Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 722397
Àrea de Mobilitat Sostenible.- Secció de Transports.- Modificació del Decret del Procediment per a l'obtenció del Permís Municipal de Taxi

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible, per delegació del Batle, mitjançant Decret 21692, de 1 de desembre de 2022 ha disposat el següent:

1.- MODIFICAR l'actual redacció de la secció de l'article 6, b), primera part, apartats a) i b), del Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018 (BOIB núm. 30, de 8 de març de 2018), del procediment per a l'obtenció del permís municipal de taxista, que es transcriu tot seguit:

"Primera part: aquesta part serà eliminatòria, per la qual cosa, només els aspirants que la superin amb un mínim de quaranta (40) punts, se'ls corregirà la segona part (itineraris) de les proves. Aquesta primera part constarà d'un exercici de seixanta preguntes del tipus test amb diverses respostes alternatives, amb només una opció correcta, sobre el contingut i les previsions del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars complementàries, o bé sobre l'aplicació de les tarifes urbanes d'autotaxi i també sobre la localització de centres d'interès general, oficial, sanitari, cultural, educatiu, d'hoteleria i oci o, en general, amb rellevància per al públic. Les respostes correctes es valoraran amb un punt i les incorrectes descomptaran 0.33 punts quan el formulari sigui de tres respostes alternatives, o bé 0,25 punts quan sigui de quatre respostes alternatives. Les no contestades no descomptaran cap puntuació”.

2.- DISPOSAR la nova redacció de la secció de l'article 6, b), primera part, apartats a) i b), del susdit Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018, que queda redactat de la manera següent:

“Primera part: aquesta part serà eliminatòria amb un màxim de setanta punts per al conjunt dels exercicis. Només els aspirants que obtinguin cinquanta punts accediran a l'exercici de la segona part de les proves, que a més tindrà les següents característiques específiques:

a) Un exercici amb una valoració d'entre 0 i 10 punts per a l'acreditació d'habilitats quan s'utilitza la llista de carrers de Palma, actualitzada i aportada per cadascun dels aspirants. Consisteix en localitzar deu adreces a la llista de carrers, amb descripció del número del plànol i del quadrant, segons aparegui a la llista de carrers. Usualment s'utilitza la llista de carrers editada per Edicions Cort. No obstant això, els aspirants hi poden acudir proveïts d'una llista d'una altra editorial però ho han d'advertir en el moment de la prova.

b) Un exercici de seixanta preguntes del tipus test amb diverses respostes alternatives, amb només una opció correcta, sobre el contingut i les previsions del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars o bé sobre l'aplicació de les tarifes urbanes d'autotaxi i també sobre la localització de centres d'interès general, oficial, sanitari, cultural, educatiu, d'hoteleria i oci o, en general, amb rellevància per al públic. Les respostes correctes es valoraran amb un punt i les incorrectes descomptaran 0.33 punts quan el formulari sigui de tres respostes alternatives o bé 0,25 punts quan sigui de quatre respostes alternatives. Les no contestades no descomptaran cap puntuació”.

3.- MODIFICAR l'actual redacció de l'article 3, del susdit Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018, que queda redactat de la manera següent:

“Les sol·licituds de participació a les proves d'aptitud, ja sigui en primera o posteriors convocatòries, es formalitzaran amb una antelació mínima de 30 dies naturals. S'admeten a examen únicament els aspirants que han complert aquesta antelació temporal. Posteriorment, es publicarà la llista provisional d'admesos a les proves.

Obtinguda la qualificació d'aptitud, els interessats disposen del termini de deu dies hàbils següents per presentar aquests documents si escau:

a. Còpia del permís de conducció d'automòbils de la classe B o superior a aquesta, expedit conforme a les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial.

b. Certificació expedida per facultatiu especialitzat amb competència professional en psiquiatria o psicologia, acreditativa de l'aptitud psíquica de l'aspirant per al normal exercici professional en la conducció d'auto-taxis.

c. Dues fotografies de grandària carnet.

Incomplir aquest termini, o no aportar la documentació esmenada pot determinar el desistiment per part de l'interessat.

En la renovació de sol·licituds de participació a les proves per esgotament de convocatòries, els aspirants queden eximits de presentar documents annexos que ja tingui l'Administració municipal, si conserven la vigència i la validesa”.

4.- MODIFICAR l'actual redacció de l'article 4, del susdit Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018, que queda redactat de la manera següent:

“Durant cada any natural es realitzaran dues convocatòries de les proves d'aptitud per a l'obtenció del permís de conducció d'autotaxi, dins els mesos de febrer i novembre.

Els exàmens es faran el primer dimarts dels mesos esmentats. Si alguna jornada fos inhàbil, o per qualsevol motiu, no fos possible realitzar les proves aquest dia, es publicarà una data alternativa de les proves a la pàgina web municipal, mobipalma.mobi. Cada convocatòria es determinarà amb data, hora i lloc a l'esmentada pàgina web, amb la suficient antelació.

El temps concedit per a realitzar l'examen és d'una hora i mitja. Segons sigui el nombre d'aspirants, es pot ampliar temporalment el moment previst per a l'examen, quan els tècnics municipals actuants ho indiquin a la llista d'admesos per a coneixement dels aspirants.

Després de l'examen, es publicarà el full provisional de respostes correctes del test.

Seguidament hi haurà un termini de tres dies hàbils per presentar al·legacions sobre qüestions relacionades amb aquesta part. Només s'admetran les al·legacions efectuades per escrit i presentades a l'oficina del registre municipal. Les al·legacions seran estudiades i resoltes, en sentit afirmatiu o negatiu. A continuació, es publicarà el full definitiu de respostes correctes del test.

Tot seguit seran corregits els exàmens i s'emetrà una llista que inclourà a tots els aspirants presentats a la convocatòria, indicant si és APTE o NO APTE en cadascuna de les dues parts de l'examen. Per superar les proves s'ha d'aconseguir la qualificació d'APTE en cadascuna de les dues parts que componen l'esmentat examen. La primera part de l'examen serà eliminatòria, de manera que la qualificació de NO APTE vol dir que no s'ha de corregir la segona part de l'examen.

Quan es publiqui la llista de qualificacions, també s'indicarà la data, hora i lloc per a la revisió d'examen. Això serà només per a la segona part, ja que les possibles al·legacions a la primera part hauran estat resoltes amb anterioritat. A la revisió de la segona part de l'examen només podran accedir els aspirants als quals se'ls hagi corregit aquesta part, és a dir, amb la qualificació d'APTE a la primera part de l'examen. Només s'admetrà la presència de l'aspirant, sense poder actuar mitjançant representant.

L'exercici de seixanta (60) preguntes del tipus test de la primera part de les proves, inclourà afegides tres (3) preguntes de reserva que només computaran quan siguin anul·lades preguntes en el tràmit de resolució de reclamacions.

La qualificació favorable obtinguda a l'examen d'aptitud com a conductor caducarà pel transcurs d'un any (1) sense haver acreditat els referits coneixements lingüístics mitjançant qualsevol de les formes previstes al primer punt de la present resolució”.

5.- MODIFICAR l'actual redacció de l'article 5, del susdit Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018, que queda redactat de la manera següent:

“Després que s'hagi emès la resolució de concessió dels permisos de conducció d'autotaxi, s'expedirà l'oportuna acreditació documental, denominada carnet municipal de taxista, en el qual s'expressarà el període de cinc anys (5) previst a l'article 30 del Reglament municipal regulador del servei d'autotaxi. No obstant això, la resolució es podrà adoptar amb eficàcia retroactiva, des del dia en què l'interessat va obtenir qualificació favorable en la prova per a l'obtenció del permís.

Per l'expedició efectiva del permís municipal de taxista els aspirants tindran una experiència mínima d'un any (1) en la conducció de vehicles que autoritza el permís de la classe B, per la qual cosa la corresponent resolució serà eficaç quan finalitzi el termini assenyalat”.

6.- DEIXAR SENSE EFECTE el Decret núm. 17356 del Regidor de l'àrea de Mobilitat Sostenible, de 4 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 130, de 6 d'octubre de 2022), del procediment per a l'obtenció del permís municipal de taxista, així com qualssevol altre acte oposat a la present resolució.

7.- PUBLICAR aquesta resolució al BOIB i anunci al lloc web municipal, per a coneixement dels interessats, sense perjudici de les corresponents notificacions a les organitzacions professionals o sindicals integrants de la Comissió de seguiment del sector del taxi.

Us ho comunico perquè en prengueu coneixement. Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 2 de diciembre de 2022

 El regidor del Área de Movilidad Sostenible p.d. Decreto de Alcaldía 201913026 de 28/06/2019 BOIB 94 de 11/07/2019 Francesc Josep Dalmau Fortuny p.d. Decreto de Alcaldía 201912198 de 17/06/2019 BOIB 85 DE 27/06/2019