Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A EMAYA
Núm. 767767
Bases específiques de la convocatòria oberta del concurs de mèrits per a la cobertura d'1 plaça fixa de capatàs/assa de manteniment a EMAYA – Aigües
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Aquestes bases reguladores tenen per objecte regular el procediment de selecció per a la provisió d'una plaça fixa de capatàs/assa de manteniment a EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram SA.
Per a tot allò que no es preveu en aquestes bases específiques de convocatòria, s'aplicaran les Bases Generals de Processos Selectius per a les Convocatòries d'Estabilització d'Ocupació negociades i acordades a la taula negociadora de Qualitat Urbana (d'ara endavant, “Bases Generals”) i publicades a la web d'EMAYA.
EMAYA declara el seu compromís en l'establiment i el desenvolupament de polítiques que integrin la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, sense discriminar directament o indirectament per raó de gènere, així com en l'impuls i foment de mesures per aconseguir la igualtat real en el marc de l'organització, establint la igualtat d'oportunitats entre dones i homes com un principi estratègic de la nostra política corporativa, d'acord amb la definició d'aquest principi establerta per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
1 plaça fixa de capatàs/assa de manteniment a Instal·lacions – Depuració, a l'àrea de Cicle de l'Aigua i Transformació Digital
Característiques del lloc de treball:
2. CARACTERÍSTIQUES DE LA FEINA
Missió
Organitzar i supervisar el treball realitzat pel personal tècnic de les brigades de Manteniment per al manteniment, la reparació i la realització d'instal·lacions que puguin sorgir a les infraestructures assignades, d'acord amb les instruccions tècniques, els procediments de treball i els estàndards de qualitat establerts, amb la finalitat d'esmenar les possibles deficiències detectades de la manera més eficaç i eficient, i de contribuir al manteniment i la millora de les instal·lacions i els equips industrials d'EMAYA (inclou bombaments de la xarxa de sanejament, potable, embassaments, edificis, abocadors i depuradores de lixiviats de Palma).
Funcions
Aquestes funcions intenten descriure la naturalesa i el nivell de treball general exercit pel personal assignat a aquest lloc de treball. No obstant això, no és una llista exhaustiva ni excloent de totes les responsabilitats, funcions i destreses requerides per a la feina.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per tal de ser admeses a la realització de les proves selectives les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, durant el procés selectiu i mantenir-los fins al moment de la incorporació a la plaça:
Les persones aspirants han de complir els requisits indicats en aquesta convocatòria el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de l'adquisició de la plaça.
4. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El nomenament dels membres del Tribunal es publicarà a la pàgina web d'EMAYA https://emaya.convoca.online/ una vegada finalitzat el període de presentació de sol·licituds.
El funcionament, responsabilitats i funcions dels membres el Tribunal s'ajustaran a allò que s'estableix a l'apartat 3 de les Bases Generals. El Tribunal, a més, queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no es preveu a les Bases Generals. La persona que n'ostenti la presidència tindrà vot de qualitat en cas d'empat.
5. SOL·LICITUDS
La sol·licitud d'inscripció es farà a través de l'enllaç disponible a la pàgina web d'Emaya, a l'apartat “Treballa a Emaya”: https://emaya.convoca.online/.
Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per optar a les places, hauran de presentar la sol·licitud en els 10 dies hàbils següents a la publicació al BOIB de la present convocatòria, a través de la plataforma accessible des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/, seguint els passos i instruccions que s'indiquin i adjuntant la documentació sol·licitada amb còpia escanejada llegible en format PDF o JPG (la documentació s'ha de presentar escanejada per les dues cares). Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació s'hauran de nomenar de forma clara segons el seu contingut.
La sol·licitud de participació inclou una declaració responsable i l'autobaremació (al·legació de mèrits) que té igualment la consideració de declaració responsable. A més, suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de les persones aspirants del tractament de dades de caràcter personal.
Les persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33 % hauran de presentar el certificat de discapacitat corresponent, així com el certificat d'aptitud emès pels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials o de l'organisme públic equivalent, d'acord amb allò que es preveu al número 3 dels requisits generals d'aquestes bases.
D'acord amb allò que estableix la Llei de protecció de dades i per a la identificació de les persones candidates, en els llistats constaran, com a mínim, 4 dígits del seu DNI o NIE (***DNI1**) a totes les publicacions. En presentar la seva sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment perquè el Tribunal, si ho considera necessari, realitzi les comprovacions oportunes sobre les dades aportades.
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, es publicaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement, a les persones interessades, que compleixen amb els requisits per participar en aquesta convocatòria.
Per esmenar qualsevol possible defecte o acompanyar documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils a comptar des de la publicació de la relació indicada. Durant aquest tràmit no s'admetran les al·legacions de nous mèrits no especificats a la declaració inicial. Si hi ha esmenes, al·legacions o reclamacions, una vegada revisades pel Tribunal Qualificador, es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal té coneixement de la no veracitat d'alguna dada aportada per la persona aspirant, aquest fet suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu.
S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions.
6. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU PER CONCURS DE MÈRITS
El sistema selectiu serà de concurs amb caràcter excepcional i consisteix a qualificar els mèrits acreditats per les persones aspirants. La puntuació màxima d'aquest procés serà de 100 punts, i els mèrits s'al·legaran i acreditaran per a la seva valoració fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'autobaremació dels mèrits.
No es valorarà cap mèrit:
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent en qualsevol dels idiomes oficials de les Illes Balears; en cas contrari, no es tindrà en compte.
L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determinarà l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals pertinents per falsedat en les dades. Els errors es podran corregir a la fase d'al·legacions, si queden acreditats.
Un cop estudiada la documentació aportada, es publicarà el llistat provisional de mèrits al·legats a la declaració responsable (autobaremació) i acreditats amb la documentació aportada, i es concedirà un termini de 3 dies hàbils a comptar des de la publicació del llistat provisional per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions. Un cop finalitzat aquest termini, es resoldran les al·legacions o reclamacions que hi pugui haver i es publicarà el llistat definitiu. S'estableix un termini de 3 dies hàbils a comptar des de la publicació del llistat definitiu per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions.
Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en aquesta fase i que el Tribunal valorarà es regiran d'acord amb el barem següent:
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: fins a un màxim de 40 punts.
La justificació i forma d'acreditació de l'experiència professional es determina a l'apartat 6.3) b) de les Bases Generals.
2. ALTRES MÈRITS: fins a un màxim de 60 punts.
1. Haver superat un procés selectiu a l'ens convocant amb anterioritat o haver subscrit un contracte de treball amb l'ens convocant: fins a un màxim de 25 punts.
2. Formació Reglada relacionada amb el lloc de treball: fins a un màxim de 17 punts.
Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acrediti. La seva puntuació no s'acumularà a altres titulacions que es posseeixin:
La justificació, forma d'acreditació i valoració de la formació reglada es determinen a l'apartat 6.3) c) de les Bases Generals.
3. Formació NO reglada i cursos relacionats amb el lloc de treball: fins a un màxim de 17 punts.
Els cursos o accions formatives d'aquest apartat es valoraran a raó de 0,25 punts per hora: Formació en manteniment de plantes de depuradores (EDAR), eficiència energètica, programació PLC, gestió de residus, gestió de l'aigua i l'energia.
La justificació, forma d'acreditació i valoració de la formació no reglada es determinen a l'apartat 6.3) d) de les Bases Generals
4. Nivell acreditat oficialment d'idioma català: fins a un màxim de 9 punts.
5. Triennis (antiguitat): fins a un màxim de 15 punts.
Es valoraran els triennis com a personal laboral a l'empresa amb 0,14 punts per mes, fins a un màxim de 15 punts.
6. Llicències, acreditacions i/o formacions transversals: fins a un màxim de 17 punts.
L'ens convocant emetrà d'ofici la certificació de la superació del procés selectiu, dels serveis prestats, així com la determinació de la valoració dels triennis.
3. ADJUDICACIÓ DE LA PLAÇA
Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball com a personal laboral fix, les persones que hagin presentat còpies de la documentació relativa al procés selectiu, seran requerides perquè aportin la documentació original o còpia compulsada. La no-presentació suposarà l'exclusió del procediment i la impossibilitat de ser nomenat personal laboral fix.
La persona o persones candidates que puguin aspirar a ocupar la o les places vacants seran citades al servei mèdic que, després del reconeixement i proves addicionals necessàries realitzades, indicarà l'aptitud o no dels aspirants. Si la o les persones candidates són declarades aptes i sense restriccions (excepte personal amb discapacitat), els resultats finals obtinguts tindran caràcter de definitius.
Una vegada incorporada, la persona guanyadora haurà de superar el període de prova establert per conveni col·lectiu. En cas de renúncia a la plaça, la no-superació del període de prova o qualsevol altra circumstància anàloga que impliqui que la persona guanyadora no ocupi la plaça, ocuparà el seu lloc la següent persona del llistat definitiu.
7. BORSES DE TREBALL TEMPORAL
Les persones que, havent obtingut una puntuació mínima de 40 punts en el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits, no hagin obtingut plaça laboral fixa, i que no tinguin possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició, perquè no hi ha places de la mateixa categoria professional convocades pel sistema de concurs oposició, seran integrants d'una llista anomenada borsa de treball per ordre de major a menor puntuació obtinguda en el concurs de mèrits, i se'ls podrà contactar segons les necessitats de caràcter temporal de l'empresa.
La borsa de treball tindrà una vigència de tres anys, a comptar des de la data de publicació de l'acta final del concurs, llevat que es dugui a terme un nou procés selectiu en la mateixa categoria i/o plaça, el resultat del qual substituirà i tindrà prevalença sobre les borses de treball preexistents a EMAYA.
8. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS I TERMINIS
Aquesta convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la plataforma accessible des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/.
Les persones aspirants que participin en els processos de selecció d'estabilització queden obligades a relacionar-se amb EMAYA telemàticament en totes o algunes de les fases del procediment. Totes les comunicacions d'aquest procés selectiu per concurs oposició es publicaran a la plataforma accessible des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/.
Per al còmput dels terminis determinats com a dies hàbils en aquesta convocatòria, s'entendran els compresos entre dilluns i divendres, per la qual cosa dissabte es considera dia no hàbil. Com a dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.
En cas de discrepància en la redacció de les versions en català i castellà d'aquesta convocatòria, preval allò que s'estableix a la versió en castellà.
9. TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Queda establert un termini d'impugnació d'aquesta convocatòria d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació al BOIB.
10. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Responsable |
EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram SA. |
Finalitat |
Gestionar el procés de selecció regulat en aquestes bases i avaluar els perfils de les persones candidates per tal de cobrir les necessitats de les places vacants. |
Legitimació |
La participació en aquest procés selectiu implica l'acceptació plena d'aquestes bases per part de les persones sol·licitants, amb autorització expressa per al tractament de les seves dades i la publicació de resultats a la pàgina web d'EMAYA. La legitimitat del tractament indicat es basa en el desenvolupament de la relació precontractual i en l'interès legítim d'EMAYA per comprovar la veracitat de la documentació presentada. |
Destinataris |
No se cediran dades a tercers, llevat en cas d'obligació legal. |
Drets |
Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional. |
Informació addicional |
Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra pàgina web https://www.emaya.es/politica-de-privacitat/ o sol·licitar-la en paper a les oficines centrals, al c/ Joan Maragall 3, 07006 Palma. |
Palma, a dia de la signatura electrònica (20 de desembre de 2022)
La directora de corporació d'EMAYA Nuria Gallego Cañellas