les places convocades en aquestes bases en el procés selectiu de les quals es demana participar acompanyades, per la resta de documents previstos en aquestes bases.

2. El termini general de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils a partir de l'endemà d'aquell en què es publiqui la resolució d'aprovació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Quan l' últim dia del termini sigui inhàbil, s' entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament (Annex I), les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Fotocòpia compulsada de l'anvers i el revers del DNI o document que acrediti la nacionalitat, en vigor.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit a les bases o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l' obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti l' abonament dels drets per a la seva expedició, sens perjudici de la posterior presentació del títol.

c) Fotocòpia compulsada del certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana exigit per a la plaça a la qual s' opta, de conformitat amb el que estableix la base tercera.

d) L' acreditació d' haver abonat la taxa per drets d' examen, que s' estableix en 20,00 euros, a ingressar en el següent compte del Banc La Caixa: ES98 2100 0056 1902 0081 0593.

La manca de justificació d' haver realitzat el pagament de la taxa indicada dins el termini de presentació de sol.licituds determinarà l' exclusió de l' aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

e) Document d'autobaremació de mèrits (Annex II), d'obligada complimentació. (El resultat de l'autobaremació no serà vinculant per a la

Administració, quedant-li reservat el dret per rectificar-lo en funció de la revisió i adequació dels mèrits aportats).

L' Administració pot requerir de la persona sol.licitant l' aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu. En cas que s' acrediti, en qualsevol fase del procediment selectiu, que un aspirant no compleix amb els requisits de la declaració responsable presentada per ell o en cas que es detecti falsedat en la documentació aportada, suposarà la seva exclusió del procés selectiu.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal, així com a rebre per correu electrònic les comunicacions que puguin derivar-se del present procés selectiu.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a efectes de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud .

SISENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

1.- En el termini màxim de dos mesos, comptat des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació, o autoritat delegada, dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta i la resta de publicacions es realitzaran a través de la Seu Electrònica i el tauler d'anuncis d'aquesta Mancomunitat.

2.- Les persones aspirants excloses o omeses disposen d' un termini de set dies hàbils, comptats des de l' endemà de la publicació en els llocs que determini la convocatòria, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d' aquesta resolució se' ls ha d' advertir que l' Administració considerarà que desisteixen de la sol.licitud si no compleixen el requeriment.

Les reclamacions o esmenes es presentaran presencialment o telemàticament per la seu electrònica de la Mancomunitat...

3.- Una vegada finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si s' escau, les sol.licituds, l' òrgan competent de l' administració convocant dictarà una resolució per la qual s' aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs que s' han indicat per a la publicació de la resolució provisional.

4.- Juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem).

5.- Les persones aspirants disposen d' un termini de set dies hàbils, comptats des de l' endemà del qual s' hagi publicat la resolució en els llocs que determini cada convocatòria específica, per esmenar el defecte de la declaració responsable.

6.- Una vegada finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades les al·legacions realitzades en la declaració responsable, si s'escau, el tribunal publicarà la llista de les persones aprovades i l'elevarà a l'òrgan competent de l'administració convocant perquè dicti una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable.

7.- En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, perquè presentin la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en l'autobaremació. Si cal, es publicarà una llista addicional dels aspirants que poden ser requerits per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable.

8.- L' òrgan competent de l' administració convocant dictarà una resolució per la qual s' aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits. Aquesta resolució es farà pública al BOIB i als taulers d'anuncis de l'òrgan de gestió de l'administració convocant.

9.- El termini per a la presa de possessió de la plaça s'inicia l'endemà de la publicació al BOIB i serà de tres dies hàbils.

SÉPTIMA.- TRIBUNAL CALIFICADOR

1.- Conforme a l'establert en la Disposició Addicional Quinzena del Decret llei 6/2022, el Tribunal qualificador estarà format per tres membres: un President, un Vocal i un Secretari. Així mateix, es nomenarà un suplent per cadascun dels membres del Tribunal.

2.- Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació acadèmica igual o superior a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.

3.- Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d' adoptar-se per majoria.

4.- Les persones que són membres dels tribunals, els assessors especialistes i el personal col·laborador s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i ho han de notificar a l'autoritat que els va nomenar, quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els aspirants poden recusar els membres dels tribunals, els assessors especialistes i el personal col·laborador quan, sota el seu judici, concorri alguna de les circumstàncies assenyalades, en aquest cas s'ha de seguir el procediment establert a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

VUITENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció serà el de concurs de mèrits d' acord amb l' Oferta d' Ocupació Pública de l' exercici 2022 de la Mancomunitat corresponent a l' estabilització de l' ocupació temporal; i d'acord amb la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.

Desenvolupament del Concurs de mèrits

El sistema consisteix a qualificar els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants, d'acord amb el barem inclòs en aquestes bases.

Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de finalització de la presentació d' instàncies en aquest procés selectiu.

La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase serà de 100 punts.

Mèrits professionals: fins a un màxim de 45 punts (45%).

Altres mèrits: fins a un màxim de 55 punts (55%).

• Mèrits professionals (màxim 45 punts)

Per a la valoració de l'experiència prèvia, amb el màxim de 45 punts, es distingiran:

• Per cada mes treballat en la mateixa administració en la mateixa categoria professional a la qual s'opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.

• Per cada mes treballat en la mateixa administració, com a personal funcionari, exercint les mateixes funcions de la categoria professional a la qual s'opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.

• Per cada mes treballat en la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s'opta: 0,1 punts per mes de serveis prestats.

• Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb anàlogues funcions a la qual s'opta: 0,1 punts per mes de serveis prestats.

La experiencia profesional se computa por meses completos, con independencia de que se trate de una jornada a tiempo completo como una jornada a tiempo parcial.

La forma de acreditación de estos méritos deberá adecuarse a las siguientes indicaciones:

Serveis prestats a l' Administració convocant: La Mancomunitat expedirà d' ofici certificat de serveis prestats a data de finalització del termini de presentació de les sol.licituds per a la seva valoració en el present procés selectiu i l' incorporarà d' ofici a l' expedient.

Serveis prestats en una Administració pública diferent a la convocant: mitjançant certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l' entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les dates d' alta i baixa de la mateixa.

Junto a este certificado deberá aportarse también un informe de vida laboral ACTUALIZADO expedido por la TGSS.

Otros méritos (máximo 55 puntos)

1) Por la superación de ejercicios en convocatorias anteriores (máximo 20 puntos)

Per a la valoració de la superació d'exercicis en convocatòries anteriors d'accés com a personal laboral fix en la mateixa categoria o com a personal funcionari de carrera, en el mateix cos, escala o especialitat a què s'opta, de la mateixa administració a la qual s'opta, amb un màxim de 20 punts:

• Per haver superat el primer exercici d'un o de diversos processos selectius: 4 punts per cada exercici amb un màxim de 8 punts.

• Per haver superat més d'un exercici dins del mateix procés selectiu: 12 punts.

• Per haver superat més d'un exercici en diversos processos selectius: 15 punts.

• Per haver superat tots els exercicis del procés selectiu: 20 punts.

Només es valorarà una sola vegada la superació dels exàmens en un mateix procés selectiu.

2) Formació acadèmica (màxim 15 punts)

Quant a la formació acadèmica, es valoraran les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els següents criteris:

La titulació acadèmica ha de ser diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior.

Les titulacions acadèmiques hauran d' estar relacionades amb les funcions del cos, l' escala o l' especialitat o de la categoria a què s' opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales o especialitats o categoria les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d' empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

Les titulacions d' ESO i batxiller s' entenen relacionades amb les funcions de tots els cossos, les escales i les especialitats o la categoria que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.

Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s' acredita, la puntuació de la qual no s' acumularà a la d' altres titulacions que es posseeixin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 15 punts, s'atorgarà la següent puntuació:

• Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 15 punts. • Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 13 punts.

• Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconegut com a nivell MECES 2: 11 punts.

• Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 9 punts.

• Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 7 punts.

• Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 5 punts.

La forma d' acreditació d' aquest mèrit serà mitjançant la presentació documental de la fotocòpia de l' anvers i el revers del corresponent títol expedit pel centre o institució oficial.

3) Coneixements de llengua catalana (màxim 15 punts)

Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l' exigit com a requisit d' accés i amb un màxim de 15 punts. La puntuació que s' atorgarà és la següent:

• Per al nivell B1: 6 punts.

• Per al nivell B2: 8 punts.

• Per al nivell C1: 10 punts.

• Per al nivell C2: 12 punts.

• Per al llenguatge administratiu: 3 punts.

Els certificats s'acreditaran mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública. — Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert tot i que l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l' homologació s' haurà d' aportar amb caràcter previ al nomenament.

També s' entén acreditat el requisit o mèrit segons escaigui, si les persones aspirants consten a la llista provisional d' aprovats de les darreres proves de llengua catalana, al·legant que compten en aquesta llista, sempre que finalment s' elevi a definitiva, encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol.licituds.

4) Cursos de formació (màxim 20 punts)

Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d' administració pública.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d' administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l' Administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,10 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,06666 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l' acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d' assignatures d' un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d' una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o en un mateix programa, encara que s' hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d' hores d' entre els referits a una mateixa aplicació d' ofimàtica com a usuari.

La forma d' acreditació d' aquests mèrits es realitzarà mitjançant certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o organismes competents, i hauran d' incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Si no consten les hores, no es valorarà. Si no consta si un determinat curs és d' assistència o aprofitament, es considerarà com a assistència.

5) Triennis reconeguts: fins a un màxim de 15 punts.

Es valorarà cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 3 punts per trienni, fins a un màxim de 15 punts.

L' acreditació d' aquest mèrit es realitzarà de la forma següent:

  • La Mancomunitat incorporarà d' ofici a l' expedient del concurs un certificat dels triennis reconeguts al personal funcionari de la Mancomunitat..
  • En el cas de triennis reconeguts per altres Administracions públiques, cal aportar el certificat o document acreditatiu expedit per l' Administració corresponent.

Criteris comuns a la valoració de mèrits L' Administració pot demanar a la persona interessada que exhibeixi el document o la informació original per tal de fer l' acarament de les còpies que hagi aportat. No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment mitjançant document original o fotocòpia degudament compulsada.

El Tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, si s' escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l' única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.

NOVENA. RELACIÓ D' APROVATS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

La valoració dels mèrits amb les corresponents puntuacions provisionals i definitives dels aspirants per ordre descendent, es faran públiques al tauler d' anuncis i a la seu electrònica de la Mancomunitat.

Lista calificaciones provisionales del concurso.

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats, es faran públiques al tauler d' anuncis i a la seu electrònica de la Mancomunitat la llista provisional de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, ordenada de major a menor puntuació.

Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per realitzar reclamacions, a comptar des de l' endemà de la publicació de les llistes provisionals.

En cas que es produeixin empats, s' han de resoldre atenent successivament els criteris següents:

1º. La major antiguitat en el mateix cos, escala, o especialitat acreditada en aquesta Mancomunitat.

2n. La major antiguitat acreditada en l' Administració a la qual s' opta.

3r. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d' exercicis en convocatòries anteriors.

5è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d' administracions i entitats del sector públic.

6è. Ser dona, en cas d' infrarepresentació del sexe femení en el cos, l' escala, o l' especialitat de què es tracti.

7è. Les persones víctimes de violència de gènere.

8è. La persona de més edat.

9è. Si persisteix finalment l' empat, s' ha de fer un sorteig.

Efectes de la no participació en els processos selectius d' estabilització

La no participació en els processos d' estabilització en cap cas donarà dret a compensació econòmica. S'entendrà que no han participat les persones que no han presentat sol·licitud de participació en el procés selectiu i les que no han presentat la declaració responsable (autobaremo).

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d' aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d' aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d' aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d' anuncis i a la seu electrònica d' aquesta Mancomunitat. En cas que no s' hagi presentat cap reclamació, la llista provisional serà definitiva sense més tràmit.

La relació definitiva d' aprovats s' ordenarà de major a menor puntuació per procedir a l' adjudicació de les places ofertades. L' aspirant que ocupi el primer lloc, escollirà plaça d' entre les que s' ofertin i així successivament fins a completar el total de les places ofertes. Cap aspirant tindrà dret a obtenir dues places, per la qual cosa en cas que quedi en primer lloc en més d' un procés selectiu, haurà de realitzar la corresponent elecció.

El nombre d' aspirants que han superat el procés selectiu en cap cas no pot ser superior al de places convocades, sens perjudici que es puguin integrar en la borsa regulada en aquestes bases.

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat al seu nomenament/contractació hauran de presentar en aquesta Mancomunitat, en el termini de 10 dies hàbils a partir del dia que manifestin la seva conformitat, els següents documents:

  • Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les funcions corresponents al lloc de treball.
  • Declaració responsable o jurada de no haver estat separat/a mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques.
  • Declaració jurada o promesa que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.
  • Declaració de si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, als efectes que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

No podran ser nomenades/contractades les persones que no presentin aquesta documentació dins del termini indicat, excepte en casos de força major.

S' eximeix de la presentació d' aquesta documentació a les persones que ostentin la condició de personal laboral en aquesta Mancomunitat

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats personal laboral, quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament i es proposarà el nomenament del següent aspirant que, si s' escau, hagi superat el procés selectiu.

Comprovada la correcta aportació dels documents per part de l' aspirant seleccionat, el Tribunal Qualificador donarà per finalitzada la selecció i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament de l' aspirant seleccionat.

L'aspirant que hagi superat el procés selectiu, serà nomenat com a personal laboral, i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica de l'ajuntament.

ONZENA. BORSES DE TREBALL

Les persones que no superin el procés selectiu i que no tinguin la possibilitat de participar en el procés d' estabilització pel sistema de concurs oposició, per no haver-hi places del mateix cos, escala, subescala, classe, especialitat o categoria professional, convocades pel sistema de concurs oposició, s' han d' incloure en borses de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents en cadascuna de les administracions. En aquestes borses s' integraran els candidats que hagin obtingut la puntuació mínima de 10 punts.

2. La formació de les borses es durà a terme a partir de la declaració dels òrgans de selecció de les persones que han superat els procediments selectius i de les que han obtingut la puntuació mínima establerta a l'apartat 1 d'aquesta base.

Aquestes borses tindran una vigència limitada fins a la creació de noves bosses derivades del resultat de nous processos selectius del cos, l' escala, la subescala, la classe, l' especialitat o la categoria.

Per a les administracions que tenen acord o conveni propi, aquests criteris generals seran d' aplicació supletòria en allò que no es reguli pel seu propi acord o conveni.

DOTZENA.- INCIDÈNCIES I RECURSOS

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis i a la seu electrònica d'aquesta mancomunitat, al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que se'n derivin i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Per al no previst en aquestes Bases serà d' aplicació la legislació vigent en aquesta matèria.

TRETZENA.- PREVISIONS EN ORDRE A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei orgànica 3 /2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ CONCURS EXTRAORDINARI DE MÈRITS PER A LA COBERTURA DE PLACES DE PERSONAL LABORAL

DATOS PERSONALES

Cognoms:

Nom:

DNI/NIE:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Domicili:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon/s:

Correu electrònic:

 

DENOMINACIÓ DE LA PLAÇA A LA QUAL OPTA:

 

 

Assabentat/ada del procediment convocat per la Mancomunitat de Serveis Públics Insulars per a la cobertura de places de personal laboral, incloses en el procés d'estabilització per donar compliment al que preveu l'article 2 i en la Disposició Addicional Sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública,

EXPOSA

PRIMER.- Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits a la base tercera de la present convocatòria, que són certes les dades que es consignen i que accepta les presents bases.

SEGON.- Que declara:

  • No tenir la condició de personal funcionari de carrera o laboral fix, en el mateix cos, subescala o categoria al qual opta.
  • Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l' exercici de les funcions corresponents.
  • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l' accés al cos o escala de funcionari, en què hagués estat separat o inhabilitat

TERCER.- Que es compromet a aportar, en el seu moment, la documentació acreditativa dels mèrits conforme al que disposen les bases de la convocatòria.

QUART.- Que autoritza l' ús de l' adreça de correu electrònic a efectes de notificació de tràmits relatius al procediment.

CINQUÈ.- S'adjunta la següent documentació (original o fotocòpia compulsada):

 

DNI/NIE

 

Certificado de conocimientos de lengua catalana exigido

 

Títol acadèmic exigit

 

Justificant d' haver abonat la taxa per drets d' examen

CONSENTIMENT I DEURE D' INFORMAR LES PERSONES INTERESSADES SOBRE LA PROTECCIÓ DE DADES

  • De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, DOY MI CONSENTIMENT perquè l'Àrea de Secretaria d'aquesta Mancomunitat utilitzi les meves dades de caràcter personal per a la seva gestió, sabent que disposo, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent.

SI ( ) .

  • Així mateix, DONO EL MEU CONSENTIMENT perquè les dades aportades en la instància i en la documentació que, si escau, l' acompanyen puguin ser utilitzades per elaborar estadístiques d' interès general.

SÍ (_)

Al respecte, se'ls informa del següent: les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la seva sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquesta manera, per elaborar estadístiques internes. Tindran la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar, si escau, la rectificació, oposició o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la seua identitat, a aquesta Mancomunitat.

Per tot l'exposat,

SOL·LICITA:

Ser admès/a en la convocatòria del corresponent procés selectiu.

 

............................, .... de ...... .... de 2022.

(Signatura de l'interessat/ada)

 

 

SR. -PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DE SERVEIS PUBLIC INSULARS

 

ANNEX II FULL D' AUTOBAREMACIÓ DEL CONCURS EXTRAORDINARI DE MÈRITS

Nom:

Cognoms:

DNI:

1. MÈRITS PROFESSIONALS (màxim 45 punts)

Mesos

Punts

a) Per cada mes treballat en la mateixa administració en la mateixa categoria professional a la qual s' opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.

 

 

b) Per cada mes treballat en la mateixa administració, com a personal funcionari, exercint les mateixes funcions de la categoria professional a la qual s' opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.

 

 

c) Per cada mes treballat en la mateixa administració en una altra categoria professional a la qual s' opta: 0,1 punts per mes de serveis prestats.

 

 

d) Per cada mes treballat en una altra administració en una categoria professional equivalent o amb anàlogues funcions a la qual s' opta: 0,1 punts per mes de serveis prestats.

 

 

2. OTROS MÉRITOS (máximo 55 puntos)

2.1 Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors (màxim 20 punts)

Punts

a) Per haver superat el primer exercici d' un o de diversos processos selectius: 4 punts per cada exercici amb un màxim de 8 punts.

 

b) Per haver superat més d' un exercici dins del mateix procés selectiu: 12 punts.

 

c) Per haver superat més d' un exercici en diversos processos selectius: 15 punts.

 

d) Per haver superat tots els exercicis del procés selectiu: 20 punts.

 

 

2.2 Formació acadèmica (màxim 15 punts)

Punts

a) Títol d' estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 15 punts

 

 

b) Títol d' estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 13 punts.

 

c) Títol d' estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconegut com a nivell MECES 2: 11 punts.

 

d) Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 9 punts.

 

e) Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 7 punts.

 

f) Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic: 5 punts.

 

 

2.3 Coneixements de llengua catalana (màxim 15 punts)

Punts

a) Per al nivell B1: 6 punts

 

b) Para el nivell B2: 8 punts

 

c) Para el nivell C1: 10 punts

 

d) Para el nivell C2: 12 punts

 

e) Per al llenguatge administratiu: 3 punts

 

 

2.4 Cursos de formació (màxim 20 punts)

N.º de hores

Punts

a) Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,10 punts per hora.

 

 

b) Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,06666 punts per hora.

 

 

Relació de cursos al·legats (detallar a continuació):

 

2.5 Trienios reconocidos (máximo 15 puntos)

N.º de trienis

Punts

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL A CRITERI DEL/LA ASPIRANT: ..................... punts.

Declaro que són certes totes les dades abans consignades i la relació de mèrits al·legats en aquest document i els únics que vull al·legar, i autoritzo el Tribunal Qualificador a comprovar les dades consignades, sense prejudici de les responsabilitats en què pugui incórrer en cas de falsedat de les dades.

………...……, a …… de ……..… de 2022.

 

(Signatura del/la aspirant)

*El present document haurà d'anar acompanyat del model de sol·licitud (Annex I)."

 

 

Per la Junta de Govern és acordat igualment:

Nomenar el Tribunal que ha de baremar aquest concurs :

President D.Andrés Roig Mari. Suplent María del Carmen Boned Verdera

Vocals. D.Miguel Tur Rubio

D.Pere Ribas Planells

Suplent de los Vocales María Ribas Boned

el que es fa públic de conformitat amb la normativa de funció pública.

Eivissa, 15 de desembre de 2022

 

(Signat electrònicament: 21de desembre de 2022

El presidente Andrés Roig Marí)